Kyle Busch a Phoenix-i verseny után elmondta, hogy ő semmilyen oknál fogva nem hagyna ki versenyt, még akkor sem ha a családjában van baj.
Lehet, hogy Joey Logano és Roger Penske számára remek verseny volt Phoenix, de a NASCAR-közösség nagy része számára a 2022-es rájátszás nagy fináléja szomorúsággal volt beárnyékolva.
Különösen a Joe Gibbs Racing számára, hiszen közvetlenül azelőtt, hogy a Toyota egyetlen Cup Series bajnoka lefutotta volna utolsó versenyét, a csapat főnöke elvesztette fiát, Coy Gibbst.
Még Kyle Busch sem tudta visszafogni magát, olyan szinten elöntötték az érzelmek – mint később kiderült, Denny Hamlinnek kellett vigasztalnia Busch-t a verseny előtt.
A futam után viszont érdekes gondolatokat osztott meg a kétszeres Cup Series bajnok, amikor arról beszélt, hogy ugyanazt tette volna-e mint Ty Gibbs.
„Azt hiszem, mindenki mindig azt mondja, hogy ha egy családtagomról lenne szó, akkor nem versenyeznék…” – nyilatkozta Busch.
„De ez nálam nem így van. Valószínűleg még ma is elindultam volna, mert ez az egyetlen dolog, amit tenni tudok.”
„Ezt csináltam egész életemben. Nem is lett volna kérdés, hogy el kell indulnom.”
A 18-as autó sofőrje ugyanakkor érzelmesen emlékezett meg a tragikus hirtelenséggel elhunyt Coy Gibbsről.
„Nagyon hasonlítottunk” – emlékezett elcsukló hangon Busch. „Nem tűrte a hülyeségeket… és mindenkinek megmondta a frankót, egyenesen a szemükbe mondott mindent. Ezért szerettem Coyt, és a kitartásáért.”
Busch 15 év után távozik a Joe Gibbs Racingtől, és 2023-ban átigazol a Richard Childress Racinghez. A 37 éves versenyző elmondta, mikor érezte először úgy, hogy JGR-os karrierje a végéhez közeledik.
„Azóta, hogy szétváltak az útjaink Adammel (Stevensszel, aki manapság Christopher Bell csapatfőnöke), már nem volt a régi az egész” – mondta Busch a szakításról, mely a 2020-as szezon végén történt.
„Mi voltunk a Toyota Jimmie Johnsonja és Chad Knausa (akik együtt 7 bajnoki címet nyertek). Tökéletes párost alkottunk.”
„Soha nem tudtuk azt a szikrát replikálni, ami Adamnél megvolt.„
Nem múlt el nyomtalanul a NASCAR Cup Series szezonzárója, hiszen két csapat szerelőjét is kórházba kellett vinni kivizsgálásra.
Christopher Bell bajnoki álmainak a 269. körben lett vége, amikor a pit csapata elrontotta a kiállását, aminek köszönhetően a mezőny végére esett vissza. Ráadásul a szerencsétlen kiállásnak sérülés is lett a vége, mert a csapat emelősének, Caleb Dirks-nek beszorult a keze az anyacsavar és tárcsa közé. „Lehet, hogy eltört a keze” – mondta Adam Stevens, Bell csapatfőnöke. „Éppen úton van kórházba, kivizsgálásra.„
Ennél csúnyább balesetbe keveredett Chris Buescher egyik szerelője, hiszen őt eltalálta egy másik autó a kiállások alatt, de annyira elkerülte mindenki figyelmét ez az eset, hogy még a tévékamerák is lemaradtak róla. Bár Justin Edgell-t kórházba vitték, szerencsére nem tört el semmije – állt a csapat közleményében.
