Kategória: NASCAR

  • Phoenixben folytatódik a Next Gen autó tesztelése

    A Cup-csapatok utolsó alkalommal próbálhatják ki a Next Gen autókat, mielőtt megkezdődne a szezon a jövő havi Busch Clash-el.

    A NASCAR kedden és szerdán tesztet tart a Phoenix Raceway-en. A csapatok a tervek szerint mindkét nap – amerikai idő szerint – 11 és 19 óra között tesztelnek majd ET szerint.

    A tesztre az 1, vagy 2 autót indító csapatok 1, a 3, vagy 4 autót nevező csapatok pedig 2 autót vihetnek.

    A regnáló Cup-bajnok Kyle Larson számára ez a teszt azért lesz jelentős, mert eddig kevés időt tölthetett a Next Gen autóban.

    Nem ültem benne, mióta kiderült, melyik a aero csomaggal megyünk” – mondta Larson az NBC Sportsnak. „Phoenixben megpróbálok rövid idő alatt a lehető legtöbbet tanulni.

    Tapasztalatot kell szereznem a kormányzással, és a fékekkel kapcsolatban, illetve meg kell szoknom az autó belsejét. Biztos vagyok benne, hogy teszünk majd néhány hosszabb etapot, megnézzük, hogy az autó miben más, mint a régi. Másfél nap alatt rengeteget lehet tanulni.

    Daytonában Dale Earnhardt Jr. helyettesítette a Chili Bow-on résztvevő Kyle Larsont
    Daytonában Dale Earnhardt Jr. helyettesítette a Chili Bow-on résztvevő Kyle Larsont Fotó: James Gilbert/Getty Images/NASCAR Media

    Kyle Busch szintén kevés időt töltött az autóban, és ezt a tesztet arra fogja használni, hogy még jobban megismerkedjen az autóval.

    Minden arról szól, hogy próbáljunk köröket és rutinná váljon a vezetés” – nyilatkozta Kyle Busch az NBC Sportsnak.

    Folyamatosan információt kell majd adnom a mérnököknek és a srácoknak, akik az autón dolgoznak, hogy kényelmessé tegyük és úgy állítsuk be, amivel gyors tudok majd lenni.

    Ez lesz az első Next Gen teszt 1 mérföldes vagy annál rövidebb pályán. Egyben jó lehetőséget biztosít a csapatoknak, hogy az autót azon a pályán teszteljék, amely a novemberi finálénak futamnak ad otthont.

    Érdekes lesz látni, hogy váltunk-e az oválon (az új 5 sebességes szekvenciális váltóval), és, hogy milyen keményen lehet majd bekanyarodni a kanyarokba” – magyarázta Kurt Busch az NBC Sportsnak.

    Izgatottan várom, hogy egy rövid pályára menjünk, és lássam, hogy működik majd az autó.

    A teszten ott lesz Bubba Wallace is, aki a szezonon kívüli vállműtéten esett át. Az októberi, Charlotte Roval-i teszt óta nem ült a Next Gen autóban.

    A Cup Series csapatai február 6-án a Los Angeles Memorial Coliseumban rendezett Busch Light Clash-en mérkőznek meg egymással.

    Ezután pedig élesedik majd a várakozás, hiszen február 20-án jön a Daytona 500.

  • Ki lesz Kyle Busch szponzora 2023-ban?

    Kyle Busch utoljára pózolt szokásos M&M’s-es szerelésében a NASCAR media napján, hiszen 2023-ban már másik főszponzora lesz.

    A Joe Gibbs Racing december végén jelentette be, hogy a Mars Wrigley 2023-tól nem lesz Busch szponzora. A cég 32 év versenyautó-szponzorálás után – ebből 24 év az M&M’s márkával – kiszáll a sportból.

    A kétszeres Cup-bajnok Busch elég régóta van már a sportágban ahhoz, hogy tudja, a cégek gyakran váltogatják a marketingstratégiákat, így az, hogy 15 éven keresztül ugyanaz az elsődleges szponzor a versenyek többségénél, jó érzéssel tölti el. De ez a hír a csalódás szúrását is magában hordozza.

