Kategória: NASCAR

  • Próbáltam kiszállni, és csak azt láttam, hogy csak úgy lifeg a jobb lábam

    Kyle Busch 2015-ben nyerte első bajnoki címét, azonban az út, ami ide vezetett, fájdalommal, és megpróbáltatásokkal volt tele.

    Kyle Busch 2015-ben, mint ahogyan minden addigi évben bajnoki esélyesként érkezett meg a szezonba, azonban már az első verseny előtt olyan dolog történt vele, amely teljesen megváltoztatta karrierjét.

    A Daytona 500-at megelőző Xfinity futamon a kétszeres bajnok is indult, és ahogy a futam vége közeledett, megpróbált előretörni a mezőny közepéről.

    A csapattársam, Erik Jones mögött voltam” – meséli Busch a roadandtrack.com újságírójának, Alanis Kingnek. „A belső sávban voltunk, de nem igazán tudtunk előrébb menni, picit be voltunk ragadva. Kerestem a rést, hogy megindíthassuk a támadást, és végül a célegyenesnél megláttam a lehetőséget.

    Nem sokkal a rajt-cél vonal után odaértem a hátsó lökhárítójához, és elkezdtem tolni. Normális esetben ott még nem szabad ezt mert meginoghat az előtted lévő autó, de én korábban akartam kezdeni.

    Túl korán kezdtem…

    Jones autója megcsúszott, Busch pedig próbálta őt kikerülni, de mindeközben az ő autója is kipörgött, és óriási sebességgel a belső falba csapódott.

    Ahogy csúsztam a fal fele, arra gondoltam, hogy muszáj leszek bekormányozni az autót valamilyen irányba” – mondta Busch. „Nem szabad frontálisan becsapódnom.

    Mégis ez történt, ráadásul Busch a gáz és a fékpedálon hagyta a lábait – ilyenkor szokás felhúzni onnan azokat – így mindkét lába eltörött. A kétszeres bajnok eleinte csak arra koncentrált, hogy levegőhöz jusson, de aztán úgy tűnt, minden rendben van.

    Minden rendben volt. Nem volt agyrázkódásom. Nem ütöttem be a fejem. Még a nyakam sem fájt. Egész normálisan visszanyertem a lélegzetemet, és picit kezdtem megnyugodni.

    Kyle Busch
    Kyle Busch ijesztő balesete Fotó: Brian Lawdermilk/Getty Images/NASCAR Media

    Busch szezonja majdnem véget ért egy pillanat alatt

    Az autó lángolt. Kicsi volt a tűz – csak némi felesleges üzemanyag gyulladt be a motorháztető környékén -, de Busch biztosra akart menni. Ledobta az ablakhálót, kicsatolta magát, és úgy helyezkedett, hogy az ablakon keresztül kiszálljon az autóból.

    A jobb lábam csak úgy lifegett” – mondta Busch. „Azt gondoltam: ‘Ó, Istenem. Eltört a jobb lábam.’ Jól van. Még mindig ki kell szállnom az autóból. Meg akartam emelni a bal lábamat, és abban is óriási nyilalló fájdalmat éreztem.

    Busch olyan erősen húzta magát a karjaival, ahogy csak tudta, miközben biztonsági dolgozók és mentőautók vették körül. Kiszállt, és a földre feküdt, a közelében lévő összetört autóját egy tűzoltó készülék fehér permete borította be.

    Az első gondolatom az volt a műtét előtt, hogy nem tudok majd részt venni a holnapi Daytona 500-on” – nevetett. „Majd az orvosok azt mondták, hogy valószínűleg még a következő versenyt is ki kell hagynod.

    Kyle Busch a májusi All-Star versenyen tért vissza a Cup Seriesbe, kevesebb mint három hónappal balesete után.

    Az ezt követő első négy pontversenyen egyszer végzett az első 10-ben, és kétszer összetörte autóját. Úgy érezte, hogy túlerőlteti a dolgokat.

    Gyorsak voltunk” – mondta Busch. „De rögtön nyerni akartam, és ezt a hősies pillanatot filmszerűvé tenni. Aztán rá kellett jönnöm, hogy a valóság nem így működik.”

