Kategória: NASCAR

  • Saját csapattársát kiütve nyerte Kyle Larson a Fontanai versenyt

    Az incidensekkel teli versenyen rekordszámú, 12 sárga zászlót láthattunk, és drámák sorozatát, melynek végén Kyle Larson győzedelmeskedett.

    2021-es bajnoki sokáig altatott a versenyen, de egy késő hajrát követően végül magabiztos győzelmet aratott a 2022-es Fontanai Auto Club Speedwayen rendezett versenyen.

    Mindig jó itt nyerni a hazai államomban, Kaliforniában” – mondta Larson a futam utáni interjúban. „Keményen dolgoztunk az egész hétvégén, nem volt jó az autó az edzésen, azonban elvégeztünk néhány módosítást, ami pozitívan hatott a kezelhetőségre.

    Jópár srác volt, aki gyorsabb volt nálunk, de balszerencsések voltak. Végig bátran mentünk, ezen a hosszú versenyen.

    Az újraindítások őrültek voltak, az egész futam őrült volt. Király, hogy győzelmet szereztünk itt Kaliforniában, és remélem, hogy ez lendületet ad majd nekünk.

    A pole-ból induló Austin Cindricet gyorsan megelőzte Erik Jones, és a 43-as rajtszámú versenyző több körön át vezetett, mielőtt Tyler Reddick a 8-as rajtszámú autóval átvette a vezetést.

    A délután első sárga zászlója Kyle Busch megpördülése miatt érkezett a hátsó egyenesben. A 18-as rajtszámú versenyző visszaesett, és több kör hátrányba került.

    Reddicket ezután Chase Elliott hívta ki, aki átvette a vezetést, de aztán a fallal érintkezett, és szintén hátrébb szorult, végül pedig kiforgott.

    A második szakaszt leginkább a megpördülések jellemezték, hiszen Christopher Bell, Chris Buescher és Brad Keselowski is keresztbe állt.

    Reddick drámája, Larson szerencséje

    Reddick elképesztő módon dominálta a versenyt, a 200 körből 80-at vezetett, és megnyerte mind a két szakaszt. Azonban ahogy a Daytona 500-on Martin Truex Jr.-t, most őt is utolérte a balszerencse, amikor 49 körrel a vége előtt defektet kapott.

    Ez még nem is lett volna akkora probléma a Richard Childress Racing versenyzőjének – akit Kyle Larson az év kiugró tehetségének tart – azonban William Byron nem tudta elkerülni lassuló autóját, és ütköztek.

    Keselowski ismételten balesetbe keveredett nem sokkal később, azonban most nem ő volt a ludas, Bubba Wallace alulkormányzott autója kontrollálhatatlanul nekicsúszott a 6-os autónak, és a baleset legnagyobb vesztese megint Harrison Burton lett, aki újabb autót rombolt le.

    A végjáték Joey Logano, Chase Elliott és Kyle Larson csatájáról szólt. Utóbbi kettő azonban egy Hendrick csapatnál teljesen szokatlan balesetbe keveredett, amikor Larson – feltehetőleg – nem vette észre a felső íven lopakodó csapattársát, és fellökte őt a falra.

    Az 5-ös számú versenyző megtartotta a vezetést Loganót megelőzve, miközben Austin Dillon és Daniel Suarez is feltűnt az első ötben. Suarez visszaesett, miután a falnak ütközött, Elliott pedig megpördült, így kilenc körrel a vége előtt a nap utolsó sárga zászlóját lengették be.

    Suarez és a boxutca csapata öt helyet javított a boxutcában, és az újraindításnál felugrott a második helyre. Rövid időre átvette a vezetést Larsontól Jones hatalmas lökésének köszönhetően, de Larson végül visszavette azt, és nyert.

    Bár Dillon próbálta támadni a Hendrick 5-ös számú autóját, de próbálkozásai hiábavalónak bizonyultak, így be kellett érnie a második hellyel. A top10-be még Jones, Suarez, Logano, Almirola, Harvick, Kurt Busch, Hemrick és Stenhouse tudott beférni.

    A Cup Series legközelebb egy állammal odébb, az arizónai, a Las Vegas Motor Speedwayre utazik, ahol március 6-án, vasárnap, kerül megrendezésre a Penzoil 400.

