A NASCAR álma, hogy Chicago utcáin rendezzenek versenyt, úgy tűnik, valóra válik. 2023-tól jöhet a Chicago Street Course.
Egy levél szerint, amelyet a The Athletic magazin közérdekű iratigénylés útján szerzett meg, a város támogatásáról biztosította a NASCAR-t, hogy 2023-tól kezdődően három éven át a városban rendezzenek meg az eseményt.
„A városunk hihetetlenül lelkes, hogy a 2023-as, 2024-es és 2025-ös NASCAR Chicago Street Course rendezvények házigazdája lehessen, és készen állunk arra, hogy a NASCAR-rajongókat világszínvonalú városunkban fogadjuk” – áll a levélben.
„Ez történelmi partnerség lenne a NASCAR és Chicago városa számára, és a mi hivatalunk elkötelezett az együttműködés és a NASCAR támogatása mellett, hogy az eseményeket biztonságosan meg lehessen rendezni.”
A NASCAR és a város között hivatalosan még nincs aláírt szerződés, de a bejelentést a The Athletic forrásai szerint július 19-re tervezik.
A NASCAR szerdán bejelentette, hogy 35 000 dolláros pénzbírságot szabott ki Noah Gragson számára, és 30 pontot levont a versenyzői pontszámából.
Gragson a múlt szombati, Road Americában rendezett Xfinity Series versenyen tanúsított durva vezetéséért kapta a borsos büntetést. A JR Motorsports csapatát szintén 30 pont levonással sújtották a tulajdonosok rangsorában.
Gragson kulcsszerepet játszott egy 13 autót érintő baleset létrejöttében a verseny során, amikor a JR Motorsports 9-es számú Chevrolet-je egy szándékos mozdulat után nekiment Sage Karam Alpha Prime Racing versenyautójának, miután a két versenyző pozícióért küzdött.
Gragsont nem büntették meg a futam alatt, de a verseny után behívták az Xfinity Series versenyigazgatóságába, hogy konzultáljon a sorozat tisztviselőivel.
A csapatfőnök Kelly Earnhardt Miller egy tweetben jelezte, hogy a csapat nem fogja megtámadni a döntést.
„Megértjük a mai büntetést” – állt a tweetben. „Noah egy szenvedélyes versenyző, és a tettei a pillanat hevében történtek. A tanulás része, hogy megtanulja, hogyan és mikor kell kordában tartani az érzelmeket.”
Gragson, aki kétszeres győztes az idei szezonban, továbbra is a negyedik helyen áll az Xfinity Series tabelláján, bár már csak öt ponttal előzi meg csapattársát, Josh Berryt.
Érdekesen alakult az amerikai autósport közvetítések nézettsége, köszönhetően annak, hogy a NASCAR és a Forma-1 kábelen ment.
A NASCAR Cup Series első alkalommal futott az NBC társcsatornáján, a kábeles USA Network-ön. Ez a várakozásoknak megfelelően nézettségcsökkenést hozott, de mégsem volt elég ahhoz, hogy ne a széria vigye el a nézettségi versenyt.
A NASCAR Cup Series Road Americából sugárzott közvetítése a Racer.com információ szerint átlagosan 1,15-ös Nielsen nézettséget és 1,930 millió nézőt ért el. Ez elmaradt a tavalyi 1,79/3,078 milliós nézettségtől, amikor az NBC közvetítette ezt a versenyt. A legutóbbi kábeles Cup-futam – a múlt hónapban az FS1-en közvetített sonomai épített pályás futam – átlagosan 1,30/2,235 millió nézőt hozott.
A Forma-1 Brit Nagydíját a szintén kábeles ESPN2 közvetítette, de még így is a második helyen végzett az autósport események nézettségét tekintve. Az élő közvetítés átlagosan 0,64/1,239 millió nézőt ért el, ami egészséges növekedés a tavaly ilyenkor tartott Osztrák GP 0,57/980 ezer nézőjéhez képest, annak ellenére, hogy az a verseny az ESPN-en volt látható.
