A Busch jövőjével kapcsolatos kérdésekre várhatóan a következő napokban választ kapunk, de az új csapata már megvan: a Richard Childress Racing.
Kyle Busch, a Joe Gibbs Racing és a Toyota már hónapok óta tárgyalásokat folytat a kétszeres NASCAR Cup Series bajnok új szerződéséről.
A helyzet minden érintett számára stresszes volt, mivel a hosszú távú szponzor, a Mars, Inc. (M&M’s forgalmazója) a szezon végén távozik a sportágból, és úgy tűnik, a Gibbs nem tudott új partnert találni Busch 18-as rajtszámú Toyotájának.
A kétszeres bajnok 2008 óta versenyez náluk. Amellett, hogy két bajnoki címet szerzett, 60 futamgyőzelméből 56-ot a Gibbs és a Toyota színeiben aratott. Ő a legsikeresebb pilóta, akivel a Toyota valaha együtt dolgozott.
Nem világos, hogy a Childress három autóra bővíti-e majd csapatát, vagy kivásárolja Tyler Reddick szerződését.
Reddick a 2023-as szezon végén távozik a Childress-től a 23XI Racinghez. Busch Truck Series csapatának, a Kyle Busch Motorsportsnak a következő lépése szintén nem világos.
Az Athletic információ szerint a hivatalos bejelentés kedden várható.
Óriási stratégia harc jellemezte a Truck Series kansasi versenyét, ahol Carson Hocevar az utolsó körig vezetett, és végül szívszorítóan veszített.
A Niece Motorsports és a veterán Phil Gould csapatfőnök „mindent beleadott”, hogy a versenyen gyenge tempót autózó Carson Hocevart olyan helyzetbe hozza, ami a győzelmet – és a rájátszásba jutást eredményezze. Hocevar ellenfeleivel ellentétben nem jött be a boxba és próbálta kispórolni a megfelelő üzemanyag mennyiséget, hogy így nyerjen.
Végül nem jött össze. Épphogy. A stratégiai döntés jobban bevált, mint azt a legtöbben gondolták, a 19 éves versenyző egészen a verseny utolsó körének első kanyarjáig vezette a futamot, amikor a verseny nagy részében domináló John Hunter Nemechek elment a 42-es rajtszámú autó mellett belülről.
Nemechek 31 körrel a vége előtt állt ki a boxba, és több mint 20 másodperces hátránya volt Hocevarhoz képest és a verseny végéig egy másodperccel gyorsabb köröket futott, mint riválisa.
A hatalmas mennyiségű lekörözött forgalom és némi gumikopás miatt Nemechek győzelemért folytatott hajszája nem tűnt realisztikusnak a verseny utolsó köreiben, amíg a 4-es rajtszámú Toyota Tundra ki nem tudott törni a forgalomból.
Nemechek közel két másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet Hocevar előtt, akinek a verseny utolsó körében kezdett elfogyni az üzemanyaga, de így is kitartott, és megszerezte pályafutása negyedik második helyét.
Sajnos, mivel az utolsó körben megelőzték, Carson Hocevarnak nem volt elég pontja ahhoz, hogy továbbjusson a rájátszás következő körébe, így kiesett a bajnoki címért folytatott harcból.
„Nem találok szavakat” – mondta a csalódott Hocevar. „Nem tudom, hogyan kell ezeket a szituációkat kezelni. Annyiszor voltam már közel a győzelemhez, de úgy látszik hozzá kell szoknom. Szerintem a saját esküvőmön is koszorúslány leszek.”
„Azt hittem, hogy túl sokat spóroltam, mehettem volna keményebben is, és építhettem volna egy rést. A [3-as kanyarban] a fehér zászlóhoz érve elkezdett ledadogni a motor, és akkor már tudtam, hogy vége…„
Vasárnap végéhez ér az IndyCar 2022-es szezonja, a versenyzők Laguna Secában mérhetik össze tudásukat. A NASCAR Kansasbe látogat.
IndyCar
Matemetikailag még 5 versenyző nyerheti meg az IndyCar bajnoki címét. A listavezető Will Power (523 pont) 20 pontos előnnyel érkezik Laguna Secába, Josef Newgarden (503 pont) áll a második helyen, akit Scott Dixon (503 pont), Marcus Ericsson (484 pont) és Scott McLaughlin (482 pont) követ.
