Kyle Larson autója több mint 250 kilóméter/órás sebességgel csapódott bele riválisa Chevrolet-jának oldalába.
Kyle Larson és Ty Dillon minden kétséget kizáróan emlékezetessé tette saját magának a vasárnapi Indianapolis Motor Speedway Road Course-on rendezett versenyt, de nem a legjobb okokból kifolyólag.
A baleset akkor történt, amikor Kyle Larson 5-ös számú HendrickCars.com Chevrolet Camarója az első kanyarba érve teljes sebességgel elvesztette a fékeket, a sorozat címvédője pedig a kanyarba repült, és hatalmas sebességgel Ty Dillon 42-es számú autójának csapódott.
Larson autója az első kanyarba érve átugrotta a pálya belső oldalán lévő szegélyt, ami még brutálisabbá tette az ütközést, és mindkét autót a fűbe küldte.
HUGE HITS for Kyle Larson and Ty Dillon.
Larson loses his brakes and slams into the No. 42 at near-full speed. #NASCAR
Ty Dillon és Kyle Larson is segítség nélkül szállt ki autójából, és a pályán lévő ellátóközpontba mentek kivizsgálásra.
A 2021-es bajnok – miután kiszállt autójából – nagyon sportszerűen azonnal odarohant Dillonhoz, hogy érdeklődjön hogyléte miatt.
„Soha nem éreztem még ekkora ütést. Köszönöm a jóistennek, hogy megvédett, és persze a csapatomnak, hogy ilyen nagyszerű autót építettek. Jól vagyok” – mondta Dillon azután, hogy megvizsgálta őt az orvosi személyzet.
Nem volt kétséges, hogy Tyler Reddick volt a leggyorsabb egész hétvégén. A harmadéves versenyző ezt ki is használta és nyert.
Több, a futam végén történt sárga zászló, és újraindítás megkérdőjelezte a sorsát, de Reddick nem hagyta magát, és megszerezte pályafutása második NASCAR Cup Series győzelmét – méghozzá hosszabbításban.
A pole mellett a 86 körből 38-at vezetett a győzelemhez vezető úton.
A 77. körben érkezett az első sárga, miután Christopher Bell 20-as rajtszámú Toyotájának jobb első gumija szétrobbant, és törmelékek kerültek a pályára.
Az ezt követő újraindítás káoszt hozott magával. Chase Elliott az 1-es kanyar kijáratánál egy lökésnek köszönhetően megpördült a második helyről, és elkapta a Hendrick Motorsports csapattársát, William Byront.
What. Just. Happened?
Joey Logano goes five-wide, multiple cars spin, Austin Dillon's car gets stuck and the caution comes out. #NASCARpic.twitter.com/6CRHhshQFF
Ugyanebben a kanyarban Chase Briscoe és Kyle Busch összeütközött és mindketten megpördültek. Három kanyarral később Erik Jones, Martin Truex Jr. és Austin Dillon ütközött a 4-es kanyarban, aminek következtében a 3-as számú autó a kavicságyban ragadt, ami újabb sárgát, és hosszabbítást eredményezett.
A hosszabbításban Reddick az első sorból indult újra AJ Allmendinger mellett, aki tavaly megnyerte a versenyt, szombaton pedig az Xfinity Seriesben aratott itt győzelmet.
Ross Chastain Fernando Alonsói szintekre emelte a taktikát, és a t1-ben a szervízutat használva az első helyre jött fel a negyedikről.
Reddicket azonban ez sem ingatta meg, és a 13-as kanyarban kívülről megelőzte Chastain-t, és megszerezte ide, és karrierje második győzelmét. Chastain a második helyen haladt át a célvonalon, de a NASCAR végül megbüntette, és a 27. helyre sorolta.
Reddick egyike volt azon kevés autóknak, amelyek egész nap elkerülték a szerencsétlenséget az Indianapolis Motor Speedwayen. Egész nap pörögtek forogtak az autók, többek között olyan ászok is hibáztak, mint Chase Elliott és Denny Hamlin.
Reddick nagy napján Larson rommá törte az autóját
A nap legsúlyosabb balesete mégis a 61. körben történt, amikor Kyle Larson elvesztette a fékét az első szakasz végén.
