Kategória: NASCAR

  • 15 000 dollárra büntették meg a verekedő Ty Gibbs-et

    A NASCAR illetékesei kedden 15 000 dollárra büntették Ty Gibbst magatartási szabálysértésért.

    Ugyanakkor ki kell emelni, Gibbs nem a verekedésért kapta a pénzbírságot, hanem amiért a Martinsville Speedway-en rendezett péntek esti Xfinity Series verseny után a boxutcában nekiment egy másik versenyző autójának.

    Gibbs a múlt pénteki futam utolsó hosszabbítási kísérletében összeütközött Sam Mayer-el, így egyik versenyző sem tudta elhódítani a 100 000 dolláros Dash 4 Cash bónuszt, ami ennek köszönhetően AJ Allmendinger-é lett.

    Gibbs a rivális Sam Mayer 1. számú JR Motorsports Chevrolet-jén vezette le a frusztrációját, és a levezető körben nekiment a lökhárítójának. Mindketten kiszálltak az autóikból és összeverekedtek, mielőtt a csapataik, és a versenybírók szétválasztották őket.

    A szabálysértés a NASCAR Szabálykönyv 4.3.A&E (NASCAR-tagok viselkedése) és 8.8.8 (Crew-tagok/Szervizek) szakasza alá tartozott.

    Gibbst és Mayert is behívták az Xfinity Series tisztviselői elé egy konzultációra a péntek esti verseny után. A 10 perces beszélgetés után kezet fogtak, és egyikőjüket sem szankcionálták a verekedés miatt.

  • Denny Hamlin torkig van a fiatalabb korosztállyal

    Denny Hamlin elmondta, elege lett a tiszteletlen versenyzőkből, akik – szerinte – rombolják a sportág értékét magatartásukkal.

    Hamlin szerint a fiatal versenyzők túl agresszívek és nem mutatnak elég tiszteletet, mert soha nem szembesülnek semmilyen következménnyel.

    Ez volt a NASCAR veterán Denny Hamlin üzenete Jim Rome-nak és a „The Jim Rome Show”-nak, miután az idei szezonban megsokasodtak a versenyek végén történt incidensek.

    Az újabb, fiatalabb generáció, amelyik nemrég érkezett meg a sportágba, úgy tűnik, hogy sokkal agresszívabb” – panaszkodott Denny Hamlin.

    Nyilván agresszívnak kell lenned, de mindennek van egy határa, és sajnos a legnagyobb baj az, hogy az emberek manapság nem tisztelik egymást. Csak be kell jelentkezni a Twitterre, hogy ezt megtaláljuk.

    Hamlin úgy véli, hogy a fiatalabb versenyzők azért agresszívabbak, mint a korábbi generációk, mert kevésbé félnek attól, hogy a pályán kívül kell felelniük a tetteikért.

    A múltban az történt, hogy ha összetörtél valakit, akkor a tapasztaltabb versenyző jött, és kiverte az első fogaidat” – mondta Hamlin.

    Manapság a csapattagok megvédik a srácaikat. Ez így nagyon más sport, mint ami régen volt. Szóval ezek a fiatal srácok úgy érzik – és nem mindig a fiatalok, mi, öreg veteránok is elkövetjük a hibáinkat -, hogy sokkal agresszívabban vezethetnek.

    Egyszerűen a kockázatot felülírja a nyereség értéke. A kockázat az, hogy itt-ott talán kapok egy kis ejny-bejnyét, és a jövőben aggódnom kell, hogy az a fickó visszavág majd nekem. De az emberek manapság úgy gondolják, hogy ez megéri.

    Van igazság abban, amit Hamlin mond?

    Bár az ütközések és lökdösődések már régóta a NASCAR részei, az idei szezonban a hasonló akciók minden eddiginél nagyobb méreteket öltöttek, különösen az utolsó körökben.

    COTA-ban Ross Chastain megszerezte pályafutása első győzelmét egy olyan utolsó körös kilökés során, amely inkább dodzsemezésre hasonlított.

    A következő héten a 19 éves Ty Gibbs az utolsó körben félrelökte saját csapattársát, és megnyerte a richmondi Xfinity-futamot.

    Gibbs a verseny után meglehetősen közömbösen nyilatkozott a mozdulatról, és elismerte, hogy szándékosan ütötte ki csapattársá.

    Mindenképpen megérdemlek egy kilökést” – mondta Gibbs. „A győzelemért versenyzünk. Nehéz őket megszerezni. Szóval ez van…

    Egy héttel később Gibbs-et az utolsó körben tüntették el, ami a verseny után verekedéshez vezetett.

