Natalie Decker az MBM Motorsport a 13-as rajtszámú NERD Focus Fordját vezeti majd a NASCAR Xfinity Series talladegai versenyén.
Natalie Decker idén eddig két Xfinity versenyen indult el. Daytonában nem tudta kvalifikálni magát, Martinsville-ben pedig fékproblémákkal küzdött.
A szombaton rendezendő Xfinity versenyen Decker immáron a harmadik csapatában fog indulni, miután Daytonában a Reaume Brothers Racing, Martinsville-ben az RSS Racing, most pedig az MBM Motorsports színeiben fog versenyezni.
„Nagyon szeretek superspeedway pályákon versenyezni, és már alig várom, hogy visszatérjek Talladega-ba, mivel ez lesz a második alkalom, hogy az Xfinity Series-ben indulok idén” – mondta Decker, a sajtóközleményében.
„Ez lesz az első alkalom, hogy Carl Long csapatánál vezetek majd, és már nagyon várom ezt a lehetőséget.
Szponzorom, a NERD Focus először fog szerepelni Talladega-ban, és már alig várom, hogy végigkísérhessem őket a Talladega Boulevard-on, hogy találkozhassanak a csodálatos szurkolókkal.„
Drámai utolsó kör, és Kyle Busch 60. győzelme. Erről marad emlékezetes a 2022-es húsvét vasárnapján rendezett Bristol Dirt futam.
A négy órás versenyen kétszer kellett belengetni a piros zászlót az eső miatt, de láthattunk a felverődő salak miatt eltömődő hűtőnyílásokat, és defekteket is.
Ami biztos, hogy a versenyzés nem hagyott kívánni valót maga után, hiszen sok előzés volt, még az első helyért is – Martinsville-el ellentétben – és még az utolsó körökre is maradtak drámai csaták.
A verseny csúcspontját az utolsó kanyarban érte el, azonban azoknak, akik nem látták a versenyt, nem lőjük le a poént, hogy mi történt. Jó szórakozást mindenkinek a Bristol Dirt versenyhez.
Bubba Wallace 2021-ben élete első győzelmét aratta a Talladega Superspeedwayen, és az idei nehéz szezonját itt szeretné beindítani.
„Izgatottan várom Talladega-t” – mondta Wallace a vasárnapi futamról. „Úgy tűnik, hogy az utóbbi időszakban eléggé erősek voltak az autóink az ilyen típusú pályákon. Szóval ezt a trendet szeretnénk majd folytatni.”
A tavaly októberi talladegai verseny volt az első győzelme, azonban ez nemcsak neki volt mérföldkő, hiszen a 23XI Racing is először győzött.
Wallace lett a történelem második fekete versenyzője Wendell Scott után, aki győzni tudott a NASCAR premier sorozatában.
„Nemrég kaptam egy új telefont, és szerencsére meg tudtam menteni a régi készülékemről Michael Jordan üzenetét a győzelmem utánról” – mondta Wallace. „Az egy elég király emlék a tavalyi évről.”
A superspeedway versenyzésre művészetként tekintenek, és ez az, amiben Wallace az évek során egyre jobb lett. A talladegai győzelem nem volt véletlen, tekintve, hogy ott és Daytonában is végig az élmezőnyben haladt, és köröket vezetett.
„Úgy éreztem, hogy a Cup Seriesben kezdtem el igazán ráérezni erre a versenyzési stílusra” – mondta Wallace. „A pokolba is, az első Cup futamom 2017-ben volt, és egyből a 15. helyen végeztem. És az autónk gyors volt; csak mentem, és nem igazán tudtam, mit csinálok.
Aztán nyilvánvalóan 2018-ban egy második hely következett a Daytona 500-on, és aztán a többi versenyen is gyorsak voltunk. Azóta egyre jobban megy a dolog, és mindig ott vagyunk a mezőny elejében.”
Bubba Wallace élete teljesen megváltozott a tavaly októberi talladegai győzelme után Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media
Taktika? Ugyan már!
Wallace és csapata az utóbbi időben fantasztikusan taktikázott a superspeedway versenyeken. Mindig jókor – az utolsó szakaszban – hozták magukat olyan helyzetbe, hogy esélyük legyen a futamgyőzelemre. Wallace szerint azonban ez nem a csapaton múlik.
„Nagyon sokat elemzünk, és beszélgetünk arról, hogy mit tegyünk és mit ne tegyünk, én pedig csak ülök ott, és nem igazán figyelek arra, ami elhangzik. Mert szimplán nem számít” – mondta Wallace.
