Kategória: NASCAR

  • Brutális baleset az Xfinity szezonnyitóján, kiszakadt a motor – VIDEÓ

    Szombatról vasárnapra virradóra tartották a NASCAR Xfinity Series szezonnyitóját ahol az óriási baleset történt.

    Egészen nyugodt versenyt futott az Xfinity Series mezőnye a 2022-es szezonnyitón, a Daytona International Speedwayen.

    A futamon persze több incidens is történt – többek között Drew Dollar, illetve a pole-ból induló Daniel Hemric is balesetbe keveredett – de az utolsó körig az utóbbi évekhez képest sok autó versenyben maradt.

    A győzelemért AJ Almendinger és Austin Hill csatázott, azonban hátrébb már a kör elején megkezdődött a tülekedés.

    Az utolsó métereken pozíciókat nyerni kívánó sofőrök három, sőt négyes oszlopot is nyitottak, és ekkor történt meg a baj.

    A gyorsvonatként érkező Xfinity mezőny a fehér zászló lengetése után megérkezett a hátsó egyenesbe, a 23-as rajtszámú Anthony Alfredo pedig erősen tolta maga előtt Myatt Snider 31-es autóját.

    Sajnos rossz vége lett a dolognak, ugyanis elfogyott a hely, Alfredo agresszív lökéséből pedig baj lett, Snider autója befordult a mezőny elé, felrepült az égbe és beleakadt a pályát övező kerítésbe.

    A Jordan Anderson Racing versenyzőjének autójából kiszakadt a motor, és egy pillanatig még lángok is felcsaptak.

    A versenyt azonnal sárga zászlóval szakították meg, melynek következtében Austin Hill került ki győztesen.

    Szerencsére a NASCAR Xfinity Series autói olyan biztonságosak, hogy az eset után néhány másodperccel Snider már ki is szállt az autójából, és bár elővigyázatosságból bevitték az egészségügyi központba, nagyobb baja nem esett.

  • Ty Gibbs viheti a prímet a NASCAR Xfinity Series 2022-es szezonjában

    Persze nem csak Ty Gibbsre érdemes, figyelni, de az 54-es autóban ülő versenyző idén a bajnokság megnyeréséért száll harcba.

    Ty Gibbs 2021-ben a NASCAR Xfinity Series újoncának járó díjjal tűnt ki a mezőnyből, miután 18 próbálkozásból négy győzelmet és tíz top 10-es helyezést szerzett.

    2022-ben teljes szezonra készül, és a következő lépés Joe Gibbs 19 éves unokája számára az, hogy megbirkózzon a 33 futamból álló versenynaptár fáradalmaival.

    Ez egy abszolút kritikus év lesz Ty számára, mert nem csak a futamgyőzelmekért fog versenyezni” – mondta David Wilson, a Toyota Racing Development elnöke.

    Ez az a pillanat, amikor vissza kell lépnie egy lépést, és meg kell győződnie arról, hogy a céljaink megfelelően összhangban vannak.

    Elsősorban a bajnoki címért versenyez. Ez pedig nyilvánvalóan a futamgyőzelmekkel jár, de ez teljesen más gondolkodásmód, mint évente nyolcszor autóba pattanni.

    A Joe Gibbs Racinges csapattársakról sem szabad megfeledkezni, hiszen idén ott lesz az alakulatnál a 2011-es Daytona 500 győztese, Trevor Bayne, az Xfinity veterán Brandon Jones, és és a fiatal Drew Dollar is.

    Természetesen a címvédő Daniel Hemricet a soraiban tudó Kaulig Racingre is figyelni kell majd, ahova idén is visszatér majd AJ Almendinger is.

    Érdekes lesz látni, hogy a Kaulig mennyi erőforrást tud szánni az Xfinity programjára, miután idén már a Cup Seriesre is koncentrálnia.

    A nagy rivális, a JR Motorsports

    Közben a széria másik domináns csapata, Dale Earnhardt Jr. csapata, a JR Motorsports is erősített az idei évre.

    A már a tavalyi évben is a csapatnál versenyző Noah Gragson, Josh Berry, Justin Allgaier hármas mellé egy elképesztő fiatal tehetség érkezett – a teljes szezonra.

