Kategória: NASCAR

  • Indy, IMSA Detroit, NASCAR Gateway – íme a hétvégi közvetítések listája

    Az év egyik legfontosabb motorsport hétvégéje után, jön az egyik legsűrűbb. A három nagy nemzeti széria mindegyike pályán lesz.

    IndyCar

    Egy héttel ez Indy 500 után máris Detroitba vonul az IndyCar mezőnye, méghozzá Belle Isle-ra, ahol utolsó alkalommal rendeznek versenyt, mielőtt a következő évtől Detroit belvárosába költözik az esemény.

    Az Indy 500 győztese Marcus Ericsson egyben a bajnokság éllovasa is lett, Pato O’Ward előtt. Külön pikantéria, hogy tavaly ez a két versenyző nyerte meg a detroiti duplafutamokat.

    Időjárás: Detroitban vasárnapra felhős, nyálkás időt mondanak. Délután az eső valószínűsége 60% lesz.

    IMSA

    Élesedik a küzdelem az IMSA Sportautó Bajnokságban. A szezon feléhez érve gyakorlatilag még mindegyik DPi csapatnak van esélye megnyerni a bajnokságot.

    A Cadillacek mindig is jól szoktak teljesíteni az ilyen trükkös, huplis utcai pályákon, azonban ezen a hétvégén 15 kiló plusz súllyal fognak versenyezni.

    A bajnokságot két Acura vezeti, a 10-es rajtszámú Wayne Taylor Racing autó az első, mögöttük pedig a 66-os Meyer Shank Racing gép következik.

    A hétvégi versenyre a DPi és a GTD kategória autói látogatnak majd el.

    Időjárás: Az IMSA versenyét szombat rendezik, és bár picit felhős időt jósolnak a meteorológusok, az eső valószínűsége elég kicsi, 7%.

    NASCAR

    A NASCAR Cup Series történelme során először látogat Gateway-be, vagy modern nevén a World Wide Technology Raceway-re (WWT Raceway).

    A Coca-Cola 600 után, melyet Denny Hamlin nyert meg, egy teljesen más kihívás várja a versenyzőket, hiszen ez egy kis dőlésszögű, lassúnak mondható pálya lesz, ahol a versenyzőknek váltaniuk is kell majd.

    A Cup Series mellett a Truck Series is ott lesz a WWT Racewayen. Idén először a NASCAR Xfinity Series utjai szétválnak a Cup Series-től, hiszen ők Portlandben versenyeznek majd a hétvégén.

    Időjárás: Vasárnap délutánra felhős időt mondanak a WWT Raceway-re, azonban az eső valószínűsége itt is kicsi, 17%-os lesz.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Június 3., péntek

    14:00 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship 1. edzés (DPi/GTD) (Detroit)
    18:00 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship 2. edzés (DPi/GTD) (Detroit)
    19:05 — NASCAR Xfinity Series edzés (Portland)
    20:25 — Indy Lights edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — NTT INDYCAR SERIES 1. edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:05 — NASCAR Cup Series edzés (WWT Raceway)
    23:30 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship IDŐMÉRŐ (Detroit) (IMSA TV – INGYENES)

    Június 4., szombat

    00:05 — NASCAR Truck Series edzés (WWT Raceway)
    00:35 — NASCAR Truck Series IDŐMÉRŐ (WWT Raceway)
    02:05 — NASCAR Xfinity IDŐMÉRŐ (Portland)
    13:45 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    14:30 — NTT INDYCAR SERIES 2. edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    15:30 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship Bemelegítő Edzés (Detroit)
    17:00 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ (WWT Raceway)
    17:30 — Indy Lights 1. VERSENY (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:35 — NTT INDYCAR SERIES IDŐMÉRŐ (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES) (ARENA4+)
    19:00 — NASCAR Truck Series VERSENY (WWT Raceway) (160 kör)
    21:10 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship VERSENY (Detroit) (100 perc) (IMSA TV – INGYENES)
    22:30 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (Portland) (75 kör)

    Június 5., vasárnap

    16:15 — NTT INDYCAR SERIES Bemelegítő edzés (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:10 — Indy Lights 2. VERSENY (Detroit) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — NTT INDYCAR SERIES VERSENY (Detroit) (70 kör)  (ARENA4+)
    21:30 — NASCAR Cup Series VERSENY (WWT Raceway) (240 kör) (ARENA4+)

  • Chris Buescher covidos, kihagyja a Gateway-i versenyt

    Az RFK Racing versenyzője, Chris Buescher kihagyja a hétvégi versenyt a WWT Raceway-en, miután pozitív lett a COVID-19 tesztje.

