Kategória: NASCAR

  • Sam Mayert nem izgatja a Ty Gibbs-es verekedés utózöngéje

    Sam Mayer nyíltan kimondta, mit gondol Ty Gibbs-ről a Martinsville-i NASCAR Xfinity Series verseny utáni verekedésük kapcsán.

    A pályán történt ütközés után a Joe Gibbs Racing versenyzője, Ty Gibbs és a JR Motorsports pilótája, Sam Mayer összeverekedett a boxban.

    Az egészet az váltotta ki, hogy az utolsó körben Mayer felszorította a falra Gibbs-et, aki többször is nekiment a levezető körben, majd a boxban is, és emiatt később pénzbírságot is kapott.

    Meglöktem hátulról. Erről szól a rövidpályás versenyzés. Ő pedig felidegesítette magát. Párszor megütött, de gyenge ütések voltak. Elég vicces volt”mondta Mayer.

    Ő ezt minden héten megcsinálja a riválisaival. Nem értem, ha ő adja, akkor miért nem tudja kapni?

    Mayer elmondta, tovább szeretne lépni, és nem foglalkozik már a Ty Gibbs-es esettel.

    „Beszélek vele, ha akar. De én jól vagyok. Engem nem érdekel. Továbblépek, és ugyanolyan keményen versenyzek mindenkivel.”

    Erről szól az Xfinity Series. Kimegyek a pályára, és a legjobbamat nyújtom. Ő meg majd azt csinál, amit akar. Ha valaki kilöki majd, akkor továbbra sem lehet panasza, hiszen ő is ugyanezeket a dolgokat csinálja, és ilyen hírnévre tett szert.

    A NASCAR Xfinity Series következő versenyére április 23-án, Talladegában kerül majd sor, azonban itt reméljük nem kerül majd payback-re sor, hiszen itt ha két autó találkozik, akkor általában repül az egész mezőny.

  • Az NFL legenda nem nyomja meg még a pánikgombot

    Emmitt Smith, az NFL legendás futójátékosai az idei szezonban NASCAR csapatot indított, azonban az eredmények még nem rózsásak.

    Smith versenyzője az a Jesse Iwuji, aki az Egyesült Államok Tengerészeti Akadémiájára járt, és jelenleg a haditengerészet tartalékos tisztje, miután hét évig aktív szolgálatot teljesített.

    Eddig nehéz szezonunk van. De ez az első évünk, és ez Jesse első teljes szezonja. Ez az év a tapasztalatszerzésről szól. A legjobb helyezésünk egy 27. hely volt, de ez a legutóbbi kiesésünk miatt romlott le, mivel előtte a 19. hely volt az átlagunk” – mondta Emmit Smith.

    Szóval haladunk előre, de hamarosan változtatásokat fogunk végrehajtani, és remélhetőleg ezek a változtatások pozitívan alakulnak.

    Smith Amerika Csapatában, a Dallas Cowboys-ban töltötte legszebb éveit, ahol 3 Super Bowl-t nyert.

    A Hírességek Csarnokába beválasztott játékos mezszáma a 22-es volt, azonban ezt a rajtszámot már a Penske birtokolja a NASCAR Xfinity Series-ben. Így jutottak el a 34-es számhoz.

    Nem is tudtam, hogy a 34-es szám milyen nagy hatással van ránk, amíg végül meg nem kaptuk a számot, és el nem kezdtünk foglalkozni a történelmével és Wendell Scott-tal, az egyik első afroamerikai NASCAR versenyzővel.

    Ő volt az első afroamerikai győztes. Ő is a 34-es autóval versenyzett, így a 34-es szám több szempontból is szimbolikus.

    Smith azt is elmondta, neki miért ennyire fontos a 34-es szám.

    Ez volt Walter Payton mezszáma, és ő volt az én példaképem az NFL-ben. Nagyszerű érzés, hogy mindkét legenda előtt tiszteleghetünk ezzel a rajtszámmal.