    A lökdösődések és ütközések annyira mindennapossá váltak, hogy a Cup Series e heti martinsville-i futamának utolsó körében mindenki azt várta, hogy Joey Logano félrelöki William Byront az útból – beleértve a kommentátorokat is.

    Logano megpróbálta, de Byron szerencséjére a 22-es autó nem tudott elég közel kerülni hozzá.

  • Retró gumikat hoz a Goodyear a darlingtoni throwback futamra

    A NASCAR Cup Series május 8-i, retró darlingtoni futamán a Goodyear 400-as versenyen régi gumiabroncsokkal futnak majd az autók.

    Amikor a NASCAR Cup Series idén tavasszal visszatér Darlingtonba, akkor ismét legendás festéseket láthatunk majd, emellett azonban a Goodyear is retró kinézettel fog megérkezni a versenyre.

    A Darlington Raceway és a Goodyear, a NASCAR 68 éves partnere hétfőn bejelentette, hogy megújítja a Goodyear 400 szponzorációját a NASCAR egyik leghíresebb helyszínével.

    A Darlington Raceway egy 1,366 mérföld hosszú ovális pálya az egyesült államokbeli Darlingtonban.

    A tavalyi versenyt Martin Truex Jr. nyerte, amelyen az autók a stock car versenyzés történelmének tiszteletére nosztalgikus festést viseltek. Ez volt a Goodyear első főszponzorációja Észak-Amerikában.

    Az idei futamra május 8-án, magyar idő szerint 21:30-kor kerül sor.

    Az Eagle versenyabroncsok vintage felirattal lesznek díszítve, amelyeket utoljára az 1980-1992-es Cup-szezonokban használtak.

    Bár a dizájn egy visszautalás, idén ez még érdekesebb lesz az egy kerékanyával rendelkező abroncsok miatt.

    A gumidizájnt a nemzeti sorozat mindhárom (Cup, Xfinity, Truck) tavaszi, Darlingtonban megrendezésre kerülő futamán használni fogják.

    A festésektől kezdve a történelmi pályán át a retró gumikialakításig kevés verseny ragadja meg úgy a NASCAR hagyományait, mint a Goodyear 400” – mondta Kerry Tharp, a Darlington Raceway elnöke egy nyilatkozatban.

    A NASCAR legrégebb óta folyamatosan működő partnereként a Goodyear egyedülálló módon beleszövődött a sportág történelmébe, és ideális partnere a NASCAR hivatalos retró hétvégéjének a Darlington Raceway-en.

    A Goodyear 1954-ben Darlingtonban végezte első NASCAR gumiabroncstesztjét, és az első NASCAR győzelmét az 1959-es Southern 500-as futamon Darlingtonban szerezte Jim Reed pilótával a volán mögött.

  • Hailie Deegan szerint ezen a dolgon kell változtatnia a NASCAR-nak

    Hailie Deegan szerint a NASCAR-nak jobban meg kell ragadnia a fiatal rajongókat, és ezért egy fontos javaslatot is tett a sportágnak.

    Hailie Deegan második szezonját tölti a NASCAR Truck Series-ben. Mint minden más versenyző, ő is rajongott a sportágért, jóval azelőtt, hogy beült volna a volán mögé.

    A múlt héten a 20 éves versenyző félretette a sisakját, és a rajongók szemszögéből mondta el véleményét a NASCAR-ról, különösen a Cup Series-ről, és azt javasolta, hogy a futamoknak rövidebbnek kellene lenniük. Ezt a témát már évek óta vitatják.

    Deegan megjegyzéseit az teszi még érdekesebbé, hogy ő olyan valaki, aki a közösségi médián keresztül kapcsolatban áll a rajongóival, és annak a fiatalabb demográfiai rétegnek a nézőpontját kínálja – melyet a NASCAR aktívan próbál elérni.

    A nézés mellett egy Twitteren folytatott beszélgetésbe is beleugrott, amikor egy rajongó azt javasolta, hogy a Cup futamoknak fele olyan hosszúnak kellene lenniük, mint jelenleg.

    Gondolkodjatok el ezen” – írta Deegan. „Versenyzőként nem fogsz egy fél futamot ülni és csak türelmesen vezetni, ha rövidebb lenne.

