Kategória: NASCAR

  • Hamarosan bejelentésre kerülhet a NASCAR 2023-as naptára

    Az NBC Sports információ szerint a NASCAR 6-8 héten belül nyilvánosságra hozhatja a 2023-as Cup Racing naptárat.

    Steve O’Donnell, a NASCAR operatív igazgatója szerdán a SiriusXM NASCAR Radio „The Morning Drive” című műsorában nyilatkozott.

    Dolgozunk néhány izgalmas dolgon” – mondta O’Donnell a jövő évi menetrenddel kapcsolatban.

    Remélhetőleg a következő hat-nyolc hétben be tudunk jelenteni valamit, hogy hol fogunk tartani, és aztán már indulhatunk is a 2023-as évre, és aztán pedig onnan tovább fejlődünk a 2024-es évre és az azt követő időszakra.

    O’Donnell elmondta, hogy a következő szezonra „egy nagy eseményt” is be tudnak iktatni a NASCAR menetrendbe, de részleteket nem árult el.

    O’Donnell elmondta, hogy a sorozat illetékesei hallották a nézők megjegyzéseit, miszerint rotálni kellene az All-Star verseny helszínét, amelyet az elmúlt két évben a Texas Motor Speedwayen rendeztek.

    Nagyobb figyelmet fordítunk erre” – mondta a NASCAR operatív igazgatója. „Szóval ez mindenképpen olyasmi, amiről tárgyalunk (a Speedway Motorsporttal).”

    A következő szezon három időpontja már ismert:

    • A Busch Light Clash visszatér a Los Angeles Memorial Coliseumba február 5-én.
    • A Daytona 500 február 19-én lesz.
    • A szezon ismét a Phoenix Raceway-en ér véget. A Cup bajnoki futamát november 5-én rendezik.

    Annyi biztos, hogy a NASCAR az utóbbi években folyamatosan faragta, és próbálta javítani a versenynaptárát. A tavalyi szezonban Road America megérkezésével egyel több épített, valamint a WWTR idei naptárba illesztésével egyel több rövid ovál érkezett a menetrendbe.

    Ehhez kapcsolódnak majd a Next Gen autókkal kapcsolatos idei tapasztalatok is, így mindenképp érdemes lesz látni, hogy miként fog kinézni a NASCAR Cup Series 2023-as versenynaptára.

  • Road America bejött az IndyCarnak, stagnál az F1 és a NASCAR nézettség

    Miután 2 héttel ezelőtt mélypontra került az IndyCar amerikai nézettsége, Road America az idei harmadik legjobb nézettséget hozta.

    Az NBC közvetítése a Road America-i IndyCar-fordulóról 0,69-es Nielsen-értékelést és 1,087 millió háztartási nézőt ért el a Racer.com információ szerint.

    Az NBC Sports jelentése szerint azok a nézők, akik a Peacockon streamelték a versenyt, 1,110 millió nézőre emelték a teljes nézettséget, ami megegyezik az esemény 2019-es rekordjával.

    Eddig az IndyCar szezonja átlagosan 1,721 millió nézőt ért el az NBC Sports platformjain (NBC, Peacock, USA Network), ami 2017 óta (1,760 millió; ABC/NBCSN) a legnézettebb szezonkezdet az első nyolc futamon alatt.

    A Peacock streaminggel megtámogatva az IndyCar szezonja átlagosan 60 900 nézőt vonz (AMA) az NBC szerint. A múlt hónapban rendezett Indy 500 volt minden idők legtöbbet streamelt IndyCar-futama, 218 800 nézővel.

    Stagnál a NASCAR és az F1 nézettség

    A NASCAR a múlt hétvégi sonomai versenye az FS1 kábelcsatornán volt látható, a Cup Series vasárnapi futama átlagosan 1,30-as nézettséget és 2,235 millió nézőt ért el.

