Kategória: NASCAR

  • Richmondban sem kegyelmez a NASCAR, 6 csapat kapott büntetést

    Folytatódik a NASCAR szigorú verseny előtti ellenőrzési sorozata melynek köszönhetően 6 Cup Series autó kapott ilyen-olyan büntetést.

    Szinte minden héten arról kell írnunk, hogy több csapat is megbukik a verseny előtti ellenőrzéseket. Míg múlt héten 5 autó nem tudta teljesíteni az átvizsgálásokat kétszer (egyszer még meg lehet bukni – a szerk.) ezen a héten 6 alakulat járt pórul.

    A legrosszabbul Justin Haley járt, így ő a 37 autóból álló mezőny végéről indul a vasárnapi Richmond Raceway-en megrendezésre kerülő Cup futamon, mivel autója pénteken háromszor is megbukott az ellenőrzésen.

    A kvalifikáción nem vehet részt, és a futam rajtja után egy áthajtásos büntetést kell letöltenie. Haley csapatának egy csapattagját is eltiltották a versenyre – írja az NBC Sports.

    Ezen felül Chris Buescher, Austin Dillon, Ricky Stenhouse Jr., Bubba Wallace és AJ Allmendinger autója is kétszer bukott meg a NASCAR vizsgálatán. Mindegyik csapatból felfüggesztettek egy csapattagot, és elvesztették a pit hely választási jogukat.

    A Cup kvalifikáció ma, azaz magyar idő szerint szombaton 17:15-től 18:30-ig tart majd. A Cup futam vasárnap 21:30-kor lesz.

  • Briscoe szerint egész évben változatos lesz az élmezőnybeli harc

    Briscoe, aki az előző szezonban még nyeretlen volt és a 23. helyen végzett a sorozatban, idén hamar megszerezte élete első győzelmét.

    Briscoe-nak nagyon bejött a Next Gen autó érkezése, hiszen Phoenix-i győzelme mellett idén két top 5-ös és két top 10-es helyezése van, és a sorozat tabelláján a kilencedik helyen áll.

    Stewart-Haas Racing 14-es autóját vezető sofőr úgy véli, hogy a Cup Series-ben kevesebb tapasztalattal rendelkezők vannak a legnagyobb előnyben idén.

    Nem érzem úgy, hogy bármit is másképp csinálnék, mint eddig” – mondta Chase Briscoe az új autóval kapcsolatos vezetési stílusáról. „Az elmúlt néhány hétben a Next Gen eléggé hasonló volt a régi Cup autóhoz.

    Úgy érzem, hogy csapatként jobbak lettünk. Gyorsabban repül a paripa is. Nyilvánvalóan az előző év küzdelmes volt, de nem érzek óriási változást.

    Nem tudom, hogy más srácoknak csak több szokást kell-e megtörniük, míg nekem nem igazán volt sok dolog, amin változtatnom kellett volna.

    Briscoe szerint a Next Gen autó „hibridnek” tűnik az Xfinity Series és a Gen-6 Cup autó között, amit eddig vezetett.

    A legfontosabb, hogy úgy véli, az SHR folyamatos fejlődése hozzájárulhat az ő erős rajtjához, valamint csapattársai, Aric Almirola és Kevin Harvick idei javuló teljesítményéhez.

    Szerintem az autóink nagyon jók voltak. Rengeteg sebességünk volt, és ezt ki is tudtuk használni” – mondta.

    Tavaly sokszor nem volt meg az a sebességünk, amire szükségünk lett volna, és azokon a versenyeken, ahol pedig az élen voltunk, ott nem tudtuk kihasználni a lehetőséget, nem voltunk eléggé konzisztensek.

    Chase Briscoe (14-es autó) csak 30. lett a COTA-n, de Richmondban visszatérne a top 5-be
    Chase Briscoe (14-es autó) csak 30. lett a COTA-n, de Richmondban visszatérne a top 5-be Fotó: Logan Riely/Getty Images/NASCAR Media

    Richmondban ismét esélye lesz Briscoe-nak a győzelemre

    Bár Richmond technikailag az első short ovál futam a 2022-es szezonban, sok versenyző úgy gondolja, hogy a phoenixi 1 mérföldes ovál – Briscoe győzelmének helyszíne – nagyon is rövidpályás verseny.

