Kategória: NASCAR

  • Csak a negyedik legjobb Hendrickes versenyző Chase Elliott

    Legalábbis a NBC Sports szakértői szerint, akik még William Byront is a a szezont pechesen kezdő Chase Elliott elé sorolták.

    A közelmúltban, különösen az elmúlt néhány évben, minden a Hendrickről szólt. De ez felveti a kérdést, hogyan rangsorolnád a jelenlegi felállásukat? Kyle Larson, Chase Elliott, William Byron, Alex Bowman; mindannyian nagyon jó versenyzők, de egymás között ki a legjobb?

    Ez volt a téma a NASCAR egyik legutóbbi panelbeszélgetésén.

    Természetesen egyetértettek abban, hogy Kyle Larson az első számú versenyző, ami nem szorul magyarázatra. De a 2., 3. és 4. helyezett kiléte… nos az olyasmi, ami megér egy második pillantást, különösen a 4. helyezett.

    Az NBC Sports újságírója, Nate Ryan a 2. helyre Alex Bowmant, a 3. helyre William Byront, a 4. helyre pedig a 2020-as Cup Series bajnok Chase Elliottot sorolta.

    Ez persze bőven felbőszítette a NASCAR legnépszerűbb versenyzőjének rajongóit.

    Szóval Chase 2 éve megnyerte a bajnokságot, tavaly a bajnoki 4-ben is benne volt, talán megnyerte volna a Fontanai versenyt, ha a csapattársa odafigyel, és te Byront elé teszed?” – írta egy feldühödött néző.

    Ő egy álruhás Chase Elliott-gyűlölő! Elliott a legjobb nálam. A csapatmegbeszélés azért volt, hogy Larson megtanuljon szépen játszani a csapattársaival, és ne tegye tönkre őket” – fogalmazott keményen egy másik rajongó.

    Ha a tények útját választjuk ebben a kérdésben, akkor Chase Elliottról kiderül, hogy a harmadik legjobb versenyző a csapatánál. Ennek oka, hogy az elmúlt egy évben két futamgyőzelmet szerzett, míg Alex Bowman ötöt, Byron pedig egyet.

    Sőt, Bowman több futamot nyert, mint bármelyik másik versenyző a rajtrácson, kivéve Larsont.

    Mivel minden versenyző szembesül visszaesésekkel és átmegy rossz időszakokon a pályafutása során, azokból lesznek a legnagyobb versenyzők, akik ebből talpra tudnak állni.

  • Kiállt Kyle Busch mellett Bubba Wallace spottere

    Nem ment el Kyle Busch szavai mellett Bubba Wallace spotterek, aki tényekkel támasztotta alá, igaza van a JGR versenyzőjének.

    A Las Vegas Motor Speedwayen Kyle Busch közel állt ahhoz, hogy epikus győzelmet érjen el.

    A kétszeres bajnok azonban Alex Bowman és a Hendrick Motorsports jobb stratégiája miatt nem tudott hazai győzelmet aratni.

    Közvetlenül a verseny után a nagyon csalódott Busch így dühöngött a rádióban: “Ugyanaz a (káromkodás) fickó, aki minden (káromkodás) győzelmét így szerzi, egy újabb (káromkodás) győzelmet szerez így.”

    Bár utána megnyugodott, és civilizáltan elbeszélgetett Bowmannel, egyesek tovább fűzték a szálakat, és kielemezték azt amit Busch mondott.

    Bubba Wallace spottere, Freddie Kraft podcastjában a következőket mondta: „Bowmannek már öt győzelme van. Az ötből négyszer kevesebb, mint 20 kört vezetett az adott versenyen. Kétszer 16, tegnap 16, tavaly Poconóban 16, Martinsville-ben 9 és Richmondban 10.

    Egyetlen versenye volt, Doverben, ahol sok, szám szerint 98 kört vezetett, és nyert. Szóval van némi alapja annak, amit Kyle Busch mond róla.

    A doveri futamot leszámítva nem dominált, persze ha 98 vezetett kört dominánsnak akarjuk nevezni. Csak azért, mert szerencsés helyzetbe került, ezt még ki kell használnia.

