Kategória: NASCAR

  • Alig várja visszatérését a NASCAR épített pályás legendája

    1999 és 2017 között Boris Said 54 NASCAR Cup Series versenyen indult. Said pályafutása során mindig is épített pályás specialistának számított.

    Said lemaradása nem lesz nagy a mezőnyhöz képest, hiszen mindenki most először fog indulni épített pályán az új Next Gen autóval.

    Ez egy üres papírlap, és úgy tűnik, legalábbis az eddigi futamokat nézve, hogy nagyon szoros a mezőny” – mondja Boris Said.

    Olyan csapatok futnak elöl, mint a Trackhouse Racing, akikről korábban nem is hallottál, és a Richard Petty Motorsports is az élmezőny közelében fut, szóval elég jó, hogy egy kicsit összehúzta a mezőnyt.

    Bár az autót nem ismeri az 59 éves versenyző, a COTA-n már versenyzett, például néhány évvel ezelőtt nagy előnnyel nyerte a Trans-Am itt tartott fordulóját.

    Már futottam ott Trans Am versenyeket és sportkocsis versenyeket is, szóval sokat vezettem ott. Úgy érzem, ismerem a pályát.

    Nagyon boldog leszek, hogy ott lehetek, és jó lesz vezetni. Nincsenek elvárásaim. Úgy értem, ez egy olyan csapat, amely sosem volt igazán az élmezőnyben, szóval azt hiszem, ha jó helyezést érünk el az számukra plusz vagy bónusz lesz.

    Boris Said a Motorsports Business Management 66-os rajtszámú Ford Mustangjával fog indulni a hétvégi versenyen. A veterán számára nem lesz új ez a helyzet, hiszen karrierje során végig esélytelennek tűnő csapatokkal indult.

    Azt hiszem, az emberek mindig szeretnek az esélyteleneknek szurkolni. Ilyen a sport. Azt hiszem, én vagyok a legjobb esélytelen versenyző.

    Tudod, volt néhány jó futamom, egyszer nyertem a Trucksban, egyszer pedig az Xfinityben. A Cup Series-ben soha nem jött össze, de sokszor közel voltunk hozzá. El sem hiszem, hogy 59 évesen újra megpróbálkozhatok vele, és nagyon várom már!

  • Fantasztikus videóval reklámozza magát a NASCAR

    A NASCAR Cup Series-t bemutató 30 másodperces reklámvideót az atlantai verseny hétvégéjén kezdte el játszani a széria.

    Az „I am NASCAR” (azaz, Én vagyok a NASCAR – a szerk.) névre keresztelt videó az atlantai versenyhétvégétől kezdődően egészen az április végi, talladegai versenyig fog futni.

    Az új reklám nagyon izgalmas, és felpörgeti az adrenalint! Ráadásul a legjobb pillanatokat örökíti meg, egy erőteljes hangalámondással.

    A videóban szerepel Austin Cindric daytonai győzelme, de bekerült Kyle Larson, Bubba Wallace, valamint Denny Hamlin és Alex Bowman bristoli párbaja is.

    Természetesen jópár csattanás is látható a videóban, ami – akár pozitív, akár negatív szempontból nézve – szoros velejárója a sportág versenyeinek.

  • Letartóztatták a csapatfőnököt, ismét eltiltotta őt a széria

    A Truck Series egyik crew chief-jét ismét határozatlan időre felfüggesztette a NASCAR, miután újra letartóztatták testi sértés vádjával.

    Eddie Troconist, a Young’s Motorsport 02-es számú autójának csapatfőnökét eredetileg január 5-én tartóztatták le, és vádat emeltek ellene másodfokú testi sértés vádjával, miután összetűzésbe keveredett spotterével, Clayton Hughes-szal.

    Az incidensre tavaly október 2-án került sor a Talladega Superspeedway-en. A vádat az ügyész februárban ejtette, és Troconis felfüggesztését ezután feloldották – írja a Motorsport.com.

    A vádat azonban ebben a hónapban újból visszaállították, és Troconist, akinek hivatalos neve Carlos Eduardo Trocon Ortiz, letartóztatta a Talladega megyei seriff hivatal. A letartóztatásra március 18-án került sor.

    A bírósági feljegyzések szerint Troconis ellen 7500 dolláros óvadékot szabtak ki.

    Troconis 2012 óta tevékenykedik crew chief-ként, 20 Xfinity Series és 144 Truck Series futamon dolgozott a pit roadon. Kétszer nyert, mindkétszer Ben Rhodes-szal, miközben a ThorSportnak dolgozott 2017-ben és 2018-ban.