Laguna Seca az utóbbi két évben Colton Herta dominanciáját hozta, hiszen 2020-ban, és 2021-ben is ő nyerte az itt megrendezett futamot. Az Andretti Autosport versenyzőjének kérdéses a jövője, éppen ezért lehetséges, hogy utolsó IndyCar futamára készül.
Alex Rossi utolsó Andrettis versenyét teljesíti majd, és lehetséges, hogy Jimmie Johnson is, akinek még nincs ülése a 2023-as szezonra.
NASCAR
Kansasben folytatódik a NASCAR rájátszása, viszont a tavaszi kansasi verseny győztese, Kurt Busch nem lesz jelen még mindig, hiszen sérülése miatt nem tud indulni.
Ott lesz viszont a NASCAR két legnagyobb csapatának, a Hendrick Motorsportsnak és a Joe Gibbs Racingnek legénysége, és mindkét csapatnak az lesz a célja, hogy javítson, hiszen technikai malőrök miatt 2-2 versenyzőjük sok pontot, és győzelmi esélyeket veszített az előző, darlingtoni versenyen.
Kansasbe a NASCAR mindhárom nemzeti sorozata, a Truck, az Xfinity és a Cup Series is ellátogat.
A NASCAR egy rendkívül stresszes dolog, ráadásul a versenyzők sokszor 3-4 órán keresztül ülnek az autóban, így jogos a kérdés.
A nagy kérdés tehát az, hogy viselnek-e felnőtt pelenkát, hogy megszabaduljanak a felesleges testnedvektől?
Előtte el kell gondolkodni azon, hogy vajon milyen hosszú egy tipikus NASCAR-futam. A válasz az, hogy általában legalább három órán át tart, mert az autók több száz körön keresztül köröznek.
Az idő azonban egy kicsit változik, attól függően, hogy hány sárga zászló vagy bármilyen okból történő esetleges leállás van.
Szóval a NASCAR versenyzők az overálljukba pisilnek? A válasz nem, mert a versenyzők általában annyira izzadnak, hogy nincs szükségük a WC használatára.
„Általában annyira kiizzadod magad, hogy nem kell menned. Több mint 11 év alatt, amióta a NASCAR Cup Series-ben versenyzek, még soha nem kellett olyan nagyon kimennem a mosdóba, hogy az overállomba pisiljek” – magyarázta a 2011-es Coke Zero 400 győztese David Ragan.
Miért pletykálnak arról, hogy a NASCAR versenyzők pelenkát hordanak?
Nem sokat tudni arról, honnan indult az a pletyka, hogy a NASCAR versenyzők pelenkát hordanak.
Azt azonban érdemes megjegyezni, hogy maguk a pelenkák is veszélyt jelenthetnek a pilótákra. A pelenka anyaga ugyanis gyúlékony lehet, és veszélyesnek bizonyulhat a versenyzők számára.
Figyelembe véve, hogy mi történt Kevin Harvickkal legutóbb Darlingtonban, egy gyúlékony anyagból készült pelenka katasztrofális lehet.
Mindezzel együtt, volt már olyan versenyző, aki verseny közben használta a mosdót? Amikor egy verseny aktívan zajlik, gyakorlatilag lehetetlen, hogy egy versenyző gyorsan elszaladjon a mosdóba anélkül, hogy ne veszítsen egy csomó helyet.
Tehát az egyetlen lehetőség az, amikor a futamot valamilyen okból kifolyólag piros zászlóval leintik. Mivel a versenyt leállították, a versenyzők szabadon kiszállhatnak az autójukból, és elvégezhetik a dolgukat.
Végezetül, ha már ennyit beszélünk a pelenkákról, vannak olyan pelenkagyártó cégek, amelyek szponzorálták a NASCAR versenyzőit?
A válasz igen, hiszen a Depend márka egykor a kolumbiai versenyzőt, Juan Pablo Montoyát szponzorálta.
Ez Montoya elsődleges szponzorával, a Target-tel együttműködve történt. Sőt Montoya még fel is próbálta szponzora termékét, rajongói megbotránkozására.