    A 29 éves versenyző még egyetlen Cup futamot sem hagyott ki, mióta 2016-ban teljes munkaidőben versenyez.

    Jelenleg a 21. helyen áll a bajnoki tabellán, és a múlt hétvégi Coca-Cola 600-as versenyen került a címlapokra, miután óriási balesetet szenvedett.

    Buescher idén három top tízes helyezést ért el, és pályafutása első pole pozícióját szerezte meg Doverben.

    Buescher helyére Zane Smith érkezik, aki szintén Ford-pilóta és a NASCAR Truck Series (CWTS) bajnoki címre esélyes.

    Smith hat CWTS-győzelmet szerzett pályafutása során, ebből hármat idén. Emellett 11 Xfinity-futamon indult, és két top 5-ös helyezést ért el. Gatewayben debütál a NASCAR Cup Seriesben.

    A csapat arra számít, hogy Buescher a jövő hétvégén, a Sonoma Racewayen már visszatérhet majd a 17-es autó vezetési teendőihez.

  • Visszanézhető a Coca-Cola 600 TELJES, 5 órás közvetítése

    A NASCAR történetének leghosszabb versenye zajlott le Charlotte-ban, és most ez az 5 és fél órás Coca-Cola 600 közvetítés visszanézhető.

    A NASCAR Youtube csatornája ismét a rajongók kedvében járt azzal, hogy feltöltötte az egész, 5 óra 38 perc hosszúságú közvetítést youtube-ra.

    És, hogy miről marad emlékezetes ez a fantasztikus verseny?

    Nos említhetnénk Kyle Larson hibáit, és zseniális felzárkózásait, vagy, ha már Larsont említettük, a Chase Briscoe-val történt fantasztikus csatáját a Coca-Cola 600 utolsó köreiben.

    Ne felejtsük el Chris Buescher borulását sem, amely balesetben a verseny egyik nagy esélye, Daniel Suarez is kiesett.

    És végül, de nem utolsó sorban a pole-ból induló, és a győzelmet is megszerző Denny Hamlin, aki ezzel élete első Coca-Cola 600 győzelmét ünnepelhette, és – a bajnoki cím kivételével – így már a NASCAR összes nagy trófeáját megnyerte.

  • A NASCAR legendájának leesett az álla Coca-Cola 600-tól

    A 2022-es Coca-Cola 600 nagy siker volt. Sőt, sokan a történelem egyik legjobb NASCAR versenyének kiáltották ki.

    Igaz, ez volt minden idők leghosszabb NASCAR-futama is, de ez csak még több akciót jelentett a rajongók számára. A NASCAR legenda, és jelenlegi kommentátor Clint Bowyer is határozott véleménnyel volt a versenyről

    Olyan volt, mintha senki sem akarta volna megnyerni ezt a versenyt. A lemorzsolódás olyan nagy szerepet játszott benne”magyarázta Bowyer, aki a NASCAR Cup Seriesben 541-szer indult, és ezalatt 10 győzelmet szerzett.

    Nagyjából mindig lehet tudni, hogy mi lesz egy 600 mérföldes futamon. De ez a Coca-Cola 600 messze a legjobb volt, amit valaha láttam.

    Vegyük példának Larson és Briscoe csatáját. Elképesztő volt. Szó szerint a fehér zászlóhoz érve dobta el Briscoe, akárcsak Bristolban.

    A Stewart-Haas Racing egykori versenyzője elismerte, hogy igazán izgalmas volt látni, ahogy az autók kihasználták a pálya minden négyzetcentiméterét.

    Ő és a NASCAR társ-kommentátora Mike Joy azt is megjegyezte, hogy a 63. Coca-Cola 600 volt a leghosszabb a történelemben, legalábbis ami az időt és a körök számát illeti.

    Külön pikantéria, hogy bár 600 mérföldes volt a verseny, nem történt zöld zászlós kiállás a 400 kör alatt.

