Ryan Blaney számára nem kezdődött jól a NASCAR Cup Series austini hétvégéje, hiszen megpördült a hivatalos edzésen.
A NASCAR Cup Series edzése nem volt ideális a Team Penske versenyzője, Ryan Blaney számára, aki a Circuit of the Americas pályán a szombati edzésből kevesebb mint 12 perccel a vége előtt a korlátnak csapódott.
A 12-es autó minimális karosszéria- és spoiler-sérülést szenvedett az incidensben.
Blaney szerencséjére a Next Gen autó egy kicsit keményebb a szombatihoz hasonló enyhe baleseteknél, mint a Gen6-os autó volt.
Az incidens nem nagyon rázta meg Ryan Blaney-t, hiszen nem sokkal később a pole pozícióba kvalifikálta autóját.
Nem ő volt az egyetlen aki pórul járt a szombati gyakorláson.
A NASCAR Cup Series-be visszatérő Joey Hand a hetedik leggyorsabb kört futotta a NASCAR Cup Series A csoportjának szombati edzésén a Circuit of the Americas pályán, majd a jobb első gumi szétroncsolódott a 15-ös rajtszámú gépén.
Ahogy Hand megpróbálta visszavezetni az autót garázsba, a jobb első sárvédő és a karosszériaelemek leváltak az autóról.
AJ Allmendinger domináns győzelmet aratott a NASCAR Xfinity Series austini versenyén, ahol a 46 körből 27-et az élen töltött.
Minden alkalommal, amikor a NASCAR Xfinity Series egy épített pályára megy, az elvárás az, hogy mindenkinek AJ Allmendingerrel és a Kaulig Racinggel kell megküzdenie a győzelemért.
Ez ismét így volt a szombati Pit Boss 250-es versenyen a Circuit of The Americas pályán, és bár az élen új kihívói akadtak, a 40 éves versenyzőnek sikerült megszereznie hetedik épített pályás győzelmét a NASCAR Xfinity Series-ben.
Allmendinger – aki idén mind a hat versenyén a top10-ben végzett – 27 körön át vezetett, és egy újraindításnál, kevesebb mint 15 körrel a vége előtt megelőzte Ross Chastain-t. Ezzel megszerezte 11. győzelmét a NASCAR Xfinity Series-ben.
„A Kaulig Racing összes dolgozója nagyon keményen dolgozott. Soha nem pihennek” – mondta Allmendinger.
„Annyira szerettem volna nyerni. De tudtam, hogy ha jól vezetek, akkor az autónak meglesz a sebessége. A legjobb módja annak, hogy megmutassuk, milyen keményen dolgozik ez a csapat, ha versenyeket nyerünk.”
„Köszönöm a feleségemnek, hogy elviselte a nyafogásomat és a sírásomat, hogy mennyire béna vagyok. A Cup edzések és a kvalifikáció nem sikerült a legjobban, de ez jó volt, és holnap újra támadni fogunk!”
Így ünnepelte csapatával győzelmét AJ Allmendinger Fotó: Dylan Buell/Getty Images/NASCAR Media
Szoros verseny a dobogóért
Austin Hill, a NASCAR Xfinity Series újonca lett a második, alig több mint két másodperccel lemaradva Allmendinger mögött. A Kaliforniában győztes Cole Custer a harmadik helyen végzett az SS Green Light Racing színeiben, a JR Motorsports csapattársai, Noah Gragson és Sam Mayer pedig az első ötben zártak.
Az utolsó néhány körben két top 5-ös autót is kiintettek a versenybírák pálya rövidítés miatt, így járt Jeb Burton, és Jeremy Clements is.
Myatt Snider, aki az idei szezonban még nem tudott egyszer sem a legjobb 20 között végezni, a hatodik helyen végzett, a top 10-et pedig Brett Moffitt, Jade Buford, Miguel Paludo és Sheldon Creed zárta.
Ami a DGM Racing számára bámulatos hétvégének indult, hiszen a szervezet mindhárom versenyzője a top10-ben kezdett, nem zárult ilyen varázslatosan, hiszen Preston Pardus (14.) szerezte meg a csapat legjobb helyezését.
Ross Chastain, aki 14 kört vezetett és folyamatosan Allmendinger legnagyobb riválisa volt a verseny során, végül a 17. helyen végzett, miután Landon Cassill – Allmendinger csapattársa – megpördítette őt az utolsó újraindításnál.
Bubba Wallace sokáig esélyes volt egy top 5-re is a Joe Gibbs Racing 18-as rajtszámú autójával, azonban a verseny vége felé váltóproblémák miatt hátraesett, és végül a 28. lett.
