Kategória: NASCAR

  • Újra változik az All-Star Race lebonyolítása

    A NASCAR csütörtökön mutatta be a május 22-i NASCAR All-Star verseny formátumát, melyet a Texas Motor Speedway-en rendeznek.

    Az eseményen a kvalifikációban lesz egy boxutcai elem, és az All-Star Race szakaszgyőzteseit a verseny utolsó szakaszában előkelő rajtpozíciókkal jutalmazzák, amelynek győztese 1 millió dollárt kap.

    A tavalyi versenyt Kyle Larson nyerte. Ez már a második év, hogy a versenyt Texasban rendezik meg.

    Íme az All-Star Race részletei:

    All-Star kvalifikáció

    • A nyitó kör a hagyományos egyautós, egykörös formátumban fog zajlani, az aktuális 2022-es tulajdonosi pontok fordított sorrendjében.
    • A kvalifikáció leggyorsabb nyolc versenyzője jut tovább a háromfordulós, fej-fej melletti kieséses szakaszba.
    • A kieséses szakaszban két autót állítanak egymás melletti boxutcában, a boxutca végénél.
    • A riasztás hangjára mindkét szerelőcsapat csinál egy négykerékcserés kiállást, majd az autó ahogy leért a földre, indulhat a pályára (sebességkorlátozás nélkül).
    • Az első autó, amelyik visszaér a rajt/célvonalra, továbbjut a következő körbe.
    • Az utolsó páros a pole pozícióért versenyez.
    NASCAR All-Star Race kvalfikáció
    Fotó: NASCAR Media

    NASCAR Open

    A NASCAR Open közvetlenül a NASCAR All-Star Race előtt kerül megrendezésre, és három szakaszból áll (20 kör / 20 kör / 10 kör).

    Minden szakasz győztese, valamint a szurkolói szavazás győztese továbbjut a NASCAR All-Star Race-re.

    A szurkolók a NASCAR.com weboldalon szavazhatnak kedvenc versenyzőjükre, aki nem kvalifikálta magát a NASCAR All-Star Race-re.

    NASCAR All-Star Race Open
    Fotó: NASCAR Media

    Az All-Star verseny formátuma

    A verseny négy szakaszból áll: az első három 25 körös, a negyedik és egyben utolsó pedig egy 50 körös verseny lesz az 1 millió dolláros díjért.

    Az új formátum komoly ösztönzést jelentett, hiszen ha valaki megnyeri az első három szakasz bármelyikét, vagy a 2. és 3. szakasz közötti szünetben a boxutca-versenyt akkor nagy előnybe kerülhet.

    1. szakasz (25 kör): Az 1. szakasz győztese a pole pozícióból indul az utolsó szakaszon, amennyiben a 2. és 3. szakaszon a 15. vagy annál jobb helyen végez.

    2. szakasz (25 kör): A 2. szakasz győztese a második helyről indul az utolsó szakaszon, amennyiben a 3. szakaszon a 15. vagy annál jobb helyen végez.

    Speciális szakaszszünet (boxkiállási verseny): Minden csapatnak meg kell állnia a boxban, és mind a négy kereket le kell cserélnie.

    Az a csapat, amelyik a legrövidebb időt tölti a boxutcában (kerékcsere, boxba be/kiállás), megnyeri a legjobb boxcsapat díját, és a versenyző a negyedik helyen indul az utolsó szakaszon, amennyiben a 3. szakaszon a 15. vagy jobb helyen végez.

    3. szakasz (25 kör): A 3. szakasz győztese a harmadik helyen indul az utolsó szakaszon.

    4. szakasz (50 kör): Ha az utolsó szakasz 15-25. köre között sárga zászlót kell lengetni, a szokásos versenyeljárás lesz érvényben. Ha ez idő alatt nem történik sárga zászlós periódus, akkor a versenybíróság manuálisan belengeti a sárgát. A 4. szakasz győztese 1 millió dollárt kap.

