Kategória: NASCAR

  • Jön a következő generáció; Busch, Larson és Bowyer kölykei versenyeztek

    Kyle Larson és Kyle Busch nem csak a versenypályákon riválisok. Gyermekeik egy futam előtti rohangálós játékban csaptak össze.

    Néha könnyű elfelejteni, hogy a NASCAR versenyzőknek a pályán kívüli magánéletük is van a pályán és azon kívül zajló drámák közepette.

    Nos, néhány esetben e versenyzők gyermekei apjuk nyomdokaiba lépnek. Közülük is kiemelkedik Brexton Busch, Kyle Busch fia.

    Egy nemrégiben készült videoklipben Busch Jr. látható, amint a NASCAR gyerekekkel, Owen Larsonnal és Cash Bowyerrel játszik.

    Mindhárom gyerek versenyzett már egy kicsit, de Brexton és Cash sokkal aktívabb volt ezen a fronton.

    Úgy tűnik, a trió egy mini short tracket alakított ki, és azon száguldoztak apjuk szórakoztatására.

    Brexton Twitter-bejegyzése szerint arra készültek, hogy a COTA futam után itt az idő, hogy apukáik egymás között meccseljék le a dolgokat a short oválokon.

  • Cindric-et COTA után Richmondban sem kímélték a többiek – VIDEÓ

    Austin Cindric fantasztikus munkát végzett, miután a futam előtti fékcsere miatt a mezőny hátsó feléből indult, azonban kilökték őt.

    Cindric már a 18. helyen haladt, amikor a kettes kanyarban egy 3-wide közben megpörgették őt. Szerencsére nem sérült meg súlyosan a 2-es autó.

    A baleset – a második egymás utáni, amelyet a Petty GMS Motorsports versenyzője okozott – Cole Custer és Ty Dillon kezdeti érintkezése miatt következett be, amely a Stewart-Haas Racing Ford Mustangját a pályán felfelé küldte, és emiatt Cindric-be csapódott.

    A verseny másik említésreméltó ütközése Erik Jones, Ricky Stenhouse Jr. és Cody Ware között történt.

    A nyugis versenyen a 247. körig kellett várni az első akcióig. Ekkor azonban izgalmassá váltak a dolgok, amikor Erik Jones összeért Cody Ware-rel.

    Az érintkezéstől Ware a Ricky Stenhouse Jr. autójába csapódott, majd Ware a külső falnak csapódott, ami miatt belengették a sárga zászlót.

    A Denny Hamlin győzelmével záruló versenyen emellett csak Kurt Busch miatt kellett megszakítani a zöld zászlós periódust, akinek lefulladt az autója a pályán.

    Ez azt is jelentette, hogy az idei szezonban először nem egy utolsó körös újraindítás döntött a győzelem sorsáról.

  • Hamlin nyerte a NASCAR Cup Series taktikai csatáját Richmondban

    Denny Hamlin pályafutása során negyedszer nyert a NASCAR Cup Series-ben hazai pályáján, a Richmond Raceway-en.

    A pályától nem messze született versenyző csak a verseny utolsó 11 körét vezette, és végül friss gumijait kihasználva előzte meg az első két helyezettet, William Byront és Martin Truex Jr-t.

    Hamlin ezután Kevin Harvickot tartotta vissza, és ezzel 47. alkalommal győzött Cup Series karrierje során – írja a FrontStretch.

    A Joe Gibbs Racing sofőrje ezzel megszerezte első győzelmét az idei szezonban. Ez a Toyota első Cup-győzelme a Next Gen érában, és az első Cup-győzelem 30 éves vagy annál idősebb pilótától idén.

    A második helyen Harvick végzett, őt követte Byron, Truex Jr. és Kyle Larson. Truex nyerte a második szakaszt, és úgy tűnt, hogy magasan a legjobb tempója van a győzelemhez vezető úton.

    Byron érdekes taktikát választott, sokáig vezetett emiatt, és a végén közel 100 körös gumikon próbálta befejezni a versenyt, azonban az utolsó 10 körben két pozíciót is vesztett, és végül harmadik lett.

    Christopher Bell, az első szakaszgyőztes Ryan Blaney, Alex Bowman, Kyle Busch és Austin Dillon egészítette ki a top 10-et.

    A pole pozíciót megszerző Blaney uralta az első szakaszt. Az egyetlen incidens benne Kurt Busché volt, aki a 45-ös számú 23XI Toyotájával lefulladt a pályán. Busch visszatért a versenybe, és a 35. helyen végzett.

    Truex Jr. nyerte a sárgáktól mentes második szakaszt, mivel a mezőny két különböző boxutca-stratégiára oszlott.