    Richmondban nem igazán tudom, mire számíthatok. Úgy gondolom, hogy ez az autó valószínűleg egy kicsit több tapadást ad majd, mint a régi az olyan helyeken, mint Richmond, de őszintén szólva nem tudom mi fog történni, amikor odaérünk” – magyarázta a Stewart-Haas Racing versenyzője.

    Az egyik fő tényező, amire Chase Briscoe felhívta a figyelmet, és ami Richmondban is nagy szerepet játszhat majd, az a gumikopás.

    Úgy gondolom, hogy még nem igazán láttuk ezt az autót igazi short oválon. Igen, Phoenix is az, de ott közel sincs ekkora gumikopás, mint itt. Mindenképpen érdekes lesz látni, hogy ez az autó hogyan hat majd a gumik élettartamára.

    Briscoe úgy véli, hogy a gumik kiesése az idei szezonban hozzájárult a pályán zajló szórakoztató versenyekhez és a kiszámíthatatlan eredményekhez.

    Ezzel az autóval bárhová megyünk, mindenhol sok változás van az élmezőnyben. Vannak olyan srácok, akik rendkívül jók a rövidtávon, vannak olyanok, akik a hosszútávon, és emiatt folyamatosan változnak a pozíciók.

  • Ryan Newman Richmondban visszatér

    Igaz nem a NASCAR három nemzeti szériájának mezőnybe, hanem a Whelen Modified Tour richmondi fordulóján indul Ryan Newman.

    A NASCAR Cup Series korábbi versenyzője pénteken a Richmond Raceway-en megrendezésre kerülő NASCAR Whelen Modified Tour versenyen indul először idén aszfalt versenyen.

    Newman, aki tavaly még az RFK Racing 6-os számú Fordját vezette, idén már kényszer nyugdíjasként éli az életét.

    A 44 éves versenyző a Sadler-Stanley Racing 39-es számú autóját fogja vezetni, amely a korábbi NASCAR versenyző és szakértő Hermie Sadler, valamint Bill Stanley virginiai állami szenátor csapata.

    Ryan Newman 2021-ben háromszor indult el Modified Tour versenyen, Martinsville-ben, New Hampshire-ben és Richmondban.

    Miután Martinsville-ben és New Hampshire-ben motorproblémákkal küszködött, tavaly szeptemberben Richmondban hat kört vezetett és negyedik lett.

    Ez egy nagyszerű lehetőség számomra, hogy egy olyan pályán versenyezhessek, amit nagyon szeretek” – mondta Newman a sajtóközleményben. „Hermie és Bill egy jó csapatot és nagyszerű felszerelést állítottak össze.

    A virginiai születésű Sadler dicsérte versenyzője képességeit a szezonbeli debütálása előtt. A NASCAR nemzeti szériáiban több mint 20 évet lehúzó sofőr 18-szor nyert a Cup Series-ben versenyt, emellett pedig hét Xfinity Series-győzelemmel, egy Truck-győzelemmel és négy Modified Tour győzelemmel rendelkezik.

    Egy olyan versenyzővel, mint Ryan Newman, sokat teszünk a fiatal versenycsapatunkért” – mondta Sadler.

    Ryan rekordja önmagáért beszél. Ő generációjának egyik legjobb versenyzője. Az, hogy ő vezeti az autónkat, nagy hitelt ad a csapatunknak, a tapasztalata és a visszajelzései pedig óriási segítséget jelentenek majd a jövőre nézve.

  • Richmond újabb kihívás elé állítja majd a NASCAR Cup Series mezőnyét

    Hat különböző győztes, hat különböző versenyen. Ráadásul Richmond lesz a Next Gen autók első valódi erőpróbája short oválon.

    A vasárnap a 0,75 mérföldes Richmond Raceway-en megrendezésre kerülő Toyota Owners 400 hivatalosan is megnyitja a versenynaptár short ovál részét – három egymást követő futamot rendeznek egy mérföldnél rövidebb pályákon.

    A múlt heti futam második helyezettje, a Hendrick Motorsports versenyzője, Alex Bowman a tavaszi futam címvédőjeként érkezik Richmondba – 2021-es négy győzelme közül az elsőt ott szerezte meg.

