Kategória: NASCAR

  • A Darlington Throwback hétvége menetrendje és festései

    A Darlington Raceway mindhárom NASCAR nemzeti sorozatnak otthont ad ezen a hétvégén ráadásul jönnek a retró festések.

    A NASCAR Throwback hétvége pénteken a Camping World Truck Series futamával veszi kezdetét, mielőtt az Xfinity versenyzők szombat délután megmérkőznek. Vasárnap pedig a Cup Series kerül a középpontba.

    Miután a múlt vasárnapi, Dover Motor Speedwayen rendezett futamon először nyert a szezonban, a 2020-as kupa bajnoka, Chase Elliott Darlingtonba azzal a szándékkal érkezik Darlingtonba, hogy újra győzni tudjon.

    Bár az 1,366 mérföldes, tojás alakú pályán a Cup Seriesben még nem nyert, Elliott 2014-ben a NASCAR Xfinity Seriesben győzött a Darlington Raceway-en.

    Ezen a hétvégén Elliott extra vezetési időhöz jut, mivel a JR Motorsports 88-as számú Chevrolet-jét fogja vezetni az Xfinity Series szombati futamán.

    Mindig nagyon várom a darlingtoni versenyt” – mondta Elliott. „Nagyon klassz, és úgy érzem, hogy itt igazán kijönnek a versenyzői képességek.

    Valamilyen oknál fogva az elmúlt néhány évben eléggé küszködtem itt, úgyhogy alig várom, hogy szombaton gyakorolhassak az Xfinity futamon.

    Remélhetőleg ez segíthet majd vasárnap. Úgy érzem, hogy van néhány dolog, amit Doverben tanultunk, és amit Darlingtonba is átvihetünk. Érdekes lesz az új autóval látni, hogy miképp alakulnak majd a dolgok.

    A throwback, retró hétvége hagyománya 2015-ben kezdődött a „fekete ruhás hölgy” becenevet viselő pályán, és idén is folytatódik.

    A Trackhouse Racing például az 1998-as Japán kiruccanást idézi meg, ahol Dale Earnhardt és fia, Dale Jr. először versenyeztek egy mezőnyben.

    Kyle Larson a ’80-as évek végének Casanovájára, Tim Richmondra emlékezik, míg Brad Keselowski Mark Martin legendás Viagrás autóját idézi majd meg.

    Darlington Throwback Festések (a teljesség igénye nélkül)

    Időjárás

    Péntek: A nap folyamán elszórtan zivatarok alakulnak ki.
    Szombat: Részben felhős idő, 27 fokos csúcsérték, kis eséllyel zápor vagy zivatar.
    Vasárnap: Részben felhős, a legmagasabb hőmérséklet 22 fok közelében lesz

    Menetrend (magyar idő szerint)

    Május 6., péntek

    21:00 – 21:30 – Camping World Truck Series edzés
    21:30 – 22:30 – Camping World Truck Series kvalifikáció
    23:00 – 23:30 – Xfinity edzés
    23:30 – 00:30 – Xfinity kvalifikáció

    Május 7., szombat

    01:30 – Truck verseny (147 kör/200,1 mérföld)
    16:30 – 17:05 – Cup edzés
    17:05 – 18:30 – Cup kvalifikáció
    19:30 – Xfinity futam (147 kör/200,1 mérföld)

    Május 8., vasárnap

    21:30 – Cup futam (293 kör/400,2 mérföld; ARENA4+)

  • ELKÉPESZTŐ! A széria rossz embert tiltott el NÉGY versenyre

    2 crew chief-et, és 2 szerelőt is eltiltottak a NASCAR Cup Seriesből, de a 11-es autónál nem a vétkest büntették meg.

    A Cup Series-ben Chris Gabehart és Matt Swiderski kapott eltiltást, előbbi Denny Hamlin 11-es autójának a csapatfőnöke, míg utóbbi a 16-os autót igazgatja.

    Mindketten kihagyják a következő négy futamot: Darlington Raceway, Kansas Speedway, Texas Motor Speedway (All-Star Race) és a Coca-Cola 600 a Charlotte Motor Speedwayen.

