Kategória: NASCAR

  • Indy 500, Coca-Cola 600 – íme a hétvégi közvetítések listája

    Az év legfontosabb motorsport hétvégéje következik. Vasárnap Indianapolisban rendezik az Indy 500-at, míg rögtön utána jön a Coca-Cola 600.

    IndyCar

    Végre elérkezett az idő, és jön a 106. Indy 500, amely évek óta először fogadja teljes kapacitással a kilátogató rajongókat.

    A 233 000 férőhelyes Indianapolis Motor Speedwayen először lesz teltház a 2016-os, 100. Indy 500 óta.

    A pole-ból Scott Dixon rajtolhat majd, aki rekordsebességgel szerezte meg az első helyet a múlt vasárnapi időmérőn.

    A mezőnyben több újonc is megtalálható lesz, többek között a hétszeres NASCAR Cup Series bajnok, Jimmie Johnson, valamint a Forma-1 legendás alakja, Romain Grosjean.

    Természetesen IndyCar legendákban sem lesz hiány. Juan Pablo Montoya ismét visszatér legnagyobb sikereinek színhelyére, Hélio Castroneves pedig egyedülálló módon ötödször nyerheti meg majd az Indy 500-at.

    Spotter Guide
    Rajtrács

    NASCAR

    Bár a Trackhouse Racing és Kimi Raikkonen bejelentése kicsit a háttérbe szorítja az eseményt, mégis, ez az év egyik legnagyobb – és egyben leghosszabb – NASCAR Cup Series versenye.

    A 600 mérföldes száguldás általában 3 és fél 4 órán keresztül szokott tartani, úgyhogy mindenkinek azt ajánljuk, hogy vegyen ki hétfőre egy szabadnapot.

    A Charlotte Motor Speedway három nap alatt négy futamot rendez, amelynek csúcspontja a vasárnap esti Coca-Cola 600 lesz.

    Az akció pénteken az ARCA Series futamával kezdődik, amelyet a Camping World Truck Series versenye követ. Az Xfinity Series szombaton versenyez, majd a vasárnapi Cup verseny következik.

    A verseny címvédője Kyle Larson, aki tavaly duplázni tudott, hiszen az All-Star verseny után egy héttel a Coca-Cola 600-at is behúzta.

    Idén is a Hendrick Motorsports versenyzője a legesélyesebb a győzelemre – legalábbis a fogadóirodák szerint, de nem szabad megfeledkezni Ryan Blaney-ről sem, aki a múlt héten domináns teljesítménnyel nyerte az All-Star „gálát”, és még nincs idén pontot érő versenyen elért győzelme.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Május 27., péntek

    17:00 — Indy 500 Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:00 — ARCA Edzés
    19:30 — NASCAR Truck Series Edzés
    20:00 — Truck IDŐMÉRŐ
    20:30 — Indy 500 Pit Stop Kihívás (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — NASCAR Xfinity Series Edzés
    22:00 — NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ
    00:00 — ARCA VERSENY (100 kör)

    Május 28., szombat

    02:30 — NASCAR Truck Series VERSENY (134 kör)
    19:00 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (200 kör)

    Május 29., vasárnap

    01:00 — NASCAR Cup Series Edzés
    01:45 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ
    18:30 — 106. Indy 500 (200 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)
    00:00 — Coca-Cola 600 (400 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)

  • Hivatalos! Teltház lesz a Coca-Cola 600-on!

    A vasárnap rendezett Coca-Cola 600-on teltház várja majd a NASCAR Cup Series versenyzőit a Charlotte Motor Speedwayen!

    A CMS szerint a NASCAR Cup Series leghosszabb versenye a rajongók számára kihagyhatatlan esemény lesz.

    Sok rajongó számára a Coca-Cola 600 egy bakancslistás élmény” – mondta Greg Walter, az ikonikus 1,5 mérföldes Superspeedway ügyvezető alelnöke és általános igazgatója.

    Nagyon örülünk, hogy idén teltházas versenyt rendezhetünk, a rajongók mind az 50 államból és 12 külföldi országból, még Ausztráliából is eljöttek hozzánk.

