Kategória: NASCAR

  • BRÉKING: Kurt Busch sérült, Ty Gibbs indul helyette Poconoban

    Nem jött rendbe Kurt Busch sérülése a tegnapi időmérős balesete után, így Ty Gibbs vezeti Poconoban a 45-ös autót.

    A NASCAR vasárnap közleményt adott ki, melyből kiderült, hogy Kurt Busch (23XI Racing) kihagyja a Cup Series M&M’s Fan Appreciation 400-as futamát a Pocono Raceway-en.

    Busch a szombati Busch Light Pole kvalifikáció során szenvedett balesetet, amely során a 45-ös rajtszámú Toyotája is csúnyán összetört.

    A NASCAR közleménye:

    „Ma reggel Kurt Busch a tegnapi kvalifikáción történt balesete után további kivizsgálás céljából találkozott az orvosokkal a pályán lévő ellátóközpontban. A vizsgálatot követően Kurt Busch nem kapott engedélyt arra, hogy részt vegyen a NASCAR Cup Series mai versenyén a Pocono Raceway-en.”

    Busch a májusi Kansas Speedwayen aratott győzelmének köszönhetően a 14. helyen állt a pontversenyben, és ideiglenes rájátszást érő helyet szerzett. A NASCAR megerősítette, hogy Busch mentességet kap, ha kvalifikálja magát az utószezonra.

    Kurt Busch közleménye:

    A NASCAR fantasztikus munkát végez olyan tekintetben, hogy mindig a versenyzők egészségét tartják a legfontosabb szempontnak, így tiszteletben tartom a döntésüket. Még mindig agyrázkódás szerű tüneteim vannak a tegnapi balesetem után. A tesztek is ezt mutatják. Továbbra is követni fogom az orvosi stáb utasításait, és köszönöm mindenkinek a támogatást. Köszönöm a 23XI-nek, és Indyben visszatérünk!

    Helyén az a Ty Gibbs fog indulni – életében először a Cup Series-ben – aki a NASCAR Xfinity Series egyik élversenyzője, és nem mellesleg Joe Gibbs unokája.

    Gibbs idén már négy győzelmet szerzett, és jelenleg a bajnokság 3. helyén áll.

    A 19 éves versenyző neve többször is felmerült a Joe Gibbs Racing jövőbeli versenyzői között, és Kyle Busch szerződési gondjai miatt akár kapóra is jöhet ez a lehetőség a Toyotának, hogy kipróbálja a fiatal tehetséget a premier kategóriában.

    Gibbs idén fantasztikus eredményeivel, és a pályán mutatott magatartásával hívta fel magára a figyelmet, de azt mindenki elismerte, hogy ő az Xfinity Series egyik legnagyobb tehetsége.

    A 23XI Racing a következő közleményt adta ki twitteren Ty Gibbs-el kapcsolatban:

    „A NASCAR orvosi csapatának ma reggeli, Kurt Busch-t érintő döntése alapján Ty Gibbs fogja vezetni a 45-ös számú McDonalds Toyota Camry TRD-t a mai versenyen a Pocono Racewayen. #TeamToyota”

  • Kiforgatták a hölgyversenyzőt, majd jött a tömegbaleset

    31 körrel az ARCA futam vége előtt, Amber Balcaen-t kipördítették, és visszacsúszott a többiek közé, sokakat magával ragadva.

    Balcaen, Ed Pompa, Andy Jankowiak és Sean Corr kerültek bele az ütközésbe.

    A hatalmas tömegkarambol miatt piros zászlót kellett lengetnie a versenyigazgatóságnak. Emiatt később idejekorán vége lett a versenynek.

    Ebben a szezonban harmadszor fordul elő, hogy egy ARCA-futamot hirtelen félbeszakítanak a körülmények miatt. Ezúttal a sötétség miatt ért véget korán a pénteki General Tire Delivers 200 a Pocono Raceway-en, és végül Taylor Gray győzött.

    A 17 éves Graynek ez volt az idei harmadik győzelem az ARCA National sorozat miközben a keleti sorozatban is folytatja a bajnoki címért folytatott küzdelmet.

  • Hamlin a pole-ban, de Busch összetörte Hamlin autóját

    Denny Hamlin indul a pole pozícióból a Pocono Racewayen, de Kurt Busch összetörte a 23XI Racing Toyotáját az időmérőn.

    Hamlin volt a leggyorsabb a kvalifikáció utolsó körében. Ez pályafutása 36. pole pozíciója és a harmadik a szezonban. Vasárnap lesz a negyedik alkalom, hogy Hamlin vezetheti fel a mezőnyt a zöld zászlóhoz Poconóban.