    Sam Mayer már tavaly is versenyzett a csapatnál, de csak néhány versenyen. A legnagyobb eredményét a Truck Seriesben érte el 2020-ban, amikor domináns győzelmet aratott a széria Bristoli versenyén.

    A Daytona International Speedwayen rendezett Beef. It’s What’s for Dinner. 300 (igen, tényleg ez a verseny neve – a szerk.) Xfinity szezonnyitón ott lesz Natalie Decker is.

    A 24 éves hölgyversenyző bekerült a Busch Light programjába, az idei évben pedig a Reaume Brothers Racing csapatát fogja erősíteni néhány versenyen.

    A szezon nagy hiányzója az utóbbi években domináló Austin Cindric lesz, aki idén már a NASCAR Cup Seriesben, a Team Penske csapatához igazolt.

    Akikre még érdemes figyelni idén: Sheldon Creed, Brandon Brown, Santino Ferrucci, Jesse Iwuji

    A NASCAR Xfinity Series szezonja magyar idő szerint február 19-én, szombaton, este 11 órakor kezdődik.

  • Corey Heim vezeti fel a mezőnyt az ARCA szezonnyitójára

    Harminchét versenyző nevezett az ARCA Menards Series szezonnyitójára a Daytona International Speedwayen, Corey Heim indul a pole-ból.

    A Venturini Motorsports versenyzője 183,113 mp/h-s sebességet átlagolt a leggyorsabb körében, ezzel épphogy megelőzte csapattársát, Gus Deant.

    A Venturini Motorsports egyébként is domináns teljesítményt nyújt általában Daytonában, hiszen az utóbbi négy alkalommal az ő versenyzői húzták be a győzelmet.

    Corey Heim ráadásul tavaly az ARCA Menards Series összes superspeedway versenyén győzedelmeskedni tudott.

    A csapat idén a soraiban tudhatja Toni Breidinger-t is, aki a Busch Light támogatását is megszerezte az idei évre.

    Venturinék azonban egy fontos láncszemet elveszítettek, hiszen Drew Dollar idén már a Kyle Busch Motorsport 18-as autóját fogja vezetni. Dollar azonban csak négy versenyen fog indulni az ARCA-ban.

    A többi versenyen az ARCA Menards Series East címvédője, Sammy Smith ül majd az autóban. A 17 éves versenyzőt azonban a korhatári korlátozások megakadályozzák abban, hogy Daytonában rajthoz álljon.

    A Rev Racing egy igazán tiszteletreméltó projektet vett a kezébe, hiszen a NASCAR Drive for Diversity program két kiemelt tehetségének, Nick Sanchez-nek és Rajah Caruth-nak ad lehetőséget idén.

    Caruth nemrégiben kapta meg a 2021-es Wendell Scott Trailblazer Awardot, amellyel a NASCAR Advance Auto Parts Weekly Series fiatal kisebbségi vagy női versenyzőjét tüntetik ki, aki áttöri a korlátokat és egyedülálló utat nyit a sportág ranglétráján.

    Egy másik versenyző, aki Daytonában kezdi meg első teljes idejű szezonját az ARCA Menards Series-ben, a 29 éves Amber Balcaen.

    A Rette Jones Racing a múlt hónapban jelentette be, hogy Balcaen 2022-ben a teljes ARCA Menards Series versenynaptárában fog versenyezni.

    A kvalifikáció teljes eredménylistája

    Az ARCA Menards Series első versenye magyar idő szerint február 19-én, 19:30-kor rajtol majd el Daytonában.

     

  • Megcsapta a változás szele a NASCAR versenyzőit

    Ha megnézzük a 2020-as NASCAR naptárat, és a 2022-eset, óriási változásokra lehetünk figyelmesek, amelyeket a versenyzők is érzékelnek.

    A változás gyors és jelentős volt.

    A Coliseumban rendezett Clash sikeres volt, a tévés nézettség és a látogatottság elégedetté tette a sorozat tisztviselőit.

    Bár a NASCAR nem nyilatkozott arról, hogy él-e az opcióval, hogy jövőre ismét ott rendezzék meg a versenyt, jó esély van arra, hogy a Clash visszatér a helyszínre.

    A NASCAR ezen lépései – a Next Gen autó idei szezonbeli debütálásával együtt – új lendületet adtak a sportágnak.