    A hétvége során fellépő A-listás zenei előadásoktól kezdve az amerikai fegyveres erők előtti hazafias tisztelgésünkig ígérjük, hogy megmutatjuk a rajongóinknak, miért nincs jobb hely, mint az amerikai versenyzés otthona a Memorial Day hétvégén.

    A tavalyi Coca-Cola 600 volt az egyik első esemény, ami teljes kapacitással várta a nézőket, és nagyjából 50 000 rajongót be is tudott vonzani, ami akkoriban a legnagyobb nézőszámú esemény volt Észak-Karolinában a COVID-19 járvány kezdete óta.

    A vasárnapi Coca-Cola 600 könnyedén túlszárnyalja ezt, mivel a versenypálya 94 000 néző befogadására alkalmas.

    Bár ülőhelyek már nem kaphatók, a Charlotte Motor Speedway szerint a 2022-es Coca-Cola 600-as versenyre kilátogató rajongók a 4-es kanyar napozóteraszán kialakított állóhelyeken vagy a pálya belső részén lévő állóhelyekre még bejuthatnak.

    A prémium kategóriás helyeken, például az elülső pálya klubházában fenntartott helyek szintén elérhetőek.

    A vasárnapi NASCAR Cup Series Coca-Cola 600 a Charlotte Motor Speedway-en a 2022-es szezon 14. futama lesz.

    A sorozat eddig 11 különböző győztest hozott. Kurt Busch szerezte meg a győzelmet a legutóbbi pontszerző futamon, amelyet a Kansas Speedwayen rendeztek.

    A legutóbbi hétvégén rendezett All-Star versenyen viszont Ryan Blaney győzedelmeskedett, vitatott körülmények között.

  • Ha Ty Gibbs nem paterolja ki, Hamlin a JGR-tól vonulna vissza

    A kérdés már akkor felvetődött, amikor Denny Hamlin és Michael Jordan csapatot alapított. Fog-e saját magának versenyezni Hamlin?

    Mivel Ty Gibbs, Joe Gibbs unokája, fantasztikus teljesítményt nyújt a NASCAR Xfinity Series-ben, ezért felmerül a kérdés, vajon melyik JGR versenyzőnek kell visszavonulnia ahhoz, hogy a legifjabb Gibbs fiú üléshez jusson.

    Nem tudjuk mi lesz” – mondta Hamlin a Dale Jr. Download e heti adásában. „Egyszerűen csak sok a kérdőjel Gibbsnél, hogy ki hol és mit fog csinálni. Nem tudom. Nem tudom. Bárcsak tudnám, mert akkor én is ennek megfelelően tudnék tervezni.

    Ezzel a válasszal Hamlin arra célzott, hogy ha ő lenne az esélytelen, akkor talán más terveket szőne. Elképzelhető, hogy a 23XI Racing versenyzője lesz?

    Ha minden kötél szakad akkor igen, de nem ez lenne az ideális forgatókönyv” – válaszolta Hamlin Dale Earnhardt Jr. kérdésére.

    Hamlin célja az, hogy a Joe Gibbs Racingtől vonuljon vissza hosszú távú partnere, a FedEx társaságában.

    Azt hiszem, a Gibbsnél szeretnék visszavonulni a FedExszel. Mert annyira egyedülálló, hogy van egy olyan szponzorom, aki ilyen régóta része a sportnak, mint ők, és ilyen régóta támogat engem.

    Én csak – egyszerűen nem tudnám elhagyni őket” – jelentette ki Hamlin.

    Denny Hamlin és a FedEx - Elválaszthatatlan partnerek?
    Denny Hamlin és a FedEx – Elválaszthatatlan partnerek? Fotó: James Gilbert/Getty Images/NASCAR Media

    Hamlin csapata egyelőre nem indít harmadik autót

    Denny Hamlin kerek perec kijelentette Jim France-nek, a NASCAR vezérigazgatójának, hogy amíg a NASCAR üzleti modellje nem változik, ő bizony nem indít harmadik autót.

    Az állítólagos szóváltásra az Atlanta Motor Speedwayen rendezett versenyhétvégén került sor tavaly márciusban, amikor Hamlin ultimátumot adott a 77 éves elnöknek és a NASCAR-alapító Bill France Sr. fiának.

