Kategória: NASCAR

  • Volt Le Mans-i győztes mutatkozik be a NASCAR-ban

    Mike „Rocky” Rockenfeller, a DTM korábbi bajnoka, és a 2010-es Le Mans-i 24 órás verseny győztese Watkins Glenben debütál majd.

    A jövő heti Watkins Gleni versenyen így három igazi épített menő is részt vesz majd, hiszen Daniil Kvyat és Kimi Raikkönen már korábban bejelentette indulását.

    A 38 éves Rockenfeller közel két évtizedes sikeres motorsport-karriert tudhat maga mögött, többek között a hétszeres kupagyőztes Jimmie Johnson csapattársa is volt már a Daytonai 24 órás versenyen.

    Mióta a 2000-es évek elején elkezdtem profi versenyzői karrieremet, mindig is figyelemmel kísértem a NASCAR-t” – mondta Rockenfeller. „Mi több, miután összeálltam Jimmie Johnsonnal – a sportág egyik hősével -, a NASCAR iránti tiszteletem és megbecsülésem csak nőtt.

    „Ez egy rendkívül kompetitív sorozat, ahol a világ legjobb versenyzői versenyeznek kerék a kerékkel, egymástól csupán centiméterekre. A hibázási lehetőség a legjobb esetben is minimális.”

    Watkins Glen bármilyen autóval nehéz pálya, de tekintve, hogy milyen érzékeny és nagy a NASCAR Cup Series autója, úgy gondolom, ez még nagyobb kihívás lesz.

    Rockenfeller a Spire Motorsports 77-es autóját fogja terelgetni Watkins Glenben és a szezon késöbbi részében, a Charlotte Roválon.

    Mike egy tehetséges, világszerte elismert versenyző, és örömmel hozzuk őt el a NASCAR világába” – mondta Bill Anthony, a csapat elnöke.

    A Spire Motorsportnál mindenki motivált és elkötelezett, hogy Mike-nak a lehető legjobb körülényeket teremtse elő Watkins Glenben és a Charlotte Roválon.

  • Bubba Wallace: Egy igazi vesztes vagyok!

    Bubba Wallace „csak” második helyet ért el a Michigan International Speedwayen, és utána vállalta a felelősséget ezért.

    A vasárnapi második helyezés Wallace legjobb szezonbeli eredményét hozta, és ez volt a negyedik egymást követő top 10-es finise.

    A pole-ból induló versenyző azonban egy gyors Toyota Camryvel rendelkezett, és úgy érezte, elszalasztotta a lehetőséget, hogy nem nyerte meg a versenyt, és utána rádión keresztül bocsánatot kért csapatától, mondván, hogy cserbenhagyta a 23-as rajtszámú csapatot.

    A csapat azonban hallani sem akart erről, és közölte versenyzőjével, hogy nem csinált semmi rosszat. Wallace 22 kört vezetett a pole-ból és egész délután az élmezőnyben haladt.

    Wallace az utolsó újraindítás után visszacsúszott a harmadik helyre, és sokáig Larsonnal és Joey Loganóval küzdött.

    Amikor 18 körrel a vége előtt visszaszerezte a második helyet, Wallace több mint hat másodperccel volt lemaradva Harvick mögött, és nem tudta behozni a lemaradást.

    „Csak végigjátszottam mindent a fejemben, hogy mit tehettem volna másképp” – mondta Wallace a verseny után.

    Az újraindításnál jó pozícióban voltam. Aztán túl sokáig versenyeztem a Larsonnal és Loganoval… azt hiszem Logano ma szerzett magának egy új Fordos szerződést, mert miatta nyert Harvick.

    „Mindent egybevetve, egy hihetetlen hétvégénk volt. Nagyra értékelem a csapatomat. Bárcsak a győztesek útjára tudtuk volna vinni a Toyotát. Ez egy darabig nyomni fogja a lelkemet. Egy vesztes vagyok. Mindenkit cserben hagytam.”

    Bár Wallace csalódott volt az összesített eredmény miatt, a csapatfőnöke, Bootie Barker és a csapat társtulajdonosa, Denny Hamlin emlékeztette őt a kiváló szereplésére.

    Egyszerűen nagyszerű munkát végeztem egész hétvégén” – mondta Wallace. „Pokolian jó munkát végzett az egész csapat.”

