Kategória: NASCAR

  • Ki a NASCAR legviccesebb figurája? Ki nem találnád, Bubba Wallace kire szavazott…

    Korábban már írtunk róla, hogy a riválisok szerint ki lesz a következő NASCAR bajnok. Most lássuk, kinek van a legjobb humorérzéke.

    A NASCAR mindig is épített a versenyzők személyiségére, szenvedélyes versenyzési stílusára, agresszivitására, de legfőképpen humorérzékükre. Végül is ez tette azzá a sportágat, ami.

    Lássuk, hogy a NASCAR jelenlegi mezőnyéből ki kit tart a legviccesebbnek.

    Melyik NASCAR versenyzőnek van a legjobb humorérzéke?

    Martin Truex Jr.: Erre nem tudok mondani semmit.

    Alex Bowman: Egyértelműen én. Száraz a humorom, mint a sivatag.

    Ryan Blaney: Bubba Wallace és Chase Elliott. Azt hiszem, az emberek teljesen máshogy viselkednek, ha nem a munkájukkal foglalkoznak. Elég nehéz megítélni valakit abból, ahogy a versenypályán viselkedik, mert sokszor teljesen a feladatra koncentrálsz, és nehéz igazán elengedni magad, vagy túl sokat viccelődni. A versenypályán kívül mindenkinek más a személyisége.

    Bubba Wallace: Természetesen ÉN.

    Ross Chastain: Ryan Blaney. Száraz a humora, de én ezt szeretem benne. Valószínűleg nem sokan fogják mondani őt.

    Brad Keselowski: Blaney. Egyszerűen szórakoztató srác, akivel jól lehet közösen szórakozni.

    Chase Elliott: Kihagynám ezt a kérdést.

    Joey Logano: Régebben az egyértelmű válasz Clint Bowyer volt. Választhatom magamat? (nevet)

    Austin Cindric: Kevin Harvicknak elég száraz humora van, amit mindig is élveztem. Sokszor valaminek vagy valaki másnak a rovására megy, de ilyen Kevin Harvick.

    William Byron: Kyle Busch eléggé vicces. Amikor a Kyle Busch Motorsportnál versenyeztem (a NASCAR Truck Seriesben – a szerk.), mindig azt gondoltam, hogy elég vicces. Sokszor inkább pimasznak mondanám, de azért vicces, mert nem válogatja meg soha a szavait.

    Daniel Suárez: Valószínűleg Noah Gragson.

    Harrison Burton: Todd Gilliland az a srác, aki legtöbbször megvettetett. Ő is egy újonc, szóval elég sokat lógok vele. És igen, nagyon vicces, az biztos.

    Kyle Larson: Corey LaJoie az első név, ami eszembe jut. Nagyon vicces és gyors.

  • Majdnem a versenyek felén ütközött a két legagresszívabb versenyző

    Az NBC Sports összeállított egy érdekes év végi statisztikát, melyből kiderült, hogy Ross Chastain és Ricky Stenhouse Jr. 15-ször keveredett balesetbe.

    Az NBC Sports weblapjának statisztikusa, Dr. Diandra szerint bár idén nem volt több baleset mint az előző években, mégis több sárga zászlót lengettek 2022-ben.

    Idén 302-szer lengették be a sárga zászlót – ez a szám a legtöbb volt 2014 óta, annak ellenére, hogy ebből csak 73 volt előre eltervezett (competition caution, vagy szakasz után sárga zászló).

    A 2022-es szezonban a 2021-es évhez képest képest 43-mal többször kellett pályára lépnie a pace car-nak, és 57-tel több a természetes eredeti sárga zászló volt, mint tavaly, ez a legtöbb 2016 óta.

    Bár sok ütközés volt idén, a legtöbb baj abból keletkezett, hogy minden eddiginél több defekt, vagy az autóval kapcsolatos hiba okozott incidenst.

    A legmeglepőbb statisztika a kiforgások számának megnövekedésével kapcsolatos. A Cup Series versenyzői 2016 és 2021 között szezononként 20-27 alkalommal pördültek meg maguktól. 2022-ben ez a szám 60-ra emelkedett. Ennyi megpördülés 2007 óta nem volt.

    https://500miles.hu/nascar/ilyen-csak-a-videojatekban-van-chastain-a-falon-ment-vegig-200-al-igy-jutott-tovabb/

    Stenhouse továbbra is a NASCAR legtöbbet balesetező versenyzője

    Ricky Stenhouse Jr. és Ross Chastain volt a legtöbb incidensben érintett 2022-ben. Mindkét pilóta 15 balesetet szenvedett. Stenhouse-nak két megpördülés volt, és egyszer kellett feladnia a verseny, míg Chastain háromszor pördült ki. 2021-ben is Ricky Stenhouse vezette ezt a listát, 17 incidenssel.

