Kategória: NASCAR

  • Óriási baleset az Xfinity texasi versenyén, több esélyes is kiszállt

    Incidensekkel teli futam zajlik Texasban, ahol jelenleg is fut az Xfinity Series aktuális versenye, ez speciel a 9. sárga zászló volt.

    Úgy tűnt, hogy a JR Motorsports újabb tökéletes napot tudhat maga mögött, hiszen két szakaszon keresztül abszolút uralták a NASCAR Xfinity Series szombati, Texas Motor Speedwayen rendezett versenyét.

    A 3. szakasz rajtjánál azonban Josh Berry, aki megnyerte a 2. szakaszt, az újraindításnál megpördült. Berry e megpördülése miatt csapattársa, Noah Gragson, valamint Ty Gibbs, Matt Mills, Josh Williams és még sokan mások is belekeveredtek egy több autóból álló balesetbe

    https://twitter.com/NASCARONFOX/status/1528089904550400000

    Bár most úgy tűnik, hogy Gragson és Berry nem fog harcolni a győzelemért, a JR Motorsportnál a versenyt vezető Justin Allgaier, William Byron és Sam Mayer még versenyben van a győzelemért.

    A balesetben érintettek a következők voltak: Bayley Currey, Matt Mills, Josh Berry, Noah Gragson, Brandon Jones, Ty Gibbs és Josh Williams.

  • 2019 óta először nyert Truck futamot Stewart Friesen

    Nehezen megszerzett, mélyen megbecsült győzelmet aratott Stewart Friesen a péntek esti NASCAR Truck Series futamon a Texasban.

    Friesen 60 kört vezetett, és ez kiemelkedően több volt, mint a szezon eddigi részében bármikor.

    A verseny hosszabbításban dőlt el, méghozzá Christian Eckes és Friesen között, akik szoros csatát vívtak, de végül utóbbi nyert.

    A verseny első részében minden hibát elkövettünk amit lehetett” – mondta Friesen, akinek ebben a szezonban csak egy top 5-ös helyezése volt, egy harmadik hely márciusban Las Vegasban. „Fantasztikus autónk volt ma este.

    El sem tudod képzelni, hogy az elmúlt három évben mennyi munka zajlott ebben a versenycsapatban, hogy felépítsük ezt a csapatot” – folytatta. „Ez egy fantasztikus csapat, és már a rájátszásban vagyunk.

    Ryan Preece, aki az 1. és a 2. szakaszt is megnyerte, a harmadik helyen végzett a 17-es számú Team DGR Forddal – figyelemre méltó teljesítmény volt, tekintve, hogy a verseny korábbi szakaszában a kocsija megsérült, és a boxba kellett állnia javítás miatt.

    A pole-ba kvalifikáló, de a mezőny végéről induló John Hunter Nemechek kétszer is a mezőny végéről kellett, hogy felzárkózzon, így csak a hatodik lett.

    A NASCAR Camping World Truck Series következő futama, a North Carolina Education Lottery 200 pénteken lesz a Charlotte Motor Speedway-en.

  • Marketingügynökség segítségét kérték Kyle Busch-ék

    A Joe Gibbs Racing felbérelte a JTG Daugherty Racing tulajdonosának ügynökségét, hogy segítsen szponzort találni Kyle Busch-nak.

    A Tad Geschickter cégével kötött szerződés egy egyedülálló, ha nem is példa nélküli megállapodás, amelynek értelmében egy Chevy-közeli NASCAR-csapattulajdonos segít bevételt találni a Toyota programjában futó egyik legfontosabb autónak.

    Geschickter 18-ban indította el a Brand Activation Maximizer, azaz a BAM ügynökséget, amely azóta olyan szervezetekkel dolgozott együtt, mint a Minor League Baseball, a Kroger és számos CPG-márka és mostmár a Kyle Busch-t is futtató Joe Gibbs Racing.

    A Kroger emellett jelentős, egész szezonra szóló szponzori szerződést kötött a JTG-vel, a NASCAR Cup Series-ben szereplő egyautós csapattal, amelynek a Geschickter család és Brad Daugherty a társtulajdonosa.

    Geschickter, aki a Procter & Gamble-nél eltöltött hosszú idő után a kiskereskedelmi marketing területén szerzett tapasztalatokat, évek óta jóban van a Gibbs családdal.

    Ő és a néhai J.D. Gibbs is a William & Maryre jártak. Ez azonban az első alkalom, hogy Geschickter egy másik NASCAR-csapatnak segít szponzorációt eladni – jelen esetben Kyle Busch csapatának -, és az SBJ-nek elmondta, hogy a JGR az egyetlen csapat, amelyiknek valószínűleg megtenné ezt a múltja miatt.

