Kategória: NASCAR

  • Emlékhely készülne a NASCAR és az IndyCar legendás kommentátorának

    Aki a YouTube-on nézegetett már régebbi NASCAR és IndyCar videókat biztosan hallotta már Bob Jenkins legendás hangját.

    A néhai IndyCar és NASCAR kommentátor Bob Jenkins barátai összefogtak, hogy pénzt gyűjtsenek egy falfestményre, amelyet egy kétszintes épületre festenek a szülővárosában.

    A tavaly augusztusban agydaganatban elhunyt Jenkins hosszú idő óta először nem lesz jelen a májusi Indy 500-on, de a sportra gyakorolt kitörölhetetlen hatása miatt a remény az, hogy Libertyben egy állandó emlékművet állítanak, amely a város csodálatra méltó fiának állítana emléket.

    Bob Jenkins soha nem felejtette el, honnan jött, egy kis közösségből, Indianapolis-tól 70 mérföldre délkeletre” – írta Melissa Browning, a Union Country Development Corporation igazgatója a falfestmény-kezdeményezés támogatására létrehozott GoFundMe oldalon.

    Szeretett közössége szeretné létrehozni ezt a szívből jövő tisztelgést egy szerény ember előtt, aki igazán hitt abban, hogy ő csak egy rajongó, akinek piszok nagy szerencséje volt a karrierje során.

    Ez a projekt azonban az oldal könnyű elérhetőségétől és átláthatóságától, valamint sikerétől függ. A falfestmény tisztelegni fog Bob Jenkins élete előtt, és arra fogja bátorítani a fiatalokat, hogy merjenek álmodni, hogy minden dolog az életben lehetséges.

    A makett nem a kész termék; a neves művésszel, Pamela Bliss-szel dolgozunk együtt, hogy egy hihetetlen műalkotást hozzunk létre.

    A befolyt összegek a művész díjazását és az idővel szükséges karbantartást fogják biztosítani. Ha ez az oldal rendkívül sikeres lesz, közösségünk szépítése Bob nevében fog történni.

    Azok, akik támogatni szeretnék a Jenkins falfestményt, itt adományozhatnak.

    Bob Jenkins legjobb pillanatai:

  • Briscoe: Meg kellett próbálnom…

    Chase Briscoe vasárnap este a Bristol Motor Speedway dirt pályáján az utolsó körben egy megkérdőjelezhető manővert vetett be.

    Briscoe megpördült a 3-as kanyar bejáratánál, amikor megpróbálta megelőzni Tyler Reddick 8-as autóját. Az eset következtében Reddick-be csapódott, és mind a ketten megforogtak.

    Nevető harmadikként Kyle Busch érkezett, és megszerezte idei első győzelmét, Reddick pedig továbbra is győzelem nélkül áll a Cup Series-ben.

    Én csak megpróbáltam megnyerni a versenyt” – mondta Briscoe. „Nagyon gyorsan utolértem, és tudtam, hogy a forgalom miatt lesz esélyem. Bevetődtem, de így utólag nem ez volt a megfelelő manőver.

    Miután megszerezte a második helyet Busch-tól, Briscoe az utolsó 18 kört azzal töltötte, hogy megpróbálta levadászni Reddicket.

    Próbáltam kifigyelni, hogy hol tudok gyorsabb lenni nála. Sajnos az alsó ív nem működött az utolsó néhány körben, ezért muszáj voltam egy ilyen bevetődést csinálni. Egyszerűen más esélyem nem volt, hiszen csak a felső ív működött” – magyarázta bizonyítványát Briscoe.

    Briscoe elmondta, hogy szörnyen érezte magát, amiért kiütötte Reddicket, és hogy nem állt szándékában ezt tenni. Mielőtt lesétált a boxutcába, hogy bocsánatot kérjen, Briscoe azt mondta, hogy „megérdemelne egy pofont” Reddicktől.

    Ha megüt, akkor megüt” – mondta Briscoe. „Megérdemelném. Ilyen a versenyzés, de majd megbeszélem vele.

    A beszélgetés barátságos volt, amikor Briscoe megérkezett Reddick autójához. Reddick nem ment neki Briscoe-nak, és elismerte, hogy ő is ugyanezt tette volna.

