Kategória: NASCAR

  • Lövöldözésbe keveredett a Busch család Minnesotában

    Kyle Busch, felesége, Samantha és két gyermekük komoly veszélybe került csütörtök este, miután Minnesotában lövések dördültek el.

    Samantha Busch helyi idő szerint 18:00 óra előtt tett közzé egy frissítést az Instagram-sztorijában, amelyben azt írta: „Ha látjátok a híreket a Mall of America-ról, kijutottunk és biztonságban vagyunk. Imádkozunk, hogy mindenki rendben legyen.

    Andy Paras – a FOX 55 hírigazgatója az Indiana állambeli Fort Wayne-ben – egy videót tett közzé, amelyen emberek szétszóródva próbálják elhagyni a Mall of America bevásárlóközpontot.

    A videón 19 másodpercénél látható Kyle Busch és fia, Brexton, amint az emberek tömege között sétálnak.

    A CBS News szerint a bloomingtoni rendőrség szerint ez „elszigetelt incidens” volt, és a gyanúsított gyorsan el tudott menekülni a bevásárlóközpontból. A rendőrség szerint a lövöldözésben senki sem sérült meg.

    Később Samantha Busch szintén az instagramján írta le bővebben, hogy mi történt velük.

    Az Instagram-posztban Samantha azt írta, hogy a délutánt a pláza központjában lévő hullámvasutakon töltötték idejüket, mielőtt a lányok és a fiúk szétváltak.

    Aztán jött a káosz” – folytatta. „A H&M bejáratánál álltam, ami az 1. emeleten van, amikor sikoltozást hallottam fentről. Egy csapat ember futott és kiabált. Az agyam azonnal azt hitte, hogy csak tinédzserek bolondoznak, de a másodperc tört része után a 2. és 3. szinten emberek tömegei futottak.”

    „Ezután egy emberhullám indult el a folyosónkon, és ekkor hallottam, hogy az emberek azt kiabálják, hogy ‘aktív lövöldöző a bevásárlóközpontban’.”

    Samantha azt mondja, hogy ezután felhívta a férjét, Kyle Busch-t, akinek fogalma sem volt arról, hogy mi történt néhány emelettel feljebb. A pár együtt maradt a telefonon, míg a lányok kifelé futottak, hogy minél távolabb kerüljenek a plázától, a fiúk pedig a legközelebbi parkolóházba mentek.

    Az emberek sírtak, kiabáltak a mobiltelefonokon, szirénák zaja hallatszott, mindenki össze volt zavarodva, és nem tudta, mi történik. Ez volt a legijesztőbb. Nem tudtad, hogy egy emberről van-e szó, több emberről, hogy pontosan hol vannak a bevásárlóközpontban vagy azon kívül is, hova lehet biztonságosan menni?

    Később a frissítésben Samantha azt mondja, hogy „két csoport közötti vita volt, amely lövöldözéssel végződött”, ami miatt csütörtökön ki kellett üríteni a minnesotai Bloomington egyik turisztikai látványosságát.

    Felnőttként sok mindent fel kell dolgozni, de szülőként nagyon nehéz elmagyarázni a gyermekednek, hogy mi történt tegnap” – folytatta Samantha Busch. „Miért történt, mit kell tennie egy ilyen helyzetben, mit kell tennie, ha más típusú helyzet lenne. Mennyit tudsz elmesélni anélkül, hogy rontanál a helyzetükön?”

  • IMSA, NASCAR és IndyCar is hétvégi ÉLŐ közvetítések terítékén

    Kisebb szünet után visszatér az IMSA mezőnye, a NASCAR Michiganbe, az IndyCar pedig Nashville utcáira fog látogatni.

    IMSA

    Road Americába látogat az IMSA mezőnye, egy olyan pályára, amely mindig is a versenyzők és a rajongók kedvence volt.

    Az IMSA Weather Tech SportsCar Championship összes kategóriája (DPi, LMP2, LMP3, GTD PRO, GTD) ellátogat a 14 kanyaros aszfaltcsíkra, melyen egy 2 óra 40 perces versenyt rendeznek majd.

