Kategória: NASCAR

  • Engedményt kap a NASCAR versenyző, mert koronavírusos volt

    Buescher továbbra is versenyben marad a NASCAR rájátszásáért, annak ellenére, hogy nem tudott elindulni Gatewayen betegsége miatt.

    A NASCAR jóváhagyta Chris Buescher számára a rájátszásba jutáshoz kötelező indulási ráta alóli mentességet, ami lehetővé teszi számára, hogy akár részt vehessen majd a NASCAR rájátszásában – írja a CBS Sports.

    Buescher kihagyta a múlt heti versenyt Gatewayben, miután a COVID-19 tesztje pozitív lett.

    Az RFK Racing a múlt héten jelentette be, hogy Buescher nem fog versenyezni a World Wide Technology Raceway-en, miután pozitív lett a COVID-19 tesztje.

    A sofőrnek ez volt az első olyan versenye, amelyet 2016-os első, teljes munkaidős szezonja óta kihagyott a Cup Seriesben.

    Buescher helyett a NASCAR Camping World Truck Series sztárja, Zane Smith vezette a 17-es rajtszámú autót, és a kiváló 17. helyen végzett a Cup Series debütálásán.

    Bob Pockrass beszámolója szerint a 17-es autó pilótája vasárnap a Sonoma Raceway-en tér vissza a mezőnybe.

    Várható volt, hogy Buescher felmentést kap a kötelezettség alól, mivel a NASCAR általában nagyvonalúan adta meg a felmentést a sérülés vagy betegség miatt kihagyott versenyzőknek, mióta 2014-ben bevezették a jelenlegi rájátszási formátumot.

    Korábban Jimmie Johnson és Austin Dillon 2020-ban, valamint Corey LaJoie 2021-ben kapott playoff-mentességet a COVID miatt.

    Bár Buescher így rájátszásra jogosult marad, a verseny kihagyása jelentősen megnehezítette a NASCAR rájátszásba vezető útját.

    A Gateway előtt az RFK Racing versenyzője a 21. helyen állt a pontversenyben, 75 ponttal lemaradva a rájátszásba jutásért járó utolsó helyhez szükséges határvonaltól.

    Most Buescher a 24. helyre esett vissza, és 104 ponttal van lemaradva Tyler Reddicktől a kiesőhelyen.

  • IndyCar Road America, NASCAR Sonoma – íme a hétvégi közvetítések listája

    Egy utolsó nagy hajrá, mielőtt mindkettő széria szünetre vonul. A NASCAR idén másodszor vonul épített pályára.

    IndyCar

    Legendás pályára látogat az IndyCar mezőnye. Korábbi nevén Elkhart Lake, 1955-ben nyitotta meg kapuit, Amerika legnagyobb formula autós szériáját viszont csak 2016 óta látja vendégül (bár korábbi iterációi 1982 óta versenyeztek itt kisebb nagyobb kihagyásokkal.)

    Tavaly Álex Palou nyerte a Road America-i versenyt, miután Josef Newgarden sebességváltója drámai módon megadta magát a verseny végén, azok után, hogy a verseny nagy részében vezetett.

    Newgarden nem csak a tavalyi, de a detroiti stratégiai blama miatt is szeretne visszavágni, de természetesen figyelni kell majd a bajnokság éllovasára, Will Powerre is, aki bombaformában érkezik meg wisconsini helyszínre.

    NASCAR

    Idén másodszor látogat el épített pályás helyszínre a NASCAR mezőnye – COTA után. Hétvégén versenyzik majd a Truck Series mezőnye, és természetesen a Cup Series versenyzői is.

    Érdemes kiemelni, hogy a széria visszatér a régi, jól megszokott vonalvezetésre, azaz visszatér a „Chute”.

    A verseny címvédője Kyle Larson, aki a 2020-as elmaradt verseny után 2021-ben domináns győzelmet aratott, hiszen a futamgyőzelem mellett mindkét szakaszt megnyerte.

