Kategória: NASCAR

  • HIVATALOS: Ryan Preece veszi át Cole Custer helyét 2023-ban!

    Korábban megírtuk, hogy Ryan Preece és Cole Custer között dőlhet el a 41-es autó sorsa, most pedig hivatalossá vált, hogy Preece-é lett a hely.

    Tony Stewart megnyerte a Gene Haas-al folytatott csatát a Stewart-Haas Racing jövő évi felállásával kapcsolatban, így Ryan Preece vezetheti majd a 41-es autót jövőre.

    Preece az egész 2022-es évet szimulátoros munkával töltötte a Stewart-Haas Racing számára, ami segített a szervezetnek alkalmazkodni a NASCAR új autójához.

    Haas a múlt hónapban elmondta, hogy Stewarttal nem értettek egyet a 41-es Ford jövőjét illetően, hiszen Stewart Preece-t akarta előléptetni, Haas pedig adott volna még egy esélyt Cole Custernek.

    Már korábban úgy tűnt, hogy Haas meg fog bízni Stewart tehetség kutatási érzékében, és ez szerdán vált hivatalossá, amikor Preece kapta meg az ülést. Custer marad az SHR-nél, de visszatér az Xfinity Series-be.

    Ryan Preece igazi értéket jelentett a versenycsapatunk számára idén, miközben fejlesztettük a Next Gen autót” – mondta Stewart. „Az idő és az erőfeszítés, amit a programunkba fektetett, valamint a valós versenyzői tapasztalata miatt érdemelte ki ezt a lehetőséget.

    Az SHR újdonsült versenyzője sok csapattól kapott megkeresést, de végig reménykedett abban, hogy a Stewart-Haas Racing Cup csapatában fog kikötni.

    Ez az a lehetőség, amiért egész életemben dolgoztam” – mondta Preece. „Az év elején semmi sem volt garantált, de úgy éreztem, hogy ha beleteszem az időt, akár versenyautóban, akár szimulátorban, akkor az SHR meg fogja adni nekem a lehetőséget.

    Ez egy olyan cég, amelyet versenyzők építettek versenyzőknek, és pontosan itt akarok lenni, nem máshol.

    Custer, aki az SHR vezetőjének, Joe Custernek a fia, 2020-as újonc szezonjában nyert egy kupafutamot, de sikerei leginkább az Xfinity Seriesben születtek karrierje során, Riley Herbst csapattársa lesz jövőre.

    Cole Custer 2017 óta az SHR része, és örülünk, hogy velünk marad” – mondta Stewart. „Cole tapasztalata felbecsülhetetlen értékű lesz Riley Herbst számára, ahogy folytatja a fejlődését az Xfinity Series-ben.

  • Új tévécsatornához kerülhet a NASCAR közvetítése

    A NASCAR Cup Series amerikai tévés szerződése a 2024-es szezon végén lejár, és úgy tűnik az ESPN érdeklődik a jogok iránt.

    Az Egyesült Államokban jelenleg két televíziós csatorna közvetíti a NASCAR Cup Series versenyeit. Ezt a helyzetet bolygathatja meg az ESPN aki a sajtó információ szerint bejelentkezett a közvetítési jogokért.

    Adam Stern, a Sports Business Journal munkatársa szerint az ESPN érdeklődhet a NASCAR közeljövőben lejáró televíziós jogaiért.

    Az ESPN korábban – 1981-től – már közvetített NASCAR-versenyeket, az utolsó adásuk pedig a 2014-es szezonban volt.

    Ez azért is lenne jelentős fejlemény, mert a csatorna így mind a NASCAR, mind a Forma-1-es események közvetítési jogát birtokolhatná.

    A NASCAR nézettsége az idei szezonban emelkedett, hiszen a jelentések szerint 2018 óta először fordult elő olyan, hogy a sportág futamonként hárommillió fölötti átlagnézőszámot ért el.

    Ez tökéletes időben jött, mivel a sportágnak el kell kezdenie tárgyalni egy új televíziós szerződésről.