    A Cup Series-ben júniusban volt egy szabad hét, és Busch ezt használta ki, hogy rendet tegyen a saját fejében. Ez elég jól sikerült, hiszen a szünet utáni első versenyét Sonomában megnyerte.

    Kyle Busch
    A „cukrosbácsi” révbe ért Fotó: Jared C. Tilton/NASCAR via Getty Images/NASCAR Media

    Kórházból a bajnoki címig

    A NASCAR közölte, hogy engedélyezi Buschnak, hogy részt vegyen a rájátszásban, amennyiben be tud kerülni pontok (a legjobb 30-ban kellett lennie) és győzelmek alapján. Ehhez az kellett, hogy az „El kell indulnod minden versenyen” szabály alól felmentsék őt.

    Busch nem sokkal Sonoma után zsinórban három futamot nyert, majd visszakúszott a legjobb 30 közé. Miután a szezon egyharmadát kihagyta, hirtelen rájátszásbeli versenyző lett.

    A 26. vagy 27. helyen álltunk a pontversenyben” – mondta Busch. „Aztán amikor jött a rájátszás, akkor hirtelen holtversenyben az élen álltam. Ez tökéletes volt.”

    A 2023-ban új csapathoz igazoló Busch a rájátszás összes fordulóján könnyen áthámozta magát, és ott lehetett a bajnoki döntőben, melyet akkor a Homestead-Miami Speedwayen rendeztek.

    A döntőt megelőző hét borzalmas volt, mert mindenki azt mondta, hogy nem érdemlem meg, hogy itt legyek. Úgyhogy mindenkinek meg akartam mutatni, hogy igenis jogosan jutottam el idáig.

    A verseny nagy részébe a négy döntős versenyző – Busch, Kevin Harvick, Martin Truex Jr. és Jeff Gordon – egy tempón volt, így a 18-as autó sofőrje tudta, hogy nehéz dolga lesz.

    Ahogy azonban lement a nap, a 18-as autó egyre gyorsabb lett, és egy késői újraindítást követően az élre tudott állni.

    Busch 1,6 másodperces előnnyel jött ki a négyes kanyarból a bajnoki döntő utolsó körében Harvickkal szemben és megnyerte élete első Cup Series bajnoki címét.

    Egy pokoli baleset, két eltört végtag és a kérdés után, hogy vajon vissza tud-e térni egyáltalán, bajnok lett. Néhány évvel később, 2019-ben újra megismételte ezt a sikert – igaz kevesebb drámával.

    Tudod, amikor meglátod a kockás zászlót, egy könnycsepp gördül végig az arcodon” – emlékezett vissza Busch. „Csodálatos érzés.

  • Egyre több utcai és épített pálya kerülhet be a NASCAR naptárába

    A közelmúltban Steve O’Donnell, a NASCAR operatív igazgatója a Corey LaJoie podcastjében volt vendég, ahol a széria jövőjéről beszélgettek.

    LaJoie arról kérdezte őt, hogy milyen lehetőségei vannak annak, hogy a NASCAR az Egyesült Államokon kívül is versenyt rendezzen.

    Kanada áll a lista tetején, mert ott már többször is jártunk” – mondta Steve O’Donnell. „Voltunk Montrealban az Xfinity Series-szel, illetve Mosportban, a Truck Series-szel.

    Az egyik dolog amit sajnálok, hogy még nem vittük el oda a NASCAR Cup Series-t. Ugyanez a helyzet Mexikóval. Szóval mindkét helyről nagy az érdeklődés. Mexikóváros, Guadalajara, Monterrey, mindannyian beszélnek velünk, Montreal, Toronto.

    Persze mindez nagyon izgalmas, azonban a naptár 36 futamból áll, és nagy kérdés, hogy vajon mennyire tudja az egyensúlyt megtalálni a sportág anélkül, hogy túlságosan sok oválpálya tűnjön el a naptárból.

    Ráadásul a jelenlegi, 36 futamos szezont sem nagyon lehet már tovább hosszabbítani.

    Ez egy jó kérdés” – elmélkedett a NASCAR operatív igazgatója Corey LaJoie azon kérdésére, hogy miként fogja egyensúlyozni a versenyeket a sorozat.