    Volt egy találkozóm Jim France-szal, és az üzenetem egyértelmű volt, hogy nem beszélhetünk tovább arról, hogy kevesebb pénzt kapnak a csapatok” – jelentette ki Hamlin.

    A folyamatos csökkentések miatt nem tudunk növekedésről beszélni. Ha elkezdünk közösen dolgozni, akkor együtt tudjuk fejleszteni ezt a sportot. Ehhez azonban az üzleti modellnek meg kell változnia.

    Nekünk a 23XI-nél nagy terveink vannak. De ezek a tervek addig várakoznak, amíg nem látjuk a változást.

    Hamlin számára fontos lenne, hogy csapata több bevételhez jusson egy szezon során, főleg a médiabevételekkel kapcsolatosan.

    Jelenleg a NASCAR médiából származó bevételeinek mindössze 25 százaléka jut a versenycsapatoknak, 65 százalékát a pályák kapják, 10 százalékát pedig az engedélyező szervezet. A csapatok jelenleg bevételeik 75 százalékát a szponzorációtól kapják.

    Hamlin ragaszkodik ahhoz, hogy megközelítése, bár nem tökéletes, abból a vágyból fakad, hogy a stock car versenyzés növekedjen és haladjon előre a jövő felé.

    Nagyon nehéz meggyőzni a dinoszauruszokat, hogy másképp kell enniük” – mondta Hamlin. „Én változást akarok. Ha egy új közönséget akarunk megszólítani, mert a (jelenlegi) közönségünk öregszik vagy már öregedett, akkor haladni kell a korral.

  • Akár Forma-1-es versenyző is indulhat majd a Trackhouse-nál

    A Trackhouse Racing kedden bejelentette a PROJECT91 nevű programot, amely egy harmadik NASCAR Cup Series autót indulását jelenti.

    A cél az, hogy más versenysportágakból érkező nemzetközi versenyzők számára adjanak lehetőséget, akik a NASCAR-ban szeretnének versenyezni.

    A Trackhouse Racing az idei szezonban legalább egyszer nevezi majd a 91-es Chevrolet-t, és a jövőben tervezi a program bővítését.

    A Justin Marks által alapított és Pitbull társtulajdonában álló, második éve működő szervezet jelenleg két teljes munkaidős autót indít Daniel Suarez és Ross Chastain számára, aki az idei szezonban már kétszer nyert.

    A PROJECT91 küldetése, hogy aktivizálja a NASCAR versenyzés és a globális motorsport-kultúra metszéspontját” – mondta Marks. „Őszintén hiszem, hogy a Next Gen autó lehetőséget jelent a NASCAR számára, hogy belépjen a globális professzionális motorsportról szóló beszélgetésbe.

    Mostantól olyan nemzetközi technológiai jelentőséggel bíró versenyautóval rendelkezünk, amelyben más sportágak világklasszis versenyzői is versenyezhetnek a NASCAR legmagasabb szintjén anélkül, hogy az előző generációs autókhoz szükséges meredek tanulási görbét kellene teljesíteniük.

    A Trackhouse Racing fejese elmagyarázta, hogy szerinte miért ez a tökéletes alkalom ennek a projektnek a beindítására.

    A motorsportok más formáiban használt járműfejlesztések, mint például a diffúzorok, a független hátsó felfüggesztés, a szekvenciális sebességváltó és más elterjedtebb alkatrészek, egy olyan platformot eredményeztek, amely sokkal kevésbé támaszkodik a stock carok saját, intim tudására, ami történelmileg megnehezítette a NASCAR-ba való átmenetet.

    A PROJECT91 megalakulásával a Trackhouse megnyitotta az ajtót a világ bajnokai előtt, miközben megkezdte a belsőleg elismert versenymárkává való skálázódási folyamatot.”

    A Trackhouse Racing a következő napokban jelenti be a PROJECT91 első versenyzőjét.

    Az utóbbi napokban már beszámoltunk róla, hogy Daniel Ricciardo nagyon is érdeklődik a NASCAR iránt, így az sem elképzelhetetlen, hogy az ausztrál versenyző a Trackhouse színeiben lépjen be a NASCAR világába.