    Szóval, sok pozitívum van ebben, de én olyan ember vagyok, aki inkább a negatívumokat nézi, mint a pozitívumokat. Ezen változtatnom kell, de nagyon akarok nyerni, és ez volt a legjobb lehetőségem idén.

  • Harvick győzelme teljesen felborította a NASCAR pontversenyét

    Kevin Harvick michigani győzelme még azt is eredményezheti, hogy egy győzelemmel rendelkező pilóta kiesik a rájátszásból.

    Kevin Harvick 65 versenyes nyeretlenségi szériát szakított meg vasárnap a Michigan International Speedwayen.

    A Stewart-Haas Racing versenyzője lett az idei szezon 15. győztese, és ezzel minden valószínűség szerint bekerült a rájátszásba, de kiütötte onnan a jelenleg győzelem nélkül álló Martin Truex Jr.-t, aki a pontok alapján a 4. helyezett a bajnokságban.

    Ez egy nagy buborékot hoz létre”mondta Harvick vasárnap. „Azt hiszem, van néhány olyan srác, aki az év valamelyik részében futamot nyert, de azóta nem ment túl jól, nos nekik ez fejfájást okozhat, főleg ha több, mint 16 győztes lesz.

    Már csak három verseny van hátra az alapszakaszból – a következő verseny vasárnap lesz a virginiai Richmond Raceway-en -, és az idő fogytán van, hogy a versenyzők bebiztosítsák helyüket a 16 fős rájátszásban.

    Idén tizenöt különböző versenyző nyert már futamot. Ha az utolsó hetekben Richmondban, Watkins Glenben vagy Daytonában két új győztes lesz, akkor valaki, aki csak egy győzelmet szerzett, a pontok alapján a rájátszásból kiesik.

    Martin Truex Jr. a 4. helyen áll a pontversenyben, de még nincs győzelme, Ryan Blaney pedig a második a pontversenyben, de ő is győzelem nélkül áll.

    Amennyiben mindketten első helyezést érnek el egy-egy futamon, akkor valaki, például a sérülése miatt pontokat veszítő Kurt Busch, Austin Cindric vagy Chase Briscoe kimaradhat a playoffból.

    Alapvetően megpróbáljuk megnyerni a versenyt, de most a michigani futam végén keményen hajtottam, hogy megelőzzem a 19-est (Truex), mert minden pont számít” – mondta Blaney, miután egy késői előzéssel az ötödik helyen ért célba.

    Truex Jr., aki 19 pont hátrányban van Blaney-hez képest, a verseny után elismerte, nincs sok választása: „Tiszta a kép. Futamot kell nyernünk”

    # Versenyző Pont Győzelmek Pole TOP 5 TOP 10
    15 Kurt Busch 485 1 0 5 8
    16 Ryan Blaney 728 0 3 8 11
    *** Már nem bejutó helyek ***
    17 Martin Truex Jr. 709 0 1 3 10
  • 55 évvel nagyapja győzelme után debütál Marco Andretti

    Mario Andretti 1967-ben nyerte meg a Daytona 500-at. Míg fia soha nem próbálta ki magát a NASCAR-ban, unokája a NASCAR-ban folytatja.

    Marco Andretti a Charlotte Roválon fog bemutatkozni majd a NASCAR Xfinity Seriesben, a Big Machine Racing 48-as autójával.

    Andretti 2006 és 2020 között teljes munkaidőben IndyCar-pilótaként versenyzett, és ezidő alatt két futamot nyert.

    Legutóbb a Tony Stewart által szervezett hathetes Superstar Racing Experience (SRX) 2. évadában szerzett bajnoki címet. Két NASCAR legendát, Ryan Newmant és Bobby Labonte-t előzte meg a pontversenyben

    Most azonban magával a NASCAR-ral is felveszi a harcot, még idén, a rájátszás során debütál az Xfinity Series-ben. A 48-as rajtszámú Big Machine Racing Chevrolet Camaro-t fogja vezetni a Charlotte ROVAL-on.

    Az eseményre október 8-án kerül sor, méghozzá elég nagy fontosságú időpontban, hiszen itt fog eldőlni, ki jut be a legjobb 8-ba a NASCAR Xfinity Series rájátszásában.

    A 2021-ben debütáló szervezet a 2022-es szezon során többféle versenyzőt is bevetett. Köztük van Jade Buford, Austin Dillon, Ty Dillon, Tyler Reddick, Kaz Grala és Ricky Stenhouse Jr. is.