A NASCAR Xfinity Seriesszombati, Road Americából az USA Network-ön sugárzott eseményei átlagosan 0,53/881,000-et nézettséget értek el. Tavaly ezt a futamot az NBC adta, és 0,80/1,307 milliós átlagot ért el, de az e heti számok javultak a sorozat USA-beli bemutatkozásához képest Nashville-ből (0,50/796,000).
Az NTT IndyCar Series Mid-Ohio-i fordulója, amelyet az NBC sugárzott, és amely a NASCAR futam egy részével ütközött, 0,57/877 ezres átlagot ért el. Ez elmaradt a tavalyi 0,87/1,298 milliós értéktől, amelyet szintén az NBC közvetített.
Idén az IndyCar NBC közvetítése az IMSA WeatherTech SportsCar Championship futamát vezette fel a Canadian Tire Motorsports Parkban. A háromórás közvetítés átlaga 0,28/420 000 volt néző volt.
Ty Gibbs és Carlos Sainz Jr. nyerte a NASCAR Xfinity Series és az F1 futamát. Myatt Snider és George Russell azonban ezrek szívét nyerte el.
Az Xfinity Series futamán Noah Gragson gyorsan megelőzte Ty Gibbst, mint első számú közellenség. Ennek oka az volt, hogy ő és Sage Karam összevesztek, amikor szándékosan Karamnak hajtott, és ezzel egy óriási balesetet indított el.
Legrosszabbul Brandon Brown járt, aki az eset után alig tudott kikászálódni az autójából, és le kellett ülnie a fal mellé annyira rosszul volt.
A baleset másik vétlen áldozata, Myatt Snider gyorsan kiszállt az autójából, és felszaladt, hogy megnézze Brown rendben van-e.
Snider viccesre vette a figurát és csak ennyit írt ki twitterére: „Őszíntén szóval Goergie-nak sokkal szebb volt a kiszállása.”
24 órával később az F1-es Brit Nagydíj hasonló eset történt, amikor Zhou autója beragadt a korlát és a kerítés közé – méghozzá fejjel lefelé.
A balesetben részt vett még George Russell a Mercedesben és néhány másik pilóta is. Sniderhez hasonlóan Russell is azonnal odaszaladt a sérült versenyzőtársához.
Természetesen sokan elkezdték összehasonlítani a két versenyző tetteit, és az egekig magasztalták őket.
Az általános egyetértés az volt, hogy örültek annak, hogy a sportszerűség még mindig létezik az autóversenyzésben.
Természetesen ez még mindig azt jelentette, hogy mindkét versenyző kiesett a saját versenyéből. A jó hír az, hogy Zhou és Brown is rendben van.
Bubba Wallace Atlantában győzelmi esélyekkel száll pályára – többek között köszönhetően annak is, hogy új boxcsapatot kap.
Változások történtek a Toyota NASCAR Cup Series csapataiban: Bubba Wallace és Christopher Bell boxutcai személyzete gyakorlatilag teljesen kicserélődik – derítette ki a FrontStretch a csapatok július 5-i beosztásából.
Wallace 23-as rajtszámú csapata új első kerékcserés és gumihordozót kapott, Housten Stamper és Joe Crossen személyében. Mindketten Bell 20-as számú csapatának korábbi tagjai.
A Joe Gibbs Racing versenyzői viszont két új kerékcserés és egy gumihordozóval bővülnek. Mindhárom új tag, Jackson Gibbs, Nick McBeath és AJ Rosini valamikor 2022-ben már szolgált Wallace legénységében.
A változások két héttel Wallace frusztrált beszólásai után következnek, amelyre egy boxkiállás közben meglazult kerék után került sor, ezzel tovább bővítve a 23-as csapat idei eddigi hibáinak listáját.
A 23XI csapat egyike annak a 12 alakulatnak, amelyik kerékvesztéses büntetést kapott, miután májusban a Circuit of the Americas pályán Wallace elhagyta a kerekét.