    A FOX-nak és az NBC-nek lesz egy exkluzív tárgyalási ablaka, ami úgy tudom, hogy valamikor 2023 elején fog lejárni” – mondta Adam Stern a Sirius XM NASCAR rádióban.

    Ha a FOX és az NBC nem jutnak megállapodásra a NASCAR-ral a megújításról ebben az időszakban, akkor a széria új vevőket kereshet. Az ESPN már korábban kijelentette nekem és a Sports Business Journalnak, hogy nyitottak arra, hogy egyeztessenek a szériával.

    Ez nagyon figyelemre méltó, hiszen az ESPN a világ legnagyobb sporthálózata az egész világon. Ha az ESPN vissza tud térni a sportághoz és minőségi közvetítést tud nyújtani, akkor ez semmiképpen sem tekinthető kudarcnak.

    Ugyanilyen érdekes lehet a NASCAR magyarországi közvetítési jogainak sorsa, amelyet eddig az ARENA4 birtokolt, azonban információink szerint egyelőre nincs új megállapodás a kilátásban.

    Ezekre a magyar nézőket érintő kérdésekre legkésőbb januárban kaphatunk majd választ minden valószínűség szerint, azonban ha előbb érkeznek hírek, természetesen beszámolunk majd róla.

  • Úgy tűnik eldőlt ki lesz a Haas jövő évi versenyzője

    Hetek óta lázban tartja a Stewart-Haas Racing rajongóit, hogy jövőre ki vezeti majd a csapat 41-es rajtszámú autóját.

    A Stewart-Haas Racing egy drámai, változásokkal teli, furcsa szezonon van túl. Például Aric Almirola bejelentette, hogy a 2022-es szezon végén visszavonul, majd meggondolta magát, és egy többéves szerződés keretében visszatért.

    Ráadásul úgy tűnik, Kevin Harvick a 2023-as szezon után elhagyja a csapatot, bár a vezetőség minden erőt bevet annak érdekében, hogy szerződést hosszabbítson.

    Jelenleg a csapat egyetlen biztos pontja az a 14-es autó, amelyet Chase Briscoe vezet, és amely épphogy lemaradt a rájátszás 4-es döntőjéről.

    Azonban van még egy darab a kirakós játékban is.

    A FOX Sports munkatársa, Bob Pockrass szerint a Stewart-Haas Racing jelenleg „hajlik arra”, hogy Cole Custert Ryan Preece-re cserélje a 41-es számú autóban.

    Igaz, a helyzet képlékeny és változhat, de lehet, hogy ez a lépés a szervezet számára megfelelő. Pockrass azt is elmondta, hogy Preece nemet mondott a mezőny éllovasának számító NASCAR Xfinity és Truck Series csapatoknak.

    A connecticuti születésű versenyző a 2022-es szezont a Stewart-Haas Racing tartalékversenyzőjeként töltötte.

    Tony Stewart nagy rajongója Preece-nek, miközben Gene Haas jóban van a Custer családdal (Joe Custer, Cole édesapja a csapat elnöke), és szeretné megtartani a 24 éves versenyzőt.

    Szeretném, ha Cole még legalább egy évet nálunk versenyezne. De Tonynak más elképzelései vannak. Elég nehéz vitatkozni Tonyval, mert annyi jó versenyzőt választott ki az évek során” mondta Gene Haas Pockrassnak.

    Custer 2020-ban debütált a NASCAR Cup Seriesben és eléggé hullámzó teljesítményt nyújtott eddigi 3 éve alatt.

    Kijelenthető, hogy a bemutatkozó éve sikerült a legjobban, ahol 7-szer került a top10-be, és megnyerte élete eddigi egyetlen Cup futamát Kentuckyban.

    A 2021-es szezonja borzalmasan alakult, mindössze kétszer ért célba a legjobb 10-ben, és bár 2022-ben javult a teljesítménye, a legtöbb ember inkább a nagyszerű csapatmunkájáról fog emlékezni idei szezonjára.

    https://500miles.hu/nascar/custer-bunos-helyzetjelentes-bowmanrol-nascar-hirmorzsak/

  • HIVATALOS: Ty Gibbs a Joe Gibbs Racing új Cup versenyzője, de nem a 18-as autóban

    Az Xfinity Series bajnoka a kétszeres bajnok Kyle Busch helyét veszi majd át a Joe Gibbs Racingnél, de nem a 18-as, hanem az 54-es autóban.