    Ezen kívül mindkét csapatból az emelős és a kerékcserét végző szerelő is eltiltást kapott a következő négy futamról.

    Darrell Edwards és Blake Houston a Gibbs, valamint Keiston France és Jonathan Willard a Kaulig csapatából.

    És itt jön a történet pikantériája! A NASCAR ugyanis egyedülálló módon a rossz csapattagot függesztette fel – írja a Yahoo Sports.

    Edwards és Houston felfüggesztésének látszatra van értelme; Edwards Hamlin boxkiállásánál leejtette az emelőt, mielőtt a bal első gumi teljesen rögzült volna az autóra.

    De nem Houston volt a kerékcserés azon a boxkiálláson. A felvételek alapján jól kivehető, hogy Houston viszi Hamlin bal első kerekét, és a stábtag Michael Hicks az, aki a kereket cseréli.

    Hickset mégsem függesztette fel a NASCAR. Miért? Ki tudja biztosan. A NASCAR magyarázata az, hogy Houston volt az, aki Hamlin autójának első kerékcseréjeként szerepelt az előre leadott listán.

    De mivel a videón annyira nyilvánvaló volt, hogy Hicks volt az, aki kereket cserélt, kicsit furcsa, hogy a NASCAR miért nem büntette meg őt.

    Vajon egyszerűen csak megnézték a stáblistát, és nem a megállásról készült videófelvételt, mielőtt kihirdették volna a büntetést?

    A NASCAR kijelentette, hogy nem változtat a büntetésen. És természetesen erre minden joga megvan, hiszen a szabálykönyv szerint a széria mérlegelheti az eseteket.

    A NASCAR szabálykönyve szerint egy meglazult kerék miatt a csapatfőnököt és két további csapattagot négy futamra felfüggeszthet. Nem írja elő a szabálykönyv, hogy az eltiltott személynek részt kell vennie a kihágásban.

  • William Byron további 3 évig marad a Hendrick Motorsports-nál

    William Byron további három évig marad a Hendrick Motorsportnál, jelentette be a csapat. Így legalább 2025-ig ő vezeti majd a 24-es autót.

    Byron és a Hendrick Motorsport hétfőn megállapodott és véglegesítette a szerződéshosszabbítást. A hírt csütörtökön tették hivatalossá. Byron és a szervezet jelenlegi szerződése a 2022-es év végén járt volna le.

    Nagyon hálás vagyok, hogy továbbra is Mr. Hendricknek, Jeffnek (Gordon, alelnök – szerk.) és a Hendrick Motorsportnak versenyezhetek” – mondta Byron.

    „Amióta csatlakoztam a szervezethez, minden egyes lépésemben támogatták a fejlődési folyamatomat, beleértve a Cup Seriesbe vezető utamat is.

    Izgatottan várom, hogy folytassam a futamgyőzelmek és a rájátszásbeli sikerek hajszolását. Együtt egy olyan 24-es csapatot építettünk, amelyről tudom, hogy bajnoki címekért fog küzdeni.

    Az idei szezonban William Byron egyike annak a két versenyzőnek – Ross Chastain mellett -, aki már többszörös futamgyőztes. A 24 éves versenyző Atlantában és Martinsville-ben nyert.

    A jelenlegi tabellán pedig a harmadik helyen áll, 65 pontra az éllovas csapattársa, Chase Elliott mögött.

    William Byron a legendás 24 autóban
    William Byron a legendás 24-es autóban Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images

    A Hendrick Motorsports-nál Byron és Chase Elliott (9-es rajtszám) mellett Alex Bowman (48-as rajtszám) és Kyle Larson (5-ös rajtszám) is nyert már idén futamot. A 24 éves versenyző a csapat legfiatalabb tagja.

    William egy óriási versenyző és egy igazán kivételes fiatalember” – mondta Rick Hendrick csapattulajdonos. „Amennyire lenyűgözött a versenyautóban mutatott teljesítménye, még jobban csodálom a jellemét és az érettségét.

    William elképesztő karriert futhat be, és úgy gondolom, hogy még csak most kezdte el karcolni a benne rejlő lehetőségek felszínét. Szerencsések vagyunk, hogy az istállónkban versenyez.