    Nyilvánvaló, hogy Tyler és én már eleget versenyeztünk egymás ellen. Mindketten tudjuk, hogy nem fogjuk egymást szándékosan összetörni. A győzelemre hajtottunk.

    Nagyon büszke vagyok arra, hogy mi harcoltunk az első helyért. Utálom, hogy egyikünk sem nyert, de szerintem Tyler megértette, és nagyon jól kezelte a dolgot.

    Reddick magát hibáztatja, hogy magára engedte Briscoe-t

    Őszintén szólva nem hiszem, hogy mindent jól csináltam. Briscoe képes volt felzárkózni rám” – nyilatkozta a csalódott Reddick a futam után. „Egy kicsit jobb munkát kellett volna végeznem.

    Nem kellett volna hagynom, hogy ilyen közel kerüljön. Minden valamirevaló dirt versenyző megpróbálta volna ezt a manővert az utolsó kanyarban.

    Ennek ellenére Reddick ismét győzelem nélkül maradt, ráadásul úgy, hogy kínzóan közel volt a győzelemhez.

    Ez szívás, de még így is képesek voltunk a második helyen végezni. Jobban kellett volna mennem, és elhúznom, hogy a végén ne legyen olyan távolságban ahonnan ezt megpróbálhatta. Én így látom a dolgot.

  • VIDEÓ: Itt tényleg minden megtörtént, Truck Bristol Dirt összefoglaló

    Nagy verseny? Igen! Trükkös körülmények? Igen! Olyan ütközés, ami még nem volt a NASCAR Truck Series történetében? IGEN!

    Ben Rhodes meggyőző teljesítményt nyújtva nyerte a bristoli dirt versenyt, méghozzá egy késő előzéssel.

    Bár a Truck Series címvédője sokáig vezetett, egy elrontott kiállás után a verseny utolsó szakaszának kezdetén Carson Hocevar és John Hunter Nemechek vette át a verseny irányítását.

    Rhodesnak sikerült visszakapaszkodnia az első ötbe a sárgák és újraindítások sorozatán keresztül, így optimális helyzetbe került, és öt körrel a vége előtt a második sorból indulhatott a verseny utolsó újraindításánál.

    Hocevar – aki pályafutása során először vezetett Truck versenyt szombaton – mindent megtett, hogy megtartsa a vezetést, de Rhodes egy váratlan manőverrel végül megelőzte őt.

    A verseny egyik legérdekesebb momentuma a 96. körben történt, amikor Matt DiBenedetto enyhén érintkezett Austin Wayne Self-el, miközben a top10-ért csatáztak.

    Amikor a két autó összeért, DiBenedetto hátsó lökhárítója és Self gépének első lökhárítója teljesen egymásba ékelődött.

    A pálya biztonsági csapata a vontatóautóval nekicsapódott a 25-ös számú járműnek, hogy kiszabadítsa a tehetetlen technikákat, azonban ez nem járt eredménnyel, ráadásul a 25-ös autón hatalmas károk keletkeztek.

    Végül a Truck Series kisegítő személyzetének sikerült szétválasztani a két autót, de mindkét pilóta búcsút inthettek a top 10-es eredménynek, és a jó szereplésnek, így a 35. és a 36. helyen fejezték be a futamot.

  • Kyle Busch jókor volt jó helyen, így ő nyerte a Bristol Dirt-öt

    Az utolsó körig kiélezett hozott a Cup Series Bristol Dirt verseny, melyet végül nevető harmadikként Kyle Busch nyert meg.

    1. szakasz

    Nehezen indult a Bristol Dirt futam. Mint ahogy korábban bemutattuk, sok változást el kellett végezniük a csapatoknak, hogy felkészítsék a Next Gen autókat a salakos versenyre.

    Nos ez a Stewart-Haas Racing három autójának nem sikerült túlságosan jól. A pole-ból induló Cole Custer, valamint Kevin Harvick, és Aric Almirola is azonnal bajba került, hiszen eltömődtek autóiknak hűtőnyilasai, ami miatt mindhárman visszaestek a mezőny végére.

    Közben Kyle Larson ügyesen manőverezett a pályán, és feljött a második helyre. A címvédő azonban ezzel nem elégedett meg, és fej-fej melletti küzdelmet folytatott az élen haladó Briscoe-val.