    A legtöbb Cup futam alatt ezért nem történik semmi az utolsó szakaszig. Továbbá, ha azt akarod, hogy a fiatalabb rajongók érdeklődjenek, akkor szem előtt kell tartanod, hogy az ő koncentrációs idejük rövidebb.

    Néhány perccel később egy további gondolatot is felvetett a témával kapcsolatban.

    Továbbá véleményem szerint sok embernek nincs évi 36-szor 4 órája arra, hogy a tévében nézzen egy futamot” – mondta.

    Deegan különleges kapcsolata a fiatalabb közönséggel

    A NASCAR az elmúlt évben nyilvánosan elismerte, hogyan próbálja növelni a rajongói bázisát, és hogyan próbál minél sokszínűbb és fiatalabb közönséget elérni.

    Deegan tagadhatatlanul beleillik ebbe a fiatalabb közönségdemóba, és ami még fontosabb, rendkívül kötődik hozzá.

    A közösségi médiában való jelenléte a versenyzői közösségben páratlan. Több mint 130 000 követője van a Twitteren; 3,1 millió a TikTok-on; 439 000 feliratkozó a YouTube-on; több mint 715 000 követője a Facebookon; és 1,2 millió az Instagramon.

    Bár a különböző platformok között bizonyára van átfedés, ötmillió követője akarja hallani, amit mondani akar. És ő ezt meg is teszi, rendszeresen kommunikál a közönségével az összes csatornán keresztül. Visszajelzéseket is kap tőlük.

    Más szóval, jelentős mintát nyújt arról, hogy mi jár a NASCAR által vonzani kívánt fiatalabb potenciális rajongók fejében.

  • Wallace: Csoda, hogy még vannak a fogaim, annyiszor szájba rúgtak idén

    Eddig a 2022-es NASCAR Cup szezon nem volt túl kedves Bubba Wallace és a 23XI Racing számára, és gyűlnek a rossz eredmények.

    A Daytona 500-on elért szép 2. hely után a legtöbb teljesítménye felemás volt. Valójában mindössze három alkalommal végzett a Top 20-ban. Igaz, csapattulajdonosa, Denny Hamlin sem volt túlságosan elragadtatva a gyenge eredmények miatt.

    A formájáról szólva Wallace így nyilatkozott: „Meglepődtem, hogy maradtak még fogaim. Az elmúlt hetekben sokszor szájba rúgtak, de ez a versenyzés része” – panaszkodott Bubba Wallace – értelemszerűen átvitt értelemben.

    Soha nem tudod, mire számíthatsz, amíg meg nem történik. Néha nagyon jó lehet, néha nagyon rossz.

    Ezért kell csak kezelni az elvárásaidat. Nekem azt mondták, hogy soha ne hagyd, hogy a magasságok túl magasak, a mélységek pedig túl alacsonyak legyenek. Csak lovagold meg a hullámot, bármi történik, megtörténik, de te mindig állj készen a feladatra.

    Egy nemrégiben adott interjúban a 23-as rajtszámú pilóta kitért azokra a nehézségekre, amelyekkel ő és csapata összességében szembesül, amit a társtulajdonos Denny Hamlin is „elfogadhatatlannak” tartott.

    Hamlin versenyzője szerint azonban nem eszik olyan forrón a kását. „Ez egy fejlődő program. Nyilvánvalóan hátrányban vagyunk a COTA után kapott büntetésünk miatt” – mondta Wallace.

    A 2021-es talladegai győztes kifejtette, hogy próbálják a „megfelelő embereket a megfelelő helyekre tenni.”

    Kifejtette, hogy van egy nagyszerű folyamatábrájuk mindarról, ami jelenleg történik, és mindez azért történik, hogy mindenki tudja mi a saját feladata, és azt együtt csapatként végezzék el.

    Hibák történtek, amiket ki kell javítanunk” – folytatta Wallace. „De a sportág erről szól, mindig is lesznek hibáink. Úgy tűnik, most egy kicsit több van, mint másoknak.

    Még a szezon korai szakaszában vagyunk, szóval, rendben leszünk.

  • A NASCAR versenyzői változásokat követelnek Martinsville után

    A Martinsville Speedway-en zajló hétvégi események egyetlen maradandó képe az lesz, ahogy Ty Gibbs megütötte Sam Mayert.

    Ez be fogja árnyékolni a szombati Cup-futamon történteket – még azt a jó érzéssel teli pillanatot is, amikor William Byron az édesanyjával ünnepelte a győzelmet egy évvel azután, hogy ezen a versenyen stroke-ot kapott.