    Végül a Joe Gibbs Racing versenyzője, Denny Hamlin lett a nevető… sokadik, és idei második futamgyőzelmét szerezte meg a NASCAR Cup Seriesben.

    Most a NASCAR mezőnye majd a World Wide Technology Racewayre, Gatewaybe tart a szezon következő futamára. Ez új terep lesz a versenyzők számára, mivel a Cup Series versenyzői még soha nem versenyeztek itt.

  • Montoya 2006-os váltását idézi Raikkönen NASCAR-os kalandja

    Kimi Raikkönen közelgő visszatérése sokakat meglepett, de talán nem közelítette meg azt a szintet, mint amit anno Montoya bejelentése.

    Montoya 16 évvel ezelőtt, a 2006-os szezon közepén döntött úgy, hogy elege van, és a 2007-es szezontól a NASCAR-ban fog versenyezni.

    Mivel Montoya McLaren-es időszakának vége nem sokat segített az Forma-1-es hírnevének, 2007-re teljes munkaidős NASCAR-szerződést kötött régi CART-munkáltatójával, a Ganassival.

    A McLaren azonnal parkolópályára tette őt az F1-es szezon hátralévő részére, ami azt jelenti, hogy Montoya utolsó Forma-1-es szereplése egy csapattársával, Raikkönennel való ütközés volt az Indianapolis Nagydíj első kanyarjában.

    A szerződéses viták miatt még három hónapot kellett várni arra, hogy Montoyát a McLaren valóban elengedje, és megkezdje NASCAR-kalandját.

    Montoya hét teljes szezont töltött el a NASCAR Cup Series-ben, így elég jól fel tudja mérni azt, mire lesz szüksége Raikkönennek a NASCAR premier kategóriájában.

    Juan Pablo Montoya 2013-ban, utolsó szezonjában
    Juan Pablo Montoya 2013-ban, utolsó szezonjában Fotó: NASCAR via Getty Images

    Hogy fog teljesíteni Kimi? Montoya szerint jól!

    Míg Montoya általános megítélése az volt, hogy régi csapattársa jól fog szerepelni, addig a konkrétabb pontjai arról szóltak, hogy Raikkönen meglepődhet, hogy milyen lassúak az autók – és hogy milyen sok – kisebb, nagyobb – ütközése lesz a versenyen.

    A The Race kérdésére, hogy mi okozhatja régi csapattársának a legnagyobb kihívást, Montoya azt válaszolta: „Az, hogy mennyi lökhárítód marad a verseny végére.

    Amikor formula autóból jössz, akkor könnyen elfelejted, hogy itt bizony ha bezárod az ajtót, akkor a mögötted lévő nem fogja elvenni a gázt. Egyszerűen átgázolnak majd rajtad!

    A NASCAR Cup Series futamok általában három-négy órán át tartanak, de Montoya szerint Raikkönen számára ez egyáltalán nem jelent majd problémát.

    Az autók fizikailag nem okoznak nagy megterhelést. Picit meleg van bennük, de maga a vezetés nem jelent majd fizikai problémát neki. Szerintem rendben lesz” – mondta Montoya.

    Biztos vagyok benne, hogy jól fog menni. Valószínűleg nagyon fogja élvezni az egészet. Viszont azt gondolom, hogy meg fog lepődni az autók lassúságán” – jelentette ki nevetve Montoya.

    Amikor úgy érzed, hogy az autó potenciáljának 30%-ánál tartasz, az minden, ami benne van.

    Raikkönen a nemzetközi pilóták számára részmunkaidőben harmadik autót indító Trackhouse csapattal fog rajthoz állni a NASCAR Cup Seriesben az augusztusban megrendezésre kerülő Watkins Glen-i versenyen.

    Kimi Raikkonen a Trackhouse Racing színeiben tér vissza a NASCAR világába
    Kimi Raikkonen a Trackhouse Racing színeiben tér vissza a NASCAR világába Fotó: Trackhouse Racing

    Montoya szerint az ovál egy teljesen más kávéház

    A 2007-es Forma-1-es bajnok nyitva hagyta az ajtót a további NASCAR szereplések előtt.

    Montoya elmondta, ha Raikkönen ki szeretné próbálni a Cup autót oválon, az már sokkal nehezebb lenne számára, mint egy épített pálya.