A pole-ból induló Ty Gibbs sem járt sokkal jobban, hiszen a 20 körben kénytelen volt a boxutcába vinni az 54-es rajtszámú Toyotáját, mert úgy tűnt, hogy a jobb első gumival van probléma. Kiderült, hogy a probléma egy törött szelep volt.
A COTA-t elhagyva Noah Gragson továbbra is egypontos előnnyel vezet AJ Allmendinger előtt az alapszakasz pontversenyében, Ty Gibbs, Justin Allgaier és Josh Berry zárja az első ötöt.
Talán nem is gondolnánk, hogy a NASCAR történetének egyik legsikeresebb csapatfőnökének, Rick Hendricknek van egy vicces oldala is.
2021-ben a Hendrick Motorsports lett az a csapat, amely a legtöbb győzelmet tudhatja magáénak a NASCAR történetében.
A csapat sztoriját sok legendás versenyző írta, azonban volt, egy, aki az elsők között segített felépíteni a csapatot, ő pedig Geoff Bodine.
A Dale Jr. Download egyik legutóbbi epizódjában Bodine elárulta a történetet, amikor Hendrick és felesége be vécépapírozta a házát.
Az egész akkor történt, amikor a Hendrick Motorsports-nak nem igazán ment a szekér, és Rick Hendrick azt tervezte, feladja álmait, és kilép a NASCAR világából.
„Még Martinsville-be sem akarta, hogy elinduljunk” – emlékezett vissza Bodine.
Ettől függetlenül végül teljesítették a Martinsville-i versenyt. Ennek ellenére a Hendrick házaspár nem vett részt a versenyen.
„Ő és Linda egy egyházi konferencián voltak Greensboróban, ott sem voltak Martinsville-ben, és mi meg megnyertük a versenyt” – mondta Bodine.
„Rick nem is tudta, hogy nyert. Felhívta az anyukáját, és azt kérdezte: ‘Anya, mi történt Martinsville-ben?’ Az anyja pedig így válaszolt: ‘Ricky, Ricky, Geoff megnyerte a versenyt, megnyerte a versenyt!’”
„Szóval ők ketten (Rick és Linda) elmentek a házamhoz, én pedig Greensborótól délre laktam, és akkor WC-papírozták a házamat. Ez volt az ünneplés.”
Ez volt a Hendrick Motorsports történetének első győzelme, 1984-ben, így az ünneplés mértéke talán érthető volt. Azóta ezt az első helyet még 282 követte.
Geoff Bodine ugyanakkor elárulta azt is, hogy amikor aláírt a Hendrick Motorsportshoz, nem a főnök miatt tette.
„A történet az, hogy Rick irodájában beszélgettünk… csak talán 15 futamot ígért nekem, de én Harry Hyde miatt akartam vezetni az autót, nem Rick Hendrick miatt” – mondta Bodine.
„Azért akartam annak a fickónak vezetni, mert ő egy igazi győztes volt, ő volt a legjobb crew chief. Szinte biztos voltam benne, hogy vele nyerni fogunk.„
Hailie Deegan a NASCAR Truck Series austini versenyének kvalifikációja előtt adott interjút a Fox Sports televíziós csatornának.
Deegan múlt héten ijesztő pillanatokat élt át, amikor az Atlanta Motor Speedway-en kigyulladt az autója, és a szerelőinek kellett kihúzni őt az autójából.
Erről kérdezte őt a Fox Sports riportere Jamie Little is.
„Az az igazság, hogy ez volt az első alkalom, amikor úgy igazán megijedtem a NASCAR karrierem során” – magyarázta Hailie Deegan.
„Amikor nem kapsz levegőt, és be vagy szorulva az autóba, nem tudsz kiszállni, nem látsz semmit… nos az eléggé félelmetes tud lenni.”
„Nagyon köszönöm a srácoknak, hogy ilyen gyorsan a segítségemre siettek, és meglátták, hogy küszködök. Az az igazság, hogy a levegőbeáramló csatornába is bejutott a füst, tehát azt lélegeztem be egyfolytában.”
Hailie Deegan a 23. helyről rajtolhat majd a magyar idő szerint szombaton 17:00-kor induló futamon.
[hfcm id=”2″]Ty Gibbs az utolsó pillanatban szerezte meg a pole pozíciót, és legyőzte a Cup Seriesből érkező riválisait, Chastaint és Custert.
Nem számít a pálya hossza, tájolása vagy elhelyezkedése, Ty Gibbs továbbra is bizonyította, hogy gyors, és megszerezte a pole pozíciót a szombati Pit Boss 250-es futamra a Circuit of The Americas pályán – írja a TobyChristie.com.