    Ez elmaradt a tavalyi sonomai futam 1,49/2,494 milliós nézettségétől, amelyet szintén az FS1 közvetített. Az előző héten a World Wide Technology Raceway-en az FS1-en közvetített Cup-futam átlagosan 1,47/2,502 millió nézőt hozott.

    A Forma-1-ben az Azerbajdzsáni Nagydíj esetében is visszaesés volt az előző évhez képest, amelyet a NASCAR sonomai versenyéhez hasonlóan 2021-ben egy héttel korábban rendeztek meg.

    Az ESPN közvetítése 0,48/832 000-es átlagot ért el, míg tavaly ugyanezen a csatornán 0,61/956 ezret, amikor egy órával később kezdődött a futam.

    Az idei bakui számok még így is a tavalyi évad átlaga felett tartják a szezon átlagát: Nyolc futam alatt az F1 1,3 millió nézőt tudhat magáénak az ABC és az ESPN csatornákon, ami 39 százalékos növekedés a 2021-es év első nyolc futamához képest (946e).

    Az F1 továbbra is az élen áll a nagy hármas között a 18-49 éves korosztály százalékos közönségarányát tekintve 380 000 nézővel, szemben a NASCAR 467 000 és az IndyCar 208 000 nézőjével.

    A NASCAR Camping World Truck Series szombat esti sonomai futama 0,44/777,000-es átlagot ért el az FS1-en, ami az előző szombat délutáni WWTR futamhoz (0,45/663,000) képest magasabb nézettséget jelentett.

    A Le Mans-i 24 órás futam közvetítése a Motor Trend-en szombaton 9:30-kor kezdődő 8,5 órás nyitó részre átlagosan 122 000 néző volt kíváncsi, majd a 18:00-kor kezdődő 12 órás második részre 81 000 néző. A vasárnapi záró 4,5 órás rész átlagosan 118 000 nézőt vonzott.

  • Újabb női versenyző kap lehetőséget a NASCAR-ban!

    Julia Landauer július 16-án New Hampshire-ben kap lehetőséget a NASCAR Xfinity Series-ben az Alpha Prime Racing színeiben.

    A 2020-as szezont követően Landauer szünetet tartott a versenyzésben, és a Web3-ban kezdett el felfedezni és alkotni, megismerve az internet új verzióját, amely a decentralizált blokklánc technológiára épül.

    Ezen a felfedezőúton keresztül került kapcsolatba a Boss Beauties és a GarageXYZ cégekkel, amelyek mindketten szponzorálják majd a 45-ös rajtszámú Chevrolet Camaróját az első NASCAR versenyén, New Hampshire-ben.

    Egész évben próbáltuk Juliát a versenyautónkba ültetni” – mondta Tommy Joe Martins, az Alpha Prime Racing GM-je.

    A NASCAR Westben töltött napjai óta úgy éreztem, hogy megérdemel egy lehetőséget ezen a szinten. Nagyon örülök, hogy sikerült mindent összehoznunk, és lehetőséget adhatunk neki itt az Alpha Prime-nál.

    A New York-i születésű Landauer 2016-ban és 2017-ben két teljes szezonban indult a NASCAR K&N Pro Series West sorozatban, és 2016-ban érte el legjobb eredményét a Meridian Speedwayen, ahol második lett.

    Nagyon boldog vagyok, hogy ezen a szinten versenyezhetek Tommy Joe Martins-szal és az Alpha Prime Racinggel” – mondta Landauer.

    A Web3-ba való beugrás bemutatta nekem a Boss Beauties és a GarageXYZ hihetetlen embereit, mindkettő erős közösség szenvedélyes emberekkel, akik hisznek a nők támogatásának erejében.

    Izgatottan várom, hogy bemutathassam őket a NASCAR-nak. Emellett nagyra értékelem a Penta ESP és a FrontRunner támogatását is. Jó móka lesz.

  • Négy versenyes eltiltás kapott Kyle Larson csapatfőnöke

    Amint a NASCAR csúcskategóriája visszatér a Sonoma utáni egyhetes szünetről, Kyle Larson csapata erősen megfogyatkozott állapotban lesz.

