Kategória: NASCAR

  • Räikkönen figyelmeztetést kapott Suáreztől: „Kösd fel a gatyádat”

    Daniel Suárez szerint Kimi Räikkönen egyelőre nincs tisztában azzal, hogy mennyire agresszív a NASCAR Cup Series mezőnye.

    A 2007-es Forma-1-es világbajnok a Trackhouse Racing színeiben fog versenyezni a hétvégi Watkins Glen International versenyen Suárez és Ross Chastain csapattársaként.

    A mexikói versenyző a hét korábbi szakaszában Räikkönen segítségére volt a szimulátoros gyakorlás, és a VIRginiai teszt során.

    Jó volt, de rövid volt” – mondta Suárez. „Ugyanannyit tudtam én is tanulni tőle, mint ő tőlem. Kimi egy fantasztikus versenyző.

    Úgy gondolom, hogy egy autóversenyző nem csak a vezetés tudása miatt nagyszerű. Sok más dologban is jónak kell lennie. Ahogyan gondolkodik, és hogy mennyire nyitott vagy zárt gondolkodású.

    Ő tényleg azért van itt, mert jó eredményt akar elérni, nem csak szórakozásból. Szóval nagyon jó volt vele dolgozni az elmúlt napokban, és már nagyon várom, hogy lássam, mire lesz képes.

    Suárez szerint Räikkönen már egyből nagyon gyors lesz, de az ellenfelek agresszív versenyzési stílusához hozzá kell majd szoknia.

    Szerintem gyors lesz” – tette hozzá Suárez. „A sebesség megvan, a versenyzés része pedig egy folyamat lesz, mert nem számít, mennyit gyakorolsz a szimulátorban, nem számít, hány tesztet csinálsz – a versenyzés része az egy más tészta.

    Fel kell kötnie a gatyáját, mert nem ismeri ezeket a versenyzőket. Nem tudja, hogyan versenyeznek, nem tudja, mennyire agresszívak, szóval ez a rész egy kis időbe fog telni.

    Elhozhatod a világ legjobb versenyzőjét, de a versenyzés részébe beletelik egy kis idő. Azt hiszem, ami sebességet illeti, szerintem jó lesz.

  • Így fog kinézni Kimi Räikkönen autója Watkins Glenben!

    Kimi Räikkönen hétvégén mutatkozik be a NASCAR Cup Seriesben, és az utolsó puzzle darab már csak az volt, hogyan fog kinézni az autója.

    A 2007-es Forma-1-es világbajnok a Trackhouse Racing színeiben fog versenyezni az augusztus 21-én Watkins Glenben megrendezésre kerülő épített pályás versenyen, ahol egy Chevrolet Camaro ZL1-es autót vezet majd csapattársai, Daniel Suarez és Ross Chastain mellett.

    Räikkönen a hét folyamán már tesztelhetett egy tesztautót VIRginiában, azonban az éles bevetés csak a hétvégén kezdődik, Watkins Glenben.

    Így fog kinézni Kimi Räikkönen autója Watkins Glenben
    Így fog kinézni Kimi Räikkönen autója Watkins Glenben Fotó: Trackhouse Racing

    Csak köröztem, és el kell mondjam, nagyon jól szórakoztam, így biztos vagyok benne, hogy ennek köszönhetően nagyobb önbizalommal mehetek majd Watkins Glenben” – nyilatkozott tesztje után a finn versenyző.

    A Trackhouse Racing által közzétett legfrissebb képeken jól látszik, hogy Räikkönennek szponzora is lesz, méghozzá két tech cég, a Recogni és az iLOQ.

    Így fog kinézni Kimi Räikkönen autója Watkins Glenben
    Így fog kinézni Kimi Räikkönen autója Watkins Glenben Fotó: Trackhouse Racing

    Az még kérdéses, hogy a PROJECT91 állandó festése ez lesz-e, mindenesetre gyanúsan jégemberes színekben pompázik a 91-es autó.

    A hétvége programja magyar idő szerint szombaton, 18:00-kor kezdődik majd a Cup Series edzéssel, ami után rögtön, 19:00-kor lesz majd az időmérő edzés.