    Az utolsó szakaszban is volt néhány sárga, de a különböző boxutca-stratégiák miatt az első négy helyezett egy másodpercen belül volt egymáshoz képest az utolsó körökben.

    Végül Hamlin szerezte meg a győzelmet, ezzel megszerezve első top 10-es helyezését az idei szezonban.

  • Hamarosan eldőlhet Martin Truex Jr. jövője

    Részt fog-e venni Martin Truex Jr. a NASCAR Cup Series 2023-as szezonjában? A 2017-es bajnok jövőjéről „elég hamar” várható döntés.

    A NASCAR Cup Series 2021-es szezonjának kezdete előtt kérdéses volt Martin Truex Jr. jövője a Joe Gibbs Racingnél.

    Mielőtt azonban az első verseny elindult volna, meghosszabbította szerződését legalább a 2022-es szezon végéig; a pontos feltételeket azonban nem hozták nyilvánosságra.

    Hat futammal a 2022-es szezon után a 2017-es bajnok még nem írt alá semmit, ami túlmutat a jelenlegi 36 futamos menetrendjén, és ahogy az várható volt, kérdéses, hogy mi lesz a jövője.

    A 41 éves versenyző 2006-os debütálása óta 591 futamon indult a NASCAR Cup Seriesben.

    Truex 2022-ben már a 17. szezonját tölti teljes szezonos versenyzőként, és a negyedik idényét teljesíti a 19-es rajtszámú Toyota volánja mögött.

    Korábban a Joe Gibbs Racinggel kapcsolatban álló Furniture Row Racingnél versenyzett, mielőtt a 2018-as szezon végén a csapat megszűnt.

    A múlt vasárnap délutáni Circuit of the Americas-i futam előtt Truex nyilatkozott a szerződési helyzetéről és arról, hogy mikor tudja meg, mit hoz a jövője.

    Nemsokára, mert elég biztos vagyok benne, hogy a csapat nyomást fog rám gyakorolni. Nyilvánvalóan rengeteg dolguk van – előre kell tervezniük. Szóval mindig jön egy határidő”mondta Martin Truex Jr.

    Nem tudom, mikor lesz az, de ezt a beszélgetést hamarosan meg kell, hogy ejtsük a csapattal.

    Truex már korábban is mondta, hogy nincs szüksége a versenyzésre, akár már holnap nyugdíjba vonulhatna. Azért versenyez, mert szereti ezt csinálni, és úgy érzi, hogy még mindig képes versenyeket és bajnokságokat nyerni.

    Az elmúlt évek teljesítménye bizonyára azt mutatja, hogy ez még mindig igaz, hiszen az elmúlt öt szezonból négyszer első, vagy második lett az év végi összesítésben.

  • Bubba Wallace csapata jótékonysági programot indított

    A pályán nyújtott teljesítményükkel szöges ellentétben Bubba Wallace és a 23XI Racing csapata a pályán kívül is nagyszerű munkát végez.

    Nemrég jelentették be, hogy a Dr Pepper és a 23XI SPEED Institute Tandíjprogramja idén is visszatér.

    A program célja, hogy 5000 dollárral támogasson 23 olyan egyetemi hallgatót, akik a motorsporthoz kapcsolódó szakterületen folytatják tanulmányaikat.

    A Dr. Pepper 2008 óta már több mint 13 millió dollárt adományozott. Ez lesz a második év, amikor Wallace csapatával társulnak, egy valóban nemes cél érdekében.

    A 23XI Racinget nem csak a versenyzés miatt alapítottuk, és a Dr. Pepper Tandíjprogram továbbra is fontos példája annak, hogy csapatunk és partnereink milyen hatást akarnak elérni a motorsportban” – mondta Steve Lauletta, a 23XI Racing elnöke.

    A Dr. Pepper támogatásával együtt értékes pénzügyi segítséget nyújtottunk a diákoknak, és jelentős munkatapasztalatot a gyakornokoknak a SPEED Institute-on keresztül.

    Várjuk a lehetőséget, hogy idén még több diáknak segíthessünk, amivel a 23XI és partnereink továbbra is pozitívan befolyásolhatja a sportágat.

    A richmondi hétvége a NASCAR-ban történelmi jelentőségű volt a sportág diverzitásának szempontjából. Rajah Caruth személyében ugyanis egy újabb fekete versenyző debütált az Xfinity Series-ben.

    Első NASCAR-os indulása előtt Caruth a reprezentáció fontosságáról beszélt, „különösen” a kisebbségek számára, és „rendkívül fontosnak” nevezte ezt a lehetőséget.

