Kategória: NASCAR

  • Hamlin szerint itt, ezzel az autóval nem lehetett előzni

    Denny Hamlin csalódottan nyilatkozott darlingtoni második helye után, hiszen bár sokáig ostromolta Erik Jones-t, megelőzni végül nem tudta.

    A Joe Gibbs Racing versenyzője a második helyen végzett a NASCAR Cup Series rájátszásának nyitófutamán, ezzel a legmagasabb pontszámot szerezte meg a rájátszásban induló versenyzők közül.

    Az utolsó újraindításnál, 20 körrel a vége előtt a negyedikről a második helyre lépett előre, de a 11-es Toyotája az egész nap eddigi alulkormányzott volt, így nem tudott előzni.

    Alulkormányzott voltam” – mondta Hamlin. „Jól tartottuk magunkat, és ha nincs a végén a sárga zászló, akkor nagy esélyünk lett volna.

    A hosszú etapos tempóm nagyon jó volt, aztán az utolsó zöld zászlós kiállásnál rendkívül gyorsak voltunk a boxban, és tökéletes pozícióba kerültünk.

    A zöld zászlós boxkiállások utolsó köre alig 50 körrel a vége előtt kezdődött, de Chris Gabehart csapatfőnök sokáig kint tartotta Hamlint, és csak 42 körrel a vége előtt állt ki a boxba.

    Az utolsó sárga 28 körrel a vége előtt érkezett, ami miatt a mezőny ismét a boxutcába hajtott friss gumikért.

    Hamlin negyedikként jött ki a boxutcából, majd látta, hogy csapattársa, Kyle Busch, aki a futamot vezette volna, elfüstöl a pace car mögött.

    Nem tudok ezzel mit csinálni, addig hajtottam volna, amíg fel nem robban” – válaszolta Hamlin arra a kérdésre, hogy aggódott-e amiatt, hogy két csapattársának is motorproblémája volt.

    Hamlin a külső sávot választotta az újraindításhoz Jones mögött, aki Busch kiesésével megörökölte a verseny vezetését.

    Az újraindításnál gyorsan a második helyre ugrott, de az alulkormányzott versenyautó és az egyforma friss gumikon lévő mezőny miatt nem tudott előzni.

    Nem akarok kifogásokat keresni – de egyszerűen nem lehet előzni” – mondta Hamlin. „Egyszerűen nem lehet pozíciót nyerni a friss gumikon.

  • Könnyeivel küszködött Truex újabb balszerencsés futama után

    Martin Truex Jr. 2022-es szezonja borzalmasan alakul, nem jutott be a rájátszásba, és most, a darlingtoni verseny is követte a sormintát.

    Darlingtonban Truex nagyszerűen ment, sokáig vezette a versenyt, azonban a vízpumpa meghibásodott az autójában, és emiatt ki kellett állnia.

    Először elvesztettem a szervót, nagyon gyorsan elkezdett túlmelegedni minden, és végül teljesen elvesztettem a motorerőt. Szóval, nem is tudom, biztosan elszakadt néhány szíj” – mondta Truex.

    Martin Truex Jr. az előző 5 évből négyszer is ott volt a rájátszás fináléjában, 2017-ben pedig győzedelmeskedni tudott. Tavaly 4 győzelmet aratott, idén viszont a legjobb eredménye két negyedik hely volt.

    Köszönöm a srácoknak és mindenkinek a JGR-nél, a TRD-nél, Johnnynak, a Bass Pro-nak, mindenkinek, aki egész évben támogatott minket” – folytatta elcsukló hangon a 19-es autó sofőrje.

    Kemény volt az évünk, és ez egy újabb kemény este, az biztos. De jövő héten újra megpróbáljuk majd.

    A Joe Gibbs Racing versenyzője nagyon közel került ahhoz, hogy 2022-ben kvalifikálja magát a rájátszásba. Az alapszakasz-döntőre készülve Ryan Blaney és Truex Jr. küzdött a bejutó helyért.