    Az 50. körben azonban jött a dráma, hiszen Chase Briscoe defektet kapott, ami miatt be is lengették a sárga zászlót. A fiatal pilóta visszaesett a 30. helyre.

    A szakaszt Kyle Larson nyerte. A nem-kompetitív kiállások után – ami azt jelenti, hogy ugyanabban a sorrendben kell kijönni a pitből, ahogy bementek a versenyzők – Daniel Suarez és Chase Briscoe is kinn maradt, így ők rajtolhattak a mezőny elejéről.

    2. szakasz

    A második szakasz elejét sok sárga és zöld zászló váltakozása jellemezte. Többek között Alex Bowman is megpördült, Denny Hamlin pedig lelassult – és végül ki is állt – motorhiba miatt.

    A nap legnagyobb balesete a 98. körben következett be, amikor öt autó is összeütközött, s bár Corey LaJoie, Noah Gragson, Alex Bowman és Austin Cindric tovább tudott menni, Kevin Harvick jobb első kereke viszont kitörött, és egyből a garázsba állt.

    A radaron már ekkor elkezdett megjelenni egy elég nagy esős réteg, ami rohamosan közeledett a Bristol-hoz.

    Éppen ezért egyre keményebb versenyzés folyt, és végül az egyik újraindításnál Chase Briscoe meg tudta előzni az addig fantasztikusan védekező Suarezt.

    Briscoe-t követte Christopher Bell is, aki az este folyamán folyamatosan a top 5-ben haladt, de most volt először reális esélye megkaparintani az első helyet.

    Végül ez nem sikerült neki, és Briscoe-é lett a második szakasz. Mindeközben az eső megérkezett.

    3. szakasz

    Többen is kinn maradtak a pályán annak a reményében, hogy újra tudják majd indítani a versenyt, és ez a taktika be is jött. Körülbelül egy óra várakozás után a versenyzők újra kigördültek a salakra.

    A legnagyobb nyertes Kyle Busch lehetett volna, aki a pályán maradt, első helyről várta a rajtot, viszont az újraindítás után szenvedett az autójával, és visszaesett.

    Újabb sárga zászlós periódusok követték egymást, többek között Chase Elliott és Cody Ware is találkozott egymással, majd később Todd Gilliland, Erik Jones és Ricky Stenhouse Jr. miatt is érkezett a pace car.

    Az első helyre közben fellopakodott Tyler Reddick, akinek a legnagyobb kihívója Kyle Busch volt. A két versenyző körökön keresztül fej-fej mellett haladt a Bristol Dirt pályán.

    Érdemes megemlíteni Brad Keselowski-t is, akik ekkor – Daytona óta először – a top 5-ben autózott. Hátrébb pedig elkezdett felzárkózni Chase Briscoe, Christopher Bell és Kyle Larson is.

    A verseny nem igazán tudott lendületbe jönni, a leghosszabb zöld zászlós etap 28 körös volt.

    38 körrel a vég előtt aztán újabb nagy baleset történt, Austin Dillon lelassult, és bár a mezőny nagy része el tudta őt kerülni, a mezőny végén érkező Kurt Busch és Aric Almirola szerencsétlenül járt, és a falban kötöttek ki.

    A baleset pont rosszkor jött, hiszen ismét leszakadt az ég. Ezúttal „csak” fél órát kellett várni, és ismét felbőgtek a motorok.

    24 kör volt hátra, amikor újraindult a mezőny, és Tyler Reddick ugyanolyan magabiztosan rajtolt, mint ahogy az egész harmadik szakaszban.

    A 8-as autó mögött hatalmas csata folyt Kyle Busch, Chase Briscoe és Joey Logano között. Briscoe gyorsan áthámozta magát a 18-as autón, és célba vette Reddick-et.

    Az utolsó körben egy eléggé kérdőjeles manővert mutatott be Chase Briscoe, amivel saját magát és Tyler Reddicket is kiszedte a versenyből, Kyle Busch pedig ezzel nevető harmadikként megnyerte a versenyt, és megszerezte idei első győzelmét.

    Nekem mindegy, hogy szerzem a győzelmet, ha nyerek” – mondta a bristoli közönség fújolás közepette Busch. „Úgy érzem magam itt, mintha én lennék Dale Earnhardt Sr.! Király!