    Valószínűleg ez nem idén fog megtörténni, de a következő ében reális esély van erre.

  • Denny Hamlin nem érti, miért nem zárták ki Blaney-t

    Denny Hamlin nem hibáztatja Ryan Blaney-t a verseny végén történt ablakhálós problémáért, de úgy véli szabályt szegett.

    Érdekes módon végződött a magyar idő szerint vasárnapról hétfőre virradóra tartott NASCAR All-Star verseny.

    Ryan Blaney dominálta az eseményt Kyle Busch kiesése után, azonban az utolsó métereken – szó szerint – sárga zászlót lengettek.

    Mindenki azt hitte, hogy a versenynek vége, és normál szabályok szerint így is lett volna. A NASCAR alapvető szabálya ugyanis azt mondja ki, hogy a fehér zászló után belengetett sárga zászló a verseny végét jelenti.

    Az idei verseny speciális szabályai szerint azonban az utolsó 50 körös szakasz győztesének zöld zászló alatt kell átszelnie a célvonalat.

    Ez egy kétkörös hosszabbításba küldte a versenyt, de Blaney-nak volt egy problémája – azt hitte, hogy már nyert, és leeresztette az ablakhálót.

    Blaney a pályán maradt, és a lehető legjobban a helyére rakta a hálót – a NASCAR pedig nem hívta ki a boxutcába, hogy a csapat megjavítsa azt.

    Hamlin nagyon ideges a történtek miatt

    Az újraindításnál Blaney erős volt, és végül a célban 0,266 másodperccel Hamlin előtt ért be, így hivatalosan is megszerezte az All-Star győzelmet és az 1 millió dolláros díjat.

    Ezt nem csak Denny Hamlin látja így” – panaszkodott Hamlin a verseny után. „Bármi is a szabály, játszunk azok szerint, és legyünk következetesek. Ő hibázott, és meg kellett volna büntetni érte.

    Alapvetően persze megérdemelte a győzelmet, mert ő volt a legjobb. Száz méterre volt attól, hogy megnyerje a futamot (az első alkalommal – a szerk.). De sok autó bukott már el így futamot. Ezek a dolgok megtörténnek.

    A NASCAR szabályai kifejezetten előírják, hogy az ablakháló rögzítőelemeit „megfelelően meg kell húzni, és a verseny alatt feszesen kell tartani”, és számos alkalommal előfordult már, hogy a versenyzőknek a verseny közben a boxba kellett állniuk, hogy megjavítsák a leszakadt ablakhálót.

    Hamlin még egy szörnyű biztonsági aggályt is felvetett, amikor két versenyző majdnem összeért a 2-es kanyarban, amikor az utolsó körben a győzelemért versenyeztek.

    Majdnem összeütköztem Blaney-vel. Ha beforog a mezőny elé, és nincs ablakhálója, akkor mi lesz?” – kérdezte Hamlin. „Akkor pereskedni fognak.

    Ez a szabály. Nem tudom, miről beszélünk itt. Ez nem megítélés kérdése. A kib****tt szabályok szerint kell játszani.

    Hamlin azonban elismerte, hogy ha ő is Blaney helyében lett volna, akkor ő is megvárta volna, hogy a NASCAR kihívja a boxba, magától nem ment volna ki.

    Ha csak félrenéznek és elfordulnak, és azt mondják, hogy, ez a szabály most nem számít, akkor az egy vicc. Én 100 százalékban ugyanezt tettem volna mint amit Blaney csinált” – mondta Hamlin.

    Nem tudom, hogy ez egy erkölcsi probléma-e volt-e a NASCAR számára. Szerintem csak egy erkölcsi dilemma volt ahelyett, hogy a szabályok szerint játszottak volna, ahogyan kellene.

  • Daniel Ricciardo NASCAR autóban? MEGTÖRTÉNHET!

    Daniel Ricciardo világszerte ismert pezsgő személyiségéről és agresszív vezetési stílusáról. Ez tökéletesen illene a NASCAR-hoz.

    A Forma-1-ben a későn fékező előzéseiről és lélegzetelállító teljesítményeiről szerzett magának hírnevet Ricciardo.