    Az ovál egy teljesen más dolog, mert rengeteg technikát, sok tudást kell gyorsan megtanulni, és meg kell barátkozni azzal, hogy az autó egy bizonyos módon mozog, és tudni kell, hogy meddig lehet csúszni, mielőtt az autó ténylegesen kipördül” – magyarázta Montoya.

    Watkins Glen kedves helyszín a kolumbiai számára, hiszen itt szerezte pályafutása két NASCAR győzelmének egyikét 2010-ben (a másikat Sonomában szerezte újoncévében, 2007-ben).

    Összességében a legerősebb szezonja a 2009-es győzelem nélküli idénye volt, amelyben az konzisztenciája segített neki kvalifikálni magát az akkor még Chase néven ismert rájátszásra. Végül a bajnoki összetettben a 8. helyen végzett.

    Bár a 2013-as évben is nagyszerű teljesítmény nyújtott Montoya – Richmondban és Doverben is közel került a győzelemhez – a Ganassi 2014-re lecserélte őt Kyle Larsonra.

    Ennek hatására visszatért az együléses autókhoz, majd a Penske színeiben meglepetésszerűen visszatért az IndyCarba, ami egy második Indianapolis 500-as győzelmet és egy utolsó futamon elbukott bajnoki címet hozott neki 2015-ben, később pedig egy IMSA SportsCar bajnoki címet a Penske Acura programjával.

    Montoya az idei szezonban az Arrow McLaren SP-vel indult az Indy 500-on, ahol végül nehéz kvalifikációt követően áthámozta magát a mezőnyön, és a 11. helyen végzett.

    A kolumbiai versenyző ezen kívül az IMSA sportautó bajnokság P2-es kategóriájában is teljes szezont fut a DragonSpeed színeiben, akikkel a legutóbbi, Mid-Ohio-i futamot meg is nyerte.

  • Buescher szerencsés, hogy épségben megúszta borulását

    Chris Buescher óriási balesetet szenvedett, miután a 346. körben a Daniel Suarezzel történt ütközése után autója többször is felborult.

    Buescher szerencsére épségben szállt ki autójából.

    A közelharc akkor kezdődött, amikor a top 10-ben autózó Daniel Suarez szorult helyzetbe került a 4-es kanyarban és megpördült.

    Buescher 17-es rajtszámú RFK Racing Mustangja pedig Suarez megpördülő autójáról pattant le.

    A borulást az okozta, hogy az autó abroncsa a kocsi alá szorult, és gyakorlatilag rámpaként a levegőbe repítette.

    Buescher autója ötször fordult meg tengelye körül, mielőtt a tetején állt meg.

    Ez semmiképpen sem ideális” – nyilatkozta humorosan Buescher. „Holnap egy kicsit fájni fognak a porcikáim. Nagyon régen voltam már fejjel lefelé.

    A csapat nagyon szép munkát végzett. Nagyszerű sebességünk volt, és megvolt az esélyünk, csak nem jöttek össze a dolgok.

    A NASCAR szerint nagyjából öt percbe telt, mire Buescher ki tudott mászni a fejjel lefele lévő autójából.

    Nagyra értékelem, hogy segítettek nekem, és újra visszaállították az autót a megfelelő irányba, szóval köszönöm mindenkinek, aki dolgozott azon, hogy kiszedjenek” – mondta Buescher.

    Jó érzés volt, amikor végre ki tudtam szállni. A vér egy kicsit a fejembe szökött. Azt hiszem, kihúzhattam volna az öveket és egyből a földre eshettem volna az autóban, de úgy gondoltam, inkább várok.

    A baleset csalódást keltő véget vetett egy olyan futamnak, ahol Buescher és a 17-es rajtszámú RFK Racing csapat jó tempót mutatott.

    Miután a 18. körben történt megpördüléséből talpra állt, Buescher egész este a top 10-ben futott, és a harmadik szakasz végén elért helyezésével pontokat szerzett. Végül a sok kieső miatt még így is a 26. helyen végzett a vasárnap esti Coca-Cola 600-on.

    Nagyon büszke vagyok a csapatomra Jó versenyautónk volt. Végig az első 10-ben autóztunk, de sajnos az ilyen szituációk előfordulnak. Nem rajtunk múlott” – jelentette ki az RFK Racing versenyzője.