    A Wise Power 400 at Auto Club Speedway végeredménye

    Poz. # Versenyző Körszám
    1 5 Kyle Larson 200
    2 3 Austin Dillon 200
    3 43 Erik Jones 200
    4 99 Daniel Suarez 200
    5 22 Joey Logano 200
    6 10 Aric Almirola 200
    7 4 Kevin Harvick 200
    8 45 Kurt Busch 200
    9 16 Daniel Hemric(i) 200
    10 47 Ricky Stenhouse Jr. 200
    11 41 Cole Custer 200
    12 2 Austin Cindric # 200
    13 19 Martin Truex Jr. 200
    14 18 Kyle Busch 200
    15 11 Denny Hamlin 200
    16 14 Chase Briscoe 200
    17 42 Ty Dillon 200
    18 12 Ryan Blaney 200
    19 23 Bubba Wallace 200
    20 38 Todd Gilliland # 200
    21 15 Garrett Smithley 200
    22 78 BJ McLeod 200
    23 31 Justin Haley 200
    24 8 Tyler Reddick 199
    25 48 Alex Bowman 199
    26 9 Chase Elliott 198
    27 6 Brad Keselowski 198
    28 7 Corey LaJoie 198
    29 1 Ross Chastain 198
    30 77 Josh Bilicki(i) 198
    31 34 Michael McDowell 193
    32 51 Cody Ware 187
    33 21 Harrison Burton # 157
    34 24 William Byron 151
    35 17 Chris Buescher 111
    36 20 Christopher Bell 94

    # Újonc versenyző

  • Kurt Busch áthajtásos büntetéssel kezdi a Fontanai versenyt

    Több NASCAR Cup Series versenyző autója is megbukott a verseny előtti ellenőrzésen, a legjobban ez Kurt Busch-t érintette.

    21:47-kor lengetik meg a zöld zászlót a Fontanai Auto Club Speedwayen, a versenyre azonban Kurt Busch már most hatalmas hátrányban érkezik meg.

    A 45-ös rajtszámú Toyota háromszor is megbukott az ellenőrzésen, ami azt jelenti, hogy nem is időmérőzhetett a mai versenyre, majd a futam első körében áthajtásos büntetést kell letöltenie. Emellett főmérnökét, David Bryantet is felfüggesztették a mai versenyre.

    A következő autók kétszer nem feleltek meg az ellenőrzésen, és egy csapattagjukat felfüggesztették, valamint elveszítik a versenyre vonatkozó pit hely választási jogukat:

    • 4-es rajtszámú Kevin Harvick (Robert Smith főmérnök eltiltva, utolsó rajthely);
    • 6-os rajtszámú Brad Keselowski (Nick Case főmérnök eltiltva);
    • 21-es rajtszámú Ryan Blaney (Raymond Foxot eltiltva);
    • 22-es rajtszámú Joey Logano (Jerry Kelly-t eltiltva);
    • 23-as rajtszámú Bubba Wallace (a mérnök Etienne Cliche-t eltiltva);
    • 78-as rajtszámú B.J. McLeod (az főmérnök Tyler Grafot eltiltva).

    Rajtuk kívül Ross Chastain (tartalékautó) valamint Kyle Larson (elektronikus porobléma) kapott még büntetést, így ők majd a mezőny végéről fognak rajtolni.

    Korábban már megírtuk, hogy Austin Cindric ott folytatta, ahol Daytonában abbahagyta, és pole-ból indul majd a Fontanai versenyen.

    A futamot az ARENA4 televíziós csatornán lehet majd megnézni, az adás előreláthatólag 21:40-kor kezdődik majd.

  • Az utolsó 2 mérföldes verseny jöhet az Auto Club Speedwayen

    Tizenhét hónap telt el azóta, hogy a NASCAR elfogadta a az Auto Club Speedway átalakításának terveit, de hol tart a dolog most?

    Mivel sok rajongó több rövid ovált szeretne látni a naptárban, és az ACS látogatottsága nem volt túl fényes az elmúlt években, a döntés helyénvalónak tűnt – bár meglehetősen meglepő volt.

    Aztán a COVID járvány megjelenésével, még a 2021-es versenyt is törölték, az átépítési tervek pedig tolódtak – írja az Autoweek.

    A NASCAR készen áll arra, hogy ezen a héten visszatérjen Fontanába a NASCAR Cup Series második futamára, és a Wise Power 400-at ugyanazon a kétmérföldes konfiguráción rendezik meg, amely a sorozat első, 1997-es pályafutama óta létezik a pályán.

    Bár továbbra is érvényben van az a terv, hogy a kétmérföldes felületet lebontják, és egy másik, félmérföldes aszfaltcsíkot alakítanak ki a sorozat számára, az ebbe az irányba mutató lendület határozottan lelassult.

    A hónap elején adott interjúkban – amikor a NASCAR a Los Angeles Memorial Coliseumban megrendezett Busch Light Clash bemutató futammal nyitotta meg az évet – Dave Allen, az ACS elnöke nem volt hajlandó határozottan nyilatkozni a jövőről.

