Kategória: NASCAR

  • Martinsville-i produktumán javítana a NASCAR, Larson megszólalt

    A NASCAR Cup Series csapatainak két napjuk van arra, hogy ezen a héten a Martinsville-ben egy hivatalos teszt keretében adatokat gyűjtsenek.

    Martinsville kétszer szerepel a Cup Series versenynaptárában. Először áprilisban versenyzett it a mezőny, de a következő, októberi verseny még fontosabb lesz: Itt dől el ki jut be a Phoenix-i döntőbe.

    Nekünk is fontos ez a teszt, de a csapatoknak is, hogy adatokat gyűjtsenek. Ez egyfajta együttműködés” – mondta Miller a kétnapos tesztről.

    A csapatok választották ki ezt a helyszínt. A másik ilyen közös adatgyűjtési akciónk Homesteadben lesz majd.

    Az évnek ezt az időszakát választották, azt hiszem, hogy megpróbáljanak néhány fontos tapasztalatot foganatosítani a Next Gen autón, amit az év közben tanultak, és finomhangolják a beállításaikat.

    Miután a tavaszi, martinsville-i futam nem túl jó kritikákat kapott, felmerült a Next Gen autó lehetséges változtatásainak gondolata is.

    Az, hogy a versenyzőknek a rövid pályán is tudniuk kell váltani, volt az egyik téma, és a NASCAR illetékesei elismerték, hogy ez egy olyan dolog, amit a jövőben megvizsgálnak.

    William Byron nyerte az áprilisi futamot, amelyen mindössze 5-ször változott az első helyezett személye, és a mezőnyben is elég kevés akció volt.

    A Goodyear júniusban gumitesztet tartott Martinsville-ben, Kyle Busch (Toyota), Tyler Reddick (Chevrolet) és Austin Cindric (Ford) részvételével.

    Bár ez egy gumiteszt volt, a NASCAR és a csapatok különböző aerodinamikai elemeken is dolgoztak. A NASCAR, a csapatok és a három gyártó azonban úgy döntött, hogy nem végeznek nagyobb változtatásokat az őszi futam előtt.

    A pálya kedden és szerdán is nyitva áll a csapatok számára, hogy tesztelhessenek reggel 9 és délután 4 óra között.

    A résztvevők között van a Hendrick Motorsports, a Joe Gibbs Racing, a Stewart-Haas Racing és a Trackhouse Racing.

    Larson először szólalt meg Watkins Glen óta

    Kyle Larson és Hendrick Motorsportsos csapattársa, Chase Elliott feszült körülmények között hagyta el hétvégén Watkins Glent, de most a NASCAR teszten Larson a kamerák elé állt, és elmondta, milyen tanulságokat szűrt le az esetből.

    Úgy gondolom, hogy a csapatodra is kell figyelned, és arra, hogy mi a legjobb mindenkinek… az egész csapatnak” – mondta Larson.

    Bárcsak másképp alakultak volna a dolgok, és akkor sokkal jobb lett volna a hétfői napom.

    Ettől függetlenül eredményes volt a megbeszélésünk, és pozitív érzésekkel zártuk a meetinget.

    Készen állok arra, hogy továbblépjek, és várakozással tekintsek Daytonára és a rájátszásra. Természetesen egyetértettem a legtöbb dologgal, ami elhangzott. Legközelebb egy picit nagyobb tiszteletet fogok mutatni a csapattársam felé

    Larsont ezután megkérdezték, hogy ezek szerint leginkább hallgatóságként volt jelen, mint beszélgetőpartnerként?

    Igen” – válaszolt egyenesen a 2021-es Cup Series bajnok.

  • Räikkönen: Remélem hamarosan visszatérhetek

    Kimi Räikkönen és családja visszatért svájci otthonába, a finn versenyző viszont egy instagram bejegyzésben tett utalást visszatérésére.

    A „Jégember” múlt vasárnap debütált a NASCAR Cup Seriesben, a Trackhouse Racing Project91-es autójában, amely azt a célt szolgálja, hogy az autósport világ nemzetközi sztárjait a NASCAR-ba csalogassa.