    A DPi-k utoljára egy hónappal ezelőtt, a Canadian Tire Motorsport Parkban álltak rajthoz, mely versenyt a 01-es Cadillac Racing autó nyerte.

    Az összetettben mégis a 60-as Meyer Shank Racing Acura áll az élen, miután sorozatban öt második helyet szereztek, ez a stabilitás pedig jelenleg a bajnokság élére repítette őket.

    A GTD Pro kategóriában nem annyira szoros a küzdelem, hiszen a Matt Campbell és Mathieu Jaminet által terelgetett gyári Porsche csapat utcahosszal vezet a Corvette Racing előtt.

    LMP2-ben Juan Pablo Montoya (és csapattársa, Henrick Hedman) bajnoki küzdelmére érdemes figyelni. A Dragonspeed duója jelenleg a második helyen áll a kategória pontversenyében.

    NASCAR

    Már csak négy verseny van hátra a NASCAR Cup Series alapszakaszából, amikor a mezőny a Ford „hazai” pályájára, Michiganbe érkezik.

    A tavalyi versenyt az az ember nyerte, akinek a leginkább szüksége lenne erre a győzelemre, ő pedig nem más, mint Ryan Blaney.  A Penske versenyzője Indianapolisban sokáig harcban volt a győzelemért, a verseny végi káoszban azonban eltüntették és csak 26. lett.

    Érdemes még megemlíteni Kevin Harvickot, aki a legutóbbi négy versenyből hármat megnyert itt Michiganben, és talán még nagyobb szüksége van a győzelemre, mint márkatársának.

    IndyCar

    Új seriff van a vidéken, az ő neve pedig Will Power. Az ausztrál versenyző átvette a vezetést a bajnoki pontversenyben.

    Az első 6 versenyzőt mindössze 50 pont választja el a bajnokságban, így az utolsó néhány fordulóban fantasztikus csata várható a bajnoki címért.

    Tavaly Nashville-ben a jelenlegi bajnoki második, Marcus Ericsson nyert egy kaotikus verseny után, ahol az utolsó körökig hajszolta őt a sokkal gyorsabb Colton Herta, végül azonban a fiatal versenyző a falban kötött ki.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Augusztus 05., péntek

    15:00 — PORSCHE CARRERA CUP – 2. Edzés (Road America)
    15:45 — LAMBORGHINI TROFEO – 2. Edzés (Road America)
    16:45 — MICHELIN PILOT CHALLENGE – 2. Edzés (Road America)
    17:15 — Trans Am Edzés (Nashville)
    18:05 — IMSA WeatherTech Championship – 1. Edzés (Road America)
    18:55 — GT America Edzés (Nashville)
    20:15 — Trans Am Edzés (Nashville)
    20:35 — PORSCHE CARRERA CUP – IDŐMÉRŐ (Road America)
    21:00 — Indy Lights Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:20 — LAMBORGHINI TROFEO – 1. IDŐMÉRŐ (Road America)
    21:40 — LAMBORGHINI TROFEO – 2. IDŐMÉRŐ (Road America)
    22:15 — IndyCar Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:15 — IMSA WeatherTech Championship – 2. Edzés (Road America)
    23:45 — Stadium Super Trucks IDŐMÉRŐ (Nashville)

    Augusztus 06., szombat

    01:15 — GT America Edzés (Nashville)
    15:00 — MICHELIN PILOT CHALLENGE – IDŐMÉRŐ (Road America)
    15:05 — NASCAR Xfinity Series practice (Michigan)
    15:35 — NASCAR Xfinity Series qualifying (Michigan)
    15:50 — PORSCHE CARRERA CUP – 1. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    16:30 — Trans Am IDŐMÉRŐ (Nashville)
    17:15 — Indy Lights Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:50 — LAMBORGHINI TROFEO – 1. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    18:00 — IMSA WeatherTech Championship – IDŐMÉRŐ (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    18:15 — IndyCar Edzés (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:35 — NASCAR Cup Edzés (Michigan)
    19:15 — Trans Am VERSENY (Nashville) (TheTransAmSeries – YOUTUBE)
    19:20 — NASCAR Cup IDŐMÉRŐ (Michigan)
    20:15 — IMSA MICHELIN PILOT CHALLENGE – VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    20:55 — GT America IDŐMÉRŐ (Nashville)
    21:30 — NASCAR Xfinity VERSENY (125 kör) (Michigan)
    21:40 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:30 — IndyCar IDŐMÉRŐ (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES, ARENA4+)