    Egyetlen teljes munkaidős NASCAR Cup Series versenyző sem kerülte el teljesen az incidenseket. Justin Haley volt érintett a legkevesebben, számszerint négyben.

    A bristoli salakos futam 14 sárga zászlója a harmadik legtöbb volt a Coca-Cola 600 és a texasi 16 sárgája után, viszont mivel ez a verseny volt a legrövidebb, ezért ha 100 mérföldre bontjuk le a sárgák számát, akkor átlagban itt volt a legtöbb kényszerű megállás.

    Érdekes módon a superspeedwayeken nem volt sok sárga idén, viszont az ott történt balesetekben veszítettel el a mezőny a legtöbb autót.

    A nyári daytonai versenyen 46 autó tört össze összesen öt balesetben, ami átlagosan 9,2 autót jelent incidensenként. Néhány autó több balesetben is érintett volt, ezért több az autók száma, mint az indulóké.

    A szezon legtisztább versenyét Road Americában rendezték, ahol a szakasz szünetein kívül nem volt sárga zászló.

  • Az Egyesült Államok történetének legnagyobb tragédiája különleges helyzetet idézett elő

    2001 tragédiákkal teli év volt a NASCAR rajongók számára, melynek az eredménye az volt, hogy a szezon meglepően sokáig tartott.

    Amerikában minden év novemberének utolsó csütörtökjén ünneplik hálaadás napját, és ekkor már általában rég vége szokott lenni a NASCAR szezonnak.

    Nem így történt 2001-ben, amely alapjaiban rengette meg nem csak a NASCAR de az egész Egyesült Államok történelmét.

    2001. február 18-án, az év első versenyén, a Daytona 500-on elhunyt a legendás hétszeres NASCAR Cup Series bajnok Dale Earnhardt.

    Arra azonban senki nem gondolt volna, hogy nem ez lesz az év legrosszabb eseménye, hiszen Szeptember 11-én 4 eltérített gép megváltoztatta az USA törtértelmét, és olyan tettre késztette a szériát, mely utoljára ezelőtt csak 1974-ben történt meg.

    Ez pedig az volt, hogy a NASCAR szezonja különlegesen későn, 2001. november 23-án, pénteken (!!!) ért véget, mivel a New Hampshire-ben, szeptember 16-án rendezendő versenyt a szezon végére halasztották, ami azt jelentette, hogy a hálaadás utáni napon tartották a Cup szezon utolsó versenyét.

    Nyilvánvaló, hogy a novemberi New Hampshire-i választás kockázatos volt. A havazás és a fagyos időjárás lehetősége nagyon is reális volt, és a Goodyear-nek még a New Hampshire-ben használni tervezett gumikeveréket is meg kellett változtatnia, hogy felkészüljön a lehetséges hideg időjárásra.

    Ahelyett, hogy a versenyt a hálaadást követő vasárnapra időzítette volna, a NASCAR a fekete péntekre tervezte a futamot, így szombatra vagy vasárnapra tolhatták a versenyt arra az esetre, ha az időjárási körülmények rosszak lettek volna.

    A széria szerencséjére azonban félelmeik nem váltak valóra, és végig 10 fok felett maradt a hőmérséklet a verseny folyamán.

    A NASCAR úgy döntött, hogy a rövidített menetrend miatt a futam időmérőjét is törli, és helyette a richmondi futam, a szeptember 11. előtti utolsó verseny utáni pontállás alapján állítja fel a verseny rajtsorrendjét.

    Robby Gordon
    Robby Gordon élete első győzelmét aratta Fotó: Darrell Ingham/ALLSPORT/NASCAR Media

    Gordon nyerte a NASCAR hálaadás futamát, de nem az a Gordon, akire elsőre gondolnál

    Ennek köszönhetően Jeff Gordon indulhatott a pole-ból – bár neki már tét nélküli volt a verseny, hiszen az előző héten Atlantában már begyűjtötte negyedik bajnoki címét.

    Gordon egész nap az élen haladt, a 300 körből 257-et vezetett. De végül egy másik Gordon volt az, aki a győzelmi sávba hajtott – egy kis vita után.

    Jeff Gordon vezette a versenyt, amikor Robby Gordon, a Richard Childress Racing 31-es számú autójának sofőrje (aki nem rokona Jeffnek) a hátsó lökhárítójához hajtott, és gyakorlatilag eltakarította őt az útból.

    Az ütközés következtében Jeff Gordon autója Mike Wallace #12-es autójának ütközött, ami megpördítette Wallace-t, és emiatt sárga zászlót kellett lengetni.

