Kategória: NASCAR

  • Kimi Räikkönen Trackhouse-os pólóban is Michael Schumachert támogatja

    Kimi Räikkönen a Michael Schumacher 92-es, első győzelmére készült speciális kiadású kesztyűben pózolt NASCAR futama előtt.

    Kimi Räikkönen két hetet töltött az Egyesült Államokban, és ezidő alatt sok barátot, és új rajongót szerzett.

    Bár a finn versenyző nem igazán nyilatkozott pozitív fényben Forma-1-es karrierjéről, mégis egy régi rivális, és barát támogatását nem hagyta figyelmen kívül.

    A Keep Fighting Foundation a következő közleménnyel mutatta be Schumacher speciális kesztyűjét augusztus 26-án.

    „A legnagyobbak közül az egyik legnagyobb karrierjének megünneplésére van szerencsénk elhozni ezt a különleges Michael Schumacher-kesztyűt.

    A fiával, Mickkel közösen fejlesztették ki és tervezték, hogy megünnepeljék első Forma-1-es győzelmének 30. évfordulóját, amelyet 1992-ben Spa-Franchorchamps-ban aratott.

    Az egyedi csomagolással ellátott, 001-470-es számozású, limitált széria 3XS – XL méretben kapható, és minden eladásból származó bevétel egy részét Michael #KeepFightingFoundation nevű alapítványa kapja.”

    Räikkönen nyilvánvalóan promóciós célokból kapott egy párat a kesztyűből, de nem volt rest felvenni azt, és segíteni az alapítványt céljai élérésében.

    A „Jégember” korábban már részt vett az alapítvány színeiben egy focimeccsen is, méghozzá május 24-én, Monacoban.

    Kimi Räikkönen
    Fotó: Keep Fighting Foundation

    #KeepFightingMichael

  • Teljesen kiakadtak a versenyzők a NASCAR versenybíráira

    Kaotikusra sikeredett a NASCAR Cup Series daytonai versenyének fináléja, ahol az eső megérkezése miatt több mint 10 autó lett totálkáros.

    A Daytona International Speedway 1-es és 2-es kanyarjában határozottan esett az eső, de az már kérdéses, hogy mikor érkezett az égi áldás. Erről mindenki más véleményen van.

    Egyszerűen nem értem” – mondta Justin Haley, akit a futamgyőzelemért harcolva ért az eső. „A spotterem azt mondta, hogy esett az eső. Egy jó darabig esett a szélvédőmre is, aztán szó szerint mindannyian elvesztettük a tapadást.

    A gumik már nem találkoztak az úttal; vizes volt. Amikor 200 mérfölddel száguldunk, ez megengedhetetlen.

    Haley a futamot vezető Denny Hamlin mögött draftolt, amikor a 138. körben történt a baleset. Úgy kezdődött, hogy az élen lévő versenyzők, Hamlin és Suarez megpördültek. Hamlin a külső íven vezetett, Suarez pedig a külső sávban volt.

    Tudtuk, hogy jön az eső, már körök óta” – mondta Suarez. „Csak idő kérdése volt. Miért várta ki a NASCAR, hogy ez történjen? Ezt nem értem.

    Talán egy kicsit elfogult vagyok, mert elöl voltam, de versenyzőként semmit sem tehettünk. Néha 200 mérföld/órás sebességgel száguldasz, és képes vagy balra kanyarodni, aztán egyszercsak megpördülsz.

    A NASCAR illetékesei és a csapatok a futam kezdetétől versenyeztek az idővel. A pálya körül folyamatosan cellák alakultak ki, és a második szakasz vége előtt a 3-as és 4-es kanyarok előtt elsötétült az ég.

    Majd hamarosan megérkezett az eső.

    Úgy érzem, hogy rengeteg technológiájuk van ahhoz, hogy tudják: az eső nagyon-nagyon közel van” – folytatta Suarez. „Nem hiszem, hogy nehéz lenne, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe.

    Kyle Busch viszont azt mondta, hogy az 1-es és 2-es kanyarban nem történt semmi, amikor a mezőny az előző körben elhaladt.

