Az Egyesült Államok ellenzéki pártja által protezsált „Let’s go Brandon” kriptopénz történelmi mélységbe zuhant.
Olyannyira, hogy a CoinMarketCap és a Crypto kereskedési oldalak szerint a 330 milliárd érme értéke együttesen mindössze néhány ezer dollár.
Ez 99,5 százalékos visszaesést jelent az elmúlt 30 napban, így egyetlen LGBcoin gyakorlatilag értéktelenné vált.
Tavaly év végén a „Let’s Go, Brandon” feliratot viselő érme értéke megugrott, miután a bejelentették a NASCAR Xfinity Seriesben versenyző Brandon Brown csapatának szponzorálását.
A mélyrepülés akkor kezdődött, amikor a NASCAR hirtelen közbelépett, és kijelentette, hogy nem engedi az LGBcoin megjelenését, annak ellenére, hogy a cég egyik alkalmazottja előzetesen jóváhagyta azt.
A pénzérme rövid időn belül értékét vesztette, még úgy is, hogy az LGB egy „kétéves, nyolc számjegyű” személyes szponzori szerződést írt alá a versenyzővel.
Egyes megfigyelők számára az összeomlás már előre borítékolható volt. „Megpróbáltak pénzt csinálni egy felkapott szlogenből. Meglepett, amikor valami érték nélküli dolog árfolyama felfelé indult, majd a megjelenés után azonnal el is bukott? Nem” – mondta David Silver ügyvéd, aki 2014 óta képvisel károsult kripto befektetőket.
Néhány héttel ezelőtt az LGB mögött álló csapat még mindig arra buzdította követőit, hogy maradjanak türelmesek és hűségesek.
A megadott tartozkodási helyükről – „Merica” – tweetelve egy „Ne pánikolj!” mém kíséretében néhány kétes tanácsot adtak ki: „Néha csak hinned kell és kitartani az életedért„.
Elhunyt Wendell Scott Jr., a NASCAR Hírességek csarnokának tagjának, Wendell Scott Sr. fia. Az elhunytról Bubba Wallace is megemlékezett.
Idősebb Wendell Scott 1964-ben lett az első afroamerikai győztes a NASCAR Cup Series-ben, és ezt a történelmi tettet 2021-ig, Bubba Wallace Talladegai győzelméig csak ő tudhatta magáénak.
Hét gyermeke született. Köztük az elhunyt is, aki híres apja versenycsapatának egyik kulcsfigurája volt.
A közlemény, amelyet testvére, William adott ki, így szólt: „Mély szomorúsággal jelentjük be, hogy elhunyt Wendell Scott Jr., Idősebb Wendell Scott fia.”
„Nagyon szerettük testvérünket, és borzasztóan fog hiányozni. A temetési előkészületek még nem teljesek, így az időpontot később jelentjük be. Kérjük, hogy tartsák tiszteletben a magánéletünket, miközben gyászolunk ebben a nehéz időszakban.”
Scott jelen volt néhai édesapja 2015-ös beiktatásán a NASCAR Hírességek Csarnokába (felső kép). „Rendkívüli kitartás és sok ember megbocsátása kellett ahhoz, hogy oda jussunk, ahol ma vagyunk” – mondta Wendell Scott Jr. az akkori beiktatási ceremónia után.
„Ez a mai este arról szól, hogy bekerültünk a NASCAR Hírességek Csarnokába, és apu volt az, aki meggyőzött minket arról, hogy ez meg fog történni.”
Wendell Scott Jr. (Balra) sokat segített Bubba Wallace (középen) karrierje során Fotó: Robert Laberge/NASCAR via Getty Images
A NASCAR garázsában is megemlékeztek róla
Bubba Wallace rengeteg segítséget kapott tőle karrierje során, és megemlékezett róla egy twitter üzenetben.
„A fenébe! Hiányozni fognak az SMS-ek minden verseny után a nagy tesótól! 2008-ban találkoztam vele először a Franklin County Speedway-en, sokat tett értem a karrierem során! Az egyik legjobb volt! Nyugodjon békében! Szeretlek tesó!” – írta Wallace.
A fiatalabb Scottnak magának is volt egy rövid NASCAR karrierje, 1973-ban három Grand National East futamon indult, a legjobb eredménye pedig egy 13. helyen végzett.