    Byron első top 10-es helyezését a 2018-as újonc szezonjában érte el, első top 5-ös helyezését a második, 2019-es idénye során szerezte meg, és 2020-ban, augusztus 29-én a Daytonában szerezte meg az első győzelmét.

    A Hendrick Motorsports fiatal tehetsége 155 indulása során 4 NASCAR Cup Series győzelmet szerzett eddig.

  • Matt Kenseth bekerült a NASCAR Hírességek Csarnokába!

    A NASCAR szerdáról csütörtökre virradó hajnalban hirdette ki a 2023-es Hall of Fame osztályt, melyet Matt Kenseth neve fémjelez.

    Bejelentették a NASCAR Hírességek Csarnokának új osztályát, a NASCAR Cup Series bajnok versenyzője, Matt Kenseth, a korábbi crew chief, Kirk Shelmerdine és Hershel McGriff alkotják majd a 2023-as klasszist.

    Matt Kenseth

    Az 50 éves Kenseth 39-szeres győztes volt a NASCAR Cup Series versenyein, és 2003-ban ő szerezte meg a NASCAR Cup Series bajnoki címét.

    Kenseth emellett kétszeres Daytona 500-as bajnok, és 2000-ben a NASCAR Cup Series legjobb újoncának járó címet is elhozta.

    A karrierje nagy részét a Rousch Fenway Racing színeiben töltő versenyző pályafutása során 29 győzelmet aratott a NASCAR Xfinity Series-ben is.

    Kenseth a modern kori hall of fame szavazólapok 69%-át szerezte meg, a legtöbb szavazatot a kitüntetésre esélyesek közül, ami biztosította helyét a csarnokban.

    Soha nem tekintettem előre (a Hírességek Csarnokára), amikor versenyeztem, és soha nem néztem vissza néhány győzelmemre” – mondta Kenseth. „Mindig a következő futam volt a lényeg, és hogy mit tudok jobban csinálni a következő versenyen.

    Nagyon hálás vagyok mindenért, amit a NASCAR értem és a családomért tett.

    Matt Kenseth
    Matt Kenseth Fotó: Sheryll Creekmore/NASCAR Media

    Kirk Shelmerdine

    A 64 éves Shelmerdine a Richard Childress Racingnél Dale Earnhardt csapatfőnökeként dolgozott a versenyző karrierjének fénykorában.

    Pályafutása során 460-szor tevékenykedett a crew chief szerepkörben és ezidő alatt 46 győzelmet és négy bajnoki címet szerzett.

    Miután az 1992-es szezont követően elhagyta a boxutcát, Shelmerdine maga is versenyzői karriert kezdett építeni.

    Shelmerdine pilótaként 26 alkalommal indult a NASCAR Cup Series versenyen, valamint 13 alkalommal a NASCAR Xfinity Series-ben és kétszer a NASCAR Camping World Truck Series-ben.

    Shelmerdine a modern kori hall of fame szavazatok 52%-át kapta, ami a második legtöbb szavazatot jelentette.

    Kirk Shelmerdine és Dale Earnhardt legendás 3-as autója
    Kirk Shelmerdine és Dale Earnhardt legendás 3-as autója Fotó: HHP/Harold Hinson/NASCAR Media

    Hershel McGriff

    Hershel McGriff
    Hershel McGriff Fotó: NASCAR Media

    A 94 éves McGriff 29 éven át versenyzett részmunkaidőben a NASCAR Cup Series versenyzőjeként, ami 87 indulást jelent.

    McGriff pályafutása során négy NASCAR Cup Series-győzelmet szerzett, és az 1954-es szezonban a bajnoki tabella hatodik helyén végzett.

    Ezen kívül McGriff 34 győzelmet gyűjtött össze pályafutása során abban a sorozatban, amelyből az ARCA Menards Series West lett a későbbiekben.

    McGriff hihetetlen módon 68 éven át maradt aktív a NASCAR-versenyzésben, hiszen az 1950-es NASCAR Cup Series Southern 500-on (Darlington) futotta első versenyét, és 2018-ban a Tucson Speedway-en futotta utolsó NASCAR-versenyét a West Series-ben.