    Úgy gondolom, hogy a versenynaptárral kapcsolatos lépések hatalmas sikert arattak” – mondta Brad Keselowski, az RFK Racing társtulajdonosa. „Talán azt is mondhatnánk, hogy már régóta esedékes volt. Nagyon örülök a változtatásoknak, és izgatottan várom, hogy milyen lesz a következő években ez a beosztás.

    Úgy gondolom, hogy ez olyan energiát visz a sportágunkba, amely létfontosságú a fenntarthatóságunk és a sikerünk szempontjából.

    Keselowski immáron nem csak versenyzőként, hanem tulajdonosként is gondolkozik.

    Ha ez a csapat számára extra költségekkel jár – és azt hiszem, ezt most már csapattulajdonosként elmondhatom, azzal jár -, akkor csak fel kell szívnunk és meg kell találnunk a büdzsét erre.

    A menetrend idei módosításai között szerepel, hogy a bristoli dirt futamot húsvétra helyezték át, egy olyan ünnepre, amelyen a sportág hagyományosan eddig nem versenyzett.

    Valószínűleg sokan vannak, akik frusztráltak a húsvéti versenyek miatt a garázsban, de ez az egyik legnagyobb televíziós hétvége a sportágban, így ebből a szempontból volt értelme a dolognak” – magyarázta a 2012-es NASCAR Cup Series bajnok.

    Úgy gondolom, hogy sok jó dolog történik a sportágunkban. Sokkal több pozitív változás történt, mint amennyit az itt eltöltött 12 vagy 13 évem alatt láttam.

    Könnyebb az új csapatoknak belépni a NASCAR-ba

    Természetesen nem szabad elmenni a Next Gen gépek bevezetése mellett sem, amelynek célja, hogy közelebb hozza a kisebb költségvetésű csapatokat az élmezőnyhöz, és ezzel az újonnan érkező alakulatoknak megkönnyítse a dolgát.

    Ennek eredményeképpen a vasárnapi Daytona 500-on Michael Jordan (23XI Racing), Pitbull (Trackhouse Racing) és a híres bokszoló Floyd Mayweather (The Money Team Racing) is indít autót.

    Ha mozdulatlanul ülsz, megelőznek” – mondta Joey Logano. „Ez így van a versenypályán és az életben is. Ha elkényelmesedsz, és ülsz a babérjaidon, akkor le fogsz maradni.

    Ráadásul a társadalom is folyamatosan formálódik, minden halad előre, és a technológia is változik, így ha nem próbálsz lépést tartani vele, akkor megöregszel és lassú leszel.

    Nem hagyhatjuk, hogy ez megtörténjen. Folyton előre kell haladnunk, és meg kell találnunk a következő nagy dolgot. Azt hiszem, az elmúlt néhány évben ez sikerült is.

     

  • Larson szerint Tyler Reddick lehet a 2022-es szezon feltörekvő sztárja

    A regnáló Cup bajnok Kyle Larson a héten azt mondta, hogy szerinte Tyler Reddick-re érdemes lesz figyelni idén.

    Szerintem Tyler Reddicknek elképesztő szezonja lesz” – mondta Larson az NBC Sportsnak. „Úgy gondolom ő volt a leggyorsabb az új autóval az összes teszten. Szerintem a múlt héten a Clash-en is megmutatta, hogy nagyon jó.

    Reddick a második helyről indult a Clash-en, miután megnyerte a előfutamát. A főfutamon is magabiztosan vezetett, amikor meghibásodott autója, és ki kellett állnia.

    Mivel a Next Gen autó kompozit karosszériával rendelkezik, az autó jobban bírja az ütéseket.

    Egy olyan agresszív versenyző számára, mint Reddick, aki köztudottan szeret a falhoz közel menni, ez kulcsfontosságú lehet.

    Az előző autó hajlamos volt arra, hogy a sárvédő elhajlott és elvágta a kereket, amikor az autó a falnak vagy egy másik járműnek ütközött.

    A Richard Childress Racing versenyzője hatalmasat javult 2021-ben az épített pályákon – 2020-hoz képest.

    Tyler Reddick tavaly a Circuit of the Americas pályán megszerezte élete első pole-ját, és végül kilencedik lett. Road Americán nyolcadik lett, a Charlotte Rovalon pedig második.

    Ezeket a holtszezonbeli tanulságokat használta fel, hogy az idei szezonban tovább javuljon.

