Kategória: NASCAR

  • Dupla annyian nézték a NASCAR-t mint a Forma-1-et és az IndyCart

    2020. Március 20-a nagy nap volt a motorsport rajongóknak, hiszen a NASCAR, a Forma-1, az IndyCar is ezen a napon tartott versenyt.

    A March Madness általában a kosárlabdához kötődik, de az autósport is kínálta a saját változatát az elmúlt hétvégén. Nézzük az amerikai nézettségi adatokat.

    A NASCAR visszatérése az Atlanta Motor Speedway-re, az újjáépített pályára, a ShowBuzzDaily.com adatai szerint 2,21-es Nielsen nézettséget és 3,724 millió nézőt hozott a FOX-on vasárnap délután a Cup Series futamára.

    Ez nem változott a tavalyi évhez képest (2,21/3,72 millió), bár a múlt heti phoenixi számokhoz képest valamennyivel (2,33/3,991 millió) csökkent.

    Az Xfinity Series szombat délutáni atlantai futama 0,66-os átlagot és 1,123 millió nézőt hozott az FS1-en, ami néhány tizeddel magasabb a tavalyi 0,63/1,14 millióhoz képest ugyanezen a csatornán.

    Az Xfinity Series előtt az FS1-en futó Camping World Truck Series 0,51/841 ezres átlagot hozott, ami jelentősen magasabb a 2021-es futamhoz képest ugyanebben az idősávban (0,39/654 ezer).

    A Forma-1 is elindította a 2022-es szezonját, és úgy tűnik, hogy a sorozat a tavalyi évben elért erős tévénézőszám gyarapodását tudja folytatni.

    A Bahreini Nagydíj közvetítése az ESPN-en átlagosan 0,75-ös nézettséget és 1,353 millió nézőt ért el, ami lenyűgöző előrelépés a 2021-es bahreini szezonnyitó 0,53/879 000-es nézettségéhez képest, bár azt az ESPN2 adta.

    Az IndyCar Series futama a Texas Motor Speedway-en éppen akkor kezdődött, amikor az F1-es futam véget ért, és átlagosan 0,62-es nézettséget és 954 000 nézőt hozott az NBC-n.

    A Forma-1 lendületet vett, és megelőzte az IndyCar-t, a NASCAR is közel van egy korosztályban

    Bár a texasi közvetítés nem egészen érte el a Forma-1-es számokat, annak ellenére, hogy egy ingyenesen fogható csatornán került adásba, könnyedén felülmúlta a tavalyi texasi dupla-forduló összesített nézettségét az NBCSN kábelcsatornán (0,22/358 000 a szombati futamra, és 0,24/407 000 vasárnap).

    Az IndyCar texasi versenyét utoljára 2020 júniusában sugározta az NBC, akkor 0,80/1,25 milliós átlagot ért el.

    Bár a NASCAR az össznézettség tekintetében továbbra is nagy fölénnyel maradt az élen, az F1 jelentősen felzárkózott a 18-49-es demográfiai célcsoportban.

    A Cup Series közvetítése átlagosan 716 000 nézőt ért el ebben a korcsoportban, míg a Forma-1 átlagosan 656 000, az Xfinity 217 000 és az IndyCar 211 000 nézőt.

    Ezek a számok nem tartalmazzák a streaming nézőket.

  • Bubba Wallace csodával határos módon úszta meg balesetét – VIDEÓ

    Az Atlanta Motor Speedway átalakított versenypályája szórakoztató versenyt hozott, persze erről Bubba Wallace-nak nem ez a véleménye.

    A verseny tele volt sárga zászlókkal, előzésekkel, és persze balesetekkel. Talán az egyik ütközés sem volt rosszabb, mint az, amelyik a vége felé történt Bubba Wallace-al, mely elmondása szerint pályafutásának legnagyobb esése volt.

    A 23XI Racing versenyzője a győzelemre esélyes helyről másodpercek alatt a falba került, ami rosszabb volt számára, mint amilyennek látszott.

    Wallace spottere, Freddie Kraft nemrég elárulta, milyen súlyos volt a helyzet, és a pálya azon részét, ahol az eset történt, „valószínűleg a lehető legrosszabb helynek” nevezte, ahol az ember ilyen incidensbe keveredhet.

    Olyan kemény volt, ahogy Bubba még soha nem csapódott a falnak” – mondta Kraft. „Az emberek Poconóról beszélnek, de tegnap annyira hirtelen állt bele a falba az autó, hogy tudtam, hogy egy ideig nem fog szóhoz jutni.