    A pace car mögött Jeff odament Robby Gordon mögé, többször is nekiment, ami miatt a NASCAR megbüntette őt, ami véget vetett annak a reményének, hogy futamgyőzelemmel zárja fantasztikus szezonját.

    Amikor vége lett a versenynek, kemény szavak repkedtek a garázsban – még a szelíd modorú négyszeres bajnok részéről is.

    Szégyellnie kellene magát, hogy így nyert” – mondta Jeff Gordon a verseny után. „De hé, megértem, hogy a srácok miért csinálnak ilyesmit. Csak azt kívánom, bárcsak rendesen összetörtem volna utána, vagy valami ilyesmi, így legalább nem ő nyerte volna meg a versenyt.

    Robby Gordon viszont ezzel megnyerte pályafutása első futamát, és nem meglepő módon így az ő nevéhez fűződik NASCAR egyetlen hálaadás utáni pénteken rendezett versenyének győzelme.

    Bár óriási füttykoncert közepette ünnepelt Robby, nem volt hajlandó elnézést kérni tettéért.

    Nem pörgettem ki, csak egy picit megpöcköltem. Sok embertől hallottam már az évek során, hogy ezt nevezik versenyzésnek.

    Grodon győzelmének az volt a pikantériája, hogy az előző heti atlantai versenyre még kvalifikálni sem tudta magát.

    Jeff Gordon természetesen így is megnyerte negyedik (és egyben utolsó) bajnoki címét a Cup Series-ben, és a NASCAR számára egy érzelmes szezon ért véget… a vártnál kicsit később.

  • A Daytona 500 megnyerésére pályázik a négyszeres Indy 500 győztes

    Egyre közelebb van Hélio Castroneves bejelentése, miszerint a négyszeres Indy 500 bajnok 2023-ban a NASCAR legfőbb eseményén is ott lesz.

    • Adam Stern, a Sports Business Journal munkatársa szerint az IndyCar Series legendája, Helio Castroneves közel áll ahhoz a megállapodáshoz, hogy a 2023-as Daytona 500-on és a Camping World SRX Series több futamán is rajthoz álljon a következő szezonban. A 47 éves Castroneves négyszer nyerte meg az Indy 500-at (2001, 2002, 2009, 2021), és az NTT IndyCar Series-ben eltöltött 22 éve alatt 25 győzelmet szerzett, bár a bajnoki címet soha nem sikerült elhódítania. A brazil versenyző lehetne a harmadik olyan ember, aki megnyeri az Indy 500-at és a Daytona 500-at is, AJ Foyt és Mario Andretti után.
    Hélio Castroneves
    Hélio Castroneves legutóbb 2021-ben nyerte meg az Indy 500-at Fotó: IndyCar

    Mozgolódás a NASCAR háza táján

    • Brad Keselowski is ott lesz a rövid pályás versenyzés egyik legnagyobb éves tornáján, a decemberben immáron 55. alkalommal megrendezendő Snowball Derby-n. A 300 körös versenyen több NASCAR-ból jól ismert név is ott lesz még, többek között Erik Jones, William Byron, Josh Berry, és Noah Gragson.
    • A NASCAR Xfinity Series-ben induló JR Motorsports csütörtökön bejelentette, hogy a következő szezonban teljesen átvariálja a csapatvezetői pozíciókat. Jason Burdett és Taylor Moyer lesznek a 9-es (Brandon Jones) és a 8-as (Josh Berry) autónak a crew chief-jei, miközben Jim Pohlman lesz az új csapatfőnök a 7-es számú csapatnál (Justin Allgaier), Mardy Lindley pedig az 1-es számú csapathoz csatlakozik (Sam Mayer).
    • A Front Row Motorsports több vezetőségi változást is bejelentett a NASCAR Cup Series szervezetében, többek között Michael McDowell új csapatfőnököt kapott. A veterán vezető versenymérnök Travis Peterson, aki az elmúlt öt szezont Chris Buescher, Ryan Newman és Matt Kenseth mérnökeként töltötte a Roush Fenway Keselowski (RFK) Racingnél, azonnali hatállyal McDowell 34-es Fordjának új csapatfőnökévé nevezték ki.
    • A Stewart-Haas Racing Cup csapatától az Xfinity Seriesbe visszaminősített Cole Custer 2023-ban a 00-ás rajtszámmal fog versenyezni. Custer ezzel a rajtszámmal 9 győzelmet gyűjtött be 2017 és 2019 között a NASCAR Xfinity Seriesben.
  • Legyőzte a rákot, majd hősiesen visszatért a versenypályára

    Sokan nem tudják, hogy a 18-as autó igazi legendás alakja a NASCAR-ban nem Kyle Busch, hanem Bobby Labonte volt.