    Augusztus 07., vasárnap

    01:15 — Stadium Super Trucks, 1. verseny (Nashville) (STADIUM SUPER TRUCKS – YouTube)
    02:00 — GT America, 1. verseny (Nashville) (GT WORLD – YOUTUBE)
    15:20 — PORSCHE CARRERA CUP – 2. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    16:15 — IndyCar Edzés warmup (Nashville) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:40 — IMSA WeatherTech SportsCar Championship – VERSENY (2 óra 40 perc) (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    17:55 — GT America, VERSENY 2 (Nashville) (GT WORLD – YOUTUBE)
    19:10 — Indy Lights VERSENY (35 kör) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    20:15 — LAMBORGHINI TROFEO – 2. VERSENY (Road America) (IMSA TV – INGYENES)
    21:00 — NASCAR Cup VERSENY (200 kör) (Michigan) (ARENA4 TV, ARENA4+)
    21:30 — IndyCar VERSENY (80 kör) (Nashville) (ARENA4+)
    00:05 — Stadium Super Trucks, VERSENY 2 (Nashville) (STADIUM SUPER TRUCKS – YouTube)

  • Tarolt a Magyar Nagydíj a fiatal amerikai nézők körében

    Megérkeztek a nézettségi adatok, és kiderült, mind a Forma-1, mind az IndyCar, mind a NASCAR jól szerepelt az amerikai tévécsatornákon.

    A múlt hétvégi IndyCar/NASCAR duplaforduló az Indianapolis Motor Speedwayen növekedést hozott az NBC számára.

    A Cup Series vasárnapi fordulója az NBC-n 2,05-ös Nielsen nézettségi átlagot és 3,373 millió nézőt ért el a Racer.com adatai szerint, a teljes nézettség a – streaminggel együtt – 3,402 millió néző volt, ami az NBC szerint 18 százalékkal több, mint tavaly ekkora átlag.

    Ez az NBC Sports legnézettebb Cup Series futama a tavaly augusztusi, Daytonában rendezett alapszakasz-döntő óta, amelyet főműsoridőben az NBC közvetített (3,995 millió néző).

    A NASCAR Xfinity Series szombati futama az NBC-n szombat délután 0,94/1,516 milliós átlagot ért el, ami 23 százalékkal több, mint az NBC Xfinity Series 2021-es átlaga (1,263 millió), és 65 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló futam az NBCSN-en (937 000 néző).

    Az Xfinity-t megelőző NTT IndyCar Series futam az NBC-n 0,67/1,046 milliós átlagot hozott. Tavaly az NBCSN-en ez a futam átlagosan 522 000 nézőt vonzott.

    A Forma-1 is erős számokat produkált múlt vasárnap: az ESPN élőben közvetítette a Magyar Nagydíj, amely átlagosan 0,63/1,249 millió nézőt hozott, ami 25 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor, és a szezonátlagot 1,3 millió fölött tartotta a sportág nyári szünete előtt.

    Az F1 a 18-49-es demográfiai csoportot is megnyerte a második egymást követő héten, 645 000 nézővel ebben a korcsoportban, szemben a Cup 640 000, az Xfinity 267 000 és az IndyCar 233 000 nézőjével.

    A NASCAR Camping World Truck Series és az ARCA Menards Series péntek este a Lucas Oil Indianapolis Raceway Parkban volt az FS1-en, a Trucks átlagosan 0,31/492 000 nézőt hozott, az ARCA pedig 0,14/219 000-et.

  • Sorozatban harmadszor hagy ki versenyt Kurt Busch

    Kurt Busch sorozatban harmadik versenyét hagyja ki poconói balesete után, helyette pedig ismét Ty Gibbs fog indulni.