    Larson olyan dologra készül, amire utoljára Jeff Gordon volt képes itt Sonomában (1998-1999-ben), azaz, hogy egymás után két futamot megnyerjen a kaliforniai helyszínen.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Június 10., péntek

    15:45 — Indy Pro 2000 edzés
    18:15 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ
    21:30 — Indy Lights 1. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:25 — IndyCar 1. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)

    Június 11., szombat

    00:05 — NASCAR Camping World Truck Series edzés
    15:00 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ
    15:45 — Indy Lights 2. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    16:45 — IndyCar 2. edzés  (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:00 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:05 — NASCAR Camping World Truck Series IDŐMÉRŐ
    19:45 — IndyCar IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:15 — Indy Pro 2000, 1. VERSENY
    22:30 — NASCAR Cup Series edzés
    23:30 NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ

    Június 12., vasárnap

    01:20 — IndyCar 3. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    01:30 — NASCAR Truck Series VERSENY (140 kör)
    15:30 — Indy Pro 2000, VERSENY 2
    16:40 — Indy Lights VERSENY (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:30 — IndyCar Grand Prix at Road America (55 kör) (ARENA4+)
    22:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (190 kör) (ARENA4+)

  • A Trackhouse főnöke készen áll Denny Hamlin visszavágására

    Ross Chastain elismerte a hibáit, melyeket Gatewayen követett el, azonban Denny Hamlin nem hagyja annyiban a dolgot. Justin Marks készen áll.

    Miután vasárnap agresszív teljesítményt nyújtott, és két embert is kiütött a NASCAR Cup Series futamán, Ross Chastain szerzett néhány ellenséget a pályán.

    A nyolcadik helyezése ellenére az 1-es számú Trackhouse Racing Chevrolet versenyzője elismerte, hogy „szörnyen vezettem”.

    De Chastain csapatának társtulajdonosa, Justin Marks – Pitbull a másik tulajdonos – kicsit másképp vélekedik a dolgokról.

    Bár Chastain vállalta a felelősséget azért, hogy Denny Hamlint és Chase Elliottot is kiütötte Gatewayen, Marks megvédte versenyzője tetteit utána a NASCAR rádiójában.

    Büszke vagyok az agresszivitására” – mondta Marks a SiriusXM NASCAR Radio-nak. „Azt hiszem, talán egy kicsit túlságosan is ostorozta magát a verseny után.”

    Nem akarom, hogy az autók összetörjenek. Mi biztosan nem akarunk ilyet látni. De én csak… nem is tudom. Nem akarom, hogy lelassuljon, vagy hogy elveszítse az agresszivitását, mert mindannyiunk számára izgalmas nézni.

    Persze, hogy izgalmas. De Hamlin a vasárnapi futam után világossá tette, hogy Chastainnek – aki egyike annak a négy versenyzőnek, akik eddig két győzelmet szereztek a szezonban – számítania kell némi visszavágásra a pályán.

    Ez a sport önfegyelmező, és általában akkor kapod vissza a dolgokat, amikor a legkevésbé gyanítod, és amikor a legjobban fáj” – mondta Hamlin vasárnap.

    Marks elismerte, ő szívesen beleáll a drámákba és a viszályokba.

    Őszintén szólva, én benne vagyok. Készen állok rá. Úgy értem, Denny épp most ír nekem SMS-t, miközben beszélgetünk” – nyilatkozta Marks.

    Azt hiszem, ebben a sportban sok a beszéd, nem igaz? Sok időt töltünk azzal, hogy elmondjuk mindenkinek, mit fogunk csinálni, és nem sok időt töltünk azzal, hogy meg is csináljuk. Szóval ha játszani akarnak, akkor hajrá. Jó móka lesz…

    Érdemes meghallgatni a Copy That Podcast legutóbbi epizódját, ahol az 500miles.hu csapata kielemezte a múlt heti eseményeket.

  • Jesse Iwuji nyilvánosan bocsánatot kért Ty Gibbstől

    Jesse Iwuji érthetetlen módon a sárga zászlós periódus alatt lökte ki az előtte álló Ty Gibbset, aztán persze nyilvánosan is elnézést kért.

    A 34-es autó sofőrje egyenesen belerohant a Joe Gibbs Racing versenyzőjébe, miközben az 54-es gép a biztonsági autót követte.

    A futam után azonban Iwuji azonnal nyilvánosan bocsánatot kért a Twitteren.

    A mai pályán történt incidenssel kapcsolatban teljes felelősséget vállalok a félreértésért, ami a Ty Gibbsel való ütközésemhez vezetett. Bocsánatot kérek” – írta Iwuji.

    Iwuji egy megjegyzést is mellékelt, amelyben elmagyarázta a körülményeket, amelyek miatt összetörte a 19 éves riválisát

    Szeretnék őszintén bocsánatot kérni az 54-es csapattól a portlandi sárga zászló alatt történt incidensért. Egyáltalán nem volt szándékos” – írta.

    Elmondta, hogy egy félreértés miatt a csapata és a versenyirányítás között, az 1-es kanyar közelében nem értette, hogy Gibbs miért húzódott a külső falhoz.

    Azt feltételezte, hogy a JGR pilótája ezt azért tette, hogy helyet adjon neki az előzéshez, miközben a valóságban csak „nagy ívben akart kanyarodni”.