  • Hamlin a semmiből nyerte meg élete első Coca-Cola 600-át

    Óriási versenyt futott a NASCAR Cup Series mezőnye a Charlotte Motor Speedwayen, és végül jó lesipuskás módjára Denny Hamlin nyert.

    Magyar idő szerint kicsivel éjfél után kezdődött a NASCAR szezon leghosszabb távú versenye, a Coca-Cola 600.

    1. szakasz

    A pole-ból rajtoló Denny Hamlin jól kapta el a startot, és vezette is a versenyt, de nem sokáig, hiszen Kyle Busch gyorsan átvette tőle a vezetést. Mögöttük Bubba Wallace és Tyler Reddick kezdett el erősen felzárkózni.

    17. körben Ryan Preece megpördült, és mögötte sorban Buescher és Gragson is követte példáját. Preece autója eléggé megsérült, és sokáig szerelték, mindhiába, fel kellett adnia a versenyt.

    Az újrarajt után ismét a 18-as autó állt az élre, azonban szorosan követte őt Wallace Toyotája. 33 kör után megint lengették a sárgát, ezúttal Josh Bilicki volt az, aki a falnak csapta autóját.

    46. körben Daniel Suarez megelőzte Kyle Busch-t azonban a 99-es autó felszorította riválisát, aki így megpördült, de az autónak nem lett nagyobb baja.

    A 49. körben indultak újra, azonban Larson meghúzta a falat, majd közel 10 körrel később Corey LaJoie is, de ő már kicsit keményebben ütközött a SAFER korlátba.

    Folyamatosan jöttek fel a Chevyk és a szakasz vége felé a top10-ben legfőképp ők voltak. 20 körrel az első szakasz vége előtt Elliott, Reddick, Byron volt a sorrend. Utóbbi hátraesett 7 körrel a vége előtt, amikor óriásit driftelt.

    Bár Reddick nagyon jött fel a végén Elliottra, a 9-es autó sofőrje megtartotta első helyét, és megnyerte az első szakaszt.

    2. szakasz

    Chase Elliott jól jött el a második szakasz elején, de a 111. körben Chastain elment mellette.

    125. körben máris jött az újabb sárga, amikor Bubba Wallace autója forgott meg. Közben Kyle Larsonnak folyamatosan hibázott a boxcsapata, és a verseny ezen periódusáig már négyszer kellett visszakászálódnia az utolsó helyről

    146. körben Cindric defektet kapott, összetörte autóját és kiesett.

    A sárga után Blaney 165. körben régi gumival megcsúszott, nekiment a falnak, majd egy körrel később – pont Blaney mellett – Larson már egy picit jobban eldobta, és megpördült.

    A verseny egyébként izgalmas volt, rengeteg szép csatával, és kisebb koccanással.

    Újraindítás után Elliott külső íven lassú volt régi abroncsokon, így a Trackhouse duója elhúzott mellette, Chastain, Suarez sorrendben.

    A 187. körben jött az első igazi nagy dráma, amikor Elliott megpördült, miután Suarez előzése közben a falba csúszott. A 9-es autó felfüggesztése úgy megsérült, hogy fel kellett adnia a küzdelmet.

    Egyből az újraindítás után jött a következő baleset, Ryan Blaney ment le az apronre, autója pedig felvágódott, keresztbe állt és az azt követő baleset pedig vitte magával a fél mezőnyt.

    Brad Keselowski, Kurt Busch, William Byron, Denny Hamlin, Bubba Wallace, Harrison Burton, Noah Gragson, Michael McDowell és Todd Gilliland is belekeveredett az esetbe.

    Blaney, Keselowski, Busch, Wallace és Byron azonnal kiesett a versenyből.

    A szakasz végén Erik Jones, Ross Chastain és Daniel Suarez küzdött a pontokért, és az utóbbi versenyző kaszálta a legnagyobbat, így ő nyerte a 2. szakaszt.

    3. szakasz

    A Toyoták – és Joey Logano – kintmaradtak az előző szakasz végén, mondván ha kijöttek volna, akkor nem maradt volna friss gumijuk a verseny végére.

    220. körben Harvickkal történt egy baleset, és ismét sárga zászlót kellett lengetni. A 4-es autó sofőrjét Ricky Stenhouse Jr. szorította fel a falra, hasonlóképpen, mint ahogyan korábban Suarez tette Kyle Busch-al.

