Alex Bowman a hétvégén megszerezte idei első győzelmét, Kyle Busch ezután csúnya szavakkal illette őt. Bowman pedig ebből is profitál.
Korábban már írtunk róla, hogy a hétvégi, Las Vegas Motor Speedwayen megrendezésre kerülő versenyen Alex Bowman egy zseniális taktikai húzásnak köszönhetően győzedelmeskedett.
Az alkalom megünneplésére az Alex Bowman Racing Inc. boltja különleges pólókat készített, amelyeket értékesíteni kívánt.
A póló elején „Csupa szerencse, semmi ügyesség„, a hátulján pedig „Belehátrál a győzelmekbe” felirat található.
Az első rész leginkább Las Vegasra utal, a kaszinók, és a szerencse városára, az utolsó sor viszont nyilvánvalóan egy pimasz megjegyzés volt Kyle Buschnak, aki szidta őt, és azzal vádolta, hogy mindig másokat kihasználva nyer.
Busch így üvöltött a rádióban: “Ugyanaz a (káromkodás) fickó, aki minden (káromkodás) győzelmét így szerzi, egy újabb (káromkodás) győzelmet szerez így.”
Bowman azonban nem tudta megállni, hogy ne csavarja még jobban a kést a kétszeres bajnokban, hiszen a bevétel 18%-át (Kyle Busch rajtszáma a 18-as) az állatmenhelyek támogatására fordítja.
Természetesen Dale Earnhardt Jr. abszolút viccesnek találta a vicces pólót. A Hendrick Motorsports egykori versenyzője megjegyezte, hogy a 18% nem véletlen, és Bowman így akarta visszavágni neki.
Tyler Reddick azt hitte, hogy a Fontanában tapasztalt zsibbadási problémái megoldódtak, de Las Vegasban még rosszabbodott is a helyzet.
Reddick zsibbadásra panaszkodott a bal lábában az Auto Club Speedwayen, ennek ellenére mindkét szakaszt megnyerte és 90 kört vezetett.
A Richard Childress Racing versenyzője akkor azzal viccelődött, hogy talán az edzésrutinja volt a hibás, mivel a tél folyamán túlságosan sok izmot pakolt lábaira.
Reddick küzdött a fájdalommal, ahogy csak tudott, a 8-as csapat pedig aszpirint, uborka levet is adott neki, valamint még a lába alá is akartak tenni valamit.
A fiatal versenyző – aki Kyle Larson szerint az idei év kirobbanó tehetsége lehet – ez utóbbit visszautasította, mivel úgy gondolta, hogy az semmit sem változtatna a helyzeten, és nem is tudná elhelyezni, miközben be van csatolva.
A Richard Childress Racing változtatásokat eszközölt az autóján Las Vegasba előtt.
„Most mindkét lábam zsibbadt” – nyilatkozta Reddick hétfőn a SiriusXM NASCAR rádióban.
„Nem tudtam jól nyomni a gázpedált, és a fékpedált sem éreztem komfortosnak. Szóval, tulajdonképpen rosszabbodott a helyzet, ami nem jó hír.”
„Nem is tudom – teljesen elképedve hagytam ott a versenyt. Nem tudtam elhinni, hogy rosszabb lett.”
Bár nem segített, és mindkét lába szenvedett, Reddick úgy véli, hogy csapata most már jobban átlátja a problémát.
„Ez egy teljesen új pilótafülke; a pilótafülke ebben az autóban mélyebb” – mondta a Next Gen autóról. „Sok minden megváltozott. Egy kicsit könnyebb talán túl magasra vagy túl mélyre tenni a lábad, és emiatt talán nem kapod meg a szükséges vérkeringést.”
„Szóval, remélem, hogy megjavítottuk, mert nagy bajban leszek, ha nem tudom használni a fékpedált vagy a bal lábamat, amikor Phoenixbe érünk.„
A Hendrick Motorsports versenyzői egész hétvégén egymás körül versenyeztek, méghozzá tisztán. Danica Patrick szerint ez a nagyfőnöknek köszönhető.