With Justin’s permission and the understanding he will make a full recovery, here is footage from the incident that has been referenced: pic.twitter.com/21tjx75TZX
Ryan Blaney Phoenix-i második helye azt jelentette, hogy a 2022-es NASCAR szezont győzelem nélkül zárta. A 12-es autó versenyzője mérgesen szállt ki az autójából, majd a riporter kérdésére, miszerint miért mérges, azt válaszolta, hogy ez egy „Hülye kérdés… azért mert második lettem.” Blaney hozzátette, hogy egyszerűen a koszos levegőben soha nem tudott olyan közel kerülni Joey Loganohoz, hogy megelőzze.
Nem csak Blaney, hanem az idén csapatot váltó Brad Keselowski is győzelem nélkül zárta a NASCAR szezont, azonban pozitívan néz a jövőbe saját csapatával, az RFK Racinggel. „Azt hiszem, sokat fogunk fejlődni a holtszezonban. … Rengeteg dolgot teszünk azért, hogy fejlődjünk. Elemezni fogjuk azokat a dolgokat, melyek az elmúlt 6-12 hónapban történtek, hogy megértsük, hol tart a vállalat, és ennek megfelelően megtesszük azokat a lépéseket, hogy mindkét autónk olyan helyzetbe kerüljön, ahol versenyezhet a győzelmekért. Ez nem lesz egyszerű, de élvezem a kihívást.„
Joey Logano teljesen más megközelítésből szeretné kezelni a bajnoki címét, mint a visszahúzódó legutóbbi két bajnok, Larson és Elliott.
Logano azon kevés versenyzők egyike, aki a szezon kezdete óta erősen kiállt a versenyzőket érintő dolgok mellett. Ezzel szemben a Hendrick Motorsports legutóbbi két bajnokságot nyerő duója, Kyle Larson és Chase Elliott a spektrum másik végén áll, ők viszonylag visszafogottak.
Loganot szókimondó jelleméről is kérdezték a bajnoki címe utáni sajtótájékoztatón.
„Van néhány gondolat a fejemben. Még nem tudom, hogy meg kellene-e osztanom őket, de ez olyasmi, amin sokat gondolkoztam” – magyarázta Joey Logano.
„Amikor a sportág bajnoka vagy, akkor az egész sportágat te képviseled. Ez egy óriási feladat.”
„Nem veszem félvállról, és a lehető legtöbbet akarom kihozni belőle, mert törődöm az egész szériával, mindannyiunkkal. Ez mindannyiunk megélhetése, és a mi feladatunk, hogy jobbá tegyük, annál mint amilyen régen volt.”
A NASCAR Cup Series kétszeres bajnoka tehát meg akarja ragadni a lehetőséget, hogy fejlessze az alapvetően jó úton járó sportágat.
„Elég régóta vagyok itt. Sok nagyszerű dolgot láttam, és sokat fejlődött a sportágunk ezidő alatt” – mondta Logano.
„De amikor tényleg együtt tudjuk a NASCAR-nak minden aspektusát fejleszteni a versenyzők, a rajongók és a média számára, akkor bajnokként meg kell ragadnod ezt a lehetőséget.”
Joey Logano 2018 után nyert újra bajnoki címet, és ezek alapján számíthatunk arra, hogy egy teljesen más címvédést láthatunk majd tőle, mint azt tettük 3 évvel ezelőtt.
Gordon elismerte hogy Elliotnak volt része a balesetben, de szerinte Ross Chastain nem járt el helyesen az újraindításnál.
Chase Elliott sokáig harcban volt a NASCAR Cup Series 2022-es bajnoki címéért, azonban egy tumultuózus újraindítás után összeakadt Ross Chastainnel, és összetörte autóját.
Jeff Gordon, a négyszeres NASCAR Cup Series bajnok – és nem mellesleg Elliott főnöke a Hendrick Motorsports alelnökeként – ugyanakkor Ross Chastain nyakába akasztotta a nagyobb felelősséget.
„Nos, tudod, hogy nem szabad kimozdulnod a sávodból, amíg nem haladsz át a rajt-cél vonalon, és Chase tartotta is az ívét” – magyarázta Gordon.