    McGriff, aki a Pioneer Ballot (Úttörők szavazólapja) Hall of Fame szavazatainak 31%-át kapta, a legtöbb szavazatot kapta a Pioneer Ballot szavazáson.

    Hershel McGriff (04-es autó) a kép elkészültének pillanatában már 36 éve versenyzett
    Hershel McGriff (04-es autó) a kép elkészültének pillanatában (1986) már 36 éve versenyzett Fotó: NASCAR Media

    A rajongók is szavazhattak

    A NASCAR.com-on leadott rajongói szavazatok alkotják a Hírességek Csarnokának szavazásának egy részét.

    Kenseth és Harry Gant volt a két legtöbb modern kori Hall of Fame-jelölt a szurkolói szavazatok alapján, míg A.J. Foyt a Pioneer Ballot szurkolói szavazatai alapján.

    A NASCAR Hírességek Csarnokának 2023-as osztályához a NASCAR-hoz való kiemelkedő hozzájárulásért járó rangos Landmark-díjjal csatlakozik Mike Helton.

    Helton közel öt évtizede teljes mértékben integrálódott a NASCAR sportba. Heltont 2000-ben a NASCAR elnökévé nevezték ki. Helton kulcsszerepet játszott abban, hogy a sportág a 2000-es évek elején a biztonságot javító intézkedéseket vezetett be.

  • A széria sztárjai a Forma-1-et méltatták

    A Forma-1 a hétvége folyamán Miami-ba látogat. Az NBC Sports a NASCAR sztárjait faggatta a széria amerikai népszerűségéről.

    A Forma-1 amerikai népszerűsége közvetlen összefüggésben van a „Drive to Survive” című műsor sikerével, amelynek nemrég indult a negyedik évada a Netflixen.

    De az is kérdéseket vetett fel, hogy az F1 nem telíti-e túl az amerikai piacot (ahol 1992-99 és 2008-11 között nem volt futam).

    Chase Elliott – aki az F1 és a „Drive to Survive” bevallotton nagy rajongója – 2017-ben már eltöltött egy versenyhétvégét vendégként a Belga Nagydíjon.

    Nagyon izgatott vagyok. Nagyon tisztelem az összes versenyzőt és csapatot. Szerintem nagyon jók abban, amit csinálnak”mondta Elliott.

    „Szurkolóként nagyon élvezem a futamokat. Azt hiszem, minden egyes szakágat tisztelned kell, mert mindegyikben más és más stílus kell ahhoz, hogy sikeres legyél.

    Szerintem jó a termékük. Nyilvánvaló, hogy az elmúlt néhány évben nagyon nagy teret nyertek itt az Államokban, ami fantasztikus.

    Talán idővel azok az emberek, akik a Forma-1-et szeretik elkezdik majd nézni a NASCAR-t is, mert itt is nagyon sok tehetséges versenyző és csapat van, akik szintén megérdemlik az elismerést.

    Chase Elliott
    Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

    Pozitív hatással van a Forma-1 az egész motorsport világra

    Blaney, aki szintén hatalmas rajongója a Forma-1-nek, elmondta, hogy a motorsport világnak nagyon jó hír a sportág népszerűsége az Államokban.

    Imádom az F1-et” – mondta a Team Penske versenyzője. „Lenyűgöznek a különbségek, ami a mi szakágunk, és az övéké között van.

    Néhány évvel ezelőtt lehetőségem volt elmenni egy F1-es futamra Spában, és nagyon-nagyon klassz volt tesközelből látni az ő világukat.

    Sok a hasonlóság a működésükben, de sok a különbség is, szóval szerintem ez nagyszerű. Király, hogy jönnek Miamiba, és én abszolút nem érzem azt, hogy egy nem kívánt riválist jelentenének a NACAR-nak. Nem fog ártani a sportágunknak. Szerintem ez mindenhol segíti majd a motorsportot

    Míg a NASCAR számára nem lát konkurenciát a Forma-1-ben, Kevin Harvick szerint egy másik szakág, az IndyCar pórul járhat a száguldó cirkusz amerikai népszerűsége miatt.

    Harvick elmondta, hogy megpróbálta felvetni a témát az IndyCar illetékeseivel.