Az új felállás nyolc futammal a Cup Series rájátszása előtt érkezik, és miközben Bell a pontversenyben a legjobb 16 között van. Mindössze 20 ponttal előzi meg a 17. helyen álló Kevin Harvickot az utolsó playoff-helyért.
Bubba Wallace egyetlen esélye a rájátszásba jutásba mindeközben az, hogy a hátralevő események valamelyikén futamgyőzelmet arat – és erre nagy esélye van Atlantában, ami a felújítása óta Superspeedway pályának számít.
Kyle Larson arról álmodozik, hogy legyőzi Max Verstappent az ESPY 2021 legjobb versenyzőjének járó díjáért.
Korábban olyan hírek láttak napvilágot, hogy a Hendrick Motorsport sztárját, Kyle Larsont jelölték az éves ESPY-díjra.
A Road Americában rendezett NASCAR versenyhétvégén a NASCAR Cup Series címvédője végül reagált a hírekre. Bevallotta, hogy már majdnem elfelejtette, de örült a jelölésnek.
„Már-már elfelejtettem az ESPY-díjat vagy bármi ilyesmit. Most júliusban vagyunk, szóval már el is felejtettem, de amikor elolvastam, nagyon örültem, és természetesen óriási megtiszteltetésnek tartom” – mondta Larson.
„Tudom, hogy rengeteg NASCAR-versenyző volt már, aki elnyerte a díjat. Szóval drukkolok, hogy én is nyerhessek. Az biztosan az egyik legmenőbb díj lenne, amit elnyerhetnék.”
„Már önmagában az is nagy megtiszteltetés, hogy jelöltek, de ha megnyerném, és legyőzném a Forma-1 világbajnokát, valamint a többi bajnokot is. Az egyszerűen óriási megtiszteltetés lenne.”
A 2021-es Cup Series bajnoka emellett Max Verstappen társairól is beszélt. Megemlítette, hogy a hollandnak és többi jelölt társának is jó szezonja volt.
Bár Larson viccesen azt is bevallotta, hogy elgondolkodott azon, vajon figyelembe veszik-e a salakos versenyeken szerzett összes győzelmét. Ez a megjegyzés elég sok nevetést váltott ki a média összegyűlt tagjaiból, főleg, amikor azt mondta, hogy ez megnövelheti az esélyeit Max Verstappen legyőzésére.
Az amerikai ESPY díjátadó gálát az ESPN tévécsatorna rendezi, és az USA egyik legnagyobb, és legelismertebb sporteseménye minden évben.
A tavalyi szavazáson Chase Elliott a második helyet szerezte meg Lewis Hamilton mögött, így most csapattársa, Kyle Larson szeretne visszavágni a Forma-1-eseknek.
Az idei jelöltek között egyébként ott van még az IndyCar címvédője Álex Palou, és az NHRA (gyorsulási verseny) bajnoka, Steve Torrence is.
A hétvége az új győztesekről szólt. Míg Forma-1-ben Carlos Sainz nyert, addig a NASCAR-ban Richard Childress versenyzője nyert.
Richard Childress érezte, hogy egyre közelebb van Tyler Reddick első győzelme, és Road Americában előre érezte, hogy versenyzője fog nyerni, amit meg is osztott vele.
„Tudtuk, hogy nyerni fog. Szimplán arról kellett meggyőznünk Tylert, hogy csak át kell lendülnie azon a bizonyos elsőn. Éreztük, hogy meg lesz az esélyünk, és biztosítottuk őt arról, hogy ha mindent jól csinál, akkor nyerni fog” – magyarázta Childress.
„Azt mondtam neki reggel, hogy ‘Meg fogod nyerni a versenyt!’”
„Amikor legyőzöd Chase Elliottot, akkor az egyik legjobbat győzöd le, és a Hendrick srácai elképesztőek – le a kalappal előttük.”
Reddick egy fantasztikus csata után nyomta le a széria koronázatlan épített pályás királyát, miután az utolsó kiállások után nyomás alá helyezte, és hibára kényszerítette.