    A rajongóink imádják a rövid oválokat és alapvetően az oválokat. Nem akarjuk, hogy a naptárban 30 utcai vagy épített pálya legyen. Egyensúlyt kell teremtenünk, hogy hova viszünk el egy-egy futamot.

    Arra utalt, hogy a NASCAR-pályák egészséges keverékére van szükség. Jelenleg négyféle pálya létezik: rövid, valamint másfél mérföldes oválok, superspeedwayek és épített, valamint utcai pályák.

    Egyik típus sem dominálhatja a másikat, különben elriasztja a versenyzőket, a csapatokat és a szurkolókat.

    2023-ban például egy új utcai pálya érkezik a naptárba igaz ez nem egy ovált, hanem egy épített pályát tolt ki – Road Americát.

  • Ricciardo ott akar lenni jövőre néhány IndyCar és NASCAR versenyen

    Daniel Ricciardo az F1TV-nek adott interjút az F1-es szezont lezáró Abu-Dzabi Nagydíj végeztével, és ott beszélt amerikai terveiről.

    Daniel Ricciardo utolsó versenyét teljesítette a Forma-1-ben, és erősen zárt, hiszen a 9. helyen ért célba.

    A verseny után az F1TV szakértőinek vendége volt, és természetesen az IndyCar kommentátora, James Hinchcliffe vetette fel a kérdést, hogy melyek a jövő évi tervei az USA szériáival kapcsolatban.

    Vannak terveim. Szeretnék nézőként ott lenni néhány IndyCar és NASCAR versenyen” – mondta Ricciardo az F1TV-nek.

    Különösen szeretem Talladegát, és ott még soha nem jártam, szóval az mindenképp egy olyan verseny, amelyre szeretnék kilátogatni.

    Az ausztrál versenyző hozzátette, rengeteg IndyCar-os ismerőstől kapott üzeneteket, hogy igazoljon át oda, a válasza pedig az volt, hogy „valószínűleg nem riválisként, hanem nézőként, de találkozni fogunk jövőre.”

    Mindig nézem a versenyeket a tévében, és tudom, hogy nagyszerű versenyeket futnak a srácok.

    Hinchcliffe ezután csak egy tesztre próbálta rávenni Ricciardót, miközben a műsorvezető Will Buxton ismertette az ausztrállal, hogy „ugye tudod, hogy nem muszáj ovál versenyeken indulnod?

    Nem, nem köszi srácok, de nem akarok versenyezni, szeretnék egy kis szünetet tartani” – mondta mosolyogva Ricciardo.

    Biztosak lehettek benne, hogy találkozunk jövőre, de csak mint szurkoló leszek jelen.

    Ezzel tehát gyakorlatilag 100%-ig lezárhatjuk azt a kérdéskört, hogy vajon Ricciardo indulni fog-e bármilyen amerikai versenyen – legyen szó NASCAR-ról vagy IndyCar-ról – 2023-ban.

  • Brutális baleset, nyolcszor pördült meg a levegőben az autó, majd kigyulladt

    Bár a NASCAR szezon véget ért, a széria nevelőszériáinak futama nem álltak le, és ezeken a versenyeken általában láthatunk nagy borulásokat.

    Ehhez foghatót viszont ritkán!

    Ezúttal a Legends Car széria látogatott el a Fayetteville Motor Speedway salakos borítására, ahol a Dirt Nationals nevű rendezvény első napját tartották pénteken.

    A Legends Car versenyzés az autóversenyzés egy olyan stílusa, amelyet elsősorban az izgalmas versenyzés elősegítésére és a költségek alacsonyan tartására terveztek.

    A versenyautók karosszériái az 1930-as és 1940-es évek amerikai autóinak 5/8 méretarányú másolatai, amelyeket Yamaha XJ1250, FJ1200 (mindkettő léghűtéses) vagy 2018-tól FZ09 (vízhűtéses) motorok hajtanak.

    A NASCAR-ban is befutott versenyzők közül többen is itt bontogatták szárnyaikat fiatal korukban, többek között Chris Buescher, Ryan Blaney, Joey Logano, Kyle Busch, és Kurt Busch.