A NASCAR is közleményt adott ki az elhunytról: „Wendell Scott Jr. szenvedélye az autósport iránt már fiatal korától kezdve segítette édesapját abban, hogy a NASCAR csúcsára jusson.”
„Amikor karrierje véget ért a NASCAR-ban, Wendell annak szentelte az életét, hogy megőrizze – és gyarapítsa – apja gazdag örökségét. A NASCAR szomorúan értesült a haláláról, és mély részvétét fejezi ki az egész Scott családnak ezekben a nehéz időkben.„
Matt Kaulig sokáig egy ház körül használható eszköz megalkotásáról volt híres, ma már azonban a NASCAR egyik leggyorsabban fejlődő csapatának tulajdonosa.
A LeafFilter alapvetően egy szűrő, amely megakadályozza, hogy a levelek és a törmelék eltömítse az ereszcsatornákat. A cég éves forgalma mintegy 1 milliárd dollár.
Matt Kaulig az Associated Pressnek adott interjút múlt héten, a Los Angeles Coliseum-i, történelmi Busch Light Clash előtt.
„Úgy gondolom, hogy egy csomó nagyszerű emberrel vagyunk körülvéve, akik nálunk dolgoznak” – mondta. „Most itt állok, és a LeafFilter (márkajelzéssel) van tele minden, ami itt van a Coliseumban, a sport egyik legnagyszerűbb helyszínén.”
Az üzletember 2005-ben kezdte el fejleszteni a LeafFiltert, és 32 évesen mindent beleadott abba, hogy a céget Ohio-i otthona garázsából az ország egyik legjobb termékévé tegye.
Kaulig ma már egy olyan vállalkozás tulajdonosa, amelynek 140 telephelye van az Egyesült Államokban és Kanadában.
Amikor eljött az idő, hogy reklámozza ereszcsatorna-védőit, Kaulig a marketing-költségvetéséből a NASCAR szponzorálásba vágott bele.
A LeafFilter 2015-ben 24 versenyt szponzorált egy Xfinity Series versenyzőnek, de Kaulig azon tűnődött, hogy miért fizet valaki másnak azért, hogy reklámozza a cégét.
A Kaulig Racing végül 2016-ban debütált az Xfinity Seriesben. 2021-ig bezárólag a csapatnak 14 győzelme és három Xfinity bajnoki címe lett. AJ Allmendinger visszatért korai nyugdíjából, hogy Kaulignál versenyezzen, és segítse a szervezet növekedését.
A csapat eddigi legnagyobb sikere: AJ Almendinger győzelme a NASCAR Cup Series Indianapolisi állomásán Fotó: Stacy Revere/Getty Images/NASCAR Media
Irány a NASCAR Cup Series
A fejlődés következő lépcsőfokát a Cup Series versenyzés jelentette. A csapat az elmúlt szezonban 10 premier kategóriás versenyen indult, Allmendinger pedig az Indianapolis Motor Speedwayen megszerezte az alakulat első győzelmét.
Idén már teljes szezont fut majd a 31-es Kaulig Racing autó, melyet Justin Haley fog vezetni, míg Allmendinger a 16-os rajtszámú gépet Daniel Hemric-kel és Noah Gragsonnal osztja majd meg.
Kaulig egyik legfontosabb barátját, és jobb kezét Chris Rice-t, a NASCAR-ban ismerte meg, és ma már ő a csapat elnöke. A duó segített AJ Allmendinger versenyzés iránti szenvedélyének újraélesztésében, melynek eredményeként tavaly hat futamot nyert az Xfinity Seriesben.
Allmendinger a 22 éves Haley-re úgy hivatkozik, mint a kisöccsére, és Kaulig nagyon büszke arra, hogy az Xfinityben eltöltött három szezon alatt Haley ennyit fejlődött.
„Jól kell szórakoznunk, és igazából a kezdetek óta ez a mentalitásunk. Miért szánnánk erre az évünk nagy részét, ha nem éreznénk jól magunkat.”
„Több oldalról is élvezzük a munkákat; szeretünk versenyezni, szeretünk üzletelni, és azt akarjuk, hogy mindenki a csapatunknál dolgozik szeresse azt amit csinál.„
A NASCAR Cup Series jelenlegi és korábbi versenyzőinek egy csoportja megalakította a Drivers Advisory Council-t.