„Az 1-es autó viszont sokkal korábban bemozdult és elkezdett lefele jönni. Ez egy feleslegesen agresszív manőver volt, de ezt már megszoktuk tőle.”
„Nem emelt bele, nem is próbált meg lejjebb jönni, és így kipörgette Chase-t, ami a napunk végét jelentette.”
Chase Elliott szűkszavú volt a verseny után, ami nem is csoda, hiszen a sikeres szezonja ellenére üres kézzel kényszerült távozni.
Joseph Srigley, a TobyChristie.com statisztikusának nemrégiben közzétett posztjából kiderült, hogy a 9-es autó 857 kört töltött az élen a 2022-es Cup szezonban, és ezzel ő vezette a legtöbb kört a mezőnyből.
Ez azt jelenti, hogy egy 50 éve fennálló rekord dőlt meg, ugyanis 1960 óta ez volt az első alkalom, és a NASCAR Cup Series történetében a negyedik alkalom, hogy egyetlen versenyző sem vezetett 1000-nél több kört a kupasorozat adott szezonjában.
Nézzük meg, mit nyilatkozott a három versenyző, akik közül egy – Ross Chastain – mindössze egy másodperccel maradt le a bajnoki címről.
Ross Chastain
Chastain autója az utolsó boxkiállás után óriásit javult, miután a verseny legnagyobb részében leginkább a top 10 tengett-lengett. Az utolsó körökben feljött a harmadik helyre, és végül mindössze 1,2 másodperc választotta el a bajnok Joey Loganotól
Szóval, vajon az a pilóta, aki Martinsville-ben a videojátékos mozdulatával levett a lábáról egy egész sportágat, hogy a bajnoki címig jusson, miért nem vállalta be újra ezt a mozdulatot?
„Öt körrel a vége előtt elgondolkoztam rajta. Tudtam, hogy a csapattársam, Daniel Suarez kipróbálta szimulátorban és más srácok is tesztelték a manővert, de én egyszerűen nem gondoltam úgy, hogy itt működőképes lett volna” – magyarázta Chastain.
„Úgy gondoltam, hogy a martinsville-i forgatókönyv volt a tökéletes forgatókönyv hozzá. Az ösztöneim azt súgták, hogy Martinsville-ben csináljam, és az ösztöneim azt mondták, hogy itt ne csináljam.”
Bár első bajnoki cím nem jött össze neki, Chastain nem csüggedt.
„El sem hiszem, milyen jól érzem magam” – mondta Chastain. „Második lettem a Truck Seriesben a pontversenyben 2019-ben, és akkor nagyon sírtam.”
„Most egyszerűen csak büszke vagyok arra, amit elértünk, és nagyon jól érzem magam. … Nem voltak könnyek, nem volt olyan pillanat, amikor össze kellett volna szednem magam. Egyszerűen jó érzés volt harcba szállni a bajnoki címért”
Chase Elliott
Ami Elliottot illeti, az ő gondolkodásmódja más volt. A 2020-as bajnok pont Chastain autóján pörgette ki magát, de nem tudott pontos választ adni arra, hogy mi történt az esetnél.
Elliott versenye a 200. körben fordult rémálommá. A harmadik sor belső oldaláról indult újra, és Chastain volt mögötte. Miután áthaladtak a rajt/célvonalon, Chastain lefelé haladt a pályán, és elkezdett Elliott autója mellé kerülni, erre reagálva viszont Elliott le akarta blokkolni őt. Összeértek, és Elliott a belső falnak csapódott.
„Egyszerűen csalódott vagyok, nyilvánvalóan véget ért a napunk, és véget ért az esélyünk a győzelemre vagy a bajnoki címre” – mondta Elliott. „Óriási csalódás.”
A 236. körben Chastain utolérte Elliottot, a 9-es autó azonban nem törlesztett.