  • CSAK KERESZTBE! Vasárnap jön a NASCAR bristoli dirt versenye

    A Bristol Motor Speedway dirt versenypályán megrendezésre kerülő második versenyt immáron éjszaka fogjuk tartani.

    Az átállással kapcsolatos vélemények általánosan pozitívak voltak. A versenyzők egy hagyományosabb dirt futamra számítanak, amikor magyar idő szerint hétfő hajnalpban pályára lépnek a félmérföldes pályán.

    Szerintem nagyszerű dolog, hogy éjszakára helyezzük át ezt a versenyt” – mondta a NASCAR Cup Series 2020-as bajnoka, Chase Elliott, aki tavaly a 26. helyről rajtolva a 10. helyen végzett. „Azt hiszem, ez sokat segít a problémáinkon, remélhetőleg a nedvesség a pályán marad, és emiatt kisebb gondot okoz majd a por is.

    Azt hiszem, mindaz, amit tavaly tanultunk, nagyszerű eszköz volt ahhoz, hogy hogyan fogjunk hozzá az idei szezonban. Úgy tűnik, hogy jó irányba haladtak a dolgok, és remélhetőleg jó show lesz. Szerintem sok lehetőség rejlik benne.

    Nem az éjszakai versenyre való átállás az egyetlen nagy különbség. A versenyzőknek és a csapatfőnököknek alkalmazkodniuk kell az új Next Gen versenyautóhoz, amelyet idén vezettek be a NASCAR legjobb sorozatában.

    A tavalyi autó és a Next Gen autó keverékét fogjuk kipróbálni” – mondta Rudy Fugle, William Byron csapatfőnöke, aki a Cup sorozat eddigi egyetlen kétszeres győztese az idei szezonban. „Van néhány feljegyzésünk a NASCAR múlt heti tesztjéről.”

    A különbség a salakon való versenyzéssel szemben azonban az, hogy milyen gyorsan változnak a pálya körülményei. Szinte minden körben más ívet kell autózni.

    Ráadásul maga a pálya felépítése is különbözik attól, amit a tavalyi nyitófutamon használtak.

    Ahelyett, hogy a pálya aljától a tetejéig egyenletes lejtő lenne, az idei változat fokozatos emelkedést alkalmaz – 16 fokot az alján, 19 fokot a tetején – annak reményében, hogy egy életképes második versenysávot hoz létre.

    Joey Logano, egy olyan versenyző, akinek igen kevés tapasztalata van a dirt pályán, mégis a tavalyi versenynek ő lett a meglepetésgyőztese.

    Idén végre előnyben lehetnek a dirt specialisták Bristolban?

    Elméletileg az éjszakai verseny segít a pályának megtartani a nedvességet, és valószínűleg jobban kedvez az olyan pilótáknak, mint Christopher Bell és Kyle Larson, akik dirt pályákon nőttek fel, és továbbra is erősen jelen vannak ebben a szakágban.

    Larson és Bell tavaly a mezőny eleje közelében versenyzett, amikor összeütköztek, és végül a mezőny végén kullogtak be a célba.

    A Bristol Dirt verseny indulási sorrendjét a szombati négy 15 körös kvalifikációs futam során határozzák meg.

    A 250 körösre tervezett Cup verseny lesz az első, amelyet húsvét vasárnapján rendeznek meg azóta, hogy Rusty Wallace 1989-ben Richmondban győzött a havazás miatt februárról elhalasztott versenyen.

    Az események magyar idő szerint szombaton, 22:30-kor indulnak majd meg. Ekkor először a Truck Series fog kvalifikációs versenyeket futni, később pedig éjfél magasságában jönnek majd a Cup Series autói. A nap a hajnali 2 órakor rendezett Truck versenyben csúcsosodik majd ki.

    A vasárnap már csendesebb lesz Bristolban, hiszen a nap folyamán csak egyetlen futamot tartanak – sőt ez nálunk már hétfőre át fog csúszni -, méghozzá a Cup Series versenyét hajnali 1 órakor. Ezt természetesen szokás szerint az ARENA4+ szolgáltatásán követhetik majd.