    Nagyon kompetitív széria az IndyCar. Felvetettem nekik ezt a kérdést, de csak legyintettek rám, még beszélni sem akartak róla” – panaszkodott Harvick.

    Korábban megírtuk, hogy Alexander Rossi is így érzi ezt, és az IndyCar nagy riválisának tekinti a Forma-1-et az Államokban.

    Közvetlen riválisunk a Forma-1, ha az amerikai piaci részesedést nézzük… Ez olyasvalami, amivel tisztában kell lennünk, és mindenképpen folytatnunk kell a fejlesztést és a tervezést a sorozat, a versenyzői személyiségek, a csapatok és a képviselet tekintetében egyaránt.

  • Elliott örömmámora, Truex dühe, ez történt Doverben

    Két napig tartott a NASCAR Cup Series doveri versenye, azonban aki hétfőn is bekapcsolódott, egy nagyon jó versenyt láthatott.

    A Dover International Speedway sokak szerint a legtechnikásabb oválpálya a NASCAR naptárjában, és ezt bizony a sok megpördülés, és elkopott gumi – sőt még defektek is – bizonyították.

    Dover ismert arról, hogy régi beton felülete az átlagosnál jobban igénybeveszi az abroncsokat, és a komolyabb balesetek elkerülése végett hozták meg ezt az intézkedést.

    A versenyzők elemükben voltak, amikor a vasárnapi esőzés – és halasztás – után hétfőn megérkeztek a helyszínre, így mindenki agresszívan autózott.

    Még a befutó előtt közvetlenül is történt incidens. Martin Truex Jr. járt pórul, aki megpróbált elmenni a Trackhouse versenyzője Chastain mellett, de a két autó összeért és ez okozta a Toyotás vesztét, aki emiatt jelentősen visszaesett.

    Érdekesség, hogy Elliott győzelmével bezárult a kör, ugyanis így már minden Hendrick Motorsports-os versenyzőnek van legalább egy diadala az idei kiírásban.

  • Idén először tudott őszintén mosolyogni Chase Elliott

    Chase Elliott magabiztosan nyerte a hétfői doveri futamot amelyet az esőzés miatt kellett vasárnapról elhalasztani.

    Ezzel Elliott lett a Hendrick Motorsports istálló negyedik és egyben utolsó versenyzője, aki az első 11 versenyen – a 36 futamból álló szezon alig egyharmadában – legalább egy futamot megnyert.

    Hogy a legendás NASCAR Hall of Famer, Bill Elliott fia képes lesz-e továbbra is nyerő formában menetelni – nem is beszélve arról, hogy három szezonon belül a második Cup-bajnoki címét is megnyeri -, az még a jövő zenéje.

    Egy dolog azonban biztos: az, ahogyan ez a szezon a fiatalabb Elliott számára kezdődött, kissé furcsán alakult. A Hendrick Motorsports csapattársai, Alex Bowman, Kyle Larson és William Byron mind korábban jutottak el a győztesek útjára, mint Elliott.

    Ennek ellenére 2020-as bajnok vezette a bajnokságot, méghozzá az elképesztően stabil eredményeinek köszönhetően – igaz a szezonban csak egy top 5-ös eredményt ért el eddig, azt is a COTA-n.

    Bárhogy is próbálkozott, Elliott egyszerűen nem tudott nyerni – eddig – az idei szezonban, és mindig közbejött neki valami.

    Azt hiszem, az év elején volt néhány lehetőségünk arra, hogy futamokat nyerjünk” – mondta Alan Gustafson, a csapatfőnök. „Nem használtuk ki őket. Úgy gondolom, hogy a tempó megvolt Kaliforniában, Phoenixben és Martinsville-ben.”

    Sajnos nem ott végeztünk, ahol kellett volna, vagy ahogyan teljesítettünk. Ma úgy gondolom, hogy képesek voltunk mindent összerakni, és magabiztosan szereztük meg a győzelmet.