    Räikkönennek döcögős volt a kezdet, hiszen csak a 27. helyről rajtolt, azonban a verseny elején sokat előzött, és a 2. szakaszban folyamatosan a top 10-ben autózott.

    A finn versenyző futama a 3. szakasz kezdetekor ért véget, amikor egy balesetbe keveredett és a falba csapódott.

    Arról már korábban írtunk, hogy az egész Räikkönen család nagyon élvezte az amerikai kirándulást, és Kimi a hazaérkezése után mondott köszönetet a NASCAR-nak, illetve elhintette a visszatérés lehetőségét.

    Nagyon nagy köszönet a NASCAR közösségnek a szívélyes fogadtatásért és a remek hangulatért” – írta Räikkönen.

    Külön köszönet Justin Marksnak, a Trackhouse Racingnek, a Project91-nek és az összes szponzornak.

    Remélem, hogy hamarosan visszatérhetek a NASCAR-ba, ahol az igazi versenyzés megtalálható.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés

  • Újabb F1-es világbajnok fejezte ki érdeklődését a NASCAR iránt

    Miközben Kimi Räikkönen a pályán rótta a köröket, a twitteren Jenson Button és Marcus Ericcson is bejelentkezett egy NASCAR-os ülésért.

    Raikkonen a Project91 keretein belül indult, ami a Trackhouse Racing által létrehozott program, mely nemzetközi autó-és motorsport sztárok NASCAR-os bemutatkozását szeretné elősegíteni.

    A 2007-es F1-es világbajnok lenyűgözően rajtolt, és a verseny második szakaszában a top 10-ben autózott.

    Miközben Kimi a pályán csatázott, a korábbi Forma-1-es világbajnok Jenson Button és a Chip Ganassi Racing jelenlegi pilótája, Marcus Ericsson vidáman beszélgettek a NASCAR-os beugrás lehetőségéről.

    Az IndyCar-pilóta bejelölte a Trackhouse Racing Twitter-fiókját, tájékoztatva őket arról, hogy ő is szívesen versenyezne a csapatnál.

    A 2009-es világbajnok gyorsan lecsapott a lehetőségre, és kihívta Marcust egy kő-papír-olló játékra az ülésért.

    Ericsson boldogan tett eleget a McLaren korábbi versenyzőjének kihívásának.

    Jenson Button a 2017-es év végén vonult vissza a Forma-1-ből, néhány sikertelen év után.

    Karrierje csúcsán azonban sokszor megállíthatatlan volt. 2009-ben világbajnoki címet szerzett, és a 3 év alatt, amíg Lewis Hamilton csapattársa volt a McLarennél, többször is elverte a hétszeres világbajnokot.

    Button visszavonulása után is aktív maradt, hiszen indult a japán Super GT bajnokságban, amit meg is nyert.

    2018-ban a Le Mans-i 24 órás viadalon is elindult, az utóbbi két évben viszont a rally világa felé vette az irányt.

    2021-ben az EXTREME E-ben vett részt, idén pedig a nemzetközi bajnoksággá váló Nitro Rallycross Championship-ben fog részt venni.

  • Elolvadsz ettől a videótól: Így szurkolt Räikkönen kisfia Watkins Glenben

    Kimi Räikkönen az egész családját kivitte NASCAR Cup Series bemutatkozására, és ők folyamatosan buzdították aput.

    Korábban már megírtuk, hogy bár Kimi Räikkönen fantasztikus teljesítményt nyújtott Watkins Glenben, és a verseny nagy részében erőből a top 10-ben volt, sajnos idő előtt véget ért a futama miután belekeveredett egy balesetbe.

    A 2007-es Forma-1-es világbajnok a 3. szakasz kezdetén esett áldozatúul egy dominószerű balesetnek, melynek a végén ő kötött ki a falban.

    Ezelőtt viszont óriási szurkolást kapott Räikkönen, hiszen gyerekei, Robin, és Rianna, illetve felesége, Minttu is a helyszínen szurkolta végig a futamot. Robin annyira beleélte magát a dologba, hogy szinte minden körben – nagyon cukin – tapsolt apunak.