  • A NASCAR kész változtatni, keresi a megoldásokat

    Nincs egyszerű helyzetben a NASCAR. A Next Gen autóval kapcsolatos pozitivitás kezd lecsengeni, és egyre többet panaszkodnak a versenyzők.

    A SiriusXM NASCAR rádióban szerdán adott interjúban Scott Miller, a NASCAR versenyzésért felelős alelnöke elmondta, hogy több tényező is szerepet játszott a Martinsville-i verseny unalomba fulladásában.

    A két héttel ezelőtti NASCAR Cup Series richmondi futam is már inkább a stratégiáról szólt, mintsem a versenyzésről, szombat este Martinville-ben pedig már odáig fajult a helyzet, hogy nem történt a pályán zöld zászló alatti előzés az első helyért.

    Miller véleménye a versenyről több versenyző kijelentéseit tükrözi, azaz, nincs egyetlen tényező, amire rá lehetne mutatni.

    Értelemszerűen a versenyzők elég nagy keresztmetszetével álltunk kapcsolatban, hogy megtudjuk a véleményüket. Találkoztunk a Goodyearrel is” – mondta a NASCAR egyik legmagasabb pozícióban álló tisztviselője.

    Tervezünk egy gumitesztet Martinsville-ben az év későbbi szakaszára, hogy ott kipróbáljunk néhány új dolgot.

    A versenyzők a váltást említették lehetséges problémaként. Átnézzük az adatokat, és megnézzük, hogy a következő alkalommal, amikor visszamegyünk, mit tudunk majd tenni az ügy érdekében.

    Fantasztikus, hogy az események éjszaka zajlanak. Van egy utánozhatatlan hangulata a dolognak, de a hideg hőmérséklet és az éjszaka határozottan nagyobb kihívást jelent, mint azt bárki is gondolná. Azt hiszem, ez is közrejátszott.

    A NASCAR Next Gen autójának új, 5 sebességes, szekvenciális váltójával a versenyzők által a pályán tapasztalt nagy mennyiségű váltás kiküszöbölése érdekében valószínűleg más áttételre lenne szükség, mondta Miller.

    Még ha meg is kapnánk azt a felső fokozatot pontosan azon a fordulatszámon, amire mindenki vágyik, valószínűleg még akkor is váltanának a srácok.

    Egyszerűen ha kopik a gumi, és lassul az autó, akkor sokkal gyorsabban lehet menni úgy, ha váltanak.

  • Panaszáradat a NASCAR Martinsville-i rádiós összeállításában – VIDEÓ

    Nem volt egyszerű dolga a versenyzőknek Martinsville-ben, hiszen a hideg idő mellett, a Next Gen autó problémáival is meg kellett küzdeniük.

    75 éves lett a Martinsville-i verseny, és természetesen mind a 36 pilóta azért állt ki a rajtrácsra, hogy hazavigye a híres „Grandfather Clock”-ot.

    Austin Dillon spottere már a felvezető körön elpanaszolta versenyzőjének, hogy „jelenleg befagy a hátsóm, nálad mi a helyzet?

    Kyle Larson már az első szakaszban szenvedett gumijaival, és elmondása szerint túl gyorsan lekoptatta a hátsó abroncsait. A 2021-es bajnok azt kérdezte, hogy mások váltanak-e, és ha igen, akkor hol, de Crew Chief-je szerint mindent jól csinált.

    Alex Bowman tavaly nyert Martinsville-ben, de idén nem volt jó versenye, hiszen ő is a gumikra panaszkodott, ő úgy érezte, hogy kanyarbejáraton, és kanyarkijáraton is túlkormányzott volt az autója, és esélyét nem látta annak, hogy a pályán előzzön.

    Austin Dillon – talán a mezőnyben egyetlen autóként – tiszta előzéseket tud bemutatni a Martinsville-i gemkapcson, neki a végén egy harmadik hely lett a jutalma.