    Ebben a balesetben a 30-as autóban ülő River Neighbors volt a szenvedőalany, aki két másik versenyző ütközése miatt repült a levegőbe, majd jópár fordulat után landolt a pályán.

    Szerencsére a versenyző kisebb zúzódásokkal megúszta az esetet, és végül ki tudott szállni rommá tört autójából.

  • Szavaztak a riválisok, ők lesznek a NASCAR következő bajnokai

    A USA Today egy érdekes közvélemény-kutatást tartott a NASCAR versenyzők között, és kiderült szerintük ki lesz a következő bajnok.

    Az újság több korábbi bajnokot is meginterjúvolt, de voltak olyanok is, akik még nem érték el a NASCAR legáhítottabb címét.

    Ki lesz a NASCAR következő olyan bajnoka, aki még nem nyerte meg a címet?

    Daniel Suárez: Éppen vele beszélgetsz.

    Joey Logano: Valószínűleg Ryan Blaney. Látom, hogy mennyit fejlődött az elmúlt években, és a sebessége is megvan hozzá. Szóval azt mondanám, hogy egyre közelebb és közelebb kerül évről-évre. Az elmúlt években minden évben folyamatosan a nyolc közé jutott, és úgy gondolom, hamarosan be fog jutni a legjobb négybe is.

    https://500miles.hu/nascar/joey-logano-a-nascar-cup-series-2022-es-bajnoka/

    Bubba Wallace: Ryan Blaney.

    Chase Elliott: Ryan Blaney.

    Ryan Blaney: Nem akarom magamat mondani, mert az túl nyilvánvaló lenne, mintha a saját egódat akarnád simogatni. De nyilvánvalóan szeretnék én lenni az.. Rajtam kívül [William] Byron is erős kandidáns. Nyilvánvalóan Denny Hamlin is megérdemelne egy NASCAR Cup Series bajnoki címet.

    Austin Cindric: Nehéz nem Denny Hamlint mondani. Nagyon közel került hozzá, és szerintem ő a legreálisabb válasz.

    Ross Chastain: Ross Chastain.

    Kyle Larson: William Byron. Úgy érzem, hogy nagyon céltudatos, nagyon koncentrált, nagyon keményen dolgozik, és rengeteg tehetséggel rendelkezik, mentálisan pedig elég kemény. Egyszerűen NASCAR-bajnoknak tűnik.

    Martin Truex Jr: Christopher Bell.

    Alex Bowman: William Byron.

    Brad Keselowski: Én William Byront mondanám. Fejlődik, érik, és egy nagyszerű csapatnál van. Szerintem össze fog jönni neki hamarosan a NASCAR Cup Series cím.

    William Byron: Önző módon nyilván magamat mondanám. Ezen kívül rengeteg lehetőség van. Denny Hamlin jut eszembe. Annyira konzisztens, hogy szerintem valamikor össze fog jönni neki, ráadásul egy nagyon intelligens versenyző, és tudja, hogyan kell nyerni.

    Harrison Burton: Szerintem sok jó fiatal srác van, aki még nem nyert. William Byront mondanám. Sokszor volt gyors, sok futamot nyert, szóval valószínűleg egy nap ő is [bajnok] lesz.

    Összesítés arról, hogy a megkérdezett versenyzők szerint ki lesz a következő NASCAR Cup Series bajnok:

    1. William Byron (5)
    2. Ryan Blaney (3), Denny Hamlin (3)
    3. Daniel Suarez (1), Ross Chastain (1), Christopher Bell (1)
  • Megvan Kyle Busch (egyik) új szponzora

    Busch 8-as autóján jövőre is látható lesz a Lenovo, amely korábban már Tyler Reddicket is szponzorálta a NASCAR Cup Seriesben.

    Kyle Busch és a Joe Gibbs Racing hosszú és elhúzódó, ám sikertelen szerződéstárgyalást zárt le 2022-ben. A bejelentésre, hogy nem folytatják együtt a szezon közepén került sor, azonban ekkora már rég tudni lehetett, hogy Busch több mint 10 év után először nem lesz „cukrosbácsi”.