    A verseny, amely Kimi Räikkönen első versenye lesz a 2021-es Abu Dzabi Nagydíj óta, és első NASCAR futama 2011 óta a már megszokott időpontban, vasárnap 21:00-kor kerül megrendezésre a legendás Watkins Gleni pályán.

  • VIDEÓ: Csúnyán elütötte szerelőjét Suárez, de ő azonnal felpattant!

    Daniel Suárez kerékcseréjét végző Cory Baldwinnak emlékezetes lesz a richmondi verseny, miután Suárez túlcsúszott a boxhelyén, és elütötte őt.

    Minden héten téma a NASCAR közvetítések során, hogy a boxutcai személyzet tagjai igazi sportolók, és minden egyes héten veszélynek teszik ki magukat, amikor átugranak a boxutca falán.

    A vasárnapi NASCAR Cup Series Federated Auto Parts 400-as futamán a Richmond Raceway-en Daniel Suárez egy kicsit túl gyorsan jött be a pitbe a boxkiállás során.

    Ahogy túlcsúszott a kijelölt megállási helyén, Suárez enyhén érintkezett az emelős emberével, Josh Applebyvel, majd nagyot ütközött az első kerékcserét végző Cory Baldwinnal, aki majdnem egy másik autó elé – Noah Gragson – repült ki.

    Ráadásul a gumicipelő ember is kitérő manővert tett, hogy ne üsse el őt a No. 99-es autó.

    A futam után Suárez a Twitteren kért bocsánatot csapattársaitól az incidens miatt, és csatolt egy videót is az incidensről.

    „Ha valaha is kétséges volt az, hogy boxcsapatom tagjai igazi sportolók. A legrosszabb érzés tudni, hogy tényleg megsérülhetett volna miattam az egyik srácunk, de szerencsére nem így történt! Túl gyorsan jöttem be, és rosszul ítéltem meg a sebességemet, de Cory Jeremy Josh Milan és Jerick profiként kezelték a helyzetet. Még egyszer bocsánat fiúk!”

    írta Suárez twitterén.

    Ahogy a videón is látható, Baldwint épphogy elkerülte Noah Gragson, aki valóban lelassította és majdnem megállította a No. 16-os Kaulig Racing gépét, hogy ne üsse el a csapat tagjait.

    Az eddig remek szezont futó mexikói a 19. helyen végzett a vasárnapi richmondi futamon, és két kört kapott a 60. futamgyőzelmét megszerző Kevin Harvicktól.

    Bár nem ez volt a legjobb napja a pályán, Suárez és a Trackhouse Racing csapata is hálás lehet, hogy a boxutcai személyzet minden tagja egészségesen távozhatott a futam után az ijesztő helyzetet követően.

  • Kyle Busch elismerte, hogy akár még saját testvérét is kitúrhatja

    Még a richmondi verseny előtt kérdezték Kyle Busch-t saját jövőjéről, és arról, hogy átigazolhat-e a Toyotás 23XI Racinghez.

    Jelenleg minden NASCAR-rajongó legfontosabb kérdése az, hogy „a Busch testvérek 2023-ban is a NASCAR-ban lesznek-e?„.

    Igaz, a legtöbb bizonytalanság Kyle Busch jövőjével kapcsolatban van. Különösen annak fényében, hogy az M&M’s elhagyja a sportágat, és nincs főszponzora a következő szezonra.

    Azonban Kurt Busch Poconóban történt kvalifikációs balesete a saját jövőjét is bajba sodorhatja. Az agyrázkódás jellegű sérülése miatt ugyanis több futamot is ki kellett hagynia, többek között a richmondit is.

    Nyilvánvalóan azt akarom, hogy azt tegye, amit akar, és úgy fejezze be a karrierjét, ahogyan ő szeretné” – mondta Kyle Busch.

    Beszélgettünk erről, és egy Poconoban történt balesettel befejezni a karriered nem a legszebb módja a visszavonulásnak.

    Miután Kurt Busch kiesett – ki tudja mennyi időre -, és kétségek merültek fel a karrierjét illetően, vajon ez ajtót nyit Kyle előtt?

    „Bármi szóba jöhet, persze ez is, de nem ez a fő célunk”

    válaszolta a 18-as autó sofőrje.

    A fiatalabbik Busch testvér inkább a bátyó karrierjére és egészségére koncentrál.