„Kitalálhatod a legjobb stratégiát, ha egy sárga zászló rosszkor jön, akkor dobhatsz ki mindent az ablakon.”
„Ezt mondom a spotteremnek minden alkalommal, amikor beülök az autóba. Vezessünk ösztönből, és csináljuk azt, amit szoktunk.”
Wallace azt is elismerte, hogy a győzelme nem változtatott hozzáállásán a Superspeedway versenyekkel kapcsolatosan.
„Most már tényleg szeretem a superspeedway versenyzést. Izgatott vagyok miatta. Izgatottan várom Talladegát, és azt is, amikor Daytonában kezdjük a szezont.
Az idő 90%-ában nem tudod befolyásolni a dolgok menetét, de az ismeretlen tényező a legjobb az egészben.
Beszállok az autóba, és ami a legjobban izgat, az az, hogy ülsz ott, és azt gondolod, hogy a fenébe is, valamelyikünk ma nyerni fog. Ki lesz az? És aztán kiderül. Ez csak felnagyítódik, amikor a superspeedwayre mész, ezért élvezem annyira.„
A nézettségi adatok margóján egyből megérkezett a hivatalos megerősítés, hogy 2023-ban is dirt versenyt tartanak majd Bristolban.
Jerry Caldwell, a Bristol Motor Speedway elnöke közleményt adott ki, mely szerint a pálya arra számít, hogy 2023 tavaszán harmadik alkalommal is megrendezze a NASCAR salakos versenyét.
„Nagyon hálás vagyok tulajdonosainknak, Bruton és Marcus Smithnek, hogy lehetővé tették a Bristol Motor Speedway csapatának, hogy egy csodálatos húsvéti ünnepséget és NASCAR-futamhétvégét rendezzenek, amely felülmúlta várakozásainkat az erős jegyeladásokkal és a FOX főműsoridős nézettségével” – mondta Caldwell keddi nyilatkozatában.
„A Bristol Motor Speedway 2023-ban egy tavaszi éjszakai futamra készül a salakos pályán, így a rajongóknak két nagyszerű NASCAR showt kínálunk különböző felületeken.”
„A NASCAR eseményeink pontos időpontjai csak az év későbbi szakaszában lesznek ismertek.”
Bristol tavaly rendezett először dirt futamokat a félmérföldes pályáján. A második kiadást, ismét a Truck Series és a Cup sorozat részvételével, a hétvégén rendezték meg, a Cup Series pedig húsvét este a Fox főműsoridőben futott. 1989 óta ez volt az első Cup Series futam, amelyet húsvétkor rendeztek.
Caldwell nyilatkozata azt követően hangzott el, hogy Steve O’Donnell, a NASCAR operatív igazgatója korábban a SiriusXM NASCAR rádióban pozitívan nyilatkozott az eseményről, és a Fox Sports erős televíziós számokat közölt.
O’Donnell kedd reggel elismerte, hogy a tisztviselők továbbra is szeretnének dirt futamot rendezni Bristolban.
„Még mindig boncolgatjuk, mi történt ezen a hétvégén, mit tehetünk a fejlődés érdekében, hol tudunk javulni, de mindent összevetve, azt hiszem, az irány, a mai naptól kezdve, biztosan az lenne, hogy maradjunk a salakon.”
A Fox Sports keddi jelentése szerint a verseny nézettsége 28%-kal több volt, mint a tavaly március végén rendezett, eső miatt elhalasztott bristoli salakos futam.
A 4 007 000 nézővel 2016 óta a legmagasabb nézettséget érte el egy tavaszi bristoli futam, akkor 4 518 000 néző volt a csúcs.
A NASCAR tavaszi Bristoli versenyét 2016 óta nem nézték annyian, mint a húsvét vasárnapján megrendezett Dirt futamot.
A FOX vasárnap esti közvetítése 2,19-es Nielsen-értékelést és 4,007 millió háztartási nézőt ért el. A tavalyi versenyt hétfőre halasztották, ahol 1,8/3,1 milliós átlagot ért el. A FOX legutóbbi, két héttel ezelőtti richmondi Cup Series futamát 2,30/3,958 millióan nézték.
A Camping World Trucks szombat este a dirt pályán versenyzett, és lényegesen magasabb számokat ért el, mint a legutóbbi versenyei.