    Azt mondta, hogy a pálya 2023-as futama „valószínűleg” a félmérföldes pályán lesz. „Ezt sem tudjuk még. Továbbra is úgy fogjuk kezelni a dolgokat, hogy ez a terv.

    A NASCAR illetékesei általában nem nyilatkoztak semmilyen ütemtervről az ACS változtatásaira vonatkozóan, amely idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját.

    A versenyzők imádják az Auto Club Speedwayt jelenlegi formájában
    A versenyzők imádják az Auto Club Speedwayt jelenlegi formájában Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media

    Auto Club Speedway, a versenyzők pályája

    Mint sok mindenről, ami a NASCAR-ral kapcsolatos, a vélemények megoszlanak. A legtöbb Cup pilóta imád Fontanában versenyezni, részben azért, mert a pálya felülete kopott és alkalmas az agresszív versenyzésre.

    Fontana egy nagyszerű versenypálya” – mondta Kyle Busch, aki a hét egyik favoritja lesz. „Nagyon különleges a vonalvezetése, és több íven is lehet menni rajta. A versenyzők szeretnek odamenni, és ekkora sebességgel versenyezni.

    Austin Dillon „fantasztikusnak” és „a versenyzők pályájának” nevezte az ACS-t.

    Az elmúlt években azonban nagyrészt a rövid pályák és az épített pályák voltak a NASCAR naptárjának sztárjai, és ez még nagyobb támogatást kapott a Clash sikere láttán, amely a Los Angeles Coliseumban, egy erre a célra épített negyedmérföldes pályán zajlott.

    Voltak olyan felvetések, hogy a coliseumi futam, amely körülbelül 50 000 nézőt vonzott, lendületet adhat a vasárnapi Auto Club futamnak, bár, ahogy Busch rámutatott, a NASCAR már 25 éve van a Los Angeles-i térségben.

    Az ACS Los Angelestől mintegy 50 mérföldre keletre található.

    Jelenleg mindössze három igazi short ovál található a naptárban: a Martinsville Speedway, a Richmond Raceway és a Bristol Motor Speedway. Mindegyik pályán két versenyt rendeznek a szezon során.

    A Next Gen autó első igazi próbatétele lehet a Fontanai verseny
    A Next Gen autó első igazi próbatétele lehet a Fontanai verseny Fotó: Mike Ehrmann/Getty Images/NASCAR Media

    A hétvége legfontosabb sztorijai, menetrendje

    A Next Gen autó első igazi próbatétele elé néz a NASCAR. Ezt Kevin Harvick is így gondolja, bár ő leginkább az abroncsok, és az autó fejlődése miatt aggódik.

    A múlt hétvégi Daytona 500 befutóját követően feszült lehet a hangulat a Penske csapatán belül, hiszen Ryan Blaney – bár a futam utáni interjújában méltóságteljesen nyilatkozottnem volt boldog csapattársa, és a Daytona 500 győztesének Austin Cindricnek manővere láttán.

    A szezonnyitó után két csapatot is megbüntettek, ezek a The Money Team Racing és a Kaulig Racing voltak – a kerekek elvesztése miatt. Érdekes lesz látni, hogy mennyi hasonló probléma lehet a hétvégi versenyen.

    Copy That nevű podcastunk első adásában beszéltünk a hétvégi verseny esélyeseiről, így többek között Kyle Larsonról is, akinek bajnoki címvédése egy csúnya balesettel kezdődött Daytonában.

    A NASCAR Cup Series és a NASCAR Xfinity Series mezőnye látogat el majd Fontanába. Az Xfinity versenye magyar idő szerint február 26-án, este 11 órakor kerül megrendezésre.

    A Cup Series második fordulóját pedig magyar idő szerint február 27-én, 21:30-kor láthatja majd a nagyérdemű, az ARENA4 televíziós csatornán.

     

  • Két csapatot büntetett a NASCAR, a Fordosok viszont megúszták

    A Kaulig Racing és a The Money Team Racing az elsők, akiket a központi kerékanya korszakban büntetéssel sújtott a NASCAR.

    A NASCAR azonban nem büntette meg a Team Penske vagy az RFK Racing csapatát annak ellenére, hogy a Daytona 500 hétvégéjén mindkét csapattól elkobozták a kerekeket, miután felfedezték, hogy illegális módosításokat végeztek.

    A Kaulig 31-es, és a The Money Team 50-es autójának crew chiefjét, valamint mindkét csapat két-két csapattagját eltiltották a NASCAR Cup Series következő négy versenyétől.