    A 48-as autó sofőrje jelenleg negyedik a tabellán, 25 ponttal lemaradva csapattársa, a versenyzői pontversenyt vezető Chase Elliott mögött.

    Bowman e hónap elején Las Vegasban aratott győzelme hozzájárult ahhoz, hogy a 30 év alatti pilóták elképesztő győzelmi sorozata tovább folytatódjon.

    Idén mind a hat futamot – a 23 éves újonc Austin Cindric győzelmétől kezdve a szezonnyitó Daytona 500-on a 29 éves Ross Chastain múlt heti győzelméig a COTA-n – 30 évnél fiatalabb versenyzők nyerték.

    Ezek közül három versenyző – Cindric, a 27 éves Chase Briscoe (Phoenixben) és Chastain – először nyert a NASCAR Cup Series-ben.

    A sorozat tabellájának első öt helyezettje közül pedig négyen szintén ebbe a 30 év alatti korosztályba tartoznak: a 26 éves Elliott mindössze 13 ponttal vezet a 28 éves Ryan Blaney előtt.

    A NASCAR Cup Series regnáló bajnoka, a 29 éves Kyle Larson, akinek 2017-ben Richmondban rájátszásbeli győzelme van, megpróbálja majd visszaszerezni szerencséjét.

    Ő a 16. helyen áll a bajnokságban, 59 pontos hátrányban. Az Auto Club Speedwayen nyert, Las Vegasban pedig második lett, de a másik négy idei helyezése a 29. vagy annál rosszabb.

    A tapasztalat az úr Richmondban

    És bár a „fiatalítás” minden bizonnyal uralja a címlapokat 2022 elején, ez nem feltétlenül jellemző annyira a közelmúlt richmondi versenyeire.

    Bowman és Larson után a másik hét aktív versenyző, akinek van korábbi richmondi győzelme, 30 évnél idősebb. Közülük hatan korábbi bajnokok, köztük a pálya aktív győzelmi listavezetője, Kyle Busch (hat győzelem). Kevin Harvick, Denny Hamlin és Martin Truex Jr. egyenként három győzelemmel rendelkezik. Brad Keselowski, Joey Logano és Kurt Busch egyenként két versenyt tudtak itt nyerni.

    Ezek a pilóták nem csak a Richmondban elért eredményekkel rendelkeznek, hanem mindannyian nagyon motiváltak is, hogy megszerezzék első szezonbeli győzelmüket.

    Truex az elmúlt öt versenyen három győzelemmel büszkélkedhet Richmondban, beleértve a tavalyi rájátszást is.

    A 2021-es rájátszásban Martin Truex Jr. nyerte a Richmondi versenyt
    A 2021-es rájátszásban Martin Truex Jr. nyerte a Richmondi versenyt Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

    A Joe Gibbs Racing csapata – amelyben Kyle Busch és Hamlin is szerepel – az elmúlt hét richmondi futamból ötöt megnyert. Busch 2009-12 között négy egymást követő tavaszi futamot nyert meg, és a NASCAR Cup Series hat győzelme mellett hat NASCAR Xfinity Series győzelemmel is rendelkezik a pályán.

    Hamlin, aki a pályától nem messze fekvő Chesterfieldben nőtt fel, és Richmondban hatalmas közönségkedvenc, megdöbbentő módon még mindig keresi első top 10-es helyezését a szezonban, miután még akkor is szenvedett a rá nem jellemző balszerencsével, amikor már vezetett futamokat. Jelenleg a 22. helyen áll a tabellán, 100 ponttal lemaradva Elliott mögött.

    Mindig izgatottan megyek Richmondba” – mondta Hamlin, aki a Joe Gibbs Racing 11-es rajtszámú Toyotáját vezeti. „Szerencsés vagyok, hogy sok sikert értem el ott a pályafutásom során, és különösen az elmúlt néhány évben.

    Richmond nagyon egyedi azokhoz a pályákhoz képest, amelyeken eddig ezzel az autóval jártunk” – tette hozzá. „Szóval, tényleg rajtunk múlik majd, hogy gyorsan ráérezzünk a pályára és finomhangoljuk az edzéseken és a kvalifikáción, hogy készen álljunk a versenyre.

    Nagyon bízom a csapatunkban, hogy ezt meg tudjuk csinálni.