HUGE HITS for Kyle Larson and Ty Dillon.
Larson loses his brakes and slams into the No. 42 at near-full speed. #NASCAR
Az 5-ös rajtszámú autó irányíthatatlan csapódott bele Ty Dillon gépébe, és mindkét gép csúnyán összetört. Bár a versenyzőket megrázta az eset, mindketten épen szálltak ki az autóból.
Chastain büntetése után Austin Cindric a második helyen végzett, míg a harmadik és negyedik helyen a szintén újonc Harrison Burton és Todd Gilliland is karrierje legjobb eredményét érte el. Az top 5-öt Bubba Wallace zárta.
Joey Logano, Allmendinger, Michael McDowell, Cole Custer és Chris Buescher egészítette ki a top 10-et.
Kyle Busch elismerte, hogy aggasztja a jövőjével kapcsolatos bizonytalanság, pedig még egy fizetéscsökkentésbe is belemenne.
Tudva, hogy a piac más, mint évekkel ezelőtt, Kyle Busch szombaton elismerte, hogy hajlandó engedményeket tenni és a jelenlegi fizetésétől alacsonyabb ajánlatot is elfogadni.
„Bármi is lesz az, tárgyalnunk kell róla” – mondta Busch. „És megpróbálom kitalálni, hogy hova megyek, melyek a rövid, és hosszú távú célok, és remélhetőleg többé nem kerülök majd ilyen helyzetbe.”
A pénz – Busch szerint – nem volt akadályozó tényező abban, hogy miért nem írt még alá új szerződést.
Mivel a szponzor Mars az év végén távozik, Joe Gibbsnek nagy űrt kell betöltenie a 18-as számú Toyota büdzséjén.
„Ez kemény, nem igaz? Szponzorációra van szükséged ebben a sportban ahhoz, hogy folytatni tudd” – mondta Busch.
„Ez nem olyan egyszerű, mintha kosárlabdázó lennél, és egy Michael Jordan vagy egy LeBron James… szóval egy nagyon jó játékos lennél, a csapat pedig elveszítené a szponzorát, majd a emiatt el kellene engednie őket.”
„Ismétlem, kell egy kis szponzoráció az autóhoz, és sajnos most nincs ilyen. Nincs az a 20 millió dolláros szám. Szeretném, ha össze tudnám rakni, de erről sem hallottam még sokat.”
A Mars tavaly tájékoztatta a Joe Gibs Racinget a sportból való kiszállási terveiről. Busch többször is szembesült a jövőjével kapcsolatos kérdésekkel, és elismeri, hogy sok álmatlan éjszakája volt emiatt.
Bár a kétszeres Cup Series bajnok továbbra is elkötelezett a megállapodás kidolgozása és a 2008 óta otthonának mondott szervezetnél való maradás mellett, Busch elismerte, hogy „minden héten” tárgyalásokat folytat más csapatokkal. Hogy melyekkel, azt nem árulta el.
„Bármi szóba jöhet” – mondta Busch azzal kapcsolatban, hogy egy egyéves szerződést vállalna, hogy Gibbsnél maradjon. „Beszélünk ’23-as opciókról, beszélünk ’24-es opciókról, beszélünk hosszútávról – mindenkiről, mindenről. Nem tudom mi lesz.”
Kevin Harvick és Kyle Busch Fotó: Tim Nwachukwu/Getty Images/NASCAR Media
Kevin Harvick tárt karokkal várná Kyle Busch-t
Kevin Harvick sem a Stewart-Haas Racingtől, sem senki mástól nem hallott még semmit arról, hogy Kyle Busch csatlakozna a szervezethez, de tárt karokkal fogadná a Cup Series bajnokát.
„Azonnal leigazolnám Kyle Busch-t, mert nagy hatással lenne a csapatunk teljesítményére, és egyszerűen csak arra ösztökélne minket, hogy néhány dolgot jobban csináljunk” – mondta Harvick szombaton az Indianapolis Motor Speedway-en.
„Senki sem hívott fel, és nem kérdezett Kyle Buschról, de ez megszokott ebben a helyzetben.”
Bár sok kérdőjel van Busch jövője körül, Harvick szerint mindenképp lesz helye a NASCAR Cup Seriesben.