    És aztán abban a körben hirtelen leszakadt az ég” – mondta Busch. „Mit tudsz csinálni? Nem tudsz ilyen gyorsan reagálni…”

    Egyszerűen csak meg kell próbálnod áthajtani rajta. Szerencsére a jobb oldalon voltam. Láttam a vizet, és láttam mindent és mindenkit, aki előttem összetört.

    Ezzel dőlt el a NASCAR rájátszása

    Függetlenül attól, hogy mikor kezdődött, az eső okozta baleset megváltoztatta a NASCAR Cup Series alapszakasz-döntőjének dinamikáját. Több mint 10 versenyző érintett volt a balesetben.

    Haley, Aric Almirola, Chris Buescher és Ricky Stenhouse Jr. is a balesetet szenvedők között volt. Mindannyian elvesztették az esélyüket arra, hogy harcba szálljanak a futamgyőzelemért, amely bejuttatta volna őket a rájátszásba.

    Az első versenyző, aki túlélte a balesetet Austin Dillon volt. Bár a versenyt újraindították, de végül a pályán is megnyerte a futamot, és bejutott a rájátszásba.

    Simán bedobhatták volna a sárgát, amikor már közel volt az eső” – mondta Hamlin, amikor arról kérdezték, mit lehetett volna másképp csinálni.

    Elöl eleredt az eső, így körülbelül 10 másodperccel azelőtt, hogy beértünk az 1-es kanyarba, eleredt az eső. Biztos vagyok benne, hogy a szurkolók érezték.

    Scott Miller, a NASCAR vezető versenyügyi alelnöke nem hiszi, hogy a versenybírók bármit is tehettek volna másképp.

    Figyelemmel kísértük az időjárást, figyeltük az összes kanyarkijelzőnkkel, kapcsolatban álltunk a fent lévő megfigyelőkkel, a pace carral” – mondta Miller.

    Semmi sem volt, és aztán hirtelen jött az a zápor. Csak akkor észleltük az esőt, amikor már összetört a mezőny.

    De nem igazán tudtunk semmit sem tenni ellene. Nem lehet megjósolni, hogy mikor kezd el esni az eső. Egyszerűen csak egy szerencsétlen helyzet volt mindenki számára.

  • Austin Dillon nyert és jegyet váltott a Cup Series rájátszásába

    Austin Dillon az esőszünet alatt sokáig azt hihette megnyerte a futamot, azonban végén a pályán dőlt el a győzelme.

    A rájátszásról így Martin Truex Jr. maradt le, miután sérült autójával nem tudta tartani a tempót a mezőnnyel, Ryan Blaney pedig 3 pont előnnyel bejutott.

    Így zajlott a NASCAR Cup Series zárófutama

    Egy napos csúszással, helyi idő szerint délelőtt 10 órakor kezdődött az alapszakasz zárófutama, és kb. 6 órával később ért véget.

    Tavaly, a daytonai verseny utolsó körében Austin Dillon véget vetett NASCAR-playoff-reményeinek, amikor az utolsó körben, a 3-as kanyarban hatalmas balesetet szenvedett.

    Odén Dillon szerencséje megfordult: kikerülte a nagy balesetet, megnyerte a versenyt, és izgalmas módon bejutott a NASCAR rájátszásba.

    Miután Austin Dillon a 16. helyről az első helyre lépett előre úgy, hogy néhány körrel előtte még körhátrányban volt, Dillonnak még egy hosszú, több, mint 3 órán keresztül tartó esőszünetet is ki kellett bírnia.

    Az újraindítás után elveszítette első helyét, de három körrel a vége előtt Dillon az első kanyarban a versenyben vezető Austin Cindricet kiforgatta, átvette a vezetést, majd a Richard Childress Racing csapattársának, Tyler Reddicknek a hathatós segítségével megnyerte a futamot.

    Ez volt Dillon első győzelme a 2022-es szezonban, a negyedik pályafutása során, és a második Daytonában.