A fontanai futam után, amelyen a Hendrick csapattársai, Kyle Larson és Chase Elliott összeakadtak, utóbbi pedig nyilvánosan csapattársára zúdította frusztrációját, Rick Hendrick a dolgok elébe lépett a Las Vegasi verseny előtt.
A Hendrick-főnök a hét közepén megbeszélést szervezett. Mi hangzott el azon a megbeszélésen? Talán soha nem fogjuk megtudni.
Bár a hatása azonnal megmutatkozott Las Vegasban. Legalábbis a FOX Sports elemzői ezt gondolják.
A korábbi NASCAR sofőrökből álló elemzői panel, Danica Patrick, Clint Bowyer és a régóta kommentáló Mike Joy úgy tűnt, egy véleményen van azzal kapcsolatban, ahogy a Hendrick két autója az utolsó körben a győzelemért küzdött.
Kyle Larson és Alex Bowman centikre egymástól haladtak az utolsó körben a Las Vegas Motor Speedwayen, amiből végül utóbbi került ki győztesen. Fontos volt, hogy mindketten tisztán versenyeztek a legvégéig.
A Hendrick csapattársak, Alex Bowman (48) és Kyle Larson (5) tisztán versenyeztek egymással Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media
Danica Patrick is elismerte Hendrick hatását
„Tisztességesek voltak, nagyon tisztességesek voltak. Még a 3-as 4-es kanyarban is a közelség ellenére látszott, hogy Kyle Larson vigyáz csapattársára, és egyáltalán nem ért hozzá” – mondta Danica Patrick.
„És ez a legtöbb, amit az utolsó kör utolsó kanyarjától elvárhatsz. Szóval igen, tisztességesen versenyeztek, senki sem ütötte meg a másikat.”
Clint Bowyer szarkasztikusan megkérdezte: „Nem gondolod, hogy a keddi vagy szerdai találkozónak köze volt ehhez?”
Ekkor Mike Joy visszakérdezett: „Rick Hendrickkel és a négy versenyzőjével?”
„Igen, arra a megbeszélésre gondolok” – erősítette meg Bowyer.
„Mindenképpen azonnali hatása volt” – tette hozzá Patrick.
Alex Bowman ragaszkodik ahhoz, hogy ő és Kyle Larson mindig is tisztán versenyeztek egymással.
Ettől függetlenül, amikor a futam utáni interjúban a futamgyőztest a hétközi meetingről is kérdezték, elismerte, volt valamennyik hatása a dolognak.
„Azt hiszem, a beszélgetés nagy felébresztett minket. Nyilvánvaló, hogy amikor Mr. H összehív egy ilyen megbeszélést, az felkelti a figyelmet” – nyilatkozta a futamgyőztes Alex Bowman.
„Bármikor, amikor Mr. H beszél, felkelti a figyelmedet, de különösen egy ilyen helyzetben.„
A Lindsay Marie Brewer nem csak az üzleti életben, de a versenyzésben is szeretne a csúcsra törni, erre pedig tökéletes hely az IndyCar.
Az EVO Development Group társ-vezérigazgatója, Lindsay Brewer tavaly futott először teljes szezont a Touring Car Americában mivel előtte az egyetemi évei miatt szüneteltette karrierjét.
Brewer idén már több helyen is megfordult; Jay Howard IndyPro 2000 csapatával, Lee Faulk Stock Car csapatával és a W Series-szel is tesztelt a 2022-es szezonjára való felkészülés jegyében.
„A tavalyi év nagyszerű fejlődési év volt számomra, mivel lehetőségem nyílt arra, hogy újra beüljek a volán mögé, és több időt tölthettem vezetéssel, mind a sportautós, mind a formula autós versenyzésében. Mindez összhangban van azzal a célommal, hogy végül IndyCar pilóta legyek” – mondta Brewer.
Lindsay Marie Brewer a februári W Series teszten Fotó: Penny Harrison (W Series)
Lindsay Brewer 2021-ben következetesen azon dolgozott, hogy a pályán kívül is növelje ismertségét: a Rally.io, a Crypto.com, a Draft Kings, a Pirelli és a Lanvin közösségi média- és márkanagyköveteként is dolgozott.