    Csakhogy Martinsville általában a jó versenyekről, a drámai befutókról, és a „bump-n-run” koccanásokról híres. Bár a szombati kupafutam hosszabbításba torkollott, nem ez lesz a történelem legemlékezetesebb futama.

    A szombati Cup futamon nem történt zöld zászló alatti előzés az első helyért, a Hendrick Motorsports duója, William Byron és Chase Eliott pedig 397 kört vezettek a lehetséges 403-ból.

    Egyszerűen ennél jobb terméket kell a nézőknek adnunk” – mondta Denny Hamlin a Next Gen autóval való versenyzésről, miután a 28. helyen végzett.

    Több tényező kombinációja vezetett ahhoz, hogy a rajongók milyen versenyt láthattak – vagy nem láthattak. A versenyen mindössze négy sárga zászló volt, köztük kettő szakaszmegszakítás miatt.

    Mivel elképesztően hűvös éjszaka volt, a gumikopás sem jelentett problémát a pilótáknak.

    Bármikor, amikor ilyen hideg van, akkor a gumik nem is nagyon kopnak” – mondta Byron. „Ez határozottan tényező volt egész este.

    Ryan Blaney a Martinsville-i negyedik helye után azt mondta, hogy a gumik kopásának mértékén lehetne emelni.

    A bal oldal egyszerűen nem kopik ezen az autón. Ez már csak ilyen, szóval tudom, hogy felmerült a lágyabb bal oldali gumik ötlete, amit én támogatok” – jelentette ki Blaney.

    Csak az újraindításoknál volt esély az előzésre
    Csak az újraindításoknál volt esély az előzésre Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

    Aero, váltó, gumi… De mi volt a probléma Martinsville-ben?

    Cole Custer a harmadik helyről indult, és az első két szakaszon az első ötben haladt, amíg egy boxutcai büntetés egy elgurult gumi miatt a mezőny végére nem került. Nem tudott talpra állni, és végül a 21. helyen végzett.

    Úgy tűnt, legalábbis az én szemszögemből nézve, hogy az autók egy kicsit alulkormányzottak voltak a kanyarban az aero miatt” – mondta Custer az NBC Sportsnak. „Amikor hátul a forgalomban vagy, egyszerűen nem tudsz az előtted lévő lökhárítójához érni. Mindenki autója eléggé egyforma volt, őszintén szólva, és a gumi sem igazán kopott.

    Brad Keselowski az NBC Sportsnak tett nyilatkozatában nem kertelt: „Az aero nagy probléma volt.

    Egy boxutcai büntetés után hátrébb sorolták, és a 17. helyen végzett.

    Ez egy másfajta Martinsville-i verseny volt” – mondta Keselowski. „Nem mennék el addig, hogy a Next Gen autók nem voltak megfelelőek a rövid pályákra, de azt is mondanám, hogy még egy kicsit dolgozhattunk volna rajtuk.

    Kevin Harvick, aki a 14. helyen végzett, az NBC Sportsnak nyilatkozott: „Az autó rendben van. A sebességfokozatok viszont teljesen rosszak.

    Hamlin szerint nem egy probléma vezetett a szombat esti unalomba fulladó versenyhez.

    Egyszerűen csak nincs meg a mechanikai tapadásunk ahhoz, hogy előzzünk. Ez az autó, a pálya és a gumik kombinációja. Ezek a dolgok együttvéve egyenlőek azzal, amink van. Tanulunk, próbálunk javulni, de jelenleg nincs ötletünk, hogyan lehetne ezt a dolgot helyrehozni.

    Hamlin szerint azonban az időzítés lehet a kulcs bármilyen változtatáshoz.

    Ha nagy változásokat akarunk, akkor már most tesztelnünk kell a jövő évre, mert új alkatrészeket kell gyártanunk. Még a mostani alkatrészeket sem tudjuk beszerezni” – mondta a Joe Gibbs Racing versenyzője.

  • Éjszakai túlóra, avagy így vette be újra a legendás 24-es autó Martinsville-t

    William Byron érzelmes, és persze domináns győzelmet aratott a NASCAR Cup Series Martinsville-i versenyén.

    Nos, nem volt egyszerű az első két szegmensről értékelhető összeállítást csinálni, hiszen nem sok minden történt a verseny ezen szakaszában.

    A Martinsville-i pole-ból induló Chase Elliott dominánst teljesítményt nyújtott, és megnyerte az első, és a második szakaszt is, igaz mindkét rész végén a forgalom miatt izgalmasan alakult számára a finis.