„Nagyon keményen dolgozott azon, hogy jobb legyen az épített pályákon” – mesélte versenyzőjéről Childress. „Végül csak ki kellett imádkoznunk a végén, hogy ne legyen sárga zászló.”
Reddick már többször is közel állt karrierje első győzelméhez. Harmadik lett Phoenixben, Bristolban, a salakos versenyen Chase Briscoe az utolsó körben lökte ki az első helyről, és Darlingtonban is második lett.
Childress 2019-ben szerződtette Reddicket, és végül kifizetődött a bele fektetett hite.
„Azóta figyelem Tylert, amióta a truckokkal versenyez. Voltak rossz periódusai, de nagyon tetszett mindig is a hozzáállása. Nagyon tehetséges srác, és minden héten a saját határait feszegeti. Büszke vagyok rá és a csapatunkra!„
Kimi Räikkönen 10 évvel ezelőtt rossz szájízzel távozott a NASCAR-ból. De vajon, hogy sikerült őt meggyőzni, hogy visszatérjen?
Kimi Räikkönen neve ismerősen cseng a Forma-1 világában. Korábbi Forma-1-es világbajnok, és hosszú ideig az egyik legikonikusabb csapat, a Ferrari pilótája volt.
Ráadásul sajátosan menő, és nyugodt hozzáállása miatt a „Jégember” név szinonimájává vált.
Nos, a „Jégember” nemrég vonult vissza a sportágtól, hogy több időt töltsön a családjával. A Trackhouse Racing izgalmas 91-es projektje visszahúzta őt a versenypályákra.
Justin Marks, a Trackhouse Racing tulajdonosa Dale Earnhardt Jr. podcastjében, a Dale Jr. Downloadban vendégeskedett, ahol többek között erről is beszélt.
Marks először azzal kezdte, hogy felhívta a barátját, aki 2011-ben elintézte Kiminek a KBM-nél való indulás lehetőségét.
„Van egy barátom, PJ Rashidi… Ő segített összehozni Kimi (Räikkönen) 2011-es NASCAR indulását. Felhívtam és megkérdeztem tőle, hogy mi lenne a véleménye arról, ha megpróbálnánk Kimit visszacsábítani a NASCAR-ba” – mondta Marks.
Ez arra késztette a Trackhouse Racing társtulajdonosát, hogy Svájcba repüljön, és megegyezzen a finn versenyzővel!
„Érdeklődött a dolog iránt, ezért elrepültem Zürichbe, Svájcba, hogy találkozzam vele.”
„Nagyon izgatott volt, mert tudta, hogy részese lehet egy győztes alakulatnak, ahol lesz esélye még a győzelemre is. Szóval ez elég gyorsan meggyőzte őt. És most itt vagyunk, hogy közel 1 hónap múlva a mi autónkat fogja vezetni.„
Tyler Reddick megszerezte élete első győzelmét Road Americában, a NASCAR Cup Series 18. fordulójában, és ezzel ő lett a szezon 13. nyertese.
Reddick 16 körrel a vége előtt vette át a vezetést Harrison Burton-től, aki az egyik utolsó versenyzőként állt ki a boxba.
A győzelem végül Reddick és a pole-ból induló Chase Elliott között dőlt el. Előbbinek kétszer is meg kellett előznie Elliottot a verseny során, és végül az utolsó kiállások után sikerült második alkalommal elmennie mellette – egy fantasztikus, kanyarokon át tartó csata után -, majd a futam végéig ki sem engedte a kezéből a győzelmet.
Miután az élre állt, a 8-as autó sofőrje elkezdte növelni előnyét riválisával szemben. A különbség 10 körrel a vége előtt 0,6 másodperc volt, két körrel a vége előtt pedig 1,2 másodperc. A 92. alkalommal induló Reddick előnye végül megnyugtató 3,3 másodperc volt Elliott előtt a verseny végén.
„Tudatában voltam, hogy nagyon nehéz lesz őt megelőzni, mert elképesztően gyors volt. Mégis úgy éreztem, ha a boxkiállások után a közelében tudunk maradni, akkor lesz esélyem megelőzni őt” – mondta Reddick.