    A jégember egyébként a NASCAR-ban szokásos versenyzői bemutatásra is vitte magával két gyermekét, akiknek biztos, hogy maradandó élmény lesz az amerikai kaland.

    Kimi Räikkönen egyébként két héttel a verseny előtt érkezett meg az USA-ba, ahol először egy szimulátoros gyakorláson, majd egy rövid teszten vett részt VIRginiában, a NASCAR külön engedélyével.

    Az edzésen és az időmérőn kb. kétszer 20 perce volt arra, hogy felkészüljön, éppen ezért volt fontos az előzetes tesztelés, és edzésprogram.

    A Räikkönen család nagyon jól érezte magát az USA-ban, New Yorkban szálltak meg, és Minttu többször is megemlítette instagramján, hogy nagyon élvezik ezt a kiruccanást (reméljük ez még több NASCAR szerepléshez fog vezetni Räikkönen részéről).

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Minttu Räikkönen (@mintturaikkonen) által megosztott bejegyzés

  • Brutális baleset után egy koncert miatt szakadt félbe a NASCAR nevelőszériája

    Az amúgy is eseménydús ARCA versenyen óriási baleset történt a verseny utolsó körében, amely egy kezdődő koncert miatt lett utolsó kör.

    Az ARCA Menards Series a NASCAR-hoz vezető egyik első igazi nagy lépcsőfok, éppen ezért sok feltörekvő tehetség van a mezőnyben.

    Ebben a szériában a nagy Superspeedwayek mellett megtalálhatóak az USA legkisebb rövid ováljai, sőt még a salakos pályái is.

    Így érkezett a mezőny Springfieldbe, a szezon 14. versenyére.

    Az utolsó körökbe a salakos menő, Buddy Kofoid megpróbálta megelőzni a domináns Jesse Love-ot futamgyőzelemért, de belerohant Bryce Haugeberg lassuló autójába, ami a levegőbe és az oldalára repítette Haugeberg 12-es számú autóját.

    Szerencsére mindkét versenyző kimászott a járművéből, és megúszta a balesetet.

    A sors fura fintora az volt, hogy nem ez lett volna a verseny utolsó momentuma, hiszen jópár kör volt még hátra, de az előre bejelentett Sammy Hagar koncert miatt le kellett fújni a versenyt, és győztest kellett hirdetni – aki így Jesse Love lett.

    Zárásnak Sammy Hagar legismertebb száma, a „Heavy Metal”. Annyi biztos, hogy ez a baleset is eléggé Heavy Metal volt…

  • Chase Elliott annyira ideges volt, hogy eltévesztette melyik pálya jön jövőhéten

    Elliott a verseny döntő többségében az élen haladt, azonban csapattársa merész manővere miatt végül csak negyedik lett Watkins Glenben.

    Négy évvel azután, hogy Chase Elliott megszerezte első NASCAR-kupa-győzelmét a Watkins Glen International pályán, a 26 éves versenyző begyűjtötte első alapszakasz bajnoki címét is.

    Elliott a pole-ból indult, és a változatos versenyen a 90 körből 29-et vezetett (ez volt a legtöbb a mezőnyben).

    A 9-es autó sofőrje a 3. szakaszban szorította magához az első helyet, azonban Hendrickes csapattársa, Kyle Larson szorosan követte őt.

    A végén egy késő sárga zászló azonban megpecsételte sorsát, amikor Elliott és Larson Chevrolet-jei összeütközött.

    Idén ez volt a második alkalom, hogy a Larson és Elliott közötti incidens a verseny záró szakaszában Elliott győzelmébe került, és csapattársa nyerte a futamot.

    A másik esemény a szezon második futama volt a kaliforniai Fontana városában található Auto Club Speedwayen.

    Ez van, nem tudok mit csinálni” – nyilatkozta csalódottan a verseny után Elliott. “Gratulálok az 5-ös csapatnak. Komolyan, nincs más hozzáfűznivalóm. Gratulálok nekik, megérdemelték a győzelmet.