    A büntetés – amelyet a NASCAR kedden jelentett be hivatalosan – annak a következménye, hogy Larson a vasárnapi sonomai verseny utolsó szakaszában elvesztette a jobb első gumiabroncsot az 5-ös rajtszámú HendrickCars.com Chevrolet Camaro versenyautójáról.

    Ahogyan az várható volt, Cliff Daniels (csapatfőnök), Brandon Johnson (emelős) és Donnie Tasser (első kerékcsere) a következő négy NASCAR Cup Series versenyre (Nashville, Road America, Atlanta és Loudon) eltiltást kapott.

    A Hendrick Motorsports nem fellebbez a büntetés ellen, de még nem jelentette be a három felfüggesztett csapattag egyikének helyettesét sem.

    Emellett a Rick Ware Racinget és Cody Ware-t 20 NASCAR Cup Series tulajdonosi és versenyzői pontvesztéssel büntették, miután az 51-es Ford Mustang négyszer is megbukott a kvalifikáció előtti ellenőrzésen Sonomában.

    A Ware számára az ellenőrzési hibák miatt büntetésként a rajtnál a mezőny végére küldték, valamint a vasárnapi futam első körében egy áthajtásos büntetést is kiszabtak rá.

  • Hosszú és rögös út vezetett Daniel Suarez első futamgyőzelméhez

    Daniel Suarez túl messzire jutott és túl közel került NASCAR-álmai megvalósításához, hogy feladja azokat. És végül sikerült neki!

    Suarez 2009-ben debütált a NASCAR egyik nevelőszériájában szülőhazájában, Mexikóban, és 2016-ban az első mexikói születésű pilóta lett, aki NASCAR Xfinity Seriesben futamot nyert Michiganben.

    Úgy tűnt jövője sínen van. A NASCAR Drive for Diversity programjának első sikertörténetei között volt, és a Joe Gibbs Racinggel 2016-ban megnyerte az Xfinity bajnokságot.

    Éppen amikor Suarez második szezonját kezdte volna az Xfinityben, Carl Edwards hirtelen elhagyta a NASCAR-t, így a JGR-nek a 2017-es szezonra kellett egy helyettes. Ők pedig Suarezt választották.

    Bár rengeteg villanása volt, úgy tűnt, Suarez soha nem találta meg ugyanazt a formát a Cup Seriesben, amit az Xfinityben mutatott.

    Kicsit több mint egy éve dolgozik legújabb csapatával, a Trackhouse Racinggel, és Suarez végre kezdi megcsillogtatni azt a potenciált, amit karrierje kezdetén mutatott.

    A kölyökképű Daniel Suarez 2014-ben
    A kölyökképű Daniel Suarez 2014-ben Fotó: Jeff Zelevansky/NASCAR via Getty Images

    Daniel Suarez – NASCAR Cup Series futamgyőztes

    Suarez a vasárnapi Sonoma Raceway-en rendezett versenyen a 110 körből a legfontosabb, utolsó 22-t vezette és 195. versenyén megszerezte élete első Cup Series győzelmét.

    Ezzel Suarez lett az első mexikói pilóta, aki a Cup Series 1949-es alapítása óta győzni tudott.

    Tudod, sokba került nekem, hogy idáig eljussak. Sokan nem tudják ezt, de sokba került nekem, hogy először 10 évvel ezelőtt idejussak, és hogy most, végre meglegyen a győzelem” – mondta a 30 éves Saurez.

    Nagyon szerény családból származom. Életem minden egyes lépése sokba került nekem. Tudtam, hogy fontos emlékezni arra, hogy ha már idáig eljutottam, nem fogom itt feladni. Mindig is nagy volt az önbizalmam.

    De nyilván amíg nem nyersz, addig lesz egy kis kétség. De tudtam, hogy gyors vagyok. Tudtam, hogy versenyezhetek velük, azokkal a srácokkal, akik nyernek. Már csak a győzelem hiányzott.