A csoport küldetése a sportág előrevitele és a pozitív változások megteremtése.
Ahogy a közlemény írja, a cél „a versenyzés fenntarthatósága, a motorsport biztonsági területeinek további javítása, a sportág növekedése és fejlesztése, valamint a versenyzők lehetőségeinek maximalizálása, hogy a pályán és azon kívül is sikereket érjenek el„.
Az igazgatótanácsot hét versenyző alkotja majd, köztük olyan korábbi bajnokok, Kurt Busch és Joey Logano.
A jelenlegi versenyzők közül még Austin Dillon, Denny Hamlin, Corey LaJoie és Daniel Suarez lesz tagja a csoportnak. Richard Petty fia Kyle Petty szintén tagja lesz az igazgatótanácsnak.
„Jelenlegi versenyzőként és egyben csapattulajdonosként most már más szemszögből látom a dolgokat, és ez megértette velem az iparágon belüli együttműködés fontosságát” – mondta Hamlin.
„Az új tanács egységes, kollektív hangot ad a versenyzőknek, hogy segítsen kezelni az előttünk álló kihívásokat, és el tudjuk érni az iparág közös céljait.”
Hamlin jelentős szerepet játszott az előző, 2014-ben indult tanács kialakításában is. A csoport szerepe azonban 2019-re elhalványult, miután a céljai nagy részét elérte, és segített áthidalni a kommunikációs szakadékot a garázs tagjai és a NASCAR tisztviselői között.
Jeff Burton lesz az igazgatótanács elnöke
A jelenlegi újjáalakult testületet Jeff Burton fogja vezetni
„Szerencsés voltam, hogy sokféle szerepet tölthettem be a sportban. Megtisztelő számomra, hogy a versenyzők felkértek erre a feladatra.”
„Hiszek abban, hogy nagyszerű sportunk van, és ennek a tanácsnak lehetősége van arra, hogy az egész szériával együtt dolgozzon, hogy még jobbá tegye azt” – mondta Jeff Burton.
„Személyesen is folytatni fogom a munkámat az NBC-vel, és friss betekintést nyújtok az otthoni nézőinknek. Ez az új szerepkör csak emelni fogja a közvetítések színvonalát.”
Steve O’Donnell, a NASCAR ügyvezető alelnöke és versenyfejlesztési vezetője is üdvözölte a döntést.
„Az együttműködés kulcsfontosságú a növekedésünk szempontjából, és minden olyan lehetőséget üdvözlünk, amely a versenyzőinkkel való kommunikáció erősítésére szolgál.”
„Gyakran kérjük ki a versenyzők véleményét, amikor a sportot érintő döntéseket hozunk, és a versenyzői tanácsadó testület segíteni fog a kommunikáció egyszerűsítésében.”
„Együtt dolgozva továbbra is olyan nagyszerű versenyélményt fogunk nyújtani, amilyet a rajongóink elvárnak és megérdemelnek.„
Thad Moffitt, a hétszeres Cup Series bajnok, Richard Petty unokája jövő héten debütál a Camping World Truck Series szezonnyitóján, Daytonában.
Moffitt a legendás 43-as rajtszámmal fog versenyezni, Richard Petty régi szponzorának, az STP-nek támogatásával.
Idén ünnepli 30. évfordulóját Richard Petty „Fan Appreciation Tour„-ja. Moffitt autójának kinézete Petty 1992-es, utolsó szezonjában használt festése előtt fog tisztelegni.
A GMS Racing és a Reaume Brothers Racing közötti partnerség teremtette meg a lehetőséget Thad Moffit számára. A GMS Racing biztosítja a technikai és mérnöki támogatást. Az erőforrások és a boxutcai személyzet tagjai mindkét szervezettől érkeznek majd.
Moffitt, aki negyedik generációs versenyző, több futamot fog teljesíteni, kezdve a február 18-i daytonai futammal.
„Szuper izgatott vagyok, hogy a NASCAR Camping World Truck Series-ben debütálhatok Daytonában a 43-as számú Reaume Brothers Racing Chevrolet-vel” – mondta Moffitt a csapat közleményében.