Arra a kérdésre, hogy miért nem törte össze Chastain-t, Elliott azt mondta: „Csak büszke vagyok a csapatomra, és értékelem az erőfeszítést, amit tettek, és a harcot, amit az elmúlt kilenc hétben fel tudtunk mutatni.”
„Alig várom, hogy elkezdődjön a holtszezont” – zárta rövidre az interjút Elliott.
Christopher Bell
Sokáig úgy tűnt, hogy Christopher Bell lesz Joey Logano legnagyobb kihívója, hiszen a zöld alatti kiállások után erősen támadta a 22-es autót.
A 269. körben egy sárga zászló miatt Bell (és Chastain is) új esélyt kapott arra, hogy megfogja az egész nap domináns Joey Loganot.
Bell az ötödik helyen hajtott be a boxutcába, és a 16. helyen jött ki, miután az emelőse hibázott. Ezzel véget értek Bell bajnoki esélyei.
„Hihetetlen, mennyivel jobb a tempód amikor nincs autó előtted” – mondta Bell. „Fogod ugyanazokat az autókat, amelyek a 10., 15. helyen futnak, és az élre teszed őket, és a tempójuk mindig jobb lesz.”
„Volt néhány dolog, amit ma biztosan másképp is csinálhattunk volna, de összességében (Logano) egész hétvégén remekelt, megnyerte a pole-t és szuper erős volt az edzéseken. Mi csak próbáltuk őt hátulról levadászni. A legjobb autó nyerte a bajnokságot, az biztos.”
Bell perspektívába helyezte a versenyt, miután vasárnap reggel megtudta, hogy Coy Gibbs, a Joe Gibbs Racing alelnöke álmában elhunyt.
„Reggel felébredtem, és nagyon izgatott voltam a lehetőségtől, hogy bajnok lehetek, hogy itt lehetek, és küzdhetek azért, amiről mindig is álmodtam” – magyarázta Bell.
„Nagyon kemény ilyen hírt kapni életed versenye előtt. Ez tényleg perspektívába helyezi azt, hogy amit itt csinálunk, az csak egy kis része az életünknek. Igen, csak Joe-ra gondolok. El sem tudom képzelni, min megy keresztül Joe és az egész Gibbs család.„
Joey Logano Roger Penske idei második bajnoki címét nyerte, miután korábban Will Power révén már az IndyCar bajnoki trófeáját is begyűjtötte.
Logano dominálta a versenyt, melynek több, mint a felét az élen töltötte, és a verseny végén fiával ünnepelt, akinek megígérte a győzelmet – és a bajnoki címet.
„Az elmúlt hetekben rengeteget beszélgettünk lefekvés előtt” – mesélte Logano.
„Az első az volt, hogy apu nem fog pole-t szerezni, de azért nyerje meg a futamot és a bajnoki címet. És én nem tudnék hazudni a fiamnak. Végül mindkettő sikerült.”
„Amióta (Kevin) Harvick beültette a fiát az autóba, mindig is ezt akartam tenni Hudsonnal. Annyira szereti az autókat. Különleges pillanat volt, hogy együtt ünnepelhettünk.”
Joey Logano és fia Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media
„Ember, nem tudom eleget dicsérni ezt a csapatot. Egyszerűen fantasztikusak. Paul Wolfe (a csapatfőnöke), és mindenki, aki annyi időt és energiát fektet az utolsó hetekbe.”
„És nem csak ez a 22-es csapat, ez sokkal mélyebbre megy, ha a Roush Yates Motorokra például, ami ebben a rosszfiúban van.”
„Mindenkinek köszönöm a Penskénél, a Fordnál, a Shellnél és a Pennzoilnál, az alkalmazottaknak, mindenkinek, aki támogatott engem. Már 10 éve dolgozom a Shell-lel, és néhány bajnoki címet és 31 győzelmet szerezni különleges dolog.”