    Tyler Reddick és Chase Briscoe elképesztő sportszerű módon kezet ráztak a verseny után, miután utóbbi bocsánatot kért.

     

  • A visszavágás lebeg Cole Custer szeme előtt

    Cole Custer eredménye messze elmaradt attól, amire az autója képes volt a Martinsville Speedwayen, mégis pozitívan zárta a hétvégét.

    A Stewart-Haas Racing versenyző elismerte, a tavalyi év után szinte bármilyen kis pozitívum előrelépésnek számít.

    Nyilvánvalóan egyikünknek sem volt olyan éve tavaly, mint amilyet szerettünk volna, így idén ég a vágy bennünk, hogy visszavágjunk” – mondta Custer a RACER-nek.

    A műhelyben mindenki nagyon várta már, hogy idén elkezhessük az évet. Mindenki nagyon jó munkát végzett, hiszen gyors az autónk.

    Jó volt így az élen futni, és megmutatni az embereknek, mire vagyunk képesek. Még egy-két kisebb dolgon javítanunk kell, és akkor minden héten ott lehetünk az élmezőnyben.

    Custer a verseny nagy részében az élmezőnyben autózott, azonban egy büntetés miatt a mezőny közepébe került. Az előzés szinte lehetetlen volt, így nem tudott visszakapaszkodni az elejébe.

    Nagyon jól látszódott, hogy nem lehetett előzni. Amikor megbüntettek minket, tudtam, hogy nincs esélyünk visszajönni. Pedig nagyon gyors volt az autónk” – mondta Custer.

    Szóval, azt hiszem, sok pozitívumot tudunk felmutatni ebből a futamból, úgyhogy csak dolgozunk tovább, és nem koncentrálunk túlságosan a rossz dolgokra.

    Custer, Bowman
    Custer, Bowman Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media

    Custer: Fontos, hogy megbízz magadban

    Custer továbbra is arra összpontosít, hogy a kis dolgokat jól csinálja, és így elkerülje a nagy hibákat. Ez része inkább mentális képességeket vesz igénybe.

    A Cup Series nem vicc” – jelentette ki Custer. „Néhány ponton nagyon mélyre kerülsz, mert ahelyett, hogy az Xfinityben a 10. vagy 15. helyen futnál egy rossz napodon, a Cup Seriesben a 25. helyen állsz. Nagyon könnyű lecsúszni és gödörbe kerülni.

    Ha túl sokáig vagy rossz hangulatban vagy gödörben, akkor ez egy visszaeséssé válik. Biztosnak kell lenned abban, hogy megvan az önbizalmad ahhoz, hogy ebből kimaradj.

    Cole Custer a pole pozícióból várhatja a Bristol Dirt hétfő hajnali versenyét, és jó esélye van egy pozitív eredményre.

    Boldog vagyok, hogy az első helyről indulhatok, hiszen hátulról rajtolni nagyon rizikós egy ilyen futamon.” – mondta Custer a kvalifikációt követő interjúban.

    Ha mezőny végéből rajtolsz, akkor könnyen előfordulhat, hogy már az első szakaszában a versenynek kört kapsz, ezért is örülök ennek az eredménynek.

    A verseny vasárnapról hétfőre virradó éjszaka, hajnali 1 órakor kezdődik majd, és az az ARENA4+ szolgáltatásán lehet majd nézni a futamot.

  • Így akarja megnyerni a fiatalabb nézőket a NASCAR

    Brian Herbst, a NASCAR médiáért felelős vezető alelnöke a NASCAR nézettségéről és a fiatalabb közönség megszólításáról beszélt.

    Ahogy a NASCAR a szezon első negyedének lassan vége, a nézettségi adatok terén van minek örülniük. A széria nézettsége a NASCAR Cup Series szezon első nyolc futamán 17%-kal nőtt a 2021-es adatokhoz képest.

    Bár ez a 17%-os emelkedés nagyrészt az idei Daytona 500-as futam időben történő rajtjának és befejezésének köszönhető (8,838 millió 2022-ben, szemben a 2021-es 4,830 millióval), a pozitív tendencia az egész szezonra jellemző volt, mivel a nézettség a 2. fordulón (Fontana) kívül minden versenyhétvégén emelkedett.

    A jó hírek nem csak a Cup Series-re korlátozódnak, mivel az Xfinity Series és a Camping World Truck Series nézettsége is enyhe növekedést mutat a szezon ezen szakaszában.