    Csak a legjobbat kívánom neki, hogy a lehető legjobban legyen, és gyorsan gyógyuljon, jobban érezze magát, és hamarosan visszatérhessen” – folytatta Kyle.

    Ez nem olyan, mintha eltörne egy csont és kiesne pár hétre egy kar- vagy lábsérüléssel. A nyakadon lévő dinnye az, ami nagyon fontos az életed további részében.

    Reméljük, hogy minden jól fog alakulni neki, és minél hamarabb és biztonságban visszatérhet.

  • Pletykák szerint 100 000 dollárt fizetett Räikkönen Kyle Buschnak

    Mindez 2011-ben történt, amikor Räikkönen szünetet tartott Forma-1-es karrierjében, és kipróbálta magát a NASCAR-ban.

    Kimi Räikkönen a jövő hétvégén, Watkins Glenben debütál a NASCAR Cup Seriesben. Ez azonban nem az első rodeója a NASCAR nemzeti szériáiban, hiszen korábban a Truck és az Xfinity Series-ben is versenyzett már.

    A veterán finnt még F1-es korában busásan megfizették a szolgálataiért – kivéve a Lotus, de ez már egy másik történet.

    A NASCAR-ban azonban más volt a helyzet, hiszen Raikkönennek saját zsebből kellett fizetnie az indulásait.

    Egyes hírek szerint a 2007-es F1-es világbajnok a Truck Seriesben futamonként körülbelül 100 ezer dollárt fizetett.

    A Kyle Busch Motorsports tulajdonosa, Kyle Busch 2011-ben korlátozott számú futamra szóló megállapodást kötött a finn pilótával.

    A kétszeres NASCAR Cup Series bajnok elismerte, hogy a szerződtetése előtt soha nem találkozott Räikkönennel, de az egyik autóját így is rábízta a finnre. Az egyetlen kikötés az volt, hogy az egykori Ferrari-pilótának futamonként 100 000 dollárt kellett fizetnie.

    Igaz, akkoriban voltak olyan pletykák, hogy Räikkönen saját ICE1 Racing csapatával debütál majd a NASCAR-ban, amely egy magánbefektető segítségével történt volna, de ez ismeretlen okok miatt nem valósult meg, így a Kyle Buschsal kötött megállapodást.

    A hírek szerint az alku arról szólt, hogy 3-5 Truck versenyen indul, de Räikkönen végül mindössze egy futamon állt rajthoz.

    Említésre méltó az is, hogy a korábbi F1-es bajnok vállalta, hogy saját pénzből állja a versenyeket. Ennek oka az volt, hogy fel akarta kelteni „az érdeklődést és szponzort szerezni” egy Xfinity- és egy esetleges Cup-futamra.

    Busch elmondta: „Räikkönen szolgálataiért sok csapat versenyben volt, de végül mi nyertük a háborút.

    Kimi Räikkönen végül csodálatosan teljesített a Truck versenyen, a 15. helyen végzett. Bár az Xfinity debütálása kevésbé volt látványos, a 27. helyen végzett.

    Remélhetőleg a Cup Series színpadán tett első kitérője idén kiváló eredményeket hoz majd magának és a Trackhouse Racingnek.

  • Bell szenzációs hajrája sem tudta megakadályozni Harvick 60. győzelmét

    Kevin Harvick előbb Chris Buescher, majd a friss gumikon érkező Christopher Bell támadásait is visszaverte, és győzött Richmondban.

    Még nyolc nappal ezelőtt is az volt a narratíva Kevin Harvick körül, hogy közel két teljes szezonon át tartó nyeretlenségi szériája van, és hogy az egész szezonban mindössze 13 kört vezetett, ami nem volt egy rózsás statisztika.

    Mindössze nyolc nap kellett ahhoz, hogy Harvick teljesen megfordítsa a szezonját, és talán az egyik legveszélyesebb versenyzőként pozicionálja magát a NASCAR rájátszására.

    Miután átvette a vezetést a domináns Joey Loganótól (222 kört vezetett a 400-ból), Harvick a vasárnapi futam utolsó negyedében a mezőny élén haladt, és a gumistratégiát pontosan kijátszva megnyerte a Richmond Raceway-en rendezett versenyt, ezzel zsinórban második győzelmét aratva.