    Lassan azonban karrierje alkonyához közeledik. Így természetes, hogy késztetést érez arra, hogy kipróbálja magát a világ különböző versenykategóriáiban.

    A brit GQ számára készített új videójában elárulta, mennyire szereti a NASCAR-t, és elárulta, hogy egy nap versenyszerűen fog versenyezni a sorozatban.

    Rajongója vagyok a NASCAR-nak. Imádom az autósportot, és a NASCAR-on nőttem fel. Ez olyasmi, amit egy nap biztosan kipróbálnék”magyarázta Ricciardo.

    Nem tudom, hogy beugranék-e a NASCAR-ba csak úgy versenyezni, mert ezek a srácok egész életükben ezt csinálták.

    Nem szeretnék nagyon lassú lenni, de mindenképpen szeretnék versenyszerűen vezetni egy autót, például egy tesztelésen vagy ilyesmi” – mondta Ricciardo

    Nem meglepő, hogy Daniel szenvedélyes véleménnyel van a NASCAR-ról, hiszen a NASCAR-legenda Dale Earnhardt Sr. az idolja, és ő inspirálta a 3-as rajtszámát is.

    Herta válthatja Ricciardo-t?

    A hírek szerint a McLaren 2023 után a feltörekvő amerikai IndyCar-pilótával, Colton Hertával szeretné helyettesíteni az ausztrál pilótát.

    Herta mindenkit lenyűgözött az IndyCarban nyújtott teljesítményével. Míg Ricciardo a McLarenhez való tavalyi csatlakozása óta küszködik – annak ellenére, hogy 2022-ben Monzában futamot nyert.

    De 2023-ig van szerződése a csapattal, és ezután fog dönteni sorsáról a csapat.

    Annyi biztos, hogy magasabb szinten kell teljesítenie ahhoz, hogy meggyőzze a csapatot. Mivel Herta nagyon fiatal és amerikai, ez egy olyan húzás lehet, aminek a McLaren nehezen tud ellenállni.

  • Bubba Wallace nem fog elnézést kérni még a csapatától SEM

    Nagyszerű hétvégét zárt Kansasban a 23XI Racing, azonban Bubba Wallace úgy lett 10., hogy csapata nagyban hátráltatta.

    A győzelmi sávban nem Bubba Wallace, hanem veterán csapattársa, Kurt Busch állt a verseny végén, annak ellenére, hogy Bubba Wallace autója még erősebbnek tűnt, mint csapattársáé.

    Bubbát 70 körrel a vége előtt megbüntették egy kontrollálatlan gumiabroncs miatt.

    Beszéltem néhányukkal a verseny után, és elmondtam nekik, hogy nem vonom vissza azokat a dolgokat, amiket mondtam. Ők is érezték, hogy elcseszték” – jelentette ki Bubba Wallace.

    Bubba Wallace kritikusan nyilatkozott a boxcsapatáról Kansas után. A texasi All-Star futamra készülve beszélt néhány csapattagjával a műhelyben. Persze azt is elismerte, hogy ő is rengeteget hibázott idén.

    A fenébe is, én is elszúrtam néhány versenyt. Elszúrtam Kaliforniát, elszúrtam Phoenix-et, elszúrtam egy csomó versenyt, de én is tudom, hogy mindig van lehetőségünk visszavágni.

    Bubba Wallace-nak eddig óriási hullámvasút volt az éve. A 23XI köztudottan szenvedett a szezon eddigi versenyein, mind az autó tempójával, mint a boxutcai csapat munkájával.

    Bár az év elején megjelent Netflix dokumentumfilm óriásit dobott Wallace népszerűségén – amit még egy daytonai második hellyel is megfejelt – a 2. versenytől kezdve folyamatosan visszaesett a teljesítménye.

    Ha nem vesszük a Daytona 500-on elért második helyét, akkor átlagosan a 21. helyen ért célba idén Bubba Wallace, legjobb eredményét pedig a legutóbbi fordulóban, Kansasban érte el azzal a bizonyos 10. hellyel.

    Fejlődnünk kell, tanulnunk kell a dolgokból. Tudják a srácok, hiszen többször is elmondtam nekik, hogy nem fogok köntörfalazni. Mindig úgy fogok hozzájuk szólni, ahogy érzem.