    A 19 éves versenyző így folytatta: „Bubba Wallace és Lewis Hamilton fontos példakép volt számomra, ahogy felnőttem, látva őket, elhitette velem, hogy én is megtehetem, és elérhetem az álmaimat.

    Tudom, hogy ez milyen felelősséggel jár, és örömmel fogadom.

     

  • Ross Chastain és a Trackhouse nem szállt el az első győzelemtől

    Lehet, hogy Ross Chastain autójának ajtaja felett új matrica van, de semmi más nem változott a Trackhouse Racing csapatánál.

    Chastain és az 1-es számú csapat Richmondban a NASCAR Cup Series legújabb győzteseként tért vissza a garázsba.

    A Circuit of The Americas-i diadal Chastain és a szervezet első győzelmét hozta a legmagasabb szinten, és megmutatta, hogy nem véletlen, milyen gyorsak voltak a szezon elején.

    Igaz, ez egy monumentális győzelem volt mind Chastain, mind a Trackhouse számára, de nem tervezi, hogy megváltoztatja a gondolkodásmódját, sem a csapatét.

    Nem tagadja, hogy úgy érezte, mintha egy súlyt levettek volna a válláról.

    Szeretném azt mondani, hogy nem, de igen” – mondta Chastain szombaton a Richmond Raceway-en.

    Ember vagyok, szóval igen. Pont erről beszéltünk a csapattal. Csak magunkra számíthatunk. Igaz, hogy nyertünk, de senkin nem látom, hogy a babérjain ülne.

    Az adrenalin keddre, vagy akármikor is volt, már lekopott, és már csak előre tekintünk. Nem csinálunk semmit másképp.

    A győzelem után sűrű volt a hét – ünnepléssel és kötelezettségekkel -, és ez fáradtá tette Chastain-t. Úgy érezte, a Trackhouse igyekezett a lehető legtöbbet tenni azért, hogy kihasználja a lehetőséget.

    Rengeteg pacsi volt” – mondta Chastain. „A kezem még mindig fáj.

    A fiatal versenyző nem sokat aludt a héten. Péntek délután 3 órakor kúszott ágyba, miután megérkezett Richmondba. Este 9 körül ébredt, és este 11-kor már vissza is feküdt a szombat kora reggeli edzés és kvalifikáció előtt.

    A csúcspontok az otthoniakkal való beszélgetések voltak” – mondta Chastain. „Sok ember segített abban, hogy eljussak ide, és akik részesei voltak ennek az útnak.

    Beszélgetni velük, hallani a történeteiket, hogy hol voltak a verseny vége felé, látni néhány videót, ahogy reagálnak a győzelmemre, ez volt az, amikor tényleg belém ivódott, hogy ez a valóság.

    Chastain a nyolcadik helyre kvalifikálta magát Richmondban.

  • Truex és Hamlin egyelőre tanácstalan az idei szezonnal kapcsolatban

    A Joe Gibbs Racing versenyzői, Denny Hamlin és Martin Truex Jr. nem tagadják, hogy a szervezet le van maradva az idei szezon elején.

    A miértre pedig nem tudnak választ adni.

    Nem azért, mert Hamlin és Truex nem tudja az okot. Sokkal inkább azért, mert ahogy az autóversenyzésben gyakran előfordul, soha nem csak egy dolog az, amivel foglalkozni kell.

    Mindenhol le vagyunk maradva” – mondta Hamlin. „Ezt mondjuk hétfőnként – mindenhol. Őszintén szólva nem vagyok benne biztos. Egy kicsit mindenhol. Időbe fog telni, hogy felzárkózzunk.

    Sok különböző új dolgot tanulunk. Volt néhány kudarc a tesztautónkkal; tavaly Texasban volt egy nagy baleset vele, ami visszavetett minket. Talán ez is hatással van rá. De próbáljuk az új technikát jobban vezethetővé és gyorsabbá tenni.

    Truex egyetértett Hamlinnel abban, hogy a sikerhez sok mindenre szükség van, különösen akkor, amikor a csapatok minden egyes pályán, ahol versenyeznek, új autót tanulnak.

    Azt hiszem, talán az egyik legnagyobb dolog számunkra az volt, hogy lassan vesszük fel a tempót a hétvégék során” – mondta Truex.

    Tizenöt perc gyakorlás… semmire nincs időnk. Nem változtathatsz a rugókon és a főbb beállítási elemeken az edzés alatt, így alapvetően amivel megjelensz, azt finomhangolod és már jön is a verseny.

