Kategória: NASCAR

  • Nagyon kínos helyzetbe került Danica Patrick

    Danica Patrick és Ricky Stenhouse Jr. románca 2017-ben ért véget, azonban előbbi még mindig kínosan érzi magát exe társaságában.

    A sztorit Mike Joy, a Fox NASCAR közvetítéseinek kommentátora mesélte el a közönségnek.

    Mint ismeretes, Danica Patrick néhány verseny erejéig Mike Joy és az egykori versenyző Clint Bowyer mellett kommentátorként dolgozott a FOX stúdiójában.

    Joy felidézte, hogy Danica Patrick azt mondta neki: „Bármit is csinálunk itt, kérlek titeket, had ne kelljen Rickyvel (Stenhouse Jr.) beszélnem.”

    És persze Clint Bowyer erre felüvöltött: „HELL YEAH!”” – tette hozzá Mike Joy.

    Szóval a végére értünk, azt hiszem, a második szakasznak, és Clint humorosan azt mondja a producernek: ‘Hé, azt hiszem, Ricky a 18. helyen végzett. Szerinted beszélnünk kéne vele?’

    Danica ezután kicsit mérgesen nézett kollégájára.

    Danica Patrick és Ricky Stenhouse Jr. egyébként öt évig voltak együtt, és a 2017-es hirtelen szakításuk tényleg mindenkit sokkolt.

    Később azonban kiderült, hogy a szakítás oka Patrickkal és a jövőre vonatkozó terveivel függött össze.

    A The Blast szerint a lány meg akart házasodni és gyerekeket akart, amit Ricky Stenhouse Jr. akkoriban nem feltétlenül tudta ezt elfogadni.

    Nem sokkal a NASCAR versenyzővel való szakítása után Danica Patrick elkezdett randizni az NFL-sztárral, Aaron Rodgersszel, a kapcsolatuk két évig tartott.

    Patrick ezutáni kapcsolata sem tartott sokáig, és a versenyzőhölgyből lett üzletasszony jelenleg a szinglik életét éli.

  • A NASCAR szívszorító gesztust tett Ukrajna felé

    A NASCAR Ukrajna zászlajának színeivel világította be az austini pálya egyik legjellegzetesebb látványosságát, a híres tornyot.

    Az elmúlt néhány szezonban a NASCAR sokat fejlődött. És ez nem csak technológiai vagy sportbeli fejlődés, hanem a kultúra, a környezet, az értékek és maga a sport fejlődése is.

    Az Egyesült Államok első számú versenysorozata biztosítja, hogy mindenki tudja, hogy nem csak a gyors autókról és a szórakozásról szól.

    Így nem meglepő, hogy a szezon első épített pályás versenye előtt a NASCAR fontos kérdésekre is reflektorfényt vet.

    A Circuit Of The Americas ikonikus tornyát az ukrán zászló kék és sárga színeiben világították meg, mivel a NASCAR a geopolitikai válság közepette szolidaritást vállalt az európai nemzettel.

    A FOX-nak adott interjújában Igor Romanov, a NASCAR Whelen Euro Series-ben versenyző ukrán állampolgárságú versenyző háláját fejezte ki a csapattulajdonosoknak, a versenyzőknek és a NASCAR közösség többi tagjának, akik a segítségükre siettek.

    Nagyon hálás vagyok a legendás Richard Childressnek a segítségéért. Továbbá a Hendrick Motorsportsnak, Ryan Blaney-nak, aki az ukrán zászlót rakta ki a lökhárítójára, valamint Stefan Parsonsnak és a BJ McLeod Motorsports csapatának az Ukraine Strong feliratú festésért” – mondta Romanov.

    Mindezek a dolgok rendkívül fontosak a nemzetünk számára.

    Romanov, aki a Cup Series futamainak közvetítőjeként is dolgozik hazájában, leírta, hogy „nagyon keményen” dolgozik azért, hogy népszerűsítse kedvenc sportját hazájában. „Büszke vagyok arra, hogy sok új rajongónk van itthon” – mondta.

    Reméli, hogy egy nap ellátogathat az Egyesült Államokba, és élőben is megtapasztalhatja a Cup Series egyik futamát. Igor Romanovnak azonban jelenleg nagyobb prioritás van az életében.