    NASCAR All-Star Race verseny
    Fotó: NASCAR Media

    All-Star versenyzők

    A NASCAR All-Star versenyen visszatérő, már biztos rajtpozíciót szerzett (Talladegán után) versenyzők a következők:

    • AJ Allmendinger
    • Aric Almirola
    • Christopher Bell
    • Ryan Blaney
    • Alex Bowman
    • Chase Briscoe
    • Kurt Busch
    • Kyle Busch
    • William Byron
    • Ross Chastain
    • Chase Elliott
    • Denny Hamlin
    • Kevin Harvick,
    • Brad Keselowski
    • Kyle Larson
    • Joey Logano
    • Michael McDowell
    • Martin Truex Jr.
    • Bubba Wallace.

    A NASCAR All-Star Race-en a következő versenyzők vehetnek részt:

    • Azok a Cup Series versenyzők, akik 2021-ben vagy 2022-ben pontdíjas futamgyőzelmet szereztek.
    • Korábbi NASCAR All-Star Race győztesek, akik ebben a szezonban teljes munkaidőben versenyeznek.
    • Korábbi NASCAR Cup Series bajnokok, akik ebben a szezonban teljes munkaidőben versenyeznek.

     

  • ÓRIÁSI nézettségemelkedés a széria idei versenyein

    A NASCAR és a Speedway Motorsports illetékesei az NBC Sportsnak elmondták, hogy a Cup futamok látogatottsága idén megnőtt.

    Néhány versenyen például minimum öt éve nem látott tömegek gyűltek össze – írja a Jayski.

    A növekedést számos tényező ösztönözte, többek között a versenyek minősége, a NASCAR pályán és azon kívül végrehajtott változásai és az új rajongók.

    A nézettség emelkedés a sportág megnövekedett televíziós közvetítések népszerűségéhez is kapcsolódik.

    Bár a Speedway Motorsports és a NASCAR nem közölt pontos látogatottsági adatokat, mindkét vállalat megjegyezte a rendezvényeiken tapasztalt növekedést.

    A Speedway Motorsports az idei szezon négy futamán – Las Vegas, Atlanta, Circuit of the Americas és Bristol – több mint 20%-os növekedést tapasztalt a látogatottságban Mike Burch operatív igazgató szerint.

    Az idei szezonban többek között a következő pályák látogatottsága emelkedett:

    • A Talladega Superspeedway múlt hétvégi Cup-futamának közönsége 2017 óta a legnagyobb volt a pálya tavaszi versenyén.
    • A Bristolban rendezett salakos versenyen 2017 óta a legnagyobb tömeg volt a pálya tavaszi eseményén.
    • A Martinsville Speedway e havi futamán 2015 óta nem volt ennyi néző a tavaszi versenyen.
    • Az Atlanta Motor Speedway márciusi Cup-futamán 2014 óta nem volt ennyi néző.
    • A Phoenix Raceway tavaszi versenye több mint egy évtized óta először telt házzal zajlott.
    • A Daytona 500 előtt hat nappal jelentették be, hogy a verseny teltházas, ami azt jelenti, hogy az elmúlt évek tekintetében a legkorábban fogytak el a jegyek.
  • Lerasszistázta egy amerikai újságíró Hamlint és a NASCAR-t

    A hét egyik nagy sztorija Denny Hamlin Kyle Larson felé irányuló mémje, és az az utáni felháborodás, és büntetés a NASCAR részéről.

    Az Egyesült Államokban persze nem csitul az ügy, így az egyik legnépszerűbb lapban, a USA Todayben megjelent szubjektív cikk szerint a NASCAR hiába próbálkozik a változással, még mindig nem sikerült előrelépnie érdemben.

    Denny Hamlinnek ennél sokkal okosabbnak kellett volna lennie” – írja a USA Today ujságírója.

    A NASCAR egyik legismertebb versenyzőjének – a 41 éves, háromszoros Daytona 500-győztes és a 23XI Racing csapat társtulajdonosa – tudnia kellett volna, hogy nem szabad rasszista, ázsiai-ellenes mémeket tweetelni.

    Még ha ezzel a barátját és versenytársát, Kyle Larsont akarta is kifigurázni, aki vasárnap a Talladega Superspeedwayen olyan balesetet okozott, amelybe a két 23XI autó is belekeveredett, egy rasszista vicc, amely a káros ázsiai-amerikai-ellenes sztereotípiákat hangsúlyozza, elfogadhatatlan.

    A cikk szerzője szerint akár tudatosan, akár tudatalatt, de Hamlin nem véletlenül használta ezt a mémet.