    Nem tudott beszélni, nem tudom, egy percig, másfél percig kb. Hallottam, ahogy próbált levegőt venni.

    A futam utáni interjújában Bubba Wallace elmondta, mi a véleménye a balesetről, és a pályáról.

    Egyszerűen csak azt vettem észre, hogy beleépültem a falba. Biztos, hogy fájni fog mindenem holnap” – mondta Wallace, majd ezután azt kérdezték tőle, megszerette-e az Atlanta pályát: „Nem, mert nem én nyertem” – válaszolta.

    Összességében ez egy újabb felejthető hétvége volt Bubba Wallace számára, aki valahogy nem tud jó versenyt összerakni az idei szezonban annak ellenére, hogy mindig a jó helyek közelében van.

    Spottere azt is hozzátette, hogy a végeredmény „nyilvánvalóan sz*r”, és hogy „szuper frusztráló” olyan pozícióban lenni, hogy futamokat nyerhetsz, és a végén egyszerűen nem sikerül.

  • William Byron szerint az atlantai győzelem már nagyon kijárt neki

    William Byron úgy érzi, az utóbbi versenyeken nyújtott jó teljesítményei végre kifizetődtek a hétvégi NASCAR Cup Series atlantai versenyén.

    Byron vasárnap az Atlanta Motor Speedwayen megszerezte első győzelmét a 2022-es szezonban, és pályafutása harmadik győzelmét.

    A 325 körből 111-et vezetett – nem könnyű feladat egy olyan versenyen, amelyen rekordszámú, 46 vezetőcsere történt 20 különböző versenyző között.

    Byron, aki immáron ötödik szezonját tölti a HMS-nél, azt mondja, hogy soha nem érezte még magát ilyen jól a csapatban, és autójában.

    Ez a komfortosság az év során jött létre. Azt mondanám, hogy még a Chaddel (Knaus) való közös munka idején is egyre kényelmesebben éreztem magam a megbeszéléseken, egyre kényelmesebben éreztem magam a műhelyben, és egyik dolog követte a másikat” – mondta Byron.

    Úgy érzem adnak a véleményemre a srácok, és elmondhatom, mit csinált az autó, tehát kritikus lehetek.

    Amikor a tavalyi szezonban Rudy Fugle lett a crew chiefem, akivel már dolgoztam együtt a múltban, akkor még egy szintet léptem. Hozzá kell tenni, hogy egy elképesztően jó csapat dolgozik körülöttem, akikben megbízok.

    Remekül indult az év. Nagyon gyors az autó. Nyilvánvalóan néhányan kiestek, de alapvetően úgy éreztem, hogy megérdemelten nyertünk.

    A 24 éves William Byron lett a harmadik különböző Hendrick pilóta, aki a szezon első öt futamán győzött – ez némileg meglepő statisztika, tekintve, hogy a sorozatban még mindenki tanulja a Next Gen autó fortélyait.

    Mivel a sorozat a hétvégén a Circuit of the Americas versenypályára látogat, ezért a hétvégén ez akár négyre is nőhet, hiszen Chase Elliott köztudottan épített pályás menő.

  • Kipaterolta egyik női versenyzőjét a Busch Light programja

    Néhány héttel ezelőtt a Busch Light Beer bejelentette az Accelerate Her programot. Toni Breidinger viszont már nem tagja a kezdeményezésnek.

    Az Accelerate Her Busch Beer kezdeményezése, amelynek célja, hogy a női autóversenyzőket támogassa és lehetővé tegye számukra, hogy a NASCAR legmagasabb szintjén versenyezzenek.

    A női versenyzők közül Natalie Decker, Toni Breidinger, Jennifer Jo Cobb, Amber Balcaen, Brittney Zamora, Stephanie Moyer és Melissa Fifield voltak a programban szereplő nevek.

    7 helyett azonban már csak 6-an tagjai ennek a programnak. Tony Breidinger, a NASCAR történetének első arab-amerikai autóversenyzője az Essentially Sportsnak adott exkluzív interjújában bevallotta, hogy már nem része a Busch Beer programjának.

    Valójában már nem vagyok része a Busch Beer programnak” – mondta.

    Arra vonatkozóan, hogy miért nem vesz már részt ebben a programban, Breidinger megtartotta magának az okokat, és szerénységgel kezelte az ügyet.

    Azt hiszem, néhány más lány még mindig része ennek, és csak a magam nevében beszélhetek, de én már nem vagyok velük.

    Az Essentially Sports megkereste a Busch Lightot, hogy magyarázatot kérjen, de egyelőre nem érkezett válasz a részükről.