    A program

    A NASCAR Cup Series verseny edzése magyar idő szerint szombaton 16:30-kor lesz, a kvalifikáció pedig 17:15-kor. A verseny a szokásos időben, vasárnap 21:30-kor kezdődik majd.

    A premier kategória mellett az Xfinity Series mezőnye is ellátogat Richmondba, melynek versenye magyar idő szerint szombaton, 19:30-kor kezdődik majd.

  • Lenyűgözte a NASCAR versenyzőket a Forma-1 Las Vegas-i bejelentése

    A Forma-1 Las Vegas-ba fog látogatni 2023-ban, méghozzá a Las Vegas Strip-re. A hír megmozgatta a NASCAR közösséget is.

    A Forma-1 a világ egyik legnépszerűbb motorsportja. A Forma-1-nek valójában 1,55 milliárdos összesített nézettsége volt tavaly.

    A sorozot igazán felpörgött Amerikában, és hogy tovább fokozza az izgalmakat, a 2023-as F1-es naptárba egy új pálya kerül be, méghozzá Las Vegas. A 2023-as évben hivatalosan is Las Vegasba látogat a száguldó cirkusz!

    A Forma-1 rajongói mellett a NASCAR közösség is nagyon izgatott az új futam miatt.

    Brad Keselowski jelenleg az egyik legnépszerűbb figura a NASCAR-ban. A Cup Series bajnoka és csapattulajdonosa pedig elsőként gratulált a Forma-1-nek.

    Ez elképesztően menő” – mondta az RFK Racing versenyzője.

    A Phoenix-i verseny győztese, Chase Briscoe pedig azt a kívánságát fejezte ki, hogy a NASCAR is rendezzen versenyt a híres Vegas Stripen.

    Bár már az IndyCar-ban versenyzik, érdemes megemlíteni Jimmie Johnson véleményét is.

    Rajongóként nagyon izgatott vagyok, hogy három Forma-1-es futam lesz a hazámban. Úgy gondolom, hogy Vegas nagyszerű házigazda lesz, nagyon jó szórakozás lesz mindenkinek, aki részt vesz majd rajta” – mondta Johnson.

    A NASCAR egyébként nem idegen a kaszinóváros utcáitól, hiszen több évig Las Vegasban rendezték a szezon végi felvonulást, a Champion’s Week-et. Az eseményt 2019-ben vitték át Nashville városába, és azóta is ott rendezik ezt az évzáró ünnepséget.

    Végeredményben nagyszerű, hogy az új pálya bekerült a naptárba, a rajongók pedig örömmel látják, hogy az F1 újabb nagy lehetőséget kap az amerikai piacon.

    Az pedig már csak hab a tortán, hogy egy olyan piacra érkezik az Forma-1 ahol a NASCAR miatt már létezik a motorsport kultúra.

  • Burton követeli, hogy ismertessék Keselowski büntetésének részleteit

    Az RFK Racing és annak 6-os autóját vezető versenyző tulajdonosa Brad Keselowski hatalmas büntetést kapott Atlanta után.

    Az austini verseny előtt az RFK Racinget hatalmas bírsággal sújtották.

    Matt McCall csapatfőnököt 100 000 dollárra büntették, és a következő négy NASCAR Cup Series bajnoki versenyről felfüggesztették. A csapatot továbbá 100 tulajdonosi pont, 100 versenyzői pont és 10 NASCAR rájátszás pont elvesztésével sújtották.

    Az RKF Racing azonban fellebbezett az üggyel kapcsolatban. A NASCAR közölte: „Az RFK Racing fellebbezését az Atlanta Motor Speedway-en rendezett NASCAR Cup Series futam után kiszabott L2-es szintű büntetésekkel kapcsolatban április 7-én tárgyalják.”

    A NASCAR illetékesei hétfőn megerősítették, hogy a Nemzeti Motorsport Fellebbviteli Testület három tagja a tervek szerint csütörtöktől egy hét múlva találkozik és megvizsgálja a fellebbezést.

    Brad Keselowski nem az első, akit 100 pontos büntetéssel sújtott a NASCAR. Valójában 2007-ben Clint Bowyer kapott 100 pontos büntetést, mert túllépte a NASCAR által meghatározott, a bal oldali panel magasságára vonatkozó tűréshatárokat.