    A NASCAR szezonja egy hihetetlenül kockázatos vállalkozással kezdődött Los Angelesben. Egy-két évvel ezelőtt talán még hallatlan lett volna, de idén a Cup-autók a Los Angeles Coliseumban versenyeztek.

    A közel 4,3 millió nézővel a The Clash at the Coliseum némileg jobbnak bizonyult az elvártnál, és ez óriási szerepet játszott abban, hogy új nézőket is be tudott vonzani a sportág.

    Azt hiszem számunkra a legfontosabb adat az az, hogy a nézők 17%-a, akik erre a versenyre bekapcsolódtak, a 2021-es rájátszás során egyetlen percet sem néztek a NASCAR közvetítéséből” – mondta Brian Herbst, a NASCAR média és produkciókért felelős vezető alelnöke.

    Ez az, amire törekszünk az időbeosztás szempontjából, és jó volt látni, hogy ez a koncepció bevált.

    LA Coliseum
    Fotó: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media

    Minél több nagyváros, annál jobb nézettség?

    A NASCAR stratégiája, miszerint a nagyvárosokhoz közelebbi vagy akár azokon belüli pályákra megy, tudatos lépés a szurkolói bázis potenciális növelése és a nézettség növelése érdekében.

    A legnagyobb ok, amiért valaki érdeklődik a NASCAR iránt, – és nem NASCAR-rajongó – egyszerűen az, hogy a versenyek közel vannak a lakóhelyéhez” – mondta Herbst.

    Tehát ha az Egyesült Államok valamelyik metropoliszában élsz, akkor elég nagy az esélye annak, hogy nagyon közel vagy egy NBA-csapathoz, egy futball- vagy egy baseball-csapathoz.

    Néha a pályáinkat aszerint állítjuk össze, hogy mekkora a lábnyomuk. A NASCAR-t el kell hoznunk ezeknek a metropoliszoknak a hátsó udvarába. Ez egy olyan stratégia, amit az elmúlt 2-3 évben már bevetettük, és továbbra is agresszívek leszünk ezen a fronton a jövőben is.

    Az utóbbi években a NASCAR az L.A. Coliseumon kívül Austinban, Nashville-ben és St. Louisban, illetve azok közelében is rendez versenyeket az alapszakaszban.

    Ez, valamint a formátum- és konfigurációváltások, mint például a bristoli dirt verseny és az atlantai új superspeedway-konfiguráció, segítettek a fiatalabb rajongók bevonzásában. Az atlantai Cup verseny össznézőszáma közel 7%-kal nőtt a tavalyi futamhoz képest.

    Bár a 18-24 évesek körében 61%-kal nőtt a nézettség a 2021-es szezon első nyolc futamához képest, a NASCAR számára fontos, hogy odafigyeljen arra, hogy a változtatások ne a hagyományok rovására történjenek.

    A menetrendbeli változások és a metropoliszok elérése két kulcsfontosságú része ennek a stratégiának [a 18-49-es demográfiai célcsoport elérése érdekében]” – mondta Herbst.

    Ugyanakkor egyensúlyozni kell a NASCAR hagyományai és néhány ilyen új változás között, de ennek része az is, hogy új demográfiai csoportokat szólítsunk meg, amelyeknek tovább kell növekedniük, ha jól akarjuk magunkat beállítani a következő generációk számára.

    Úgy gondolom, hogy nagyon jó helyzetben vagyunk a nézettségi adatok szempontjából, és nyilvánvalóan nagyon jól indult a szezon. Ha az időjárás is kegyes lesz hozzánk, akkor további növekedésre számítunk.

  • A pálya előkészítése továbbra is kulcsfontosságú a bristoli dirt versenyre

    A Bristol Motor Speedway és a NASCAR illetékesei változtatásokat eszközöltek az idei évre a dirt pálya előkészítési folyamatában.

    Ez azért történt, mert a 2021-es futamot a rossz látási viszonyok és az egyíves versenyzés jellemezte.

    Az autókon végrehajtott változtatások csak avatott szemeknek lesznek észrevehetőek, de a pályán végrehajtott változtatások jól láthatóak.