Emellett ott volt még a Boudreaux’s Butt Paste is. Ez egy olyan cég volt, amely a Kevin Rayt szponzorálta, és egy pelenkakiütés kezelésére szolgáló krémet reklámozott.
A legrosszabb esetben, amikor a versenyzőknek a verseny közben vécére kell menniük, általában a tűzálló ruhájukba pisilnek. Nyilván a versenyzők egy része már a verseny kezdete előtt könnyít magán, de ha valóban vészhelyzet van, akkor bepisilnek.
Legalábbis ami a fedélzeti kamerákat illeti. A NASCAR már korábban ígéretet tett rá, hogy lesz ilyen, és most be is váltja ezt az ígéretét.
Ez a lehetőség a hétvégi a Kansas Speedwayen megrendezésre kerülő NASCAR Cup Series futamon lesz elérhető először a nézők számára, és innentől a rájátszásnak a hátralévő futamain keresztül is működni fog.
Ez az első alkalom, hogy az összes versenyautón lesz onboard kamera. A rajongók bármelyik versenyzőt ingyenesen választhatják ki, és a NASCAR Drive-on keresztül amely a NASCAR.com-on és a NASCAR mobilalkalmazáson belül is megtalálható lesz.
A rajongók egyszerre akár négy streamet is nézhetnek majd rajta.
„Célunk, hogy magával ragadó élményt nyújtsunk a sportág legszenvedélyesebb rajongói számára, bárhol is legyenek” – mondta Tim Clark, a NASCAR vezető alelnöke és digitális vezetője.
„Tudjuk, hogy a fő közvetítés mellett a másodlagos élmény milyen jelentős szerepet játszik a teljes nézői élményben, ezért nagyon izgatottan várjuk, hogy minden autó belsejéből élő videót mutathassunk.”
A NASCAR már korábban is ingyenesen streamelte néhány kiválasztott versenyzőnek az autókban elhelyezett kamerákat.
Az, hogy a mezőny minden versenyzőjénél lesz belső kamera annak köszönhető, hogy a Next Gen autókban a visszapillantó tükör melletti kameratartó szabványos rögzítéssel van felszerelve. Az 1080-as nagyfelbontású kamera előre, az első szélvédőn kívülre van irányítva.
„Szerencsések vagyunk, hogy óriási embereink és partnereink vannak, akik lehetővé teszik számunkra, hogy ezt a next-gen videóélményt a rajongók számára a világ minden táján elérhetővé tegyük” – mondta Steve Stum, a NASCAR üzemeltetési és műszaki gyártási alelnöke.
„Nem kis teljesítmény egy olyan ambiciózus dolog bevezetése, mint a 40 élő közvetítést biztosító kamera az autók belsejében, miközben azok egymás mellett, több mint 200 mérföld/órás sebességgel versenyeznek.„
A North Wilkesboro Speedway több mint 25 év után először rendez NASCAR versenyt, amikor a következő szezonban az All-Star Race a pályára érkezik.
A Speedway Motorsports, beleértve Marcus Smith elnököt és vezérigazgatót is, csütörtök reggel a raleigh-i N.C. Történelmi Múzeumban tette hivatalossá a lépést.
Smith Steve O’Donnell, a NASCAR operatív igazgatója, Dale Earnhardt Jr. és Roy Cooper, Észak-Karolina kormányzója mellett bejelentette, hogy az 1 millió dolláros versenyhétvége május 19-21. között lesz megtartva.
„A NASCAR All-Star Race mindig is a szurkolók versenye volt, és nem is tudok jobb módot elképzelni arra, hogy a NASCAR 75. évfordulója alkalmából megünnepeljük a szurkolókat, mint hogy visszatérjünk a North Wilkesboro Speedwayre” – mondta Smith.
„Nem tudtuk volna ezt megvalósítani sok ember óriási támogatása nélkül, beleértve Cooper kormányzó, a NASCAR, Dale Earnhardt Jr. és természetesen Wilkes megye lakossága nélkül.”
„Rengeteg munka vár ránk, de megvan az akarat, hogy valami különlegeset hozzunk létre egy olyan közösséggel és keményen dolgozó munkatársakkal együtt, akik ezt véghez is viszik.”