    A Joe Gibbs Racing versenyzője egyelőre csak annyit tehet, hogy elfelejti ezt a futamot, és a következőre koncentrál.

    Nem rágódhat azon, hogy mi lehetett volna, hanem arra fog törekedni, hogy talpra álljon a vereségből, és erre nem is lehetne jobb alkalma, mint a hétvégi Phoenix-i versenyen.

  • Vasárnap mutatkozik be egymérföldes pályán a NASCAR Next Gen autó

    Három verseny után csak szuperlatívuszokban beszélhetünk a Next Gen autóról, vajon a Phoenix Raceway-en is folytatódik a jó széria?

    Három különböző futamgyőztes – Austin Cindric (Daytona), Kyle Larson (Kalifornia) és Alex Bowman (Las Vegas) – és három különböző pole pozíciós versenyző – Larson, Cindric és Christopher Bell – volt. A bajnoki tabella pedig a Next Gentől várt egyenlőséget tükrözi.

    Nemcsak arról van szó, hogy mindössze 11 pont választja el a sorozat első öt versenyzőjét, de a tabella első tíz pozíciójában lévőket legfeljebb 35 pont választja el egymástól.

    Érdekesség, hogy a tavalyi év két phoenixi futamgyőztese áll a tabella élén. A tavaszi futam címvédője, Martin Truex Jr. mindössze hat ponttal van lemaradva az őszi bajnoki címet eldöntő phoenixi verseny győztesétől, Kyle Larsontól.

    A sorozat két másik korábbi bajnoka, Joey Logano (-9) és Kyle Busch (-11) szintén ott van a korai esélyesek között – a harmadik és az ötödik helyen állnak. Cindric (-10), aki megnyerte a szezonnyitó Daytona 500-at, a negyedik a rangsorban.

    Aric Almirola pedig a hatodik a bajnoki címért folyó versenyben, 16 ponttal lemaradva Larson mögött, és az egyetlen olyan versenyző az évben, aki mindhárom futamon a top 10-ben végzett.

    Akiknek nem megy a Next Gen autó, de a hétvégén visszavághatnak

    Ezzel szemben Denny Hamlinnek – aki 2021-ben a bejutott a legjobb négy közé – nehézkesen indult a szezon, három futamon két kiesése volt – köztük a múlt héten Las Vegasban. A pontversenyben a 30. helyen áll.

    Denny Hamlin szezonja eddig nem úgy alakult, ahogy eltervezte
    Denny Hamlin szezonja eddig nem úgy alakult, ahogy eltervezte Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

    A csapatban mindenki nagyon magabiztos” – mondta Hamlin. „Tudjuk, hogy mire vagyunk képesek, és a Joe Gibbs Racingnél és a Toyotánál mindenki nagyszerű munkát végez, és olyan autókat ad nekünk, amelyek képesek az élmezőnyben futni.

    Már csak az a kérdés, hogy mindenféle őrültség nélkül célba érjünk, és sajnos ezt eddig könnyebb volt mondani, mint megtenni. Csak ki kell mennünk a pályára és teljesítenünk kell, és akkor minden rendben lesz.

    Az egy mérföldes phoenixi ovál – amelyet mindössze három éve alakítottak át masszívan és terveztek újra – fontos tesztje lesz a Next Gen autónak, amely a daytonai 2,5 mérföldes szuperspeedwayen, a kaliforniai 2 mérföldes oválon és a Las Vegas-i 1,5 mérföldes pályán is rendkívül izgalmas versenyeket produkált.

    A phoenixi pálya átalakítása óta egyetlen pilóta sem tudott egynél több győzelmet aratni rajta. A Stewart-Haas Racing versenyzője, Kevin Harvick kilenc győzelemmel rendelkezik Phoenixben – háromszor annyi győzelemmel, mint bárki más a mezőnyből -, de 2018 óta nem nyert ott.

    Harvicknak nehezen megy a Next Gen autó megtanulása, de ha valakit nem lehet leírni ezen a helyszínen, az ő.