Logano jobb keze harmadszor is tökéletes volt
Ha már Paul Wolfe, a crew chief elismerte, hogy egy régi jó barátja óriási segítséget nyújtott neki a verseny során.
„Úgy gondolom, hogy a Ford nagyszerű munkát végzett, és mindenki megpróbált nekünk segíteni minket a rájátszásban” – mesélte Wolfe.
„Többek között Rodney-val (Childers, Kevin Harvick csapatfőnöke) az egész verseny alatt sms-eztem, és folyamatosan kérdeztem, hogy szerinte most mit csináljunk.”
„Szóval a nyílt kommunikáció a többi Ford-csapattal szerintem jót tett. Szóval meg kell köszönnöm nekik is a támogatást, a kommunikációt és a beszélgetést.”
Paul Wolfe (balra) nem egy érzelmes fickó, de azért a harmadik bajnoki címét megünnepli rendesen Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media
És, hogy Logano jobbkezének fejében milyen érzések kavarognak a harmadik bajnoki címe után (egyet Brad Keselowskival, kettőt Joey Loganoval nyert).
„Megkönnyebbülés, hogy őszinte legyek” – ismerte el Wolfe. „Istenem, olyan nehéz megnyerni ezeket a bajnoki címeket.”
Mondtam ezt néhány embernek a hétvége előtt, tudtuk, hogy a lehető legjobban felkészültünk. Megvolt a sebességünk, amikor kipakoltuk az autót, és a lényeg az volt, hogy ne szúrjuk el.
„Nyilvánvalóan nem vagyok egy szuper érzelmes fickó, de ez sokat jelent nekem. Lehet, hogy nem mutatom ki annyira, mint mások, de ez egy nagyon különleges nap.”
Roger Penske a világ (legalábbis az USA) új királya
Térjünk rá Roger Penskére, akinek a csapatai a történelem során először hódították el ugyanabban az évben az IndyCar és a NASCAR bajnoki címét.
„Azt hiszem, 31 éve próbálkozunk vele, úgyhogy itt az ideje. Micsoda különleges hétvége számunkra” – mondta Penske meghatódva.
„Joey nagyszerű munkát végzett. Láthattátok, mire volt képes, ahogy a csapatba került, és hogy egy évben két bajnoki címet szereztünk, az nagyszerű dolog. Ez a célunk minden évben.”
Joey Logano (balra) újabb bajnoki címet szállított Roger Penskének (jobbra) Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media
Ráadásul a Team Penske Logano és Will Power bajnoki címe mellett Austin Cindric révén a Daytona 500-at is behúzta az év elején, szóval a kérdés fenn áll, lehet ennél tökéletesebb szezont futni?
„Nos, utálom azt mondani, hogy egyik jobb, mint a másik, de azt kell mondanom, hogy – ha mindet egybe rakjuk, akkor szerintem mind az első helyen állnak a fontossági listán” – mondta Roger Penske.
„Ez az egész óriási lendületet annak a 70 000 embernek, akik a cégünknél vannak, mert mindannyian érzik a győzelem ízét. Nem nyerünk minden nap, de megtanít bennünket arra, hogyan kell nyerni és hogyan kell játékban maradni, és azt hiszem, ez az, amit elértünk.”
„De tényleg három szuper nap, szuper eredmények a csapat számára. Nem mondhatom, hogy egyik jobb, mint a másik. Csak örülök, hogy ezeket elértük.”
Roger Penske és a Penske csapat ezzel 3. NASCAR Cup Series bajnoki trófeáját gyűjtötte be, és ez egy olyan vitrinbe fog kerülni, ahol már ott van 18 Borg-Warner kupa, melyet az Indy 500 győztesének osztanak ki, és 6 IndyCar bajnoki serleg.
Egy nappal azután, hogy fia, Ty Gibbs 20 évesen megnyerte a NASCAR Xfinity Series bajnoki címét, Coy Gibbs tragikus hirtelenséggel elhunyt.