    A Mars Wrigley, az M&M anyavállalata 15 éven át volt Busch főszponzora. Azonban úgy döntöttek, hogy véget vetnek ennek a kapcsolatnak, mivel „A sportmarketing stratégiánkban egy kis váltás történt. A fogyasztói bázisunk nagyon disztributív.

    Ekkor jött képbe a Richard Childress Racing, a NASCAR egyik legrégebben működő csapata, amely Tyler Reddick helyére leigazolta őt, azonban azt még a hivatalos bejelentéskor nem lehetett tudni, hogy kik lesznek a szponzorai.

    Most azonban kiderült, hogy a számítógépgyártó Lenovo jövőre is szponzorálja majd a Richard Childress Racing 8-as számú Chevrolet-jét – a Sport Business Journal cikke szerint.

    Ezt a hírt az RCR is megerősítette, bár arról nem adtak pontos felvilágosítást, hogy hány versenyen fog megjelenni a Lenovo logó a 8-as autón.

    A multinacionális vállalat, amely 60 milliárd dolláros éves bevétellel rendelkezik és 180 piacon tevékenykedik, dollármilliókat költ a motorsportra különböző partnerségek keretében, amelyek között szerepel az F1, valamint a MotoGP, ahol ők a Ducati gyári csapatának névadó szponzorai.

    Az SBJ-nek adott mai megerősítéstől eltekintve az RCR még nem jelentette be hivatalosan a Busch jövő évi szponzorait.

  • Vajon ki, mikor, és hogyan törleszt majd a sérelmekért?

    Sok alkalommal hallottuk NASCAR versenyzők szájából idén – khm, Denny Hamlin -, hogy gyűlnek a sérelmek, és egyszer jön a törlesztés.

    De vajon mikor és hogyan? – teszi fel a kérdést Richard Allen, az insidecircletrack.com újságírója.

    Az ígéretek szerint azok a versenyzők, akiket valamikor a szezon során sérelem ért, akkor állnak majd bosszút, amikor az a legjobban fáj.

    A rajongók, a média, sőt más versenyzők is leggyakrabban a Cup Series versenyzőjét, Ross Chastain-t, valamint az Xfinity Series pilótáit, Ty Gibbs-t és Noah Gragson-t nevezték meg ebben a spekulációban.

    Mindegyikük különböző alkalmakkor olyan incidensekbe keveredett, amelyek más versenyzők autóiban kárt okoztak, vagy akár kieséshez vezettek.

    Úgy tűnik, az idő, amikor a legjobban fájna, sosem jött el. Chastain nemcsak végigjutott a NASCAR rájátszáson a bajnoki négyesbe, de a Phoenix Raceway-en rendezett szezonzárón neki volt a legnagyobb esélye levadászni a végén Joey Loganot, és végül bajnoki második lett.

    Ráadásul Chastain pont azt az embert ütötte ki a Martinsville Speedwayen bemutatott fantasztikus manőverével, akivel a legtöbb összeütközése volt az idei szezonban. Denny Hamlint. Hamlin azonban mintha fátylat vetett volna ezekre a sérelmekre.

    https://500miles.hu/nascar/video-chastain-manovere-minden-kameraallasbol/

    Annak ellenére, hogy az idei évben több incidensben is aktív résztvevők voltak – sőt sokszor még egymás ellen is vétkeztek – Gibbs és Gragson az Xfinity Series két legtöbbet nyerő versenyzője volt az idei év során, és közöttük dőlt el a bajnoki cím is.

    Fájtak a megtorlások?

    Igen, volt egy-két eset, amikor azt lehet mondani, hogy a visszavágás (nagyjából) megtörtént, például amikor Denny Hamlin a külső falnak szorította Chastain-t Poconóban. Azonban erre nem mondhatjuk rá, hogy akkor történt a dinnyés ember szempontjából, amikor a legjobban fájt.

    Amikor Gibbs a csapattársát, Brandon Jonest a külső falnak lökte Martinsville-ben, majd megszerezte az Xfinity-győzelmet, sokan úgy gondolták, hogy ha a csapattársa nem is adja vissza a kölcsönt az utolsó versenyen, a mezőnyben lesz annyi igazságérzet, hogy nem engedi nyerni a Joe Gibbs Racing versenyzőjét.