    Ty Gibbs a JGR színeiben teljes munkaidőben versenyez majd a 2023-as NASCAR Cup Series-ben az 54-es rajtszámú Toyota Camry TRD volánja mögött – jelentette be a csapat twitteren.

    Gibbs a 2022-es NASCAR Xfinity bajnoki címet hét győzelemmel és 23 top 10-es helyezéssel nyerte meg. Karrierje 51 Xfinity-indulása során 11 futamot nyert (21 százalékos arány), 33 top 10-es helyezést ért el (64 százalék) és 1234 kört vezetett. A 2021-es ARCA Menard Series bajnokságot is megnyerte.

    https://500miles.hu/nascar/ty-gibbs-tenyleg-tud-vizen-jarni-o-az-xfinity-series-bajnoka/

    Chris Gayle, aki a NASCAR Xfinity bajnoki szezonjában a csapatfőnöki feladatokat látta el, fiatal tanoncával együtt lép fel majd, és ő lesz a fiatal versenyző crew chief-je a Cup Seriesben is.

    Ty Gibbs fantasztikus szezonjára árnyékot vetett az a szomorú hír, amelyet a bajnoki címének másnapján kapott, miszerint, hogy elhunyt szeretett édesapja, a JGR egyik vezető figurája Coy Gibbs.

    Jövőre tehát folytatódhat az Xfnity szezon 2022-es nagy rivalizálása, hiszen a Petty GMS Racing színeiben ott lesz Noah Gragson, a JGR ifjoncának idei nagy riválisa.

    Ezzel egyidőben a JGR azt is bejelentette, hogy nem vonultatják vissza a 18-as rajtszámot, és a következő években is használni szeretnék majd azt a NASCAR Cup Seriesben.

  • Joey Logano a bajnok, de vajon ő volt 2022-ben a legjobb NASCAR versenyző?

    A legtöbb szezonban kijelenthető, hogy az évben legjobb teljesítményt nyújtó versenyző lesz a NASCAR bajnoka. De ez így volt idén is?

    Természetesen könnyű érvelni amellett, hogy a NASCAR Cup Series bajnokot a szezon legjobb versenyzőjének is meg kellene nevezni, de az ilyen díjakat kiosztó különböző csoportok időnként más irányba mennek.

    Például a National Motorsports Press Association (NMPA), az autóversenyzésről tudósító írók, műsorvezetők és fotósok csoportja az elmúlt 15 szezonból négyben olyan versenyzőknek ítélte oda az év Richard Petty-ről elnevezett év versenyzője díjat, akik nem nyerték meg a bajnokságot – írja az NBC Sports.

    Chase Elliott 2020-ban megnyerte a bajnokságot, de Kevin Harvickot választották az év versenyzőjének. 2019-ben Martin Truex Jr.kapta meg a díjat, bár Kyle Busch nyerte meg a bajnoki címet. Joey Logano 2018-ban megnyerte a bajnokságot, de Harvick lett az év versenyzője. 2008-ban pedig, amikor Jimmie Johnson sorozatban harmadik bajnoki címét hódította el, Carl Edwards lett az év versenyzője.

    Hogy történhetett ez meg? A legtöbb esetben a futamgyőzelmekről van szó. A média egyes tagjai hajlamosak arra, hogy a versenyzőknek több elismerést adjanak a futamgyőzelmekért, mint a NASCAR rendszere, különösen akkor, ha a versenyző viszonylag új, vagy egyfajta áttörést jelentő szezonban volt része.

    2020-ban például Elliott nyerte a bajnoki címet, de Harvick elsősorban azért kapta meg a díjátadót, mert kilenc futamot nyert, míg Elliott „csak” ötöt. 2018-ban Harvick nyolc futamgyőzelmet ért el, míg a bajnok Logano csak háromszor látogatott el a Victory Lane-re.