    Köszönöm a csapatnak, és a csapattársamnak Tyler Reddicknek, és természetesen a Chevrolet-nak” – mondta Dillon. „Ember, benn vagyunk a playoffban!

    Dillon győzelmével tehát az alapszakasz végén bekerül a NASCAR rájátszásba, így esélyt kap a bajnoki címért való versenyzésre, miközben Martin Truex Jr. a cutoff-vonal alá szorul – mindössze 3 ponttal -, és kiesik a rájátszásért folytatott küzdelemből.

    Ez van” – nyilatkozta csalódottan Truex. „Nincs mit szépíteni a dolgon, nagy szívás az egész. Egész évben keményen versenyeztünk, és keményen dolgoztunk, és a végén 3 ponton múlik az egész.

    A mérleg másik oldalán Ryan Blaney állt, aki elismerte, a Fortuna istennője mellé állt.

    Szerencsések vagyunk. Nem volt jó napunk, korán kilöktek, ezért nem a saját kezünkben volt a sorsunk” – magyarázta Blaney. „Köszönöm a csapatomnak, hogy legalább vissza tudtam jönni a versenybe, és ezzel megmaradt az esélyem. Nélkülük nem jött volna össze.

    Fontos rájátszáspontok Loganonak és Kyle Buschnak

    A verseny nagy részében a Fordok és a Toyoták is erősnek tűntek, amelyet bizonyít az is, hogy a két gyártó versenyzői vitték el az 1-1 rájátszáspontot a szakaszgyőzelemért.

    Joey Logano az első szakaszt nyerte meg, azonban a harmadik szakasz elején Erik Jones-szal ütközött és két kör hátrányba került, végül pedig a 12. helyen ért célba.

    A harmadik szakaszban történt egyébként az incidensek nagy része.

    60 körrel a vége előtt kezdődött a balesetek sora, amikor Tyle Reddick beforgatta Michael McDowellt.

    Az újraindítás után jött egy mégnagyobb baleset, amelybe több autó is belekeveredett.

    Ezután jött Logano és Erik Jones eset, majd 23 körrel a vége előtt az ominózus esős incidens, amibe a mezőny nagy része belekeveredett.

    A 3 órás várakozási periódus a versenyzők panaszkodtak a NASCAR versenybíráira (erről bővebben holnap reggel közlünk cikket).

    Sokáig úgy tűnt már nem indul újra a mezőny, a végén azonban Austin Dillonnak a pályán kellett megszereznie a győzelmet, amit meg is tett.

    Tudtam, hogy ha túl sokáig várok, akkor valaki mögöttem hülyeséget fog csinálni. Szóval meg akartam szerezni az első helyet. Egy picit nagy lökést adtam neki, és emiatt megcsúszott. De meglett a győzelem, ez a lényeg” – magyarázta a NASCAR Cup Series alapszakasz zárófutamának győztese.

    Érdemes megemlíteni a top10-ben zárók névsorát. Dillon mögött következett Tyler Reddick, Austin Cindric, Landon Cassill, Noah Gragson, Cody Ware, BJ McLeod, Martin Truex Jr., David Ragan és Kyle Busch.

    Végeredmény

    Pontverseny állása az első playoff forduló előtt

  • Megvan, mikor folytatódik a botrányba fulladt daytonai NASCAR verseny

    Ha minden jól megy, és az eső nem szól közbe, akkor magyar idő szerint 22:00-kor újraindítják a NASCAR Cup Series alapszakaszának utolsó futamát.

    Korábban már megírtuk, hogy óriási tömegbaleset történt Daytonában, a NASCAR Cup Series alapszakaszának zárófutamán.

    Az incidens az eső érkezése miatt történt, és legalább 20 autó belekeveredett. Jelenleg Austin Dillon vezeti a versenyt.

    A jelenlegi állás szerint ezek a versenyzők fognak odaállni a „rajtrácsra”, hogy lefussák a maradék köröket:

    Körön belüli versenyzők: Austin Dillon (3), Landon Cassill (77), Cody Ware (51), Kyle Busch (18), Martin Truex Jr. (19), BJ McLeod (78), David Ragan (15), Noah Gragson (62), Harrison Burton (21), Tyler Reddick (8), Ty Dillon (42), Erik Jones (43).