    A hétvégén mindkét autó problémákkal küszködött, Kaz Grala (50-es autó) teljesen elhagyta a jobb hátsó kerekét, míg Justin Haley (31-es autó) „csak” a jobb első gumijától szabadult meg.

    A Kaulig Racingnél Trent Owens (Justin Haley crew chiefje), Jacob Nelson (kerékcsere) és Marshall McFadden (emelős), a The Money Team Racingnél pedig Tony Eury Jr. (Kaz Grala crew chiefje), Chris Zima (emelős) és Aaron Powell (kerékcsere) lett felfüggesztve.

    A Team Penske és az RFK Racing esetében több kereket is elkoboztak a két szervezettől, hogy a sorozat megvizsgálhassa a módosított csap- és vezetőfuratok, amelyek a gyanú szerint felgyorsították a kerékcsere folyamatát.

    Bár a NASCAR úgy döntött, hogy nem bünteti meg a két csapatot, a Fontanába induló csapatoknak üzenetet küldött a kerékspecifikációk megváltoztatásáról.

    A NASCAR ezen a héten találkozott a Next Gen beszállítóival és több versenycsapattal, hogy megvitassák a kerékspecifikációkat” – áll a sorozat közleményében.

    A megbeszélést követően a NASCAR kisebb módosításokat eszközölt, hogy a csap- és vezetőfuratok méretének felső tűréshatárát megnövelje Fontanára.

    A NASCAR a beszállítókkal és a versenycsapatokkal együtt újraértékeli a helyzetet, és a hétvégi futamot követően meghatározza a további lépéseket.

  • A népszerű PUBG Mobile lett Josh Berry új szponzora

    A PUBG Mobile 2022-ben négy NASCAR Xfinity Series versenyen szponzorálja amjd Josh Berry-t, jelentette be a JR Motorsports.

    Berry 8-as rajtszámú autóján a már a hétvégi, Auto Club Speedwayen megrendezett fordulón a PUBG díszelegni.

    A szponzor további három versenyen lesz ott a JR Motorsports gépén, a márciusi Phoenix Racewayen, és Circuit of the Americas-on rendezett fordulón, valamint az áprilisi Talladega Superspeedwayen rendezendő versenyen.

    A PUBG MOBILE egy battle royale mobiljáték, amelyet a Lightspeed és a Quantum Studios of Tencent Games és a KRAFTON, Inc. fejlesztett, és a PUBG: BATTLEGROUNDS alapján készült.

    A játék a vizuális minőségre, a pályákra, a gyors akcióra és egyéb szempontokra összpontosít, így egy mindenre kiterjedő, szürreális battle royale élményt nyújt a játékosoknak.

    A mobiljátékok manapság elképesztően népszerűvé váltak, ezért nagyszerű, hogy a PUBG Mobile-t a 8-as autó szponzorai között köszönhetjük” – mondta Josh Berry a csapat közleményében.

    Nagy játékrajongóként izgatottan várom, hogy a PUBG Mobile-t képviselhetem, mivel az applikáció a negyedik évfordulóját ünnepli.

    Célunk, hogy ezzel a partnerséggel a győzelmi sávba kerüljünk, és a PUBG Mobile-t egy teljesen új és hűséges rajongói bázissal hozzuk kapcsolatba.

    Négy éven belül ez a második alkalom, hogy a JRM és a PUBG MOBILE eggyütműködik. A 2019-20-as szezonban a PUBG MOBILE öt versenyen szerepelt a csapat 9-es számú autóján Noah Gragson szponzoraként.

    Berry a 16. helyen végzett a Daytona International Speedwayen rendezett szezonnyitó futamon.

  • Harvick: hétvégi Fontanai verseny lesz az új abroncsok igazi tesztje

    Kevin Harvick szerint a hétvégi, Fontanai Auto Club Speedway-en megrendezésre kerülő verseny lesz az új, 18 inches kerék igazi tesztje.

    Harvick, aki a múlt vasárnapi Daytona 500-on egy baleset következtében csak a 30. helyen végzett, úgy véli, hogy a kétmérföldes pálya „agresszív” teszt lesz az új méretű abroncsok számára, amelyeknek sokkal alacsonyabb profilú oldalfala van.

    Hozzátette, hogy véleménye szerint semmilyen verseny előtti szimuláció nem tud felkészíteni azokra a követelményekre, amelyek a vasárnapi 400 mérföldes kaliforniai versenyen várnak rájuk.

    Nagy próba lesz ez az új abroncsoknak. Fontanába megyünk, egy két mérföldes aszfaltcsíkra, ahol a legagresszívabb a gumik kopása az összes versenypálya közül” – mondta Harvick a Motorsport.com-nak.