  • Hatalmas baleset, Chastain autója FELREPÜLT a levegőbe

    Kyle Busch defektet kapott a második szakasz vége felé, és lelassult a pályán. Ross Chastain nem tudta kikerülni és a levegőbe repült.

    Szerencsére mindenki jól van a vasárnapi NASCAR Cup Series All-Star versenyen a Texas Motor Speedwayen történt brutális baleset után.

    A verseny 49. körében az 1. szakaszt megnyerő Kyle Busch jobb hátsó gumija lassú defektet kapott. Ennek következtében a 18-as rajtszámú autó lelassult a pályán. Ahogy Busch lassított, Ross Chastainnek nem volt hova mennie, és érintkezett riválisával.

    Az ütközéstől Chastain a levegőbe repült, majd leérkezéskor kontrollálhatatlan autója Chase Eliottt 9-es Hendrick Chevrolet-jának csapódott.

    Mindhárom versenyző kiesett az All-Star versenyről.

    Mike Joy, a NASCAR on FOX műsorvezetője szerint Chastain 185 mérföld/órás (285 km/h) sebességgel száguldott, amikor belement Busch-ba, aki abban a pillanatban 125 mérföld/óra (201 km/h) körül száguldott.

    Busch érezhetően frusztrált volt, miután az ütközés után nyilatkozott, tekintve, hogy a legfontosabb, negyedik szakaszt az első helyről kezdhette volna meg.

    Jobb hátsó defektet kaptam a 4-es kanyarban” – nyilatkozta Busch. „Sajnálatos a srácok számára. Mindenki a Joe Gibbs Racingnél nagyszerű munkát végzett, nagyon gyors versenyautónk volt, sőt nagyszerű versenyautónk.

    Az összes kört vezettük addig a pontig. Nyilvánvalóan csalódott vagyok, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt, és nem tudtunk versenyezni az egymillió dollárért.

    Mit látott Chastain?

    Úgy éreztem, hogy az 1-es autó vezetője rossz sávot választott” – viccelődött Chastain. „Láttam, hogy Kyle Busch-nak problémája volt, mintha defektet kapott volna. Balra rántottam a kormányt, pedig jobbra kellett volna. Nagy ütközés volt.

    Elliottnak is véget ért az éjszaka, és egy kicsit mérges magára, mivel úgy érezte, hogy elkerülhette volna a balesetet.

    Láttam, hogy a 18-assal gond van. Aztán láttam, hogy az 1-es nagyon keményen eltalálta, és egyszerűen nem hagytam neki elég helyet – tudtam, hogy egyenesen fog menni. Csak azt nem tudtam, hogy ilyen gyorsan meg fog érkezni” – magyarázta Elliott.

    Egyszerűen rosszul ítéltem meg a szituációt. Tényleg elkerülhető lett volna részemről, szimplán elszúrtam.

  • Chastain infúziót kapott a Truck verseny után

    Ross Chastain fantasztikus idényt teljesít a NASCAR Cup Series-ben, de a texasi Truck Series kirándulása ijesztően ért véget.

    Könnyen lehet, hogy a hétvégi NASCAR Cup Series All-Star versenyen, egymillió dollárt fog nyerni, de Ross Chastain a Texas Motor Speedwayen, rekkenő hőségben rendezett Truck futam után valószínűleg még 1 dollárnak sem érezte magát.

    A 29 éves sofőr a futam nagy részében az élmezőnyben haladt, de az utolsó körökben hátraesett, és végül a 12. helyen ért célba.

    A FOX Sports riporterének, Bob Pockrass-nak eredeti beszámolója szerint Chastain elájult, amikor a verseny végén kiszállt a kamionból, de miután Pockrass beszélt az érintettel, aki azt állítja, hogy nem ájult el.

    Chastain inkább azt mondja, hogy a lábai begörcsöltek, ami miatt a földre esett.

    Miután a Cup Series idei kétszeres futamgyőztese talpra állt, felrakták egy orvosi kocsira, és a pályán lévő ellátóközpontba vitték, hogy infúziót kapjon.