    Bár a Trackhouse Racing egy új csapat, a tavalyi szezonbeli debütálásuk óta folyamatosan versenyképesnek bizonyultak

    Még a Next Gen autó idei bevezetésével együtt is a csapat hétről hétre az egyik legkonzisztensebb eredményeket felmutató alakulat.

    A szervezet idén már három futamgyőzelmet szerzett, hiszen Daniel Suarez mellett Ross Chastain már kétszer is eljutott a győztesek útjára.

    Daniel Suarezt a sonomai verseny végén senki nem tudta megszorongatni, mégsem volt teljesen elégedett
    Daniel Suarezt a sonomai verseny végén senki nem tudta megszorongatni, mégsem volt teljesen elégedett Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media

    Sokszor voltak rosszkor rossz helyen, de amikor kellett mindent jól csináltak

    Bár úgy tűnt, hogy Suarez 99-es számú csapata egyik akadályból a másikra akadályba ütközik a győzelemhez vezető úton, Suarez elmondta, hogy végig megbízott a csapatában.

    Azt mondtam nekik, hogy gyorsak vagyunk, szóval az eredmények jönni fognak idővel. A múlt héten eltört az emelő. Charlotte-ban mi voltunk a leggyorsabb autó, és minden egyes alkalommal félrementek a dolgok a boxutcában” – mondta a Trackhouse Racing versenyzője.

    Mindenki odatette magát. Még keményebben dolgozott az egész csapat. Összefogtunk, és tudtuk, hogy a balszerencse nem tarthat örökké. És meg lett a gyümölcse.

    Bár az idei szezonban megmutatta, hogy gyors autóval rendelkezik, csapata kiszámíthatatlan eredményei miatt fennállt a veszélye, hogy győzelem nélkül lemarad a rájátszásról.

    Most megvan az első győzelme és a lehetőség, hogy a Cup Series bajnoki címéért küzdjön.

    A mai nap elképesztő volt. Sok mindent jól csináltunk. De úgy gondoljuk, hogy az autónk lehetett volna egy kicsit jobb is” – mondta Suarez.

    Nem fogunk ráülni a babérjainkra. Amikor eljutsz egy olyan szintre, hogy a sikereid közben is azon dolgozol, hogy jobb legyél, akkor a csillagos ég jelenti a határt.

    Zárásnak pedig nézzük meg azt, ahogy a mexikói kommentátorok leközvetítették nemzetük első Cup Series futamgyőzelmét.

  • Verstappen és Suarez boldoggá tette a Piquet lányokat

    Mi a közös Max Verstappenben és Daniel Suarezben? Mindketten a Piquet család lányait boldogítják, múlt hétvégén pedig nagyot alakítottak.

    Vasárnap a Forma-1 címvédője, és jelenlegi bajnoki éllovasa, Max Verstappen nyerte az Azerbajdzsáni Nagydíjat.

    Később pedig aznap az Atlanti-óceán túlpartján, az Egyesült Államok nyugati partja közelében Daniel Suarez megszerezte első NASCAR Cup Series győzelmét a Sonoma Raceway-en.

    Hogy mi a közös bennük? Mind Verstappen, mind Suarez az egykori F1-es pilóta, Nelson Piquet lányaival jár. A Red Bull pilótája Kelly-vel, a Trackhouse Racing versenyzője pedig a húgával, Juliával van kapcsolatban.

    Bár nincs olyan feljegyzés vagy dátum, amely konkrétan rámutatna arra, hogy pontosan mikor kezdett el randizni Max Verstappen és Kelly Piquet, egy jelentés szerint 2020-ban kezdtek el találkozgatni egymással.

    Akkor találkoztak és kezdtek el randizni egymással, amikor Verstappen szakított korábbi barátnőjével, Piquet pedig a Toro Rosso korábbi versenyzőjével, Daniil Kvyattal.

    Piquet-t gyakran látni, ahogy szurkol barátjának, és ott volt akkor is, amikor a Red Bull pilótája megnyerte a 2021-es bajnokság epikus zárófutamát.