A NASCAR 1949 és 1996 között North Wilkesboróban rendezett Cup futamokat. Utoljára 1996 szeptemberében rendeztek futamot North Wilkesboróban, akkor Jeff Gordon nyert.
North Wilkesboro lesz a negyedik házigazdája az All-Star Race-nek az elmúlt öt évben. A Charlotte Motor Speedwayről 2019 után a Bristol Motor Speedwayre költözött (2020), az elmúlt két évben pedig a Texas Motor Speedwayen rendezték meg.
Dale Earnhardt Jr. volt a egyik főszereplő Wilkesboro életre keltésében
A pálya egyik legnagyobb rajongója Dale Earnhardt Jr. volt.
Elvégre Earnhardt volt az, aki először hívta össze a rajongótáborát, és a NASCAR cirkuszának egy csoportját, hogy 2018 decemberében egy iRacing-szkennelésre megtisztítsák a létesítményt.
Az iRacing már rendezett itt versenyt Fotó: Chris Graythen/Getty Images
Earnhardt akkor azt mondta, hogy önző módon csak meg akarta őrizni a pályát digitális formában, hogy online versenyezhessen rajta jóval azután, hogy a pálya elkerülhetetlenül elsorvad.
A pálya ekkor már közel 20 éve elhagyatott volt.
De Earnhardt elültette a magot a Speedway Motorsports vezérigazgatójának, Marcus Smithnek a fejében is, hogy talán a NASCAR-nak még lehet helye a létesítményben, és minden lépésnél azon dolgozott, hogy ezt a meggyőződését megerősítse.
2021 novemberében 18 millió dollárt különítettek el a szövetségi amerikai megmentési tervből az észak-karolinai versenypályák infrastrukturális fejlesztésére az észak-karolinai állami költségvetésen keresztül. North Wilkesboro egyike volt ezeknek a létesítményeknek.
Az eredeti tervek szerint a pálya augusztusban aszfaltversenyeknek adott volna otthont, majd októberben felszedték volna a felületet a földes versenyek számára, mielőtt 2023-ban újraaszfaltozásra került volna sor. Az újraaszfaltozást most elhalasztották.
„Kisfiúként a legjobb emlékeim közé tartozott, amikor North Wilkesboróba mentem” – mondta Earnhardt, aki a múlt héten egy late modellel vezetett a pályán. „És még jobb lett, amikor tinédzserként versenyeztem ott. Soha nem gondoltam volna, hogy még egyszer tele lesz a pálya, aztán idén nyáron telt ház előtt versenyezhettem ott egy late model versenyen.”
„Van benne valami különleges. Tudom, hogy a pálya, a szurkolók és a közösség nagy show-t fog kapni, amikor visszatérünk a Cup autókkal az All-Star versenyre.„
Újabb hírekkel teli napot zárt a NASCAR világa. North Wilkesboro visszatérhet, a széria megtalálhatta a gyógyírt a tűzesetekre.
Óriási meglepetésre a Dale Earnhardt Jr. révén újraélesztett legendás North Wilkesboro Speedway lesz a NASCAR All-Star verseny házigazdája 2023-ban – a Motorsport.com információ szerint. A pálya 1949-ben adott otthont az első NASCAR Cup Series futamnak. Jeff Gordon – aki ma a Hendrick Motorsports alelnöke és a NASCAR Hírességek Csarnokának tagja – nyerte 1996-ban az utolsó NASCAR-futamot a pályán.
A NASCAR egy szabályfrissítést küldött a Cup Series csapatoknak, amely a hétvégén a Kansas Speedwayen életbe lépő változtatásokat tartalmaz az autókra vonatkozóan, remélve, hogy megállítja a Next Gen gépeket érintő tűzesetek sorozatát.
Adam Stern értesülései szerint két csapat maradt versenyben Kyle Busch leigazolására. Az egyik a jelenleg két autót futtató, és két, 2023-ra is szerződtetett versenyzővel rendelkező Richard Childress Racing, a másik pedig Denny Hamlin és Michael Jordan alakulata, a 23XI Racing.