    Míg az ARCA-pilóta PR-szakembere így nyilatkozott: „Más irányba indult el, és a meglévő szponzoraival és néhány új szponzorra összpontosít, amelyeket hamarosan bejelentünk„.

    Tony Breidinger természetesen az év hátralevő részében ugyanúgy versenyezni fog a Venturini Motorsporttal az ARCA Menards Seriesben.

  • „SEGÍTSETEK MÁR NEKI!” így húzták ki Hailie Deegan-t a tűzből – VIDEÓ

    Drámai jelenetek játszódtak le Hailie Deegan atlantai balesete utána, melyet most első kézből nézhetünk meg vlogjában.

    A videó nyugodt hangulatban kezdődik, Hailie Deegan és csapat Atlantába indul, és itt még nem tudták, hogy milyen szörnyű események várnak rájuk.

    Deegan már az edzések után azt mondta, hogy majd kiugrott a szíve a helyéről, annyira brutális versenyzés volt már a gyakorlás során.

    A versenyen aztán már korán bajba került az 1-es autója versenyzője, hiszen hátulról kapott egy ütést, ami miatt összement egy másik autóval a hölgyversenyző.

    Ennek köszönhetően az autó bal hátulján a karosszéria elem meghajlott, így folyamatosan hozzáért a kerékhez, ami először egy defektet, majd később folyamatos gumifüstöt okozott a kocsiban.

    Deegan érezte a füst lehetetlen szagát, de a csapat azzal nyugtatta, hogy kívülről úgy tűnik, nincs semmi baja az autónak.

    Azt hiszem tűz van. Nagyon meleg van az autóban srácok!” – mondta Hailie Deegan a rádióban.

    Álljatok készen a tűzoltókészülékkel, tűz van!” – válaszolta crew chiefje a rádióban csapatának. „”Vége, vége! Segítsetek már neki!” – folytatta, miután az autó megérkezett a pitbe.

    Ezután Deegant nagy nehezen kiszedték szerelői a füstölgő, forró kabinból. A versenyző láthatóan nem volt teljesen öntudatánál, köhögött, és alig kapott levegőt.

    Szerencsére 20 perc múlva már jobban érezte magát, és a következőket nyilatkozta.

    Elég szépen jöttünk át a mezőnyön, nagyon gyors volt az autó. Sajnos a 91-es nagyon durván nekemjött, ami miatt én Ross Chastainbe ütköztem. Ezután bal hátsó defektem lett” – magyarázta Deegan.

    Éreztem, hogy valami nincs rendben. Nagyon forró volt minden. Azt terveztem, hogy ha el tudják oltani a tüzet, akkor talán még folytatni is tudjuk a versenyt.

    Amikor a tűzoltókészülékkel füstje elkezdett beszivárogni az autóba, nem kaptam levegőt, és nem láttam semmit. Majdnem megfulladtam. Szerencsére a csapatom kihúzott az autóból.

    Sajnos ez az ára annak, ha van egy rossz versenyed. A következő versenyen is hátulról kell indulnod.

  • Bubba Wallace egyszerűen lehülyézte az atlantai nézőket

    Csak gyűlt és gyűlt a feszültség Bubba Wallace-ban, akinek nem igazán indult jól az éve. Atlantában sem járt szerencsével.

    Wallace ahelyett, hogy a győztesnek járó trófeát adta volna csapatának az Atlanta Motor Speedway-en, helyette egy összetört autót nyújtott át nekik.

    Ráadásul egy olyan ütközést, amelyet saját bevallása szerint karrierje eddigi legkeményebbjeként jellemez. Ehhez még hozzájött, hogy a szurkolók a nem éppen ideális módon viselkedtek a 23XI Racing versenyzőjével, arra kérve őt, hogy ne jöjjön vissza Atlantába.

    Talán ez volt az oka annak, hogy a 2021-es talladegai győztes a frusztrációját a „hülye s*gg autósport rajongók„, vagy ahogy Wallace fogalmazott, „darfs” (Dumb Ass Race Fan)-okon vezette le.

    A futam után így tweetelt: „A fenébe. Sz*r befejezés. Első hely a legnagyobb ütközések listáján… Üdvözlöm azokat a srácokat, akik azt mondták, hogy ne jöjjek vissza… Találkozunk júliusban darfs.

    A verseny utáni interjújában Bubba Wallace elmondta, hogyan próbált az élre törni.

    Megpróbáltam Byron elé kerülni. Nagyon jó munkát végzett, az autója gyors volt, persze blokkolt, ami a helyes döntés volt számára” – mondta Wallace.