    Ez nagyon szerencsétlen számunkra és az M&M’s számára is, úgy érzem” – mondta a 36 éves Busch a FOX Sportsnak adott interjúban, amely a csatornánál végzett előszezoni feladatai részeként készült.

    Mi lesz így Busch-al, aki 59 Cup-futamot nyert és korának egyik legjobb versenyzőjeként tartják számon?

    A Joe Gibbs Racinggel 2019-ben írt alá szerződéshosszabbítást, amely a 2020-as szezon kezdetétől érvényes.

    Jellemzően a JGR-szerződések három évre szólnak, legalább egy, ha nem több opcióval, bár Busch sikerei hosszabb feltételeket is diktálhattak volna.

    Kyle Busch a Joe Gibbs Racing 18-as rajtszámú autójában
    Kyle Busch a Joe Gibbs Racing 18-as rajtszámú autójában Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media

    Marad, vagy megy Kyle Busch?

    A szerződéstől függetlenül, ha egy versenyző nem szerez szponzorokat, akkor elválhatnak útjai a csapatától.

    Abszolút jól érzem magam ott, ahol vagyok” – mondta Busch, aki 15 évvel ezelőtt a JGR-nél talált otthonra, miután három Cup-szezon után elengedték a Hendrick Motorsportstól.

    Jó lenne, ha az összes vitát kidobnánk az ablakon, és készen állnánk arra, hogy legyen mit bejelenteni. Még elég korai szakaszában vagyunk a szponzorkeresésnek, úgyhogy még nem lesz bejelentés.

    Nyilvánvalóan jól érzem magam ott, ahol vagyok, szeretnék maradni, és remélhetőleg minden rendben lesz.

    Busch elmondta, hogy egyelőre nem sokat foglalkozott a potenciális szponzorokkal folytatott tárgyalásokkal – miközben a JGR már javában ezen dolgozik. A JGR illetékesei a maguk részéről jelezték, hogy eszük ágában sincs megválni a kétszeres Cup bajnoktól.

    Buschnak szoros kapcsolatai vannak a Toyotával is.

    Kyle hatalmas része a cégünknek, és hatalmas része lesz a jövőben is a cégünknek” – mondta a JGR elnöke, Dave Alpern a Sports Business Journalnak.

    Bár a hírt decemberben jelentették be, a JGR és Busch már augusztus óta tudott a Mars döntéséről.

    Szerencsére van elég időnk, így remélhetőleg tudunk találni egy jó, életképes utódot, és a következő céget, amelyet mindenhol én fogok képviselni, és remélhetőleg továbbra is győzelmekért és bajnokságokért fogunk versenyezni eközben” – mondta Kyle Busch.

    Kyle Busch népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, de személyisége sokszor megosztó, ami elrettentheti a szponzorokat
    Kyle Busch népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, de személyisége sokszor megosztó, ami elrettentheti a szponzorokat Fotó: Logan Riely/Getty Images/NASCAR Media

    Mi a legfontosabb a szponzorkeresésnél?

    Buschnak és a JGR-nek két célja lehet, amikor új szponzort keres.

    Az első, és legfontosabb tétel, hogy az új szponzor minimum 30 futamon díszelegjen a 18-as autón.

    A másik – és nem elhanyagolható szempont -, hogy egy olyan cég jelentkezzen, melyhez illik Kyle Busch hírhedten tüzes személyisége.

    Az M&M’s nagyszerű szponzor volt” – áradozott Busch régi szponzoráról. „Nyilvánvalóan megengedik, hogy egy kicsit jobban önmagam lehessek, talán egy kicsit engedékenyebbek voltak, mint mások lettek volna.

    Egy új szponzor keresésekor olyasvalakit keresnél, aki nagyjából ugyanígy viselkedik, mint te. De bármi lehetséges, és majd meglátjuk, ki lesz az a következő cég.

    Lehet, hogy ez a szponzor esetleg egy olyan szerződést ajánlana, amely Busch 6 éves fiának, Brextonnak a szponzorációját is magába foglalná?

    Erről már volt szó” – jelentette ki sejtelmesen Kyle Busch.

    Addig is a 36 éves versenyző arra fog koncentrálni, hogy minél több versenyt nyerjen, ami a legjobb módja lenne annak, hogy megköszönje a Marsnak az együtt töltött 15 évet, és új elsődleges támogatót vonzzon magához.