Nem Kyle Larson volt az egyetlen Hendrick Motorsportsos pilóta, aki motorproblémákkal küzdött Darlingtonban. William Byron csapatfőnöke, Rudy Fugle elmondta, hogy az ő versenyzője is fura hangokat hallott a motortérből, és teljesítményvesztést érzékelt. „Ilyen még soha nem történt velem a pályafutásom során, pedig valószínűleg többet versenyeztem, mint bárki más a mezőnyben” – mondta Larson. „A csapat nagyon keményen dolgozik, és próbálják kitalálni, mi folyik itt. Azt hiszem, minden alkalommal más volt a helyzet, de minden egyes alkalommal kitaláltak valamit, amivel javíthatják az esélyeidet, hogy ez ne történjen meg újra.„
Egy harmadik Hendrickes versenyzőnek, a 2020-as NASCAR Cup Series bajnok Chase Elliottnak sem kezdődött rózsásan a rájátszása. A 9-es autó sofőrje már a verseny korai szakaszában kiesett. „Egyáltalán nem tehetek semmit” – mondta Chase Elliott. „Amikor rossz napod van, és kiesel a versenyből, meg van kötve a kezed, és ilyenkor nem tehetsz mást, mint hogy hétfőn kielemzed mi sült el balul, és onnan mész tovább.„
Ahogy az eseménydús 2022-es versenyszezon az utolsó részéhez érkezik, a NASCAR ma bejelentette, hogy visszatér Nashville-be.
A Bajnokok Hete elnevezésű ünnepséget november 30-án és december 1-jén rendezik majd meg.
A NASCAR díjátadójára december 1-jén kerül sor a Music City Centerben, ahol hivatalosan is megkoronázzák az idei szezon NASCAR Cup Series, Xfinity Series és Camping World Truck Series bajnokait.
A versenyzőtársak, a széria személyiségei és hírességek harmadik éve veszik birtokba Nashville belvárosát, hogy megünnepeljék a felejthetetlen szezonjukat.
„Örömmel jelentjük be, hogy visszatérünk Music Citybe a sorozatunk bajnokainak megkoronázását szolgáló ünnepségre” – mondta Pete Jung, a NASCAR SVP, marketingvezetője.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy ismét Nashville-be hozhatjuk az ünneplést, hiszen a város energiája és motorsport iránti szenvedélye mindig is lenyűgöz minket. Alig várjuk, hogy a 2022-es szezon befejezése után ismét itt lehessünk.”
A hivatalos szezon utáni díjátadó hagyománya 1981-ig nyúlik vissza, amikor az eseményt New Yorkban tartották.
A rendezvény 2009-ben Las Vegasba költözött, majd 2019-ben először Nashville-nek adott otthont.
Az elmúlt két évben a széria óriási érdeklődést tapasztalt a nashville-i rajongók részéről, nemcsak a versenypályán, hanem a bajnoki hét megünneplésén is.
A NASCAR szeretné folytatni a hagyományt, és az ország egyik legikonikusabb városában zárni a szezont.
Tavaly William Byron kápráztatta el a legjobban gumiégetésével a kilátogató rajongókat:
Kevin Harvick éles kritikája után Scott Miller, a NASCAR vezető versenyügyi alelnöke elismerte, hogy elfogadhatatlan ami történik a sportágban.
Scott Miller a SiriusXM NASCAR Radio-nak nyilatkozva beszélt a meglévő problémákról.
„Természetesen kutatjuk az okokat” – mondta a NASCAR vezető versenyügyi alelnöke. „Ma reggel is ezt tesszük, és minden olyan jelet keresünk, ami kiválthatta ezeket a dolgokat, és ezt egész évben így tettük.”
„Darlingtonban rengeteg gumitörmelék van. Nem vagyunk biztosak benne, hogy a kipufogó dobozához kerülő gumi volt-e a probléma, de mindent kielemzünk.”
Kevin Harvick Stewart-Haas Racing Fordja kigyulladt a hétvégén a Darlington Raceway-en. Harvick volt az ötödik Ford Mustang pilóta az elmúlt hónapban, akinek nagy visszhangot keltő balesete volt.
Harvick csapattársainak, Cole Custernek és Chase Briscoe-nak a Michigan Speedwayen, illetve a Richmond Racewayen, míg Joey Loganónak és Chris Bueschernek az indianapolisi pályán voltak problémái.