    Ez pedig az, hogy béke legyen az országában.

  • Geoff Bodine óriási balesete után mindenki azt hitte, meghalt – VIDEÓ

    Geoff Bodine a NASCAR Truck Series történetének egyik legnagyobb balesetét szenvedte el 2000-ben, Daytonában.

    Mindenki, aki élőben látta az esetet – beleértve az édesanyját is – azt feltételezte, hogy Geoff Bodine belehalt a balesetbe.

    A Dale Jr. Download nevű podcastban Bodine úgy jellemezte az incidenst, mint ami teljesen kiütötte őt. Felidézte, hogy amikor az egészségügyi szakemberek kiszedték az autóból, akkor nem lélegzett.

    Ahogy gurítottak a mentőautóhoz, a kis oxigénmaszk lecsúszott az arcomról” – mondta Bodine.

    Na, még mindig nem nyitottam ki a szemem, és nem is beszéltem, és éreztem, hogy lecsúszott az arcomról. Hogy érezheted, hogy az a kis izé lecsúszik az arcodról, amikor épp túl vagy egy 180 mérföld/órás ütközésen?

    Felnyúltam, hogy feltegyem, és a tévékamera rám szegeződött. És anyukám otthon volt és nézte. Sírt, azt hitte, hogy meghaltam. Mindenki azt hitte, hogy akkor már halott vagyok.

    Geff Bodine azt is elárulta, milyen látomása volt elhunyt édesapjáról a baleset során.

    A baleset alatt, amikor nem voltam eszméletemnél, akkor látomásom volt, és megjelent előttem édesapám, aki nagyon beteg volt amikor meghalt. A látomásomban viszont nagyon jól nézett ki” – emlékezett vissza.

    Ránéztem, és azt mondtam neki: ‘Apa, jövök hozzád’. Azt mondta: ‘Nem, még nincs itt az ideje. Még van mit tenned’.

    „És én még mindig élek” – mondta Bodine.

  • Chastain rendesen kitette a könyökét a győzelem érdekében – VIDEÓ

    Elképesztő befutót hozott a NASCAR austini versenye, ahol Ross Chastain, AJ Allmendinger és Alex Bowman küzdött a győzelemért.

    Micsoda befutó!

    Ross Chastain, AJ Allmendinger és Alex Bowman epikus párharcában, a vasárnapi EchoPark Nagydíj hosszabbításában a Circuit of the Americas pályán a Trackhouse Racing versenyzője győzött, és megszerezte pályafutása első NASCAR Cup Series győzelmét.

    Az utolsó körben fej-fej mellett haladt a hármas, előbb Allmendinger lökte meg Chastaint, majd megérkezett Bowman és átvette a vezetést.

    Chastain azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és a következő kanyarban ő is meglökte Allmendingert, aminek következtében a Kaulig Racing versenyzője Bowmannek ütközött.

    A 16-os autó a kavicságyban kötött ki, és végül nem ért célba, míg Bowman a sérült autóval bekocogott a 3. helyre.

  • Allmendinger: Sokkal élvezetesebb lesz épített pályán a Next Gen autó

    AJ Allmendinger az épített pályák mestere, így rá hallgathatunk, amikor a Next Gen autó épített pályás bemutatkozásáról van szó.

    Allmenginer szombaton megnyerte a NASCAR Xfinity Series austini versenyét, mellyel tökéletesen hangolódott a vasárnap 21:30-kor kezdődő Cup versenyre.

    A Next Gen autó ezen a hétvégén debütál hivatalosan épített pályás versenyen. Allmendinger októberben már tesztelte a járművet a Charlotte Roval pályán.

    Az autó jellemzői – nagyobb fékek, független hátsó felfüggesztés és fogasléces kormányzás – úgy tűnik, hogy az Allmendingerhez hasonló sportautós tapasztalattal rendelkező utcai versenyzőknek kedveznek.

    Ami azonban leginkább felkeltette a figyelmét, az a puszta élvezeti faktor.