„Bár a kiállás alatt nem sikerült elé kerülni, de végül meg tudtam előzni a pályán. Vártam a megfelelő pillanatra, és végül a 6-os kanyarban ki tudtam használni az adódó lehetőséget.”
„Azt hittem vissza fog előzni. Hibázgattam, féltettem a fékeket, de végül nem kellett volna, mert minden rendben volt. Micsoda nap!”
Ötödször avattunk új győztest idén Reddick személyében
Tyler Reddick az ötödik olyan versenyző az idei NASCAR Cup Series szezonban, aki első győzelmét szerezte meg. Mindhárom eddigi épített pályás versenyen új győztest avatott a széria: Ross Chastain (COTA), Daniel Suarez (Sonoma) és Reddick (Road America) személyében.
Emellett érdemes kiemelni, hogy a Richard Childress Racing versenyzője az idény 13. győztese. A rájátszásba 16 versenyző jut be, plusz az alapszakasz győztese. Így tehát a maradék 8 versenyen még három hely kiadó úgy, hogy olyan versenyzőknek még nincs győzelme, mint Martin Truex Jr., Ryan Blaney, vagy Kevin Harvick.
A virtuális dobogóra a Hendrick Motorsports versenyzői, Chase Elliott és Kyle Larson állhattak még fel. Larson már több, mint 20 másodperces hátrányban volt a verseny végén.
Ross Chastain lett a negyedik, Daniel Suarez az ötödik, Chris Buescher a hatodik, Austin Cindric a hetedik, Michael McDowell a nyolcadik, AJ Allmendinger a kilencedik, Kevin Harvick pedig a tizedik.
Ryan Blaney a 11. helyen végzett, viszont fontos pontokat szerzett, miután megnyerte a második szakaszt. Chase Briscoe, aki az első szakaszt megnyerte, a 14. helyen végzett.
Bár a versenyen nem volt sárga zászló érdemes kiemelni Joey Logano és Bubba Wallace csörtéjét, akik többször is koccantak egymással a vasárnapi Road Americai versenyen.
Justin Marks a Trackhouse Racing főnöke korábban versenyzőként tevékenykedett, és jövő héten újra a volán mögé fog ülni.
Justin Marks az utóbbi időben leginkább azzal került a címlapokra, hogy híres versenyzők NASCAR-ba csábításán ügyködik, sőt egy nagy halat már ki is fogott, Kimi Räikkönen személyében, aki az augusztusi Watkins Gleni NASCAR Cup Series versenyen indul majd a csapata színeiben.
Most viszont más miatt került be a hírekbe a 41 éves Marks, aki 2018 óta először indul majd NASCAR-futamon, méghozzá Truck futamon, július 9-én, Mid-Ohio-ban.
Marks indulását a Worldwide Express szponzorálja, amely a Trackhouse Racinggel is kapcsolatban áll.
„Örülök, hogy segíthetek támogatni a Niece Motorsportot, és izgatott vagyok, hogy a Worldwide Express színeiben versenyezhetek. Az ő autóik idén gyorsak voltak, így azzal a gondolkodásmóddal megyünk Mid-Ohio-ba ezen a hétvégén, hogy nem csak jól érezzük magunkat, hanem hiszünk abban, hogy jó eredményt érhetünk el” – mondta Marks.
Justin Marks 2016 augusztusában szerezte meg élete első, és egyetlen NASCAR győzelmét itt Mid-Ohio-ban, amikor az Xfinity Seriesben versenyzett.
A Trackhouse főnöke 2018 szeptembere óta először indul a NASCAR nemzeti sorozatban. A Cup Seriesben hat, az Xfinityben 35, a Trucksban pedig 38 indulással rendelkezik pályafutása során
A Trackhouse Racing, amely második szezonját tölti a Cup Series-ben, már mindkét pilótája – Daniel Suarez és Ross Chastain – által aratott győzelmet, így a szezonban már összesen háromnál járnak.