    A Cup-bajnoki cím nyilvánvalóan fontosabb, mint egy médiadíj, de a különbségek jól szemléltetik, hogy a különböző szervezetek hogyan tekintenek a kiválóságra.

    https://500miles.hu/nascar/joey-logano-a-nascar-cup-series-2022-es-bajnoka/

    Mi a helyzet a 2022-es NASCAR szezonnal?

    Logano, aki mesteri utolsó futamot hozott össze, hogy megnyerje második Cup-bajnokságát, logikus választásnak tűnik az idei Év versenyzője díjra.

    De két másik versenyző – Ross Chastain és Chase Elliott – mellett is lehetne érvelni.

    Chastain volt az év áttörő versenyzője, aki először nyert, majd egy újabb győzelmet is hozzátett az amúgy is szép évéhez, kiváló átlagteljesítmény nyújtott, Martinsville-ben olyat tett, amit senki nem tudott elképzelni, és második lett a bajnokságban.

    Ha pedig szimplán a győzelmeket nézzük, akkor Chase Elliott egy olyan szezonban gyűjtött össze öt győzelemet, ahol 19 versenyző nyert futamot. Megnyerte az alapszakaszt, Talladega-ban egy utolsó körös előzéssel győzött, és ő vezette a legtöbb kört a szezonban, valamint átlagban ő ért célba a legjobb pozícióban.

    A kérdés tehát az: Logano a bajnok, de vajon ő volt-e a legjobb?

  • Räikkönen elcsábítása, bajnoki második hely… mi a következő lépés a Trackhouse Racingnél?

    Meg fogjuk változtatni a sportot” – mondja Justin Marks, a Trackhouse főnöke, aki alapjaiban szeretné felrázni a NASCAR kultúráját.

    A NASCAR egyik legvadabb jelenete a Martinsville Speedway-en történt október 30-án, amikor a Trackhouse Racing versenyzője, Ross Chastain a falnak támasztotta az autóját, és padlógázzal végigcsúszott a falon azért, hogy bekerüljön a legjobb négybe.

    Ez a videójáték szerű manőver csak hab volt a tortán a Trackhouse Racing meseszerű második NASCAR szezonjára, melyet futamgyőzelmek, sztárvendégek, és egy bajnoki második hely tarkított.

    Nem világos, hogy személyesen mennyit fektetett be a Trackhouse elindításába, de amikor Justin Marks 2021-ben megvásárolta Chip Ganassi eladóvá vált eszközeit és charterét, senki sem számított erre a sikertörténetre.

    A vételárat sosem hozták nyilvánosságra, de a charterek ára majdnem megduplázódott, mióta Marks megtette a lépést – az akkori 12-13 millió dollár körüli összegről mostanra jóval 20 millió dollár fölé emelkedett.

    Ty Norris, a Trackhouse elnöke több mint két évtizede vesz részt a NASCAR-ban, és korábbi főnökeinek listáján szerepel a néhai hétszeres Cup Series bajnok, idősebb Dale Earnhardt is.

    Norris szerint Marks abban különbözik a sportágban dolgozók többségétől, hogy nagyobb léptékben gondolkodik, és olyan dolgokat szeretne tenni, amelyek nemcsak a NASCAR-ra, hanem a szórakoztatóipar és a társadalom egészére hatással vannak.

    A legtöbb ilyen vezetői figura mindig csak a versenyzői térben gondolkozik” – mondja Norris. „Ilyen szempontból teljesen más Justin. Ő figyelembe veszi a marketinget, az innovációt, a relevanciát… ez az, ahol a kreatív elméje továbbra is oda visz minket, ahol még nem jártunk.”

    Ross Chastain, Trackhouse Racing
    Ross Chastain elképesztő szezonon van túl Fotó: NASCAR Media/James Gilbert/Getty Images

    Trackhouse Racing: A változás ügynöke

    Marks például az év elején Svájcba repült, hogy meggyőzze az F1 2007-es világbajnokát, Kimi Räikkönent, hogy a Project 91 nevű koncepciójával induljon egy egyszeri versenyen a NASCAR-ban.