„Kizárt, hogy Kyle Buschnak ne lenne sok kérője” – jelentette ki Harvick. „Tudom, hogy sok minden történik Kyle körül, de végső soron Kyle még mindig az egyik legjobb, aki valaha is megfordult ebben a sportágban. Rengeteg csapat van, amely elmondhatja magáról, hogy valószínűleg soha nem volt ilyen jó versenyzője.”
„Szó szerint újjá tudna építeni egy egész szervezetet, ha valaki megragadná a lehetőséget. Megfelelő körülmények között egy egész szervezetet tudna újjáépíteni, pusztán a tehetsége miatt.”
Harvick és Busch mindhárom NASCAR nemzeti sorozatban versenyzett már egymás ellen. A Cup Series szintjén 2004 óta vetélytársak, Harvick 2014-ben nyerte meg a bajnokságot, Busch pedig 2015-ben (pont Harvickot legyőzve) és ’19-ben is elhódította a bajnoki címet.
A 2-szeres bajnok mellett a Stewart-Haas is dolgozik a jövőbeni tervein. Harvick a 2023-as szezonig szerződött, Aric Almirola pedig bejelentette, hogy az idei szezon végén visszavonul.
Ami Harvickot illeti, ő nem utasítaná vissza Busch-t.
„Remekül kijövök Kyle-lal. Versenyezni fogunk egymással, és haragudni fogunk egymásra, de elmondhatom, hogy egy olyan csapattárs, mint Kyle, gyorsabbá teszi az autómat. Amikor a csapattársad autója jó, akkor az összes autó jobbá válik.„
Daniil Kvyat szerint az, hogy orosz versenyzőként elindulhat a NASCAR-ban azt jelenti, hogy az USA sokkal sportszerűbb, mint Európa.
Kvyat ezen a hétvégén debütál a NASCAR Cup Seriesben a Team Hezeberg csapatával az indianapolisi pályán, ahol a 36. helyre kvalifikálta magát a vasárnapi futamra.
Az FIA nem tiltotta el az orosz versenyzőket a versenyzéstől, amikor február végén, az ukrajnai inváziót követően intézkedett, hanem létrehozott egy olyan eljárást, amely szerint semleges zászló alatt és bizonyos elvek betartása mellett továbbra is versenyezhetnek.
A brit Motorsport UK azonban továbbment, és az orosz versenyzői licencek teljes betiltása mellett döntött.
Ez azt jelentette, hogy Kvyat honfitársa, Nikita Mazepin nem indulhatott volna az F1-es Brit Nagydíjon, ha megtartja Haas-ülését, bár a csapat gyorsan lecserélte őt Kevin Magnussenre.
A gyakorlatban az orosz pilóták ebben a szezonban nagyrészt nem versenyeztek hazájukon kívül. Bár vannak kivételek, mint például a hungaroringi FIA Formula-3-as verseny győztese, Alexander Smolyar.
„A helyzet egy kicsit bonyolult, ahogy azt el lehet képzelni, de örömmel látom, hogy a NASCAR nagyszerű példát mutat a sportszerűségből” – mondta Kvyat.
„Szerintem ennek így kell lennie. A sportnak egyesítenie kellene az embereket, és elképesztő, ahogy ezt megmutatták, és ez nagyszerű példa mindenki másnak is itthon, Európában.„
„Persze nincs megtiltva semmi, és éppen ezért nem is mondok senkiről rosszat. De Európában nagyon megnehezítették az orosz versenyzők dolgát.”
A NASCAR paddockja az indianapolisi hétvégét az IndyCarral osztja meg, ami a hosszú együléses tapasztalatai alapján kézenfekvő hely lenne Kvyat számára, ha az Államokban akar maradni.
Kvyat elismerte, hogy egyelőre még nem tárgyalt az IndyCar-csapatokkal, de ez a hétvége jó alkalom volt rá.
„Még nem tárgyaltam, de mivel most itt vagyok, azt hiszem, most fogunk” – mondta az orosz versenyző.
„És nyitott vagyok arra is, hogy mindkét szériában versenyezzek.„
Erik Jones-t még hosszú ideig láthatjuk majd a NASCAR Cup Series-ben, és azon belül is a Petty GMS Motorsport színeiben.