    Csapat kitartott Chase Elliott mellett a nehéz időszakában is
    Csapat kitartott Chase Elliott mellett a nehéz időszakában is Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media

    Újra mosoly Chase Elliott arcán

    Elliott még Daytona előtt írta alá hosszútávú, új szerződését a Hendrick Motorsports-al, de bármennyire is próbálkozott Elliott vagy Gustafson fenntartani a pozitív látszatot, az idei szezonban valami nem volt rendben a 9-es csapatban.

    Jaime Little, a Fox Sports munkatársa még azt is megjegyezte, miután a futam után interjút készített Elliottal, hogy hosszú idő óta ez volt az első alkalom, hogy mosolyogni látta őt.

    „Igazán nagyra értékelem Alant (Gustafson, a csapatfőnök) és az egész 9-es csapatunkat, amiért kitartottak mellettem” – adott igazat Little-nek Elliott.

    „Volt néhány kemény versenyünk az elmúlt, nem is tudom, négy-öt hónapban. Nagyszerű, hogy a NAPA ismét a Victory Lane-en van; nagyszerű, hogy a Hendrick Motorsports ismét a Victory Lane-en van.”

    De hogyan tovább? Folytathatja-e a menetelést a NASCAR legnépszerűbb versenyzője? Vasárnap Darlingtonban nyerhet, és anyukájának, Cindy-nek egy fergeteges anyák napi (az Egyesült Állomokban egy héttel később ünneplik, mint a világ többi részén – a szerk.) ajándékot adhat.

    Minden héten jól akarok teljesíteni, függetlenül attól, hogy mi történik körülöttem” – mondta Elliott a futam utáni sajtótájékoztatón. „Büszke vagyok a csapatunkra, hogy kitartottunk. Úgy érzem, hogy az év során többször is volt tempónk. De úgy érzem, egészen a mai napig nem tudtunk egy teljes versenyt összehozni.

    Időnként elég gyorsak voltunk. Csak nem sikerült mindent egy három és fél, négy órás időintervallumban összehozni. Jó volt ezt ma megtenni. Így kell folytatnunk, és akkor rendben leszünk.

  • 40 év után került elő a sportág legnagyobb SZÉLHÁMOSA

    L.W. Wright minden idők egyik leghíresebb NASCAR-pilótája, annak ellenére, hogy pályafutása során mindössze 13 kört teljesített.

    Korábban – a talladegai futam kapcsán – már írtunk L.W. Wright-ról, aki egy ismeretlen versenyzőként indult ez az 1982-es Winston 500-as versenyen.

    Larry Wright azt állítja, hogy ő az az L. W. Wright, aki az 1982-es Winston 500-as versenyen indult, amelyet Darrell Waltrip nyert meg.

    A Nashville-ből származó Wright az autóját Sterling Marlin műhelyéből szerezte be, aki a boxcsapatot is biztosította az eseményhez. A futam után 13 körrel azonban a lassú tempója miatt fekete zászlót kapott, és ekkor vált legendává a története.

    Wright állítólag otthagyta az autót a pályán, majd eltűnt, és fedezetlen csekkek sorát hagyta maga után.

    B.W. Terrell, egy csapattulajdonos, aki állítólag segített neki megszerezni az autót, akkoriban azt mondta a sajtónak, hogy Wright több mint 30 000 dollárral tartozik neki az ügyletért és egyéb segítségért.

    Wright holléte az azóta eltelt években ismeretlen volt, de május 2-án, hétfőn, a verseny 40. évfordulóján a NASCAR-ral foglalkozó „The Scene Vault Podcast” című podcast egy epizódot adott ki, amelyben interjút készített egy férfival, aki azt állítja, hogy ő az.

    Kalandos találkozás Wright-al

    A podcast házigazdája és motorsport-újságíró Rick Houston a Fox News Autos-nak elmondta, hogy már több mint egy éve próbálta felkutatni Wrightot egy ismerősén keresztül, és áprilisban kapott egy hívást, hogy készen áll a beszélgetésre.

    Houston leírja, hogy nem kapott címet, hanem azt az utasítást kapta, hogy vezessen egy autópályán lévő helyre, ahol találkozik valakivel, aki elvezeti őt Wrighthoz.