    Azt hiszem, nagyon fogjuk élvezni a vezetést” – mondta a Kaulig Racing versenyzője egy szerdai médiakonferencián.

    A jelenlegi autó felépítése jobban alkalmas arra, hogy kezelni tudja az épített pályák kanyarjait, miközben megtartja a 670 lóerőből eredő sebességet.

    Egy kicsit jobban lehet dobálni az autót, egy kicsit fürgébb” – magyarázta Allmendinger. „A kormányzás gyorsabb. Az autó gyorsabban reagál. Ez az, amit mindig is élveztem a versenyautókban.

    Sokkal jobban támadhatjuk a kanyarokat, ami fontos, különösen egy olyan helyen, mint a COTA, megannyi különböző típusú kanyar található.

    Allmendinger a már megszűnt Champ Car World Series (az IndyCar elődje – a szerk.) sorozatban kezdte pályafutását, majd az IndyCarban és az IMSA-ban is eltöltött időt, 2012-ben pedig megnyerte a Daytonai 24 órás versenyt.

    Mégis, minden versenyzői tapasztalata ellenére habozik azt állítani, hogy a Next Gen autó különösebb előnyt biztosít számára.

    Mindenki annyira jó a Cup szériában, szóval nem mondanám, hogy ez az autó jobb lehetőséget adna nekem” – mondta Allmendinger.

    Allmendinger nem az egyetlen épített pályás ász a mezőnyben

    A 40 éves sofőr persze tudja, hogy kik lesznek a fő riválisai; Tavaly Kyle Larson (három) és Chase Elliott (kettő) együttesen ötször nyertek a versenynaptárban lévő hét épített pályás futamon.

    Allmendinger és a Joe Gibbs Racing versenyzője, Christopher Bell voltak az egyedüli kivételek.

    Kyle Larson és Chase Elliott vannak annyira jók, hogy nagyon gyorsan rá fognak érezni majd az új autóra” – mondta Allmendinger.

    Később azonban szerdán az NBC Sports Motormouths című műsorában Allmendinger tisztázta, hogy bár az autó nem jelenthet számára különösebb előnyt, a mélyebb féktávok jobban kedvezhetnek az olyan versenyzőknek, mint ő és Elliott.

    Ezekkel az autókkal most már nagyon későn kell fékezni” – mondta Allmendinger – „Különösen a COTA-n, ahol a 11-es kanyarból kijövet, a hátsó egyenesen végig nagy sebességgel mész végig.

    Szóval ez valójában segíthet azoknak a srácoknak, akik nagyon jók a fékezésben. De mint minden versenypályán, ahová elmegyünk, nem fogunk biztosat tudni, amíg be nem ülünk a versenyautóba, és ki nem próbáljuk.

    AJ Allmendinger egy elrontott időmérő után a 20. helyről várhatja majd a vasárnapi futam rajtját.

  • Kihasználta Kyle Busch és Bowman balesetét a fiatal versenyző – VIDEÓ

    Zane Smith az élre állt és győzött, amikor két körrel a vége előtt Kyle Busch, Alex Bowman és Stewart Friesen összeütközött.

    Úgy tűnt, hogy a Circuit of the Americas versenypályán megrendezett szombati NASCAR Camping World Truck Series XPEL 225-ös futamát Kyle Busch, Alex Bowman vagy Stewart Friesen nyeri, mivel két körrel a verseny vége előtt az első három helyen álltak.

    Ám a 11-es kanyarban a szűk baloson áthaladva a felső íven haladó Kyle Buschnak Bowman és Friesen is nekiment.

    Az érintkezés következtében mindhárom versenyző lecsúszott az ideális ívről, miközben a Front Row Motorsports versenyzője, Zane Smith szabad utat kapott a pálya belső ívén.

    Smith vezette a verseny utolsó két körét, és megszerezte második győzelmét a 2022-es NCWTS szezonban.

    Eközben Busch a harmadik helyen végzett, Friesen a kilencedik helyre szorult, Bowman pedig a Spire Motorsports 7-es számú teherautójával a csalódást keltő 25. helyre esett vissza.

    A verseny után Bowman a pitben odament a Joe Gibbs Racing versenyzőjéhez, hogy a saját szemszögéből magyarázza el a történteket.