    Ez nem olyan, mint bármi más, és mivel nem ismerem az autót, ezért nagy hangsúlyt kell majd fektetünk az edzésekre, főleg a gumikopás szempontjából.

    Harvick úgy véli, hogy a gumikezelés lesz a siker kulcsa Fontanában, mivel a pályát 1997-es megépülése óta nem újították fel.

    Mindig a gumikezelésről a legfontosabb, illetve az, hogy megtaláljuk azt az ívet a pályán, ami gyors, de kevésbé koptatja az abroncsokat. A Next Gen autó viszont teljesen más lesz, mint amit eddig megszoktunk” – magyarázta a Stewart-Haas Racing versenyzője.

    Azt hiszem, fontos lesz egy biztos tempóra beállni, hogy végig tudjuk csinálni egy szett gumival az egész etapot, amíg az üzemanyag ki nem fogy. De nem tudjuk mi fog történni, így gyorsan kell majd alkalmazkodnunk.

    Harvicknak nem sok babér termett a Daytona 500-on, de a következő három hétvégén lesz lehetősége javítani
    Harvicknak nem sok babér termett a Daytona 500-on, de a következő három hétvégén lesz lehetősége javítani Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media

    Harvick szerint mindennél fontosabb lesz a Next Gen autó megóvása, és fejlesztése

    Bár Harvick nem aggódik a tartalék autók hiánya miatt, azért elismerte, hogy oda kell figyelniük, hiszen bázisuktól messze eső fordulók – Fontana, Las Vegas, Phoenix – következnek a versenynaptárban, ezért nem lesz sok idejük egy-egy autó újjáépítésével foglalkozni.

    Úgy gondolom, hogy Fontana esetében – mivel ez az első – már tökéletes lesz az autó, ahogy kitoljuk majd a garázsból” – mondta Kevin Harvick.

    Amikor az első futamról a második futamra, vagy a harmadik futamra mész, valószínűleg a két pálya valamelyikének garázsában töltesz majd egy kis időt az autó beállításain dolgozva, felkészítve azt a következő hétre.

    Tehát a tartalékainkat jól előkészítjük, de ez nem olyan, mintha a bázisodon dolgoznál. Rengeteg lesz a versenypálya garázsában zajló munka.

    A 2014-es bajnok hozzátette, hogy a folyamatosan fejleszteni kell majd a következő három hétvégén az autókat.

    A Daytona 500 és a nyugati parti három verseny meghatározhatja a szezonod első felét, és ha nem vagy óvatos, hátrányba kerülhetsz. Fontos lesz a Next Gen autó finomhangolása.

    Ha összetörsz egy járgányt, akkor annak a fejlődése lelassul, mert a mi sportunk a részletekről szól, és nem tudod rövid idő alatt annyira részletesen újra beállítani a géped, amennyire kell ahhoz, hogy olyan gyorsan tudjon futni, mint eredetileg.

    Az, hogy ne legyenek összetört versenyautóid, legalább olyan fontos, mint bármi más, az elkövetkezendő három hétvégén” – jelentette ki Kevin Harvick

  • Ma érkezik a Bubba Wallace-ról szóló dokumentum sorozat a Netflixre

    A NASCAR eddig soha nem látott felvételek és interjúk segítségével próbálja bemutatni a sportágat Bubba Wallace szemszögéből.

    Az F1: Drive To Survive után a NASCAR most ismét megkísérli a saját előretörését a Netflix platformján, ezúttal egy hasonló műsorral. Ahelyett azonban, hogy több versenyzőre fókuszálna, ez az új sorozat egyetlen versenyzőt érint majd.

    2020 előtt Bubba Wallace leginkább a NASCAR Cup Series egyetlen afroamerikai versenyzőjeként volt ismert. Ebben az évben azonban minden megváltozott. Miközben az ország és a világ a Covid járvány miatt leállt, George Floydot, egy fekete férfit megölték a rendőrök Minneapolisban, és hamarosan tüntetések törtek ki Amerika-szerte.

    A NASCAR felfigyelt erre, és hamarosan megkezdte a saját változtatásait. A rasszizmus és a NASCAR a déli államokban született, és úgy tűnt, hogy a kezdeti években együtt jártak. Az idő múlásával azonban a kettő eltávolodott egymástól, mivel a sport megpróbált elszakadni a rasszista múltjától.

    Az Atlantai verseny előtt a NASCAR, egy videót sugározott, amelyben több élversenyző fogadalmat tett, hogy „hallgatni és tanulni” fog (a rasszizmussal kapcsolatban – a szerk.). A videóban szerepelt a hétszeres bajnok Jimmie Johnson és Wallace is.