    Az egyik nagy különbség az, hogy éjszaka lesz a Bristol Dirt verseny, a másik pedig a progresszív emelkedő. A pálya mostantól 16 és 20 fok között változik, ami több ívet nyithat meg a versenyzők előtt. Azonban semmi sem garantált.

    Igazság szerint attól függ minden, hogy mit tesz az a fickó, akinél a vizes kocsi kulcsai vannak” – mondta Chase Briscoe.

    Remélhetőleg több ív is járható lesz. Az első öt-tíz perc az edzésen jó móka volt. Határozottan sokkal agresszívebb a pálya, mélyebbre ástak és többet locsoltak.

    A túlmelegedés nem jelent problémát, és ez a salak nem olyan, mint az Eldorában használt – nem csomósodik annyira, szóval szerintem sokkal több vizet tudnánk ráönteni, mélyebbre ásni, és minden rendben lenne.

    Annak ellenére, hogy van tapasztalata a salakos pályán, Briscoe azt mondta, hogy nem kérdezték őt a bristoli dirt előkészítéséről.

    Az első edzésen a porból adódó látási viszonyok problémát jelentettek, ahogyan 2021-ben is. Denny Hamlin az 1-es és 2-es kanyarban a falnak ütközött, és azt mondta, nem látott semmit.

    Kyle Busch azt mondta, hogy az edzés második felében nem volt látótávolság.

    Ahogy egy autó eléd kerül, utána nem fogsz látni semmit” – mondta Busch. „Két autónál még rosszabb a helyzet. Ez lesz a legnehezebb része a hétvégének – a por.

    Vajon milyen lesz a versenyzés minősége a salakos hétvégén?
    Vajon milyen lesz a versenyzés minősége a salakos hétvégén? Fotó: Logan Riely/Getty Images/NASCAR Media

    Tyler Reddick úgy véli, hogy a dolgok változni fognak az edzésről a versenyre, ahogy a tavalyi birstoli versenyen is, de úgy érezte, hogy a pálya ezúttal jobban bírta a nedvességet.

    A pálya más lesz, de nem igazán tudom megjósolni, hogy milyen” – mondta Reddick a vasárnapi napról.

    Az biztos, hogy éjszaka nem jelent majd ekkora problémát a por, hiszen nem fog sütni a nap a pályára.

    Mi a megoldás?

    Briscoe úgy érezte, hogy a bristoli dirt pálya a pénteki első edzés elején még versenyezhető volt, de a végére „eléggé poros” és nehezen látható volt. Bár Briscoe kiemelte a ragyogó napsütést, azt is mondta, hogy a pálya tetejét jobban is lehetne locsolni.

    A teteje nem kapott elegendő vizet, és ez okozta a problémákat. Amikor először gurultunkk ki az edzésünkre, nagyon enyhén megművelték és locsolták, és elég jó volt.

    Ahogy egyre többet mentünk a felső íven, és elkezdtük lekoptatni azt a részt, alatta nagyon kemény, és száraz volt a talaj, és ez okozta a porzást.

    Szerintem sokkal többet kellene locsolnunk. Ez a por szempontjából is segítene, illetve a verseny minőségét is javítaná.

  • Ilyen változásokon ment át a Next Gen, hogy alkalmas legyen a dirt-re

    Corey LaJoie segítségével a NASCAR bemutatta, milyen módosításokat kellett elvégezni a Next Gen autó karosszériáján a bristoli dirt futamra.

    A videós bemutató a Spire Motorsports garázsában kezdődik, a főszereplő pedig LaJoie 7-es számú Chevrolet-ja lesz.

    A Bristol Dirt esemény különleges, hiszen rengeteg koccanás várható, a legnagyobb problémát viszont a felverődő salak és por fogja okozni.

    Az egyik legnagyobb változást a sárvédők jelentik, melyeket a hátsó kerekek mögé szereltek fel.

    Emellett az autó összes hűtőnyílását lezárták, többek között azt a részt is, ahova Kyle Busch-ék Richmondban – szabálytalanul – szalagot ragasztottak. Természetesen ezek a burkolatok valamennyi levegőt átengednek, hogy tudjon lélegezni a Next Gen.

    Hogy ne hagyjunk ki semmit, íme a felsorolás, hova kerültek védő burkolatok: Első motorhűtő nyílás, motorháztető hűtőnyílás, szélvédő hűtőnyílás, oldalsó hűtőnyílás.