    Busch a kvalifikációs körén a 3-as kanyarban megpördült, és a külső falnak csapódott a Pocono Racewayen. Az autó megpattant és a jobb elejével szintén a falnak csapódott. Busch ugyan saját erejéből a mentőautóhoz sétált, de nem kapott engedélyt a vasárnapi versenyzésre.

    Ezután múlt héti indianapolisi versenyt is ki kellett hagynia, és most, Michiganben sem tud elindulni majd.

    Kurt Busch közleménye:

    Miközben folyamatosan javul az állapotom, és alig várom, hogy visszaüljek a 45-ös rajtszámú autóba, az orvosok továbbra sem tudták engedélyezni az indulásomat, így nem fogok részt venni a NASCAR Cup Series hétvégi versenyén a Michigan International Speedwayen.

    Tudom, hogy Ty továbbra is fantasztikus munkát fog végezni a 23XI csapat számára a 45-ös számú autóban Michiganben.

    Továbbra is azon dolgozom, hogy visszatérjek a 100%-os állapotomhoz, és abban reménykedem, hogy újra autóba ülhetek a következő eseményen, Richmondban. Köszönöm mindenkinek a támogatást és alig várom, hogy újra versenyezhessek.

    Ty Gibbs nagyszerűen helyettesítette mindkét versenyen Kurt Busch-t, hiszen Poconoban 16. lett, míg Indianapolisban 17., ami egy újonctól fantasztikus eredménynek számít.

    Ennek ellenére kérdés, hogy a 45-ös autó eredeti versenyzője mikor fog visszatérni, és ezek a helyettesítések mennyire fogják befolyásolni Gibbs bajnoki címért folytatott küzdelmét a NASCAR Xfinity Seriesben.

  • Sziporkáztak az újoncok az Indianapolis Motor Speedwayen

    Miközben a veteránok gyepálták egymást szombaton Indianapolisban, Cindric, Burton és Gilliland szépen csendben hozták a kiváló eredményeket.

    Miután a NASCAR megbüntette Ross Chastain-t a pálya levágásáért, és a 27. helyre esett vissza, az újoncok egy hellyel előre léptek, így a győztes Tyler Reddick mögött Austin Cindric, Harrison Burton és Todd Gilliland ért célba.

    Burton és Gilliland pályafutása legjobb helyezését érte el, míg Cindric a 2022-es Daytona 500-as szezonnyitó futam óta (melyet megnyert) szerezte meg legjobb pozícióját.

    A vasárnapi futam volt mindössze a második alkalom a sorozat történetében, hogy három újonc is az első ötben végzett. Az első alkalom 1999-ben volt a Pocono Racewayen.

    Volt néhány dolog, ami jól ment, de egy picit küszködtem azért. Talán egy picit jobb volt az egész, mint amire számítottam. De azok az újraindítások… atya világ” – mondta a 23 éves Cindric.

    „Csak annyit tudok mondani, hogy hűha. Nincs még egy olyan sport, nincs még egy olyan versenyforma a NASCAR-on kívül, ahol ezt látod.”

    Burton, akinek előző legjobb helyezése ebben a szezonban egy 10. hely volt három héttel ezelőtt Atlantában, azt mondta, hogy nem számított volna a harmadik helyre a hétvégén.

    Agresszívnak kellett lenni az utolsó néhány újraindításnál, és jól helyezkedni. A nap vége jó volt, de az elején picit szenvedtünk” – magyarázta Burton.

    Hibáztam, megpördültem, és ott beleszaladtam (Cole) Custerbe. Eléggé feldúlt voltam a verseny közepén, aztán lehajtottuk a fejünket, bejöttünk, feltettük az új gumikat, és elkezdtük előzgetni az előttünk lévő a srácokat.”

    Büszke vagyok a csapatunkra, hogy kitartottunk a nehéz pillanatokban is.

    A trió harmadik tagja Todd Gilliland, aki szintén karrierje legjobb eredményét érte el ezzel a negyedik hellyel. Sőt ez volt élete első top 10-es helyezése a NASCAR Cup Seriesben.