    Hamlin csapattársa, Kyle Busch a második helyre kvalifikálta magát. Chase Elliott lett a harmadik, míg Hendrickes csapattársa, Kyle Larson az ötödik. Az RFK Racing versenyzője Chris Buscher került még be az első ötbe.

    Az idei első győzelmére pályázó Ryan Blaney, aki itt szerezte karrierje első győzelmét 2017-ben, a hatodik helyre kvalifikálta magát Bubba Wallace elé. Martin Truex Jr. a nyolcadik, Daniel Suarez a kilencedik, Kurt Busch pedig a tizedik helyről rajtolhatna, ha nem törte volna össze az autóját.

    A Denny Hamlin által tulajdonolt 23XI Racing autóját vezető Kurt Busch a kvalifikáció utolsó körébe ugyan bejutott, de a 3-as kanyarban a falnak ütközött.

    A korábbi poconói győztes a vasárnapi futamra tartalék autóval megy, és a mezőny végéről kell indulnia.

    William Byron, aki a 18. időt autózta, szintén a mezőny végéről indul majd. Byron elmondta, hogy a Hendrick Motorsports csapatának dolgoznia kell majd az autóján, miután megpördült az edzésen.

    Ross Chastain elmondta, hogy csapata ugyanezt fogja tenni, miután ő is megpördült a 3-as kanyarban az edzésen. Ő a 21. rajtpozícióját adja fel.

    Hátrébb Kevin Harvick a 24. helyre kvalifikálta magát, Brad Keselowski pedig a 26. leggyorsabb volt.

    Végeredmény

  • Kurt Busch elhintette, hogy hamarosan visszavonulhat

    Na persze nem kell megijedniük a Busch szurkolóknak, hiszen a 2023-as évet még biztosan teljesíti 44 éves versenyző.

    A 23XI Racing versenyzője csütörtök reggel a CBS vendége volt, és azt sugallta, hogy közel lehet a NASCAR-os visszavonulása.

    Busch-t arról kérdezte a CBS műsorvezetője, hogy mi várhat rá potenciálisan a 2023-as szezont követően.

    23 éve vagyok ebben a sportban, és ez számomra minden pillanat olyan, mint amikor gyerekkoromban rajongtam a sportágért. Imádom minden pillanatát” – mondta Busch a 23XI Racinggel töltött időszakáról.

    És örülök, hogy jövőre is lehetőségem nyílik ennél a csapatnál versenyezni, és lehet, hogy utána már nem is fogok vezetni.

    Vannak lehetőségeim. Sőt a 23Xi tulajdonosai felajánlották, hogy addig vezethetek náluk, ameddig akarok. Nagyra értékelik a munkámat.

    A 2004-es NASCAR Cup Series bajnok helyére akár be is ülhetne Tyler Reddick, akit néhány héttel ezelőtt igazolt le a csapat 2024-re. Persze érdekes lehet a helyzet, ha Busch tovább akar versenyezni.

    Elkezdtük átnézni a különböző versenyzőket, akik elérhetőek voltak” – tette hozzá Busch. „Még akkor is ha egy harmadik autót indítunk, Tyler a tökéletes választás volt, és így már jó előre tudjuk keresni a szponzorokat neki. Szóval ez azért megkönnyíti a dolgomat a döntésben, hiszen nincs rajtam a nyomás, hogy cserben hagyom a csapatot.

    Kurt Busch 2022-ben igazolt a 23XI csapathoz, és már első évében nyerni tudott a másodéves csapat színeiben, a Kansas Speedwayen.

  • Verstappen szurkolói csúnyán nekirontottak a NASCAR bajnokának

    A tegnapi ESPY díjátadó után a Verstappen szurkolói dührohamot kaptak, hiszen Kyle Larson nyerte a legjobb versenyzőnek járó díjat.

    A NASCAR világbajnoki címvédőjét, Kyle Larsonnak ítélték a 2021-es év legjobb versenyzőnek járó ESPY-díjjat, megelőzve többek között a Forma-1-es világbajnok, Max Verstappent.

    A Hendrick Motorsportsnál versenyző Kyle Larson tavaly látványos szezont futott. Tíz győzelmet aratott, ami elképesztő teljesítmény a NASCAR-ban.

    Emellett 20 top 5-ös és 26 top 10-es helyezést ért el. Larson megdöntötte az egy szezon alatt vezetett körök rekordját is, ami elképesztő 2581 kör volt.