„Reméljük, hogy az amerikai közönség motorsport és a Forma-1 iránti megnövekedett érdeklődése, valamint Lindsay ismertsége és elérhetősége együttesen azt eredményezi, hogy idén egy rangosabb sorozatban való szereplése nagyobb lehetőségeket hozhat más nők számára is a sportágban” – mondta Christian Young, Brewer menedzsere és üzleti partnere.
Young azt is kijelentette: „A motorsport egy koedukált sport, de a mezőny ezt a jelenlegi állapotában nem igazán tükrözi, és úgy gondoljuk, hogy Brewer közösségi média követői fontos eszközt jelentenek számára, hogy segítsen megnyitni a beszélgetést a nőkről az autóipar minden területén.„
A vasárnapi Las Vegas-i futam nagy részében Kyle Busch ellen szólt minden, mégis úgy tűnt, hogy megszerezheti első győzelmét a 2022-es szezonban.
Busch a szombati edzésen összetörte a 18-as rajtszámú autóját, és így csapata kénytelen volt tartalék autóra váltani – de a tartalék autójuk alapvetően egy „pótalkatrészes autó” volt, amiben még motor sem volt.
Nyolc órányi munka után, amelyben mind a négy JGR csapat tagjai részt vettek, Busch csapata végül sikeresen felkészítette autóját a vasárnapi versenyre, de a mezőny végéről kellett indulnia.
A verseny nehezen indult Busch számára, amikor egy hosszabb kiállásra kényszerült, hogy a boxutcai személyzete megjavítsa a váltójával kapcsolatos problémát. Ezután Busch a 43. körben egy több autóval történt incidens során megpördült az újraindításnál.
De ahogy a vasárnapi futam a végéhez közeledett, Busch az élen találta magát, és ádáz párharcot vívott csapattársával, Martin Truex Jr.-ral a győzelemért.
Amikor már úgy tűnt, hogy a kétszeres bajnok megragadja az esélyt, és győz, hat körrel a vége előtt sárga zászlót lengettek.
Az összes autó kijött, és a Hendrick Motorsports három versenyzője elsőként hagyta el a boxutcát, mindössze két új gumival, míg Busch volt az első versenyző négy új gumival.
Végül legyőzte Kyle Busch-t Alex Bowman Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media
A vége nem jött össze Busch-nak
Alex Bowman mögé sorakozva azonban már nem tudott visszajutni az élre. Miután átszelte a célvonalat, a 18-as autó versenyzője nem volt túlságosan elégedett az eredménnyel.
„Ugyanaz a (káromkodás) fickó, aki minden (káromkodás) győzelmét így szerzi, egy újabb (káromkodás) győzelmet szerez így” – mondta a csapatrádión keresztül.
Mire azonban a TV és más médiumok utolérték őt, Busch sokkal diplomatikusabb választ adott.
„Ez bizonyítja a Joe Gibbs Racingnél dolgozóknak kitartását. Igazán nagyra értékelem a 18-as srácokat, a srácaimat. De a 11-es, 19-es és 20-as rajtszámú csapatokat is – mindannyiukat, amiért átjöttek és segítettek. Mindenki hozzájárult ahhoz, hogy ma el tudjunk indulni” – mondta Busch.
„Nagyon nagyra értékelem ezt. Nagyszerű, gyors autóm volt ma.”
„Próbáltam mindent megtenni, hogy megtartsam a vezetést Truex-szal szemben, és úgy éreztem, hogy sikerült is elhúznom.”
„Nem tudom, mi volt az oka a sárgának. De mindegy, nem így kellett lennie, nem a mi napunk volt, találkozunk jövő héten.„
A szerencsejáték Las Vegas egyik jellemzője, és egy kockázatos, két kerekes kiállás kifizetődött Alex Bowman számára a verseny végén.
Bowman a Hendrick Motorsports csapattársával, Kyle Larsonnal csatázott a hosszabbításos újraindításnál, és az utolsó kanyarban előzte meg végül az 5-ös rajtszámú autót, hogy megszerezze idei első győzelmét.