A bristoli futam 0,65/1,167 milliós átlagot hozott az FS1-en – ez egészséges előrelépés az ugyanezen a kábelcsatornán futó COTA és Atlanta 0,42/719 ezres és 0,51/841 ezres átlagához képest.
A nézettség nagy szerepet játszhat majd a NASCAR döntésében, miszerint a jövőben is rendeznének majd itt Cup futamot.
Denny Hamlin így jellemezte, milyen az, amikor a legnagyobb hőségben kell NASCAR autót vezetnie a Cup Series versenyzőinek.
Denny Hamlin, a Joe Gibbs Racing versenyzője és a 23XI Racing csapat társtulajdonosa nemrég az amerikai fegyveres erők katonáival tartott eszmecserét.
A Charlotte Motor Speedway-en megrendezésre kerülő Coca-Cola 600 promóciójaként a Mission 600 egy olyan program, amelynek célja az amerikai fegyveres erők bátor katonái előtti tiszteletadás.
Ez úgy történik, hogy a NASCAR versenyzőit katonai bázisokra küldik, azzal az elképzeléssel, hogy a versenyzőknek megmutatják, hogy zajlanak itt a dolgos hétköznapok.
Miután a Zoomon keresztül körbevezették a kuvaiti Camp Buehring bázison, Hamlin és Thomas Moore törzsőrmester, a NASCAR és a hadsereg közötti közös vonásokról cseréltek eszmét.
Moore leírta, hogy „a harctéren lenni”, és az orvosi és mentőcsapatokkal való koordináció ugyanolyan, mintha ugyanezt tennék a boxcsapattal.
Míg a richmondi futamgyőztes megpróbált párhuzamot hozni a NASCAR Next Gen versenyautó belsejében uralkodó hőmérséklet és egy tank között.
„Erre egy normális ember nem lenne képes. Az autónkban akkora hőség van, hogy egyszerűen az emberi szervezet nagyon nehezen birkózik meg vele” – mondta Hamlin.
„Talán ti, srácok meg tudnátok oldani, mert nem tűnnek hűvösnek a ti tankjaitok sem. Az a helyzet, hogy általában 55-60 fok van az autóban. És négy órát vagyunk bent, és nem fúj a légkondi, vagy bármi ilyesmi.„
Chase Briscoe és Tyler Reddick utolsó körös ütközése, és Kyle Busch győzelme mellett is rengeteg látnivaló akadt Bristolban.
Kyle Busch a fehér zászlóhoz érve még csak a kamerák képére sem fért rá, hiszen több mint négy másodperccel lemaradva érkezett Tyler Reddick és Chase Briscoe mögött.
Valamilyen szinten mindannyian tudtuk, hogy van esélye, mivel Chase Briscoe a verseny utolsó 17 körében vadul üldözte Tyler Reddicket, és egy dirt pályán – főleg a Bristol Dirt-ön – bármi megtörténhet… És meg is történt.
Reddick a megpördülés után szenzációs módon irányba állt és végül három tizedmásodperccel maradt le pályafutása első győzelméről.
Az eső az esti – magyar idő szerint éjszakai – bristoli futam nagy részében jelen volt, és kétszer is meg kellett szakítani miatta a versenyt.
Christopher Bell keresztbecsúszásos akciója a sárga zászlós periódus alatt jól mutatta, hogy mi történik, ha a bejáratott salakra víz kerül.
Az elhúzódó záporok még a stratégiai döntésekben is szerepet játszottak, mivel Daniel Suarez, Ross Chastain és Chase Briscoe mind kint maradtak a verseny első szakaszának végén, hogy az élre álljanak.
A második szakasz vége után volt egy pont, amikor a versenyzők, csapatok, szurkolók, sőt még a közvetítők is összezavarodtak a mezőny célba érési pozícióit illetően.
Mindent egybevetve, a verseny zökkenőmentesen folytatódott – nagyjából – és lehetővé tette, hogy a sorozat legjobb versenyzői a győzelemért küzdjenek, miközben csúszkáltak és csúszkáltak az „utolsó nagy kolosszeumban” (a bristoli pálya beceneve – a szerk.).
Természetesen sok kisebb – és egy két nagyobb – baleset is történt az eseményen, így végül 12-szer kellett belengetni a sárga zászlót – és kétszer a pirosat – a Kyle Busch győzelmével záruló versenyen.
Alexander Skarsgård személyében egy Hollywood-i ikon lesz a vasárnapi talladegai verseny Grand Marshall-ja.