    Az évek során számos versenyzővel dolgozott együtt, köztük olyan neves Cup versenyzőkkel, mint a futamgyőztes Christopher Bell és Bubba Wallace, valamint a korábbi NXS-bajnok Daniel Suarez.

    Idén Kaz Gralával és Jesse Little-lel is együtt dolgozott a 02-es autóban.

    A NASCAR Truck Series hétvégén az austini COTA-ba látogat, ahol ott lesz a már említett 02-es autó – értelemszerűen – új csapatfőnökkel. A verseny magyar idő szerint szombaton 17:00-kor rajtol.

  • William Byron a Hendrick Motorsports jövője és nem Chase Elliott

    Legalábbis ezen a véleményen van Kyle Petty, az NBC szakértője, aki szerint William Byron lehet az arca ennek a fiatal csapatnak.

    Egy ideje már Chase Elliottot úgy emlegetik, mint Jeff Gordon természetes utódját a Hendrick Motorsportsnál.

    Elvégre a 2020-as NASCAR Cup Series bajnoka hihetetlenül népszerű, rendelkezik a versenyzői tehetséggel, megmutatta, hogy mire képes ezzel a tehetséggel, és összességében eleget tett ahhoz, hogy legalábbis kiérdemelje a jelölést erre a szerepre.

    Kyle Petty-t mégsem győzte meg.

    A korábbi NASCAR versenyző ugyanis azon a véleményen van, hogy Elliott helyett egy másik Hendrick-pilóta lehet Jeff Gordon utódja. És ez nem Kyle Larson és Alex Bowman.

    Ez a Hendrick versenyző nem más, mint William Byron.

    Már említettem, és ezt mondtam az atlantai futam előtt is, és milliószor mondtam az NBC-n, szerintem William Byron az alapkő a csapatnál, és ő a jövő nagy sztárja” – mondta Petty a NASCAR on NBC podcast egyik legutóbbi epizódjában.

    Nem hiszem, hogy ez Chase Elliott” – folytatta Petty, annak ellenére, hogy Elliott nemrég ötéves hosszabbítást írt alá a HMS-al.

    Szerintem, amikor William Byron beindul, akkor itt fogunk ülni, és őszintén hiszem, hogy Jeff Gordonhoz és Jimmie Johnsonhoz fogjuk hasonlítani őt.

    Chase-ről nem hallom ezt” – tette hozzá. „Utoljára 2 évvel ezelőtt, Phoenixben nyert oválon, amikor megnyerte a bajnokságot, ez nem volt jellemző Jimmie Johnson-ra, és Jeff Gordonra karrierjük csúcsán.”

    „Ezek a srácok mindenhol versenyképesek voltak.”

  • Pontlevonás, pénzbüntetés: Súlyos büntetést kapott a NASCAR csapat

    Brad Keselowski csapata L2-es büntetést kapott a múlt hétvégi, Atlanta Motor Speedwayen rendezett futamot követően.

    Brad Keselowski Ford Mustangja egyike volt annak a két autónak (Chase Elliottéval együtt), amelyet a NASCAR illetékesei bevittek a kutatási és fejlesztési központba az atlantai verseny után – írja a Racer.

    Ez rutinszerű gyakorlat, különösen egy új autó esetében, hogy a tisztviselők nyomon követik, hogyan dolgoznak a csapatok az autókon, és hogy van-e olyan kialakuló tendencia, ami figyelmet igényel.

    Keselowski autójának további vizsgálata után az illetékesek négyhetes eltiltással és 100 000 dolláros pénzbírsággal büntették Matt McCall csapatfőnököt, valamint 100 pilóta- és 100 tulajdonosi pontot vontak le a csapattól „egyen forrásból származó alkatrész módosítása” miatt.

    Emellett, ha Keselowski bejut a NASCAR Cup Series rájátszásába, 10 rájátszáspontot vonnak le tőle.

    A büntetés a szabálykönyv 14.5 A és D szakaszában szerepel, amely az autó karosszériájával foglalkozik.

    Az A pont alatt ez áll: „A karosszériáknak a NASCAR által jóváhagyott eredeti karosszériaelemeket és rögzítőelemeket kell használniuk.

    A D pont szerint: „A karosszériaelemek külső felületei lehetnek beburkolva vagy beburkolva, a burkolatra festékkel felhordva. Bármilyen külső borításnak vagy bevonatnak eltávolíthatónak kell lennie. Texturált festék vagy vinil nem megengedett.