    Körhátrányban lévő versenyzők: Bubba Wallace (23), Ty Gibbs (45), Joey Logano (22), Alex Bowman (48), Cole Custer (41), Ryan Blaney (12) és Corey LaJoie (7).

  • Brutális baleset a NASCAR-ban, ez döntheti el a rájátszás sorsát

    Az eső egyik pillanatról a másikra érkezett meg Daytonába, és emiatt a NASCAR Cup Series mezőnyének nagy része balesetezett.

    A 160 körös verseny 138. körében elkezdett szakadni az eső Daytonában, de pont a lehető legrosszabb helyen.

    A mezőny éppen az 1-es kanyarhoz érkezett, az eső pedig pont ebben a pillanatban érkezett meg a pályára, az élen álló autók pedig tehetetlenül csúsztak a falba.

    A füstből és karambolból Austin Dillon emelkedett ki, aki az alsó íven elcsusszant a repkedő autók között, és átvette a vezetést.

    Nagy bajban van azonban Ryan Blaney, aki már a verseny elején incidensbe keveredett, és emiatt jelenleg ő nem áll bejutó helyen a jövő héten kezdődő rájátszásra.

    A baleset:

    Mivel jelenleg 12:42 van Daytonában ezért nagy valószínűséggel még újra fogják indítani a versenyt, ha azonban ez nem történne meg, akkor Austin Dillon kerülne be a rájátszásba, Martin Truex Jr. mellett.

    Austin Dillon így kerülte ki az ütközést

  • A Toyota főnöke beszólt Kyle Buschnak: Túl megosztó a személyisége

    A Toyota főnöke az utóbbi hetekben a sajtóban próbál üzengetni, és a védeni a bizonyítványát, hogy miért nem hosszabbítottak szerződést még Busch-al.

    A Toyota Racing Development főnöke, David Wilson nem tudott Kyle Busch szerződésével kapcsolatban friss információkat adni a médiának a Daytona International Speedwayen, de ismét elmondta, hogy a gyártónál akarják tartani őt.

    Továbbra is benne vagyunk a dologban, továbbra is dolgozunk Kyle-lal, és a szándékunk továbbra is ugyanaz” – mondta Wilson, a Toyota Racing Development elnöke.

    Kyle Busch a mi szupersztárunk, és bolondok lennénk, ha nem tennénk meg mindent annak érdekében, hogy a családban tartsuk.

    Mivel az elsődleges szponzor, a Mars (az M&M’s-et is ők forgalmazzák) 2022 végén távozik a sportágból, a Busch új partnerének megtalálása több okból is nehéz. Ezek között szerepel a versenycsapat által kívánt szponzori dollárösszeg és Busch hírneve.

    „Minden héten azt mondjuk: Ebben a sportágban a legmagasabb szinten nem elég az, ha az ember a legjobb versenyző” – folytatta Wilson.

    Kyle Busch minden idők egyik legjobb versenyzője. Ismétlem, ő a mi szupersztárunk, és éppen azon van, hogy megdöntsön minden rekordot, amit a sportág valaha is látott.

    Ez nem elég jó ebben a sportban. Szükséged van az amerikai vállalatokra; szponzorációra, és hogy ez jó dolog-e vagy sem… ezt nem az én dolgom megmondani, de ezek a tények.

    Ez egy kihívásokkal teli időszak. Ennek egy része a jelenlegi gazdaság és az infláció, a recesszió, vagy nevezzük bárhogyan is. Ennek egy része pedig, hogy ha egy versenyzőnek polarizáló a személyisége, akkor az nem minden szponzornak tetszik.