    Ami Daniel Suarezt és Julia Piquet-t illeti, a párkapcsolati múltjukról nem sokat tudni. Az azonban feltételezhető, hogy Suarez és barátnője éppen akkor kezdtek el találkozgatni, amikor a Trackhouse Racing versenyzője elkezdte versenyzői karrierjét az Egyesült Államokban.

    A mexikói ugyanis nem nagyon tudott angolul, és jelenlegi barátnője bátyja, Nelson Piquet Jr. volt az, aki segített neki a kommunikációs problémáján.

    Annyi biztos, hogy a múlt hétvége piros betűs ünnep lesz a Piquet lányok naptárjában, hiszen az uraik dominálták a Európa és az Egyesült Államok aszfaltcsíkjait.

  • Kyle Busch Sonomában bedarálta a Truck mezőnyét

    Kyle Busch 62. alkalommal győzedelmeskedett a NASCAR Truck Seriesben, miután a végén vissza tudta verni Zane Smith támadásait.

    Kyle Busch a Sonoma Raceway-en egy két körös, őrült küzdelem után visszaverte Zane Smith erőteljes akcióit, és ezzel megszerezte idei első győzelmét a NASCAR Camping World Truck Series-ben.

    Busch a kaliforniai borvidéken található 1,99 mérföldes pályán rendezett 75 körös versenyen 45 kört vezetett.

    A futamot folyamatos akciók és helycserék jellemezték, illetve fontos szerepet játszott a stratégia is. Az utolsó körökben még a piros zászlót is be kellett lengetni.

    A verseny folyamán folyamatosan faragtuk a beállításon, és egyre jobbá tetettük az autót” – mondta Busch a csapatának a versenyen át tartó munkájáról.

    Ez a Tundra TRD Pro ma fantasztikus volt, és nagyon büszke vagyok, hogy vezethettem. Pár hete Charlotte-ban küszködtünk, de ma nagyon jó volt.

    Busch és Smith mögött Ty Majeski ért célba, aki megnyerte a nyitószakaszt, őt követte Chastain és Busch csapattársa, Chandler Smith.

    Daniel Suarez – aki a sérült, pole-ból induló Carson Hocevar helyére ült be a verseny elején – végül hatodik lett. Ez egy elképesztő futam volt Suarez és a csapat számára, figyelembe véve, hogy a kamion két kört veszített a boxutcában a 11. körben történt vezetőcserével.

    Nagyon mozgalmas futamunk volt” – mondta Suarez, aki elismerte, hogy csalódott volt, hogy két kört veszített egy helyett a sofőrcserével.

    Parker Kligerman, John Hunter Nemechek, Tyler Ankrum és Matt DiBenedetto egészítette ki a top 10-et.

  • Törött a lába, törte az autóját, mégis pole-ban van Hocevar

    Carson Hocevar pályafutása első pole pozícióját szerezte meg majd szépen összetörte az autóját a Sonoma Raceway-en.

    A hétvégi, Sonoma Raceway-en megrendezésre kerülő NASCAR Camping World Truck Series verseny egyik legnagyobb sztorija Carson Hocevar helyzete volt, miután a 19 éves versenyző az utolsó körben balesetet szenvedett a WWT Raceway-en.

    Hocevar, aki megerősítette, hogy a baleset következtében eltört a jobb sípcsontja, pénteken engedélyt kapott a Niece Motorsports versenyautójának vezetésére.

    Szombaton Hocevar úgy döntött, hogy részt vesz a Sonoma Raceway-en megrendezésre kerülő Door Dash 250 kvalifikáción, és mindkét körben hihetetlen időt produkált, amivel megszerezte pályafutása első pole pozícióját a NASCAR Truck Series-ben.

    Azonban… Hocevar valószínűleg nem a mezőny elejéről indul a szombati versenyen, miután alig néhány másodperccel az időmérő vonal átlépése után megpördült, és a 10-es kanyar szalagkorlátjába csapódott.