Alexander Skarsgård – akinek Pennywise megtestesítője, Bill Skarsgård a testvére – legfőbb feladata az lesz, hogy elkiáltsa a legszebb négy szót, amelyet egy NASCAR rajongó hallhat a talladegai verseny előtt: „Drivers, Start Your Engines”.
A két nappal korábban, április 22-én, pénteken mutatkozik be a mozikban a The Northman című film.
A The Northman című film egy akciódús eposz, amely egy fiatal viking herceget követ, aki apja meggyilkolását akarja megbosszulni.
Skarsgård mellett igazi Holywood-i sztárok szerepelnek a filmben, többek között Nicole Kidman, Claes Bang, Anya Taylor-Joy, Ethan Hawke, Björk és Willem Dafoe.
„Alexander folytatja azt a hagyományt, hogy Hollywood legjelentősebb nevei vállalják el a Grand Marshall-i feladatokat a Talladega Superspeedwayen” – mondta Brian Crichton, a Talladega Superspeedway elnöke.
„Minden rajongó a lelátókon, valamint otthon nézik vagy hallgatják a közvetítést, várják, hogy hallják ezt a híres négy szót, amellyel a verseny hivatalosan is kezdetét veszi.”
Skarsgård Emmy-, Golden Globe-, Critics Choice- és Screen Actors Guild-díjat nyert az HBO Big Little Lies című, Emmy-díjas minisorozatában nyújtott szerepéért, amelyben Nicole Kidman és Reese Witherspoon oldalán játszott.
További neves szerepei közé tartozik többek között a Godzilla vs. Kong, a Succession, a Hold the Dark, a Tarzan legendája, az Egy tinilány naplója, a Melankólia, a True Blood és a Generation Kill.
Valóban, ha visszatekintünk, nincs is szebb érzés annál, amikor az híres négy szó elhangzik a verseny előtt. De vajon Alexander Skarsgård be fog kerülni a legjobbak közé Talladegában?
Annyira döcögősen kezdődött a szezon Kyle Busch számára, hogy elképesztően megbecsüli a győzelmet – bárhogy is sikerült megszereznie.
Kyle Busch a húsvét vasárnapján rendezett Bristol Dirt verseny utolsó kanyarjában vette át a vezetést, miután az élen Chase Briscoe és Tyler Reddick összeütközött.
„A 3-as kanyarba mentem be, amikor a 14-es számú autó túlságosan alulra ment, és megcsúszott, majd neki pördült a 8-as autónak. Ezután nem láttam semmit” – magyarázta saját szemszögéből Kyle Busch.
Briscoe egyetlen esélye a győzelemre egy bevetődős manőver volt, azonban ennek a kivitelezése nem sikerült tökéletesre, így megakadályozta Reddick-et abban, hogy megszerezze élete első győzelmét.
A karrierje 60. győzelmét begyűjtő Busch elismerte, hogy bár spottere folyamatosan tájékoztatta a történésekről, ő szinte nem is fogta fel a történéseket.
„A spotterem folyamatosan mondta, hogy mit csináljak, de mivel nem láttam semmit, ezért semmi különlegeset nem csináltam. Csak akkor realizáltam a történéseket, amikor a célvonal felé haladva megláttam a 8-as autót. Nem múlt sokon a dolog” – nyilatkozta a verseny utáni sajtótájékoztatón Kyle Busch.
A célba érkezés egyfajta déjà vu érzést keltett Buschban. A kétszeres bajnok 2013-ban Fontanában kihasználta Denny Hamlin és Joey Logano dulakodását az utolsó kanyarokban, és megnyerte azt a versenyt.
„Nagyon emlékeztetett arra az esetre” – mondta Busch.
Bár a 18-as autó tempója nem volt elég a győzelemhez, Kyle Busch spottere látván Chase Briscoe felzárkózást folyamatosan biztatta versenyzőjét, hogy ne vegyen vissza.
„Az utolsó 10 körben folyamatosan bátorított, hogy maradjon esélyünk. Már mögöttem is lemaradtak, ő viszont egyfolytában csak űzött, hajtott.”
„Az autóm egyszerűen nem volt elég jó az eső utáni újraindításnál. És ezt mindkét eső szünet után érzékeltem. De az utolsó néhány körben úgy érzem, hogy tartottuk velük a lépést, és pont olyan távolságban tudtam maradni, ami végül a győzelmet eredményezte.”