    Kyle Busch és Justin Marks, a Trackhouse Racing főnöke beszélget
    Kyle Busch és Justin Marks, a Trackhouse Racing főnöke beszélget Fotó: NASCAR Media

    A Toyota nem fog csekket kiállítani Busch fizetésének fedezésére

    Bár a gyártó az egyik leginkább érintett a versenycsapatok támogatásával kapcsolatban és a Kyle Busch Motorsporton keresztül a Camping World Truck Seriesben is szerepelnek, nem az ő felelősségük egy versenyző fizetése – még egy olyan kaliberű versenyzőé sem, mint Busché.

    A versenycsapatoknak – a Joe Gibbs Racingnek – szerződése van a versenyzőkkel. Minden egyes versenyzőnkkel kapcsolatban állunk – ezt személyes szolgáltatási szerződésnek hívják -, és ez azért van, mert mindannyian nagyköveteik a márkánknak.

    De a versenyzői szerződések kötése nem tartozik a feladataink közé. Egyszerűen nem ezt tesszük. Ez nem a mi dolgunk.

    A helyzet gyakran változik, ahogy húzódik, és Wilson elismerte, hogy ez nagyon dinamikus szituáció.

    Minden hét, minden nap egy új fordulatot, egy potenciális új lehetőséget hoz, és ezeket futtatjuk végig” – mondta a Toyota főnöke.

    Remélhetőleg érkezik majd egy szponzor, aki élni fog a lehetőséggel. Nincs kétségem afelől, hogy Kyle Busch jövőre is Cup-autót fog vezetni a sportágban. A kérdés az, hogy hol és kinek?

    Wilson elismerte, hogy a legnagyobb érdeke most mindenkinek Kyle Busch jövőjének bebiztosítása.

    Én csak azt szeretném, ha Kyle jó helyen kötne ki. Remélem, hogy a Toyotánál, de a legfontosabb az, hogy talpra álljon, és ő és a családja jó helyen legyen.

  • Elhalasztották Daytonát, nem hiszed el mikor tartják meg…

    A NASCAR Cup Series daytonai versenye helyi idő szerint vasárnap 10 órakor lesz megtartva, tehát egyidőben folyik majd a Forma-1-el.

    Tudjuk, tudjuk… elég szűk a keresztmetszet a NASCAR rajongói és az F1 rajongói között. Vagy mégsem?

    Ezt meg fogjuk tudni cirka bő 9 órán belül, ugyanis a NASCAR Cup Series daytonai versenye, és a Forma-1 Belga Nagydíja egyidőben kerül majd megrendezésre, ez az időpont pedig nem más, mint vasárnap 16:00 (bár a Forma-1 15:00-kor kezdődik, de így is ütközni fog a két verseny).

    Egyébként a tartós eső miatt halasztották el a NASCAR Cup Series Daytona International Speedwayen rendezett futamát erre az új időpontra.

    Azt már korábban megírtuk, hogy az időmérőt sem tudta lefutni az USA premier autósportos kategóriájának mezőnye, így Watkins Glen győztese, Kyle Larson indulhat majd a pole pozícióból csapattársa, Chase Elliott elől.

    Daytona az alapszakasz utolsó futama, és az izgalmak a tetőfokára fognak hágni, hiszen a rájátszás 16 helyéből 14 már eldőlt.

    Kurt Busch csütörtökön jelentette be, hogy nem fog tudni indulni a rájátszás első versenyén, így lemondta a NASCAR által kiadott felmentést, miszerint „a rájátszásba jutó versenyzőknek el kell indulnia minden alapszakasz futamon”.

    Ezzel Martin Truex Jr. ismét a rájátszásba jutás határvonala fölé került. Őt és Ryan Blaney-t akkor mindketten biztonságban vannak.

    Elliott az elmúlt hétvégén Watkins Glenben megszerezte az alapszakasz bajnoki címét, ami további 15 playoff-pontot jelentett számára.

    A NASCAR Xfinity Series daytonai futamát pénteken eső miatt késleltették, de végül nem sokkal helyi idő szerint 23 óra előtt zöld utat kapott a futam. A kaotikus roncsderbinek végül helyi idő szerint hajnali 01:27-kor lett vége, és a futamot Jeremy Clements nyerte.