    Ha már a Trackhouse 99-es autójáról beszéltünk, érdemes megemlíteni, hogy ő volt az egyetlen éllovas, aki ezalatt a sárgás periódus alatt meglátogatta a boxutcát – bár nem sokáig maradt a mezőny végén, hiszen mint kés a vajon, jött át a mezőnyön.

    Az élen álló Chastain mögött ekkor Logano és Briscoe csatázott, ami azért volt meglepő, mert a Fordok a verseny korábbi szakaszában nem igazán tündököltek.

    Suarez a friss gumikon repesztett, és a szakasz féltávjánál át is vette a vezetést.

    Akkor amikor már azt hittük, hogy jöhetnek a nap első zöld zászlós kiállásai, Gragson eldobta autóját a négyes kanyar kijáratán, és jött a sárga zászlós periódus – a 13. a nap folyamán.

    A csata továbbra is kemény és élvezetes volt, bár inkább a 10. helytől lefele folyt a harc a pozíciókért.

    A szakasz végéig már nem volt változás, Ross Chastain hozta a 3. szegmenst, megelőzve az utolsó pillanatokig harcoló Briscoe-Larson duót.

    4. szakasz

    A szakasz közti kiállásnál Reddick csapata dolgozott a legjobban, így ő várhatta az első helyről az újrarajtot.

    Ugyanitt Logano egyik embere hősies tettet hajtott végre, miután Hamlin ráment a lábára, mégis teljesíteni tudta a 22-es autó kiállását.

    A 8-as autó versenyzője szépen elhúzott a követő bolytól, de aztán Chastain és Larson is felzárkózott rá, valamint a szépen lassan a semmiből feltűnő Custer is a háttérben megbújt.

    67 körrel a vége előtt Truex, Almirola és Jones találkozott össze, melyből utóbbi jött ki rosszabbul, hiszen megsúrolta a falat.

    Néhány perccel később Reddick bal hátsó kereke adta meg magát a célegyenesben, így a 2. helyről kellett kiállni a boxba, szerencséjére azonban a sárga zászlót is belengették, így nem került körhátrányba., azonban a mezőny végére csúszott.

    Az egész éjszaka folyamán gyengélkedő Suarez féle csapat ennél a kiállásnál is hibázott, a 99-es autó így megint pozíciókat veszített annak ellenére, hogy a pályán mutatott tempója még a győzelemre is esélyessé is lenne.

    56 kör volt már csak hátra, amikor ismét újra akarták indítani a versenyt, de nem sikerült, hiszen Justin Haley motorja füstjelekkel jelezte, hogy nincs tovább. Egy körrel később viszont már indult a sor.

    Nem sokáig!

    Daniel Suarez kaotikus estéje úgy ért véget, hogy Chris Buescher fejtetőre állt miatta!

    A Trackhouse versenyzője elmondása szerint túlkormányzottá vált az autója, és a külső íven lévő Briscoe-val összeért, majd ahogy visszapördült a pálya közepére, az érkező Buescher telibe találta őt.

    A 17-es autó a fűre leérve megakadt a saját kerekében, majd többször is megfordult a saját tengelye körül, végül pedig a fejtetőn csúszva megállt. A balesetbe Harrison Burton és Todd Gilliland is belekeveredett.

    Azonnal piros zászlót lengettek, amíg a bennragadó Bueschert kimentették az autójából. Szerencsére a versenyzőnek nem esett bántódása, és csak az autó rossz pozíciója miatt nem tudott kiszállni.

    50 körrel a vége előtt eljött Kyle Larson ideje. A Hendrick Motorsports versenyzője könnyedén hagyta ott Chastaint az első helyért, és így tett mögötte Chase Briscoe is.

    A verseny finisébe érve Chase Briscoe elkezdte levadászni az élen álló Kyle Larsont. Az utolsó 25 kört fél másodpercen belül töltötte egymáshoz képest a két pilóta.

    A versenybíróság már nem volt türelménél, hiszen sem Bell defektjére, sem Almirola falazására nem intették be a sárgát 10 körrel a vége előtt.

    Szerencsére!

    Merthogy Chase Briscoe és Kyle Larson olyan csatát rittyentett a pályára a végén, amire még sokáig fogunk emlékezni. Briscoe 2 körrel a vége előtt egy hasonló előzést próbált meg, mint Bristolban Reddick ellen – hasonló eredménnyel.