„Jó érzés végre nyerni a Next Gen autóval” – jelentette ki Kyle Busch
Kyle Busch crew chief-je elismerte, csodaszámba megy a győzelem
„Minket is meglepett, hogy győzelemmel távoztunk Bristolból, mert egy ilyen versenyen soha nem tudhatod, hogy mire számíts” – mondta Ben Beshore csapatfőnök, rámutatva ezzel a szezon eddigi hullámvölgyeire.
„Nagyon izgatott vagyok emiatt… és ez tényleg felemeli a csapatot az eddigi nehézkes évkezdet után.”
Busch majdnem győzelmet aratott Las Vegasban egy olyan autóval, amelyet nem arra szántak, hogy versenyt lásson. Miután az edzésen egy defekt miatt összetörte az autóját, a Joe Gibbs Racing egy pótalkatrésznek szánt autót tett alá a versenyen.
A 18-as csapat nem fog tagadja, hogy melléjük állt a szerencse Fotó: Logan Riely/Getty Images/NASCAR Media
Bár Busch sokáig vezetett, a csapat rossz stratégiai döntést hozott meg a verseny végén – a győztes taktika a két kerékcsere volt, míg ők négyet cseréltek – és emiatt nem nyert. Az előtte, és utána lévő versenyeken nem volt reális esélye a győzelemre.
„Azt leszámítva mindig történt velünk valami” – mondta Beshore. „Volt néhány mechanikai hibánk. Egyszer fent, egyszer lent. Próbáljuk megtanulni ezt az új autót, és sokszor nem jó a sebességünk hosszú távon. Keressük a válaszokat.”
Kyle Busch elismerte, a győzelem ellenére nem számít arra, hogy csapata kimászik a gödörből.
„Nem hiszem, hogy a ma esti győzelem bármint is változtatna a szezonunkról alkotott képen. Reálisan idén két helyen volt jó az autónk: Vegasban és Richmondban. Ha a többi versenyt nézzük, inkább top 20-as tempónk volt, mint top 5-ös” – mondta őszintén Busch.
Kevin Harvick sokkal frusztráltabb volt azzal kapcsolatban, ahogyan a futama kezdődött, mint ahogyan végződött Bristolban.
Harvick 100 kör után egy baleset után állt ki a Bristol Dirt versenyből. A korábbi bajnok egy többautós incidensbe keveredett a hátsó egyenesben, amikor Alex Bowmannel, Corey LaJoie-val és Noah Gragsonnal ütközött, autójának jobb első kereke pedig kitört
„Azzal kezdeném, hogy szörnyű munkát végeztünk a pálya előkészítésében” – mondta Harvick. „Senki nem járatta be a pályát, és emiatt úgy néztünk ki, mintha bohócok lennénk. 10 kör után jönnünk kellett a boxba, mert túlmelegedett az autó.”
„Utána a nekünk járó lucky dogot sem kaptuk meg, és végül kiütöttek a versenyből.”
Harvick arról beszél, hogy az autóknak körbe kell menniük a pályán, hogy előkészítsék, és „bejárassák” a salakot, a megfelelő állapot elérésének érdekében. Erre általában előfutó autókat használnak, és a verseny közben ez is történt, a verseny előtt viszont nem.
A verseny elején a sáros körülmények miatt több versenyző is mérgesen rádiózott saját csapata felé.
A Stewart-Haas Racing versenyzői jártak a legrosszabbul, hiszen a pole-ból induló Cole Custernek pitelnie kellett, és emiatt két körös hátrányba került, de hasonlóan rosszul járt Harvick és Almirola is.
A 13. körben a NASCAR emiatt belengette a sárga zászlót, és a csapatoknak ki kellett jönniük kitakarítani a hűtőnyílásokat.
„Az autóm fantasztikus volt” – mondta Harvick. „A versenypálya is alapvetően rendben volt, de az előkészítése pocsékul sikerült. Azt hinné az ember, hogy tudják, mit csinálnak, de nem úgy tűnt.”
A Cup Series korábbi bajnoka azt mondta: „Nem lehet velük beszélni„, amikor megkérdezték tőle, hogy a NASCAR-ral kapcsolatos csalódottságát el fogja-e mondani a vezetőségnek.
„Szerintem Bristol egy nagyszerű versenypálya. De ezek szerint nem mindenkinek tetszik” – kérdőjelezte meg Harvick azt, hogy vajon miért kell egy sima aszfaltos verseny helyett dirt futamot rendezni itt.