    Az ARCA és a NASCAR Xfinity Series mezőnye is ellátogat a helyszínre. Előbbi versenyét magyar idő szerint pénteken 23:30-tól rendezik, utóbbit pedig szombaton 22:30-tól.

    A NASCAR Cup Series időmérő edzésére magyar idő szerint szombaton, 20:15-kor kerül sor, míg a versenyre egy nappal később, vasárnap, 20:30-kor.

  • Danica Patrick imádta az tévés elemzői bemutatkozását

    Las Vegasban mutatkozott be Danica Patrick a FOX TV csatornáján, és jól vizsgázott a Mike Joy és Clint Bowyer mellett.

    Ezzel a szurkolók, és egy NASCAR legenda is egyetértett. A konszenzus az volt, hogy Patrick új szemszögből mutatta be a pályán történteket, ami frissítő volt a közvetítésre nézve.

    A visszavonult versenyző kijelentette, alig várta, hogy bemutatkozzon a NASCAR-os közvetítéseken is, és nagyon élvezte a feladatot.

    Ha nem lennék izgatott, akkor nem csinálnám. Élvezem a munkát. Nagyon szórakoztató.

    A 39 éves üzletasszony elismerte, megkönnyítette a dolgát két kollégája, Clint Bowyer és Mike Joy.

    Ha nem beszélnék bele, valószínűleg észre sem vennék, hiszen ők ketten ki tudják tölteni az időt, így egy kis mozgásteret kapok, hogy csak akkor szóljak közbe, ha valamiről erősnek érzem a véleményem” – mondta Danica Patrick.

    Másrészt viszont olyan jól tartják a dolgot, hogy azt mondom: ‘Nem is tudom. Fontos a mondandóm? Érdemes elmondani?’ Mert egyszerűen csak nagyon jók ők ketten.

    Danica Patrick sokszor nyerte el a legnépszerűbb versenyzőnek járó díjat
    Danica Patrick sokszor nyerte el a legnépszerűbb versenyzőnek járó díjat Fotó: Chris Trotman/Getty Images for NASCAR

    Visszatérés kizárva?

    Eléggé elfoglalt vagyok, annyira elfoglalt, amennyire csak akarok lenni. Így nem érzem úgy, hogy unottan ülök otthon, és azon gondolkodom, hogy talán nem kellett volna visszavonulnom. … Tényleg nem ég bennem a vágy a versenyzésre.

    De a céljai között szerepel az is, hogy ne dolgozzon annyit, ne tartson olyan megerőltető menetrendet, mint a versenyzés során.

    A nyugdíjba vonulás része az is, hogy kevesebb dolgot csináljak” – mondta. „Nem arról van szó, hogy ugyanazt az energiát kell fenntartani. Arról van szó, hogy más aspektusokat is ki kell fejlesztenem magamban, amelyek más módon segítenek majd.

    Hidd el, még mindig hozzá tudok férni ehhez a másik energiához. És a legtöbbször meg is teszem. De az is szórakoztató, hogy más terekben legyek és más dolgokat csináljak.

    Más szóval, ha Patrick nyaralni akar, sokkal könnyebben be tud ütemezni egyet, mint amikor a versenypályán kellett lennie.

    Több tudományos, spirituális és helyreállító dolgot tudtam felfedezni, mint például a nyaralást általánosságban” – magyarázta Danica Patrick.

    Nem tudom, hogy volt-e elképzelésem arról, hogyan fog kinézni a nyugdíjas élet. De ha meg kellett volna terveznem, hogyan fog kinézni, akkor így nézett volna ki.

  • Új film mutatja be Tony Stewart és Kevin Ward Jr. végzetes ütközését

    Lehetetlen elmesélni a NASCAR-sztár, Tony Stewart és Kevin Ward Jr. közötti balesetet anélkül, hogy rengeteg történetet felidézzen a film.

    Ez azonban dilemmát jelentett Christopher Halsne veterán újságírónak, a „The Hit” című film készítőjének. Át kellett lépnie egy olyan vonalat, amelyet a szakma szinte szentírásként tanít, és megmutatnia az esetet, amelyben életét veszítette Kevin Ward Jr..