    Elliott ugyanakkor annyira ideges volt – belül -, hogy elfelejtette, tulajdonképpen melyik pályára megy a mezőny jövő héten.

    Alig várom, hogy jövő héten Bristolba menjünk, és megpróbáljunk szerezni egy győzelmet a csapatunknak.

    Larson elmondta, hogy azt tette, amit tennie kellett, hogy megszerezze idei második győzelmét és megszerezze a bónusz pontokat.

    A 9-es autó sofőrje ugyanakkor elismerte, csak a győzelemmel lett volna boldog.

    Csak folyamatosan olyan helyzetbe kell hoznunk magunkat, hogy nyerjünk” – mondta Elliott. „Ahogy mindig mondom, ha el akarsz jutni Phoenixbe, akkor nyerned kell. Minél többször vagyok ott az elejében, annál jobban fogunk boldogulni.

    Jó érzés megszerezni azokat a bajnoki címért járó bónuszpontokat. Nyilvánvalóan nem ez a végső cél, de egy szép ugródeszka ahhoz, hogy megpróbáljuk elérni a fő célunkat, az év végi bajnoki címet.

  • Larson nem büszke magára, Allmendinger és Logano extázisban

    Lássuk mit nyilatkozott a Watkins Gleni NASCAR Cup Series verseny első három helyezettje, Kyle Larson, AJ Allmendinger és Joey Logano.

    Kyle Larson, Hendrick Motorsports, 1. helyezett

    Larson – ahogy a szombati Xfinity versenyen is – mindössze az utolsó 5 körben vezetett, azonban megint jókor volt jó helyen, és szezonbeli második győzelmét szerezte meg ezzel.

    Az előző újraindításnál elég rossz helyzetbe kerültem, mert ő (Chase Elliott) volt erőteljes velem szemben, tekintve, hogy előrébb volt az autója orra” – mondta Larson.

    Tegnap az Xfinityben minden alkalommal, amikor a jobboldali íven rajtoltam, elmentek mellettem mert annyira szűken fordultam, hogy elférjünk egymás mellett.

    Gondoltam, hogy valószínűleg ez lesz a hétvége utolsó újraindítása. Azt mondtam magamnak, hogy ha már a féktáv előtt megelőztem őt, akkor mindent meg kell tennem, hogy ezt megtartsam, és ne hagyjam, hogy visszaelőzzön.

    Jól sikerült az újraindítás. Jó volt a rajtom. Megtettem, amit kellett a győzelemhez. Ismétlem, nem feltétlenül vagyok büszke rá, különösen egy csapattársammal szemben, de úgy érzem, hogy ezt kellett csinálnom a győzelem érdekében.

    AJ Allmendinger, Kaulig Racing, 2. helyezett

    AJ Allmendinger versenye nehezen indult, hiszen Austin Cindric már a verseny első köreiben kilökte őt, és onnan zárkózott vissza – végül a 2. helyre.

    Kyle (Larson) elég mélyen fékezett, hogy átvegye a vezetést Chase (Elliott) előtt, engem pedig a kanyarban lökdöstek a többiek” – nyilatkozta Allmendinger.

    Talán ha egy kicsit hamarabb tudtam volna az autót a kanyarban egyenesbe hozni, de olyan keményen belém rohantak, hogy örültem, hogy a versenypályán tudtam maradni

    Büszke vagyok mindenkire a Kaulig Racingnél. Ez volt az egyik legjobb autó, amit valaha vezettem. Nyomtam neki, és gyors volt.

    Joey Logano, Team Penske, 3. helyezett

    Joey Logano volt az egyik olyan versenyző, aki nem állt ki a boxba a második szakaszban, és így megnyerte a szegmenst, és megkapta az érte járó pontokat.

    Őrület volt, és extázisban vagyok ettől az eredménytől. Megszereztük a (második) szakaszgyőzelmet, és általában, ha itt szakaszgyőzelmet aratsz, akkor annyira hátrakerülsz taktikai szempontból, hogy vége a versenyednek. Ez is történt” – magyarázta Logano.