    Az üzlet részben azért figyelemre méltó, mert a JGR egy teljes szezonra szóló szponzort – vagy szponzorok gyűjteményét – keres az M&M’s csokoládé helyett, amely a 18-as számú autójától és szervezetétől a 2022-es év után távozik.

    Így Gibbsnek hatalmas lyukat kell betömnie jövőre – 20-25 millió dollárnyi éves szponzori bevételt kell pótolnia, amennyire csak lehet.

    A JGR állítólag előrehaladott tárgyalásokat folytat egy nagy technológiai céggel egy egyéves szerződésről a Kyle Busch számára, de a megállapodást még nem jelentették be.

    Az üzlet azért is meglepő, mert a JGR-nek van egy saját értékesítési csapata is, amely szintén dolgozik még a szponzorok eladásán, amellett, hogy a csapat a BAM-tól is kap támogatást.

  • Hailie Deegan a betartatlan ígéretek miatt hagyta ott a Toyotát

    Bár sokáig úgy tűnt, a Toyota akadémiáján fog befutni Hailie Deegan, 2 évvel ezelőtt a Fordhoz igazolt, amire jó oka volt.

    Hailie Deegan jelenleg a Ford versenyzője a NASCAR Truck Series-ben. Bár érdekes megjegyezni, hogy egykoron a Toyota istállóban versenyzett.

    Azóta azonban átigazolt a Fordhoz, és az amerikai gyártó versenyzője. A David Gilliland Racing versenyzője egy nemrégiben készült podcastben beszélt a váltásról.

    A következőket mondta: „Az apám tulajdonképpen a Fordnál dolgozott annak idején több éven keresztül. Mindenkit ismertem már a Fordnál, neki megvoltak a kapcsolatai azokkal az emberekkel. Láttak engem kiskoromban, ahogy szaladgáltam” – mesélte Deegan.

    Őszintén szólva nem volt kérdéses számomra. Úgy éreztem, hogy már mindenkit ismertem ott. Volt velük kapcsolatom, de a Toyotánál is jól éreztem magam, persze voltak gondok. Soha nem beszéltem erről sokat, mert nem sokan kérdezték. Sok mindent megígértek, amit nem tartottak be.

    És én mondhatni ráfeküdtem ezekre az ígéretekre. Elvártam volna tőlük, hogy ha teljesítem az egyik kérésüket, akkor annak meg legyen az eredménye. Annyi mindent ígértek, amit nem kaptam meg.

    Deegan-nek igazán felejthető eddig a 2022-es szezonja. Szinte minden versenyen balesetbe került, ahol pedig nem, ott a saját gyenge teljesítménye hátráltatta.

    Az eddigi legjobb eredménye egy 7. hely 2021-ből a Truck Seriesben, az idei legjobbja pedig egy 17. hely Kansasből.

  • Indy 500 időmérő, NASCAR All-Star – íme a hétvégi közvetítések listája

    Bár egy kicsit nyugisabb hétvége elé nézünk, azért most sem fogunk unatkozni, hiszen a NASCAR és az Indy 500 is fontos állomáshoz érkezik.

    IndyCar

    Végre eljött az a két hét, amire minden IndyCar rajongó várt. Most hétvégén rendezik az 106. Indy 500 kvalifikációját, ami azt jelenti, hogy már nem kell sokat aludni a versenyig.

    Ami biztos, hogy már pénteken valósabb képet fogunk kapni az erőviszonyokról, hiszen eddig a legtöbb tesztelés szélárnyékban zajlott, versenybeállításokkal, azonban a pénteki edzésen jönnek a kvalfikációs motorok, és beállítások.

    A tesztek alapján egyelőre jól szerepelt a Ganassi, aminek a legtöbb napon top 10-ben volt mind az 5 autója (Dixon, Johnson, Palou, Ericsson, Kanaan), de a Penskésekre is figyelni kell. Az Andretti Autosport nem villogot, de ez persze nem jelent semmit, fordulhat a kocka a szombati és vasárnapi kvalifikációra.

    A lebonyolításról itt lehet bőven olvasni.

    Időjárás: Szombaton nagy esély van rá a délután folyamán, hogy leszakadjon az ég, alapvetően viszont felhős, meleg időjárás várható. Vasárnap hűvös, felhős, de valószínűleg eső nélküli idő várható.

    NASCAR

    A NASCAR All-Star Race a hétvége sztárfutama, de a Texas Motor Speedwayen rengeteg program lesz ezen a hétvégén.