A 19 éves versenyző a pénteki kvalifikáció második körének utolsó másodperceiben 1:14,520 másodperces (91,258 mph), villámgyors köridőt futott, és ezzel megszerezte pályafutása második, 2022-ben pedig első pole pozícióját.
Ross Chastain, aki egyike annak a 11 versenyzőnek, akik ezen a hétvégén több versenyen is rajthoz állnak a Circuit of The Americas versenypályán, Gibbs mellett az első sorból indul majd, a DGM Racing 92-es számú TicketSmarter Chevrolet Camaróját vezetve.
A széria pénteki kvalifikáción elért második helyezése a legjobb eredmény a csapat NASCAR Xfinity Series-ben való szereplése során, és mindössze a harmadik top 5-ös rajt a három autóval rendelkező alakulat számára.
Cole Custer – aki az Auto Club Speedwayen a szezon második versenyén már győzött – a harmadik helyről, azaz Ty Gibbs mögül indul az SS Green Light Racing színeiben, míg az épített pályák ásza, AJ Allmendinger a negyedik pozícióból indul.
Az első ötös mezőnyét a DGM Racing egy másik versenyzője, a kanadai Alex Labbe zárja, aki a Circuit of The Americas pályán már második alkalommal indulhat a top 5-ből.
Sheldon Creed, Preston Pardus – egy másik DGM Racing versenyző, Austin Hill, Justin Allgaier és Sam Mayer egészítette ki azt a 10 versenyzőt, akik továbbjutottak a kvalifikáció utolsó körébe.
A szombati Pit Boss 250-es COTA futamra 42 autó nevezett, négy versenyzőnek és csapatnak kell korán hazautaznia a texasi Austinból.
Jesse Iwuji (34-es rajtszám), Brennan Poole (47-es rajtszám), Gar Robinson (52-es rajtszám) és Josh Williams (78-as rajtszám) nem tudott elég gyors időt autózni ahhoz, hogy bekerüljön a szombati 250 mérföldes verseny mezőnyébe.
Ty Gibbs indul a pole-ból, lássuk az időmérő végeredményét
[hfcm id=”2″]Sheldon Creed, aki a Young’s Motorsport 20-as rajtszámú autóját vezeti, a pole pozícióból indul a szombati XPEL 225-ös futamon.
Creed elképesztő időt repesztett a kvalifikáció második szakaszában – írja a TobyChristie.com.
A NASCAR Truck Series 2020-as bajnoka 2:14,924 másodperces (90,985 mph) köridővel szerezte meg pályafutása első pole pozícióját nem csak saját maga, hanem a Young’s Motorsports számára is, közel három tizedmásodperccel megelőzve a mezőnyt.
Zane Smith – aki azt az autót vezeti, amellyel az NCWTS első győzelmét szerezte a COTA-n – indulhat Creed mellől az első sorból.
Alex Bowman, Parker Kligerman és Kyle Busch – három olyan pilóta, akik dupla szolgálatot teljesítenek ezen a hétvégén a Circuit of The Americas pályán – egészítette ki az első öt helyezettet az edzésen.
Carson Hocevar, Stewart Friesen, Christian Eckes, Taylor Gray és Tyler Ankrum a hatodiktól a tizedik helyig indulhat, miután csoportjukból továbbjutottak a kvalifikáció második fordulójába.
John Atwell (Atwell Racing), Samuel Lecomte (G2G Racing) és Tyler Hill (Hill Motorsports) volt az a három jármű, amely nem tudta kvalifikálni magát.
A tulajdonosi pontok alapján bejutó pilóták között volt a szurkolók által kedvelt Brad Perez, aki a szombati versenyen debütál a NASCAR Camping World Truck Series-ben.
A NASCAR Truck Series hétvégén az austini COTA-ba látogat, ahol ott lesz a már említett 02-es autó – értelemszerűen – új csapatfőnökkel. A verseny magyar idő szerint szombaton 17:00-kor rajtol.
Az Sheldon Creed győzelmével záruló időmérő eredménye
Az RFK Racing és annak társtulajdonosa, a 6-os rajtszámú Ford Mustangot vezető Brad Keselowski fellebezést nyújtott be.
A csapatot még a hét elején sújtották kemény büntetéssel. Keselowski autójának vizsgálata után az illetékesek négyhetes eltiltással és 100 000 dolláros pénzbírsággal büntették Matt McCall csapatfőnököt, valamint 100 pilóta- és 100 tulajdonosi pontot vontak le az alakulattól “egyen forrásból származó alkatrész módosítása” miatt.