    A harmadik szakasz elején a 27. helyen álltunk. Egy csomó autót megelőztünk, és a 17. helyre jöttünk fel, aztán a 15. hely környékén megragadtunk.

    Le a kalappal Paul (Wolfe) előtt, hogy két gumit tett az autóra, és adott nekünk egy kis pályapozíciót, aztán volt még néhány jó újraindításunk, és végül az első háromban végeztünk. Nagyon örülök.

  • Räikkönen tempója és nyugodtsága lenyűgözte Chase Elliottot

    Bár a versenyének ideje korán vége lett, Kimi Räikkönen nagyszerűen helytállt NASCAR Cup Series debütálásán, és a széria legjobbjai ellen.

    A verseny közben többen is a rádión fejezték ki csodálatukat – köztük Ryan Blaney és William Byron is.

    Byron még az esőben ment el Räikkönen mellett, majd ennyit rádiózott csapatának: „Épp most előztem meg Raikkönent vizes pályán, ez elég király pillanat volt.”

    Ryan Blaney már korábban is elismerte, hogy óriási rajongója a finn versenyzőnek, sőt a verseny előtti sajtótájékoztatón ugyanarra a székre ült le, ahol Räikkönen ült.

    Chase Elliott stratégiai okok miatt a verseny közepén hátra esett, és szépen lassan küzdötte át magát a mezőnyön.

    Räikkönen mögött két kört töltött el a 2020-as bajnok, és csapatfőnöke, Alan Gustaffson azzal motiválta, hogy „Meg kéne előznöd a 2007-es Forma-1-es világbajnokot.

    https://twitter.com/MrMatthewCFB/status/1561469097187184642

    Elliott így is tett, de a verseny után dicsérő szavakat mondott el a Trackhouse versenyzőjéről.

    Szerintem nagyszerűen csinálta” – mondta Elliott. „Ott volt a mezőny közepén a káoszban, és úgy nézett ki, mintha otthon lenne, szóval szerintem ez nagyon király volt.

    Jót csatáztunk, nagy élveztem.

    És ki tudja mi lett volna ha… Ugyanis Kimi Räikkönen tempója alapján a top 10-ben ment sokáig, és egy stratégiai húzás miatt esett hátra, amikor belekerült abba a bizonyos balesetbe.

    Így viszont talán örülhetnek a rajongók, hiszen a finn versenyzőnek befejezetlen ügye lesz a NASCAR-ban.

    Raikkönen elmondta, hogy „mindent” élvezett, de nem tudja, hogy fontolóra venné-e a visszatérést egy újabb versenyre.

    Nem vagyok ellene a dolognak” – mondta a 42 éves Raikkönen, amikor a visszatérésről kérdezték. „Minden jó volt, és nagyon kedvesek és segítőkészek voltak. Egyszerűen csak rosszkor voltunk rossz helyen a balesetnél.

    Úgy éreztem, nagyon jó sebességünk volt, különösen a boxkiállások után, de talán egy kicsit túl keményen bántam a gumikkal az egyik szettnél.

    Annyi biztos: A jégember nem vallott szégyent!

  • Larson nyerte a változatos watkins gleni versenyt, Räikkönent csúnyán elintézték

    2 órás csúszással, de izgalmas versennyel vette kezdetét a Cup Series Watkins Gleni versenye, melyet Kyle Larson nyert, Räikkönen viszont kiesett.

    Az eső, és villámlás miatt több, mint két órás csúszással kezdődik az egész világ által várt NASCAR Cup Series verseny, Watkins Glenben.

    A végén rengeteg incidens történt, és egy 5 körös sprint döntött Chase Elliott és Kyle Larson között, akik végigcsatázták az egész versenyt.

    Végül a 9-es autó a külső ívről rajtolt újra, az 5-ös pedig a belsőről, így Larson egy késő, füstölős fékezéssel le tudta tolni ellenfelét a pályáról, és átvette a vezetést – amit már nem engedett ki a kezei közül a verseny végéig.

    Larson idei második, és karrierje 18. győzelmét aratta Watkins Glenben.