    Ehhez egy váratlan forrástól kapott engedélyt: Kevin Ward Jr. szüleitől.

    Mi történt pontosan?

    Mivel a NASCAR csapatok azon a hétvégén a közeli Watkins Glenben versenyeztek, a háromszoros Cup Series bajnok Tony Stewart a Canandaigua Motorsport Park dirt pályáján készült fel a versenyre 2014. augusztus 9-én.

    Stewart szerette a kisvárosi pályák hangulatát és a sprint autókkal való versenyzés kihívását.

    A versenyen Stewart járműve a Kevin Ward Jr. által vezetett autónak ütközött, és a helyi versenyzőt a falnak pörgette.

    A sárga zászlós figyelmeztetést figyelmen kívül hagyva Ward elhagyta az autóját, és dühösen gesztikulálva sétált vissza a pálya közepére.

    Ahogy Stewart közeledett, az autója elsodorta Wardot, aki keményen a pályára zuhant. Az elsősegélynyújtók a 20 éves Wardot egy közeli kórházba szállították; az orvosok azonban nem tudtak segíteni rajta, és belehalt sérüléseibe.

    Tony Stewart három versenyt hagyott ki 2014-ben a tragikus eset után
    Tony Stewart három versenyt hagyott ki 2014-ben a tragikus eset után Fotó: Sarah Crabill/NASCAR via Getty Images/NASCAR Media

    A vizsgálat

    Az Ontario megyei seriffhivatal másnap vizsgálatot indított. A nyomozás szeptember közepén zárult le, és Michael Tantillo Ontario megyei kerületi ügyész szeptember 24-én jelentette be, hogy az esküdtszék mintegy egyórás tanácskozás után nem találta bűnösnek Tony Stewartot emberölés vagy gondatlanságból elkövetett emberölés vádjában.

    Tantillo szerint a videók nem támasztották alá a vádakat. Bár az esküdtszék nem hallgatta meg a laboratóriumi jelentést, a toxikológia kimutatta, hogy Ward szervezetében marihuána volt. Tantillo szerint a tanúk, köztük a balesetek rekonstrukciójával foglalkozó szakértők ellentmondásos beszámolót adtak.

    Kevin Ward Jr. családja 2015-ben polgári pert indított Tony Stewart ellen, azt állítva, hogy szándékosan hajtott veszélyesen közel Wardhoz, miután az kiszállt a sprint autójából.

    Stewart és Ward szülei 2018-ban egyeztek meg egy meg nem nevezett összegben, hetekkel a tervezett tárgyalás előtt.

    Ward szülei utólag azt mondták, hogy azért egyeztek meg Stewart-al, mert az ügyvédeik azzal fenyegetőztek, hogy visszalépnek, és nem találtak másik céget, amely elvállalta volna az ügyet.

    Tony Stewart-ot 2020-ban beválasztották a NASCAR Hall of Fame-be
    Tony Stewart-ot 2020-ban beválasztották a NASCAR Hall of Fame-be Fotó: Streeter Lecka/Getty Images/NASCAR Media

    Tony Stewart feje felett örökké lebegni fog az eset

    Stewart 2016-ban vonult vissza a NASCAR-tól, de továbbra is részt vesz a versenyzésben különböző módokon, többek között az általa alapított Superstar Racing Experience nevű bajnokság versenyein.

    A Kevin Ward Jr. halálában való részvétele egyes rajongók emlékezetéből elhalványult, de Christopher Halsne, a hosszú ideje televíziós riporterként dolgozó újságíró elkezdett érdeklődni az ügy után, miután tudósított egy 2019-es denveri találkozóról, amelyen balesetek rekonstrukciójára szakosodott mérnökök vettek részt.

    Halsne a Sportscasting.com-nak elmondta, hogy szerette volna felfedezni a kifinomult tudományt és a vizuális elemeket, amelyek az aprólékos mérésekben és a számítógépen generált képekben gyökereznek. Ahhoz, hogy többet tudjon meg a tudományról, többet kellett megtudnia magáról az esetről.