    Úgy érzem, amikor őt figyelem, magamat látom, egyszerűen azért, mert mindketten nagyon hasonlóan vezetünk” – mondta Larson Reddickről. „Úgy tűnik, hogy ő még egy kicsit agresszívebb, és jobban kézben tartja a dolgokat, mint én.

    Szerintem idén sok versenyt fog nyerni.

  • Greg Biffle túl a stresszes időszakon, élvezni szeretné a Daytona 500-at

    Úgy tűnt Greg Biffle karrierje véget ér 2016 végén. Az öreg rókában azonban még van erő, és elszántság egy Daytona 500-ra.

    A John Cohen tulajdonában lévő, 44-es rajtszámú csapat az utolsó pillanatban nevezett a Daytona 500-ra, és a veteránt választotta autójuk vezetésére.

    Biffle-nek a Duelen keresztül kellett bejutnia a vasárnapi fő versenyre, miután a kvalifikáción nem volt elég gyors.

    A NY Racing Team megküzdött egy rossz boxkiállással, majd két körrel a vége előtt kifogyott az üzemanyag.

    Greg Biffle még így is a 13. helyen végzett – ami elég volt ahhoz, hogy bekerüljön a Daytona 500-ra.

    Pedig ez a történet sokkal mélyebbre nyúlik. Biffle nem sok edzésidőt kapott, amikor kedden először megnyitották a pályát, mert a csapatnak az új autó hibáival kellett megküzdenie.

    Az 52 éves versenyző bevallotta, hogy annyira ideges volt a kvalifikációs próbálkozások miatt, hogy a héten nem sokat aludt.

    Greg Biffle és Ty Dillon a Daytona Duelen 2022
    Greg Biffle és Ty Dillon Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

    Helyreteszi az egódat, az biztos” – mondta Greg Biffle a Racernek. „Hozzászoktam, hogy idejövök, és csak el kell indulnom az 500-on. Ha egy chartercsapat vagy, vagy elég magasan állsz a pontversenyben ez nem nagy kihívás. Így viszont határozottan nagy a nyomás.

    Nagyon tisztelem azokat a srácokat, akik minden évben lejönnek ide, és ezt kell csinálniuk. Kemény dolog. Egyszer már nekem is volt részem ebben. Nem akarom mondani, hogy az milyen régen volt” – mondta viccesen a veterán sofőr.

    Greg Biffle legjobb helyezése a Daytona 500-on egy harmadik hely volt 2010-ben és ’12-ben. 52 életévével Biffle lesz a mezőny legidősebb versenyzője vasárnap.

    Az egész hétvége kihívás volt, de azt hiszem, mostanra sikerült talpra állnunk, különösen látva azt, ahogy az autó a Duelen ment. Elképesztően gyorsnak tűnik. ” – mondta Biffle.

    Ez jó érzéssel tölt el a vasárnapi 500-as versenyre, hogy versenyképes autóm van, amivel harcba szállhatok a győzelemért.

  • A NASCAR elkobozta az RFK és a Penske autóinak kerekeit

    A NASCAR péntek délután jelentett be, hogy elkobozta az RFK Racing és a Team Penske által a Daytona International Speedwayen használt kerekeket.

    Arról, hogy miért kobozták el a kerekeket, nem közöltek részleteket, és a NASCAR azt sem pontosította, hogy hány kereket vittek el, illetve melyik autóról.

    A lefoglalt alkatrészeket az észak-karolinai Concordba, a NASCAR kutatási és fejlesztési központjába viszik vissza további vizsgálatra, és az esetleges büntetésekről a hivatalos szervek vizsgálatának lezárása után döntenek.

    Brad Keselowski és Chris Buescher az RFK Racing versenyzői besöpörték a csütörtök esti Daytonai Duel futamokat, így Daytona 500-on a harmadik, illetve a negyedik helyről indulnak majd.

    Keselowski a következőket mondta Bob Pockrassnak, a Fox riporterének : „Nem a teljesítmény javítása volt a célunk… A kerekeken néhány biztonsági változtatást hajtottunk végre. Amint a NASCAR megnézi az összes adatot, azt hiszem, rendben leszünk.