    Reddick szerezte meg a Scott Borchetta tulajdonában lévő csapat első győzelmét a Texas Motor Speedwayen.

    Marco lesz a legendás Andretti család első tagja, aki országos szintű NASCAR-futamon indul, mióta a néhai John Andretti részt vett a 2010-es Daytona 500-on.

  • Kevin Harvick közel két év után nyert újra futamot

    Kevin Harvick 65 versenyes nyeretlenségi szériáját szakította meg azzal, hogy megnyerte Michigant, Bubba Wallace lett a második.

    Két évvel ezelőtt Kevin Harvick már a zsebében tudhatta a playoffba jutást, amikor csapatával Michiganbe érkezett, és végül 2020-ban összesen kilencszer nyert.

    Aztán a győzelmek 65 egymást követő versenyen és majdnem két teljes éven át elkerülték őt – egészen a mai napig, amikor a 46 éves versenyző kihasználta a körülötte lévő versenyzők baklövéseit, az élre ugrott és már nem nézett hátra.

    Harvick győzelme pályafutása 59. győzelmét aratta a Cup Series-ben – de ami még fontosabb, hogy ezzel a győzelemmel a rájátszásba került.

    A versenyen sokáig domináló Christopher Bell – aki megnyerte az első szakaszt – és Denny Hamlin – ő pedig a második szakaszt nyerte – kettős közül egyik sem tudta behúzna a győzelmet. Előbbi Ross Chastaint nyomta a falra, és emiatt összetörte az autóját, utóbbinak pedig a boxcsapata hibázott az utolsó kiállásnál.

    Chastainnek, és csapattársának Daniel Suareznek is esélye volt persze a győzelemre, azonban pont ezelőtt a baleset előtt álltak ki, és így elvesztették addigi előnyös pozíciójukat a sárga miatt. Suarez a végén még defektet is kapott, ami miatt 25. lett, csapattársa mögött.

    A pole-ból induló Bubba Wallace-nak nem volt meg a tempója a verseny hajrájára, de így is bejött másodiknak, 4 másodperccel lemaradva Kevin Harvick mögött.

    A versenyen több baleset is történt, a legnagyobb kb. 20 körrel a verseny megkezdése után Kyle Busch-t és Austin Cindricet is érintette. Bár mindkét versenyző kiesett, utóbbi valószínűleg még napokig érezni fogja testén a becsapódás utóhatásait.

    Érdemes még megemlíteni Cole Custer tüzes versenybefejezését. A 41-es autó lángoló kerékkel érkezett vissza a boxba, de szerencséje nem lett baja a versenyzőjének.

    Harvick megkavarta a bajnoki pontállást

    A bajnokságban élesedik a küzdelem, hiszen Kevin Harvick győzelmével immáron 15 győztesünk van idén, így a sokáig a rájátszás határán táncoló Ryan Blaney és Martin Truex Jr. kettősből egy – Truex – jelenleg kieső helyen áll, 19 ponttal lemaradva riválisától.

    Végeredmény

  • Veszélyben a mai IndyCar és NASCAR verseny is!

    Az IndyCar és a NASCAR szervezői is időjárási nehézségekkel szembesültek, mindkét helyszínen viharos az időjárás.

    A NASCAR Cup Series Michiganben versenyezne, ám a Aaron Studwell, a RaceWeather újságírója szerint egyre kisebb az esély arra, hogy ez megtörténjen.

    A rajtot így is előrehozta a széria magyar idő szerint 21:03-ra, azonban a zivatarlánc egyre jobban közelít a pálya felé.

    https://twitter.com/RaceWeather/status/1556331714074509319

    Studwell magyar idő szerint 19:30-kor 30% esélyt látott arra, hogy ma megrendezésre kerül a Cup Series versenye.

    Michiganben magyar idő szerint 02:49-kor van napnyugta, és nincs világítás. A 100. kör után lehet majd hivatalos eredményt kihírdetni, ha esik az eső. Valószínűleg 90-120 percbe telne, hogy a NASCAR felszárítsa a pályát.

    A helyzet Nashville-ben, az IndyCar verseny helyszínén sem sokkal jobb. Ott 8 órakor kérték arra a nézőket, hogy villámlás miatt húzódjanak biztonságos helyre.