    A Joe Gibbs Racingnek borzalmas napja volt. Denny Hamlin már korán körhátrányba került, nem is fordult autója, és végül kifogyott az üzemanyag az autójából, így több kör hátrányban fejezte be a versenyt.

    Nem járt jobban Martin Truex Jr. sem, aki egy defekt miatt lett lekörözve. „Ennyi, vége a ki*****tt versenyünknek” – mondta a csalódott sofőr.

    Az indulatok Kevin Harvick-ék csapatában is dúltak Martinsville-ben, a veterán versenyző arra panaszkodott, hogy nem segített neki eléggé a csapata.

    Nem hiszem el, hogy nem csináltunk semmit ma este az autóval, hogy gyorsabb legyen” – mondta Harvick a rádión.

    Egyből jött a válasz a crew chieftől: „Szerinted mi a sz**t tudtunk volna csinálni? Szinte semmit nem lehet változtatni az autón!

    A verseny végül a pitben dőlt el, és William Byron hálás is volt csapatának: „Köszönöm srácok, fantasztikusak vagytok” – mondta a rádión a Martinsville-i verseny győztese.

  • Joey Logano türelemre intette a NASCAR versenyzőit, és rajongóit

    A NASCAR Cup Series versenyzőit – többek közt Joey Logano-t is – ebben a szezonban egy téma tartotta lázban: a Next Gen autó.

    Egy új autó nagy tanulási folyamatot jelentett. Kihívást ad az árnyalatok megtanulása és az, hogy hogyan változtatja meg az egyes versenypályák érzetét. Ez az egyik legnagyobb sztori minden hétvégén.

    Joey Logano arra számít, hogy ez a belátható jövőben is így lesz, még akkor is, ha a versenyzők egyre több és több kört tesznek meg az autóval.

    Azt hiszem, ha megfelelő mentalitással rendelkezel, akkor sosem hagyod abba a tanulást” – mondta Logano.

    Meg kell próbálnod megtalálni a módját, hogy fejlődj és jobb legyél, bármi is legyen. Szépen lassan persze kiegyenesedik majd a fejlődési görbe, és nem lehet majd olyan nagy léptékben fejlődni.

    De ez az, amikor belekerülsz a fillérek halmozásába. Apróságokkal nyerhetsz majd sokat.

    Ahogy a mondás tartja, a türelem erény. Különösen, ha egy új autóról van szó; csak azért, mert a szezon már javában tart, még nem jelenti azt, hogy a tanulás és a finomhangolás véget ért.

    És ezt már a szezon kezdete előtt is mondtam, hogy szurkolóként és versenyzőként egy kicsit türelmesnek kell lennünk” – magyarázta Logano.

    Mert lesznek olyan területei ennek az autónak, amelyek egyszerűen látványosak. Lesznek olyan területek, ahol egyszerűen jobb lesz. Láttunk néhány futamot, különösen a 1,5 mérföldes pályákon, ahol jobb volt a produktum.

    De türelmesnek is kell lennünk, és meg kell értenünk, hogy ahol egyes területek nagyszerűek és sokkal jobbak lesznek, ott más területek esetleg rosszabbak lesznek.

    És nekünk, mindannyiunknak – beleértve a szurkolókat is – azon kell dolgoznunk, hogy jobbá tegyük ezt a dolgot. Nem csak folyamatosan rámutatni arra, hogy hol vannak a gyenge pontok. A jó dolgokra is koncentrálnunk kell.

  • A NASCAR veteránjai szerint is jöhetnének a rövidebb versenytávok

    Egyre több hang szólal fel a NASCAR versenyek hosszának ügyében, és immáron két igazán nagy név is elmondta véleményét; Harvick és Dale Jr.

    Három teljesen különböző karrierpályán lévő NASCAR-versenyző is azt követeli, hogy rövidítsék le a NASCSAR versenyek hosszát.

    Ezt tette a korábbi NASCAR-pilóta Dale Earnhardt Jr, a veterán versenyző Kevin Harvick és a fiatal sztár, Hailie Deegan.