    2 körös büntetést kaptam, és a verseny után a sorozatigazgatóhoz is el kellett mennem. Még egyszer elnézést kérek az incidensért és az emiatt okozott problémákért” – tette hozzá Iwuji.

    Jesse Iwuji szezonja nem alakul eléggé rózsásan, hiszen az NFL legenda, Emitt Smith által tulajdonolt csapatban a legjobb idei eredménye még így is ez a 26. hely volt Portlandben.

  • Roger Penske és Rick Hendrick tette tönkre a sportágat

    Legalábbis egy régi NASCAR tulaj szerint. Tommy Baldwin amely a 2020-as év végéig futtatott csapatot mérges a nagy csapatok tulajdonosaira.

    Egy nemrégiben sugárzott podcastban Tommy Baldwin, a korábbi NASCAR-csapat tulajdonos beszélt sportág hátulütőiről.

    Elmondása szerint nagyon nehéz egy egész szezont összehozni, különösen pénzügyi szempontból. Érdekes módon kritizálta a Hendrick Motorsportsot, a Team Penske-t, a Joe Gibbs Racinget és más nagy csapatokat a NASCAR pénzügyi problémái miatt.

    Rengeteg megbeszélésen voltam, amikor a charter jogokról tárgyaltunk. Leültem Hendrick úrral, Rogerrel (Penske), Richarddal (Childress)… Sok ilyen magas szintű megbeszélésen voltam” mondta a volt NASCAR Baldwin.

    Megértettem, miért jutott a sportágunk elég gyorsan oda, ahová jutott. Hogy hogyan lett túl drága, hiszen ezek a srácok csak egymással versenyeztek.

    Ezek a tulajdonosok az elmúlt 15 évben csak annyit tettek, hogy versenyeztek egymással, hogy versenyeket nyerjenek. Felépítették ezeket a drága központokat, és felvették ezeket az embereket sok pénzért.

    Ezzel ellehetetlenítették az olyan kis csapatokat, mint a miénket.

    Ennek köszönhetően örült, hogy a NASCAR olyan döntéseket hozott az elmúlt 2 évben, amelyekkel megpróbálják közelebb hozni a csapatokat egymáshoz, ami idén már kifizetődni látszik.

    A Next Gen autó és a megújult technikai szabályok bevezetése óta mindenki visszakerült a kiindulópontra.

    Ha a NASCAR célja az volt, hogy kiszámíthatatlanná tegye a versenyeket, akkor ez sikerült. Azzal, hogy a sportág sokkal szigorúbban felügyeli a technikai szabályokat, mindenkinek lábujjhegyen kell végigmennie a futamokon.

    A legkisebb rendellenesség is katasztrófát jelenthet bármelyik csapat és versenyző számára.

    Idén a 15 futamból 11 győztes avathattunk, és olyan csapatok emelkedtek fel a semmiből mint a Trackhouse Racing.

  • Az Indy 500 győztese is kipróbálná magát a NASCAR-ban

    Marcus Ericsson elismerte, hogy fél szemmel már ő is a NASCAR-ba vágyik a Trackhouse bejelentését követően.

    A Trackhouse Racing – a Justin Marks és Pitbull tulajdonában lévő NASCAR Cup Series csapat – többé-kevésbé a szezon eddigi legérdekesebb története. A csapat már két futamot nyert Ross Chastainnel a volán mögött, és nem is akarnak egyhamar lassítani.

    Ez a szándékuk, hogy sikeresek legyenek és hullámokat verjenek a sportágban, még inkább bebetonozódott, miután bejelentették a Project 91-et.

    Ennek keretében egyes versenyeken nemzetközi szinten is elismert versenyzőket indítanának, hogy a saját márkájukat és természetesen a NASCAR márkáját nemzetközi szinten is népszerűsítsék.

    A Project 91 első versenyzője Kimi Raikkönen lesz, aki Watkin Glensben fog versenyezni.

    De vajon egy másik volt Forma-1-es pilótát, egy bizonyos Marcus Ericssont, aki nemrég megnyerte az INDY 500-at, is láthatunk a Project 91-ben?

    Szívesen részt vennék benne. Csodálatos lenne, ha lehetőséget kapnék, hogy kipróbálhassam, és részt vehessek egy versenyen. Az szuper menő lenne” – mondta Ericsson izgatottam.

    Amióta Amerikába jöttem, megpróbáltam átélni az igazi amerikai versenyzési kúltúrát. Imádom az IndyCart. A NASCAR hatalmas itt. Ez szuper klassz lenne, és mindenképp érdekelne.