    Wright elmondta Houstonnak, hogy az igazi neve Larry Wright, és bizonyítékként megmutatta neki a Talladega-ban viselt versenyruháját. Wrightról csak egyetlen közzétett fotó van a versenyről, és Houston szerint mind ő, mind a ruha tökéletesen egyezik.

    Houston az interjúnak csak egy részét hozta nyilvánosságra, mivel a nagy részét félreteszi a jövőbeli projekteknek, de Wright a klipekben némileg más történetet mesél, mint amiről korábban beszámoltak.

    Elmondta, hogy buszsofőrként dolgozott Nashville-ben, és pénzt kapott a zenei sztároktól, Waylon Jenningstől, George Jonestól és Merle Haggardtól, akik azóta már mind elhunytak, hogy segítsen kifizetni a talladega-i belépőjét.

    Állítása szerint azt mondta Marlinnak, hogy a verseny után kifizeti neki az autót, de nem tette.

    A Goodyear gumiabroncsainak számláit és a NASCAR versenyengedélyét sem fizette ki. Marlin képviselője egyelőre nem válaszolt a Fox News Autos megkeresésére, hogy kommentálja a történetet.

    A feljegyzések szerint Wright valóban megpróbált kvalifikálni a következő versenyre a Nashville Fairgrounds Speedwayen a következő héten.

    A kifizetetlen számláit egy szponzornak tulajdonítja, aki visszalépett, miután nem sikerült kvalifikálnia magát a versenyre, de tagadja, hogy valaha is tartozott Terrellnek 30 000 dollárral.

    Ha találsz valakit, aki azt állítja, hogy 30 000 dollárral tartozom neki, mondd meg neki, hogy szembe fogok nézni vele” – mondta Wright.

    Érdekes történet, de vajon igaz-e?

    Houston szerint Wright személyes története még mindig kissé homályos, de biztos benne, hogy amit a Talladega körüli eseményekről mesélt neki, az nagyrészt pontos.

    Wright bevallotta, hogy előtte soha nem vett részt a Cup Series versenyén, de Houston elmondta, hogy a férfi kisebb stock car versenyeken indult.

    Wright néhány részletet megosztott többek között arról, hogy milyen volt az első benyomása a pályáról, amelyet még sosem látott, mielőtt megérkezett volna a versenyhétvégére.

    Odanéztem a bátyámra, és azt mondtam: ‘Uram, könyörülj rajtam. Nincs az az Isten’” – mesélte Wright. „Uram, itt vagyok lent, de segítségre lesz szükségem.

    Wright autóján a 34-es rajtszám volt, ami elmondása szerint egyrészt a kora, másrészt a fekete NASCAR úttörője, Wendell Scott előtt tisztelgett, aki hozzá hasonlóan pénz nélkül versenyzett.

    Azt állítja, hogy Dale Earnhardt azt mondta neki: „Amikor elindulsz, állj be amögé, aki már járt itt korábban, és kövesd őket. Maradj velük, és aztán lépj.

    A Fox Sports NASCAR elemzője, Larry McReynolds, aki Donnie Allison csapatának tagjaként ott volt a versenyen, és néhány évvel később együtt dolgozott Earnhardt-tal, nem rendelkezik közvetlen ismeretekkel Wright állításairól, de elmondta, hogy Earnhardt az a fajta versenyző volt, aki gyakran adott tanácsokat az újoncoknak.

    Wright a második kvalifikációs körén ütközött, de az autót a versenyre megjavították. A félelmetes 2,66 mérföldes ovál azonban túl nagy kihívásnak bizonyult, és a versenybírók úgy döntöttek, hogy a biztonság kedvéért kiviszik a pályáról.

    Steve Wade újságíró, aki ott volt az eseményen, elmondta, hogy akkoriban nem sokat gondolkodtak ezen, mert akkoriban könnyebb volt benevezni egy NASCAR-futamra, és mindig akadt néhány helyi versenyző, aki megpróbált Talladega-ban versenyezni.

    Houston szerint Wright rossz egészségi állapotban van, és szerette volna, hogy a saját oldalát is elmondja a történetnek, amíg még megteheti.

  • Denny Hamlin KITÁLALT a NASCAR döntése után

    Végre megszólalt Denny Hamlin a hétközi mém-botránnyal kapcsolatban, aminek következményeként érzékenyítő tréningre kell mennie.