    Eközben a felháborodott Verstappen-rajongóknak ez nem tetszett. A Twitteren keresztül morogtak.

    A saját szakágában, persze, hogy megérdemelte. Ha beültetjük egy GT3, LMP, Formula vagy bármi más autóba, kétlem, hogy ugyanolyan jól megállná a helyét. Egyértelműen nem a világ legjobb pilótája” – írta egy Verstappen rajongó.

    Egy másik szurkoló rövid és velős volt: „Ezt a díjat elrabolták Maxtól!!!„. Ugyanilyen stílusú és ugyanennyire lényegre törő volt egy másik szurkoló: „Miért? Mert be tud venni négy kanyart?

    Persze a NASCAR és Kyle Larson rajongói egyből kedvencük segítségére siettek.

    Az összes fanyalgó F1-rajongó, aki nem kutatott utána, hogy valójában mennyire jó Kyle Larson. Többféle autótípusban és szakágban is domináns. Egyértelműen a legtehetségesebb versenyző a bolygón.

    Persze szóba jött az is, hogyan nyerte meg Verstappen a bajnoki címet: Kyle Larsonnak meg kellett küzdenie a bajnoki címért, Max pedig ezüsttálcán kapta meg azt.

  • A sorozatsztár egyre közelebb a profi autóversenyzővé váláshoz

    Frankie Muniz a nyugati parton kezdett el stock car versenyezni, 2023-ban az ARCA vagy a Truck Series versenyzője szeretne lenni.

    A színészek egy nagyon válogatott csoportja ülhetett már versenyautó volánja mögé, és aratott sikert.

    Paul Newman éppolyan sikeres versenyző volt, mint színész: négy bajnoki címet nyert sportautókkal, valamint az 1995-ös Daytona 24 órás versenyen kategóriagyőzelmet aratott.

    Tom Cruise egyszer kipróbált egy NASCAR autót, és nagyon közel került ahhoz, hogy hírneve csúcsán, „A mint a villám” forgatása idején a Cup Series-ben versenyezzen.

    Most pedig Frankie Muniz szeretné felgyorsítani az átmenetet a főállású színészből a főállású versenyzővé válás rögös útján.

    Az egykori gyereksztár, aki leginkább a „Már megint Malcolm” című sorozatban nyújtott szerepéről híres, az elmúlt 15 évben az autóversenyzéssel is próbálkozott, és nemrégiben elkezdett stock carokkal versenyezni a nyugati parton, olyan pályákon, mint Kern County.

    Muniz 2023-ban a NASCAR valamelyik nemzeti sorozatába szeretne felugrani, és a SiriusXM NASCAR Radio riporterének, Dave Moody-nak adott interjújában megosztotta, hogy tárgyalásokat folytat arról, hogy a következő szezonban vagy az ARCA, vagy a NASCAR Camping World Truck Series, vagy a NASCAR Xfinity Series sorozatban versenyezzen.

    Szeretnék realisztikus lenne lenni … Nyilvánvalóan nem sok ovál versenyen indultam, szóval bárhová megyek jövőre, az új lesz. Ugyanakkor szeretnék gyorsan feljebb lépni” – mondta Muniz.

    Nem akarom magamat teljesen a mélyvízbe dobni. Tudom, hogy az ARCA Nationalben, a Trucks Seriesben… ott nagyon nagy a verseny. Ez nem kis, helyi versenyzés, ez a motorsport legmagasabb szintje.

    Biztos akarok lenni benne, hogy készen állok. Hiszem, hogy készen állok. De az egész arról szól, hogy a legjobb szponzorációt tegyük össze egy Truck vagy ARCA versenyre.

    „Egyszerűen csak versenyautóban akarok ülni, szóval a lehető legtöbb ülésidő kulcsfontosságú lesz számomra az év hátralévő részében és jövőre, hogy folyamatosan tanuljak és fejlődjek. Ez a cél, hogy egy Truckban vagy az ARCA Nationalben, vagy mindkettőben versenyezzek.”

    Muniz már belekóstolt a NASCAR világába

    Muniz idén már vendégelemzőként ott volt a Fox Sports közvetítésében a NASCAR Cup Series All-Star Openen a Texas Motor Speedwayen májusban.

    A volt sorozatsztár versenyzői tapasztalatainak nagy részét a 2000-es évek végén szerezte, amikor három szezonon keresztül versenyzett az Atlantic Championshipben, legjobb helyezése a negyedik hely volt. Emellett tször indult a Long Beach-i Toyota Pro/Celebrity Race versenyen is, legjobb helyezése 2005-ben a harmadik hely volt.