    Ahogy haladtunk előre, rájöttem, hogy ez valójában a sporttörténelem egy darabja. Inkább a sport sötét oldalának nevezem, mint sporttörténelemnek ezt a traumatikus eseményt, amelyet nem tártak fel eléggé az akkori híradásokban” – mondta Halsne, az American University-n dolgozó oknyomozó műsorvezető.

    Úgy tűnt, hogy sok félinformáció került a hírekbe. Ezért úgy döntöttünk, hogy a nulláról kezdjük, és figyelmen kívül hagyunk mindent, amiről azt hittük, hogy tudjuk, és amiről már beszámoltak, és megpróbáljuk a sporttörténelemnek ezt a darabját egy riporter szemszögéből bemutatni.

    Christopher Halsne, a dokumentumfilm készítője
    Christopher Halsne, a dokumentumfilm készítője Forrás: chrishalsne.com

    3 évig készült a dokumentumfilm

    A három évig tartó aprólékos munka eredménye a The Hit című dokumentumfilm, amelyet a múlt héten mutattak be a washingtoni Független Filmfórumon, ahol a zsűri a Best of Metro DC díj nyertesének választotta.

    Tony Stewart azonban nem szerepel a filmben. Halsne elmondása szerint a rendőrségi eljárásokban szinte a baleset pillanatától kezdődő hiányosságokat állapított meg.

    A filmkészítő hozzátette, hogy ez „események sorozatát” eredményezte, ami ahhoz vezethetett, hogy az esküdtszék végül nem emelt vádat Stewart ellen.

    Veterán újságíróként Halsne megértette, hogy a riporterek és szerkesztők nem hajlandóak átlépni azt a határt, hogy halott emberekről készült képeket mutassanak nyomtatásban vagy videón.

    Ő azonban úgy döntött, hogy átlépi ezt a határt. Ha nem tette volna meg, az – elmondása szerint – hiányt hagyott volna az esetet nem ismerő nézők számára.

    A döntés körül nagy volt a megdöbbenés, sok vita, sok gondolkodás, némi ima és minden egyéb kifejezés, amit csak lehet” – mondta Halsne. „Nem használnám ezt a szegmenst, ha idősebb Kevin Ward és Pam Ward, ifjabb Kevin szülei nem ragaszkodtak volna ennyire hozzá.

    Őket érzelmileg annyira megviselték és bántották a történtek. Ennek ellenére ők is úgy gondolják, hogy el kell mondani a teljes történetet arról, ami azon az éjszakán történt.

    És nagyon kevés módja volt annak, hogy elmondják ezt a történetet a becsapódás pillanatáról.

  • 3 éve vitte földre Daniel Suárez Michael McDowellt – VIDEÓ

    A 2019-es Phoenix-i verseny kvalifikációján történtek miatt verekedett össze Daniel Suárez és Michael McDowell.

    Daniel Suárez akkor a Stewart-Haas Racing versenyzője volt még, míg riválisa, Michael McDowell már akkor is jelenlegi csapatánál, a Front Row Motorsportnál versenyzett.

    A Trackhouse Racing jelenlegi versenyzője mérges lett Michael McDowell-re, hogy szembeszállt vele, és a dolgok bizony elfajultak.

    A videón jól látszik, ahogy Suárez odasétál McDowellhez, röviden szót váltanak, majd Suárez a földre dobja McDowellt.

    A mexikói versenyző később elmondta, hogy McDowell az útjában volt a kvalifikáció első szakaszában, miután Suárez a végéig várt, hogy pályára lépjen.

    McDowell ezután azzal vádolta Suárezt, hogy a pályán bosszút állt rajta, mivel egyikük sem élte túl az első kört.

    Van egy kis részem, ami olyan, mint egy kapcsoló” – nyilatkozta Suárez a verekedés után az NBC Sportsnak. „Egyszerűen csak nagyon hirtelen haragú vagyok.

    Nemrég azzal is viccelődött, hogy az esetet követő napokban „sokszor” megnézte a verekedésről készült videót.

    Nem igazán érdekel, hogy kivívtam-e a tiszteletet ezzel vagy sem. Ez vagyok én, és ez a személyiségem” – mondta egy későbbi interjúban Suárez.