    A Team Penske három autót indít Joey Logano, Ryan Blaney és Austin Cindric számára. Logano a Duel-futam utolstó körében ütközött, miután blokkolta Bueschert, és vasárnap tartalék autóval fog menni.

    Érdemes megjegyezni, hogy a Team Penske esernyője alá tartozó Wood Brothers Racing 21-es autójának abroncsait nem vették el a tisztviselők.

    A NASCAR szigorúbb büntetési rendszert határozott meg az új Next Gen versenyautó és a beszállítóktól származó alkatrészek szabálysértéseire. A büntetések között szerepel a pontok, a csapattagok és a rájátszásra való jogosultság elvesztése.

  • Kezdődik a NASCAR Truck Series, Hailie Deegan is az esélyesek között

    Péntekről szombatra virradóra kezdődik a NASCAR Truck Series 2022-es szezonja, ahol Hailie Deegan visszavágásra készül.

    Kezdjük is talán a Ford Performance egyik legígéretesebb tehetségével. A hölgyversenyző nehezen mutatkozott be tavaly a kategóriában, idén azonban nagy erőkkel készül arra, hogy megmutassa valódi tehetségét.

    Időbe fog telni, hogy eljussak oda, ahova szeretnék. Az idei szezonban szeretnék folyamatosan fejlődni, versenyzőként, és emberként is. A legjobb önmagam akarok lenni” – jelentette ki határozottan Deegan a szezon előtti média napon.

    Ben Rhodes címvédőként várja a szezonkezdetet, és Deegan mellett a szezon egyik másik nagy esélyese. A fiatal versenyző híres maradt arról a bizonyos sajtótájékoztatóról, amikor bajnoki címe után spicces állapotban ült be nyilatkozni.

    Őszintén szólva, egészen a sajtótájékoztatóig mindenre emlékszem. Utána kicsit elhomályosodtak a dolgok, aztán adtak egy csomó vizet és valami rágcsálnivalót és egyből jobban éreztem magam.

    Míg Hailie Deegan felfele szeretne lépkedni, addig Matt DiBenedetto a Truck Series újonca lett, 248 Cup Series rajt után kényszerül vissza a NASCAR cirkuszának legalsóbb szintjére.

    DiBenedetto, akinek bevallottan savanyú volt a búcsú, a NASCAR bajnoki hétvégéjén a Phoenix Racewayen videókon jelent meg, amelyeken azt mondta, hogy „Let’s Go Brandon” – valószínűleg ez a mondat törte ketté 2022-es Cup Series terveit.

    Érdemes lesz még figyelni a 43-as autót is Daytonában, hiszen Richard Petty unokája, Thad Moffitt fogja vezetni azt, nagyapja legendás festésével.

    A 21 éves versenyzőnek nincs sok tapasztalata az alsóbb szériákban – mint pl. Truck Seriesben, azonban ennek is megvan az oka.

    Nagyapa sosem akarta, hogy Truckkal versenyezzek” – mondta Moffitt az AP-nek. „Mindig úgy gondolta, hogy autóból egyenesen autóba kellene mennem. Az ARCA-ból az Xfinitybe. Ez volt az oka annak, hogy olyan sokáig csak az ARCA-ban versenyeztünk.

    Akikre még érdemes figyelni: John Hunter Nemechek, Grant Enfinger, Zane Smith, Stewart Friesen.

    A NASCAR Truck Series szezonja magyar idő szerint február 19-én, szombaton hajnali 1 óra 30-kor veszei kezdetét.

     

  • Toni Breidinger volt a Daytonai ARCA edzés leggyorsabbja

    A Venturini Motorsports mindig gyors volt Daytonában, és ez alól 2022 sem kivétel. Toni Breidinger vezetésével ismét gyors a csapat!

    Az ARCA Menards Series legutóbbi négy Daytonai versenyének győztesének, a Venturini Motorsports pilótái voltak leggyorsabb versenyző a Daytonában február 17-én, csütörtökön tartott egyetlen ARCA edzésen.

    Toni Breidinger futotta a leggyorsabb kört 183,038 mérföld/órás sebességgel a 2,5 mérföldes superspeedwayen.

    Breidinger idén teljes szezont fut a Venturini Motorsports színeiben, és a 25-ös rajtszámú Toyotát fogja vezeti.