    Ez az egyik Dale Earnhardt Jr. volt, mivel retweetelt egy tweetet, ami lebontotta a NASCAR Cup futamok időtartamát az évtizedek során, és azt, hogy a jelenlegi szakaszrendszer miatt kevesebb időt töltött a „nyers versenyzéssel” a mezőny, mint eddig bármikor.

    Míg Dale Jr. egyszerűen csak egy tweetet támogatott, addig Kevin Harvick nyilatkozatában védte a hagyományos versenyeket, de támogatta a többi futam lerövidítését.

    Szerintem a Daytona 500-nak nyilvánvalóan 500 mérföldnek kell lennie. A Coke 600-on pedig lehetne vitatkozni. De a többi futamnak nem is kellene megengedni, hogy 500 mérföldes legyen. Ezek számomra régimódinak tűnnek” – mondta Harvick.

    Szerinte egy 500 mérföldes NASCAR verseny átlgaban „túl hosszú”.

    „A Coca-Cola 600, a Daytona 500, a Southern 500 – azaz a koronaékszer eseményeknek meg kell tartania  versenytávjait” – mondta.

    Ahogy jelenleg zajlanak a dolgok, és a néző szokásokat figyelembe véve szerintem minden másnak rövidebbnek kellene lennie.

    Annyi biztos, hogy ha már Kevin Harvick is ezt mondja, a NASCAR-nak érdemes hallgatnia.

  • Kyle Larson elismerte, nem lesz előnyben salakos múltja miatt

    Nem vitatható, a NASCAR mezőnyből Kyle Larson rendelkezik a legnagyobb salak pályás múlttal, de elmondása szerint ez nem jelent semmit.

    Ezen a hétvégén a NASCAR Cup és Truck Series cirkusza a Bristol Motor Speedwayre látogat.

    A pilóták azonban ismét a dirt felületen fognak nekivágni a versenynek. Ez már a második futam, amit a ilyen borításon rendeznek, de a Next Gen autók most először próbálhatják ki a felületet.

    A futam előtt Kyle Larson arról beszélt, hogy a salakos pályán sok tapasztalattal rendelkező versenyzők előnyben lesznek-e.

    Nem igazán lehet felkészülni rá. Még ha 300 dirt versenyt futnék is egy évben, akkor sem jelentene előnyt. Szóval, felkészülten, felkészületlenül, nem számít. Valószínűleg mindannyian felkészületlenek vagyunk. Fogalmam sincs, mire számíthatok”mondta Kyle Larson.

    Hasonlóképpen Tyler Reddick is bevallotta, hogy neki sincs fogalma arról, mire számíthat. Meglepő módon kijelentette, hogy ő nem is salakos versenynek számolja ezt a bristoli kirándulást. Mégpedig azért, mert nem salakos felület volt tavaly, hanem inkább poros.

    Szerinte a sár földnek számít, de tavaly egyszerűen csak por és gumi volt. A pozitívum, hogy legalább örül annak, hogy az idei futamot éjszaka rendezik.

    Eközben Larson egyik potenciális riválisa, Chase Briscoe odáig ment, hogy szerinte hátrányt jelent számára, hogy salakos múltja van.

    Ugyanis bármilyen tapasztalatot is szerez az ember a dirt pályákon, dirt autókkal, azt itt, ezen a helyszínen ki kell dobni az ablakon.

    Mivel azonban a futam éjszaka lesz, ez a versenyzőknek jobban kijöhet. Ez azért van, mert a pálya egy kicsit nedvesebb lesz, és jobban hasonlít majd egy természetes dirt pályára.

  • Ezúttal Chase Elliott teszi majd tiszteletét a Truck Series-ben

    Chase Elliott, a NASCAR Cup Series 2020-as bajnokae a Spire Motorsports színeiben indul szombaton, Bristolban.

    A NASCAR legnépszerűbb versenyzője lesz a negyedik pilóta, aki a csapat NASCAR Camping World Truck Series nevezésével indul az idei szezonban Austin Hill, Alex Bowman és William Byron után.