    Aztán megnyílt egy mentőöv, amikor Kurt Busch megüresítette a Playoff-helyét, és a remény ismét felcsillant. Ezek a remények szertefoszlottak, amikor Austin Dillonnak megnyerte a daytonai alapszakasz záró futamot, amivel kiütötte Truexet a rájátszásból.

    Dühös, feldúlt, mérges” – válaszolta Truex, amikor arról kérdezték, milyen érzések kavarognak benne.

    Jobbat érdemlünk, és idén, bármit is teszünk, úgy tűnik, rossz. Amikor jól megyünk, akkor mindig rosszra fordulnak a dolgok.

    Ez egy olyan év, amikor semmi nem megy úgy, ahogyan szeretnénk. Körülbelül ötödször kellene megnyernem ezt a versenyt (Darlingtont – a szerk.), és eddig csak egyszer sikerült, szóval eléggé ki vagyok borulva.

  • Meglepően nyugodtan nyilatkozott Kyle Busch a drámai kiesése után

    Kyle Busch tényleg személyiségváltozáson megy keresztül? Úgy látszik igen, mert nagyon nyugodtan nyilatkozott vasárnapi kiesése után.

    Kyle Busch 155 kört vezetett a versenyen, valamint emellett megnyerte a második szakaszt is. A 18-as autó motorja 20 körrel a verseny vége előtt füstölt el, miközben a mezőny az utolsó újraindításra készült.

    Nem lehet előzni. Szóval 20 körrel a vége előtt ha vezetsz, az gyakorlatilag garantált győzelmet jelent, ami pedig biztosítja a továbbjutásodat a következő fordulóba” – mondta a csalódott Busch.

    A Joe Gibbs Racing Toyotában az első hírek szerint a szeleppálya romlott el, és végül ez okozta Busch drámai kiesését.

    Ennek ellenére a 2023-ra még szerződés, és csapat nélküli versenyző nagyon nyugodtan nyilatkozott.

    Ez egy balszerencsés helyzet. Sok kört vezettünk, és nagyon gyors volt az autónk” – magyarázta Kyle Busch.

    Nagyon büszke vagyok a srácokra. A boxcsapat fantasztikus munkát végzett. Élveztem, hogy végre elől tudtunk harcolni, és meg tudtuk mutatni, hogy itt a helyünk.

    Az egyetlen negatívum, hogy nem tudtuk olyan helyen befejezni a versenyt, és annyi pontot gyűjteni, amennyit érdemeltünk volna.

    A 18-as autón kívül a 19-es, Martin Truex Jr. autója is motorproblémákkal küzdött, neki a vízpumpája hibásodott meg, és emiatt túlmelegedett a motorja, ami miatt fel kellett adnia a versenyt.

    Nem Kyle Busch volt az egyetlen rájátszásban induló versenyző, akinek borzalmasan alakult a rájátszás nyitó verseny Darlingtonban, hiszen Chase Elliott, Kevin Harvick és Chase Briscoe is bajba keveredett, így mindhárman sok értékes pontot veszítettek.

  • Harvick kiakadt: Túl csóró a NASCAR, hogy csináljon valamit

    Kevin Harvick ismét kemény szavakkal illette a NASCAR-t, miután autója lángba borult a vasárnap esti rájátszásnyitón, a Darlingtonban.

    Harvick Stewart-Haas Racing Ford Mustangja a Southern 500 verseny 276. körében kigyulladt, így kénytelen volt leparkolni az autót és sietve elhagyni a pályát. A 33. helyen végzett.

    Biztos vagyok benne, hogy csak a versenyautó sz*r alkatrészei miatt történt az eset, mint idén már annyiszor láttuk” – mondta Harvick.

    „Nem csináltak semmit. Túl csóróak hozzá, hogy megoldják. Olyan ez, mint a biztonsági problémák. Csak hagytuk, hogy tovább és tovább rosszabbodjanak a dolgok. Az autó elkezdett égni, és ahogy égett, a lángok elkezdtek átcsapni a műszerfalon.”