    Biztos vagyok benne, hogy bármelyik versenyzőt megkérdezheted, és azt fogja mondani, hogy nagyon tisztelem az embereket, de mindig ugyanezt a tiszteletet várom el tőlük is.”

    Ha valaki nem adja vissza ezt a tiszteletet, vagy én nem adom meg ezt a tiszteletet, akkor időnként konfliktusaink lesznek.

    Michael McDowell közben szokásos mosolygós hangulatában nyilatkozott az eset után.

    „Szerintem szimplán félreértettük egymást” – mondta a Front Row versenyzője a Fox Sports riporterének.

    A verekedéssel kapcsolatban pedig hozzátette: „Ez csak a pillanat hevében történt. Ilyen a versenyzés. Rövidek az edzések, rövidek az időmérők, nagyon kevés idő van technikai ellenőrzés után, szóval mindenki egy kicsit feszültebb a kelleténél. Ez van.

  • Ryan Blaney nem kímélte Brad Keselowskit, dührohamot kapott – VIDEÓ

    Brad Keselowski idén már nem először tett keresztbe volt csapatának, és ezt már Ryan Blaney nem bírta szó nélkül hagyni.

    Another One Bites The Dust – a Queen zenekartól egy elég jó dal, ami feldobja az ember hangulatát, nem igaz?

    Bizonyára ezt hallgatja mostanában Brad Keselowski is, aki talán ezt a dalt tette az idei szezon mottójává.

    A gond csak az, hogy Keselowski versenyzőitársai úgy tűnik, hogy kezdik megelégelni a 2012-es NASCAR Cup Series bajnok botladozásait.

    A Daytona 500-tól kezdve a közelmúltban Las Vegasig Brad Keselowski így vagy úgy, közvetlenül vagy közvetve, szándékosan vagy akaratlanul több versenyzőt is összetört.

    Las Vegasban is megpördült, és most egykori csapattársát, Ryan Blaney-t ütötte ki a versenyből.

    Bár az egész szituáció egyáltalán nem hasonlított a daytonai futamra, ahol Keselowski végigszántotta a mezőnyt, ez nem akadályozta meg Blaney-t abban, hogy idegességében és frusztrációjában dühöngjön egy jót a rádión.

    Hülye ******! ****! Ez a **** kinyírta a kocsinkat!” – kiáltotta Blaney nyomdafestéket nem tűrő módon.

    Míg a másik oldalon Keselowski egyszerűen bocsánatot kért a csapatától: „Bocsánat, srácok” – mondta.

    A szokásos Radioactive-ban még hallhatjuk Kyle Busch hasonló dühkitörését Alex Bowman győzelme miatt, valamint Chase Briscoe és Kyle Busch sárga zászló alatti üldözéses versenyét.

    Csak azért ideges, mert a héten már totálkárosra tört egy autót” – mondta Briscoe spottere az eset után Kyle Busch-al kapcsolatban.

    Kijelenthetjük, hogy ismét csípős volt a hangulat a NASCAR Las Vegasi versenyének rádiófrekvenciáin. Mi lesz itt Phoenixben?

  • Ezért sorolja a Forma-1-et a NASCAR elé Danica Patrick

    Danica Patrick tavaly az IndyCar, a Forma-1 és az új SRX-sorozat közvetítésein is megfordult. Idén a NASCAR a soros.

    A visszavonult versenyző Las Vegasban mutatkozott be, a kommentátori csapat állandó tagjai, Clint Bowyer és Mike Joy mellett a Fox közvetítőfülkéjében.

    Első NASCAR Cup Series közvetítése előtt Danica Patrick Bowyerrel és a Fox műsorvezetőjével, Chris Myersszel együtt jelent meg a verseny előtti felvezető műsorban.

    A résztvevők a Hendrick Motorsports csapattársai, Kyle Larson és Chase Elliott múlt heti, Fontanában történt incidenséről beszélgettek.