Gibbs, a Joe Gibbs Racing alelnöke és operatív igazgatója 49 éves korában, álmában halt meg, alig néhány órával azután, hogy fia, Ty a szezonzárón aratott győzelmével megnyerte a 2022-es NASCAR Xfinity Series-t.
Jim France, a NASCAR elnök-vezérigazgatója közleményben tudatta, hogy „megszakad a szíve Coy Gibbs elvesztése miatt”.
„A versenyzés egy család, és az egész garázson belüli kapcsolatok sokkal mélyebbek, mint a pályán zajló verseny” – mondta David Wilson, a Toyota Racing Development elnöke a közleményben.
„Ma családunk egy kedves tagját veszítettük el. Coy Gibbs elvesztése lesújtó mindenkinek a Toyotánál és a TRD-nél. Őszinte részvétünk nyílvánítjuka Joe-nak, Pat-nek, Heathernek, Ty-nak, Case-nek, Jett-nek és Elle-nek, valamint az egész Gibbs családnak és a JGR-nak.”
Denny Hamlin és Kyle Busch (aki vasárnap utoljára indult a JGR színeiben, mielőtt a következő szezonban a Richard Childress Racinghez kerülne) egyaránt együttérzését nyilvánította a csapat felé.
A verseny előtti rajtrácson Busch a nemzeti himnusz alatt remegni látszott, ami a Gibbsnek szóló 1 perces néma csend után következett.
„Szavakkal nem lehet leírni ezt a napot” – posztolta Busch a közösségi médiában. „A mai nap már így is elég kemény volt, de most még inkább gyomorszorító. Összetört a szívem.”
A JGR vasárnap a Cup Series bajnoki címéért versenyzett Christopher Bell 20-as rajtszámú Toyotájával, akinek a boxcsapatában az első kerékcserét végző Jackson, Coy unokaöccse is helyet kapott. A néhai J.D. fia a sisakján emlékezett meg nagybátyjáról.
Jackson Gibbs, the nephew of Coy Gibbs, is still changing tires for Christopher Bell today. Here's his helmet for today's race: pic.twitter.com/Q6aC0fgwrs
Joey Logano nagyon sima versenyen nyerte meg karrierje második bajnoki címét, amivel illusztris társaságba került.
Joey Logano 183 kört vezetett a 270-ből, és bár a végén Ross Chastain mindent megtett, hogy felzárkózzon az ötödik helyről, végül csak a harmadik helyet tudta megszerezni – és ezzel a bajnoki második helyet.
A 22-es autó 2018 után másodszor nyert bajnoki címet, ráadásul a Team Penske elmondhatja magáról, hogy egy idényben övék lett az IndyCar és a NASCAR Cup Series összetett trófeája is.
„Megcsináltuk! Újra bajnokok vagyunk! Ezaz!” – mondta üvöltve Joey Logano. „Fantasztikus csapatunk van, nagyon jó volt az autó, de a vége azért intenzív volt.”
„Minden ami 2020-ban történt, azért most visszavágtunk. Köszönöm mindenkinek, aki segített megnyerni ezt a bajnokságot, óriási dolog megnyerni egy ilyen trófeát.”
„Nem kételkedtem egy pillanatig sem abban, hogy ma bajnokok leszünk. Soha nem voltunk ennyire felkészülve egy bajnoki döntőre.”
Ross Chastain a Trackhouse Racing első évében a második helyre hozta be az 1-es autót.
„Mindent megtettünk…” – ismerte el Chastain „Fantasztikus autónk volt. Februárban senki nem gondolta volna, hogy az 1-es autó lesz a második a bajnokságban.”
„Ez egy folyamatosan építkezés, mindenki keményen dolgozik, és elég örült belegondolni, éppen most harcolhattunk egy Cup bajnoki címért. Ez még csak a kezdet.”