    Hamlin bármilyen mémet, bármilyen viccet felhasználhatott volna arra, hogy Larsont – aki félig japán, és az egyetlen ázsiai-amerikai versenyző a NASCAR Cup Series-ben – az utolsó körös incidensével kapcsolatban cukkolja.

    Az internet bővelkedik olyan mémválasztékokban, amelyek nem a már amúgy is marginalizált embercsoportokat célozzák, és Hamlin bármelyiket választhatta volna, hogy cukkolja a haverját.

    Az újságíró hozzátette, hogy a NASCAR-nak ismét, és még jobban be kell mutatnia, hogy már túllépett ezen a korszakán.

    Remélhetőleg az empátia, az együttérzés és az emberség erősödik, emellett pedig arról is tájékoztat majd a NASCAR, hogy a rasszizmus és a bigottság hogyan hat az emberekre rendszeresen, és hogyan lehet ellenük küzdeni.

    Remélhetőleg ez arra ösztönzi Hamlint és másokat, hogy mielőtt mondanának valamit, tegyék fel maguknak a kérdést: Ez negatívan befolyásolhat-e egy már diszkriminált embercsoportot, legyen szó faji, fogyatékossági, nemi vagy szexuális orientációról?

    Hamlin talán nem tette fel magának ezt a kérdést, mielőtt hétfőn tweetelte a rasszista mementót. Pedig kellett volna.

     

  • Dover International Speedway teljes hétvégi menetrend

    A Cup és az Xfinity Series ezen a hétvégén a Dover Motor Speedwayen versenyez. Alex Bowman a tavaszi verseny címvédője Doverben.

    Bowman előtt is a 48-as autó uralta az 1 mérföldes doveri pályát, hiszen Jimmie Johnson 11 győzelmet aratott itt karrierje során.

    Ennek köszönhetően a Hendrick Motorsports rendelkezik a legtöbb első hellyel Doverben, számszerint 21-el. 2013 óta – ez 17 futamot jelent – mindössze három csapat nyert a Monster Mile-on, a Hendrick nyolc trófeája a legtöbb ez idő alatt, őket követi a Joe Gibbs Racing (öt győzelem) és a Stewart-Haas Racing (négy győzelem).

    A bajnoki éllovas Chase Elliott idén még nem rendelkezik győzelemmel, de ő szeretné gyarapítani csapatának illusztris listáját a híre versenypályán.

    Ugyanannyira szeretnék nyerni, mint mindenki más, ha nem jobban” – mondta Elliott, aki a Hendrick Motorsports 9-es számú Chevrolet-jét vezeti. „Mindig nyerni akarok, és mindig azzal az elvárással gurulok ki a pályára, hogy nyerni fogok.

    Ez lesz az új Next Gen autó első tesztje a doveri betonozott felületű pályán, és bár a versenyzők nem tudják pontosan, mire számíthatnak, azt mondják, hogy már nagyon várják a doveri versenyt.

    Ez amúgy is egy nehéz pálya, de ha egy új autóval és korlátozott edzés idővel dobjuk össze, akkor nehéz lesz” – mondta Martin Truex Jr.. „Viszont imádok oda járni, szóval már nagyon várom.

    IDŐJÁRÁS: Az accuweather információ szerint a Cup Series versenyén részben felhős idő, 18 fokos hőmérséklet várható, és 6% esély van arra, hogy leesik az eső.

    NASCAR DOVER MENETREND

    Április 29., péntek

    21:30 – NASCAR Xfinity Series kvalifikáció

    Április 30., szombat

    16:30 – NASCAR Cup Series edzés
    17:15 – NASCAR Cup Series kvalifikáció
    19:30 – NASCAR Xfinity Series verseny (200 kör / 200 mérföld)

    Május 1., vasárnap

    21:00 – NASCAR Cup Series futam (400 kör / 400 mérföld) ARENA4 (TV)

  • Ez a doveri versenyek egyik LEGBRUTÁLISABB balesete

    Sok nagy esés volt Joey Logano karrierje során, de ez, a 2009-es doveri baleset talán még nála is felkerülne a lista tetejére.

    A doveri verseny 31. körében több autó ütközött a hármas kanyarban, amikor Logano lelassított, hogy elkerülje az ütközést Bobby Labonte-val, Stewart pedig nekiment Logano hátuljának.