    A 14-es autó megpördült, ezúttal azonban a rivális megúszta.

    Természetesen mindenki jött a pitbe, azonban eltérő stratégiákat választottak a versenyzők. Az első négy helyezett (Larson, Chastain, Logano, Stenhouse Jr.) két kereket cserélt, a többiek viszont négyet.

    Ez főszerepet játszott a következő pillanatokban. Austin Dillon kilőtt a rajt után négy új abroncsával, és már átvette a vezetést, amikor ő, Larson és Chastain összeért, amiből ismét baleset lett.

    Larson még olcsón megúszta, egy megpördüléssel, Dillon és Chastain viszont csúnyán összetörte autóját. Így járt Joey Logano, Cole Custer és Aric Almirola is.

    A balesetet Hamlin és Kyle Busch úszta meg a legjobban, bár Chastain is próbálkozott még a törött autójával, de az újraindításnál egyből hátraesett, és végül 15. lett.

    A 18-as és a 11-es autó fej-fej mellett küzdött a célvonalig, de végül Denny Hamlin nyerte a Coca-Cola 600-at, csapattársa előtt.

    A Joe Gibbs Racing versenyzője idén másodszor nyert – Richmond után – karrierjében pedig először tudott győzedelmeskedni a Coca-Cola 600-on.

    A top 10-be még Kyle Busch, Kevin Harvick, Chase Briscoe, Christopher Bell, Tyler Reddick, Ricky Stenhouse Jr., Michael McDowell, Kyle Larson és Alex Bowman fért be.

    A verseny maratoni hosszúságú volt, hiszen több, mint 5 órán keresztül tartott.

  • Csinos pankrátorhölgy indítja útjára majd a Coca-Cola 600-at

    A WWE csillaga, Lacey Evans lesz a Coca-Cola 600 Grand Marshall-ja, azaz az ő utasítására fogják bedurrantani a versenyzők a motorokat.

    Természetesen Evans nem csak a pankrációs tehetségéről híres, hiszen a tengerészgyalogság veteránja, katonai rendőrtisztként szolgált a Különleges Reagáló Csoportnál.

    19 éves korában vonult be, és öt évig szolgált. 19 éves korában ismerkedett meg a profi pankrációval, amikor a tengerészgyalogságnál volt, egy törzsőrmester révén.

    Nem fogom befogni a számat, amíg el nem alszom. Izgatott vagyok.” – írta Evans twitterén.

    A verseny előtt még óriási show várja a kilátogató nézőket, hiszen a legendás rock együttes, a Lynyrd Skynyrd fog fellépni, amiből remélhetőleg a nemzetközi közvetítésen is láthatunk majd részleteket.

    A Coca-Cola 600 éjfélkor kezdődik majd, és mind az ARENA4-en, mind az ARENA4+-on látható lesz.

  • Hamlin a Coca-Cola 600 pole-ban, Larson kihagyta az időmérőt

    Éjjel zajlott le a NASCAR Cup Series Coca-Cola 600 időmérője, amelyet Denny Hamlin nyert meg, és az összes Toyota gyors volt.

    A Toyota pilótái szerezték meg az első négy helyet a Coca-Cola 600 szombat esti kvalifikációján, a pole pozíciót pedig Denny Hamlin szerezte meg.

    Hamlin pole-sebessége 183,680 mph (29,399 mp) volt. Ez a második alkalom, hogy Hamlin a NASCAR leghosszabb futamán vezetheti a mezőnyt a zöld zászlóhoz, és ez a 34. pole pozíciója a NASCAR Cup Series pályafutása során.

    Ez egy nagyszerű nap volt” – mondta Hamlin. „A végeredmény valószínűleg a tökéletes forgatókönyv, hogy ideális napom legyen.

    Kurt Busch csatlakozik főnökéhez az első sorban. Mögülük Christopher Bell és Kyle Busch indulhat majd.

    William Byron az ötödik (182,927 mph), Austin Cindric a hatodik (182,303 mph), Bubba Wallace pedig a hetedik (182,291 mph) rajtkockából indul.

    Tyler Reddick a nyolcadik (182,199 mph), Alex Bowman pedig a kilencedik (182,168 mph) rajtkockából indul. A top 10-be még Michael McDowell (181,087 mph) fért be.