    Az ötlet lényege, hogy egy részidős autót indítanak, amely a versenyzés világsztárjait hozza el egyszeri versenyekre, hogy felhívja a figyelmet a NASCAR-ra, és segítse annak növekedését.

    Räikkönen augusztusban Watkins Glenben versenyzett a Trackhouse színeiben, és fantasztikusan ment egészen addig, amíg balesetbe nem keveredett. Azonban már az ő bemutatkozása felkeltette néhány más világsztár érdeklődését is.

    Akár Räikkönen – aki egyébként bármikor szólhat Marksnak, és lesz helye a csapatban – akár másik világsztár érkezik a Project91-es autóba, a NASCAR-nak – és a csapatnak – már nyert ügye van.

    Räikkönen nem vallott szégyent a Watkins Gleni időmérőn
    Räikkönen nem vallott szégyent a Watkins Glenban Fotó: Trackhouse Racing

    Marks úgy pozícionálta magát, mint a változás ügynöke, aki megmutatja a sportnak, hogy másképp lehet csapattulajdonos. A Pitbull-lal való partnerségen és a Project 91 kezdeményezésen kívül a Trackhouse egyszerű és jellegzetes grafikával és cégjelzésekkel könnyen megjegyezhető márkajelzéseket alkalmaz a műhelyben és a versenyautók szállítójárművein.

    Ezen felül a Trackhouse fejese azt is elmondta, hogy egy nap szeretne egy Trackhouse nevezéssel indulni az Indy 500-on is, valamint érdekli az IMSA új LMDh kategóriája, és Le Mans is.

    Sok mindent szeretnénk csinálni” – mondta Norris – „De mindig annak tudatában szeretnénk majd nekifogni ezeknek a dolgoknak, hogy a NASCAR versenycsapat sikere az első.

    Daniel Suarez és a család
    Daniel Suárez élete első győzelmét aratta 2022-ben Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media

    Sikeres szezon, de mi a végcél?

    A sokszínű csapatot csak még inkább a térképre helyezte Daniel Suárez sonomai győzelme, miután ő lett az első mexikói versenyző, aki Cup Series versenyt nyert.

    Ross Chastain 2022-es szezonjára a videójátékos manővere miatt fognak emlékezni az emberek, de nem szabad elfeledni, hogy az idei szezont a második helyen zárta a pontversenyben és két győzelmet aratott. Suarez az egy győzelemmel és egy utolsó, 10. pontszerző hellyel végzett.

    https://500miles.hu/nascar/tobb-mint-100-millioszor-neztek-meg-chastain-megmozdulasat/

    Marksnak nagy céljai vannak; azt szeretné, ha a Trackhouse márka végül olyan visszhangot keltene a NASCAR-ban, mint a Scuderia Ferrari csapat az F1-ben.

    Inspirált és inspirál az, amit a Ferrari felépített a tifosiakkal – van egy identitás a követőikben és a rajongóikban” – mondta Marks. „Valahogy így szeretném, ha a Trackhouse is oda jutna el.

  • Felháborító hír, a rajongók teljesen kiakadtak a bejelentésen

    Ahogy már több éve teszi, a NASCAR Nashville-ben ünnepli majd a szezonját a bajnokok hetén. Fánkozásra azonban nem számíthatnak a rajongók.

    A NASCAR-szezont követő burnout show a rajongók egyik kedvenc eseményévé vált, most azonban olyan hírek láttak napvilágot, hogy az idei díjátadó ünnepségen Nashville-ben nem kerül sor az ikonikus gumiégetésre.

    A tavalyi eseményen mind a 16 rájátszásért küzdő versenyző fej-fej mellett hajtotta vége a burnoutokat, Nashville fényei alatt.

    Az autókat neonfényekkel látják el, hogy megvilágítsák a gumifüsttől keletkező füstöt. Az eseményt egy elképesztő tűzijátékkal koronázták meg, amelyet minden jelenlévő rajongó élvezhetett.

    A burnout eseményt követően a NASCAR versenysorozatainak összes bajnokának átadták a saját bajnoki címét.