    Futottam pár kört, aztán ahogy a lángok egyre nagyobbak lettek, elkezdte égetni dolgokat, és (a TV visszajátszásra utalva – a szerk.) azt hiszem, ott látod az összes fékfolyadékot, ami valószínűleg a fékekből és a fékvezeték egy részéből jött ki, de a tűz átjött a műszerfalon.

    Harvick nagyon elkeseredett volt, főleg amiatt, mert sem ő, sem a csapata nem hibázott.

    Micsoda katasztrófa minden ok nélkül. Nem értünk a falhoz; nem értünk hozzá egy autóhoz sem, és itt vagyunk a boxban egy kiégett autóval, és nem tudjuk befejezni a rájátszás első versenyét a sz*r… alkatrészek miatt.

    Harvick már jó ideje kritikusan nyilatkozott a Next Genről. Egy hónappal ezelőtt a Cup Series korábbi bajnoka nagyon éles hangon bírálta az autó biztonsági aspektusát, és azt mondta, hogy a NASCAR illetékesei számára nem ez a legfontosabb.

    Ezeket a megjegyzéseket a múlt héten a NASCAR Cup Series rájátszásának médianapján is megismételte.

    A 4-es rajtszámú autó pilótája jelenleg az utolsó helyen áll a rájátszásban, és 13 ponttal a határvonal alatt van.

  • Erik Jones Darlington királya, hullottak a playoff versenyzők

    Nem csak a versenyzők állóképességét tette próbára a darlingtoni futam, hanem az autókét is. Jones köszönte szépen és élt a lehetőséggel.

    Egy melodrámánál is fordulatosabb versenyen Erik Jones 2014 óta először juttatta vissza a győzelmi sávba a Richard Petty által híressé vált 43-as Chevrolet-t.

    A szezon első NASCAR Cup Series Playoff-futamán Jones egy figyelemre méltó, 20 körös szétlövésben tartotta maga mögött Denny Hamlint, és másodszor is megnyerte a Darlington Raceway-en rendezett Southern 500-et.

    A győzelem Jones első győzelme volt a szezonban, a harmadik pályafutása során, és az első a Petty GMS Racing számára azóta, hogy a szervezet a 2022-es kampány előtt egy fúzióval megalakult (Richard Petty Motorsports – GMS Racing).

    Ez volt a 200. győzelme a 43-as autónak, igaz ennek a nagy részét még a legendás Richard Petty szerezte.

    Richard valószínűleg azóta nem volt a Darlingtonban a Victory Lane-en, mióta utoljára nyert itt” – mondta Jones, utalva Petty 1967-es Southern 500-as győzelmére. „Ez egyszerűen fantasztikus. Nagyon büszke vagyok ezekre a srácokra, az egész Petty GMS-re.

    Egész évben olyan közel voltunk, és nem gondoltam, hogy ma lesz az a nap. Tudtam, hogy nehéz lesz nyerni, de ennél jobb helyen nem is nyerhettem volna.

    Imádom ezt a pályát. Szeretem ezt a versenyt. Kétszer is a trófeán, ember. Már az is feldobott, hogy egyszer rajta voltam, de hogy kétszer is rajta lehetek – nagyon király.

    Tyler Reddick a harmadik helyen futott be, őt követte a pole-ból induló Joey Logano, aki a rájátszás tabellájának élére ugrott, hat pont előnnyel a második helyen álló William Byron előtt, aki vasárnap a nyolcadik helyen végzett – és megnyerte az első szakaszt.

    A top 10-be még Christopher Bell (5.), Michael McDowell(6.), Brad Keselowski (7.), Bubba Wallace (9.), és Alex Bowman (10.) fért be.

    Darlington melodrámája

    Jones ideje akkor jött el, amikor Kyle Busch-nak – aki 155 kört vezetett a versenyen, és megnyerte a második szakaszt – elfüstölt a motorja, miközben az utolsó újraindításra készült.