    A Next Gen autó elején is a hátulján is nagy változások történtek. Lekerült a szokásos szénszálas első splitter, és a régi, olcsóbb verzió került a helyére, amely – elméletileg – jobban bírja majd a terhelést.

    Hátul eltűnt az idénre bevezetett diffúzor, melynek értelemszerűen a salakos pályán nem lenne semmi haszna.

    Az Next Gen autó két oldallemeze is kicserélődött, itt alumínium anyagú darab váltja fel a szénszálasat.

    A változások célja egyértelműen az volt, hogy minél többet bírjon az esetleges ütközések miatt is a Next Gen autó, a vasárnapi versenyen.

    A teljes videó:

  • William Byron soha nem tenne olyan csúfságot, mint Denny Hamlin

    William Byron nemrégen egy interjúban kijelentette, hogy ő soha sem rontaná el egy másik versenyző ünneplését – mint Denny Hamlin tette.

    Még mindig a 2021-es Martinsville-i események állnak sokszor a beszélgetések központjában, amikor Alex Bowman, vagy Denny Hamlin szóba kerül.

    William Byron múlt héten domináns győzelmet aratott Martinsville-ben, de a végén közel volt ahhoz, hogy Joey Logano kilökje őt. Vajon a 24-es autó sofőrje hogyan reagált volt arra, ha ez megtörténik vele?

    Azt hiszem, tavaly történt ilyen néhányszor” – mondta Byron válaszában. „Azt hiszem valószínűleg nem így reagálnám le, mert utána hülyének érezném magam. Nem akarok útban lenni, és nem akarom azt, hogy rólam szóljon minden.

    Óriási lövések dördültek el ezzel Denny Hamlin irányába, bár kérdéses, hogy a Joe Gibbs-es versenyző egyáltalán olvassa-e majd ezt az interjút.

    William Byron az interjúban azt is elmondta, szerinte miért javult fel ennyire az ő, és csapata, a Hendrick Motorsports teljesítménye – persze részleteket nem árult el.

    „Rájöttünk, hogy mi az, ami gyorssá teszi a Next Gen-t. Ez az új autó egy lehetőség volt számunkra, hogy újraindítsunk dolgokat és egyfajta új megközelítést alkalmazzunk, és úgy érezzük, hogy ez tényleg kifizetődött számunkra” – nyilatkozta Byron a martinsville-i futam után.

    Következik a hétvégén Bristol Dirt, ahol az eredményekből messzemenő következtetéseket nem lehet majd levonni, de ha itt is gyors lesz a Hendrick Motorsports, akkor felmerül a kérdés: Hol lehet megverni őket?

  • Videó: Csapattársak csattantak a szabadedzésen

    Elképesztően rosszul indult a NASCAR Truck Series-ben induló Young Motorsports hétvégéje a Bristol Dirt pályán.

    Kaz Grala (02-es autó) és Austin Dillon (20-as autó) Chevrolet Silveradója is komoly sérüléseket szenvedett a Truck Series szombati utolsó edzésén történt incidens után a Bristol Motor Speedway-en.

    A baleset, amely nem Grala vagy Dillon miatt következett be, akkor kezdődött, amikor Jack Wood – aki a GMS Racing 24-es rajtszámú versenyautóját vezette – a kettes kanyar közepén megpördült.

    Néhány másodperc elteltével Dillon a pálya külső oldalára menekült, hogy kikerülje a lelassuló autót, amikor Young Motorsports-os csapattársa, Grala nekicsapódott az autója hátuljának.

    A TobyChristie.com információ szerint a Young’s Motorsports a szombati kvalifikációs futamok előtt megpróbálja megjavítani mind a 02-es, mind a 20-as számú kamiont.

    Grala, aki a baleset után beszélt a FOX-nak, elmondta, hogy a csapatnak csak egy tartalék autója van, és az nem „dirt kész”, ezért megpróbálják mindkét gépet megjavítani.

    A mai nap eseményei magyar idő szerint 22:30-kor indulnak majd meg. Ekkor először a Truck Series fog kvalifikációs versenyeket futni, később pedig éjfél magasságában jönnek majd a Cup Series autói.

    A nap a hajnali 2 órakor rendezett Truck versenyben csúcsosodik majd ki.