    Az idei show – melyet november 30. és december 1. között tartanak – több értelemben véve fura lesz, hiszen még az sem biztos, hogy a NASCAR közvetíteni fogja az eseményt.

    A nashville-i díjátadó ünnepségen a NASCAR nemzeti sorozat összes bajnokát díjazzák december 1-jén Nashville-ben. Egyelőre nem tudni semmit arról, hogy lesz-e televíziós közvetítés/stream az eseményről, bármilyen show elem, de annyi biztos, hogy burnout nem lesz” osztotta meg a lesújtó híreket Bob Pockrass.

    Valljuk be őszintén, mindannyian imádjuk a NASCAR-t a versenyzés miatt, de a show elemek ugyanolyan részét képzik a sportágnak, mint maga az egymás elleni küzdelem, így érthető volt a rajongók felháborodása.

    Bár a gumiégetés nem feltétlenül ‘fontos’ a sport szempontjából, az ilyen kis mókás dolgok elvesztése nagy szívás. Több ilyesmire lenne szükségünk, különösen a bemutató versenyek környékén” – írta egy visszafogottabb szurkoló twitteren.

    Többen leírták, hogy az esemény legérdekesebb pontja a burnout, és néhányan még a NASCAR elnökének, Steve Phelps-nek a kirúgását is követelték.

    Annyi biztos, hogy ezeknek a híreknek közük van a Next Gen autóhoz, de, hogy a NASCAR változtat-e a döntésén a rajongók felháborodása után, egyelőre nem tudni.

  • 2011-ben ezen a napon szerezte utolsó győzelmét a Red Bull Racing

    Talán a fiatalabb rajongóknak újdonság, de bizony a Red Bull Racing NASCAR csapatot is indított a 2000-es évek elején.

    Az egész sztori akkor kezdődött, amikor Roger Penske új főhadiszállást épített csapatának és úgy döntött, hogy eladja régi létesítményét.

    Miután a Red Bull már ekkor gondolkozott az amerikai terjeszkedésen, kapóra jött nekik a dolog, így 2006. január 26-án bejelentették, hogy megvásárolják a létesítményt, és 75 dolgozót vesznek fel.

    A csapat azonban nem indulhatott a 2006-os szezonban, mert a gyártójuk, a Toyota nem kapott engedélyt a versenyzésre – igaz a szezonban két versenyen is megpróbáltak elindulni két másodkézből származó Dodge-al, ami nem jött össze.

    Igaz már ebben az évben is olyan versenyzőket tudtak magukhoz csábítani, mint Bill Elliott (aki Charlotte-ban nem tudta kvalifikálni a 83-as autót), valamint a Champ Carból ekkor távozó fiatal tehetség, AJ Allmendinger.

    2007-ben aztán megérkezett a Toyota és megkezdődhetett a Red Bull Racing NASCAR története. A 83-as autót a Hendrick Motorsportstól távozó Brian Vickers, míg a 84-est a már említett AJ Allmendinger vezette.

    Sajnos azonban már az első versenyen problémába ütközött a csapat, miután egyikőjük sem tudta kvalifikálni magát a Daytona 500-ra.

    Összességében a 2007-es év nem alakult valami fényesen a csapatnak, bár volt néhány villanásuk, de összességében – ahogy a Forma-1-es csapatuk is – általában a mezőny közepén-végén kullogtak.

    2008 már jobb év volt a fiatal csapatnak, hiszen Vickers Michiganben megszerezte a csapat első pole-ját, és már 6-szor sikerült bekerülni a top10-be, valamint 3-szor a top5-be.

    Allmendinger már nem volt ilyen szerencsés, és egy újabb gyenge szezon után szétváltak ő, és a csapat útja. A Red Bull pedig úgy döntött, hogy a 2009-es szezonra beülteti a 84-es autóba az F1-ben érvényesülni nem tudó Scott Speedet.

    Bár Scott Speed sem teljesített jól a 84-es autóban, csapattársa Brian Vickers élete szezonját futotta 2009-ben, melynek csúcspontja a Michigani győzelme volt.