    A 2020-as talladegai versenyen az egész NASCAR család Bubba Wallace mögé állt
    A 2020-as talladegai versenyen az egész NASCAR család Bubba Wallace mögé állt Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media

    Később a szezonban, a talladegai futam előtt felröppent a hír, hogy egy huroknak látszó kötelet találtak abban a garázsfülkében, amelyet a 43-as rajtszámú Wallace-csapat használt.

    Az FBI később megállapította, hogy csak egy félreértés volt, és már legalább egy évvel korábban is így volt ott a kötél.

    A verseny előtt minden jelenlévő versenyző, valamint Wallace akkori főnöke, Richard Petty – aki aznap reggel csak azért repült oda, hogy támogassa versenyzőjét, a 43-as rajtszámú autót, amelyet akkoriban Wallace vezetett – a boxutcában a mezőny elejére tolta. Mindenki ott gyűlt össze Wallace körül a közös ima és a Himnusz eléneklése alatt.

    Bubba Wallace továbbra is arca a NASCAR rasszizmus elleni harcának

    Wallace 2021-re új csapathoz, az újonnan alakult 23XI Racinghez szerződött, mely Denny Hamlin és az NBA-legenda Michael Jordan tulajdonában van. Tavaly októberben pedig Wallace megnyerte első NASCAR Cup Series futamát, méltó módon a Talladega Superspeedwayen.

    A nézők bepillantást nyerhetnek mindabba, ami Wallace-szal történt abban a sorsfordító 2021-es szezonban a hat epizódos sorozatban, amely Wallace életét mutatja be a neveltetésétől kezdve a versenyzői karrierjén át a magánéletéig, valamint napjainkig ahol ő a rasszizmus elleni harc arca.

    Spoiler: Bubba Wallace futamot fog nyerni a NASCAR új doku sorozatában
    Spoiler: Bubba Wallace futamot fog nyerni a NASCAR új doku sorozatában Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media

    Mindezek nagy részét a 2021-es szezon futamain készült felvételek fogják átszőni, és többek között új főnöke, Denny Hamlin, a kétszeres Cup Series bajnok Kyle Busch, a korábbi afroamerikai pilóta Bill Lester, a csapattulajdonos Joe Gibbs, Richard Petty és a NASCAR elnöke, Steve Phelps is megjelenik majd.

    Izgatottan várom, hogy mindenki teljes képet kapjon arról, amit tavaly sikerült elérnünk” – mondta Wallace. „Nagy inspiráció volt számunkra a Forma-1-es Drive To Survive Remélhetőleg ez valamennyire közel lesz ahhoz a stílushoz, amit az a sorozat képvisel.

    Bubba Wallace elmondta, hogy szeretné megmutatni az embereknek, mi kell a sikerhez, és betekintést nyújtott abba, hogy mire számíthatnak a nézők.

    Nagyon nyers és valós ember vagyok” – mondta. „Úgy gondolom, hogy sokan bezárkóznak, és nem mutatják meg a valós énjüket. Én nem ilyen vagyok. Nem hallgatok a szabályokra. Mindig nyers és valódi vagyok mindenkivel.

    Láthatod a hullámvölgyeket, és azt, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres legyen a sportág legmagasabb szintjén. Minden egyes nap tanulsz valami újat, hiszen ezen a szinten mindenki nagyon profi és gyors.

    Bubba Wallace eddig sem titkolt semmit, most azonban még közelebbről megismerhetjük nyers személyiségét
    Bubba Wallace eddig sem titkolt semmit, most azonban még közelebbről megismerhetjük nyers személyiségét Fotó: Mike Ehrmann/Getty Images/NASCAR Media

    Szkriptelt show után realityvel próbálkozik a NASCAR

    A NASCAR-nak nem ez az első próbálkozása, hogy a Netflix platformon magához csábítsa a nézőket. Tavaly a Netflixen futott egy 10 epizódos szitkom, a The Crew, amelyben Kevin James szerepelt. Bár szórakoztató volt, a sorozat nem hozta meg a második évadhoz szükséges nézettséget, ezért kaszálták.

    Ezúttal nincs forgatókönyv szerinti vígjáték, helyette igazi dráma lesz. A RACE-t Bubba Wallace életében és a NASCAR evolúciójának sorsfordító időszakában forgatták.

    Kerestük a módját, hogy támogassuk Bubbát, és segítsünk elmesélni a fontos történetét” – magyarázta Matt Summers, aki a Netflix projektben a NASCAR executive producere.

    Amikor jött a lehetőség, hogy ismét a Netflixszel dolgozzunk együtt, tudtuk, hogy ez egy ideális platform arra, hogy Bubba hihetetlenül érdekes útját megosszuk a széles közönséggel.