    Fantasztikus lenne megnyerni egy harmadik bajnoki címet… de nyilvánvalóan ez egy kemény sport. Nagyon nehéz. Minden egyes héten átérzed, hogy milyen kihívást jelent” – mondta Kyle Busch.

    Jó lenne egy nagy durranással és egy nagyszerű szezonnal búcsúztatni őket, amire örökké emlékezni fognak.

  • Denny Hamlin twitteren szakértette az NFL dívizió döntőjét

    Denny Hamlin nagy NFL szurkoló hírében áll, és nem ment el szó nélkül a vasárnap történtek mellett.

    Denny Hamlin híresen rossz döntőző, hiszen a NASCAR történetének egyik legjobb versenyzőjeként soha nem sikerült megnyernie a bajnokságot.

    Érthető tehát az együttérzése a Buffalo Bills csapatával, amely 13 perccel a mérkőzés vége előtt szinte biztos győzelemre állt – végül mégis veszített a Kansas City Chiefs ellen.

    A meccs hosszabbításban dőlt el, és az NFL szabályai szerint amelyik csapat Touchdown-t szerez, megnyeri a meccset.

    Ez így is történt, így kijelenthető, hogy a pénzfeldobás – melyik csapat kezdhet támadni a hosszabbításban – dönti el mérkőzés kimenetelét. Ezt nem hagyhatta annyiban Hamlin és a twitteren öntötte ki bánatát.

    Ez az egyetlen rossz oldala ennek a tökéletes sportnak. Abszolút szégyen, hogy nem érhet labdához mindkét csapat, és egy pénzfeldobás dönt” – írta Hamlin.

    A JGR versenyzője, és a 23XI tulajdonosa egyébként a Washington Football Team csapatának szurkol, mely idén nem jutott a rájátszásba.

  • Nem győzte dicsérni Kyle Larsont a Hírességek Csarnokának új tagja

    A NASCAR Hírességek Csarnokának legújabb tagjai közül, Red Farmer volt az, aki csodálattal néző Kyle Larson vezetési stílusát.

    Múlt pénteken iktatták be a NASCAR Hall of Fame legújabb tagjait, Dale Earnhardt Jr.-t, Mike Stefanikot, és Red Farmert.

    Utóbbi az ünnepség keretein belül tartott köszönő beszédében kitért az általa nagyra tartott versenyzőkre is.

    AJ Foyt egy hordóban is képes lenne megnyerni egy versenyt. Tony Stewart bármiben tudna nyerni, aminek kormánya van.

    Legalábbis Red Farmer így indokolja, hogy miért tartja Foytot és Stewartot a két legjobb versenyzőnek, akit valaha látott.

    És ha valakinek, akkor a 89 éves Farmernek lehet hinni, hiszen ebből 75-öt a pályák közelében töltött el.

    Red Farmer köszönőbeszédében kitért Kyle Larsonra is
    Red Farmer köszönőbeszédében kitért Kyle Larsonra is Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media

    Miután péntek este beiktatták a NASCAR Hírességek Csarnokába, és visszaemlékezett a még mindig aktív karrierjére, Farmer státusza és tapasztalata méltóvá teszi őt a kérdésre: Ki a legjobb autóversenyző – valaha?

    Tony Stewartot és AJ Foytot mondanám” – mondta Red Farmer pénteken a Charlotte Convention Centerben.

    Most itt van ez a srác, Kyle Larson, aki úgy néz ki, hogy ugyanebben a kategóriában van. Bármibe is ül, versenyeket nyer. Épített pálya, superspeedway, speedway, másfél mérföldes, aszfalt, vagy dirt. Mindegyiken képes a győzelemre.

    Nem lehet túlzásnak tartani Farmer szavait. Csak a tavalyi NASCAR Cup Series szezonban 10 győzelmet szerzett Larson.

    Ugyan a Bristoli dirt versenyt nem ő nyerte, de több más dirt pályán is győzött, köztük az oly népszerű Chili Bowlon.

    Elég nehéz kiválasztani a legjobb versenyzőt” – merengett Red Farmer. „Azt hiszem, olyan versenyzőre kell gondolni, aki bármit tud vezetni, bármilyen típusú pályán.