    A Red Bull sztori: Villanások igen, folyamatos sikerek soha

    A 2010-es szezonnak az előző évi ígéretes teljesítmények után óriási lendülettel vágott neki a Red Bull Racing, azonban Brian Vickers betegsége megakadályozta a csapatot, hogy igazi lendületet vegyenek.

    2010. május 13-án bejelentették, hogy Vickers, aki az első 11 versenyen három top 10-es helyezést ért el, nem vesz részt az Autism Speaks 400-as versenyen a Dover International Speedway-en egy nem közölt egészségügyi probléma miatt, amelyről később kiderült, hogy elég súlyos.

    Vickers lábában és tüdejében ugyanis vérrögök alakultak ki. Sajnos az ekkora beérő versenyzőt ez a betegség a karrierje hátralevő részében hátráltatta, és már soha nem tudott visszatérni korábbi formájához.

    2010. május 21-én, hat nappal azután, hogy kiengedték a kórházból a fent említett vérrögprobléma miatt, bejelentették, hogy Vickers kihagyja a szezon hátralévő részét.

    A Red Bull Racing 83-as autójában Casey Mears, Reed Sorenson, Mattias Ekström, Boris Said és Kasey Kahne helyettesítették őt.

    Kasey Kahne esete a legérdekesebb, hiszen a NASCAR egyik legnagyobb tehetsége volt, de összeveszett akkori csapatával, és már aláírt 2012-re a Hendrick Motorsportshoz. Éppen ezért keresett egy olyan csapatot, ahol 1 évig versenyezhet, és ezt meg is találta a Red Bull Racingnél.

    Ennek az eredménye az lett, hogy korábban el kellett bocsátaniuk Scott Speedet, aki végül beperelte a csapatot emiatt.

    A 2011-es szezon volt a Red Bull Racing legszebb szezonja, hiszen a visszatérő Brian Vickers is ért el szép eredményeket, de Kasey Kahne igazán a hátára vette a csapatot, hiszen 14 top10-et, 8 top5-öt és 1 győzelmet aratott a 84-esről 4-esre rajtszámra váltó csapat színeiben.

    Ez a bizonyos győzelem 11 évvel ezelőtt, 2011 november 13-án Phoenixben a Red Bull második és egyben utolsó trófeája volt a NASCAR-ban.

    A vég

    Az Associated Press már 2011 júniusában megszellőztette, hogy a Red Bull a gyenge eredmények, és kevés profit miatt a szezon végén távozni készül a NASCAR-ból.

    Ez végül meg is történt, a csapat 2011 december 8-án hivatalosan is megszűnt létezni, és eladták az összes eszközüket a BK Racingnek, amely csapat viszont soha nem tudott érdemleges eredményt elérni a NASCAR-ban, és a 2018-as szezon végén csődbe ment.

    A csapatnak azonban van még egy, mai napig fennálló motorsportos kötődése. 2006-tól 2008-ig ugyanis a Red Bull Racing NASCAR alakulatának volt a technikai igazgatója egy bizonyos Günther Steiner.

    Steiner a Red Bullos évei után az Egyesült Államokban maradt céget alapított, és bár hivatalos pozíciója nem volt, évente néhány NASCAR versenyen megjelent.

    Így találkozott az ekkor már NASCAR tulajdonos Gene Haas-szal és Joe Custerrel, akiket meggyőzött arról, hogy indítsanak Forma-1-es csapatot. A többi pedig, ahogy mondani szokták, már történelem.

  • Danica Patrick: Villeneuve volt a kedvencem, de aztán…

    Dancia Patrick nemrég egy F1-es podcast vendége volt, ahol mesélt kedvenc versenyzőjéről, és arról, hogy miért ne találkozz a hősöddel.

    Tom Clarksonnal beszélgetve Danica mesélt karrierjéről és F1-es ambícióiról. Amikor Clarkson megkérdezte, hogy melyik versenyzőt csodálta fiatalon, a korábbi IndyCar és NASCAR versenyző meglepő választ adott

    Az egyik versenyző, akit gyerekkoromban szerettem, Jacques Villeneuve volt. Volt alkalmam ellene versenyezni. Fantasztikus a sztori, 2012-ben történt” kezdte meséjét Patrick.