    Busch akkor örökölte meg az első helyet, amikor Joe Gibbs Racing csapattársa, Martin Truex Jr. hasonló meghibásodást szenvedett a 333. körben.

    Busch és Truex kiesése alig karcolták a felszínét annak a drámának, amely a verseny során kibontakozott. Chase Elliott már az első szakaszban kiesett, Kevin Harvick-nak pedig felgyulladt az autója – idén már sokadszor történt ez meg egy Next Gen autóval.

    A rájátszás képe pedig ugyanolyan bizonytalan maradt, mint amilyen a „Lady in Black”-en megrendezett kimerítő 500 mérföldes verseny előtt volt.

    A katasztrofális Darlington Racewayen rendezett rájátszásnyitó után Elliott, az alapszakasz bajnoka már nem a sorozat éllovasa.

    Elliott a 113. körben – két körrel az 1. szakasz vége előtt – megpördült a 2. kanyarban, és már nem tudta elkerülni őt Chase Briscoe. A 9-es autónak annyira kitört a jobb hátsó lengőkara, hogy nem tudta a 10 perces időlimit alatt megjavítani a csapata.

    A sorozat 2014-es bajnokának, Harvicknak a szolid futama a 275. körben borult lángba. Ahogy a kilencedik helyen haladva veszített sebességéből, egyszer csak egy lángoló autó került a képernyőre.

    Harvick leparkolta a 4-es Fordot a pálya szélén, és kimászott a füsttel teli pilótafülkéből. A Stewart-Haas Racing versenyzője a 33. helyen végzett, és a rájátszás tabellájának utolsó pozíciójába esett vissza, 13 ponttal lemaradva a jelenlegi határvonaltól.

    Larson, a sorozat regnáló bajnoka a 79. körben a boxutcába hozta autóját, mert érezte, hogy motorja kezdi feladni a szolgálatot. Három kört veszített, miközben csapata az 5-ös számú autó motorházteteje alatt dolgozott, de visszatért a pályára, és úgy tűnt az autó képes jó sebességre.

    A sárga zászlós periódusokat kihasználva Larson visszavette a vezető kört és a 12. helyen ért célba.

    Végeredmény
    Pontverseny állása

  • Loganoé a kulcsfontosságú pole, Suárez brutál büntetést kapott

    A Penske versenyzője, Joey Logano indul a pole pozícióból a NASCAR Cup Series rájátszásának nyitó futamán a Darlington Racewayen.

    Loganonak ez volt a második pole pozíciója a szezonban és a második pole pozíciója Darlingtonban.

    Nyilvánvalóan jó itt az első helyről indulni” – mondta Logano. „Fontos ez a boxutca pozíció választásának a szempontjából. Most már csak ki kell használnunk a lehetőséget.

    A 22-es számú Team Penske csapata, Logano és Paul Wolfe tavasszal nyerni tudott itt, miután a verseny utolsó köreiben „megelőzte” William Byront.

    Logano mellett az első sorban Christopher Bell áll majd, a harmadik helyről pedig Logano tavaszi riválisa, Byron. Reddick lett a negyedik, a csapatot kereső Kyle Busch pedig az ötödik.

    Mögöttük Austin Cindric, Kyle Larson, az immáron 45-ös rajtszámmal induló Bubba Wallace, Ryan Blaney, és Michael McDowell állhat majd fel a rajthoz.

    A rájátszásban résztvevő, de a top 10-be nem jutó versenyzők közül Denny Hamlin a 11., Ross Chastain a 12., Austin Dillon pedig a 13. helyről rajtolhat.

    Alex Bowman a 16. helyre kvalifikálta magát, miután kör közben a falnak ütközött. Azt tweetelte, hogy „sendelte”, de ez sem volt elég. Bowman csapata nem talált jelentős problémákat az autóján az ütközés után.