    A büntetéssel Keselowski a 16. helyről a 35. helyre esik vissza a ponttáblázaton.

    A NASCAR a szezon előtt frissítette a szabálykönyvét, hogy a Next Gen autó körül szigorúbb büntetéseket vezessen be. A lépcsőzetes rendszerben a csapatokat L1-től L3-ig büntethetik a szabálytalanságokért.

    Az L2 szintű büntetés, amelyet az RFK Racing kapott, 75-120 pont közötti pontlevonást, 10-25 rájátszáspont elvesztését, négytől hat hétig terjedő felfüggesztést és 100 000-250 000 dollár közötti pénzbírságot ír elő.

  • Petty csak legyintett Kyle Busch panaszáradatára

    A korábbi NASCAR-pilóta, Kyle Petty szerepelt nem értett egyet Kyle Busch-al, miszerint a felújított atlantai pálya rossz lenne a sportágnak.

    Az Atlanta Motor Speedway-en rendezett verseny óta eltelt néhány napban rengeteg kérdés merült fel a pályával kapcsolatban.

    Kyle Busch nagyon nyíltan beszélt a pályáról, sőt, odáig ment, hogy azt mondta, a pálya inkább előadóművésznek, mint versenyzőnek teszi őt.

    Azonban láthattuk, hogy Atlanta egy nagyon szórakoztató pálya volt a rajongók számára. Sőt, az idei versenyen volt a legtöbb szurkoló a lelátókon.

    Az egykori versenyző, Kyle Petty így nyilatkozott: „Tetszett, élveztem a szurkolók szemszögéből. Biztos vagyok benne, hogy versenyzőként utálnám.

    Kyle Busch ugyanakkor arról beszélt, hogy az atlantai kanyarok nem elég szélesek, amire Petty azt mondta: „A versenyzőknek inkább a pálya biztonságával kellene foglalkozniuk.

    Hozzátette, nem ért egyet Busch panaszaival. Sőt, azt mondta, hogy Atlantában a kanyarok szélesebbek, mint Daytonában. Ráadásul kijelentette: „A probléma nem az, hogy a kanyarok nem elég szélesek. Hanem az, hogy a versenyzők nem használják ki eléggé a pályát.

    Mindent egybevetve, Petty megérti Kyle Busch és más versenyzők nézőpontját. Azonban úgy érzi, hogy a versenyzők biztonsága fontosabb, mint a versenyzés minősége. Különösen az Atlantában történt baleseteket figyelembe véve.

    A 1,5 mérföld hosszú oválpályát újraaszfaltozták és átalakították, hogy a Daytonához és Talladega-hoz hasonló superspeedway stílusú versenyek számát növeljék.

    Közvetlenül a 2021-es júliusi futam után az atlantai kanyarok dőlésszögét 24 fokról 28 fokra változtatták.

    Emellett a NASCAR kiszélesítette a pálya első részét, hogy még inkább elősegítse a Superspeedway stílusú versenyzést. Az autók azonban ugyanazokat a csomagokat használják majd, amelyek a 2,5 mérföldes daytonai és talladegai pályákon szerepelnek.

  • A Hendrick Motorsports tulajdonosa utcai pályára vinné a NASCAR-t

    A NASCAR az utóbbi néhány évben megpróbál kilépni komfortzónájából, és Rick Hendrick most egy újabb ötletet dobott be a kalapba.

    Miután a NASCAR a hétvégén az Atlanta Motor Speedwayen kipipált egy újabb rublikát az „új” kategóriában, a győztes csapat tulajdonosa, Rick Hendrick fantasztikus ötlettel állt elő.

    Szeretnék látni egy utcai versenyt” – jelentette ki Rick Hendrick. „Remélhetőleg továbbra is megpróbáljuk majd új területekre elvinni a sportágat. Azt hiszem, ez sok új rajongót szerez majd nekünk.

    Miután átesett egy ráncfelvarráson, Atlanta egy vadonatúj versenypálya volt, amely egy hagyományos másfél mérföldes létesítményből SuperSpeedwayvé vált.

    Ez folytatta az utóbbi időben a szériában tapasztalható trendet, amely az évet azzal kezdte, hogy a L.A. Coliseumban rendezett futamokat egy erre a célra épített rövid pályán rendezték.

    A következő hónapban a Bristol Motor Speedway ad otthont a második alkalommal megrendezésre kerülő dirt versenynek, egy olyan koncepciónak, amelyet egy évvel ezelőtt ugyanazok az emberek (Speedway Motorsports) hívtak életre, akik megváltoztatták Atlantát.