„Családunkban nagy hagyománya van a daytonai versenyzésnek és az, hogy az STP támogatásával indulhatok ott, még különlegesebbé teszi majd ezt a napot.”
„Valóban megtiszteltetés, hogy az ikonikus STP márkajelzést viselhetem majd a Chevrolet Silveradómon, és remélem, hogy vissza tudom majd fizetni nekik a belém, és a családomba vetett hitüket.”
A Reaume Brothers Racing tulajdonosa, Josh Reaume elmondta: „Nagyon örülök, hogy a GMS-szel dolgozhatok együtt, és élvezhetem a támogatásukat; ők egy rendkívül erős és nagyra becsült szervezet, amellyel remek kapcsolatot ápolok.”
„A Reaume Brothers Racingnél mindenki izgatottan várja, hogy együtt dolgozhasson Thaddel, és hogy nálunk debütálhasson a Truck kategóriában. Megtiszteltetés, hogy szerepet játszhatunk a Petty család versenyzői hagyományainak folytatásában.”
„Thad egy nagyon tehetséges fiatal versenyző, és érdekes lesz majd látni, hogyan fog fejlődni az év során.”
Richard Petty hét Daytona 500-at nyert, ebből négyet az STP színeiben Fotó: ISC Archives via Getty Images/NASCAR Media
Folytatódik a Petty család hagyománya
Richard Petty, aki hét Daytona 500-at nyert, már nagyon várja Moffitt debütálását az STP versenyautóban.
„Az elmúlt 50 évben az STP minden lépésem során mellettem volt, és én büszkén viseltem az ő szponzorációjukat az autómon” – mondta a „király”.
„Az, hogy Thad az STP-vel versenyezhet Daytonában, egy olyan helyen, ahol a családunk olyan sikeres volt, számomra nagyon különleges.”
„Nyilvánvalóan láttam Thad karrierjének fejlődését, és készen áll a következő lépésre, ami a Camping World Truck Series-ben lesz. Nagyszerű lesz látni a Petty család egy újabb tagját az STP-vel versenyezni.”
Moffitt a tervek szerint a Truck, az ARCA Menards Series és a Trans AM sorozat egyes futamain fog indulni ebben a szezonban. Ezeket a versenyeket később jelentik be.
A Kyle Busch Motorsports (KBM) ma bejelentette, hogy 2022-ben a szezon összes versenyén ott lesznek az ARCA Seriesben.
A versenyek többségén a 17 éves szupertehetség, az ARCA Menards Series East tavalyi bajnoka, Sammy Smith fogja vezetni az autót.
Smith a tavalyi szezonban három győzelmet, egy pole-t, és 396 vezetett kört tudhatott magáénak, így meggyőző teljesítménnyel hódította el a bajnoki trófeát az ARCA keleti szériájában.
A KBM története során először indít autót az ARCA Menards Series-ben. A szervezet tartja a NASCAR Camping World Truck Series győzelmi rekordját nem csak összességében (90), de egy szezonon belül is (14 2014-ben).
A 2010-ben alapított Kyle Busch Motorsports emellett két bajnoki címet is nyert: Erik Jones (2015) és Christopher Bell (2017) révén. Ma már mindkét versenyző a NASCAR Cup Series oszlopos tagja.
„Alig várjuk, hogy 2022-ben kibővített szerepet kapjunk a Toyota Racing Development programban, és újra együtt dolgozhassunk Sammyvel” – mondta Kyle Busch a csapat közleményében.
„Tavaly több futamot és egy bajnoki címet tudott nyerni a keleti sorozatban, és bízunk benne, hogy idén is képes lesz folytatni a győzelmi szériáját.”
Smith a 18-as számú Camry volánja mögött ül majd az összes olyan futamon, amelyen életkora ellenére elindulhat.
Az első versenye a TMC Transportation (főszponzor – a szerk.) és a KBM színeiben az ARCA Menards Series East verseny lesz a New Smyrna Speedwayen február 15-én.
A versenyzői felállás többi tagját hamarosan bejelentik.
A NASCAR-nak volt egy „ha megépíted, akkor jönni fognak” pillanata az L.A. Memorial Coliseumban. A nézők pedig jöttek.