    Bob Pockrass információ szerint nem nagyon segített ez a beszélgetés, és Kyle Busch eléggé mérges volt mindkét versenyzőre, mondván „mindketten el****ték a kanyart”.

    Kyle Busch lelki állapotára jellemző, hogy miután a verseny végén a rádión a csapata sajnálkozott a történések miatt, a következő beszélgetés hangzott el:

    Csapat: „Sajnáljuk, hogy nem jött össze.”
    Kyle Busch: „Mostanában semmi nem jön össze…”

    A kétszeres Cup Series bajnoknak lesz lehetősége javítani a ma 21:30-kor kezdődő NASCAR Cup Series versenyen.

  • Ezúttal öt autó nem ment át a futam előtti ellenőrzésen

    Az ellenőrzés legnagyobb vesztese a 78-as rajtszámú Live Fast Motorsports autó, mely háromszor nem ment át a vizsgálaton.

    A 78-as számú Live Fast Motorsports gépet ezen a hétvégén Andy Lally, az épített pályás versenyek ásza fog vezetni – írja a TobyChristie.com.

    A NASCAR szabályzata szerint Lally nem kvalifikálhatta az autót szombaton, ami azt jelenti, hogy az utolsó helyről indul, és a vasárnapi futamon a zöld zászlót követően egy áthajtásos büntetést is kell majd letöltenie.

    Ráadásul a 78-as rajtszámú csapat a hétvégére elveszítette a főmérnökét, Christopher Stanley-t.

    Míg a 78-as számú csapat háromszor bukott meg az ellenőrzésen, addig négy másik csapat kétszer, ami mind a négy csapatnál egy-egy csapattag kizárását vonja maga után.

    A Spire Motorsports 77-es rajtszámú autója, amelyet ezen a héten Josh Bilicki vezet, a hétvégére elveszíti mérnökét, Nicholas Sowa-t.

    Az 55-ös The Money Team Racing csapat, melynek technikáját ezen a héten Kaz Grala vezet, a hétvégére elveszíti a futómű-specialista Richard Tassinarit.

    Az MBM Motorsports 66-os számú autója, amelyet ezen a héten Boris Said vezet, a hétvégére elveszíti kasztni specialistáját, Zachary Fordot.

    A 6-os számú RFK Racing autó, amelyet Brad Keselowski vezet, a hétvégére elveszíti az főmérnök, Nick Case-t.

    A 6-os számú csapat jelenleg fellebbez egy L2-es szintű büntetés ellen, amelyet a NASCAR Cup Series múlt vasárnapi, Atlanta Motor Speedwayen rendezett futama után szabtak ki.

    A NASCAR Cup Series versenye a vasárnapi óraátállítást követően 21:30-kor veszi majd kezdetét.

  • Joey Logano teljesen kikészült Brad Keselowski büntetésétől

    Brad Keselowskit és csapatát, az RFK Racinget súlyosan megbüntette a NASCAR, miután meg nem engedett módosításokat végeztek az autón.

    A 38 éves versenyző újdonsült csapattulajdonosként mindent megtesz, hogy minél hamarabb az első helyre hozza fel alakulatát. Brad Keselowski most első lett – de nem olyasmiben, amiben ő, vagy ami azt illeti, bárki más is szeretett volna első lenni.

    Ez a dolog pedig az, hogy ő volt az első pilóta és csapat, aki a NASCAR újonnan kialakított, sokkal szigorúbb büntetési rendszerének rossz végén állt.

    És az a mód, ahogyan az RFK versenyzőjét és csapatát megbüntették, egyértelműen egy üzenet volt minden egyes csapatnak és versenyzőnek a rajtrácson.

    A NASCAR ebben a szezonban nem szórakozik. Ha valaki megszegi a szabályokat, annak súlyos árat kell fizetnie érte.

    Keselowski autójának vizsgálata után az illetékesek négyhetes eltiltással és 100 000 dolláros pénzbírsággal büntették Matt McCall csapatfőnököt, valamint 100 pilóta- és 100 tulajdonosi pontot vontak le az alakulattól “egyen forrásból származó alkatrész módosítása” miatt.