    Ez az újonc szezon nagyon kemény volt eddig. A Cup Series kemény. Ezt gyorsan megtanultam” – mondta a 22 éves Gilliland. „Könnyű feladni, és ez is egy dolog. Magabiztos vagy, amikor a Cup Series-be érkezel, de hamar beállítják az egódat.

    Ez volt messze a legjobb hétvégénk az elejétől a végéig, szóval remélhetőleg erre lehet építeni. Számomra ez rengeteg önbizalmat jelent.

    Az épített pályás versenyzés is kemény dolog. Mindig is szerettem, de idén nem igazán jöttek össze annyira az ilyen típusú futamok, különösen az első alkalommal itt Indianapolisban. Úgyhogy nagyon király, hogy most ilyen jól szerepeltünk.

  • Újabb Xfinity sztár mutatkozik be a Cup Seriesben

    Austin Hill ezen a hétvégén debütál a NASCAR Cup Series-ben a Michigan International Speedwayen a Richard Childress Racing színeiben.

    A 28 éves versenyző a 33-as Chevrolet-t fogja vezetni.

    Austin Hill minden sorozatban megmutatta tehetségét, amelyben pályafutása során versenyzett, így nem is lehetnék izgatottabb, hogy egy Cup Series autó volánja mögé ültethetjük” – mondta Richard Childress.

    Erős szezont fut az Xfinity Series-ben, és tudom, hogy ugyanolyan versenyképes és tanulni vágyó lesz a Cup Series autó volánja mögött.”

    Hill kettős feladatot fog ellátni Michiganben, elsődleges szerepe az Xfinity Seriesben a 21-es autó vezetése lesz.. Hill két győzelemmel (Daytona és Atlanta) és több mint 200 vezetett körrel a sorozat legjobb újonca. A bajnokságban jelenleg a hatodik helyen áll.

    Gyerekkorom óta arról álmodok, hogy egy NASCAR Cup Series autót vezethessek, és végre eljön a pillanat, ráadásul egy olyan csapatnál, mint a Richard Childress Racing, amely olyan nagy múltra és sikerekre tekint vissza” – mondta a debütáns.

    Nagyon hálás vagyok, hogy Richard Childress és mindenki az RCR-nél ennyire bízik bennem. Ez egy tanulságos hétvége lesz, az biztos, de a Michigan International Speedwayen már korábban is sikereket értem el, és már alig várom, hogy a NASCAR Cup Series Chevrolet-vel vágjak neki a pálya széles, lendületes kanyarjainak.

    Hill 2014 óta versenyez a NASCAR nemzeti sorozataiban. Több mint 100 indulással és nyolc győzelemmel rendelkezik a sorozatban, és négy teljes szezont töltött a Truck Seriesben, mielőtt csatlakozott a Childresshez és átkerült az Xfinity Seriesbe.

    Michigan logikus helyszín volt Hill számára, hogy a Cup Seriesben debütáljon, mind a csapat, mind a partnerek, valamint Hill korábbi ottani sikerei miatt. Hill 2019-ben nyert egy Truck Series versenyt a pályán.

  • Nem fékhiba okozta Larson balesetét, egyszerűen hibázott

    A vasárnapi indianapolis versenyen 21 körrel a vége előtt nagyon veszélyes baleset történt, miután Kyle Larson és Ty Dillon ütközött.

    Larson nagy sebességgel haladva ütötte ki Ty Dillont az Indianapolis Motor Speedway 1-es kanyarjában, aminek következtében az 5-ös autó a levegőbe is emelkedett és végül a bukótérben állt meg.

    A NASCAR közösség azt hitte – beleértve az NBC műsorvezetőit is – hogy valamilyen fékhiba történhetett.