    Persze ez egy sok képletes egyenlet, hiszen amellett, hogy Justin Marksnak, és a Trackhous-nak fel kell kérnie Ericssont a versenyzésre, még a Ganassinak is igent kell mondania a projektre.

  • Káosz Portlandben, hosszabbításos befutó Gatewayen

    Tegnap rendezték a NASCAR Truck Series és a NASCAR Xfinity Series versenyeit. Előbbi Gatewayen utóbbit Portlandben tartották.

    NASCAR Xfinity Series

    A zöld zászlótól a kockás zászlóig, esőben, szárazon és ismét esőben – egyszóval akciódús volt a NASCAR Xfinity Series portlandi versenye..

    AJ Allmendinger szó szerint az utolsó rajtkockából indult, hogy megszerezze a győzelmet – miután a verseny előtt „mindent kicseréltek az autóban, kivéve a motort”.

    A Kaulig Racing 16-os számú Chevrolet-je a verseny 75 köréből mindössze hatot vezetett, és 2,879 másodperccel előzte meg Myatt Snidert, így a népszerű veterán megszerezte második Xfinity Series győzelmét 2022-ben; a másik győzelmét is egy épített pályán, a Circuit of the Americas-on aratta.

    Talán ez volt életem egyik legőrültebb győzelme” – mondta mosolyogva a 12-szeres Xfinity Series-győztes Allmendinger.

    A káoszos portlandi verseny összefoglalója

    NASCAR Xfinity Series végeredmény

    Truck Series

    A pole-ból induló Corey Heim a 18. körben elvesztette a vezetést a szombati NASCAR Truck Series versenyen a World Wide Technology Raceway at Gateway-en.

    Csak a hosszabbítás első körében szerezte vissza, amikor az akkor élen álló Christian Eckes nem talált jó tapadást az újrarajtnál és emiatt elvesztette az első helyét.

    Ez elég volt Heimnek ahhoz, hogy megszerezze szezonbéli második NASCAR Camping World Truck Series győzelmét a Kyle Busch Motorsports 51-es rajtszámú Toyotájával.

    Nem tudom elhinni, hogy ilyen jól sikerült az utolsó két kör, és az alsó íven el tudtam menni” – mondta Heim, aki pályafutása második győzelmét szerezte 12. versenyén.

    Nagyszerű lökést adott csapattársam, Chandler Smith, úgyhogy köszönöm neki.

    A NASCAR Truck Series Gateway-i összefoglalója

    Truck Series végeredmény

  • Briscoe a pole-ban, ő kerül be a történelemkönyvekbe

    Chase Briscoe szerezte meg a Gateway-i pályán az első NASCAR Cup Series pole-t, azon az időmérőn, ahol domináltak a Fordok.

    Chase Briscoe pályafutása során először indul a pole pozícióból ráadásul nem máshol, mint a NASCAR Cup Series első látogatása alkalmával a World Wide Technology Raceway-en (Gateway).

    Vicces – az első körben úgy éreztem, hogy rendkívül rosszul vezettem alul, a második körben pedig picit túlhajtottam az autót” – mondta Briscoe. „A 3-as kanyarba érve nagyon túlkormányzott volt a gép, és úgy éreztem, hogy eladtam azt az előnyömet, ami az 1. és 2. kanyarban megvolt.

    Nagyon jó munkát végeztek a srácok, és egy igazán jó versenyautót adtak nekem. Nyilvánvalóan nagyon jók voltunk Phoenixben, és a csomagunk elég közel áll ahhoz a pályához, szóval meglátjuk, hogy ugyanolyan eredményt tudunk-e elérni, mint Phoenixben.

    Alig várom a holnapi napot.

    Austin Cindric fog csatlakozni Briscoe-hoz az első sorban, mögülök pedig Christopher Bell és Tyler Reddick rajtolhat majd. A top 5-be még Ryan Blaney fért be.

    Az első 10-be 6 Ford fért be, így kijelenthető, hogy a márka versenyzői dominálták a NASCAR Cup Series első Gateway-i időmérőjét.

    William Byron a 24., Alex Bowman pedig a csalódást keltő a 25. helyre kvalifikálta magát. A hétvégén Chris Buescher helyén debütáló Zane Smith a 32. helyről várhatja majd a verseny rajtját vasárnap.

    Ben Rhodes és Parker Kligerman nem próbálkozott a kvalifikáción. Rhodes a szombati edzésen balesetet szenvedett, és a Kaulig Racing még javítja a 16-os Chevrolet-t, hogy AJ Allmendinger vezethesse azt vasárnap.

    Kligerman autója szombaton kigyulladt, a Rick Ware Racing pedig a tartalék autót készíti elő.