Egy héttel azután, hogy Erik Jones elmondta, hogy ő és a Petty GMS Motorsport olyan közel álltak a megállapodáshoz, mint még soha, a csapat szombat reggel az Indianapolis Motor Speedwayen bejelentette, hogy megvalósult a szerződéshosszabbítás.
Jones egy új, többéves megállapodással marad a 43-as Chevrolet-ben. Jones 2021-ben csatlakozott a Petty szervezethez, amely a szezon kezdete előtt Richard Petty és Maury Gallagher (aki megvásárolta a Petty csapat többségi tulajdonrészét) egyesülésével Petty GMS Motorsports lett.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy megkötöttük ezt az üzletet, és végre beszélhetek róla” – mondta Jones.
„Nagyon szeretem a Petty GMS-nél lévő csapatot és a Dave-vel való munkát. Minden héten úgy érzem, hogy egyre jobbak és jobbak leszünk, és versenyben vagyunk a győzelemért.”
„Azzal, hogy tudom, hol fogok vezetni, igazán a csapat építésére és az autónk jobbá tételére tudunk koncentrálni. Alig várom, hogy erősen fejezzük be a szezont – remélhetőleg egy győzelemmel – és tovább építsük azt, amit idén a Petty GMS-szel elkezdtünk.”
A 2017-ben az Év Újonca címet elnyerő Jones jelenleg a 18. helyen áll a tabellán, és a harmadik rájátszásbeli helyére pályázik.
„Remek a kapcsolatunk Erikkel, mióta az RPM-hez, most pedig a Petty GMS-hez csatlakozott” – mondta a „Király”, Richard Petty.
„Erik (Jones) kiváló munkát végzett a 43-as rajtszám képviseletében, és az összes rajongónak, akik szeretik látni ezt az autót a pályán. Jó, hogy Erik az elkövetkező évekre elkötelezte magát hozzánk, és tovább építheti a 43-as számú autó örökségét, miközben folytatja a Cup-karrierjét.”
Richard Petty hét NASCAR Cup Series bajnoki címet szerzett a legendás 43-as autó színeiben.
Daniil Kvyat „érdekesnek” nevezte első köreit a NASCAR Cup Series Next Gen autóját, ami végül egy 36. rajtpozíciót eredményezett.
„Nagyon fontos volt, hogy ma néhány kört megtegyek” – mondta Kvyat az időmérős 36. helye után. „Rövid szabadedzés volt, és rövid kvalifikáció. Nagyon örülök, hogy ma sikerült fontos köröket megtennünk, hogy hozzászokjak ehhez az autóhoz, mert az utolsó versenyem a Forma-1-ben Abu-Dzabiban volt 2020-ban, szóval a legkevesebb, amit mondhatok, hogy az autókat egészen más vezetni.”
„Nagyon érdekes tapasztalat. Mindig is érdekelt, hogy kipróbáljam a NASCAR-autót, és nagyon örülök, hogy végre megtörtént. Nagyon élveztem. Nagyon király volt. Már alig várom a holnapi napot.”
Kvyat a Team Hezeberg csapatában indul a 26-os rajtszámú autóval, és ez lesz az első alkalom, hogy a csapat két autót indít.
A különbségek Kvyat számára – aki a nyitott karosszériás autók világából érkezett – a stock carok világába, nyilvánvalóak voltak, mivel elmondása szerint a NASCAR garázs sokkal lazább és nyugodtabb, de elismerte, hogy a működés ugyanolyan lenyűgöző.
Egy időben úgy volt, hogy Kvyat a G-Drive Racinggel indul az idei FIA World Endurance Championshipben de ez nem jött össze, hiszenaz FIA az ukrajnai inváziót követően eltiltotta az orosz pilótákat.
A NASCAR nem korlátozza az orosz versenyzőket, így szabaddá vált az út Kvyat számára, hogy ne csak visszatérjen a versenyzéshez, hanem abban a versenyzési formában próbálja ki magát, ahol már régóta szerette volna.
„Nagyszerű volt, hogy összejött ez a NASCAR-os lehetőség” – áradozott Kvyat.