    Denny Hamlin elmondta, hogy valakitől üzenetben kapta a mémet, amely Kyle Larson vezetésén gúnyolódott, és ő pedig gondolkodás nélkül kirakta azt twittere.

    Azt gondoltam, hogy nagyon vicces volt” – mondta Hamlin. „Emellett érzéketlen is. Megértem a felháborodást.

    Persze a széria, a média és a NASCAR egyre változó rajongótábora egyből lecsapott a Joe Gibbs Racing versenyzőjére.

    Hamlin néhány órával később bocsánatot kért és törölte a tweetet, azonban a NASCAR-nak ez nem volt elég, így érzékenyítő tréningre küldte őt.

    „Tiszteletben tartom a döntésüket. Megértem, hogy mi az álláspont az ilyen típusú történésekkel kapcsolatban” – mondta Hamlin szombaton a Dover Motor Speedwayen.

    Láttam az összefüggést abban ahogy ő vezetett, illetve abban ahogy a nő vezetett a mémben. Nem is gondoltam arra, hogy ez a női ázsiai.

    Ez az érzéketlen része a dolognak, igaz? Bárki is alkotta meg, gondolom, egy ázsiai nyelven beszélő nő elé tette a nevét. Gondolom, ezzel gúnyt űz belőle.

    Hamlin tweetje közel hét órán át volt fent, mielőtt törölte volna.

    Határozottan megértem, hogy néhányan sértőnek találhatják” – mondta Hamlin.

    Larson megérti Hamlin problémáját

    Természetesen Kyle Larson is megszólalt az ügyben, azonban ő nem csinált nagy ügyet belőle.

    Részemről nincs harag” – mondta Larson. „Azt hiszem, miután kitette azonnal rájött, hogy mennyire sértő lehet.”

    Larson persze hasonló cipőben járt 2020-ban, amikor egy virtuális versenyen egy feketéket sértő szót mondott ki, azonban ő még az állását is elvesztette, és majdnem a karrierjének is vége lett. Így talán érthető, hogy elnéző volt Hamlinnel szemben

    Személy szerint engem nem sértett meg. Szerintem a NASCAR azt tette, amit tennie kellett, és nagyra értékelem, hogy Denny végigjárta a lépéseket, hogy tanuljon ebből” – mondta a 2021-es bajnok.

    Ez szimplán egy rossz döntés volt a részéről. Azt hiszem, abban a helyzetben, amiben mi vagyunk, nagyon óvatosnak kell lennünk azzal, hogy mit adunk ki a nyilvánosságnak.

    Tudom, hogy sokat fog tanulni ebből a következő néhány hétben. Azt hiszem, mindannyian készen állunk arra, hogy túllépjünk rajta, és újra a versenyzésre koncentráljunk.

    Larson szerint Hamlin megtanulta, hogy „több millió más ember van, akit egy ilyen tweet sérthet.

  • MEGLEPETÉS! Chris Buescher a pole-ban Doverben!

    Óriási meglepetésre az RFK Racing versenyzője, Chris Buescher indulhat majd vasárnap a doveri pole pozícióból.

    Chris Buescher indulhat az élről Doverben, mellőle pedig a héten az újságok címlapjára kerülő Denny Hamlin rajtolhat majd.

    A top 10-ben 3 Hendrickes autó is megtalálható. Kyle Larson és Chase Elliott kibérelte a második sort, a tavaly tavaszi doveri győztes, Alex Bowman pedig a 6. helyről rajtolhat majd.

    Csapattársuk William Byron nem vehetett részt az időmérőn, mivel az edzésen falnak ment, és emiatt megsérült az autója.

    Tovább folytatódott a Trackhouse Racing nagyszerű szereplése is, hiszen míg a Hendrick Motorsports a második, ők a negyedik sort foglalhatják majd el vasárnap.

    Bubba Wallace is nagyszerűen szerepelt, hiszen a 9. pozíciót szerezte meg, mellőle pedig Kyle Busch indulhat majd.

    A verseny szokás szerint vasárnap, 21:00-kor kezdődik majd.

    Időmérő végeredménye