  • A NASCAR-ba csábítaná Lewis Hamiltont a Trackhouse főnöke

    A 37 éves Lewis Hamilton hétszeres Forma-1-es világbajnok, és ha akarja, akkor egy új szériában is kipróbálhatja majd magát.

    Hamilton legutóbbi szerződéshosszabbításának értelmében 2023 év végéig biztosan marad a Mercedes AMG F1 csapatánál.

    Egyik fél részéről sem érkezett hír a további szerződéshosszabbításról, illetve arról, hogy a következő szezonon túl is folytatni szeretnék. A hétszeres világbajnok jövője tehát továbbra is tisztázatlan a rajongói számára.

    Mivel azonban Hamilton nem nyilatkozott arról, hogy 2023 után visszavonulna, érdekes lesz látni, hogy vezet-e más versenysorozatban majd.

    Főleg annak tekintetében, hogy a Trackhouse Racing társtulajdonosa, Justin Marks elárulta, hogy szívesen látná a Mercedes pilótáját a NASCAR-ban.

    Miközben a közösségi médiában a rajongókkal folytatott kérdezz-feleleket, Marksot arról kérdezték, hogy milyen más versenyzőket látna szívesen a NASCAR-ban – Kimi Räikkönen mellett.

    Nagyon szeretném, ha Valentino Rossi, Lewis Hamilton vagy Daniel Ricciardo indulna a Trackhouse színeiben” – mondta Marks.

    Arra a kérdésre, hogy ki az álomcélpontja, egy szava volt: „Hamilton„.

    A Mercedes versenyzője 2016-ban valóban érdeklődött a sorozat iránt. Megemlítette, hogy nagyon élvezte az egyik futamot, és érdekelte a sportág.

    A brit pilóta megemlítette, hogy egy nap nagyon szeretné kipróbálni a NASCAR-t.

    A verseny 267 körös volt – nagyon hosszú -, de nagyon élveztem, próbáltam megérteni a stratégiát és az autók közötti különbségeket.

    Ahogy néztem a versenyt az az érzés fogott el, hogy én is vezetnék egy ilyen autót. Nem biztos, hogy ovál pályán, de talán egy épített pályán mennék vele” – mondta Hamilton 2016-ban.

    Korábban már megírtuk, hogy egy Forma-1-es legenda már biztosan fog indulni a Trackhouse Racing nemzetközi szupersztárok részére létrehozott autójában, ő pedig nem más mint Kimi Räikkönen, aki az augusztus 21-i Watkins Glen-i versenyn fog indulni a 91-es autóban.

  • A szimulátoros sztár ezúttal a NASCAR Truck Seriesben indul

    Az ARCA Menards Series pontversenyt vezető Rajah Caruth ezen a hétvégén debütál a NASCAR Truck Series-ben, Gatewayen.

    A Spire Motorsports szerdán jelentette be, hogy a 19 éves Caruth a csapat 7-es számú Chevrolet-jét vezeti majd a szombati Toyota 200-as versenyen.

    Caruth, aki a NASCAR Drive for Diversity programjának tagja, a 2022-es ARCA Menards Series szezon első öt futamán három top 5-ös és négy top 10-es helyezést ért el, köztük a karrierje legjobb második helyezését két hete Kansasban.

    Az Xfinity Series-ben is indult már párszor idén, legjobb eredménye a 24. hely volt.

    A Confluence Music Festival Chevrolet Silverado-t vezetni és képviselni a Steward családot és a World Wide Technologyt igazán megtisztelő” – mondta Caruth.

    Hálás vagyok, hogy képviselhetem őket a versenypályán és azon kívül is. Ez az a nagy áttörés, amire már régóta vártam, és ezt ki is fogom használni.

    A Spire Motorsports ebben a szezonban eddig négy Truck versenyen indult négy különböző versenyzővel.

    A Cup-pilóta William Byron a Martinsville (Va.) Speedwayen szerezte meg a győzelmet a csapat első versenyén.

    Rajah Caruth óriási tehetséggel rendelkezik, és ezt már többször is bizonyította az ARCA Menards Series-ben” – mondta Jeff Dickerson, a Spire Motorsports társtulajdonosa.

    Megvan benne az a fajta tehetség, amit a Spire Motorsports keres, és ez a fajta lehetőség pontosan az, amit a társam, T.J. Puchyr és én elképzeltünk, amikor úgy döntöttünk, hogy egy NASCAR Camping World Truck Series csapatot indítunk.

    Caruth amellett, hogy Legends autókkal kezdte karrierjét, nagy szimulátoros múlttal is rendelkezik.