Bob Pockrass információ szerint csak annyi derült ki, hogy valami az autó hátuljánál nem volt rendben a 6-os autón.
Keselowski büntetése még súlyosabb, hiszen ha be is jut a NASCAR Cup Series rájátszásába, 10 rájátszáspontot levonnak tőle.
A csapatnak természetesen lehetősége volt a felebezésére, de az idei tapasztalatok alapján nehéz elképzelni, hogy a NASCAR megváltoztatja eredeti döntését.
Nem ez az első alkalom, hogy a Brad Keselowski féle RFK Racing bajba kerül. Már Daytonában is az orrukra koppintottak, amikor meg nem engedett változtatást hajtottak végre a kerekeken.
Ekkor még megúszták a büntetést, azonban most már nem voltak ilyen szerencsések.
Ross Chastain, aki a NASCAR Cup Series-ben a Trackhouse Racing teljes munkaidős versenyzője, hétvégén indul az Xfinity futamon.
A 29 éves Chastain a DGM Racinggel egyesíti erőit a szombati Xfinity versenyen, és a szervezet 92-es számú Chevrolet Camaróját vezeti majd, amelyet az év első öt versenyén végig Kyle Weatherman vezetett.
„Imádok versenyezni” – mondta Chastain a csapat közleményében. „Amikor Mario [Gosselin] felhívott, és felajánlotta, hogy vezethetem a 92-es Chevrolet-jét, habozás nélkül igent mondtam.”
A floridai Alva szülötte a hétvégén három egymást követő képzeletbeli dobogós helyezéssel vág neki a NASCAR Cup Series épített pályás versenyének – mely pályatípusokon mindig is jól ment.
„A Trackhouse Racinggel zsinórban három stabil versenyen vagyunk túl a Cupban. A COTA egy kihívásokkal teli pálya, és minél több időt tudok vezetni itt, mielőtt vasárnap beülök az 1-es számú Trackhouse Chevrolet-be, annál jobb.”
„Nem tudom eléggé megköszönni Justin [Marksnak] és Ty [Norrisnak], hogy megengedték, hogy hű legyek önmagamhoz és versenyezzek, amikor csak lehetőségem adódik.”
Chastain a NASCAR Xfinity Series-ben szerzett rengeteg tapasztalatát szeretné majd kamatoztatni, hogy újabb jó eredményt érjen el a DGM Racing számára, miután a csapat két versenyzője is top10-be került Atlantában.
„Mindig is nagyon tiszteltem azt, amit a DGM Racing csapata hétről hétre művel, és jó lesz velük szombaton harcba indulni a COTA-n” – folytatta Chastain.
A tavalyi szezonban Chastain helyettesítő szerepkörben az első sorból rajtolt az SS Green Light Racing színeiben, mielőtt egy mechanikai probléma a verseny első körében a 29 éves versenyzőt a garázsba küldte.
„Ross egy nagyon tehetséges versenyző, és nagyon örülünk, hogy lehetőségünk van vele dolgozni” – mondta a DGM Racing tulajdonosa, Mario Gosselin.
„Ross közelmúltbeli eredményei a Cup Series-ben igazán lenyűgözőek. Rendkívül hálásak vagyunk, hogy ezen a hétvégén ő ülhet a 92-es rajtszámú autóban.„
Corey Lajoie, aki második teljes szezonjában versenyez a Spire Motorsports színeiben a 7-es Chevrolet-nél, 5. lett Atlantában.
LaJoie-nak ez az első top 5-ös helyezése 169 NASCAR Cup Series indulás után, csapatának, a Spire Motorsportsnak pedig mindössze a második top 5-ös helyezése 154. versenyükön.
„Azt hiszem a szurkolók jobban örültek ennek, mint én” – mondta a 30 éves LaJoie.
„Király volt jó eredményt szállítani a szurkolóknak, a partnereinknek, és mindenkinek, aki részese volt a karrieremnek, aki hitt a képességeimben.”
„Egy ilyen eredményt elérni nagyszerű, és végre megszereztem az első top 5-ös helyezést ezeknek a srácoknak, és remélhetőleg nem az utolsót.”
„Számomra ez nem az út vége. Még csak most kezdtük el.”
Bár a Spire nincs egy Hendrick Motorsports vagy a Joe Gibbs Racing szintjén, LaJoie a szezon első öt futamán keresztül jobb helyen áll a sorozat tabelláján (24.), mint néhány élvonalbeli pilóta (Denny Hamlin, 26. és Christopher Bell, 30.).