    Kevin Harvick a 18., Chase Briscoe pedig a 19. helyre kvalifikálta magát. Chase Elliott volt a legalacsonyabb rájátszásos versenyző, aki a 23. helyet szerezte be.

    Az egyetlen rájátszásbeli versenyző, aki nem futott időt, Daniel Suárez volt. A 99-es autó háromszor is megbukott az időmérő előtti ellenőrzésen, így nem tehetett kört.

    Suárez emellett elvesztette a boxkiállás kiválasztását, a főmérnökét, és a vasárnapi futam rajtjánál egy áthajtásos büntetést kell letöltenie.

    Végeredmény

  • Chase Elliott nem foglalkozik a rá nehezedő nyomással

    A riválisok nyilatkozataiból egyértelműen az derült ki, hogy mindenki Chase Elliottot tartja a NASCAR Cup Series bajnoki favoritjának.

    Chase Elliott a NASCAR Cup Series rájátszásába az első kiemeltként és az alapszakasz bajnokaként érkezik meg.

    Úgy érzem, jó helyzetben vagyunk” – mondta Elliott. „Szerintem lehetnénk jobbak is, de úgy gondolom, hogy jó helyen vagyunk – és olyan helyzetben, ahol megtanultunk néhány jó leckét is év közben, amit alkalmazhatunk a rájátszásban.

    Elliott négy győzelemmel és 40 rájátszásbeli ponttal áll a sorozat élén. Elliott és a Hendrick Motorsports 9-es számú csapata 2020-ban megnyerte a bajnokságot, egy évvel ezelőtt pedig negyedik lett. Elliott azonban nem foglalkozik az esélyes jelzővel.

    Nem hiszem, hogy van egy kiemelhető versenyző” – mondta Elliott. „Túl sok ember volt jó különböző részeiben az alapszakasznak.

    Csak azért, mert nekünk több győzelmünk van, mint másoknak, nem jelenti azt, hogy más emberek nem képesek nyerni, vagy hogy ne lenne egy igazán jó napjuk nekik is.

    Véleményem szerint az egész mezőnyt tisztelni kell. Nagyon sok igazán tehetséges versenyző és nagyon okos ember dolgozik ezeknél a csapatoknál.

    Elliott elismerte, hogy bár 40 ponttal vezet, nem érzi azt, hogy fellélegezhetne.

    Őszintén szólva nem hiszem, hogy bárki is biztonságban lenne a rájátszás bármelyik szakaszában” – magyarázta a 2020-as bajnok. „Ahogy ez a formátum működik, úgy gondolom, hogy az első héttől egészen a 10. hétig a maximumot kell nyújtanod.

    Nem hiszem, hogy van olyan időszak, amikor bármit is biztosra vehetsz, és nem hiszem, hogy a rájátszásért járó pontok bármelyike valaha is biztonságos lenne.

  • Továbbra is aggasztja a versenyzőket a Next Gen autó biztonságossága

    Bár a panaszáradat Kurt Busch balesete óta folyamatosan fokozódik, a daytonai baleset méginkább felerősítette a Next Gen autó aggodalmait.

    Joey Logano, volt a héten a legfőbb szószólója a biztonság kérdésének, miután ő is elég nagyot csattant Daytonában.

    Aggódom. Azt hiszem, most mindenki aggódik. Nem is értem, hogy lehetne nem aggódni” – mondta Joey Logano. „Ha azt nézzük, hogy a versenytársak és a saját tapasztalataink brutálisak ahhoz képest, ami a régi autóval történt, igen, ez felkelti a figyelmet.

    Ha megnézed a történteket – Kurt helyzetét – és hallasz néhány beszámolót a balesetek múlt heti résztvevőitől, aggasztó a helyzet. Nem lehet elbújni ez elől. Sokkal többet van szó ezekről a dolgokról, mint korábban, mint a régi autóval. Biztosan megvan ennek az oka.

    Busch, aki idén első teljes szezonját töltötte a 23XI Racing 45-ös számú Toyotáját vezetve, július végén a Pocono Raceway-en a kvalifikáció utolsó körében balesetezett és agyrázkódást szenvedett.