  • VIDEÓ: Éjszakázás és Roncsderbi Daytonában, 10 ép autó ért célba a 38-ból

    Jeremy Clements napra pontosan öt évvel első NASCAR Xfinity győzelme után szerezte meg újabb győzelmét, ezúttal a daytonai éjszakában.

    Ha átnéznénk a NASCAR három legjobb sorozatának történelemkönyvét, nehezen találnánk még egy olyan futamot, amelynek a végeredményei olyan abnormálisnak tűntek, mint szombat hajnalban, a Daytona International Speedwayen futott versenyé.

    A futam több órás késéssel vette kezdetét, méghozzá helyi idő szerint 22:51-kor, ami azt jelenti, hogy magyar idő szerint 04:51-kor. A versenynek hajnali 1:27-kor lett vége, tehát a korán kelők magyar nézők a futam végén kényelmesen, kávézás közben meg is nézhették.

    Egyértelműen a végletekig kiélezett versenyen Jeremy Clements tudott hazaérni pályafutása második győzelmével a NASCAR Xfinity Series-ben, miután az élen álló Austin Hill és AJ Allmendinger balszerencséje miatt megörökölte a vezetést.

    Timmy Hill lett a második, aki az MBM Motorsports 13-as rajtszámú autóját vezetve karrierje legjobb eredményét érte el a péntek-szombati versenyen, AJ Allmendinger pedig a harmadik helyen ért célba.

    Allmendinger brutálisan nem óvatoskodott a verseny utáni interjújában.

    „Csak örülök, hogy élve kijutottam innen” – nyilatkozta Allmendinger bosszúsan a futam után. „Kiba***ttul utálom az ilyen típusú versenyzést. Szóval, bármikor, amikor úgy tudok hazamenni, hogy érzem a lábam és a karom, és rendben vagyok, és egy top 5-ös helyezést érhetek el, az nekem megfelel.”

    Allmendinger ezután a baleset után lett negyedik…

    Brandon Brown a futam végén több balesetbe keveredve a negyedik helyen ért célba, míg Sage Karam az Alpha Prime Racing történetének első top 5-ös és top 10-es helyezését tudta megszerezni az ötödik helyen.

    Ryan Vargas, Ty Gibbs, Alex Labbe, JJ Yeley és Kyle Sieg egészítette ki az egészen elképesztő top10-et.

    Noah Gragson, aki 52 kört vezetett a versenyen, a 22. helyen végzett, miután a NASCAR Overtime-ban hatalmas balesetet szenvedett, amikor az autója megfordult a mezőny előtt, és számos másikat is beszedett.

    A 118 körös versenyen összesen 10 sárga zászló volt, köztük több nagy balesettel, amely végül jelentős károkat okozott. Célba végül mindössze 20 autó ért, és ebből kb. csak 10 autó volt használható állapotban.

    Sheldon Creed, Joe Graf Jr. erős csattanása

    A „big one”

    Szerencsére minden versenyző épen megúszta a baleseteket.

    Már csak három futam van hátra a NASCAR Xfinity Series 2022-es rájátszásáig, Jeremy Clements győzelme azonban eléggé megkavarta a dolgokat, és biztosította számára a helyet a sorozat hét futamból álló rájátszásában.

    A playoff utolsó helyéért Landon Cassill előnye 12 pont Ryan Sieggel szemben, mivel a csata reálisan két autóból Daniel Hemric (+33), Landon Cassill (+12), Ryan Sieg (-12) és Sheldon Creed (-55) csatájává bővült.

  • Bombahírek éjszakája a NASCAR-ban, elmaradt az időmérő Daytonában

    Elmarad a NASCAR Cup Series kvalifikációja Daytonában, Almirola és Suarez marad, a Truck Seriesnek pedig régi-új főszponzora van.

    Éjjel percenként jöttek a frissebbnél frissebb hírek a NASCAR világából, így összegyűjtöttük nektek a legfontosabb történéseket.