    A Fox riportere, Bob Pockrass azonban a Hendrick Motorsports-al beszélve elmondta, hogy a csapat elutasította bármilyen mechanikus hiba lehetőségét

    Utánakérdeztem a Hendrick Motorsportsnál a történteknek, és nem láttak fékhibára utaló jelet Larson autóján a balesetet követően” – írta Bob Pockrass

    Kyle Larson keményen hajtott, amikor az 1-es kanyar kanyarja felé haladt, és úgy tűnt, hogy alig vagy egyáltalán nem tudta kontrollálni a fékeit, így autója Dillon oldalának csapódott.

    Szerencsére mindkét versenyző, viszonylag sértetlenül tudott kiszállni az autójából, és az orvosi kivizsgálás után hazaengedték őket.

    A NASCAR Race Hub legutóbbi epizódjában is szóba került az incidens. Larry McReynolds a csatorna szakértője megerősítette a Team HMS állítását.

    Ez egyszerűen egy vezetői hiba volt” – mondta McReynolds.

    Egyelőre Kyle Larson még nem nyilatkozott az esettel kapcsolatban, bár azt tudni lehet, hogy a 2021-es bajnok az egész verseny alatt panaszkodott a fékeire.

    Az ütközés után Kyle Larson odaszaladt Ty Dillonhoz, aki kiszállt az autójából, hogy beszéljen vele és megnézze, hogy jól van-e.

  • A kigyulladt autója ellenére is top 10-es lett Chris Buescher

    Tűz, füst, 3 kör hátrány, óriási meleg, de még így is top 10. Ez volt Chris Buescher vasárnapi versenye Indanapolisban.

    Chris Buescher nem úgy nézett ki, mint egy olyan versenyző, aki a top 10-ben végzett vasárnap. Egy hűvös törülközővel tisztította le az arcáról a csöpögő izzadtságot, az overallját pedig a tűzoltókészülék habjának maradványai látszottak az indianapolisi verseny végén.

    Buescher a 13. körben állt ki a boxba, amikor autóját hirtelen lángok és füst borította el. Miután eloltották a tüzet, a csapat mindent megtett, hogy kifújja a pilótafülkéből a füstöt, miközben Buescher küzdött a látással és a légzéssel.

    Nem adtam fel. Ez a csapat ma túl jó versenyautót adott nekem ahhoz, hogy hagyjam, hogy valaki hülyesége ilyen korán kiüssön minket” – mondta Buescher arról, hogy Bubba Wallace ütközése miatt majdnem vége lett a napjának.

    Nem fogom szokásommá tenni, hogy a lángoló autókban maradjak, de dicséret illeti ezt a csapatot, amiért ilyen jó versenyautót hoztak.

    Az 1-es kanyarban nekemjöttek, kiütötték a kipufogót és a rocker boxot (A kipufogót keretező doboz – a szerk.), az autó pedig kigyulladt ami nem volt ideális.

    Wallace elmondta, hogy bocsánatot kért Bueschertől az ütközés miatt.

    Azt hittem, hogy eltaláltam a fékezési pontomat, de a következő pillanatban mégis azt vettem észre, hogy átrepülök a kanyaron” – mondta Wallace. „Nem tudom, hogy a második körben a gumik állapota és a zöld pálya miatt volt-e, de bocsánatot kértem.

    Buescher három kört veszített, amíg a boxutcában ült, hogy a tüzet, amely az autó belsejében, az ajtóban keletkezett, kezeljék.

    Ismétlem, a csapat jó munkát végzett, és minimális időt vesztettünk, majd ahogy mentünk tovább, a látási viszonyok sokkal jobbak lettek” – mondta Buescher.

    Szóval összességében nem volt egy kellemes nap, de végül egy top 10-es helyezést értünk el, szóval büszke vagyok rájuk.

  • Wallace szerint csak a Fortuna istennőnek köszönhette 5. helyét

    Bubba Wallace úgy érezte, hogy szerencséje volt vasárnap az indianapolisi pályán, miután a versenyen az ötödik helyen végzett.

    Száz százalékos szerencse volt ez az eredmény” – mondta Wallace tréfálkozva.

    A 23XI Racing versenyzője elismerte, hogy a nap elején elkövetett néhány hibát, de a dolgok a verseny későbbi szakaszában a javára fordultak.