    A harmadik, és egyben utolsó szakasz elején William Byron átvette a vezetést, és már nem is engedte ki azt a kezéből a verseny végéig.

    Clint Bowyer „CAUTION!” kiáltása mindent elmondott a verseny izgalmairól. A 38-as rajtszámú David Gilliland miatti sárga zászlónak – 6 körrel a verseny vége előtt – Byronon kívül mindenki örült.

    Nem volt ez meglepő, hiszen a Next Gen autóval nehéz volt előzni a Martinsville-i pályán, és zöld zászló alatt nem történt előzés az első helyért a 400 körös verseny alatt.

    A „hosszabbításban” Joey Logano került William Byron mögé, azonban a 22-es rajtszámú autó sofőrje egyszerűen nem volt elég agresszív ahhoz, hogy megelőzze a 24-es autót, így William Byron nyerte a NASCAR Cup Series Martinsville-i versenyét.

    Fantasztikus érzés” – mondta Byron a verseny után. „Amikor az utolsó sárga kijött, azt hittem, hogy mindenki mögöttünk a boxba megy, de szerencsére kint maradtak.

    Agresszívak voltunk. Úgy éreztük, hogy könnyedén üzemi hőfokra tudjuk hozni a gumikat és rendben leszünk. Erre szükségünk is volt, hiszen az egyik legagresszívabb srác volt mögöttünk Joey Logano személyében.

    William Byron a verseny utáni érzelmes interjújában rákot legyőző anyukájának ajánlotta győzelmét.

    Byron és Chase Elliott – a Hendrick Motorsports versenyzői – hihetetlen módon 397 kört vezettek a 403 körös Martinsville-i versenyen.

  • Joey Logano: Legközelebb majd nagyobbat ütök

    Logano elismerte, nagyobbat kellett volna löknie a győztes William Byronon a vasárnap éjszakai Martinsville-i versenyen.

    Igen, nagyobbat kellett volna löknöm rajta” – mondta nevetve a Joey Logano a második helyezését követően.

    Ezzel az autóval egy kicsit keményebben kell ütni őket, úgy tűnik, de ez volt minden, amit tehettem, hogy elkapjam őt. Ez volt a nehéz rész – az ő autója biztosan jobb volt az enyémnél a kanyarokban.

    A Hendrick autói egész évben ebben voltak erősek; mindenkinél keményebben mennek be a kanyarba. Szóval mindent megtettem, hogy utolérjem őt.

    Elérni őt, megtámaszkodni rajta, én pedig megpróbáltam bevenni a kanyart, ez egyszerűen túl sok volt, és nem tudtam megcsinálni.

    Az utolsó két körre Byron külső oldalán indulva Logano az újraindításnál be tudott húzódni Byron mögé a 2-es kanyarban.

    Logano ezután úgy érezte, hogy Byron elrontotta a 4-es kanyart a fehér zászlóra fordulva, és úgy gondolta, hogy ez volt az a lehetőség, amire várt.

    Azt gondoltam, hogy eljött a nagy esélyem” – mondta Logano. „Bementem az 1-es kanyarba az utolsó körben, és megpróbáltam őt kibillenteni. Ő azonban ügyesen fékezett, és jól védekezett.

    Logano és a 22-es csapat az utolsó szegmensben kapott erőre. Logano volt az, aki képes volt megtörni a Byron és Chase Elliott addigi dominanciáját, és végül ez egy második helyet eredményezett neki a Martinsville Speedway-en.

  • Rákot legyőző anyukájának ajánlotta győzelmét William Byron

    Byronnak ez több volt, mint egy nagy győzelem szombat este. Ez egy kiváló lehetőség volt arra, hogy tisztelegjen édesanyja előtt is.

    A NASCAR-versenyzés nem mindig a győzelemről és a vereségről, a rivalizálásról és a versengésről, vagy egymás autóinak veréséről és ütlegeléséről szól.

    Persze ez is fontos. William Byron domináns teljesítménnyel nyerte a vasárnap éjszakai versenyt és ezzel ő lett az első kétszeres Cup győztes ebben a szezonban.

    Szombat este azonban sokkal több volt a tét. Ez volt Byron életének egyik legijesztőbb pillanatának egyéves évfordulója.

    Ez 2021. április 11-én történt, és miközben Byron a Hendrick Motorsports Chevrolet-jével aznap este a negyedik helyen végzett, édesanyja, Dana a kórházba tartózkodott, miután rosszul lett a versenyen.