    Tudtam, hogy ez volt az esélyem, hogy későn fékezzek. Nagyjából ugyanazt tudta az autónk, csak én egy picit kevésbé jól spóroltam a gumikkal” – mondta Larson közvetlenül a verseny után.

    Jó egy újabb győzelmet összeszedni a bónuszpontok miatt, és remélem, hogy ez lendületet ad majd nekünk a rájátszásra.

    Nem vagyok büszke a manőveremre, de ezt kellett tennem a győzelem érdekében. Ha Chase helyében lennék, ezt én is megérteném.

    Hendrick Motorsportsos csapattársa, Chase Elliott a 4. helyen ért végül célba, és arcáról nagy csalódottság volt leolvasható, ennek ellenére nagyon sportszerűen nyilatkozott a futam után.

    Gratulálok az 5-ös csapatnak. Komolyan, nincs más hozzáfűznivalóm. Gratulálok nekik, megérdemelték a győzelmet.

    A verseny esőben kezdődött, és az már korán látszott, hogy ezekben a körülményekben nem voltak jók a Hendrickes autók.

    Az első sorból induló Elliott és Larson is folyamatosan hátrafelé csúszott, Michael McDowell már a 4. körben átvette a vezetést, mögötte pedig próbálták tartani a tempót a riválisok, Chase Briscoe vezetésével

    Räikkönen: Fantasztikus tempó, szerencsétlen vég

    Néhány versenyző már rajt után fantasztikus felzárkózást mutatott, ezek közé tartozott Todd Gilliland, valamint a két európai szupersztár, Kimi Räikkönen, és Mike Rockenfeller.

    Rockenfeller a verseny végén visszaesett, 30. lett, és elismerte, csak az esőben volt kompetitív az autója.

    Kár, hogy nem esett tovább az eső, mert talán ott volt egyedül igazán jó az autó” – mondta a Le Mans-i 24 órás 2010-es győztese.

    Nem úgy mint Räikkönené, aki körről körre gyorsabban ment a folyamatosan száradó pályán, és a második szakasz nagy részét a top 10-ben töltötte.

    Egy stratégiai húzás miatt a szakasz vége előtt kijött a boxba, és emiatt a mezőny végére esett. Ez lett a veszte.

    Ross Chastain – Räikkönen csapattársa – a 3. szakasz újraindításánál kilökte Austin Dillont, amiből egy több autós incidens alakult ki, melynek a levét végül Kimi Räikkönen itta meg.

    A lelassuló autókat balról próbálta kikerülni, azonban Loris Hezemansnak el kellett rántania a kormányt, a finn versenyző 91-es autója pedig csúnyán a levegőbe emelkedett, és belecsapódott a buszmegállót követő gumifalba.

    Az autó elég súlyosan megsérült, így Räikkönennek fel kellett adnia a versenyt.

    Nem tudom, hogy mi történt. Úgy éreztem, hogy a jó íven vagyok, de aztán mindenki elindult balra, így nem volt időm reagálni” – nyilatkozta az NBC Sportsnak Räikkönen.

    Az első ütés volt a keményebb, ott a kereket találta el valaki, és picit fáj a csuklóm, de ez van.

    Nagy csaták a mezőny közepén, és szerencsétlenül járt versenyzők

    A verseny nagy részében inkább stratégiai csata folyt, mintsem pozícióharc, azonban a már csontszáraz pályán, a harmadik szakaszra kialakulni látszott, hogy ki lehet versenyben a győzelemért. Nem nagy meglepetésre ez a kettős Chase Elliott és Kyle Larson volt.

    Mögöttük azonban többen is szerencsétlenül jártak azok közül, akiknek gyors volt az autója. Todd Gilliland az első helyről kényszerült kiállni, és az első szakaszt megnyerő Chase Briscoe is műszaki problémákba ütközött, végül csak 25. lett.

    Ryan Blaney autója sem volt száz százalékos, a verseny nagy részét a top 20-on kívül töltötte, szinte kéz a kézben Martin Truex Jr.-al, akinek egyszerűen nem volt meg a tempója. Előbbi 24., utóbbi 23. lett.