    Ryan Blaney a 11., Chase Elliott a 13., Martin Truex Jr. a 14., Kevin Harvick pedig a 18. helyről indul. Hátrébb Ross Chastain a 22., Joey Logano pedig a 23. helyről indul.

    Brad Keselowski megpördült a 4-es kanyarban a kvalifikációs körén, és a mezőny végéről indul majd. Szerencsére Keselowski nem ütközött semmivel a megpördülés során.

    Kyle Larson nem indult a kvalifikáción, miután az edzésen a falnak csapta az autóját. Larson – a Coca-Cola 600 címvédője – szintén a mezőny végéről indul majd.

    Corey LaJoie volt a másik, aki nem tudott részt venni az időmérőn, hiszen ő is összetörte autóját az edzésen.

    Végeredmény

  • Drámai finis után Chastain nyert a Truck Series-ben

    Szívszorító módon csúszott ki Carson Hocevar kezéből a charlotte-i futamgyőzelem, Ross Chastain viszont köszönte szépen a lehetőséget.

    A Truck Series futamának finisében két hosszabbítást is láthattunk. A második végén Chastain és John Hunter Nemechek versenyzett a győzelemért, azonban a dinnyés ember – többek között Grant Enfinger hathatós segítségének, és lökésének köszönhetően – került ki győztesen.

    Chastain mögött Enfinger és Nemechek ért be. Azonban a verseny hőse, majd anti-hőse nem ők voltak, hanem a versenyt sokáig uraló fiatal, Carson Hocevar.

    Nagyon sajnálom azt, ami Carsonnal történt” – mondta Chastain, aki ebben a szezonban először nyert a Truck Seriesben. „Nem adtam meg neki azt a lökést, amire szüksége lett volna a győzelemhez.

    Ember, annyira büszke vagyok Carson Hocevarra. Ezt újra és újra elmondom. Ez a srác egy jövőbeli sztár. Olyan bolondos gyerek, de imádom őt. Olyan gyorsan tanul.

    Chastain egyébként Hocevar csapattársaként indult ezen a versenyen a Niece Motorsport színeiben, és a csapatnak is ez volt az idei első győzelme.

    Hocevar szívszorító veresége

    Hocevar – aki négy körrel a cél előtt veszítette el az esélyét a győzelemre – péntek este újabb fájdalmas leckét kapott, főleg azok után, hogy 57 kört vezetett a 134 körös versenyből.

    Előnye valamivel több mint hat másodperc volt, amikor Jesse Little miatt sárga zászlót kellett lengetni.

    A 19 éves Hocevar a belső sávot választotta az utolsónak vélt újraindításhoz, és a külső sávban lévő Ryan Preece fel tudott érni mellé, hiszen a Hocevar mögül induló Chastain kipörgette a kerekeit az újraindításnál és emiatt nem tudta megadni neki azt a lökést, amivel ellóghatott volna.

    Hocevarnak még így is volt esélye a győzelemre, azonban az alsó íven megcsúszott autója, és nekiment Preece-nek, aminek következtében mindketten a falba csapódtak.

    Ostoba húzás volt a részemről” – ismerte el a könnyeivel küszködő Hocevar, miután kikászálódott az autóból. „Szívás. Úgy értem, nagyon keményen próbálkoztam – túl keményen próbálkoztam. Nem sikerült jól a rajtom. Túl keményen mentem be a kanyarba. Sírni tudnék.

    Végül Hocevar a 16. helyen ért célba, míg a dühös Preece a 11. lett.

    Láttátok mit csinált? Na ezt nem szabad csinálni. Több tiszteletet kell adni a versenytársaknak” – mondta Preece a verseny után.

    Christian Eckes negyedik lett, őt követte Zane Smith, aki 52 kört vezetett és megnyerte az első szakaszt. Tanner Gray, Kyle Busch, Chandler Smith, Stewart Friesen és Ben Rhodes egészítette ki a top 10-et.

    Rhodes úgy nyerte meg a második szakaszt, hogy kint maradt a régi gumikon, és jó időben kapott el egy sárga zászlót, amikor Matt Mills három körrel a 30 körös szakasz vége előtt ütközött Jack Wooddal a 4-es kanyarban.