    Harvick az utolsó zöld zászlós etapon először Chris Buescher komoly kihívását hárította, majd Christopher Bell – aki frissebb gumikon volt – támadását is túlélte, és egy autóhosszal győzött.

    Bell 11 körrel később volt kinn friss gumikért, és az utolsó 20 körben 5 másodpercet dolgozott le a 4-es autóhoz képest – és közben megelőzte Bueschert is – azonban végül 4 tized másodperccel kikapott.

    Harvicknak ez volt pályafutása 60. győzelme, amivel Kyle Buschsal együtt holtversenyben a kilencedik helyen áll a NASCAR örökranglistáján. Ez volt pályafutása negyedik győzelme Richmondban, a 2006-os, 2011-es és 2013-as győzelmek után.

    Felemás szerencse Richmondban

    A richmondi időjárás nagyban befolyásolta a futam alakulását, hiszen míg a verseny elején Ross Chastain és Kyle Larson dominálta a versenyt – Chastain meg is nyerte az első szakaszt – a végére mindketten hátracsúsztak, és a 18. és 14. helyen értek célba.

    Joey Logano már egy picit jobban járt, hiszen neki sokkal tovább állta a sarat a kocsija, 222 kört vezetett, megnyerte a 2. szakszt, azonban a verseny utolsó szakaszára az ő autója is sokat romlott az egyre hűvösebb pályának köszönhetően, így ő végül a 6. lett.

    A playoff utolsó pozícióéért küzdő Ryan Blaney és Martin Truex Jr. felemás napot tudhatott magáénak, hiszen mindketten benne voltak kisebb csetepatékban – Truex kétszer is -, és Chris Buescher miatt veszélyben forgott a 16. rájátszást jelentő hely, amelyet jelenleg pontok alapján visz Blaney.

    A 12-es autó sofőrje bár hátrébb ért be Truexhez képest – előbbi a 10., utóbbi a 7. lett -, de a szakaszpontok miatt növelte előnyét az összetettben riválisához képest.

    A nap felzárkózását Chase Elliott mutatta be, aki a mezőny hátsó részéből indult és végül 5. lett, Denny Hamlin mögött, aki a 4. helyen ért célba.

    A legjobb 10-be még a szintén fantasztikus versenyt futó Aric Almirola fért be 8. helyével, a 9. pedig Kyle Busch lett, akit Ross Chastain kilökött, de még így is vissza tudta hozni a 18-as autót.

    Végeredmény

  • Elege van Kyle Busch és a Toyota szappanoperájából a rajongóknak

    Bár még csak néhány hónapja zajlik a szerződéses huza-vona a JGR, a Toyota és Kyle Busch között, sokaknak már elegük van belőle.

    Kyle Busch és a Toyota gyorsan a NASCAR egyik legszorosabb és legtermékenyebb románcából az egyik legtoxikusabb kapcsolatává vált azután, hogy Kyle Busch-nak még mindig nem sikerült szerződést ajánlani a következő szezonra.

    Az egészben pedig az a bizarr, hogy úgy tűnik, egyik fél sem képes közös nevezőre jutni.

    Különösen most, hogy maga a Toyota is előállt egy szándéknyilatkozattal.

    David Wilson, a Toyota Racing Development elnöke nemrég egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy mindent felajánlottak Buschnak, amit csak tudtak, nincs semmi, amit későbbre tartogathatnának.

    Mindent megfontolunk. Nincs semmi, ami ne lenne az asztalon” – mondta Wilson.

    A NASCAR rajongók persze azonnal billentyűzetet ragadtak, és twitteren megosztották véleményüket a helyzettel kapcsolatban

    Kyle Busch elengedése és Bubba Wallace megtartása a NASCAR történetének egyik legnagyobb bukása lesz” – írta egy twitterező utalva arra, hogy Wallace új szerződést írt alá a Toyota másik csapatával, a 23XI-vel.

    Ez már olyan, mint egy szappanopera” – fogta rövidre egy másik szurkoló.

    „HÜLYESÉG. Írjátok már meg azt a ro***t csekket Kyle Buschnak, vagy hagyjátok abba a kifogások kitalálást. Nincs pénzetek arra a versenyzőre, aki a Toyotát naggyá tette?”