    Ross Chastain két balesetben is benne volt, előbb saját hibájából, majd Chase Briscoe pöcije után, és csak a 21. helyig tudta visszaküzdeni magát.

    Chris Buescher autója a verseny második részében nem tudta azt, amit az első szakaszban, de így is kilencedik lett, és hasonlóan járt Michael McDowell is, aki a sok vezetett kör ellenére csak a 6. helyen ért célba.

    A verseny első köreiben Cindric kipörgette AJ Allmendingert, de a 16-os autó versenyzője nem adta fel, és visszatornázta magát a top5-be, majd az utolsó két újraindítást kihasználva 2. helyen ért célba Larson mögött, csak úgy, mint a szombati Xfinity versenyen.

    Kyle Busch egy pitben történt hibán is felülkerekedve szinte végig a top 5-ben ment, de az utolsó körökben eldobta az autóját, a falnak ütközött, és a 32. helyen szelte át a célvonalat.

    Érdemes kiemelni Joey Loganót, aki megnyerte a második szakaszt, és végig a tűz közelében volt, aminek az eredménye egy 3. lett – ezzel ő lett a legjobb Fordos.

    A Trackhouse napját Daniel Suárez 5. helye mentette meg. 7. lett Tyler Reddick, 8. Christopher Bell, 9. Chris Buescher, 10. pedig Erik Jones lett.

    Larson győzelmének köszönhetően nincs változás a bajnokságban

    Bár Ryan Blaney a mezőny közepén harcolt, volt mire figyelnie, hiszen sokáig több versenyző is veszélyeztette rájátszásba jutását. Végül azonban ilyen-olyan okok miatt sem Michael McDowell, sem Chris Buescher, sem Todd Gilliland nem tudott a győzelem közelébe kerülni.

    Így Daytonára fordulva továbbra is Ryan Blaney áll az utolsó bejutó, 16. helyen – pontok alapján – de a jövőheti daytonai forduló egy wild card hétvége lesz, ahol bármi megtörténhet majd, és bárki nyerhet.

    Az alapszakasz bajnoki címe viszont már most eldőlt, hiszen Chase Elliott elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy behúzza ezt a címet, és az érte járó playoff bónuszpontokat.

    Végeredmény

  • Kimi Räikkönen a falban, kiesett a NASCAR Cup Series debütálásán

    Kimi Räikkönen csúnyán a falba csapódott Watkins Glenben, a NASCAR Cup Series debütálásán, miután több autó balesetbe keveredett.

    Räikkönen fantasztikusan versenyzett, a futam nagy részében a top10-ben autózott, és a stratégiája is nagyszerű volt.

    Azonban jött Ross Chastain – Räikkönen csapattársa – és a 3. szakasz újraindításánál kilökte Austin Dillont, amiből egy több autós incidens alakult ki, melynek a levét végül Kimi Räikkönen itta meg.

    A lelassuló autókat balról próbálta kikerülni, azonban Loris Hezemansnak el kellett rántania a kormányt, a finn versenyző 91-es autója pedig csúnyán a levegőbe emelkedett, és belecsapódott a buszmegállót követő gumifalba.

    Az autó elég súlyosan megsérült, így Räikkönennek fel kellett adnia a versenyt.

    Nem tudom, hogy mi történt. Úgy éreztem, hogy a jó íven vagyok, de aztán mindenki elindult balra, így nem volt időm reagálni” – nyilatkozta az NBC Sportsnak Räikkönen.

    Az első ütés volt a keményebb, ott a kereket találta el valaki, és picit fáj a csuklóm, de ez van.

    Annak ellenére, hogy idő előtt vége lett ennek a bemutatkozásnak, Räikkönen szívesen úgy nyilatkozott, szívesen visszatérne.

    Jól szórakoztam. Egyre magabiztosabb lettem az autóban, voltak jó csatáim, és az autóban nagy potenciál volt, nagyon gyors volt” – mondta Kimi.

    Meglátjuk, hogy visszatérek-e, egyelőre nem tudom. De nem vagyok ellene a dolognak.