    „Szóval Road Americán voltunk. Az utolsó körhöz közeledtünk. Azt hiszem, a 4. helyen álltam, ő pedig az 5. volt. A hátsó egyenesben egy kemény balos kanyarhoz értünk lefelé a hegyről, lejtmenetben fékeztünk. És ő egyszerűen kiütött a versenyből.

    Ez az ominózus verseny egyébként a NASCAR Xfinity Seriesben történt. Ez volt Danica Patrick első teljes szezonja a szériában (és karrierje legjobb eredménye felé haladt), miközben Villeneuve beugró versenyzőként volt jelen a futamon.

    Végül a kanadai versenyző a 6. helyen ért célba, míg Danica Patrick a 12. lett. Hozzátartozik persze a sztorihoz, hogy Villeneuve ámokfutásának nem csak Patrick esett áldozatául, de ez már egy másik történet.

    Patrick sztorija jól mutatja miért nem szabad találkozni a hősöddel. Persze ma már kuncogva mesélt róla a hölgyversenyző.

    A beszélgetés utána nyilvánvalóan akörül forgott, hogy micsoda p*cs volt, hogy kiütött engem a versenyből. Nem akartam neki elmondani, hogy mennyire felnézek rá, egyszerűen csak jól akartam szerepelni ellene.

  • „A salak hercegnő”, „A kis aligátor” – íme a NASCAR legviccesebb becenevei

    Jöjjön egy kis móka és kacagás a NASCAR igazán feszült és drámai 2022-as éve után. Vajon melyek voltak a versenyzők gyerekkori becenevei?

    Az NBC Sports-szal folytatott szórakoztató beszélgetés során a NASCAR-pilóták az egyik legkínosabb kérdésre válaszoltak. „Mi volt a gyerekkori beceneved?

    Az első versenyző, aki felfedte titkát, nem más volt, mint Austin Dillon. Miközben elmagyarázta, hogyan kapta a becenevét, Dillon azt mondta; „Az AAU kosárlabda edzőm egyszer sütitésztának hívott, mert szerettem a sütitésztát, és egy kicsit pufók voltam.

    A zavarba jött Hailie Deegan nem nagyon akartam megosztani becenevét, de végül csak rávette magát.

    Próbáltam eltemetni, nagyon hátra az agyam eldugott bugyrába. A salak hercegnő. Nem rajongok érte, azt kell, hogy mondjam. Egyáltalán nem rajongok érte.

    Tyler Reddick faarccal jelentette ki, hogy az ő beceneve T-Dawg, amelyet Kyle Larsontól kapott még salak versenyes éveik alatt, de nem igazán vágyik rá, hogy ez visszajöjjön.

    Brad Keselowski büszkén válaszolt; „BK a Whopper.” (a Burger King szendvicse után elnevezve)

    Bubba Wallace viszont csak bólintott és azt mondta; „Csak egy van, az pedig a Bubba. Most és örökre!

    A többi nyilvánvaló becenév Michael McDowell és Harrison Burton beceneve volt. Amikor megkérdezték róla, McDowell egyszerűen csak annyit mondott, hogy „McD„, míg Burton azt válaszolta, hogy „Harry„. „Anyukám utálta, de így becéznek” – mondta Burton.

    Chris Buescher beceneve nagyon érdekes, hiszen az övé „Junior. De én nem vagyok Junior, úgyhogy fogalmam sincs, hogyan lett ez a nevem.” Persze az új „beceneve” egy valós Juniornak, Dale Jr.-nak köszönhetően idén Christopher lett.

    A NASCAR Xfinity Seriesben versenyző Justin Allgaiert kis aligátornak hívják, mivel édesapját aligátornak hívták, míg William Byron egyszerű beceneve az, hogy „Billy„.

    De a pálmát Garett Smithley beceneve viszi el, akit „Gare Bear„-nek hívnak a lányok, ami egyszerűen lefordítva annyit tesz, hogy „Gare Mackó„.