    Próbáltam blokkolni én is Chastaint, de megelőzött, majd egy picit belassult az ő soruk, mi pedig megpróbáltunk összeállni Ryan Blaney-vel, de nem alakult jól.

    Ami ezután történt, az egyszerűen „rossz időzítés” volt, hiszen Bubba Wallace és egyik legjobb cimborája, Ryan Blaney egy Daytonához és Talladegához illő roncsderbiben vettek rész.

  • Brutális balesetek az atlantai NASCAR-on, összegyűjtöttük őket – VIDEÓ

    Cikkünkben nem fog sok szó esni a hétvégi, atlantai verseny történéseiről, helyette inkább beszéljenek a videók.

    Korábban már megírtuk, hogy William Byron győzelmével zárult a NASCAR Cup Series Atlanta Motor Speedway-en rendezett versenye.

    Az átalakított pályán az elvárásoknál talán még durvább versenyzés folyt, hasonlóan Daytonához és Talladegához.

    A mezőny háromnegyede belekeveredett valamilyen balesetbe, a második helyezett Ross Chastain például sérült autóval botorkált be a célba.

    Jól mutatja a verseny jellegét, hogy a 325 körös versenyen 11 sárga zászlós szakasz volt, és 65 kört mentek összesen lassan, a pace car mögött a versenyzők.

    Ross Chastain balesetekor az első helyen ment, és mint már írtuk ezek után sikerült behoznia autóját a második helyre.

    Kyle Busch nagyon mérgesen nyilatkozott a verseny után, elmondása szerint ez a versenyzési típus inkább „szórakoztatás, mint sport”.

    Ahogy a fenti videóban látható Tyler Reddick sem úszta meg Atlantát, ráadásul ő magával húzta a fél mezőnyt.

    Az utolsó körben még az is összetörte, akinek még nem volt baja. Bubba Wallace g-erő mérője biztos kiakadt, olyan csúnyán nekicsapódott a falnak.

    Őrületes volt, az biztos” – mondta Chase Elliott atlantai hatodik helyezése után. „Remélhetőleg jó volt nézni, mert az autómból úgy éreztem, hogy elég vad volt.

    Ez egy átlagos superspeedway” – panaszkodott a 9. helyezett Joey Logano. „Egyszerűen csak folyton balesetet szenvedünk. Mire számítottunk? Ugyanaz történik mindig…

  • Alagútba ütközött a NASCAR csapat kamionja, csúnya a sérülés – VIDEÓ

    A Reaume Brothers Racing két gépet indít a NASCAR Truck Series-ben. Az autók a kamionban voltak, amikor az balesetet szenvedett.

    A két autó közül az egyik, a 43-as Thad Moffitt-é, a 33-as rajtszámú autót pedig Chris Hacker vezeti.

    Hacker a 17. helyen végzett a versenyen. Moffitt egy nem ért célba a NASCAR Truck Series szombati, Atlanta Motor Speedway-en rendezett versenyén, miután mechanikai problémát szenvedett, miközben a top 20-on belül futott.

    Mofitt a hétszeres NASCAR Cup Series bajnok, Richard Petty unokája, és az ő festésével vesz részt versenyeken.

    A futam után a csapatnak rossz irányba fordultak a dolgok. Az autókat szállító kamion balesetet szenvedett a pályáról való kijutáskor.

    A Racingnews információ szerint a kamion vezetője nem sérült meg.

    A pálya bizonyos alagútjai nem a kamionok számára készültek, csak sokkal kisebb járművek férnek át rajta. Sajnos a Reaume Brothers Racing sofőrje erről nem tudott, és megpróbált kiférni egy olyan lyukon, amin nem fért át kamionja.

    A kamion teteje súlyosan megsérült, amikor áthaladt a pálya alatti alagúton. Ráadásul a vontató tetején lévő klímaberendezés is leszakadt.

    A csapat továbbra is versenyezni kíván a jövő héten a Circuit  of the Americas versenypályán a texasi Austinban. A csapat műhelye az NC-beli Mooresville-ben található.

    Az eset a NASCAR Xfinity Series versenye alatt történt. Nem elég tehát a csapat baja, még ország-világ is tanúja lehetett élő egyenes adásban, ahogy bajba került kamionjuk.

    A csapat egy NASCAR Xfinity Series versenyautót is indít, amelyet Loris Hezemans vezet.

  • Hailie Deegan majdnem megfulladt saját autójában – VIDEÓ

    A népszerű hölgyversenyző, Hailie Deegan, a NASCAR Truck Series Texasi versenyén járt pórul, és ki kellett menekíteni saját autójából.