„Elfogadhatatlan, hogy az autók kigyulladjanak, és különböző megoldásokon dolgozunk, és próbáljuk kiiktatni azokat a tényezőket, amelyek kiválthatták ezeket a dolgokat.”
– jelentette ki Miller.
„Nyilvánvaló, hogy még mindig van mit dolgoznunk. Megvizsgáljuk a dolgokat a Ford kipufogóján, mert úgy tűnik, hogy nekik kicsit több gondjuk van ezzel, mint a többieknek.”
Annak ellenére, hogy a probléma egy gyártónál széleskörű volt, Miller elmondta, hogy a sorozat mindenkivel beszél a NASCAR garázsban.
„Mindenkivel beszélünk, és senki sem akarja, hogy ez megtörténjen vele” – mondta Miller. „Azt hiszem, mindenki készséges lesz, hogy megpróbáljon segíteni nekünk.”
„És az igazsághoz tartozik, hogy nem a Ford volt az egyetlen, akinek problémája volt. De úgy gondolom, hogy néhány más problémára is találtunk megoldást, de ez így nem mehet tovább.”
„Ez most a prioritásunk.”
NASCAR vs. Kevin Harvick
Kevin Harvick verseny utáni nyilatkozatára is reagált a NASCAR fejese, miután a veterán versenyző „szarnak” nevezte az alkatrészeket, és azt mondta, hogy a NASCAR túl csóró ahhoz, hogy kijavítsa a problémákat.
„Tudom, hogy ez egy érzelmes pillanat volt, és a versenye tönkrement, de azt mondani, hogy a NASCAR nem törődik a problémával, a lehető legtávolabb áll az igazságtól” – folytatta Miller.
„Igazából ennyit tudok erről mondani. Nem fogok semmiféle oda-vissza vitába bocsátkozni Kevinnel az éteren keresztül, de szerintem ő is tudja, hogy valójában mi az igazság.„
Bár Erik Jones és a Petty GMS nagyon boldog a darlingtoni első hely okán, sajnálják, hogy nem playoff résztvevőként tehették ezt meg.
A Darlington Raceway-en megrendezett Southern 500 úgy fog élni az emlékezetben, mint egy diadalmas pillanat, amelyet Erik Jones és a Petty GMS Motorsports számára egyfajta „mi lehetett volna” érzés árnyal majd.
Ez volt az első alkalom, hogy egy nem a playoffért küzdő csapat nyerte meg a rájátszás első versenyét.
„Határozottan király, hogy mi vagyunk az elsők, akiknek ez sikerült, de azt hiszem, az első dolog, amit Erik mondott nekem, hogy ‘de jó lett volna megnyerni Daytonát’” – mondta Elenz, Jones csapatfőnöke.
Ha Jones nyert volna Daytonában, akkor ott lett volna a rájátszásban. A darlingtoni győzelemmel pedig egyből a legjobb 12 közé jutott volna.
Jones, aki a csapatfőnöke mellett ülve próbálta kifejezni a magában dúló érzéseket, helyeslően bólogatott.
„Fantasztikus itt nyerni, de ugyanakkor igen, egy kicsit keserédes az egész” – mondta Jones. „Nehéz felhívni magadra a figyelmet a rájátszásban, ha nem vagy benne a rájátszásban.”
„Mi lehetne ennél jobb módja ennek? Jó érzés. Úgy érzem, hogy a következő hetekben még több jó pálya vár ránk. Nem mondanám, hogy ez az egyetlen futam, amit megnyerhetünk.”
Jones már jó pár éve nem volt ott a rájátszásban. Utoljára 2019-ben kvalifikálta magát, és ironikus módon akkor a darlingtoni győzelmének köszönhetően került be. Akkoriban Darlington volt az utolsó előtti futam az alapszakaszban.
„Egyszerűen imádom ezt a helyet, az itteni versenyzést” – jelentette ki Jones. „Különösen ezt, az őszi versenyt szeretem. Amikor tavasszal idejöttünk, nem voltunk rosszak, de mégsem volt az igazi a tempónk.”
„Ennek az őszi, Southern 500-nak a hosszától kezdve a nappalról éjszakára való átállásig, minden egyes részét imádom.„