    David Wilson nyilatkozatában egyébként elmondta, hogy nem számítottak erre a szituációra.

    Ez egy bizarr és kihívást jelentő probléma, és olyasmi, amiről egyikünk sem gondolta volna, hogy a szezon ilyen késői szakaszában szembesülünk vele” – tette hozzá.

    Ugyanakkor a Toyota főnöke elismerte, ő még mindig pozitívan látja a dolgokat.

    Abszolút van esély arra, hogy meg tudjuk tartani őt, és ezért dolgozunk olyan keményen, ahogyan dolgozunk, mert nem akarunk visszanézni és azt mondani, hogy ‘Bárcsak mindent megtettünk volna’” – tette hozzá Wilson.

  • Daniel Suarez fejben már a rájátszásban van

    Még sok van hátra a szezonból, de ha most lenne a szezon vége, már most is elégedetten távozna Daniel Suarez.

    A legtöbb vezetett kör egy szezonban? Ezt már 23 verseny után kihúzta a bingókártyáról. Javított a pontszerző helyezésén? A bajnoki tabellán a 13. helyen áll, ez a legmagasabb helyezés, amit Suarez a szezon ilyen késői szakaszában elért.

    Futamgyőzelem? Ez a Sonoma Racewayen történt, méghozzá fölényesen. Ez a teljesítmény nem egy, hanem két jutalommal járt, mivel Suarez először kvalifikálta magát a rájátszásba.

    Mindezek a dolgok szépek, de úgy tűnik, még nem végzett. És nem is tűnik elégedettnek.

    Szombaton a Richmond Racewayen Suarez elismerte, hogy jó érzés úgy nekivágni az alapszakasz utolsó két versenyének, hogy már nem kell aggódnia a rájátszás miatt.

    Őszinte leszek – a fejemben már a rájátszásban vagyok, és az elmúlt hat hétben ez volt a gondolkodásmódom

    mondta Suarez.

    Úgy gondolom, hogy nem lehet úgy menni a rájátszásba, hogy csak úgy átkapcsoljuk a kapcsolót, és azt mondjuk: ‘Oké, bent vagyunk a rájátszásban, és most nagyon keményen kell nyomnunk.‘”

    Nem hiszem, hogy ez így működik, ezért el kell kezdeni felépíteni ezt, és úgy érzem, hogy ezt tettük, különösen a 99-es számú csapaton belül. Azt hiszem, ez meg is látszik a pályán.

    A sonomai győzelme óta Suarez mindössze háromszor végzett a top 10-en kívül.

    Az elmúlt két hónapban minden egyes héten olyan versenyautónk volt, amelyek képes volt az első ötben végezni” – mondta Suarez.

    Az elmúlt két hétben különböző körülmények miatt nem értünk célba, de ettől eltekintve minden egyes héten az első ötben, illetve az első nyolcban végeztünk. Ez jó. Ez tetszik.

    Ami a rájátszást illeti, Suarez készen áll, és úgy véli, csapata is készen áll.

    Határozottan úgy gondolom, hogy erősek leszünk. A csapatunk egyre erősebb és erősebb lesz, és szerintem nagyon jó móka lesz.

  • A Chevrolet visszavág! Larson a pole-ban, a Toyoták sehol Richmondban!

    Kyle Larson indulhat vasárnap a pole-ból Richmondban, miután domináns teljesítménnyel megnyerte az időmérő edzést.

    Larson, aki a 10 autó közül utolsóként kvalifikálta magát, 117,177 mph átlagsebességű kört futott, és ezzel megelőzte márkatársát, Ross Chastain-t a pole-ért.

    Larsonnak, a Cup Series regnáló bajnokának ez a harmadik pole pozíciója a szezonban, és pályafutása 13. első helye. A szezon eddigi részében Larson még nem tudta győzelemre váltani a pole-ból való indulást.

    „Határozottan egy kicsit túl gyorsan mentem be az 1-es 2-es kanyarba, és megcsúsztam, de úgy éreztem, hogy kör további része rendben volt” – mondta Larson.

    Boldog vagyok. Király, hogy megszereztem a pole-t itt Richmondban – nem számítottam erre. Az edzés alapján nem gondoltam, hogy ilyen jók leszünk, szóval örülök annak a kemény munkának, amit mindenki a Chevyken végzett.