    Ennek következtében Logano a pálya füvére került, mielőtt visszacsapódott volna a pályára. Ezt követően Loganónak Reed Sorenson ütközött, majd a hármas kanyar korlátjának ment neki, aminek következtében Logano többször is felborult.

    Logano nem sérült meg, kiszállt a járművéből és beszállt egy mentőautóba. Ellátták, majd kiengedték a pályán lévő egészségügyi központból.

    A versenyt egyébként Jimmie Johnson nyerte.

  • GIGA nézettséget hozott a széria talladegai roncsderbije

    Úgy tűnik, hogy az amerikai nézőknek az kell, hogy törjenek és zúzzanak a versenyzők, amit meg is kaptak a NASCAR talldegai hétvégéjén.

    A NASCAR Cup Series vasárnapi futama Talladega-ban 2,61-es Nielsen nézettséget és 4,682 millió háztartási nézőt ért el a FOX-on a ShowBuzzDaily.com adatai szerint.

    Ez közel 700 000-rel több volt, mint az előző heti bristoli salakos futam (amely késő éjszakába nyúlt), bár a tavalyi tavaszi talladegai futamhoz képest (2,81/4,701 millió) egy tizeddel kevesebb lett az átlag.

    A múlt hétvégén szintén a FOX-on közvetített szombati talladegai Xfinity Series futam is jól szerepelt, átlagosan 1,29/2,061 milliós nézettséggel, ami meghaladta a tavalyi 1,04/1,596 milliós átlagot ugyanezen a csatornán.

    A Forma-1 – az amerikai nézők számára – ismét normálisabb időpontban volt megtartva, és a jövő hónapban Miamiban megrendezésre kerülő bemutatkozó futam előtt újra lendületet vett.

    Az Imolában rendezett Emilia Romagna Nagydíj átlagosan 0,66/1,003 millió nézőt hozott az ESPN-en.

    Bár a közel-keleti nyitófutamokhoz képest kissé elmaradt, az ESPN szerint ez még mindig a hatodik legnézettebb Forma-1-es futam volt a kábeles csatornákon.

    Ez az első négy futam szezonátlagát 1,1 millió nézőre emeli, ami a 2021-es első négy nagydíjon elért 909 ezerről hatalmas növekedést jelent a csatorna számára.

    Az ARCA Menards Series talladegai futama szombaton átlagosan 0,35/532 ezer nézőt hozott az FS1-en, szemben a tavalyi 0,29/471 ezerrel ugyanezen a csatornán.

  • SZENZÁCIÓSAT üvöltött a talladegai verseny indítója

    Alexander Skarsgård nagyon jól érezte magát a hétvégén a NASCAR Cup Series Talladega Superspeedway-en rendezett futamán.

    Az Emmy-díjas színész, aki új filmje, a The Northman népszerűsítése miatt tartózkodott a városban, volt a talladegai verseny grand marshall-ja, ami azt jelenti, hogy ő üvölthette, hogy „DRIVERS! START YOUR ENGINES!” a verseny előtt.

    A jelenlévő és a közösségi médiában megjelenő rajongók véleményei szerint mindenki imádta Skarsgård bevezetőjét, és úgy tűnt, a színész élvezte a NASCAR-élményt.

    Izgatott vagyok és megtisztelve érzem magam” – mondta Skarsgård az Anniston Star szerint.

    Még soha nem voltam NASCAR-versenyen. Ez egy nagy verseny, a legnagyobb. Izgalmas. Elhoztam a haveromat, Jack McBrayer-t, aki valójában a ‘Talladega Nights’-ban játszik, mert nem sokat tudok a NASCAR-ról, így gondoltam, hozok valakit, aki valójában autószerelőt játszott a filmben.

  • Már ki is hirdették Denny Hamlin büntetését

    A NASCAR Denny Hamlint érzékenységi tréning elvégzésére kötelezi, miután Kyle Larsont sértő mémet tett közzé twitteren.

    A NASCAR kedd reggel tájékoztatta Hamlint, hogy a hét végéig el kell kezdenie az érzékenységi tréningjét.

    Hamlin hétfő este bocsánatot kért az általa posztolt – és később eltávolított – tweetért, mondván, hogy „rosszul választottam meg a mémeket, és belátom, hogy sértő volt”.