  • Larson legyőzte Verstappent, övé lett a neves díj

    Kyle Larson 2021-ben jött, látott, és mindent vitt, ezt pedig értékelték az ESPY szavazói is, hiszen ő lett az év autóversenyzője.

    Larson fő ellenfele természetesen Max Verstappen volt, aki Lewis Hamiltont legyőzve nyerte meg a 2021-es Forma-1-es világbajnokságot.

    Larson viszont olyan domináns szezont futott, hogy egyszerűen realisztikusan nem kerülhetett máshoz ez a díj.

    A Hendrick Motorsports versenyzője 1 éves eltiltás után tért vissza, és 10 futamot nyert a tavalyi évben, valamint karrierje során először elhódította a Cup Series bajnoki címet is, ami a NASCAR történetének egyik legsikeresebb szezonja volt.

    Larson még a gála előtt ezt mondta: “Már önmagában az is nagy megtiszteltetés, hogy jelöltek, de ha megnyerném, és legyőzném a Forma-1 világbajnokát, valamint a többi bajnokot is. Az egyszerűen óriási megtiszteltetés lenne.

    Az amerikai ESPY díjátadó gálát az ESPN tévécsatorna rendezi, és az USA egyik legnagyobb, és legelismertebb sporteseménye minden évben.

    A tavalyi szavazáson Chase Elliott a második helyet szerezte meg Lewis Hamilton mögött, így most csapattársa, Kyle Larson vissza tudott vágni a Forma-1-eseknek.

    Az idei jelöltek között egyébként ott volt még az IndyCar címvédője Álex Palou, és az NHRA (gyorsulási verseny) bajnoka, Steve Torrence is.

    Bár a legjobb versenyzőnek járó ESPY-t tavaly Hamilton nyerte, de előtte sorozatban kétszer is NASCAR versenyző nyert. 2019-ben Kyle Busch, 2018-ban pedig Martin Truex Jr. kapta meg ezt a megtiszteltetést.

    Az 1993 óta kiosztott ESPY-t Jimmie Johnson és Jeff Gordon négyszer nyerte el, így Larson célja mindenképp az lehet, hogy a Hendrick Motorsports legendái nyomába eredjen.

  • Hivatalos: 2023-ban a NASCAR Chicago utcáin versenyez majd

    A NASCAR Cup Series autói 2023 júliusának elején Chicago utcáin bőgnek fel, ráadásul az IMSA lesz az egyik betétfutam.

    A NASCAR és a város illetékesei kedden délután közösen jelentették be a megállapodást, amely az ország harmadik legnagyobb televíziós piacára hozza el a mezőnyt.

    2023 Július 1-2. a NASCAR Chicago Street Race Weekend néven futó hétvége időpontja.

    A Busch Light Clash-hez hasonlóan a Coliseumban is megragadtunk egy hihetetlen lehetőséget, hogy egy eddig nem látott elemmel bővítsük a versenynaptárunkat, és egy másik nagyvárosi piac szívében álljunk a középpontban” – mondta Ben Kennedy, a NASCAR versenyfejlesztési és stratégiai vezető alelnöke.

    Ez az ideális helyszín NASCAR Cup Series első utcai futamának. A NASCAR Cup Series Next Gen autói és az IMSA gépei a Michigan-tó partján, Chicago belvárosában fognak versenyezni, ami egy igazán történelmi pillanatot jelent sportágunk számára.

    A Cup Series futamát (július 2-án, vasárnap) megelőzi egy IMSA futam szombaton, július 1-jén. Azt nem jelentették be, hogy melyik IMSA kategóriák vesznek majd részt az eseményen.

    Chicago belvárosában egy ideiglenes, 12 kanyaros, 2,2 mérföld hosszú pályát építenek fel. A rajt/célvonal és a boxutca a South Columbus Drive-on, a Buckingham-kút előtt lesz. A pálya további nevezetes területei közé tartozik a Grant Park és a Soldier Field északi széle, a Chicago Bears otthona.

    NASCAR Chicago Utcáin
    Fotó: NASCAR Media

    A pálya tükrözi azt, amit a NASCAR és az iRacing együttműködve a 2021 júniusában megrendezésre kerülő virtuális eNASCAR iRacing Pro Invitational Series versenyen már bemutatott.

    A NASCAR az utóbbi időben nem volt jelen a térségben, mivel legutóbb 2019-ben rendeztek itt, a Chicagoland Speedwayen versenyt, ez a pálya azonban 50 mérföldre van a belvárostról.