    A NASCAR azóta sem engedélyezte számára a versenyzést, és a 16 versenyzőt felvonultató rájátszásból is kimarad, annak ellenére, hogy egy győzelemmel kvalifikálta magát.

    Bubba Wallace a múlt vasárnapi daytonai versenyen történt balesetét követően a csapatrádión keresztül panaszkodott a Next Gen autójában tapasztalt kemény ütésekre.

    Denny Hamlin pedig a héten bejelentette, hogy kihagyja a szombati Xfinity Series versenyt Darlingtonban, olyan fájdalmai voltak daytonai balesete után.

    A versenyzők reakciói a balesetekre mégis nagyon eltérőek voltak. Chase Briscoe például a héten egy interjúban elmondta, hogy az ő tapasztalatai a Next Gen balesetekkel kapcsolatban nagyon eltérőek voltak.

    Csak kétszer törtem össze a Next Gen autót – ami nagy baleset volt – és mindkettő superspeedwayen történt” – mondta.

    Mindkettő sokkal enyhébb volt, mint amire számítottam. A talladegai balesetről azt hittem, hogy sokkal rosszabb lesz az „érzés” szempontjából, de jól éreztem magam.

    Logano ugyanakkor tudja, nincs gyors megoldás: „A nagy baleseteknél biztonságosabb az autó mint volt. A kisebb ütközéseknél viszont van hova javulni.

  • Véghajrá az IndyCarban, jön a rájátszás a NASCAR-ban

    Fontos periódusához érkezünk mindkét sorozat 2022-es idényéhez, az IndyCar Portlandbe látogat, a NASCAR pedig Darlingtonba.

    NASCAR

    Chase Elliott vezetésével érkezik a mezőny a NASCAR Cup Series rájátszásának első fordulójára, Darlingtonba.

    A rájátszásba jutott 16 versenyző pontszámát 2000-re állították be, majd ehhez hozzáadták az alapszakaszban gyűjtött pontszámokat.

    Elliott így 2040 ponttal várja az első, darlingtoni versenyt, mely a 3 versenyes első szakaszt nyitja a playoffban, ahol 4 versenyzőtől fogunk búcsúzni.

    Az előrejelzések ismét esős, nyálkás időt mondanak a hétvégére, így mindenki készüljön fel, hogy hosszú éjszakája lesz.

    IndyCar

    Négy versenyző, két csapat. Will Power, Josef Newgarden, Scott Dixon, Marcus Ericsson. Ezt a négy versenyzőt mindössze 17 pont választja el egymástól a tabellán, két futammal a vége előtt.

    A két csapat pedig az IndyCar legrégebbi, leglegendásabb istállója, a Team Penske és a Chip Ganassi Racing.

    Azt már megírtuk, hogy az egyik bajnoki éllovas, Josef Newgarden 6 rajthelyes büntetéssel érkezik meg Portlandbe, motorcsere miatt.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Szeptember 02., péntek

    18:00 — USF2000 IDŐMÉRŐ (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    18:55 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    20:20 — USF2000 1. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    21:20 — Indy Pro 2000 1. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    22:25 — Indy Lights Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:30 — IndyCar Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)

    Szeptember 03., szombat

    01:00 — USF2000 2. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    02:00 — Indy Pro 2000 2. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    16:05 — NASCAR Xfinity Series Edzés (Darlington)
    16:35 — NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ (Darlington)
    18:00 — IndyCar Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:05 — NASCAR Cup Series Edzés (Darlington)
    18:50 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ (Darlington)
    19:15 — USF2000 3. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    20:15 — Indy Lights Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:00 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (Darlington) (147 kör)
    21:05 — IndyCar IDŐMÉRŐ (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:20 — Indy Pro 2000 3. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)

    Szeptember 04., vasárnap

    00:25 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    01:15 — IndyCar Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:20 — Indy Lights VERSENY (Portland) (35 kör) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — IndyCar VERSENY (Portland) (110 kör) (ARENA4+)
    00:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (Darlington) (367 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)

  • Kiderült mikor dől el Kyle Busch sorsa

    A kétszeres Cup-bajnok Kyle Busch azt mondja, reméli, hogy hamarosan döntés születik arról, hol fog versenyezni a következő szezonban.