    Miért volt itt releváns ez a 2007-es történet? Nos, Jeff Burton arról beszél, hogy ezeket a meghallgatásokat nyilvánosságra kellene hozni.

    Sőt, azt mondta: „Megkérdeztem Richard Childress-t, hogy bemutathatom-e Clint Bowyer 2007-es fellebbezési ügyét.

    Majd az RFK fellebbezéséről beszélt: „Ők (Rouch Fenway Keselowski Racing) nem a móka kedvéért fellebbeztek, úgy érzik, hogy van miért fellebbezniük. És természetesen azt kívánom, bárcsak meghallgathatnánk ezeket az ügyeket.

    Mindent egybevetve, nem szerencsés, hogy egy Cup Series versenyzőt ilyen súlyos büntetéssel sújtanak, még akkor is, ha a NASCAR egyértelművé teszi a szabályokat.

    A fellebbezést azonban mi magunk is szívesen meghallgatnánk, még ha, ez egy nagyon ambiciózus kérés is.

  • A NASCAR versenyző szerint több Will Smith kéne a világba

    A múlt hétvégi Oscar gála történései, és – Will Smith pofonja – mellett Denny Hamlin sem tudott szó nélkül elmenni.

    Annak ellenére, hogy a show a prezentáció, a házigazdák, a műsorvezetők és bizonyos győztesek szempontjából egy katasztrófa volt, a vasárnap esti Oscar-gála legnagyobb sztorija az volt, hogy Will Smith megütötte Chris Rockot.

    Ez olyasmi volt, amiből Denny Hamlin, a NASCAR-versenyző szerint a világnak többre van szüksége.

    Nem, nem, nem, nem erőszakra célozgat.

    Ehelyett Hamlin más szemszögből közelített meg a dolgokat. Chris Rock ugyanis egy érzéketlen viccet mondott Jada Pinkett Smith hajával kapcsolatban, ami nem tetszett férjének, Will Smith-nek.

    A helyzet az, hogy Will Smith felesége hajhullás betegségben szenved, így nem nehéz megérteni, hogy miért volt olyan dühös, hogy élő, nemzetközi televíziós adásban megütötte a humoristát.

    Ha több Will Smith lenne a világon és kevesebb Chris Rock (olyan emberek, akik úgy mondanak vagy tesznek dolgokat, hogy nem kapnak érte pofonokat), nagyon sok problémánk megoldódnak” – tweetelte Hamlin.

    A 23XI Racing tulajdonosának tweetjét úgy is lehetett értelmezni, hogy finoman a Ross Chastain és AJ Allmendinger közötti, a verseny végén történt incidensre utalt.

    Az eset után ugyanis sokan farkast kiáltottak, és büntetést prognosztizáltak Chastainnek, a NASCAR-ban viszont ez nem divat. AJ Allmendinger pedig nem az a típusú srác, aki ököllel menne utána riválisának.

  • Fej-fej mellett a NASCAR és a Forma-1 a legfontosabb statisztikában

    A NASCAR 2022-ben először ment épített pályára, és az amerikai nézettségi adatok alapján a tévénézők élvezték az eseményt.

    A FOX közvetítése a NASCAR Cup Series COTA-n rendezett futamáról átlagosan 2,18-as Nielsen nézettséget és 3,731 millió nézőt ért el a ShowBuzzDaily.com számai szerint.

    Ez jelentős növekedés a tavalyi, esővel tarkított futamhoz képest, amelyet az FS1 sugárzott, és átlagosan 2,37 millió nézőt ért el, bár az előző heti, atlantai ovál versenyhez képest (2,36/4 millió) ez a szám elmaradt.

    A szombat délutáni Xfinity Series verseny a COTA-n az FS1-en 0,64/1,075 millió átlagot hozott, ami csak kis mértékben maradt el az előző heti 0,66/1,123 millióhoz képest.

    A Camping World Trucks átlaga 0,42/719 ezer volt az FS1-en, szemben az atlantai 0,51/841 ezerrel, amely szintén az Xfinity Series versenyét előzte meg.

    A szezon második Forma-1-es futama folytatta a sorozat előző heti nyitófutamának erős lendületét.