„Minden energiámmal a NASCAR-ra koncentrálok. Jelenleg nem gondolok más bajnokságokra. Minden energiámat itt akarom kamatoztatni, hogy minél több tapasztalatot szerezzek és kört menjek… hogy egy nap igazán versenyképes legyek itt.„
Tyler Reddick nyerte a NASCAR Cup Series kvalifikációját az Indianapolis Motor Speedway épített pályáján, egy késői gyorskörrel.
Reddick az utolsó körben 99,378 mérföld/órás átlagsebességgel ment a legjobb időt. Ő volt az egyike annak a két versenyzőnek, aki a kvalifikáción átlépte a 99 mérföld/órás átlagsebességet. Ez volt Reddick második pole pozíciója a Cup Seriesben. Érdemes kiemelni, hogy az elsőt is épített pályán szerezte, méghozzá a COTA-n.
„Nem éreztem annyira jónak a körömet” – mondta Reddick. „Végül elég lett a pole-hoz. Lehetett volna jobb munkát is végezni, de nagyon jó tudni, hogy ezzel is ilyen jól végeztünk.”
„A 8-as csapat nagyon jó munkát végzett az elmúlt hetekben, amikor felkészült erre a versenyre. Úgy tűnik, ott folytatjuk, ahol Road Americában abbahagytuk, szóval ez jó.”
Austin Cindric csatlakozik Reddickhez az első sorban. Cindric, aki a kvalifikáció előtti edzésen az élen végzett, 99,095 mérföld/órás kört futott.
Chase Briscoe a harmadikként indul, Christopher Bell pedig a negyedik helyre kvalifikálta magát, megelőzve Joey Loganót.
Ryan Blaney a hatodik, Michael McDowell a hetedik, Chase Elliott a nyolcadik, Todd Gilliland a kilencedik, Kyle Busch pedig a tizedik lett.
A futam címvédője, AJ Allmendinger a 20. helyről indul, a Kurt Busch-t helyettesítő Ty Gibbs pedig a 26. pozíciót szerezte meg.
Daniil Kvyat egyelőre nem nagyon találja a tempót, és csak a 36. helyről kezdhet majd neki NASCAR Cup Series debütálásának.
Gyakorlatilag amióta Jimmie Johnson befejezte NASCAR-os pályafutását, azóta pletykálják, hogy mikor térhet vissza.
A jelenleg az IndyCar sorozatban versenyző Jimmie Johnson az autósport bármilyen formájában abszolút legendának számít. Nemrégiben utalt arra, hogy talán visszatér a NASCAR-ba, miután a vadonatúj chicagói utcai pályáról beszélt.
Jimmie azt mondta a SiriusXM-nek adott interjújában, hogy a chicagói futamra visszatérhet-e a NASCAR Cup Series-be.
„Tudjátok, nem zárnám ki a lehetőségét. Még nincs semmi tervben, de természetesen nyitott vagyok minden ötletre, és a szezon ezen szakaszában mindenki a pozíciókért küzd, és a szponzorációs lehetőségeken dolgozik” – mondta Johnson.
„Még nem tudom, mit tervezek a jövő évre. Lehet, hogy több IndyCar lesz. Lehet egy kis NASCAR is. Minden bizonnyal nyitott vagyok rá. Annyira jó móka, hogy veszem a sisakomat és különböző járműveket vezetek.”
„Svédországban raliautókat vezetni egy élmény volt, és nyilván az IndyCar-t is nagyon élvezem. Voltam az IMSA sorozatban, és természetesen folyamatosan szemezgetek a NASCAR-os visszatéréssel, de még nem jött el a megfelelő lehetőség.”
Jimmie Johnson pályafutása során mindig is úriember volt, és természetesen ő is tiszteletét és mebecsülését fejtette ki a Forma-1-ből visszavonuló Sebastian Vettellel szemben.
Jimmie Johnson a Twitteren reagált Seb visszavonulásának bejelentésére. A hétszeres Cup Series bajnok a következőket írta: „Gratulálok egy csodálatos karrierhez, barátom. Remélem, neked sikeresebb lesz a visszavonulásod, mint nekem. #ThankYouSeb.”