    Ha nem vagy jó, akkor nem vagy jó. Azt hiszem, számunkra ez volt a legfontosabb dolog. Most szimulátoros versenyzést folytatunk. A tesztek során végig le voltunk maradva, és úgy érzem, ez határozottan ártott nekünk. Mindannyian keressük a megoldást.

    Villanások vannak, stabilitás nincs

    Mind a négy Gibbs pilóta vezetett köröket, bár nem sokat. Truex, aki hat futam alatt három top 10-es helyezéssel áll a pontversenyben, a legkevesebbet vezetett, 17-et.

    Kyle Busch a 11. helyen áll a tabellán, szintén három top 10-es helyezéssel. Ő 98 kört vezetett eddig.

    Hamlin 35 vezetett körrel a 22., Christopher Bell pedig 48 körrel a 23. a pontversenyben. Mindketten rögtön a szezon elején nehéz heteket élt át, ami miatt csapataiknak korán ki kellett ásniuk magukat a gödörből.

    Hamlin továbbra is ismételgette, hogy hisz a javulás esélyében.

    Úgy gondolom, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint nagyon-nagyon gyorsan felfelé katapultálhatsz a tabellán” – mondta Hamlin.

    Rosson kívül – aki az elmúlt három-négy hétben nagyon jó volt – mindenki helyezései ide-oda ugrálnak. Nekünk is lesz néhány stabil hetünk, amikor nem kerülünk bajba.

    Nem vagyunk elégedettek a sebességünkkel, az biztos. De az is biztos, hogy a tempónk alapján nem a 22. helyen kéne lennünk. Aggódom-e a rájátszásba jutásért? Nem.

  • Elliott a döcögős szezonkezdet ellenére is bízik magában

    Érdekes szezonja van Chase Elliottnak. Stabil eredményeket hoz, de idén Fontánán kívül még nem igazán volt reális esélye a győzelemre.

    Bár Chase Elliott a Hendrick Motorsports egyetlen olyan versenyzője, aki még nem nyert Cup Series futamot az idei az idei szezonban, a Richmond Raceway-en megrendezésre kerülő vasárnapi futam előtt ő vezeti az összesített tabellát.

    Ilyen szezonja van Elliottnak, aki az elmúlt négy futam mindegyikén a 11. vagy annál jobb helyen végzett, miközben csapattársai, Kyle Larson, Alex Bowman és William Byron győzelmeit nézte végig.

    Elliott azonban nem bosszankodik azon, hogy milyen volt eddig a szezonja.

    Úgy éreztem, hogy időnként stabilak voltunk” – mondta szombaton, miután a 15. helyre kvalifikálta magát.

    Vegas kivételével, voltak jelek arra, hogy jó a tempónk, csak sajnos nem sikerült egy kerek teljesítményt összehoznunk. Ma sem sikerült túl jól kvalifikálnunk. Remélhetőleg a verseny jobban fog menni.

    Az elmúlt öt szezonban kétszer fordult elő, hogy a későbbi Cup Series győztes a nyolcadik futam előtt nem szerezte meg első győzelmét az adott évben.

    Elliott 2020-ban a nyolcadik futamon szerezte meg az első futamgyőzelmét. Joey Logano 2018-ban a 10. futamon nyert. A vasárnapi richmondi futam az idei szezon hetedik versenye.

    Bár Elliott még nem nyert, a futamok során végig a top 10 közelében haladt.

    Az 52 szakaszpontjával a harmadik helyen áll az idei szezonban, csak Ryan Blaney (58 szakaszpont) és William Byron (55) szerzett nála többet.

    Miközben továbbra is arra törekszik, hogy egy teljes versenyt összehozzon, Elliott arra figyel, hogy ne reagálja túl, hogy a csapata nem tette még ezt meg.

    Nézd, április 2. van. A lényeg, hogy novemberben ott legyünk majd elől. Hosszú út áll előttünk, és úgy érzem, remek csapatunk van, és november lesz az évnek az a része, amire a legjobban fel akarunk készülni.

    Győzni akarunk, annyi bónuszpontot akarunk szerezni, amennyit csak tudunk, ne értsetek félre, de sok verseny van még hátra.

    Chase Elliott eredményei az idei szezonban

    • Daytona 500 – 10. hely (0 vezetett kör)
    • Auto Club – 26. (12 vezetett kör)
    • Las Vegas – 9. (0 vezetett kör)
    • Phoenix – 11. (50 vezetett kör)
    • Atlanta – 6. (29 vezetett kör)
    • COTA – 4. (0 vezetett kör)
  • Ty Gibbs megint nem barátkozott, jól elintézte csapattársát – VIDEÓ

    Ty Gibbs nem kegyelmezett csapattársának, és megnyerte a NASCAR Xfinity Series richmondi versenyét Nemechek előtt.