    Bár Hailie Deegan abban reménykedett, hogy 2022-ben tűzesen kezdi a szezon, a tűz egyelőre nem igazán bizonyul sem átvitt értelemben, sem a javára.

    Deegan atlantai Truck versenye ugyanis újabb katasztrófával végződött, miután a autója szó szerint kigyulladt a pitben.

    Ezzel nemcsak a versenye ért véget idő előtt, de a rajongóit is alaposan megijesztette, miután nem túl jól nézett ki amikor kiszállt a füsttel teli kamionjából.

    Szerencsére nem esett baja. Deegan egy tweetet tett közzé, amiben többé-kevésbé megmagyarázta az állapotát és az eseményeket, amelyek a pitben álló a truck szerencsétlen állapotához vezettek.

    Igen, már jól vagyok” – nyugtatta rajongóit twitter bejegyzésében Hailie Deegan.

    Az autónk időnként elképesztő tempóra volt képes. Az első defektet az okozta, hogy a 91-es ok nélkül belém szállt a 7. körben. Több körön keresztül lángoltam.

    Elkezdtem fuldokolni, és nem tudtam lélegezni amikor a tűzoltó készülék füstje, és fekete füst nyelte el a kamiont a pitben.

    Nem tudtam kiszállni, mert nem láttam az ablakhálót. Visszautasítottam az interjút, mert nem tudtam 2 szót mondani köhögés/hányás nélkül.

    Daytonában, annak ellenére, hogy a verseny nagy részében a top10-ben ment, Hailie Deegan csak a 17. helyet tudta megszerezni. Las Vegasban. a 28. körben egy balesetbe keveredett, most, Atlantában pedig az autója szó szerint kigyulladt.

    Hailie Deegan egyszerűen nem tudja lerázni magáról a balszerencsét ebben a szezonban.

  • A Penske fejese először ellenezte Austin Cindric versenyzői karrierjét

    Meglepő lehetett édesapja reakciója, amikor Austin Cindric bevallotta versenyzői ambícióit. Bár ahogy elmondta, nem volt ideális.

    Cindric olyan családból származik, amelynek a vérében van az autóversenyzés. Anyai ágon nagyapja, Jim Trueman IndyCar csapattulajdonos volt, apai nagyapja, Carl Cindric korábban motorokat épített, míg édesapja, Tim Cindric a Team Penske régóta pozícióban lévő elnöke.

    Amikor azonban a Penske versenyzője elmondta apjának, hogy milyen utat szeretne bejárni, apja nem éppen repdesett az ötlettől.

    Austin Cindric a Dale Jr. Download egyik nemrég megjelent epizódjában felidézte azt, amikor először avatta be szüleit abba, hogy autóversenyző szeretne lenni.

    Egy este, kilencéves koromban besétáltam a szüleim hálószobájába. Elég furcsán fogalmaztam, és fogalmam sem volt, hogy miért tettem, de azt mondtam: ‘Szeretnék egy életbevágó beszélgetést folytatni’.

    A szüleim azt kérdezték: ‘Miről van szó?’ Én meg: ‘Autóversenyző akarok lenni. Mindig is az akartam lenni, meg akarom próbálni, meg akarom csinálni‘ – folytatta a fiatal sofőr. „Erre apám rögtön azt mondta: ‘Túl magas leszel’.

    „‘És mi van Michael Waltrip-pel? Mi van Justin Wilsonnal?’ Visszavágtam neki ezzel a kettővel, és ő csak annyit mondott: ‘Oké’.

    Az ESPN-nek adott interjújában apja, Tim Cindric arról beszélt, hogy milyen tanácsokat adott fiának a pályaválasztással kapcsolatban.

    Mindig azt mondtam neki, hogy soha nem fogjuk kihasználni azt, amit a szüleid elértek” – mondta a Penske elnöke. „Talán 10 éves lehetett, és az autóversenyzés tényleg nem az a szakma volt, amit neki szántam.

    Mondtam neki, amikor középiskolás volt, hogy addig tudtunk neki segíteni, de főiskolára kell majd járnia, vagy ha versenyezni megy, akkor a saját útját kell megtalálnia a versenyzésben.

    Tim Cindric ezen kommentárjai közvetlenül azután hangzottak el, hogy fia, Austin Cindric újoncként megnyerte a Daytona 500-at.

    Egyértelmű, hogy Austin Cindric megtalálta a saját útját az autóversenyzésben, ami egy „életbevágó beszélgetéssel” kezdődött.