Szemmel láthatóan sikeres volt az iparág kockázatvállalása, hogy jóval több mint, 1 millió dollárt költöttek egy ideiglenes helyszín kiépítésére a legendás helyszínen.
Az egyetlen szürke (mert feketének nem is lehetne nevezni) folt az egész eseményen a második vigaszági előfutam volt, ahol hatalmas ütközések, és káosz alakult ki.
A főverseny azonban inkább egy átlagos Martinsville Speedway-i naphoz hasonlított, néhány koccanással és sértődéssel. Más volt, de mégis szórakoztató.
A létesítmény más részein is érezhetően vidáman teltek az órák. Bár a pontos nézőszámot nem hozták nyilvánosságra (a Los Angeles Times szerint közel 60 000-en voltak jelen), a hely majdnem színültig megtelt.
Ez jóval több, mint amennyit a Daytona International Speedway – amely 1979 óta adott otthont a Clashnek – az utóbbi időben fel tudott mutatni.
Ami a legfontosabb, hogy a jegyvásárlók nagy százaléka korábban nem vett részt versenyen, de az érdeklődésüket ez az őrült ötlet épp eléggé felkeltette ahhoz, hogy adjanak egy esélyt a dolognak.
A hangulat élénk volt, a szurkolók a szokásos módon kifütyülték Kyle Busch-t, odakint pedig hosszú sorok kígyóztak a versenyzők és csapatok termékeit értékesítő árusítóhelyeken. A NASCAR az Egyesült Államokban a Twitteren is az első helyen szerepelt – írja Kelly Crandall, a Racer újságírója.
Igazi short track versenyzést láthatott a Los Angeles Coliseum közönsége Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media
Mindenki jól szórakozott
A vasárnap a szórakoztatásról szólt, valami új és a megszokottól eltérő dologról. Ebben a tekintetben a Coliseum teljesítette a kívánalmakat.
A Pitbull és Ice Cube koncertjei alatt a tömegről készült kamerafelvételek azt a látszatot keltették, hogy jól érzik magukat a nézők, és a versenyzők is izgatottak voltak, hogy a környék sztárjai kijöttek, és megtapasztalhatták a NASCAR hangulatát.
Egy előszezoni bemutató futamhoz képest, amelynek célja a figyelem felkeltése volt, nehéz kritizálni azt, ami történt.
Nem, ez nem egy tipikus vasárnap délutáni NASCAR-futam volt. Nem is ez volt a terv. Azok, akik ezt el tudták fogadni, és képesek voltak félretenni az előítéleteiket, jól érezték magukat.
A NASCAR világossá tette, hogy a Clash ezen verziója miről szól, és ennek érdekében tettek mindent. Nagynevű sztárok, koncertek, egy show-ra épített pálya, és egy olyan formátum, amely értékessé tette még a futamra való bejutást is.
Gondoljatok bele: nincsenek pontok, így nem árt, ha jól szórakozunk.
A koncepció bevált, és a NASCAR illetékesei most tanulmányozhatják, hogy megpróbálják megismételni akár jövőre ugyanezen a helyszínen, akár máshol.
Tagadhatatlan, hogy a versenyszezon kezdete körül másfajta felhajtás van, mint ami általában zajlik. Sajnálom, de a Clash at Daytona egyszerűen nem volt elég, amikor a legtöbben mindig a szanaszét tört versenyautókra tudtak csak koncentrálni.
Ashton Kutcher zászlót lengetett, Ice Cube és Pitbull pedig koncertet adott Fotó: Kevin Winter, C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media
Fenntartásokkal kell kezelnie a jövőbeli lehetőségeket a NASCAR-nak
A Coliseum koncepciója működött. Ismerjétek el a NASCAR munkáját, és ünnepeljétek meg a sportág egy izgalmas napját, ahol a beszédtémák nagyrészt pozitívak voltak.
De ez egy olyan koncepció is, amely a jövőre nézve némi visszafogottságot igényel.
Csodálatra méltó, hogy a NASCAR továbbra is olyan elképzeléseken dolgozik, melyek teljesen felborítják a normát, de ez nem történhet meg állandóan.
Bár mindannyian szeretünk jól szórakozni, el kell ismerni, nem nézhet ki minden versenyhétvége így.