    A Joe Gibbs Racing versenyzője a Family Guy című sorozatból tweetelt egy klipet, amelyben egy ázsiai női sofőr vezet az autópályán, és rombol le minden mögötte jövő autót. Larson nevét – Hamlin tweetjében – a vezető fölé helyezték. Larson édesanyja ázsiai származású.

    Denny Hamlin nem az első versenyző akinek ezt el kell végeznie, hiszen a múltba többek közt Dale Earnhardt Jr., Kyle Busch, Kyle Larson és Hailie Deegan is részt vett már ilyen tréningen.

  • Visszanézhető a NASCAR Cup Series TALLADEGAI futama

    A NASCAR YouTube csatornájának köszönhetően most vissza nézhetjük a Cup Series múlt vasárnapi talladegai versenyét.

    Annyi biztos, hogy nem a baleseteiről lesz emlékezetes az idei, Talladega Superspeedway-en rendezett verseny. Bár voltak balesetek, nem olyan mértékben, mint a szombati Xfinity és ARCA futamokon.

    Az elképesztő befutót hozó versenyen Erik Jones az utolsó körben meglógott a mezőnytől, ami nem bizonyult jó taktikának.

    Az őt üldöző Kyle Larson a felső ívre váltott, ahol azonban érkezett Kurt Busch.

    A két autó összeütközött, amelynek külön érdekessége, hogy Kurt Busch ennek következtében az éppen érkező csapattársának a versenyének is véget vetett, ugyanis Bubba Wallace autóját kibillentette egyensúlyából és Wallace emiatt óriásit bukott.

    És, hogy ki nyert? Azt a közvetítésben visszanézhetitek!

  • Denny Hamlin elnézést kért, miután rasszizmussal vádolták

    Denny Hamlin csapatának mindkét autóját egy mozdulattal intézte el Kyle Larson, Hamlin pedig egy rosszul megválasztott meme-el reagált erre.

    Denny Hamlin hétfő este bocsánatot kért egy tweetje miatt, mondván „rosszul választottam meg a meme-et, és belátom, hogy sértő volt”.

    A tweetben, amelyet azóta eltávolítottak, Hamlin jó barátján, Kyle Larson akcióján viccelődött a vasárnapi NASCAR-kupa futam végén a Talladega Superspeedwayen.

    Az eredeti videó a Family Guy című sorozatból:

    A Joe Gibbs Racing versenyzője a Family Guy című sorozatból tweetelt egy klipet, amelyben egy ázsiai női sofőr vezet az autópályán, és rombol le minden mögötte jövő autót. Larson nevét – Hamlin tweetjében – a vezető fölé helyezték. Larson édesanyja ázsiai származású.

    Az 5-ös autó sofőrje a vasárnapi talladegai futam utolsó méterein egy mozdulattal a falba tette Kurt Busch-t, aki visszacsapódva Bubba Wallace 23-as autóját találta telibe. Mindketten a 23XI Racingnél versenyeznek, a csapatnál, amelynek Hamlin a társtulajdonosa.

    A 11-es autót vezető pilóta tweetjét helyi idő szerint hétfőn 16:44-kor tette közzé a bocsánatkérés pedig kicsivel éjfél előtt érkezett.

    Hamlin ezen felül akár még fegyelmi büntetésre számíthat a NASCAR részéről

    A Cup szabálykönyv 4.3.e szakasza kimondja: „A NASCAR-tagok nem tehetnek vagy hagyhatnak olyan nyilvános nyilatkozatot és/vagy közleményt, amely egy másik személyt kritizál, nevetségessé tesz vagy más módon becsmérel annak faji, bőrszíne, hitvallása, nemzeti származása, neme, szexuális irányultsága, családi állapota, vallása, kora vagy fogyatékkal élő állapota miatt.

    A Cup Szabálykönyv 4.4.e szakasza kimondja, hogy egy tag büntetésre számíthat „olyan nyilatkozatért és/vagy nyilvánosságra hozott kommunikációért (beleértve a közösségi média platformokat is), amely egy másik személyt lealacsonyít, kritizál, nevetségessé tesz vagy más módon becsmérel az adott személy faji, bőrszíne, hitvallása, nemzeti származása, neme, szexuális irányultsága, családi állapota, vallása, kora vagy fogyatékossági állapota alapján.”