    Körülbelül 45 perccel később Chastain megosztotta a twitterén egy nyugtató információt, miszerint sokkal jobban érzi magát az infúzió után az egészségügyi központban.

     

    Ijesztő pillanat volt, de a 29 éves versenyző szerencsére jól van, így valószínűleg részt vehet majd a vasárnap rendezendő NASCAR All-Star versenyen.

    Most Chastain célja az, hogy a vasárnap esti NASCAR Cup Series All-Star Race az ő ikonikus ünneplésével fejeződjön be, azaz a célvonalnál összetörhessen egy görögdinnyét.

  • VeeKay rekordidővel első, Johnson is bejutott a top 12-be

    VeeKay kihasználta a kedvező hőmérsékletet a nap elején, és az Indy 500 történetének harmadik leggyorsabb kvalifikációs futását teljesítette.

    A nap folyamán azonban több sztárnak, köztük Helio Castronevesnek, Colton Hertának és Marco Andrettinek is komoly gondjai akadtak.

    Pato O’Ward kezdte meg az időmérő edzés szombati napját, ahol a 13. és a 33. pozíciók dőltek el, illetve az, hogy ki kerül be a vasárnapi top 12-be.

    A mexikói ász Arrow McLaren SP-Chevrolet-je 233,037 mérföld/órás átlagot repesztett, de ezt a legközelebbi futó, Rinus VeeKay egyből meg is javította.

    Az Ed Carpenter Racing-Chevy pilótája – aki első két Indy 500-as versenyén a negyedik és a harmadik helyről indult – 234,702-es nyitókört futott, és bár a negyedik köre 232,655 mp/h-ra esett vissza, az átlaga így is elég lett.

    Ez volt az Indy 500 történetének harmadik leggyorsabb kvalifikációs futása.

    Érdemes kiemelni az Indy 500 újoncot, Jimmie Johnson-t is, aki bár sok helyen majdnem súrolta a falat, végül 232,398 mp/h-s átlagot futott, és ezzel a 6. legjobb időt autózta.

    A nap egyik legérdekesebb esetét Sato és Marco Andretti produkálta. A japán versenyző 232,196-os átlagot futott, azonban levezető körén feltartotta Marco Andrettit, és emiatt elvették a körét emiatt.

    Sato ezután újra próbálkozhatott, és bár még a falat is érintette, bekerült a top 12-be. Az Andrettis autók szenvedtek a motorokkal, Colton Herta és Marco Andretti is technikai malőrök tömkelegével küzdött, előbbi 25. utóbbi a 23. helyről várhatja majd a rajtot.

    Castroneves és a Penskék negatív előjelekkel várhatják az Indy 500-at

    A négyszeres Indy 500 győztes Hélio Castroneves az utolsó körben az 1-es kanyarban majdnem eldobta az autóját, és emiatt el kellett vennie a gázról a lábát, így végül csak 27. helyről indulhat majd.

    A Penske versenyzőinek sem volt jó napja, hiszen a legtöbbjük már az egyre melegedő pályán futotta leggyorsabb körét. Power a 11. helyen bejutott a top 12-be, azonban Newgarden (14.), és McLaughlin (26) csalódottan fejezheti be a szombati napot.

    A Ganassi csapata ennek ellentettjeként fantasztikus napot zárt, hiszen mind az öt autójukkal benn vannak a top12-ben. Palou (4.), Kanaan (5.), Johnson (6.), Ericsson (8.) Dixon pedig a 10. helyen zárt.

    Juan Pablo Montoya elveszítette garantált időmérős lehetőségét, mivel az autója megbukott a kvalifikáció előtti technikai ellenőrzésen, és az autóját borzalmasnak nevezte.

    A napnak az eső vetett véget, hiszen kb. 3 órával a vége előtt leszakadt az ég, és bár sok versenyző várta, hogy időt futhasson, valamint magyar idő szerint fél 11-kor újra megpróbálkoztak a száradó pályán, de azonnal visszaküldték a mezőnyt a közelgő újabb vihar miatt.

    Vasárnap folytatódik a program 18:30-kor az edzéssel, majd 22:00-kor, amikor már a legjobb 12 dönti majd el, hogy ki indulhat majd az Indy 500 pole pozíciójából.

    Végeredmény