A Clash azért működött, mert teljes mértékben a szórakoztatásra támaszkodott, és nem volt hatással a teljes bajnokságra.
Ennek így kell lennie. Egy olyan formátumnak, ahol épp annyi pályán kívüli tevékenység van, mint autó a pályán, egyszeri, hype-nak szánt eseménynek kell lennie, hogy aznap a sportágra vonzza a tekinteteket.
A NASCAR szerencséjére a Coliseum ezt megtette, és nem volt az a balesetveszélyes, gusztustalan látványosság, amire egyesek számítottak.
A Chevrolet NASCAR programjának vezetője szerint egy sérült kardántengely okozta Tyler Reddick mechanikai meghibásodását a Clash-en.
A 8-as számú Chevrolet a Busch Light Clash 53. körében, egy sárga zászlós periódus alatt adta meg magát. A Richard Childress Racing versenyzőjének ráadásul az élről kellett kiállnia.
„Készült az újraindításra, próbálta felmelegíteni a gumikat, és egy kicsit túl hirtelen engedte fel a kuplungot” – mondta Dr. Eric Warren, a General Motors NASCAR-programokért felelős igazgatója az NBC Sportsnak.
„Szóval a kardántengely sérülése volt a ludas, nem a transaxle (áthelyezett kardántengelyű hajtáselrendezés – a szerk.). A vezérműtengelyt alapvetően most már kardántengelynek hívják azzal, ahogyan a tengelykapcsoló működik.”
Warren hozzátette, hogy egy másik hasonló helyszínt is szem előtt fognak tartani, miközben átvizsgálják a hibás elemeket.
„A Coliseum egy nagyon rövid pálya, és ez egy kis aggodalomra ad okot Martinsville-re nézve, csak azért, mert ennyi sebességi fokozatot fognak ott is használni, és nagyon nagy erő hat az autóra az újraindításoknál.”
„A múltban nem igazán találkoztunk ezzel a problémával, szóval egy kicsit jobban át kell tanulmányoznunk a dolgokat.”
A General Motors NASCAR-programokért felelős igazgatója ettől függetlenül pozitívan értékelte a Next Gen autók bemutatkozását.
„Azt hiszem, sok versenyzőt meglepett, hogy milyen simán ment minden. Némi finomításokat persze el kell majd végezni, illetve át kell vizsgálni majd pár dolgot.”
„Egyedi hiba volt ez? Egy konkrét alkatrész hibája volt? Egy új típusú alkatrész ment tönkre? Biztos vagyok benne, hogy ha részletesen beleássuk magunkat ebbe, akkor minden kérdésünkre választ fogunk kapni.”
A vasárnap versenyen Reddickhez hasonlóan Chase Briscoe-nak is volt egy hajtáslánc-problémája. „Nem tudom, hogy hasonló volt-e a probléma, szóval majd meg kell vizsgálnunk ezt is.„
12 perces összefoglaló videót tett közzé a NASCAR youtube csatornája az LA Coliseumban tartott Busch Lite Clash-ről.
Korábban már írtunk róla, hogy Joey Logano győzelmével zárult a Busch Lite Clash, melyet Los Angelesben, a USC Trojans amerikai futballcsapatnak is othtont adó Coliseumban tartottak.
A verseny legdrámaibb történéseit összefoglaló videóban találkozhatunk elrepülő HANS nyakvédőkkel, lelassuló autókkal, és test-test elleni küzdelmekkel.
A stadiumban egyébként majdnem teljes teltház volt, ami nem meglepő, hiszen a NASCAR elképesztő show-t állított össze a kilátogatók számára.
A versenyzők bemutatásánál, illetve a sárga zászlós periódusok alatt DJ Skee muzsikált, míg a verseny előtt Pitbull koncertezett.
A legnagyobb mainstream eseményt azonban Ice Cube fellépése adta, a legendás rapper a futam felénél tartott félidőben adott koncertet.
Ezen kívül természetesen a NASCAR egyik híres védjegyét is megtapasztalhatta a nagyérdemű, hiszen ütközésekből sem volt hiány – bár ez inkább az előfutamokra volt jellemző.
Joey Logano hatalmas csatában győzte le Kyle Busch-t, és lett a NASCAR Busch Light Clash győztese az LA Coliseumban.