    Az elsődleges szponzoráció a HendrickCars.com-tól érkezik, míg a NAPA Auto Parts, Elliott NASCAR Cup Series-ben szereplő horgonyzó partnere, társszponzorként jelenik meg a gép fedélzetén.

    A hétvégén Bristolban a 7-es Chevy Silverado-t fogom vezetni, és már nagyon várom” – mondta Elliott. „Ezekkel az autókkal mindig nagyon jó mókának tűnik a salakon való versenyzés.”

    Ez a csapat idén remek futamokat teljesített, és rövid idő alatt egy stabil programot hozott össze. Izgatottan várom, hogy lássam, mire leszünk képesek szombat este.

    Elliott csak egy lesz azon négy Cup Series versenyző mellett – Joey Logano, Harrison Burton és Austin Dillon – akik a NASCAR Camping World Truck Series szombati versenyén is rajthoz állnak.

    Az a lehetőség, hogy egy olyan kaliberű tehetség, mint Chase Elliott, a NASCAR Cup Series bajnoka a Spire Motorsports színeiben versenyezzen a Bristol Motor Speedwayen, hihetetlen lehetőség a NASCAR Camping World Truck Series csapatunk számára” – magyarázta Jeff Dickerson, a Spire Motorsports társtulajdonosa.

    Chase egy generációs tehetség, aki bármikor képes győzni, amikor csak a versenyautó volánja mögé ül. A sportág minden szintjén nyert már, és rendkívül szerencsések vagyunk, és nagyra értékeljük, hogy beleegyezett, hogy a mi autónkat vezesse.

    William Byron – Elliott csapattársa a NASCAR Cup Series-ben – a Martinsville Speedway-en megrendezett múlt heti futamon a 32. helyről indulva szerezte meg a Spire Motorsports első győzelmét a szériában.

  • Dale Earnhardt Jr: A tévék lesz*rják a NASCAR közvetítéseket

    Nem újdonság, hogy a NASCAR-rajongók panaszkodnak a nem elég jó közvetítésekre, most azonban Dale Earnhardt Jr. is beállt közéjük.

    A Door Bumper Clear podcast legutóbbi epizódjában Dale Jr. nem kertelt, és elmondta, hogyan zajlik a verseny közvetítése a futam végeztével, hogyan „kapkod mindenki”, hogy minél előbb vége legyen a műsornak.

    Némi kontextus kedvéért: Earnhardt Jr. a jó interjúk hiánya ellen szól, és általában a verseny utáni interjúk hiánya miatt.

    Régi hagyomány volt a sportágban, hogy a közvetítés megvárta, amíg az autó megérkezik a victory lane-re, és ott készítettek interjút a győztessel. Ma már ez nem így van.

    Azért csináljuk az interjút a célegyenesben, mert a tévé siet, hogy vége legyen az adásnak” – mondta Dale Earnhardt Jr., az NBC kommentátora.

    Minél több versenyt tolunk a nagy csatornákon – és nem a kábelcsatornákon, az NBC Sports Network vagy a FOX Sports 1-en – akkor a FOX és az NBC hatalmas sietségben vann, hogy végezzünk minél hamarabb, és jöhessen a következő program.

    A NASCAR nem fontos számukra.

    A JR Motorsports tulajdonosa megosztotta gondolatait arról, hogy mit kellene tennie a NASCAR-nak és a műsorszolgáltatóknak, hogy megoldják ezt a problémát, ami Dale Earnhardt Jr.-t is megőríti.

    Szerintem meg kell találnunk a módját, hogy legalább azt a 15 percet-fél órát megadjuk magunknak, amikor összes arra érdemes versenyzőt meg tudjuk interjúvolni” – mondta.

    Hozzátette, hogy valahányszor lejön a kommentátorfülkéből és ránéz a telefonjára; feltűnik neki, milyen sokan panaszkodnak arra, hogy a győztes versenyzőkön kívül más versenyzők nincsenek megkérdezve.

    Nagyon sajnálom az otthoni rajongókat, hogy ezeket nem láthatják” – tette hozzá Dale Earnhardt Jr.