  • Martin Truex Jr. is a Chili Bowl-ra vágyik

    NASCAR-os sztárok sokasága volt ott a Chili Bowl-on, és most Martin Truex Jr. is bejelentette jövő évi indulási szándékát.

    A hónap elején hét NASCAR versenyző vett részt Chili Bowl Nationals versenyen: Christopher Bell, Ricky Stenhouse Jr., Ryan Newman, Larson, Elliott, Bowman és Briscoe.

    Bell érte el közülük a legjobb eredményt, és a főversenyben második lett Tanner Thorson mögött. Jövőre lehet, hogy az egyik csapattársa is indul majd?

    A korábbi Cup Series bajnok, Martin Truex Jr. azt mondja, hogy szeretne egy midgetet vezetni, és esetleg részt venni egy jövőbeli Chili Bowl-on.

    Tavaly nyáron a Toyota összehozott nekem egy midget tesztvezetést” – mondta Truex az NBC Sportsnak. „Nagyon jól éreztem magam. Egyszer biztosan versenyezni fogok egy ilyen autóval.

    Bell megpróbált rábeszélni a Chili Bowl-ra, de végül túl sokáig halogattam. Mindenképpen szeretnék egyszer versenyezni egy ilyen autóval.

    Lehetőleg egy kis pályán (mint a Chili Bowl negyed mérföldes pályája – a szerk.). Szeretnék egy kicsit több tapasztalatot szerezni, mielőtt elmegyek arra a versenyre.

    Mi az, ami ennyire csalogató a midget autókban Truex számára?

    Évek óta követem a versenyeiket. Emlékszem, amikor felnőttként néztem a Thursday Night Thundert (Lucas Oil Indianapolis Raceway Park). Mindig is érdekeltek és figyeltem őket.

    És amikor tavaly ült először midget autóba?

    Csak beszálltam és mentem. Nagyon jó érzés volt. Mindenképpen szeretnék még többet is csinálni” – jelentette ki Truex.

  • Harrison Burton MMA-vel készül a szezonra – VIDEÓ

    Harrison Burton hamar rájött, hogy nem volt jól felkészülve a harcra, amikor egy két évvel ezelőtti Xfinity-futam után összeverekedett Noah Gragsonnal.

    Gragson és Burton a negyedik helyért versenyeztek az utolsó körökben, amikor az autók összeértek és a falnak csapódtak. Mindketten tudták folytatni, de hátraestek.

    A futam után heves beszélgetést folytattak, mielőtt Burton másodszor is meglökte Gragsont, amire Gragson válaszul visszaütött.

    Ezen élmény után döntött Burton úgy, hogy elkezd vegyes harcművészeti edzéseket végezni.

    Ez volt az első alkalom, hogy igazi verekedésbe keveredtem, és azt gondoltam: »Mi a fenét csináljak?«” – mondta Burton az NBC Sportsnak.

    Lerohantam őt, ő pedig megpróbálta leszedni a fejemet egy ütéssel. Szóval, ez volt az oka, de mostanra ez egy edzéseszközzé vált, és ez olyasmi, amit egyszerűen élvezek csinálni.

    A Cup Series újonca elmondta, hogy az MMA segít majd neki felkészülni a hosszabb Cup-futamokra.

    Úgy tapasztaltam, hogy sokkal jobban hasonlít a versenyzéshez, mint gondoltam, mert elfáradsz, és olyan dolgokra kell koncentrálnod, amelyek nagyon gyorsan történnek, és ez egy igazán nagyszerű felkészülés” – magyarázta a 22 éves versenyző.

    Persze a legnagyobb motiváció nem kérdéses az edzés közben: „Jobb, ha nem lankad a figyelmed, mert különben pofán vágnak.

    Egyszer Burton szeretne nézőként ott lenni egy UFC-meccsen, hogy lássa, hogyan kezelik azok a sportolók a harco. És talán elsajátítana egy-két dolgot.

    Ami Gragsont illeti, nem kell aggódni: „Noah és én már kibékültünk.

  • Bubba Wallace ott lesz a Phoenix-i teszten

    A tavaly novemberi műtétje után lábadozó Wallace kihagyta a Charlotte-i, és a Daytonai gyakorlást, de Phoenixben már ott lesz.