    Az orvosok megállapították, hogy édesanyja egy „mini stroke”-ot kapott. Szerencsére Dana Byront időben kórházba szállították, így a stroke hatása végül minimálisra csökkent.

    De bármennyire is optimista volt Dana, fia, William és a Byron család többi tagja a „mini stroke” után, ekkor jött vissza a diagnózis második része, amely sokkal ijesztőbb kimenetelű volt: Danának agydaganata volt.

    Szerencsére, mint kiderült, Dana Byronnak a rák egy ritka, de nagyon jól kezelhető formája, az úgynevezett MALT-limfóma volt, és csak az agyának bal oldalán lokalizálódott. És több hónapos kezelés után „remekül van” – mondta William a szombati győzelem után.

    William Byron, Rudy Fugle és a híres "Grandfather Clock"
    William Byron, Rudy Fugle és a híres „Grandfather Clock” Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

    Byron érzelmes volt a verseny után

    Bár a győzelem az övé és a csapatáé volt, az édesanyjának is szólt.

    Ez a győzelem az anyukámnak szól” – mondta Byron az FS1-nek a Martinsville Speedway-en aratott győzelme után. „Tavaly ugyanezen a hétvégén volt egyfajta mini agyvérzése, és agydaganatot diagnosztizáltak nála.

    Sokat jelent, hogy itt van. Ez egy őrült év volt, de jól van, és köszönöm mindenkinek a támogatást. Úgy éreztem, mintha lélekben velem lett volna az autóban.

    Byron nem bírta magában tartani, mennyit jelentett neki, hogy az édesanyja személyesen is ott volt vele győzelménél, és érzelmes interjút adott a verseny uátn.

    Szeretem a szüleimet” – mondta William. „Annyira támogattak, de hagyták, hogy magamtól nőjek fel, hogy a magam ura legyek. Mindig kiálltak mellettem.”

    Aztán nevetett, mert a szombati győzelem három napon belül a második alkalom volt, hogy kiérdemelte az egyik ikonikus martinsville-i „Grandfather Clock”-ot. A Truck Series csütörtöki futamát is ő nyerte ott.

    Vannak versenyzők, akik egész életükben nem nyernek egyet sem ezekből az értékes órákból, és most Byron már kettőt is kapott.

    Mindig is szerettem volna nyerni Martinsville-ben, és most ezen a hétvégén két órát is kaptam, úgyhogy ezt élvezni fogom” – mondta William Byron.

  • Így mutat a NASCAR Next Gen autója egy dirt pályán – VIDEÓ

    Jövőhéten látogat a Bristol Dirt-re a NASCAR mezőnye, és néhány finomítást el kell végezni a Next Gen autón, hogy megfelelő legyen a borításra.

    Ahogy telnek a napok, és egyre közelebb kerül a Food City Dirt Race a Bristol Motor Speedwayen, a NASCAR továbbra is dolgozik azon, hogy a Next Gen autó nagyszerű show-t nyújtson a félmérföldes földes pályán.

    Szerdán (április 6-án) a NASCAR és a Bristol Motor Speedway is közzétette közösségi médiacsatornáin azokat a felvételeket, amelyeken egy gyártó által nem meghatározott – valószínűleg ugyanaz a prototípus, amely más földes pályákon is részt vett a teszteken – Next Gen autó köröz a pályán.

    Stewart Friesen, a NASCAR Camping World Truck Series főállású versenyzője ült az autó volánja mögött, és a földpályás versenyzésben szerzett széleskörű tapasztalatát és tudását felhasználva nyújtott betekintést a NASCAR jelenlévő tisztviselőinek.

    Friesen az elmúlt szezonban a NASCAR Cup Series és a NASCAR Camping World Truck Series első versenyén is indult a bristoli földes pályán, és idén is részt vesz – feleségével együtt – a Truck Series versenyén.

    A NASCAR-nak a tesztelésben való segítségnyújtás miatt Friesen nem vesz részt az április 18-án, a Bristol Motor Speedway-en megrendezésre kerülő Food City Dirt Race-en – írja a TobyChristie.com.

    A tavalyi verseny káoszba fulladt, és a rengeteg esélyes elhullása után a dirt tapasztalatokkal nemigen rendelkező Joey Logano nyerte a versenyt. A Team Penske versenyzőjének annyira megtetszett a helyszín, hogy idén a Truck Series versenyén is el fog indulni.