    Szerintem ez nagyszerű a NASCAR számára” – mondta Hendrick a sportág fejlődéséről. „A stadion rengeteg új rajongót hozott. Szerintem ez izgalmas a szurkolók számára, és a versenyzők is jól alkalmazkodnak.

    Az Next Gen autó tökéletes erre a célra

    A Next Gen egyik legjobb tulajdonsága az, hogy alapvetően mindenhol ugyanazt az autót tudjuk használni. Úgyhogy szerintem ez nagyszerű a sportágnak.

    A NASCAR premier kategóriája még soha nem versenyzett utcai pályán, azonban a virtuális világban már az iRacing segítségével rendeztek futamot a – jelenleg még csak tervezett – chicagói utcai pályán.

    Szerintem ez nagyon izgalmas ötlet” – mondta a Hendrick Motorsports tulaja. „Ha van egy megfelelő utcai pálya, amin versenyezhetnénk, az egy akkora újdonság lenne, ami új rajongói réteget vonzana be.

    Úgy gondolom, hogy ha folyamatosan változtatsz a dolgokon, az sok új ember figyelmét kelti fel. Ha valami mást csinálunk, ahhoz képest, mint amit évek óta csinálunk, az jót tesz a sportnak.

  • „EZT NEM HISZEM EL…” – Kyle Busch mérgelődése Atlantában – VIDEÓ

    A NASCAR jóvoltából ezen a héten is meghallgathatjuk a NASCAR Cup Series atlantai versenyén elhangzott rádiózásokat.

    Korábban már megírtuk, hogy balesetekkel tarkított versenyt futott a NASCAR Cup Series Atlantában, azonban amit eddig csak kívülről láttunk, most meghallgathatjuk a versenyzők szemszögéből is.

    Érdekes látni, hogy bár a versenyt William Byron dominálta, Denny Hamlin biztos volt benne, hogy autója szintekkel jobb itt Atlantában, mint bárki másé a mezőnyben.

    Hamlin sokáig ott volt az élmezőnyben, azonban ő is belekeveredett a Reddick féle ütközésbe, majd Larsonnal is ütközött és végül 29. lett.

    Kyle Busch csak ennyit mondott Austin Dillonnal való ütközése után: „Ezt nem hiszem el b******g. Biztos, hogy visszaérek a pitbe, és minden el lesz törve az autón.

    Dillon cserébe megkérdezte csapatától: „Most direkt törtek össze minket?” A válasz meg is érkezett a csapattól: „Én úgy láttam, hogy ez történt, igen.

    Cindric és Stenhouse balesetét is érdemes megemlíteni, amely után Austin Cindric nehezen tudott válaszolni csapatának a rádión.

    Daniel Suarez és csapata arról társalgott, hogy mennyivel jobb a mezőny elejében autókázni, mint hátul az utolsó helyeken.

    Természetesen az utolsó körök feszültsége, Bubba Wallace nagy balesete, és annak utózöngéi is benne vannak a legújabb részben.

    Ezen kívül William Byron kitörő öröme is hallható győzelme utána a NASCAR RACE HUB’S Radioactive atlantai kiadásában.

     

  • Bowman és Wallace is duplázik majd a COTA-n

    A NASCAR Cup Series versenyzői, Bubba Wallace és Alex Bowman kettős feladatot látnak majd el ezen a hétvégén a COTA-n.

    Wallace ezen a hétvégén az Xfinity Series szombati futamán indul a Joe Gibbs Racing 18-as rajtszámú Toyotájával.

    Ez lesz az első a két indulás közül, amit Wallace a csapattal ebben a szezonban tervez, a másik júliusban lesz az Indianapolis Motor Speedway Road Course-on.

    Alig várom, hogy újra a Joe Gibbs Racing autóját vezethessem az Xfinity Series-ben, miután körülbelül 10 évvel ezelőtt náluk indultam először a NASCAR-ban” – mondta Wallace.

    A 18-as rajtszámú Toyota GR Supra csapat mindig erős, és izgatottan várom, hogy velük versenyezhessek a COTA-n és Indianapolisban.

    Wallace 2012-ben debütált az akkor még NASCAR Nationwide Series-nek nevezett sorozatban a JGR-nél, a 2012-es és 2014-es szezonban összesen hatszor indult a 20-as számú Toyotával.

    Wallace az elmúlt szezonban egy Xfinity-futamon indult a Hattori Racing Enterprises színeiben.