    Az amerikai törvények szerint ha egy kültéri esemény 30 kilóméteres körzetében villámlást észlelnek, akkor minimum 30 percig be kell szüntetni a rendezvényt.

    A pálya közleménye szerint a következő bejelentésig mindenkinek biztonságos helyen kell maradnia.

  • SZENT SZ*AR! Így reagált Hamlin Bubba Wallace pole-jára

    Denny Hamlin a michigani pálya médiaközpontjának túlsó oldalán ült egy széken, és tátott szájjal figyelte, ahogy Wallace pole kört autózik.

    A tévé Bubba Wallace 23-as számú McDonald’s Toyotáját mutatta, amint a 2 mérföldes pályán száguldott, utolsóként az időmérőn.

    Pillanatokkal azután, hogy Wallace áthaladt a célvonalon, Hamlin csak annyit mondott: „A francba.

    Ezután felállt, és egy másik tévére nézett, amelyen az időmérő és a pontszámítás volt látható.

    Szent sz*r, ez gyors volt” – jegyezte meg Hamlin.

    Hamlin, a 23XI Racing társtulajdonosa még a versenyzője előtt tudta – egy rádióhiba miatt -, hogy Wallace most szerezte meg karrierje első NASCAR Cup Series pole-ját.

    A 23XI Racing versenyzője 190,703 mérföld/órás sebességgel repesztett a MIS-en. Ő volt az egyetlen versenyző, aki 190 mph felett teljesített.

  • Larson elismerte kapitális hibáját, és nagyon kínosan érzi magát

    Kyle Larson még Indianapolisban ütközött bele Ty Dillonba óriási sebességgel, mely végül kiderült, hogy a saját hibájából történt.

    Kyle Larson elmondta, hogy szégyelli a múlt hétvégi hibáját, és hálás azért, hogy Ty Dillon nem sérült meg, amikor belecsapódott riválisa autójába az Indianapolis Motor Speedwayen.

    Ez csak egy buta hiba volt” – mondta Larson szombaton Michiganban a Dillonnal történt incidensről.

    Mélyen fékeztem, és egyszerűen elrontottam. Reméltem, hogy mire újra kontroll alá tudom hozni az autót, akkor el tudom majd kerülni őket.

    Amikor rájöttem, hogy neki fogok ütközni (Ricky Stenhouse Jr. autójának), megpróbáltam mindent megtenni, hogy jobbra forduljak és mindkettőjüket elkerüljem. Nyilvánvalóan ez nem sikerült.

    Kínos. Nagyon rosszul érzem magam, amiért kiütöttem Tyt, és nagyon hálás vagyok, hogy ő és én is biztonságban vagyunk, és nem sérültünk meg komolyan. Mindkettőnknek ijesztő volt.

    Stenhouse együttérzett Larsonnal, és elismerte, hogy a múlt héten nem volt egyszerű kezelni a Next Gen autókat.

    Ha egy kicsit benézed a fékpontodat, akkor nincs menekvés” – magyarázta Stenhouse.

    Dillon azt mondta, Larson autójának becsapódása meglepetésként érte őt, és ez volt talán a legrosszabb része az egész ütközésnek.

    Általában, amikor a falnak ütközöl, vagy látod, hogy valami jön, megfeszíted a magad, megfeszíted az izmaidat, amennyire csak tudod – én legalábbis így teszek” – mondta Dillon. „Azt hiszem, talán emiatt máshogy érzed a becsapódásokat a tested különböző részein.

    Dillon elismerte, hogy egészen péntekig fájt mindene.

    A 3-as autó sofőrje elmondta, hogy nem volt dühös, amikor Larson a baleset után odament hozzá.

    Nem voltam mérges” – mondta Dillon. „Túl jó versenyző ahhoz, hogy szándékosan csináljon ilyet. Ismerem Larsont.

  • A NASCAR rajongók már nagyon várják Ricciardo érkezését

    Köztudott tény, hogy Daniel Ricciardo hőse Dale Earnhardt, és ha a Forma-1-es karrierje az év végén véget érni, a NASCAR tárt karokkal várja őt.