Logano a 150 körös futam felénél tartott szünet után vette át a vezetést, és végül 0,877 másodperccel győzött Busch előtt.
A harmadik helyen Austin Dillon végzett, őt Erik Jones és Kyle Larson követte.
„El sem hiszem, hogy nyertünk” – mondta Logano a Fox Sports riporterének, Jamie Little-nek.
„Ez egy csodálatos esemény. Hatalmas lépés a NASCAR számára, hogy itt lehetünk. Csodálatos érzés. A feleségem holnap szülni fogja szülni a harmadik gyermekünket, szóval ez egy elég nagy hétvége lesz számunkra.”
Kyle Busch érthető módon csalódottan nyilatkozott, hiszen szinte minden tökéletesen alakult számára, mégsem tudott nyerni.
„Ez nyilvánvalóan csalódás. Megnyertem a pole-t, vezettem egy csomó kört, sokat mentünk zöld alatt, nem volt káosz, és mégsem nyertem. Ez szívás.”
„Gratulálok a fiamnak. Ő nyert tegnap. Szóval ez király. Próbáltam felvenni vele a versenyt. Mostanában többet nyer, mint én. Valaki küldjön neki egy szerződést” – próbálta viccesen leküzdeni csalódottságát a kétszeres Cup Series bajnok.
Joey Logano füst-katlant csinált az LA Coliseumból a győzelmi ünneplése közepette Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media
Figyelmeztető jelek a szezon előtt
A versenyen debütált a Next Gen autó, és néhány kör leforgása alatt meg is jelentek az első műszaki hibák.
Az első sárga zászlót akkor lengették meg, amikor Denny Hamlin 11-es rajtszámú Toyotája mechanikai probléma miatt lelassult a pályán.
„Úgy tűnik, hogy a szervokormány szíja leszakadt, és magával vitte a tömlőt is, így nem tudtam kormányozni” – mondta Hamlin a Fox Sportsnak. „Ez egy olyan hiba, amiből valószínűleg sokat fogunk látni idén.”
Az újraindítás előtt Chase Briscoe Fordja is megadta magát, és rádión jelezte, hogy gond van a hajtásláncával. A Stewart-Haas Racing versenyzője már a szombati edzésen is mechanikai problémákkal küszködött.
Néhány pillanattal később még drámaibbá vált a helyzet, amikor az élen álló Tyler Reddick autója állt meg. A Richard Childress Racing versenyzője több mint 60 kört vezetett, mindhiába.
„Próbáltam egy kicsit felmelegíteni a gumikat, és azt hiszem, eltört a transaxle” – mondta Reddick a Fox Sportsnak.
„Ez egy kicsit ijesztő, ha belegondolok, főleg ha belegondolok, hogy mennyi boxkiállást kell majd végrehajtanunk, és hogy a kuplungot ugyanígy fogjuk használni. Nagyon sajnálatos, de inkább itt töröm el, mint egy éles versenyen vagy a Daytona 500-on.”
Nem maradt érintetlen autó a végére
Ahogy az várható volt a versenytől, rengeteg kis koccanás borzolta a kedélyeket, és néhány versenyző nem távozott túl boldogan a kaliforniai helyszínről.
A mezőny egymás hegyén hátán, igazi short oval versenyt láthattunk az LA Coliseumban Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media
A nap egyik legemlékezetesebb incidensében Ryan Blaney vágta HANS nyakvédőjét Erik Joneshoz autójához, miután utóbbi rányomta az előbbit a külső falra.
A Kaulig Racing újonca, Justin Haley sem volt elégedett a 2021-es bajnok Kyle Larson tevékenységével, miután a sorozat bajnoka a belső falnak lökte őt, és súlyosan megrongálta Haley 31-es számú Chevrolet-jének bal elejét.
Az előfutamokhoz képest azért még így is nyugodt volt a verseny nagy része, és a verseny utolsó néhány köre sem hozott számottevő izgalmakat.
Bár a mezőny közepében egészen a verseny végéig voltak mozgolódások – sőt Martin Truex Jr. és Michael McDowell még a cél után is összement -, végül Kyle Busch nem tudott valódi támadást indítani Joey Logano ellen, így egy csalódást keltő év után a 22-es Team Penske sofőrje megérdemelt győzelmet aratott a Clash-en.