Miközben az F1 egyik legnagyobb pilótája a visszavonulás felé közeledik, Jimmie Johnson tovább versenyez.
A Hendrick Motorsports egy tartalék kamiont küld az Indianapolis Motor Speedwayre, miután a versenyautót szállító jármű csütörtökön kigyulladt.
A csapat egyik képviselője a RACER-nek elmondta, hogy egy generátor okozta a tüzet, amelyet a versenypályán kívül észleltek.
William Byron 24-es Hendrick Motorsports Chevrolet-je nem sérült meg a tűzben, de a csapat a tartalék szállítójárműből fog dolgozni.
A NASCAR engedélyezi a csapatnak, hogy ma este a garázsba állítsák az autót, és az elsődleges szállítójárműből is kicseréljék a szükséges felszerelést.
A NASCAR Cup Series csapatai helyi idő szerint péntek reggel parkolhatnak és pakolhatnak le a kamionról, a garázs helyi idő szerint 12:30-kor nyit, és ezt követően kerül sor az autó ellenőrzésre.
A NASCAR – Xfinity és Cup – ezen a hétvégén az NTT IndyCar Series-szel osztozik az indianapolisi épített pályán.
A Cup Series csapatainak csak szombat reggel kezdődik a program, amely a vasárnap esti versenyben csúcsosodik majd ki.
Bomba hétvégére készülnek Indianapolisban, hiszen a NASCAR és az IndyCar mezőnye is az IMS épített pályájára látogat.
NASCAR
Öt fordulóval a rájátszás vége előtt élesedik a küzdelem a NASCAR Cup Seriesben. Jelen pillanatban 14 versenyző rendelkezik győzelemmel, az ő playoffba való jutásuk egyelőre biztosnak tűnik.
Akinek viszont izgulnia kell, az Ryan Blaney, Martin Truex Jr. és Kevin Harvick. Idén egyikőjük sem tudott kiemelkedőt nyújtani épített pályán, miközben olyan versenyzők, mint Michael McDowell és Chris Buescher végig a tűz közelében voltak.
Pocono után azt is érdemes lesz látni, hogy mi lesz az utózöngéje Denny Hamlin és Kyle Busch kizárásának.
A verseny tavaly káoszba fulladt, melyből AJ Allmendinger jött ki a legjobban, így ő címvédő.
IndyCar
Az IndyCar paddockja is hangos, azonban leginkább attól, hogy a Chip Ganassi Racing beperelte saját versenyzőjét, Álex Palout.
A spanyol versenyző élő Ganassis szerződése ellenére aláírt a McLarenhez, melyet a jelenlegi csapata a bíróságon szeretne tisztázni.
Idén már másodszor érkezik erre a helyszínre a mezőny, hiszen az Indy 500-at megelőzően májusban már tartottak itt egy fordulót, amelyet akkor – a nagy esőben – Colton Herta nyert meg.
TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)
Július 29., péntek
15:30 — IndyCar Edzés (Indianapolis Motor Speedway) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
16:35 — NASCAR Truck Series Edzés (Indianapolis Raceway Park)
19:00 — IndyCar IDŐMÉRŐ (Indianapolis Motor Speedway) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
21:00 — NASCAR Xfinity Edzés (Indianapolis Motor Speedway)
21:35 — NASCAR Xfinity IDŐMÉRŐ (Indianapolis Motor Speedway)
22:30 — NASCAR Truck Series IDŐMÉRŐ (Indianapolis Raceway Park)
03:00 — NASCAR Truck Series VERSENY (Indianapolis Raceway Park)
Július 30., szombat
14:15 — IndyCar Warm-Up (Indianapolis Motor Speedway) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
15:35 — NASCAR Cup Edzés (Indianapolis Motor Speedway)
16:35 — NASCAR Cup IDŐMÉRŐ (Indianapolis Motor Speedway) 18:30 — IndyCar VERSENY (85 kör) (Indianapolis Motor Speedway) (ARENA4+)
21:30 — NASCAR Xfinity VERSENY (62 kör) (Indianapolis Motor Speedway)
Július 31., vasárnap
20:30 — NASCAR Cup VERSENY (82 kör) (Indianapolis Motor Speedway) (ARENA4 TV, ARENA4+)