    Toni Breidinger emellett bekerült a Busch Light új programjába, amelynek célja, hogy a NASCAR-ban, különösen a versenypályán nagyobb egyenlőséget teremtsen a nemek között.

    Csapattársai, Parker Chase, Corey Heim és Gus Dean a második, harmadik, illetve negyedik leggyorsabbak voltak. Heim a címvédő hiszen tavaly ő nyerte az ARCA Daytonai versenyét.

    Drew Dollar a Venturinitől a Kyle Busch Motorsportshoz igazolt ebben a szezonban, de a daytonai sebessége nem csökkent. Dollar, aki tavaly pole-ból indult, most az ötödik helyen végzett.

    Christian Rose, Max Gutierrez, Nick Sanchez, Andy Jankowiak és Scott Melton egészítette ki az első 10 helyezettet.

    A 37 benevezett versenyzőből harmincöt futott kört az edzésen.

    Az ARCA szezonnyitó verseny csoportos kvalifikációjára február 18-án pénteken, magyar idő szerint 19:30-kor kerül majd sor.

    Ezt követően a szezonnyitó Lucas Oil 200-as futamot február 19-én szombaton, magyar idő szerint 19:30-kor tartják meg.

    Eredmények

  • Joey Logano vállalta a felelősséget a nagy balesetéért – VIDEÓ

    Joey Logano teljes felelősséget vállalt a verseny végén történt balesetért, amely potenciálisan a győzelmébe került.

    A 60., és egyben utolsó körben Logano vezetett a 2-es kanyar kijáratán, de Chris Buescher bedugta autója orrát mellé, hogy megpróbáljon megelőzni a vezetésért.

    Logano azonban blokkolt, a két autó összeért, a Team Penske versenyzője pedig a külső falnak csapódott, és jelentős kár keletkezett a 22-es Fordjában.

    Buescher a sárga zászlós figyelmeztetés idején vezetett, és őt hirdették ki győztesnek, Logano pedig a hétvége első versenyzője, akinek a tartalék autót kell használnia majd.

    „A sofőr (Logano) elcseszte a dolgot. Ennyi az egész” – mondta Logano, amikor arról kérdezték, mi történt.

    Azt hittem, hogy még nincs bent mellettem. Sokkal gyorsabban történtek a dolgok, mint azt gondoltam. Megpróbáltam egy kicsit blokkolni, és csak egy pici ütést kaptam, azonban az autó egyből megindult.

    „Az én hibám. Nagyon rosszul érzem magam, mert tönkretette az autónkat, és versenycsapatként nehéz helyzetbe hozott minket. Ez szimplán egy buta hiba volt.”

    Joey Logano úgy érezte, hogy tehetetlen helyzetben volt az utolsó körben, de nem gondolta, hogy Buescher ilyen gyorsan mellé tud majd kerülni.

    „Nem kellett nagy lendületet vennie ahhoz, hogy mellém érjen” – magyarázta Logano. „Reagáltam, és megpróbáltam blokkolni, pedig hagynom kellett volna, hogy megelőzzön, és onnan megpróbálni visszajönni. Egyszerűen elszúrtam.”

    A legrosszabb az, hogy a csapatot nehéz helyzetbe hoztam Ráadásul a 21-es rajtszámú autó (Harrison Burton) is belekerült a balesetbe. Sajnálom, nem vagyok tökéletes.

    Ahogy Logano is említette, Harrison Burton autója sérüléseket gyűjtött be az incidensben, de a Wood Brothers csapata úgy gondolja, hogy meg tudják javítani a károkat.

    Michael McDowell is majdnem belekeveredett az incidensbe, de sértetlenül megúszta, így a második helyen végzett.

    Nehéz helyzetben a Team Penske

    Mivel a tartalék autókra nagy szükség van, a Next Generation autó új alkatrészeinek hiánya miatt, így Logano balesete hátrányos helyzetbe hozta a Penske csapatot a 2022-es szezon kezdetén.

    A 2018-as bajnok ráadásul egy olyan autót tört össze, ami az edzések és a Duel alatt nagyon versenyképesnek tűnt.

    Ez nem segít, de megpróbáljuk a lehető legjobban megoldani a helyzetet. Most már semmit sem tudok tenni. Bárcsak visszafordíthatnám az időt, de nem tehetem. Ahogy mondtam, ez csak egy hiba volt. Tovább kell lépnünk.”