    A másik duplázó Alex Bowman, aki egyike annak a három különböző Hendrick Motorsports-pilótának, aki a NASCAR Cup Series idei első öt futamának egyikén győzelmet aratott, a Motorsport.com értesülései szerint részt vesz a Truck Series szombati, COTA-ban megrendezésre kerülő futamán.

    A 28 éves Bowman – aki utoljára 2017-ben ment a Truck Series-ben – a Spire Motorsports 7-es rajtszámú Chevrolet-ját fogja vezetni.

    Bowman két korábbi Truck Series indulása során a legjobb helyezése a hatodik hely volt Atlantában a GMS Racing színeiben a 2017-es szezonban.

    Alex Bowman karrierje során hét NASCAR győzelemmel rendelkezik, ebből egyet szerzett a Cupban és egyet az Xfinity Seriesben.

  • Tarso Marques új csapata NASCAR akadémiát hozott létre

    A Team Stange Racing idén debütál a NASCAR-ban, és amellett, hogy Tarso Marques-el futamon indulnak, további nagy terveik is vannak.

    Kedden a csapat bejelentette egy versenyzőfejlesztési program létrehozását, amelynek kifejezett célja, hogy segítsen a nemzetközi versenyzőknek betörni a NASCAR és a stock car versenyzés világába. A programot Doug Knight, a csapat alelnöke vezeti majd.

    A program első tagja Matteo Nannini, aki a július 8-án a Mid-Ohio Sports Car Course-on fog debütálni az ARCA Menards Series-ben a csapat #46-os Ford Mustangjával.

    Nannini az európai formula-versenyzői ranglétrán való felkapaszkodás után teszi meg az ugrást a stock carokhoz.

    A 2019-es Formula 4 UAE-bajnok az elmúlt két évet a FIA Formula 3 bajnokságban töltötte, ahol 2021-ben a Hungaroringen szerezte meg egyetlen futamgyőzelmét.

    Az olasz-argentin versenyző a Formula 2-ben is kilenc futamot teljesített, és a bahreini főfutamban szerzett egy pontot.

    Nannini 2022-re nem tért vissza az F3-ba, mivel a munkaadó HWA Racelabot kivásárolta a Van Amersfoort Racing, amely más versenyzőket szerződtetett.

    Azonban már korábban is szemezgetett egy Amerikába való költözéssel; októberben részt vett az Indy Lights Chris Griffis Memorial Open teszten az Indianapolis Motor Speedwayen a Juncos Hollinger Racinggel, és a hat edzésből háromszor is a második leggyorsabb időt érte el.

    Nagyon izgatottan várom a NASCAR debütálást és a bajnoki címekért való versenyzést az Egyesült Államokban” – nyilatkozta Nannini.

    Szeretnék még több tapasztalatot szerezni és fejleszteni a versenyzői képességeimet egy új autóban, amely még teljesebb versenyzővé tesz.

    Matteo Nannini a Team Stange Racing akadémiájának első igazolása
    Fotó: FIA Formula 3

    Izgalmas célok

    Nannini teljes ARCA-menetrendjét a Mid-Ohio-n túl nem hozták azonnal nyilvánosságra, de a háttere miatt feltételezhető, hogy a 18 éves versenyző a naptárban szereplő másik épített pályán, a Watkins Glen Internationalön is rajthoz áll augusztus 19-én.

    Célunk, hogy megtaláljuk a tehetséges versenyzőket, személyre szabott programunk segítségével fejlesszük képességeiket, és felkészítsük őket arra, hogy a motorsport legmagasabb szintjén versenyezzenek” – nyilatkozta a csapat elnöke, John Stange Jr.

    Úgy gondoljuk, hogy Matteo az erős épített pályás versenyzői múltjával nagyon gyorsan beilleszkedik majd új környezetében.

    Meg fogjuk találni azokat a versenyzőket, akikben megvan a tehetség, és tisztességes esélyt adunk nekik arra, hogy feljussanak a versenyzés legmagasabb szintjére.

    Nagyon izgatottak vagyunk, hogy Matteo személyében egy feltörekvő csillaggal dolgozhatunk együtt, és alig várjuk, hogy megismertessük őt a NASCAR színtérrel, ami lehetővé teszi számára, hogy fejlődjön és még változatosabbá váljon a pályán.”

    A 79-es rajtszámú autó a július 3-i Road Americán rendezett NASCAR Cup Series versenyen fog bemutatkozni, ahol Tarso Marques fogja vezetni az autót.