    Miután utalt arra, hogy szerinte Larson nem szándékosan blokkolta Elliottot, Myers a csapatsport fogalmáról és a NASCAR-hoz való viszonyáról kérdezte Patricket.

    Az IndyCarban és a NASCAR-ban szerzett tapasztalataim alapján – sőt, mivel egy kicsit Angliában éltem és láttam az F1-et, és ismerem azt az energiát – valójában úgy gondolom, hogy a legnagyobb verseny a csapattársak között valószínűleg a Forma-1-ben van, majd az IndyCar-ban, mert az IndyCarban az autók nagyon hasonlóak” – mondta Patrick.

    A NASCAR-ban a crew chief-ek nagyon nagy különbséget jelentenek. De az autók általában sokkal hasonlóbbak. Szerintem a NASCAR valójában a legbarátságosabb.

    Danica Patrick jól vizsgázott NASCAR kommentátorként
    Danica Patrick jól vizsgázott NASCAR kommentátorként Fotó: Twitter/@EBASports

    A NASCAR legenda elégedett volt Danica Patrick bemutatkozásával

    A szurkolók nagyrészt elégedettek voltak a Stewart-Haas Racing volt versenyzőjének Foxos debütálásával.

    Danica Patrick jelenléte nagyon frissítő a közvetítésre nézve” – írta egy rajongó.

    A FOX-nak gyakrabban kellene mikrofont adnia Danica Patrick kezébe. Ő jófej, élesen látja a dolgokat, és abszolút nem ragaszkodik ahhoz a narratívához, amit a producerek mondanak neki” – tette hozzá egy másik néző.

    Kenny Wallace – aki 2015-ben vonult vissza a versenyzéstől, és később a FOX NASCAR elemzőjeként dolgozott – a Twitteren dicsérte az újdonsült NASCAR kommentátort az éleslátásáért és perspektívájáért.

    Hallgatom Danica Patrick-et a TV-ben. Fantasztikus” – írta Wallace. „A meglátásai az új Next Gen autóról, és az összehasonlítási alapja az IndyCar-hoz, amelyben szintén szekvenciális váltót használnak nagyszerűek.

    Danica Patrick ott lesz a Phoenix-i versenyen is, melyet már nagyon vár.

    Ez jó móka volt! Folytassuk jövő hétvégén Phoenixben” – írta Instagram-sztorijában a vasárnapi futamot követően.

  • Hailie Deegan elismerte, csak magának köszönheti a karambolt – VIDEÓ

    Rosszul sikerült Las Vegasi versenye után a NASCAR Truck Series és a Ford fiatal sztárja Hailie Deegan elismerte hibáját.

    A szokásos verseny utáni youtube-os összegző videó a megérkezés reggelén kezdődik, Hailie Deegan pedig jó hangulatban várta az esti eseményt.

    Elmondta, hogy a pályának nagy tapadása lesz és emiatt valószínűleg élvezetes lesz rajta versenyezni.

    Úgy érzem, hogy a másfél mérföldes pályák jól mennek nekem, a tavalyi évben a legjobb pillanataimat az ilyen típusú pályákon éltem át.

    Nagyon sokat szimulátoroztam a holtszezonban, és Vegas volt az egyik olyan pálya, ahol sikerült megtalálnunk egy számomra komfortos beállítást.

    Később látható, hogy Deegan készül az első edzésre, és Crew Chief-je is egyetértett vele abban, hogy annyira nagy lesz a pálya tapadása, hogy valószínűleg már egy kör után padlógázzal lehet majd rajta menni.

    A Las Vegas Motor Speedwayen rendezett Truck futamon aztán korán jött a baj, hiszen a versenyzőhölgy már a verseny korai szakaszában belekeveredett egy balesetbe, így a megszokottól eltérően nem is a verseny után, hanem három nappal később mondta el véleményét az esetről.

    Picit le kellett ülepednie a dolgoknak, mert még soha nem voltam ilyen mérges egy Truck verseny után. Ki kellett elemeznem, hogy mit csináltam rosszul.

    Először is elrontottam az időmérőt. Ezután viszont szépen jöttünk fel, és előzgettük az előttünk lévő autókat, szóval jó volt a sebességünk.