    • A Daytona International Speedwayen a szakadatlan esőzések miatt törölték a NASCAR Cup és az Xfinity Series kvalifikációját. A rajtfelállást a szabálykönyv határozza meg. Így a Hendrick Motorsports versenyzői, Kyle Larson és Chase Elliott az első sorba kerülnek, mindössze egy héttel azután, hogy a Watkins Glen International versenyen a győzelemért ütköztek. Joey Logano, Daniel Suarez, Christopher Bell, Tyler Reddick, Kevin Harvick, Chris Buescher, Michael McDowell, és Alex Bowman alkotja majd az első tíz helyezettet.
    • Ha már Bowman: A 48-as autó csapatfőnöke, Greg Ives szünetet tart karrierjében, így jövőre új crew chiefje lesz Alex Bowmannek.
    • Két szerződéshosszabbítás is történt éjszaka. Daniel Suarez 2023-ban is a Trackhouse Racing versenyzője marad, Aric Almirola pedig olyannyira meggondolta magát év elején bejelentett visszavonulása után, hogy 2 éves szerződést írt alá a Stewart-Haas Racinggel, illetve főszponzorával, a Smithfield Foods-szal.
    • 2008 után visszatér a NASCAR Truck Series eredeti főszponzora, a Craftsman. A széria NASCAR Craftsman Truck Series néven fog futni, ami a divízió eredeti neve volt az 1995-ös alapítástól 2008-ig. A Truck Series főszponzora 2009-től a Camping World volt. A szerződés hosszáról egyelőre még nem érkezett információ, de annyi biztos, hogy 2023-ban ők lesznek a névadó szponzorok.
    • Zane Smith 2023-ban visszatér a Front Row Motorsportshoz egy kibővített programmal, amely a NASCAR Cup Series versenyeit és néhány Xfinity Series-indulást is magában foglal a teljes munkaidős Truck-program mellett.
  • Eseménydús NASCAR bemutatkozáson van túl Rockenfeller

    Mike Rockenfeller vasárnap Watkins Glenben első alkalommal indult a NASCAR Cup Series-ben, a Spire Motorsports 77-es Chevrolet-jét vezetve.

    A német épített pályás menő a verseny eleji esőben repesztett, és még a szakértők és a versenytársak által egekig magasztalt Kimi Räikkönent is megelőzte.

    A 38 éves Rockenfeller azonban a 32. körben Tyler Reddickkel ütközött, ami miatt kiesett a tempóból, és egy késői bokszkiállás miatt végül a 30. helyre esett vissza.

    A kihívások ellenére – amelyek közé tartozott, hogy a versenyt vizes gumikon kezdte, és zöld zászlós körülmények között slickekre kellett váltania – Rockenfeller úgy tűnt, élvezte az élményt.

    Ez volt a karrierem egyik legőrültebb élménye” – áradozott Rockenfeller. „Azonban az összes kihívás, amivel szembe kellett néznünk, valóban segített abban, hogy a vártnál sokkal gyorsabban felvegyem a ritmust az autóval és a csapattal.

    Amikor a két órás késés után elkezdődött a verseny, a pálya hihetetlenül csúszós volt, és a NASCAR-ban a versenyzés annyira intenzív és szoros. Volt egy ütközésem is Tylerrel, pedig a verseny egy részében az élmezőnyben mentem.

    Nagyjából minden megtörtént velem ezen a versenyen!

    Rockenfeller különösen hálás volt a Spire-nek, amiért lehetőséget adott neki, hogy a Cup Seriesben versenyezhessen. Még egy tervezett versenye van a csapattal ebben a szezonban, október 9-én a Charlotte Roval pályán.

    Ha Watkins Glen előtt azt mondtad volna, hogy akár a negyedik helyen is futhatok, akkor nem hittem volna neked” – mondta Rockenfeller.

    A NASCAR Cup Series-ben első alkalommal sosem fogsz futamot nyerni, de úgy gondolom, hogy a Spire Motorsport és én magam is túlteljesítettük a kitűzött célokat.

    Őszintén, alig várom a következő futamot, mert hosszú idő óta ez volt az egyik legszórakoztatóbb versenyautó, amit vezethettem.