„Nem tudom eléggé megköszönni mindenkinek a Hendrick Motorsporttól” – mondta Bowman a verseny után. „Ez az autó egész nap nagyon gyors volt, csak soha nem volt meg a szükséges pozíciónk a pályán, hogy megmutassuk ezt.
„De ember, milyen jó döntés volt Greg Ives (a crew chief) és a srácok részéről, hogy két kereket cseréljünk, ami nyilvánvalóan kifizetődött.”
„Kyle-lal versenyezni mindig jó móka, néhány győzelemért versenyezhettem már vele, és mindig szuper tisztán és hatalmas tisztelettel versenyeztünk egymás ellen” – magyarázta a 48-as rajtszámú autó sofőrje.
„Elég borzalmasan indult az év, szóval kijönni ide, és egy ilyen utolsó rajtnál megszerezni a győzelmet, az nagyon különleges.”
A pole-ból induló Christopher Bell 30 kört vezetett, azonban az első sárga zászlós szakasznál elvesztette az első helyet, és utána már nem is szerezte vissza. Később defektet is kapott, ami miatt körhátrányba is került.
A versenyen 12 sárga zászlós periódus volt, ami csak kettővel volt kevesebb mint a rekord. Daniel Suarez ártatlan áldozata lett Michael McDowell és Chase Briscoe koccanásának, majd ugyanerre a sorsa jutott Ryan Blaney, aki előtt Brad Keselowski pördült meg.
Mechanikai hibák sem kerülték el a versenyzőket. Cole Custer motorja lerobbant, míg Denny Hamlin szimplán elváltotta magát, és eltörte az autó kardántengelyét.
Az első szakaszt végül Alex Bowman nyerte.
Ross Chastain élete versenyét futotta, mégis Alex Bowman nyert
Ross Chastain eközben szépen csendben az élre tört, végül átvette a vezetést és megnyerte a második szakaszt. Chastain ezután dominálta a verseny nagy részét – szám szerint 83 kört – azonban az utolsó előtti sárga zászlónál elvesztette a vezetést.
Ekkor lépett a színre a tartalék autóval, utolsó rajthelyről induló Kyle Busch, aki zseniálisan versenyzett, és fantasztikusat csatázott Martin Truex Jr.-al az utolsó körökben. Amikor már úgy tűnt, hogy a 18-as autó eljut a győztesek útjára, akkor jött a dráma.
6 körrel a vége előtt Erik Jones defektet kapott, és csúnyán a falnak csapódott, majd Bubba Wallace sem tudtam elkerülni, így a versenybíróságnak nem volt más lehetősége, minthogy belengesse a sárga zászlót.
Ez a kiállásokhoz és a hosszabbításos újraindításhoz vezetett, ahol Larson, Bowman és Byron két kereket cserélt, így az előbbi kettő egymás mellől indulhatott újra az utolsó 2 körre.
A Hendrick Motorsports párosa szinte végig egymás mellett küzdött, miközben Byron, Busch, Truex és Chastain semmit sem tudott tenni mögöttük, és még az utolsó kanyarban is fej-fej mellett haladtak.
Bowmannek sikerült lendületesebben kijönnie az utolsó kör utolsó kanyarjából, így Larsont megelőzve nyert.
A győzelemmel Bowman a 2021-es év kezdete óta a második legtöbb győzelmet szerezte a mezőnyből, szám szerint ötöt.
Chastain, Busch és William Byron egészítette ki az első ötöt, míg a top 10-et Aric Almirola, Reddick, Truex, Elliott és Bell zárta.
A Cup Series legközelebb délre, a Phoenix Racewayre látogat a Ruoff Mortgage 500-ra. A verseny március 13-án, vasárnap kerül megrendezésre majd.
Christopher Bell életében először indulhat pole pozícióból, amikor a mezőny elindul majd a Las Vegas Motorspeedway vasárnapi versenyén.
Bell a második leggyorsabb volt a szombat délelőtti edzésen, majd a kvalifikáción sikerült egy még gyorsabb kört futnia.
A 182,67 mph (29,561 mp) sebessége elég volt ahhoz, hogy az időmérő tábla tetejére kerüljön a neve.