    A Truck Series pénteken versenyez majd az év kilencedik futamán, míg az Xfinity Series szombat délután a 12. futamát teljesíti majd. Az All-Star „gála” eseményei szombat este kezdődnek, de a nagy show vasárnapra várható.

    Kyle Larson az az ember, akire vasárnap este a Texas Motor Speedwayen figyelni kell.

    A Cup Series címvédője egyben az All-Star Race címvédője is is, és az utolsó két All-Star indulásából mind a kettőt megnyerte, a 2020-as eseményt a 32 futamos eltiltása miatt kihagyta.

    Három egymást követő All-Star-futamon még egyetlen versenyző sem nyert. Larson vasárnap lehet az első, úgy, hogy ráadásul októberben megnyerte a pálya rájátszásbeli futamát.

    Az elmúlt két szezon All-Star futamaiból az adott év későbbi bajnoka is kikerült. Chase Elliott 2020-ban a Bristol Motor Speedwayen jutott el a victory lane-re, mielőtt novemberben megszerezte első Cup-címét.

    A Hendrick Motorsports ráadásul zsinórban harmadik győzelmére hajt az eseményen, ami még egyetlen csapatnak sem sikerült.

    Az All-Star Race lebonyolításáról itt lehet bővebben olvasni.

    A bejutókról, pedig itt van bővebb lista.

    Időjárás: Péteken részben felhős idő, viharos széllökésekkel, a szórványos heves zivatarok kialakulásának esélye nagy, a legmagasabb hőmérséklet 35 fok közelében lesz, és 19% az eső esélye.

    Szombaton részben felhős, majd délután elszigetelt zivatarok, 33 fokos csúcsérték, 31% esélye az esőnek.

    Vasárnap többnyire felhős idő, legmagasabb nappali hőmérséklet 25 fok

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Május 20., péntek

    18:00 – Indy 500 Fast Friday – Az összes autó az időmérős beállításaival tesztelhet (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:00 – NASCAR Truck Series Edzés
    22:30 – NASCAR Truck Series IDŐMÉRŐ

    Május 21., szombat

    00:00 – NASCAR Xfinity Series Edzés
    00:30 – NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ
    02:30 – NASCAR Truck Series VERSENY (147 kör)
    14:30 – Indy 500 Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:00 – Indy 500 IDŐMÉRŐ (A 13.-33. pozíciókig dőlnek el a rajthelyek, a legjobb 12 bejut a vasárnapi Top 12-be) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:30 – NASCAR Xfinity Series VERSENY (167 kör)

    Május 22., vasárnap

    01:00 – NASCAR All-Star Edzés
    01:35 – NASCAR All-Star Open IDŐMÉRŐ
    01:55 – NASCAR All-Star Race IDŐMÉRŐ
    18:30 – Indy 500 Top 12 Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:00 – Indy 500 Top 12 IDŐMÉRŐ (ARENA4+, IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:10 – Indy 500 Firestone Fast Six (A legjobb 6, itt dől el a pole pozíció sorsa) (ARENA4+, IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:30 – NASCAR All-Star Open VERSENY (50 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)

    Május 23., hétfő

    02:00 – NASCAR All-Star Race VERSENY (125 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)

  • Kimi Raikkonent idézte Denny Hamlin ivóproblémája

    A NASCAR Cup Series darlingtoni versenye során Hamlin bajba került. Valamikor a verseny alatt nem tudott inni a vizes palackjából.

    Nyilvánvaló, hogy egy NASCAR-autó vezetése fizikai szempontból elég megterhelő munka. Azonban nem arról volt szó, hogy elfogyott a vize, vagy leállt, hanem arról, hogy a szívószál egyszerűen befagyott.

    Úgy tűnik, ez egy visszatérő probléma volt a Hamlin számára. Így érthető módon eléggé bosszús volt a kellemetlenségek miatt.

    Azonban egy ember nyomorúsága számos rajongónak volt táptalaj a poénkodásra. Hamlin ugyanis számos összehasonlítást érdemelt ki a visszavonult Forma-1-es pilótához és korábbi bajnokhoz, Kimi Raikkönenhez.

    A finn versenyző jól ismert a rádiós itókával kapcsolatos üzeneteiről.

    Érdemes megemlíteni, hogy amikor Raikkönen a NASCAR-ban versenyzett, neki is voltak problémái az italosüvegével.

    Az ő esetében egyszerűen kifogyott a víz, mert a palack sokkal kisebb volt, mint amihez ő szokott. Ez a Nationwide Series egyik futamán történt 2011-ben, amikor a NEMCO Motorsports 87-es autóját vezette.