„Nem gondolom, hogy sikerült volna bevetni a „Hail Melon”-t, úgyhogy nem is próbáltam meg.”
A kétszeres bajnok 2008 és 2012 között a Joe Gibbs Racing csapatában versenyzett, így természetesen interjújában részvétét nyilvánította a Gibbs családnak.
Christopher Bell és a Joe Gibbs Racing viszont nagyon szerencsétlenül zárta a szezont, hiszen sokáig harcban voltak Joey Loganoval, azonban az utolsó kiállását elrontották, visszacsúszott a mezőny végére, és végül csak 10. lett, amivel a bajnokságban a harmadik helyet szerezte meg.
Végül de nem utolsó sorban érdemes megemlíteni Chase Elliottot, aki egy újraindítás után összeakadt Ross Chastainnel, és kiesett a versenyből.
Ahogy idén már többször láthattuk, óriási csapatmunka folyt a versenypályán, hiszen bár Ryan Blaney egész nap gyorsabb volt csapattársánál, Joey Loganonak, tökéletesen játszotta el a hátvéd szerepét, és bár a győzelmet ezzel feladta, és csak második lett, de a csapatának egy bajnoki címet szerzett ezzel.
A futam egyébként egészen nyugalmasan alakult, a két Penskés autó dominált, az utolsó 100 körben több incidens is történt.
Először a 194. körben egy újraindítást követően a Ty Gibbs-szet helyettesítő Daniel Hemric indított el egy láncreakciót, mely balesetbe McDowell, Tyler Reddick és Erik Jones is belekeveredett.
Utána jött a már említett Elliott és Chastain féle baleset, ekkor azonban csak Elliott autója sérült. A legnagyobb csattanást viszont McDowell és a visszatérő Alex Bowman mutatta be, amikor a hátsó egyenesben csattantak egyet.
The 6th caution of the day comes out after Michael McDowell gets into Alex Bowman.
A top 10-be végül Logano, Blaney és Chastain mögött Chase Briscoe, Kevin Harvick, William Byron, Kyle Busch, Denny Hamlin, Kyle Larson és Christopher Bell fért még be.
Ross Chastain és Chase Elliott idén már találkoztak egyszer, és most Phoenixben ismét összecsaptak, ezúttal viszont végzetes volt az eset.
Chase Elliott esélyei arra, hogy a NASCAR-kupa sorozat második legfiatalabb kétszeres bajnoka legyen ideje korán elszálltak, miután a futam utolsó szakaszában az újraindításnál történt egy incidens.
Több mint 100 körrel a vége előtt Elliott az ötödik helyen, a belső sáv harmadik helyén haladt, Ross Chastain pedig közvetlenül mögötte sorakozott fel. Ekkor a Trackhouse Racing versenyzője a belső sávba húzódott, ahol a 9-es autó blokkolt, és megpördült a pálya belső oldalára, ahol a falba csapódott.
Sajtóinformációk szerint Ty Gibbsnek családi gondjai akadtak, éppen ezért nem tud ott lenni a Cup Series szezonzáróján.
Gibbs tegnap este nyerte meg a NASCAR Xfinity Series bajnoki címét. Azt egyelőre nem tudni, hogy ki fogja őt helyettesíteni a 23-as autóban.
A legfrissebb hírek szerint elég komoly a szituáció, és azt kérek a szurkolóktól, hogy tiszteljék a Gibbs családot ebben a nehéz időkben
Jelenleg segíti a csapatot AJ Allmendinger az ülés beállításában, a tervek szerint azonban 16-os autót fogja vezetni Phoenixben.
Daniel Hemric, az Xfinity Series 2021-es bajnoki jelenleg a legnagyobb esélyes arra, hogy a 23-as autó sofőrje legyen ma este.
AJ Allmendinger and Chris Rice are here in the 23 garage stall as the seat and adjustments take place. Allmendinger just climbed in pic.twitter.com/unB9CwQkIJ