A 27 éves versenyző mögül a címvédő Kyle Larson indulhat majd. Larson nem csak a NASCAR Cup Series címvédője, de a tavalyi Penzoil 400-at is ő nyerte itt, illetve a múlt heti Fontanai versenyen is győzedelmeskedett.
„Ez elég király, nem sokszor volt még alkalmam kvalifikálni a Cup karrierem során” – mondta Bell aki 2020-ban csatlakozott a mezőnyhöz. „Megmondom neked, ez sokkal szórakoztatóbb, mint az 550-es csomaggal időmérőzni.”
A top 10-be Bellen és Larsonon kívül még Austin Cindrick, Chase Briscoe, Chase Elliott, Joey Logano, Tyler Reddik, Denny Hamlin, Ricky Stenhouse Jr., és Austin Dillon fért be.
Az első 10 versenyző a kvalifikáció első köréből került ki. A mezőnyt két csoportra osztották, ahonnan a leggyorsabb öt versenyző jutott tovább. Bell volt a leggyorsabb az első csoportból, aki továbbjutott.
„Nagyon jól érzem magam az autóban” – jelentette ki Bell. „Az edzésen két körbe is beletelt, hogy megtaláljam a számomra kényelmes egyensúlyt. Az időmérőn viszont egyből éreztem, hogy versenyképesek vagyunk.”
„Szóval nagyon elégedettek lehetünk a helyzettel. Imádom Las Vegast. Bárcsak egy kicsit melegebb lenne, hogy egy kicsit többet csúszkálhassunk, de Vegas mindig jó versenyt rendez.”
Kyle Busch volt az egyetlen pilóta, aki nem próbálkozott a kvalifikációs körrel. Busch a mezőny végéről fog indulni, miután az edzésen balesetet szenvedett, és a Joe Gibbs Racing egy tartalék autóval készül.
A Hendrick Motorsports csapattársai, Kyle Larson és Chase Elliott átbeszélték, mi történt a múlt hétvégi Auto Club Speedway-i versenyen.
Korábban már írtunk róla, hogy mekkora problémát okozhat a Hendrick Motorsportson belül Kyle Larson és Chase Elliott perpatvara. Nos első látszatra úgy tűnik, semekkorát.
Kyle Larson szerint meglepően jól sikerült a béketárgyalás, amit a Fontanai versenyen történt incidens miatt kellett megtartani.
„Jó volt a beszélgetés, és remélhetőleg tovább tudunk lépni” – mondta Kyle Larson.
„Őszintén szólva jobban ment, mint amire számítottam. Ő egy jó csapattárs, és én is mindent megteszek azért, hogy minden héten nagyszerű csapattárs legyek, és remélhetőleg soha nem fordul elő olyan eset, mint ami a múlt héten történt.”
Larson szombaton, Las Vegasban találkozott Elliottal. A NASCAR Cup Series regnáló bajnoka elmagyarázta a saját álláspontját a múlt hétvégi ütközésről.
„Úgy éreztem, hogy megértett” – magyarázta az 5-ös rajtszámú autó sofőrje.
„Ahogy mondtam, mindig is nagyszerű csapattárs volt. És mindketten fiatalok vagyunk; mindketten együtt fogunk harcolni a győzelmekért. Remélhetőleg semmi ilyesmi nem történik még egyszer.”
A Fox Sports riportere, Bob Pockrass twitteren közölte, hogy Elliott elfogadta Larson bocsánatkérését.
„Megismételte mindazt, amit már mondott, és bocsánatot kért az egész ügy miatt, és én ezt nagyra értékelem” – jelentette ki a 2020-as bajnok.
Bár ez volt az első alkalom, hogy Larson és Elliott személyesen beszéltek az incidensről, nem ez volt az első alkalom, hogy vasárnap óta szóba került.
Larson elárulta, hogy Rick Hendrick csapattulajdonos a hét elején megbeszélést hívott össze mind a négy csapatával. Ez azonban virtuálisan történt a nyugati parti versenyek miatt, ezért Larson a szombati teendőkig nem találkozott személyesen Elliottal.