    Korábban már írtunk róla, hogy az is szóba került, akár ki is hagyhatja Wallace a szezonnyitót.

    Erre azonban végül nem lesz szükség, és Wallace teljes erőbedobással ott lesz a következő teszten

    Wallace az NBC Sportsnak elmondta, hogy „100%-os” állapotban van.

    Csak a tavalyi versenyek után fájt” – mondta. „Jó volt, hogy végre túl vagyok rajta, és fájdalommentesen vezethetek.

    És a vállműtétjének okai? Nos erre egyszerű volt Wallace válasza a kérdése.

    Csak a pályafutásomból adódó kopás. Semmi drámai dolog nem történt vele.

    Bár Daytonában nem tesztelt a 23XI versenyzője, aki tavaly ősszel Talladega-ban megszerezte első Cup-győzelmét, figyelemmel kísérte a tesztet.

    Hallottam a visszajelzéseket a srácoktól, akik részt vettek a teszten” – tette hozzá a 28 éves versenyző.

    Azt mondták, hogy nem volt túl nagy különbség, de azt hiszem, hogy az autó összességében egy kicsit nehezebben vezethető, ami jó. Több múlik majd rajtunk.

     

  • Daniel Hemric indul a Kaulig színeiben a Daytona 500-on

    Korábban már megírtuk, hogy a Kaulig Racing három Xfinity ásszal vág neki a 2022-es Cup szezonnak, és most az is kiderült, hogy ki indul a Daytona 500-on.

    Az Xfinity Series regnáló bajnoka, Daniel Hemric indul a Kaulig Racing 16-os autójával a február 20-i Daytona 500-as futamon, jelentette be a csapat pénteken.

    Hemric Austin Cindric-kel vívott nagy csatát a tavalyi Xfinity bajnoki címért, és végül az utolsó kör, utolsó kanyarjában előzte meg őt – ezzel elhódítva a trófeát.

    A Kaulig Racingnek ebben a szezonban két teljes munkaidős Cup-csapata lesz. Justin Haley fogja vezetni a 31-es rajtszámú autót egész évben.

    A másik, 16-os rajtszámú autót pedig Hemric, Noah Gragson és AJ Allmendinger fogja megosztva hajtani.

    Allmendinger fogja vezetni majd a 16-os rajtszámú autót a február 6-i Busch Light Clash versenyen a Los Angeles Memorial Coliseumban.

    Gragson a héten a SiriusXM NASCAR Radio „The Morning Drive” című műsorában elmondta, hogy az első futama valószínűleg a március 20-án rendezendő Atlanta Motor Speedway-i verseny lesz – írja az NBC Sports.

     

  • Már van NASCAR-os tisztviselője is az FIA-nak

    Gary Crotty személyében a NASCAR-t most képviseli először tisztviselő a Nemzetközi Autómobil Szövetség döntéshozó bíróságán.

    Gary Crotty-t, a NASCAR ügyvezető alelnökét és vezető jogtanácsosát az FIA közgyűlése a 36 bíró egyikévé választotta. Hivatali ideje január 1-jén kezdődött és 2025. december 31-ig tart.

    FIA-bíróként Crotty kinevezhető lesz az FIA Nemzetközi Törvényszékének vagy Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságának tagjává. A Nemzetközi Törvényszék az FIA elsőfokú joghatósági szintje, és az FIA elnöke által elé terjesztett fegyelmi ügyeket tárgyalhatja.

    Az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága az FIA joghatóságának fellebbviteli szintje, amely a különböző sport- és fegyelmi szervek, például a stewardok vagy az FIA Nemzetközi Törvényszék által hozott határozatokkal kapcsolatos fellebbezéseket tárgyalja.

    Az FIA Nemzetközi Törvényszék és a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság az FIA többi szervétől és az FIA-tagoktól függetlenül jár el.

    Megtiszteltetés, hogy elismertek és kineveztek erre a rangos posztra” – mondta Crotty. „Köszönöm az FIA közgyűlésének tagjainak, hogy bizalmat szavaztak nekem, és várom, hogy szolgálhassam a testületet. Ez pályafutásom egyik igazi csúcspontja.