    Wallace és a 23-as számú csapat végigküzdötte a napot, hogy versenyben maradjanak a tisztességes helyezésért. Ehhez az is kellett, hogy ne essenek áldozatul az 1-es kanyarban történt baleseteknek, többek között a verseny utolsó újraindításakor.

    Nem volt szép. Becsuktam a szemem a végén, és négy, vagy öt srácot így előztem meg. A következő pillanatban már csak azt vettem észre, hogy hatodikak vagyunk.

    – mondta Wallace.

    Most minden összejött. Lassan-lassan egyre jobb leszek ezekben a dolgokban. A legjobb akarok lenni ezekben a dolgokban, és még rengeteget kell fejlődnöm. Frusztrált vagyok magammal, de örülök, hogy végre megfordult a szerencsénk.

    Az év eleji problémák után tehát úgy tűnik, Wallace csapatában a béke uralkodik.

    Büszke vagyok erre a csapatra. Van még négy versenyünk, hogy bejussunk a rájátszásba. Csak tovább kell folytatnunk a megkezdett munkát.

    Az épített pályák voltak Wallace Achilles-sarka, és ezt ő maga is elismeri. A vasárnapi volt az első alkalom, hogy a Cup Series pályafutása során először végzett az első 10-ben egy ilyen típusú pályán.

    Azért jövünk ide, hogy túléljük” – jelentette ki Wallace. „Próbáljuk meg a legjobbat kihozni magunkból, ne hibázzunk, és csak túléljük a versenyt, és úgy éreztem, hogy ez sikerült is.

  • Kimi Räikkönen a szurkolóinak: Készüljetek fel a show-ra!

    Finnországban a helyi televíziós csatorna megkezdte Räikkönen Cup Series debütálásának a promózását, így interjút is készítettek vele.

    A NASCAR Cup Series közvetítésének jogai a Viaplay televíziós vállalatnál vannak, ők pedig egy sajtótájékoztató keretén belül interjúvolták meg a 2007-es Forma-1-es világbajnokot.

    Räikkönen már a Trackhouse-os felszerelésében jelent meg, és augusztus végén fog bemutatkozni a Cup Seriesben a már említett csapat színeiben, Watkins Glenben.

    A finn versenyzőt arról kérdezték, hogy mit tudna elmondani azoknak a Cup Series-ről, akik először néznek majd NASCAR versenyt.

    Nehéz megmondani. A NASCAR elég lazán kezeli a dolgokat”mondta mosolyogva Räikkönen.

    „Nos, manapság az autók sokkal modernebbek, sokkal inkább GT-autók, mint korábban, amennyire én tudom, és elég jól vezethetőek.

    Régebben mentem egy tesztet a (Sprint) Cup Series autóval egy épített pályán, és lehet, hogy úgy néznek ki, mintha egy pajtából jöttek volna ki, de elég jól megépítettek már akkor is, és most már megfelelő váltójuk is van.

    Ettől függetlenül az egész szériában a régi vágású versenyzési mód a jellemző.

    Räikkönen természetesen arról is beszélt, milyen lesz Watkins Glenben bemutatkozni a Cup Series autóval, és mire számít a versenyen.

    „Az egész inkább egy show műsorra hajaz, úgyhogy talán erre érdemes felkészülni a nézőknek”

    – magyarázta Räikkönen.

    Az oválon még durvább a helyzet. Nem tudom mi lesz Watkins Glenben, de az oválon – ahol már versenyeztem korábban – arról szólt az egész, hogy megpróbálod túlélni a futam első felét, aztán a végén elkezdesz versenyezni.

    Nyilvánvalóan sok a baleset, és különösen az oválon nagyon nehéz túlélni, ha egy ütközés van előtted. Akkoriban legalábbis az volt a játék lényege, hogy megpróbáltál kimaradni minden nagyobb bajból, aztán az utolsó 30-20 körben elkezdtél rendesen versenyezni.

    A finnek egyébként gőzerővel készülnek az eseményre, hiszen egy teljes tévéstábot küldenek majd az augusztus 21-én rendezendő versenyre.

    A közreműködésért köszönet Teemu Toikka-nak!