    Kyle Busch a harmadik helyről indul a szombati Door Dash 250-es futamon. Alex Bowman, John Hunter Nemechek, Grant Enfinger, Hailie Deegan és Stewart Friesen egészítette ki a top10-et.

  • Újabb rekord kapujában a Hendrick Motorsports

    A Hendrick Motorsports eddig 99 902 mérföldnyi kört vezettet a NASCAR Cup Series-ben, tehát Sonomában átléphetik 100 000 mérföldes határt.

    Természetesen senki sem garantálhatja, hogy a Hendrick Motorsport mind a 98 mérföldet vezetni fogja.

    Főleg úgy, hogy a Joe Gibbs Racing, a Team Penske, a 23XI Racing, a Stewart-Haas Racing és a Trackhouse Racing is jobban teljesített az elmúlt hetekben, mint a legendás csapat.

    Kyle Larsonnak, William Byronnak, Alex Bowmannek és Chase Elliottnak gondoskodnia kell arról, hogy legalább egyikük vezesse a versenyt. Amíg ők együtt dolgoznak, addig van esély arra, hogy a HMS elérje a mérföldkövet.

    A legrosszabb forgatókönyv szerint az alakulat nem fogja elérni a 100.000-es határt ezen a hétvégén. A pozitívum, hogy a csapat közelebb kerül a határhoz, és végül átlépik azt. Ha Sonomában nem tudják elérni, akkor is rengeteg futam van még hátra a szezonból.

    Egy biztos, a Hendrick Motorsports így vagy úgy, de idén eléri a 100 000 mérföldes határt. Akár most hétvégén Sonomában, akár jövő hétvégén Nashville-ben, ez a mérföldkő mindenképpen le fog dőlni.

    Inkább csak az a kérdés, hogy mikor, mint az, hogy elérik-e. Igaz, az is kérdéses, hogy a Hendrick Motorsports négy versenyzője közül melyik lesz az, aki áttöri.

    Bár mind a négyen megpróbálnak majd hozzájárulni a sikerhez, a megtiszteltetés csak egy embernek juthat.

  • Hailie Deegan még mindig bízik abban, hogy szintet léphet

    Hailie Deegan a sonomai verseny előtt beszélt az idei évéről, és arról, hogy mennyi esélyt lát az idei Xfinity bemutatkozásra.

    Deegan, aki második teljes évének felénél jár az NCWTS-ben a David Gilliland Racinggel, eddig küzdelmes évet teljesít, hiszen a 23 futamból álló versenynaptár első 11 fordulójában mindössze egy top 15-ös eredményt ért el.

    Deegan 2021 augusztusában nyilatkozta le, hogy 2022-ben a NASCAR Xfinity Series-ben való debütálás a célja, a NASCAR Camping World Truck Series-ben való teljes szereplés mellett, annak ellenére, hogy semmilyen konkrétumot vagy részletet nem tudott.

    Alig egy évvel később még mindig az a kérdés, hogy vajon a Truck Series egyetlen női versenyzője vajon mikor léphet fel a következő lépcsőfokra.

    Deegan elmondta, hogy minden azon múlik, milyen szponzorokat tud összegyűjteni.

    Nehéz megpróbálni a szezon közepén finanszírozást szerezni, vagy megpróbálni kitalálni a dolgokat egy esetleges év végi szerződéshez ilyen helyzetekben” – mondta Deegan szerdán.

    Még mindig dolgozunk rajta, és próbáljuk megtenni, amit tudunk, de jelenleg még semmi sincs kőbe vésve. Az egész csak egyfajta nézelődés, hogy mit tudunk esetleg tenni a jövőben.

    Bárcsak tudnék válaszolni, mert én magam is szeretnék válaszokat, de egyelőre semmi.

    Legalábbis egyelőre úgy tűnik, hogy – hacsak nem érkezik az utolsó pillanatban egy szponzoráció – Deegan esetleges debütálása a NASCAR Xfinity Series-ben 2023-ig várat majd magára.