A Next Gen autó bevezetése a Cup Series-ben – és a NASCAR-versenyzés forradalmi változásai – segítettek kiegyenlíteni a versenyzői feltételeket, legalábbis a szezon kezdetén.
Minden csapat és versenyző újratanulja, hogyan kell vezetni és beállítani az autót, de LaJoie úgy véli, hogy a legjobb csapatok előnye a szezon előrehaladtával még így is ki fog alakulni.
„Kicsit furcsa a pontokat nézni. Nem hiszem, hogy ez sokáig így marad, mert egy olyan srácot, mint Denny vagy Christopher Bell, nem lehet túl sokáig távol tartani a győzelemtől” – jelentette ki Corey LaJoie.
„Öt futammal az év kezdete után magad mögött látni Hamlint és Bellt egy kicsit különleges érzés, de mi nem ezekkel a srácokkal versenyzünk. Rá fognak érezni majd erre az új autóra, és simán bejutnak a rájátszásba.”
LaJoie elmondta, hogy csapata reális célokra összpontosít, mint például a top 20-ba kerülés és a körülöttük lévő hasonló csapatokkal szembeni előnyszerzés a tabellán.
Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media
A java még csak most jön?
A következő három futam – vasárnap a Circuit of the Americas, majd a rövid oválok, Richmond és Martinsville – jó lehetőségeket kínál LaJoie számára, hogy továbbra is ott legyen a versenyben.
„Úgy gondolom, hogy a következő egy hónapban előnyt szerezhetünk azokkal a csapatokkal szemben, akiket úgy érezzük, hogy megverhetünk a pontversenyben, és remélhetőleg a top 25-ben tudjuk befejezni majd a szezont.”
„Továbbra is csak magunkkal fogunk foglalkozni, a többi dolog pedig majd kialakul magától.”
Vasárnap LaJoie is balesetbe került, azonban mégis 5. tudott lenni, amely két dolgot mutatott meg LaJoie-nak – a Next Gen autó tartósságát és a csapat által a pályára vitt termék javulását.
„Szerencsénk volt, ember. Nem sűrűn fordul elő, hogy az ember ilyen balesetet él át aztán a végén az első ötben végez. Gyors autónk volt” – mondta.
„Úgy értem, ez megkönnyíti a munkámat, és amikor olyan autód van, hogy tudsz támadni, akkor minden könnyebb.„
Néhány hete Jeff Gordon, a Hendrick Motorsport alelnöke azt sugallta, hogy nyitott az olyan dolgokra, mint a TikTok.
A Gordon szerint szerint a sportág csak akkor tud fejlődni, ha halad a korral ezen a téren is.
Úgy tűnik, hogy a csapat marketingesei nagyon figyeltek a Hendrick alelnökére, tekintettel a közelmúltbeli döntésükre.
A Hendrick Motorsports ugyanis bejelentette saját TikTok csatornáját. Az első epizód pedig az atlantai hétvégéről szól, a Hendrick versenyző Chase Elliott hazai pályájáról, aki öt futam után a szezonban is vezeti a pontversenyt.
A négyszeres NASCAR Cup Series bajnok valóban a sportág azon ikonjai közé tartozott, aki a stock car versenyzést a rajongók egy teljesen új generációjának mutatta be, különösen az Egyesült Államokban.
Szivárványos DuPont festése, a popkultúrában való megjelenései a rajongók fiatalabb generációjának beáramlását eredményezték.
És most, hogy versenyzőből a Hendrick Motorsport alelnökévé lépett elő, Jeff Gordon azt szeretné, ha versenyzői az ő nyomdokaiba lépnének, hogy segítsék magukat, a csapatukat, és ahogy ő is tette, a sportot.
„Azt akarom, hogy a versenyzőink természetesek legyenek, és nem akarom, hogy olyanná váljanak, ami nem illik a személyiségükhöz. Bármiben is érzik jól magukat, azt akarom látni, hogy egy picit lépjenek ki komfortzónájukból” – mondta Gordon a Sports Business Journalnak adott interjújában.
Nos ilyen lehet a TikTok is, ami a fiatalok által használt egyik legnépszerűbb platform.
A TikTok egy rövid videomegosztó alkalmazás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 15 másodperces videókat készítsenek és osszanak meg bármilyen témában.
A TikTok alkalmazás népszerűsége indulása óta óriási mértékben növekszik. 2018 októberében ez volt az Apple Store legtöbbet letöltött fotó- és videóalkalmazása, világszerte.
Az alkalmazás állítólag több mint 500 millió havi aktív felhasználót gyűjtött össze, a legnépszerűbb ország az Egyesült Államok, ahol több mint 80 millió alkalommal töltötték le.