    Mégis ő nyerte a futamot, és ezzel ő lett a bajnok is.

    Gragson és Gibbs jövőre már a Cup Seriesben mérhetik össze tudásukat újoncként, miközben Hamlin és Chastain valószínűleg idén is harcba száll majd a bajnoki címért. De vajon mikor fognak elszabadulni az indulatok?

  • Bubba Wallace készen áll a 2023-as szezonra!

    Bubba Wallace bármennyire is várta már a NASCAR Cup Series szezonzáró utáni pihenőt, még jobban várja, hogy elkezdődjön a 2023-as szezon.

    Wallace és csapata, a 23XI Racing az év második felében jelentős lépéseket tett előre. És a kemény munka gyümölcse a konzisztensebb eredményekben – többek között egy győzelemben – mutatkozott meg.

    Éppen ezért a Cup Series egyetlen fekete versenyzője még soha nem volt ennyire optimista az előtte álló szezont illetően.

    Már csak az is bizakodással tölt el, hogy mennyivel jobbak voltunk az év végi Phoenix-i versenyen, mint az év elején” – magyarázta Wallace.

    Az év végére rájöttünk, hogy miként kell beállítani az autót, de jelenleg úgy érzem, a megfelelő emberek dolgoznak a feladaton.

    A számok alátámasztják Wallace szavait a változatos szezonjáról. Csapata az év első felében (18 versenyen) ötször nem ért célba, és mindössze két top 10-es helyezéssel zár.

    Az év második felében Wallace győzött a Kansas Speedwayen, nyolc top10-es helyezést és 93 kört vezetett, és mindössze kétszer esett ki – igaz ebben benne volt a Kyle Larsonos akciója is.

    https://500miles.hu/nascar/hivatalos-bubba-wallace-t-eltiltottak-nem-indulhat-miamiban/

    A 23XI Racing versenyzője elmondta, hogy az egyik legfőbb segítség Kurt Busch volt, aki folyamatosan tanácsokkal látta el őt.

    Kurt azt mondta, hogy minden sárga zászlót, minden szakaszt kezeljek úgy, mintha egy új verseny kezdődne. Ne rágódjak azon ami eddig történt” – mesélte Wallace.

    Amennyire Wallace a jövőre tekint, annyira a 23XI Racing is ugyanezt teszi. A szervezet felkészülése a 2023-as szezonra az eddigi legnyugodtabb lesz, hiszen a csapat nem izgul, hogy felkészüljön a debütálásra (2021) vagy egy újabb autóval (2022) bővüljön.

    Wallace 2023-ban karrierje legjobb éve után fog pályára lépni, igaz, a mezőny egyik leggyorsabban fejlődő sztárját, Tyler Reddicket kapja majd meg csapattársnak. És míg Kurt Busch-ra inkább mentorként tekintett, addig Reddick valószínűleg igazi csapaton belüli riválisa lesz.

  • Itt van az újabb nemzetközi terjeszkedés, pályán a NASCAR Le Mans-i gépe

    A NASCAR ezúttal Brazília felé veszi az irányt, és új szériát indít, miközben újabb fontos tesztkilométereket tett meg a Garage56 gép.

    • A NASCAR bejelentette, hogy létrehozza a NASCAR Brasil Sprint Race-t. Ez lesz a szervezet negyedik nemzetközi versenysorozata, és az első Dél-Amerikában. A 2023-ban induló sorozat a széria és a brazíliai GT Sprint Race versenysorozat közötti partnerség keretében jön létre. A NASCAR Brasil Sprint Race a NASCAR Mexico Series, a Pinty’s Series (Kanada) és a Whelen Euro Series mellett a negyedik nemzetközi sorozat, amely a NASCAR zászlaja alatt versenyez majd. 2023-ban a sorozat versenyei három kontinens 12 különböző országában zajlanak majd.
    • A Hendrick Motorsports által épített Le Mans 24 órás Garage56-os versenyautó első verziója kedden kétnapos tesztelési sorozatot zárt a Virginia International Raceway-en. A nevezés – a Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 versenyautó módosított változata – a NASCAR, a Hendrick Motorsports, a Chevrolet, az IMSA és a Goodyear együttműködésével jött létre. Mind a négy szervezet képviselői jelen voltak a teszten, ahol Mike Rockenfeller vezette az gépet. A projekt technikai vezetője, a hétszeres Cup Series bajnok Chad Knaus szerint ez az autó már nagyon közel áll ahhoz, amivel jövőre versenyezni fognak a legendás 24 órás versenyen.