„Az az igazság, hogy sokszor részt vett már a meetingeken, de arról még soha nem beszélt velünk, hogy miként versenyezzünk.”
„Jó, ha időnként megkapjuk ezeket az emlékeztetőket a főnöktől, és a jövőben is jól versenyzünk majd egymással.„
Kyle Busch a Las Vegas Motor Speedwayen tartalék autóba ül, miután a NASCAR Cup Series edzésén egy defekt következtében összetörte autóját.
Busch hét perccel az edzés megkezdése után megpördült a 3-as kanyarban, méghozzá egy defektes bal hátsó gumiabroncs miatt. Ezután a falnak ütközött a 18-as autó, és csúnyán összetört.
„Nem, egyszercsak eldurrant” – mondta Busch, amikor megkérdezték tőle, hogy volt-e bármilyen figyelmeztető jel, hogy valami baj van a gumival.
„Csak köröztem, és néhány srác kicsit keresztbe állt a 2-es kanyarban; egyszer alacsonyan próbáltam menni én is, de nem hallottam semmit, hogy nekimentem volna valaminek vagy ilyesmi.”
„Szívás a srácoknak. Borzasztó, hogy ez történt, főleg az alkatrészhiány tekintetében. De mit lehet tenni? Ha nincs levegő gumiban, akkor nem fogsz tudni bekanyarodni.”
Busch balesete volt az egyetlen incidens a 35 perces edzésen. A NASCAR illetékesei ezen a héten több időt adtak a csapatoknak a pályán, miután a múlt hétvégén csak 15 percet gyakorolhattak.
A tizenkilenc éves Chandler Smith két körrel a vége előtt átvette a vezetést, és megelőzte a Zane Smith-t valamint Kyle Busch-t.
A rendkívül izgalmas Las Vegasi versenynek megérdemelt győztese lett, Smith végig nagyszerűen teljesített.
Ez volt a kilencedik egymást truck futam, amelyet 23 éves vagy annál fiatalabb pilóta nyert meg. Chandler Smith pályafutása harmadik győzelmét aratta.
Egy késői sárga zászló – és újraindítás – azért segített a Kyle Busch Motorsports versenyzőjének, aki ennek köszönhetően tudta megelőzni csapattulajdonosát.
„Ez a jó Isten munkája ember, egész nap csodákat művelt. Ő adta nekem ezt a tehetséget, ezt a lehetőséget, hogy vezethessem ezt az autót a Kyle Busch Motorsports és a Safelite számára” – mondta Chandler Smith közvetlenül a verseny után.
„Több mint hálás vagyok ezért az egész lehetőségért. Minden dicsőség az övé, a feleségemé, az összes srácé, aki részt vett ebben az dologban. Most szuper hálás vagyok.”
Smith mögött, aki a verseny legjobb 32 körét vezette, Zane Smith és Busch, Stewart Friesen és Ryan Preece zárta az első ötöt. Preece, aki mindössze harmadszor indult a Truck Series-ben, vezetett, amikor az utolsó sárga zászlót belengették, de megbüntették, mivel nem tudta tartani a Pace Car tempóját.
Tanner Gray, Matt DiBenedetto, Matt Crafton, Bret Holmes és Austin Wayne Self zárta a top 10-et.
A három csalódott versenyző
A sorozat címvédője, Ben Rhodes megnyerte az 1. és a 2. szakaszt is, és kilenc kört vezetett az este folyamán, de egy ütközés ThorSport Racing csapattársával, Ty Majeskivel 30 körrel a vége előtt súlyosan megrongálta a 99-es számú Toyotáját, így kiesett a versenyből.
Todd Bodine, a sorozat kétszeres bajnoka, aki utoljára 2013-ban versenyzett, a 22. helyen végzett a 2022-re tervezett hat versenye közül az elsőn, amelyen megpróbálja elérni a 800 NASCAR sorozatbeli indulást.
Hailie Deegan már a verseny elején bajba került, és végül a 33. helyen ért célba.
Győzelmével Chandler Smith hat ponttal vezet Zane Smith előtt a bajnoki tabellán.
A Camping World Truck Series Las Vegasi versenyének végeredménye