    Felröppentek a hírek, miszerint Daniel Ricciardonak idő előtt fel kell bontania a szerződését, mivel 2023-ban valaki mást akar a helyére a McLaren. Ennek fényében a NASCAR-rajongók sürgetik a Trackhouse Racinget, hogy minél előbb keresse meg a Forma-1-es sztárt egy visszautasíthatatlan ajánlattal.

    Az Alpine Oscar Piastrit nevezte ki a távozását bejelentő kétszeres világbajnok Fernando Alonso helyére.

    Néhány órával később azonban Piastri bejelentette, hogy nem fog az Alpine-nál versenyezni, mivel nem írt alá semmilyen szerződést. Most a hírek szerint Piastri inkább a McLarenhez csatlakozhat. Ezzel Daniel Ricciardo teljesen kiszorulna a Forma-1-ből.

    Ricciardo lehetőségekben fog lubickolni a rajongók szerint

    Ricciardo már fiatal kora óta hatalmas NASCAR-rajongó. Annak ellenére, hogy ausztrál, nagyon élvezi minden alkalommal, amikor az Egyesült Államokba megy egy-egy futamra.

    Mivel gyerekkorában lelkes szurkolója volt Dale Earnhardtnak, ezért vezethette a legenda egyik korábbi autóját.

    A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown megígérte neki, hogy vezetheti a tulajdonában lévő Earnhardt-autót, ha dobogót szerez a McLarennek, ami 2021-ben Monzában egy futamgyőzelem formájában meg is történt.

    A hír hallatán, hogy Ricciardo F1-es karrierje úgy tűnik, véget érhet, sok NASCAR-rajongó a Twitteren sürgette a Trackhouse Racinget, hogy adjon neki egy ülést.

    Ricciardónak különösen a NASCAR-t kellene megnéznie, mindig is erre vágyott, és a nemzetközi érdeklődés egyre nagyobb, főleg a Project 91 miatt” – írta egy rajongó.

    Egy másik így folytatta: „Ricciardo nem úgy teljesített, ahogy remélték. Szerintem az F1-ben talál majd lehetőséget, de ha nem, akkor az Indycar és a NASCAR sem bánná, ha náluk állna rajthoz.

    A Trackhouse Racing egy NASCAR Cup Series csapat, amelynek tulajdonosa Justin Marks és a rapper, Pitbull. Nemrég a címlapokra kerültek a Project 91-es vállalkozásuk miatt. Ez a projekt lehetővé teszi a csapat számára, hogy egy harmadik autó keretein belül bármilyen autósport sztárnak lehetőség juttasson a NASCAR-ban.

    Az első név, aki leszerződött hozzájuk nem más, mint a korábbi F1-es bajnok Kimi Räikkönen.

  • Bubba Wallace indul a pole-ból Michiganben!

    Bubba Wallace indulhat a pole-ból a hétvégi michigani versenyen, miután a Toyoták ismét jól teljesítettek az egész időmérőn.

    Bubba Wallace magabiztosan érkezett Michiganbe, miután az év korábbi részében tartott gumiteszt után nagyon jónak érezte autóját. Ez a magabiztosság ezúttal helyén való volt, és megszerezte az első helyet.

    Második Wallace márkatársai, Christopher Bell és Kyle Busch végeztek. A hat Toyotából csak Ty Gibbs nem jutott be a legjobb 10-be – igaz Gibbs így is épphogy csak lecsúszott, és a 11. lett. Martin Truex Jr. a 7., Denny Hamlin a 9. helyről várhatja majd a holnapi versenyt.

    A Team Penske (és a Ford) zászlaját a hazai pályán versenyző Joey Logano, valamint az előző versenyen második helyet elérő Austin Cindric vitte, ők a negyedik és ötödik helyre kvalifikálták magukat.

    Tyler Reddick a 6., Kyle Larson a 8., Erik Jones pedig a 10. lett a Chevrolet-s armadából, mely a versenyen biztosan jobb eredményre számít a versenyzőitől.

    A jelenleg 15., rájátszást érő helyen álló Ryan Blaney időmérős teljesítménye mindössze a 24. helyre volt elegendő, ami azért érdekes, mert a tavalyi versenyt a 12-es autó pilótája nyerte, és az idei évben is sokat jelentett volna neki egy futamgyőzelem, a playoffba való bejutás bebiztosításához.

    A bajnokságot vezető Hendrick Motorsportsos Chase Elliott a 13. helyről vághat majd neki a vasárnapi versenynek.

    Rajtsorrend