    Crotty 1996-ban csatlakozott a NASCAR-hoz titkárként és főtanácsadóként, és 2006-ban nevezték ki a széria igazgatótanácsba. Ő felügyeli a vállalat jogi osztályát, amelynek székhelye a floridai Daytona Beachen található.

    Gary Crotty kiváló választás erre a kiváló pozícióra” – jelentette ki Jim France, a NASCAR elnöke és vezérigazgatója.

    Gary több mint két évtizede szenvedéllyel és gondossággal szolgálja a NASCAR-t, és megérdemelt hírneve van, mint a méltányosság erős szószólója.

    Köszönjük az FIA közgyűlésének, hogy elismerte Garyt, és ezen keresztül a NASCAR-t is. A megfelelő személyt választották ki erre a posztra.

  • Áradozik Kurt Busch-ról a Toyota Racing főnöke

    Wilson nagy várakozással tekint Kurt Busch érkezésére. A NASCAR Cup Series korábbi bajnoka 2022-ben a Toyotás 23XI-nél fog versenyezni.

    Wilson számára nem volt ismeretlen Kurt Busch, hiszen az évek folyamán folytatott beszélgetések során megismerte már őt.

    Wilson és a 23 XI társtulajdonosa, Denny Hamlin számára Busch állt a lista élén, amikor a 23XI következő versenyzőjét keresték.

    Nem csak azért, amit a pályán tud, mert az magáért beszél – ő Mr. Konzisztencia. Be fog jutni a rájátszásba. Évente legalább egy versenyt meg fog nyerni” – mondta Wilson a Racer.com-nak.

    Nagyon sokat hozzá fog tenni a csapat fejlődéséhez, a visszajelzéseivel, a tapasztalatával, a kommunikációjával.

    Érdekes módon nem is Wilson tette meg az első lépéseket a kapcsolat kiépítésében, hanem Busch hívta meg vacsorázni a Toyota Racing főnökét.

    Fontos jó kapcsolatot kiépíteni, mert ez egy kemény üzlet. Lesznek olyan időszakok, amikor elégedetlenek leszünk egymással, és képesnek kell lennünk egymás szemébe nézni, és tudnunk kell, hogy a végén nem lesz sértődés, és tovább tudunk lépni.” – jelentette ki Wilson.

    A novemberi szezonzáró után Wallace-t megműtötték, hogy helyrehozzák azt a vállsérülését, ami a szezon nagy részében hátráltatta.

    Mivel nem tudta vezetni az autót, Busch lett az elsődleges tesztpilóta a novemberi Charlotte Motor Speedway-i, valamint a múlt heti a Daytona International Speedwayen megrendezett kulcsfontosságú Next Gen teszten.

    Kurt Busch a 2021 novemberi Next Gen teszten
    Kurt Busch a 2021 novemberi Next Gen teszten / Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images)

    Új generációs autók, tökéletes versenyzőválasztás?

    Wilson nem tudta eléggé hangsúlyozni, hogy Kurt Busch értéke a Toyota számára mennyivel átfogóbb lesz, mint egy szimpla versenyzőé.

    Az emelkedő dagály minden hajót megemel” – mondja Wilson, utalva ezzel arra, hogy a tapsztalt versenyző érkezése az összes Toyotás csapatra hatással lehet.

    Wilson korábban nyugtalanul tekintett a Next Gen autók érkezésére, azonban – valószínűleg Kurt Busch érkezése miatt is – már pozitívabban tekint az új generáció bemutatkozására.

    Kurt vezetői mentalitással rendelkezik. Nem is választhattam volna két jobb versenyzőt a Daytonai tesztre, mint ezt a két srácot (ő és Denny Hamlin – a szerk.).”

    Wilson azt is megjegyezte, hogy milyen nehéz egy egyautós programot több autóssá bővíteni.

    Nem szabad alábecsülni azt a kihívást, amit egy ilyen változás hoz a csapat életébe” – tette hozzá a Toyota fejese.

    Meghatározó ok volt a bővítésre Kurt, amikor leültünk Dennyvel (Hamlin, a 23XI tulajdonosa – a szerk.) megbeszélni a bővítés lehetőségét. Nem tudom, hogy Kurt Buschnál jobban illeszkedő, kritikusabb személyt tudtunk volna választani ehhez a lépésváltáshoz.