    Deegan nem volt rest elismerni felelősségét az incidenssel kapcsolatban.

    Az újraindítás után történt balesetnél a spotterem azt mondta, hogy az alsó íven ütköznek, ezért én úgy döntöttem, hogy a felső ívről kerülöm el őket. Amikor megláttam, hogy felcsúsztak a felső ívre, már késő volt, és szimplán rosszul reagáltam le a helyzetet.

    Bepánikoltam, túl nagyot fékeztem és blokkoltak a kerekeim. Hibáztam.

    De ebből is tanulni fogok, mert csak akkor leszek jobb, ha elismerem a hibáimat, és felhasználom őket a fejlődésemhez.

  • Jeff Gordon le van nyűgözve a Next Gen autó eddigi teljesítményétől

    Három futam után a Hendrick Motorsports alelnökének, Jeff Gordonnak tetszik, amit a Next Gen autóval kapcsolatban lát.

    Igaz, Gordon – aki most a Hendrick Motorsports alelnökeként tevékenykedik – elégedett lehet az eredményekkel, mivel a HMS versenyzői a Cup Series szezon első három futamából kettőt megnyertek.

    A sorozat regnáló bajnoka, Kyle Larson február 27-én nyert a kaliforniai Auto Club Speedwayen, csapattársa, Alex Bowman pedig múlt vasárnap hosszabbításban győzött éppen Larson ellen, Las Vegasban.

    A trófeáktól függetlenül Gordon elmondta, hogy a Next Gen – a NASCAR fennállása óta a stock car legforradalmibb iterációja – bevezetésével egy láthatóan jobb versenyterméket láthatnak a nézők.

    Szerintem nagyszerű versenyzést kaptunk. Azt hiszem, láttunk autókat hátulról előre jönni, és elölről hátrafelé menni” – magyarázta a négyszeres NASCAR Cup Series bajnok.

    Azt is megtudtuk, hogy bizony lehet keményen versenyezni ezzel az autóval. Azonban a pilóták végig a határon autóznak. Egyértelműen a ki kell használniuk az összes tehetségüket.

    Gordon hozzátette, hogy szerinte a NASCAR minden számítása bejött a Next Gen autóval kapcsolatban.

    Azt hiszem, ez volt a szándék – hogy az autóval egyenlőbb feltételeket teremtsünk. Büszke vagyok arra, hogy a NASCAR a kisebb leszorítóerőt és a nagyobb lóerőt választotta az ilyen típusú pályákon, mert ez jobban a versenyzők kezébe adja a dolgokat.

    Évek óta nem láttunk már ilyet, amikor a srácok maguktól kipördülnek. Látod, ahogy a srácok néha meg tudják fogni a csúszást és utána még mindig keményen hajtanak és keményen vezetnek.

    Az izgalmas versenyek kivonzzák a nézőket a pályára
    Az izgalmas versenyek kivonzzák a nézőket a pályára Fotó: Dylan Buell/Getty Images/NASCAR Media

    Új arcok az élen

    A vasárnapi Las Vegas-i versenyen 12-szer lengették be a sárga zászlót, így a 2022-es szezon első három futamán összesen 31 ilyen periódus volt. Ez holtversenyben a legtöbb (2011) a NASCAR első három futamán a NASCAR premier sorozatában.

    Emellett, bár az első három győztes a NASCAR két legnagyobb és legsikeresebb szervezetétől – a Team Penske és a Hendrick csapatától – érkezett, számos más versenyző is versenyben volt mindhárom futamgyőzelemért.

    Hihetetlenül lenyűgözött ez a gép és optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy mit hozhat még az autó a szezon során, ahogy a srácok tovább fognak fejlődni” – mondta Gordon. „Az is nagyszerű, hogy friss arcokat és neveket látok az élen.

    Láthattuk ezt Tyler Reddickkel a múlt héten (és) Erik Jones-szal. Ezen a héten Ross Chastain hihetetlenül lenyűgöző volt. Remélem, még többet látunk majd belőle.

    Szerintem erre van szüksége a sportágnak, hogy tovább fejlődjön.