    Busch, aki a NASCAR rájátszás médianapján beszélt jövőjéről, csütörtökön azt mondta a riportereknek, hogy több lehetőség is áll előtte.

    A döntését nem akarta időzíteni, de amikor megkérdezték tőle, hogy várhatóan a következő hét-tíz napban meghozza-e a döntést, így válaszolt:

    Valószínűleg igen… Nyilvánvaló, hogy az idő ketyeg. Sok más lehetőség van, és sok más dominónak kell leesnie. A többiek között beszélgetve, én vagyok az első, akinek mennie kell.

    Busch megerősítette, hogy a Joe Gibbs Racinghez való visszatérés továbbra is opció marad.

    A kihívás része az is, hogy mi történik a Kyle Busch Motorsporttal, ha elhagyja a Toyotát, és egy másik csapathoz és gyártóhoz megy.

    Azt mondanám, hogy a Truck Series opció a Kyle Busch Motorsporttal valószínűleg 80-85%-ban nehezebbé tette ezt a helyzetet, mintha csak én lennék” – mondta Busch. „Már rég végeztem volna, ha csak én lennék.

    Korábban megírtuk, hogy a Toyota Racing Development elnöke, David Wilson szerint Kyle Busch polarizáló személyisége nagy hatással van a szponzorszerzésre.

    Megosztó, ami nem segítség sok esetben. Minden héten elmondjuk, hogy ebben a sportban a legmagasabb szinten nem elég, ha az ember a legjobb versenyző” – mondta Wilson.

    Kyle Busch ott van minden idők legjobbjai között. … Éppen azon van, hogy megdöntsön minden rekordot, amit a sportág valaha is látott.

    Ez nem elég jó ebben a sportban. Szükséged van a szponzorációra. Hogy ez jó dolog-e vagy sem, nem az én dolgom megmondani. Ez tény.

    Kyle Busch népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, de személyisége sokszor megosztó, ami elrettentheti a szponzorokat
    Kyle Busch személyisége polarizáló, de valószínűleg ez tette őt a NASCAR egyik legnépszerűbb versenyzőjévé Fotó: Logan Riely/Getty Images/NASCAR Media

    Busch személyisége meg fog változni

    Busch megnyerő és bájos volt a csütörtöki közel 30 perces, újságírókkal folytatott beszélgetésén a Charlotte Convention Centerben. Igaz, ez egy lazább környezetben történt, távol a pályától.

    Busch elismerte, hogy a személyisége tényező lehet a szponzorkeresésben.

    Igen, valószínűleg nehezebb egy olyan versenyzőnek, mint én.

    A nagy szponzorok korlátozott száma miatt Buschnak változtatnia kell a személyiségén?

    Úgy érzem, hogy az a szabadság, hogy úgy tudtam viselkedni vagy reagálni bizonyos helyzetekre, ahogyan az M&M’s támogatásán keresztül tudtam, lehetővé tette számomra, hogy olyan sikeres legyek, amilyen lettem” – magyarázta a kétszeres bajnok.

    Szóval ennek meg kell majd változnia? Valószínűleg… Mennyire 10%, 15%-ban? Nem tudom…

    Majd mosolyogva azt mondta, hogy „talán 18%-ban„, utalva az autója számára.

    Mindezek ellenére Busch azt mondja, hogy továbbra is bízik abban, hogy ebben a szezonban megnyerheti harmadik bajnoki címét.

    Úgy érzem, hogy jelenleg egy top ötös, top hatos csapat vagyunk” – mondta a Joe Gibbs Racing versenyzője. „Csak ki kell javítanunk néhány hibánkat.