    A chicagói utcai pálya a tervek szerint a Road America-t váltja a Cup Series versenynaptárában, amely az elmúlt két évben ugyanazon a versenyhétvégén került megrendezésre. A NASCAR várhatóan a jövő hónap elején teszi közzé a teljes 2023-as versenynaptárat.

  • Bubba Wallace nagyon büszke magára

    Bubba Wallace a harmadik helyet szerezte meg a NASCAR Cup Series vasárnapi futamán a New Hampshire Motor Speedwayen.

    A negyedik helyről rajtolva Wallace a verseny nagy részében az élmezőnyben haladt, és végül a 23XI Racing csapata a harmadik helyen szelte át a célvonalat a New Hampshire-i versenyen.

    Igen, büszke vagyok a csapatra, büszke vagyok magamra, büszke vagyok mindenkire a műhelyben” – mondta Wallace a verseny után.

    Nem éreztem magamat gyorsnak, de alapvetően elképesztő sebessége volt az autónak. Mentálisan ott kellett lennünk mindannyiunknak, hiszen egy hosszú nehéz nap áll mögöttünk.

    Fogalmunk sem volt, hogy milyen lesz az autó a verseny végén. Tudtam, hogy az első ötben leszünk. De a végén csak a gumikezelés volt a lényeg, és ezt ki tudtuk használni.

    „Büszke vagyok mindenkire, és magamra is. Boldog vagyok. Az elmúlt hónap pokoli volt számomra, ezért jó, hogy az első ötben végeztem.”

    Wallace szezonját boxkiállási problémák és rengeteg balszerencse szegélyezte. Csapattársa, Kurt Busch jelenleg rájátszást érő helyen áll, miután az év elején Kansasban győzött.

    Ez a sport nagyon helyre tudja tenni az embert, szóval tényleg nincs meglepetés” – tette hozzá később Wallace.

    Fenn kell tartani a koncentrációdat, figyelned kell a környezetedre, és csak a munkádat kell végezned. Amíg ezt teszed, sosem tudhatod, hogy az első háromban vagy a 20. helyen végzel, vagy bármi is legyen az. Csak maradj hű önmagadhoz.

    A bajnoki tabellán a 24. helyen álló Wallace-nak az alapszakasz utolsó hat futamának egyikén a Victory Lane-re kell kerülnie ahhoz, hogy bejusson a rájátszásba. Talán Wallace Loudonban elért ötödik helyezése lesz az, ami lendületet ad a 23-as csapatnak.

  • Ez már gyerekes: Veszélyes dodzsemezés a verseny közepén

    Brad Keselowski és Austin Dillon nem ért egyet azzal, ami vasárnap délután történt közöttük a New Hampshire Motor Speedwayen.

    A 163. körben Kyle Busch megpördülését követő sárga zászlós periódus alatt Dillon a hátsó egyenesben Keselowski mellé hajtott, majd nekiment a 6-os számú RFK Racing autónak.

    Keselowski gyorsan visszavágott, és pár másodperccel később ő csapódott bele a Richard Childress Racing Chevrolet jobb oldalába.

    Egyik csapat sem tudta ennek a incidenssorozatnak a miértjét. Keselowski végül hetedik lett a New Hampshire-i verseny végén, míg Dillon a 23. helyen végzett.

    Meleg volt az autóban, és mindannyian hagytuk, hogy az indulatok eluralkodjanak rajtunk” – mondta Keselowski az incidensről.

    Egészen jó napunk volt. Büszke vagyok a csapatunkra a mai erőfeszítésért. Ez egy hullámvölgyekkel teli nap volt, és büszke vagyok a csapatomra, hogy itt tudtunk végezni.

    A verseny végi interjújában Dillon utalt arra a kemény ütközésre, amit Keselowskitól kapott, tavaly augusztusban a Michigan International Speedwayen. Keselowski akkor vállalta a felelősséget a hibájáért.

    Ti is láttátok, ugye? Ez csak kemény versenyzés, azt hiszem” – mondta Dillon a Keselowskival való ütközéséről New Hampshire-ben. „Az elmúlt két évben néhányszor kilökött; az egyik alkalommal nagyon keményen ütköztem.

    Egyszerűen nem szeretem, ahogy bizonyos emberek versenyeznek velem, de valószínűleg nem ez a helyes módja annak, hogy sárga alatt csináljuk azt, amit csináltunk.

    Keselowski azt tervezi, hogy négyszemközt beszél Dillonnal, mondván, hogy „nem kell bunkónak lennie a médián keresztül.

    Dillon azt mondta: „Nem hiszem, hogy bármiről is kellene beszélnünk.