    Az ESPN közvetítése a Szaúd-arábiai Nagydíjról átlagosan 0,79/1,445 millió nézőt hozott. Ez magasabb volt, mint a Bahreini GP múlt heti 0,75/1,353 millió nézettsége, és jóval megelőzte a tavaly ezen a hétvégén sugárzott bahreini futamot (0,53/879 000 az ESPN2-n).

    A 18-49-es demográfiai csoportban – amely a legfontosabb statisztika a televíziós társaságok számára – is továbbra is erős volt a műsor, a NASCAR Cup futam 758 000 nézőt gyűjtött ebben a korcsoportban, míg az F1 649 000-et.

  • Chastain semmit nem csinálna másképp győzelme után

    Ross Chastain megkérdőjelezhető mozdulattal nyerte meg élete első Cup Series versenyét, miután megpöccintette AJ Allmendingert.

    Chastain azonban elismerte, nem viselkedne másképp most sem.

    Nem így rajzoltam meg a fejemben, de azt tettem, amit tettem” – mondta Chastain. „Kiállok a döntésem mellett.

    Chastain vezetett a fehér zászlónál, majd a 15-ös kanyarban Allmendinger félrelökte. Chastain a 19-es kanyarban „meghálálta” a szívességet azzal, hogy nekiment Allmendingernek, és a nevető harmadikként érkező Alex Bowmannek lökte.

    Ross Chastain csapattulajdonosa, Justin Marks nem látott semmi túlságosan kirívó dolgot az őrült utolsó körben, különösen egy olyan korszakban, amikor a futamgyőzelmek a versenyzőket a playoffba juttatják.

    „Nehezen találom meg azt a vonalat, hogy mi a túl sok” – mondta Marks. „A mai nap sem volt más, mint ahogyan sok ilyen verseny végét látjuk. Nagyon nehéz versenyt nyerni.”

    Ahogy az emberek gondolkodnak az egymás elleni versenyzésről és a versenypálya megtámadásáról – ez a verseny során változik. Ezek a versenyek szinte mindig a futam végén dőlnek el, köszönhetően egy késői sárgának.

    A NASCAR az elmúlt négy évtizedben bebizonyította, hogy hagyja, hogy ezek a versenyek úgy alakuljanak, ahogyan csak akarnak, és hagyja, hogy a versenyek önmagukat irányítsák. Ezek a srácok mind ezt akarták.

    A futamok végén mindig van valamennyi kontaktus. Őszintén szólva, a mai nap nem sokban különbözik attól, amit sokszor látni a zöld-fehér-kockás befutóknál. Itt dől el, hogy ki akarja a legjobban a győzelmet.

  • Végre fény derült Kyle Busch hatalmas bakijára – VIDEÓ

    Ross Chastain és AJ Allmendinger sztorija elterelte a figyelmünket arról a tényről, hogy Kyle Busch az utolsó körben kétszer is megpördült.

    Kyle Busch végig jó helyeken autózott vasárnap a COTA-n, sőt ha a versenynek egy körrel hamarabb van vége, akkor top5-ben végzett volna. Végül nem így lett.

    A 18-as rajtszámú autó – ahogy a csapatrádión Busch leírta – semmit sem akart rendesen csinálni. Ennek ellenére a verseny korai szakaszában a 12. helyen haladt, mielőtt a 10. körben Chase Elliott kiforgatta.

    Miután a megforgás miatt a mezőny végére esett vissza, Busch a verseny hátralévő részében tisztán versenyzett, és az utolsó körökben az ötödik helyen találta magát. Az utolsó körben azonban minden drámai fordulatot vett, hiszen Busch kétszer is megpördült.

    Bár a NASCAR on FOX közvetítőcsapata egyszer megemlítette, hogy a 18-as autó megpördült az utolsó körben, soha nem volt semmilyen visszajátszás a történtekről.

    Most, amikor felkerült az autó belső kamerás felvétele a videómegosztókra, akkor derült ki, hogy pontosan mi történt a kétszeres Cup Series bajnokkal az utolsó körben.

    Amint látható, a JGR versenyzője az ötödik helyen haladva megpördül, majd amikor megpróbál visszailleszkedni a forgalomba, a kétszeres NASCAR Cup Series bajnokot ismét megfordítják, ezúttal az újonc Harrison Burton a ludas.

    A sok megpördülés után Kyle Busch végül a 28. helyen végzett.