    Most pedig megyünk egy újabb győzelemért.

    A szakértők által óriási Toyota fellegvárnak hitt Richmondban mindössze két versenyző került be a japán márka versenyzői közül a top 10-be. Denny Hamlin 3., a rájátszásba jutásért küzdő Martin Truex Jr. pedig a 6. lett.

    A Joe Gibbs Racing másik két versenyzője szenvedett, Christopher Bell a 21., Kyle Busch pedig a 29. lett. A 23XI Racingből Bubba Wallace a 11. helyről kezdheti meg a vasárnapi versenyt, Ty Gibbs pedig a 14.-ről.

    A Hendrick Motorsports nagyszerű napját – Larson pole-ja mellett – William Byron és Alex Bowman teljesítette be, akik a negyedik, és ötödik helyről rajtolhatnak majd. Chase Elliott már nem örülhetett ennyire, hiszen ő csak a 23. lett az időmérőn.

    Cole Custer ezúttal is forró volt, de most nem az autója kigyulladása miatt, hanem a teljesítménye révén, hiszen ő lett a legjobb Fordos a hetedik helyével. Mellőle márkatársa, az RFK Racinges Brad Keselowski indulhat majd.

    A kilencedik helyet egy újabb Chevy, Erik Jones szerezte meg, míg a 10. Ryan Balney lett, aki kvalifikációs körén érintette a falat, de az autó sérülése nem tűnt túl súlyosnak.

    Végeredmény

  • Kimi Räikkönen nagyon élvezi eddig, és hálás a NASCAR-nak

    Kimi Räikkönen a VIRginia International Racewayen tesztelhette a NASCAR Next Gen autóját, köszönhetően a NASCAR szabálymódosításának.

    A NASCAR engedélyezte Räikkönennek – és a sorozatban debütáló Mike Rockenfellernek, aki a Spire Motorsports versenyzője lesz -, hogy a VIRginia International Raceway-en a Select Driver Orientation program keretében egy Action Express által üzemeltetett Chevrolet Camaro ZL1 tesztautót vezessenek.

    A 2007-es Forma-1-es világbajnok a Trackhouse színeiben fog vezetni az augusztus 21-én Watkins Glenben.

    A teszt befejezése után Räikkönen így nyilatkozott: „Nincs semmi összehasonlítási alapom [az autóval], de azt hiszem, jó volt néhány kört megtenni, még ha nem is pontosan ugyanaz az autó, amivel versenyezni fogunk.

    „Csak köröztem, és el kell mondjam, nagyon jól szórakoztam, így biztos vagyok benne, hogy ennek köszönhetően nagyobb önbizalommal mehetek majd Watkins Glenben.”

    Nyilvánvalóan van egy kis tapasztalatom a Cup autóval 2011-ből. Ez az autó egy új generációs autó, sokkal szebb, azt hiszem, nagyjából az, amire számítottam.

    A Watkins Gleni futam Räikkönen első motorsporteseményen való szereplése azóta, hogy tavaly decemberben visszavonult az F1-ből: az Abu-Dzabi Nagydíjon az Alfa Romeo színeiben utoljára szerepelt.

    Räikkönen a boxkiállásokat is gyakorolta csapatával, hogy a lehető legjobban felkészüljön, annak ellenére, hogy a NASCAR szigorú szabályokat alkalmaz a pályatesztekre.

    Talán 50 kört mehettünk. Ezek és a szimulátor nélkül sokkal nehezebb lett volna beülnöm egyből a 20 perces edzésre, majd a kvalifikációra.

    Legalább felkészültünk, amennyire csak tudtunk, szóval köszönjük a NASCAR-nak, hogy megengedte, hogy ezeket a köröket megtegyük.

    Räikkönen azt is hozzátette, hogy nagyon jól érezte magát a Trackhouse Racing embereinek társaságában.

    A csapat remek munkát végzett, nagyon kedves emberekkel találkoztam és jó volt az autóban ülni” – tette hozzá.

    A legutóbbi F1-es futam óta nem vezettem versenyautót, szóval jó móka volt, és remélhetőleg a versenyen valamilyen jó eredményt tudunk majd elérni.