    Visszatérve Denny Hamlin gondjaira, a JGR versenyzője reméli, hogy csapata a probléma végére jár. Az információnk szerint ez már a második alkalom egymás után, hogy ezzel a problémával szembesült.

    Az igazat megvallva, ő az egyetlen versenyző, akinek eddig ilyen problémával kellett szembenéznie a Next Gen érában. Így senki sem tudja, hogy ő csinál-e valamit rosszul, vagy valódi problémáról van szó.

    Talán enyhítheti Denny Hamlin bánatát, hogy egy nehéz év után úgy tűnik, csapata kezd sínre kerülni, hiszen Kurt Busch győzelmet aratott legutóbb Kansasben, és a csapat hibái ellenére Bubba Wallace is bekerült a top 10-be.

  • Enyhe nézettség csökkenés az IndyCar-ban és a NASCAR-ban is

    Megkezdődött a versenyzés hónapja, május, és az amerikai nézettség alig változott tavalyhoz képest, bár enyhén csökkenő tendenciát mutatott.

    A NASCAR Cup Series Kansas-i fordulója a ShowBuzzDaily adatai szerint 1,43-as nézettséget és 2,337 millió háztartási nézőt ért el az FS1 csatornán.

    Ez hasonló volt a tavaly ezen a hétvégén futott doveri számokhoz (1,45/2,431 millió), szintén a Fox kábelcsatornán, valamint a múlt héten Darlingtonban (1,45/2,614 millió) az FS1-en.

    A Camping World Truck Series szombat esti kansasi futama az FS1-en átlagosan 0,37/660 000 nézőt ért el, ami nézettségben azonos a múlt heti péntek esti darlingtoni futamhoz képest (0,37/583 000).

    Az ARCA Menards Series szombat délutáni kansasi futama az FS1-en átlagosan 0,26/440 ezer nézőt ért el).

    Az NTT IndyCar Series visszatért az NBC-re, és az indianapolisi épített pályán átlagosan 0,60/998,000 nézőt ragadott meg. A tavalyi Indy GP, amely szintén az ingyenesen fogható NBC-n volt látható, átlagosan 0,64/1,027 millió nézőt hozott.

    Az IMSA versenyét az NBC teljes egészében a Peackock nevű streaming szolgáltatásán sugározta, ezért erről nincsenek adatok.

  • Nem értik a csapatok, miért van ennyi baj a Goodyear gumikkal

    A múlt hétvégi Kansas-ben rendezett versenyen megszámlálhatatlan hátsó defekt történt, és aggódnak emiatt a csapatok. A Goodyear hárít.

    A crew chief-eknek a legtöbb fejtörést az okozza, hogy mi történhet a hétvégi All-Star versenyen a Texas Motor Speedwayen, ahol ugyanazzal a gumikombinációval mennek majd amivel Kansasben futottak.

    A pontversenyt vezető Chase Elliott öt egymást követő top 10-es helyezésből álló sorozatának vége szakadt, amikor a hatodik helyen futott, miután a bal hátsó Goodyear gumija defektet kapott.

    Ez volt a második futam sorozatban, hogy Elliott bal hátsó defekt miatt bukott el egy erős versenyt. Kansasben a 29. helyen végzett, három körrel lemaradva a győztes Kurt Busch mögött.

    Mindig ott van a fejünkben, hogy vajon most fogunk-e defektet kapni, vagy sem” – mondta Alan Gustafson csapatfőnök az NBC Sportsnak a csapat bal hátsó gumijával kapcsolatos problémákról.

    „Darlingtonban is volt ilyen problémánk. Úgy érezzük, megtettük, amit kellett, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer. Nagyon biztonságosan álltunk hozzá a kansasi futamhoz.

    Az összes lekerült guminkat megvizsgáltattuk és szétszedtük a Goodyearrel, és addig a pontig minden rendben volt. A véletlenszerűség mindenképpen nagyon aggasztó.

    Hendrick Motorsportsos csapattársának, William Byronnak szintén eldurrant a bal hátsó Goodyear gumija, miközben az élen haladt.

    Elég sok beállítási különbség volt kettőnk között, így éppen ezért nehéz messzemenő következtetéseket levonni” – mondta Gustafson Elliott és Byron esetéről.

    Szintén nem érti a történteket James Small, Martin Truex Jr. csapatfőnöke.

    A 19-es rajtszámú csapat versenye megváltozott, amikor Truex autóján a 165. körben, a 2. szakasz vége előtt szinténa bal hátsó defekt jelentkezett.

    Egy kör volt hátra a szakaszból, úgyhogy nagyon szerencsétlenek voltunk” – siránkozott Small. „Minden remekül alakult addig. Mi is nagyon konzervatívak voltunk. Sok dolog kombinációja lehet a dolog.