    Ha a sorozat sikeres lesz, a nézők láthatják majd, hogyan alakul a Wallace és Kurt Busch közötti dinamika, és még sok minden mást is; már ha a Netflix elkötelezi magát a második évad mellett, ami Bubba Wallace reményei szerint megtörténik.

    Eddig soha nem látott betekintést nyerhetünk a NASCAR kulisszái mögé
    Eddig soha nem látott betekintést nyerhetünk a NASCAR kulisszái mögé Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media

    Minden a számokról szól. Remélhetőleg elég jó ahhoz, hogy legyen egy második szezon. Jó móka volt. A folyamat szórakoztató volt. Úgy 2020 novemberében kezdtük, és az egész tavalyi szezont leforgattuk; szerintem „jó anyagot” láthatnak majd a nézők.

    Ez a „jó anyag” nem csak a 23XI versenyzőjének életét mutatja be, hanem a NASCAR egy olyan éráját, amikor sok minden megváltozott a sportágban – többek között Bubba Wallace-nak köszönhetően.

    Bubba Wallace több, mint egy NASCAR-versenyző, méghozzá a Cup Series futamgyőztese. Ő egy ikon lett, akinek a története megváltoztatott egy sportágat, milliókat inspirált, és akit még generációkig ünnepelni fognak” – mondta Wallace egyik legnagyobb támogatója, Steve Phelps, a NASCAR elnöke.

    A RACE ma, február 22-én debütál a Netflixen.

  • Jacques Villeneuve sikeresen befejezte a 2022-es Daytona 500-at

    Az 1997-es Forma-1-es világbajnok, Jacques Villeneuve sok nehéz pillanatot élt meg a Daytona 500 hete során, de végül célba ért.

    A Team Hezeberg 27-es autójával induló versenyzőnél motort kellett cserélni, ezért a mezőny végéről indult.

    Ráadásul a rengeteg technikai probléma miatt kevés ideje volt tesztelni, ennek ellenére – igaz körhátrányban – de a 22. helyen célba ért.

    Elképesztő volt. Nem volt egyszerű vezetni az autót, sőt sokkal nehezebb volt, mint amire számítottam” – ismerte el Villeneuve.

    Nagyon csúszott az autó, megmondom őszintén nem erre készültem tesztek alapján, de már csak a draft megszerzése is bonyolult volt.

    Különösen a rajtnál volt nehéz, mert megjelent a harmonika effektus, és ha nem figyeltél lemaradtál, azután pedig nehéz volt visszajönni a mezőnyre. Ez elég frusztráló.

    Az 50 éves kanadai hozzátette, hogy az egész nap életérzése lenyűgözte őt.

    Elképesztő volt. Az a sok energia. A koncert. A show, nem csak a verseny, az egész hangulat. Tényleg, tényleg elképesztő volt. Nyilvánvalóan szeretnék visszatérni ide a közeljövőben.

    Bár nincs még konkrét terv az év további részére, Jacques Villeneuve reménykedik benne, hogy még idén autóba ülhet.

    Mindig is többet és több versenyt akartam csinálni. Jelenleg csak ez a verseny volt tervben, de majd meglátjuk, hogy alakul. Jó eredményt értünk el. Az autó sértetlen, és talán szerezhetünk néhány szponzort, és újra versenyezhetünk majd.

  • Ismét csak második tudott lenni a csalódott Bubba Wallace

    Bubba Wallace a Daytona 500-as versenyen elért második helyezés után keserédes érzésekkel távozott vasárnap este.

    Mi lehetett volna, igaz?” mondta Wallace.

    Wallace az utolsó kanyarokhoz érve az élen állt, és esélye volt arra, hogy megnyerje a szezon legnagyobb versenyét.

    De a Team Penske két autója elég gyors volt ahhoz, hogy elmenjen mellett, és amikor az ajtó megnyílt egy utolsó előzési lehetőségre – amikor Austin Cindric blokkolta Ryan Blaney-t – az nem volt elég, mert Wallace egy orrhosszal lemaradt a győzelemről.

    Csak lehangolt vagyok egy picit, de boldoggá teszi, hogy valamilyen szinten kifizetődött a 23XI-s srácok kemény munkája” – mondta Wallace a verseny után. „Büszke vagyok rájuk, nem tudom eléggé megköszönni nekik.”

    Tudom, hogy ez még csak az első verseny, és nem szabad messzemenő következtetéseket levonni belőle, de ez egy bátorító eredmény.