    Ezen felül ha be is jut a rájátszásba a 6-os autó sofőrje, ott is 10 pontos büntetéssel kezd majd.

    Keselowski és csapata fellebbezett a döntés ellen.

    Brad Keselowski régi csapattársa a Team Penskénél, Joey Logano is elmondta a véleményét a dologról

    Biztos vagyok benne, hogy ez mindenkit halálra rémít” – mondta Logano a vasárnapi austini futam előtt. „A NASCAR megmutatta, hogy idén tényleg nem cicózik. Nagyon vigyáznunk kell minden lépésünkre.

  • A pankrációs legenda vezeti a pace car-t vasárnap a NASCAR-ban

    A „The Undertaker” névre hallgató pankrátor fogja felvezetni a mezőnyt a NASCAR Cup Series austini versenyén.

    A Circuit of The Americas „feltámasztja” a WWE egyik legnagyobb nevét a hétvégi EchoPark Automotive Grand Prix-re.

    The Undertaker vasárnap a COTA-n fogja megtisztelni a NASCAR közösségét jelenlétével, hogy tiszteletbeli pace car sofőrként ő vezesse a mezőnyt a zöld zászlóhoz.

    Megtiszteltetés számomra, hogy az EchoPark Automotive Grand Prix tiszteletbeli pace car versenyzője lehetek Austinban” – mondta a való életben Mark Calaway névre hallgató, már visszavonult pankrátor.

    Ez egy nagy hét Texas számára az április 2-i és 3-i dallasi WrestleManiával, és izgatottan várom, hogy a Circuit of The Americas pályán mi kezdhessük el ennek a hétnek a felvezetését.

    A texasi származású Mark Calaway, akit leginkább „The Undertaker” néven ismerhetünk, a WWE egyik legnépszerűbb és legemlékezetesebb figurája és a popkultúra egyik ikonja.

    Többszörös WWE- és Nehézsúlyú világbajnok, hatszoros tag-team bajnok és Royal Rumble Match-győztes. A jövő héten beiktatják majd a WWE Hírességek Csarnokába.

  • Chase Elliott Austinban szeretné igazán beindítani szezonját

    Talán Chase Elliott következik a sorban, hogy futamot nyerjen a Hendrick Motorsports autójával, Larson, Bowman és Byron győzelmei után.

    A Hendrick istálló elképesztő rajtja négy futam alatt három győzelmet hozott – Kyle Larson Fontanában, Alex Bowman Las Vegasban és William Byron Atlantában nyert -, így a csapatból már csak Elliott keresi az első győzelmét a szezonban.

    Erre jó esélye van vasárnap, a NASCAR második versenyén, melyet a Circuit of the Americas pályán tartanak. Az elsőt, 2021-ben Chase Elliott nyerte.

    A 2020-as bajnok tavalyi győzelmét szakadó esőben aratta, azonban a versenyt félbe kellett szakítani. Nem volt meglepetés a győzelme, az épített pályán, hiszen összesen hétszer nyert már ilyen típusú aszfaltcsíkon.

    Úgy vélem, hogy a COTA lesz az első lehetőség arra, hogy az összes versenyző igazán ráhangolódjon erre az autóra egy épített pályán. Nem hiszem, hogy a régi autókhoz képest sokban változott volna a dolog.

    Amikor a Charlotte Roválon körözgetett Elliott a Next Gen-el, a NASCAR új autója az IMSA GT autókra emlékeztette a Hendrick Motorsports-al nemrég szerződést hosszabbító versenyzőt.

    Szinte jobban illik az épített pályás versenyzéshez, mint az oválokhoz. Szóval szerintem jó lesz a hétvégi verseny” – mondta.

    Csapattársa, William Byron, szerint az autó talán túlságosan is jó lesz az épített pályákon.

    Lehet, hogy annyira feküdni fog az autónak ez a pálya, hogy a verseny pont emiatt nem lesz olyan izgalmas?” – tette fel válaszként a kérdést Byron.

    Az oválokon azért jók a versenyek, mert az autó nem annyira illeszkedik ahhoz a pályatípushoz. Félő, hogy a mezőny szét fog szakadni itt.