    Nem vagyok gumimester, szóval nem tudom, hogy mi a megoldás” – jelentette ki Small a Goodyear gumiproblémákról. „Tudom, hogy valószínűleg azt fogja mondani majd, hogy túl agresszívak vagyunk (a guminyomást illetően).

    Mi nem is gondoljuk, hogy agresszívek lennénk. Egész nap rendben voltunk, soha nem volt problémánk, remekül néztünk ki, aztán egyszer csak egy megtörtént a baj. Semmi árulkodó jel nem volt.

    Nem tudom, hogy ez egy gyártási hiba-e. Nyilvánvalóan ezt is ki fogjuk vizsgálni a csapatok között.

    Chase Elliott defektje Kansas-ben
    Chase Elliott defektje Kansas-ben Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media

    A Goodyear hárít

    Greg Stucker, a Goodyear versenyabroncsok értékesítéséért felelős igazgatója a vasárnapi futam alatt kijelentette, nem náluk van a hiba.

    Úgy gondoljuk, hogy mi megfelelő gumikat szállítunk a csapatoknak. Tekintettel arra, amit az abroncsok tervezéséről és az általunk használt anyagokról tudunk… a teherbíró képessége, a teljesítménye, a szükséges tapadás megvan, szóval úgy érezzük, hogy megfelel.

    Meg kell néznünk, hogy mit csinálnak rosszul a csapatok, akik defektet kapnak.

    Nem mindenkinek voltak problémái. Kyle Busch a harmadik helyen végzett, és nem volt bal hátsó problémája.

    Megtanultuk a leckét Vegasban az edzésen, amikor ott összetörtük magunkat” – mondta Busch, aki bal hátsó defektje után ütközött. „Azóta nem mentünk ilyen agresszív beállítással.

  • Visszanézhető teljes egészében Kurt Busch kansasi győzelme

    Tökéletes teljesítményt nyújtott Kurt Busch a Kansas Speedwayen, és ezzel megszerezte a 23XI Racing második győzelmét.

    Bár Busch nagyszerű teljesítményt nyújtott az egész verseny során, mégis nem ő, hanem a defektek játszották a főszerepet.

    A pálya óriási kihívás elé állította a bal hátsó kerekeket, ennek megfelelően pedig a sárga zászlók nagy része defekt miatt került belengetésre.

    Az első áldozata a Kansas Speedway-nek BJ McLeod volt, aki a 35. körben kényszerült feladni a versenyt. Az első szakasz vége felé egy sokkal előkelőbb helyen lévő versenyző is pórul járt, a 71. körben ugyanis az addig 4. helyen álló Daniel Suarez bal hátsója durrant el.

    Hozzájuk csatlakozott még drámai módon két Hendrickes versenyző is, az addig élen álló William Byron és később Chase Elliott is.

    A verseny legnagyobb hőse azonban a Petty GMS csapata lett, amely 10 percig szenvedett Erik Jones autójával, mire le tudták róla venni a kereket.

    A kansasi futam végén az élen Larson haladt, aki azonban ahogy fogytak a körök egyre nagyobb nyomás alá került a testvérét idő közben megelőző Kurt Busch által.

    Az előzéssel végül 9 körrel a leintés előtt próbálkozott, a másfél körön keresztül tartó párharc pedig végül Larson falérintésével, és Busch előzésével zárult.

    A korábbi bajnok innentől kezdve folyamatosan növelni tudta előnyét, és az idei 13. futamon megszerezte szezonbeli első, és pályafutása 34. győzelmét.

  • Az RFK Racing lett a NASCAR ASMR királya

    Kevesen tudják talán, hogy mi az az ASMR, azonban az RFK Racing új szintre emelte youtube csatornáját a nyugtató tartalmaival.

    Ez egy mozaikszó, ami angolul annyit tesz, hogy Autonomous Sensory Meridian Response. Magyarul valami olyasmit jelent, hogy önálló érzéki-idegi reakció – írja a martos blog.

    De mit is takar mindez? Az ASMR tulajdonképpen egy olyan videófajta, amiben “megnyugtató” hangokat adnak ki a készítőik, és emellett lassú, nyugodt mozdulatokat is tesznek.

    Nos mi lehet tökéletesebb erre, mint egy NASCAR autó matricázása.

    Az RFK Racing bele is vette magát youtube csatornáján az ASMR világába, méghozzá az előbb említett autó előkészítéssel.

    De lássuk mit is takarnak ezek a videók. Érzitek, hogy megszáll titeket a teljes nyugalom?