    Szóval köszönöm a műhelyben dolgozó srácok munkáját. Majdnem megnyertük sorozatban a második superspeedway versenyünket. Ez fantasztikus lett volna, különösen azért, mert ez a Daytona 500. Sajnos épphogy lemaradtunk róla.

    Wallace a harmadik helyre állt fel a hosszabbításos újraindításnál Ryan Blaney mögött. Miután zöldet kapott, a vezető Austin Cindric átkerült Blaney elé, így Wallace előtt megnyílt a lehetőség.

    Az utolsó körben Blaney nagyszerűen tolta Cindricet, és a két autó helyzeti előnybe került.

    A 4. kanyarban Wallace egy újabb lökést adott Blaney-nak, ami elég lendületet adott Blaney-nak ahhoz, hogy kívülről megpróbálja megelőzni csapattársát, miközben Wallace tovább folytatta a támadást a pálya alján.

    Cindric előnye a célvonalnál Wallace-szal szemben 3 század másodperc volt.

    Sérült autóval is a győzelemért harcolt Wallace

    Nem volt egyszerű versenye a 23XI versenyzőjének, hiszen egy korábbi balesetben a jobb első sárvédő eltűnt, és ami a legaggasztóbb volt számára, hogy a kerékösszetartás is elállítódott.

    A Crew Chiefem kérdezte tőlem a rádión, hogy minden rendben lesz-e az autóval” – magyarázta Wallace. „Mondtam neki, hogy ez a Daytona 500, szóval folytatnunk kell

    Az utolsó 10 körben nagyon magabiztos voltam. Azt hittem, hogy már a zsebben van a győzelem, amikor a hatodik-ötödik helyen álltunk. Úgy gondoltam, ez lesz a mi esténk, de talán túlságosan elbíztam magam.”

    Bubba Wallace (23-as autó) miliméterekkel kapott ki a győztes Austin Cindrictől (2-es autó)
    Bubba Wallace (23-as autó) miliméterekkel kapott ki a győztes Austin Cindrictől (2-es autó) Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

    Folytatjuk kaliforniában a jövő héten. Ez egy jó hét volt itt. … Különleges, amikor a megfelelő emberek vesznek körül, akik segítenek a sikerben.

    Az ilyen estéket tudod értékelni. Megyünk tovább, behúzok egy jó nagyot a párnámnak, majd megölelem a kutyámat, amikor visszaérek a buszhoz, de készen állunk Kaliforniára.

    Bubba Wallace vasárnap 12 kört vezetett, és ez volt a második alkalom öt Daytona 500-as rajtja során, hogy ő lett a második helyezett.

    Egy darabig mérges leszek emiatt” – mondta Wallace. „Örültem az első második helynek, amit pár éve szereztünk. Ez most szívás, amikor ilyen közel vagy, de mindent egybevetve, örülök a csapatunknak, örülök a partnereinknek és irány Kalifornia.

  • Íme a drámai 2022-es Daytona 500 összefoglalója – VIDEÓ

    Austin Cindric győzelmével zárult az incidensekkel tarkított 2022-es Daytona 500, melyen bemutatkozott a Next Gen autó is.

    Cindric az egész versenyen gyors volt, és jól dolgozott össze Ryan Blaney-vel, akivel megküzdött a hosszabbításban aratott győzelméért.

    A 2-es rajtszámú Ford a győzelmét Roger Penske 85. születésnapján aratta, aki csapattulajdonosként harmadszor nyerte meg a Daytona 500-at.

    Úristen. Hihetetlen, ráadásul teltház előtt! Micsoda győzelem!” – kereste a szavakat Austin Cindric verseny utáni nyilatkozatában. “Sok embernek kell köszönetet mondanom. Roger Penske… először is Boldog Születésnapot!

    A versenyen több nagy baleset is történt.

    Először Kaz Grala Money Team autójáról szakadt le a kerék, majd később Justin Haley Kaulig Racing gépének abroncsa kezdett független, saját életet.

    Nem sokkal a Daytona 500 első szakaszának vége előtt történt az első nagyobb baleset, amikor Harrison Burton autója fejtetőre állt Brad Keselowski tolásának köszönhetően.

    Az RFK Racing versenyzője lett a Daytona 500 negatív hőse, hiszen még egy balesetet okozott, amikor hasonló körülmények között ütközött Ricky Stenhouse Jr.-al.

    A bajnoki címvédő Kyle Larson sem ért célba, igaz csak saját magát okolhatta emiatt. Egy elhibázott manővert követően ért véget versenye.

    A Daytona 500 második helyét – immáron másodszor karrierje során – Bubba Wallace szerezte meg, aki az utolsó méterekig harcolt a győzelemért, azonban végül épphogy lemaradt róla.