    Elliott szórakozik, máshol pedig Ty Gibbs NASCAR-os jövője a tét

    • Chase Elliott a Nitro Rallycrossban vett részt a múlt hétvégén és elmondta, sokkal jobban tetszik neki a széria közege. „Nagyon jó volt itt menni, mert mindenki nagyon laza, szóval nagyon jó. Nem ezt szoktam meg, minden nagyon máshogy megy a NASCAR-ban. Szóval igen, jó volt idejönni és szimplán jól érezni magam.
    • Spekulációk láttak napvilágot arról, hogy Ty Gibbs a 18-as rajtszám helyett miért az 54-es rajtszámmal indul jövőre a NASCAR Cup Seriesben. Bob Pockrass szerint a legfőbb ok az volt, hogy elkerüljék a Ty Gibbs és Kyle Busch közötti összehasonlításokat. Ezzel együtt Pockrass azt is felvetette, hogy a JGR nem akarta, hogy Ty Gibbs – aki Joe Gibbs unokája – ugyanarra a sorsra jusson, mint Austin Dillon, aki Richard Childresstől megkapta Dale Earnhardt legendás 3-as rajtszámát, a szurkolók – és néhány rivális – pedig azóta is ezüstkanálnak hívják őt.
  • 2023 után tényleg összeomlik a Joe Gibbs Racing?

    Újabb rossz hírek láttak napvilágot a Joe Gibbs Racinggel kapcsolatosan, méghozzá az, hogy a FedEx és Denny Hamlin is távozhat 2023 végén.

    A NASCAR holtszezonjának legfontosabb része lassan véget ér, mivel a legfontosabb kérdések Ryan Preece és Ty Gibbs átigazolása miatt eldőltek. Azonban soha nem lehet elég korán előre tekinteni.

    A Sports Business Journal munkatársa, Adam Stern a SiriusXM NASCAR rádióban elmondta, hogy Denny Hamlin és a FedEx szerződése is lejár a Joe Gibbs Racinggel a 2023-as szezon végén.

    Ezek a hírek ráadásul akkor látnak napvilágot, amikor tudjuk, hogy Ty Gibbsnek még főszponzora sincs a következő szezonra.

    Hamlin és a FedEx a 2005-ös szezon óta van együtt, amikor is átvette a Joe Gibbs Racing 11-es számú autóját a Kansas Speedwayen. 2023-ban a 18. teljes közös szezonjukat kezdik meg közösen.

    A 41 éves versenyző az elmúlt nyolc szezonból hétben legalább két futamot nyert, és a kora sem túlságosan magas. Kevin Harvick például 23 versenyt nyert a 42. születésnapja után.

    Hamlin inkább attól tart, hogy a teljesítménye visszaeesik, és Dale Earnhardt Jr. podcastjában el is mondta, nem szeretné, ha a teljesítménye annyira visszaesne, hogy ne tudjon minden héten harcba szállni a győzelemért.

    Hamlin ráadásul kijelentette, hogy addig szeretne a Joe Gibbs Racingnél maradni, amíg a szponzora, a FedEx is vele tart, de ha a szponzor nem hosszabbít, az megváltoztathatja pályafutása utolsó szakaszának menetét.

    Karrierje következő szakaszát azonban valószínűleg a FedEx elkötelezettsége fogja meghatározni. Az biztosnak tűnik, hogy Hamlin marad, hacsak a szponzor nem távozik, ha azonban ez nem történik meg, akkor nincs kizárva, hogy saját csapatánál a 23XI Racingnél fejezi be a karrierjét.

    A Joe Gibbs Racing már túl van egy stresszes váláson Kyle Busch miatt, így valószínűleg a 2023-as szezonjuk sem lesz sokkal nyugodtabb.