    A NASCAR Xfinity Series szombati versenye a Richmond Raceway-en a várakozásokkal ellentétben egy meglehetősen tiszta futam volt. Legalábbis az utolsó körig az volt…

    A verseny utolsó szakaszának teljes időtartama alatt a Joe Gibbs Racing versenyzői, John Hunter Nemechek és Ty Gibbs macska-egér játékot vívtak a győzelemért, mindkét pilóta egy másodpercen belül maradt egymáshoz ezidő alatt.

    Öt körrel a vége előtt aztán egymás mellé került a páros, és oda-vissza előzgették egymást – ráadásul többször össze is értek.

    A verseny utolsó körében a dolgok a tetőfokra hágtak, amikor Gibbs – aki akkor a második helyen állt – a kettes kanyar kijáratán megtolta Nemecheket, így a 19 éves pilóta a Camping World Truck Series versenyzője mellé tudott kerülni.

    Gibbs ezután agresszívan későn fékezett a 3-as kanyar előtt, és szimplán letolta a pályáról riválisát.

    Megérdemlem majd, ha esetleg ezt visszakapom” – mondta a 19 éves Gibbs. „Megérdemlem. A győzelmekért versenyeztünk, és nehéz őket megszerezni, úgyhogy muszáj voltam ezt megtenni.

    John Hunter (Nemechek) egy kicsit gyorsabb volt, és remek versenyt futottunk. Egyszerűen csak későn fékeztem, és ki kellett ütnöm őt, hogy nyerjek. Ilyen a rövid pályás versenyzés.

    Nemechek sejtelmesen, de profihoz illően nyugodtan nyilatkozott a finis után.

    Ő és én hétfőn rendezzük le a dolgot. Szimplán kilökött. Meg sem próbált bekanyarodni. Tudod, a versenyzők nehezen felejtenek” – utalt ezzel arra Nemechek, hogy vissza fogja adni még ezt Gibbsnek.

  • Dale Earnhardt Jr. elmondta, ő mit csinált volna Will Smith helyében

    A NASCAR hírességek csarnokának tagja, Dale Earnhardt Jr. sem ment el szó nélkül a vasárnapi Oscar gála történései mellett.

    A Will Smith-Chris Rock incidens több szempontból is megosztotta az embereket, egyesek állást foglaltak, míg mások megkérdőjelezték az egész dolog valódiságát.

    Ettől függetlenül a NASCAR Hall of Famer Dale Earnhardt Jr. tisztán látja, mi történt, vagy inkább „hogyan” kellett volna történnie.

    Earnhardt Jr, akinek – mint minden NASCAR-versenyzőnek – volt már része viszálykodásban és veszekedésben, nemrég arról beszélt, hogy Will Smith megpofozta Chris Rockot.

    A JR Motorsports tulajdonosa a műsorának Ask Jr. szegmensében azt mondta: „Bárcsak Will Smith ne tette volna ezt.

    Úgy értem, tudnod kell, hogy ilyenkor elég kemény viccek szoktak elhangzani” – folytatta Earnhardt Jr.

    Azt kívánom, bárcsak egy kicsit másképp kezelték volna ezt, talán megbeszélni a sráccal az eset után, hogy mennyire zavart a dolog. Szimplán azt mondani, hogy figyelj haver, ezt legközelebb ne csináld.

    Ezzel szöges ellentétben áll Denny Hamlin véleménye, aki egyetértett azzal, ahogy Will Smith reagált a történésekre.

    Persze Dale Earnhardt Jr. esetében is volt már példa arra, hogy nem tudta visszafogni magát, nem meglepő módon Kyle Busch-al szemben.

    Történt ugyanis, hogy Kyle Busch bemutatott az akkor Hendrick Motorsportsnál versenyző Dale Jr.-nak, akinél ez kiverte a biztosítékot.

    Odasétáltam a kamionjukhoz. A tréler legelején van egy társalgó. A társalgóban Kyle és a csapatfőnöke beszélgetett” – emlékezett vissza Earnhardt Jr.

    Majd ezt mondta: „Kyle, ha még egyszer ilyet csinálsz, letépem a fejed. Megöllek, és a sz*rt is kiverem belőled.

    Dale Jr. ugyanakkor elismerte, megbánta a történteket.

    Mindent elmondtam, amit csak tudtam, abban a pillanatban. De megbántam, és soha nem teszek ilyet többet. Ez nem illik hozzám.