    Labonte 1995 és 2005 között versenyzett a Joe Gibbs Racing színeiben, és ezidő alatt 21 győzelmet szerzett a csapattal, 2000-ben pedig elhódította a NASCAR Cup Series bajnoki címét.

    A válás ugyan nem volt szép, és a 2005-ös szezon végén maga Labonte kérte azt, hogy engedjék el szerződése lejárta előtt a csapattól. Korábbi sikereit már nem sikerült reprodukálnia máshol, és bár 2016-ig indult NASCAR versenyeken, győzelmet már nem aratott.

    Bobby Labonte
    Bobby Labonte, a NASCAR Cup Series 2000-es bajnoka Fotó: Donald Miralle /Allsport

    Labonte a visszavonulása után több cégével, valamint non-profit alapítványával foglalkozott, azonban egyre fáradtabbnak érezte magát, és egy orvosi vizsgálat során kiderült, hogy egy folt van a veséjén.

    Elmentem az orvosomhoz, aki felhívta a figyelmemet erre a foltra, amit szemmel kellett tartanunk” – mesélte Labonte a Fox NASCAR műsorának még augusztusban. „Két év után megháromszorozódott a folt mérete, és ez azt jelentette, hogy életmentő műtéten kellett átesnem.

    A hasonló betegségben szenvedő betegek statisztikáit ismerve nem volt túl optimista, hiszen egyharmaduk nem éli túl. De a műtét segített rajta. Labonte felidézte, amikor az orvos közölte a hírt a rákról.

    Az orvosom a műtét után közölte a hírt, hogy minden jól sikerült, de… agresszív rákos volt a daganatom, ráadásul agresszív.

    Általában nem szeretek ennyire megnyílni, de fontosnak tartom, hogy az emberek tudják, rengeteg olyan rákos megbetegedés van, ami biztosan kezelhető, és ezt mivel korán elkaptuk, ilyen volt.

    Most újabb jó hírek érkeztek. 2021 óta Labonte szépen fokozatosan tért vissza a versenyzéshez, és 2023-ban visszatér legendás rajtszámához, és a 18-as autóval fog indulni modified autós versenyeken, amibe bele fog tartozni a NASCAR kötelékébe tartozó Whelen Modified Tour is, amely az egyetlen megmaradt NASCAR-sorozat az szervezet első, 1948-as szezonjából.

  • Räikkönen bármiben gyors, ezért ő a legtehetségesebb

    Kimi Räikkönen sok mindenben kipróbálta már magát – többek között a NASCAR-ban is – és mindenhol elég gyors volt.

    Ezen a véleményen van a visszavonuló Sebastian Vettel, aki a Forma-1-es Beyond the Grid podcastnak adott interjújában dicsérte korábbi csapattársát.

    Azt hiszem, Kimi Räikkönen a legnagyobb természetes tehetség, akivel valaha is találkoztam – már ami a nyers sebességet illeti” – mondta a német az F1 Beyond the Grid podcastnek, amikor visszatekintett a szenzációs karrierjére.

    És ez nyilvánvalóan megmutatkozik az F1-ben, de bármilyen más autóban is. Ha lenne egy olyan széria, hogy minden versenyen más autóval megyünk – nos ő valószínűleg 10 kör után mindenkit lekörözne, egyszerűen azért, mert ő egy született tehetség, nem kell idő, hogy alkalmazkodjon az autóhoz.

    Ha a kezébe adsz egy kormányt, tudja, mit kell vele csinálni.

    Bizony ez így volt a NASCAR-ban is. Amikor Räikkönen nyáron bemutatkozott a NASCAR legmagasabb szintjén, a Cup Seriesben, sokan csak egy jó reklámfogásnak tartották az érkezését.

    https://500miles.hu/nascar/hamlin-szerint-raikkonen-csak-a-reklam-van-itt-eselye-nem-lesz/

    A finn versenyző a Trackhouse Racing Project 91-es programjának keretein mutatkozhatott be Watkins Glenben. Ez a projekt azért jött létre, hogy nemzetközi sztárversenyzőknek adjon lehetőséget, hogy kipróbálják magukat a NASCAR Cup Seriesben.

    Räikkönen az esős, nyálkás körülmények között azonnal jó volt a tempója, ami azért zseniális, mert szinte semennyi tesztelési ideje nem volt az autóval.

    Sebastian Vettel hozzátette, hogy Räikkönen volt az a versenyző, aki a kezdetektől fogva a legnagyobb tiszteletet adta meg neki, és ez az egyenes stílus nem csak a német versenyzőnek, de a NASCAR mezőnyének is bejött.

  • Európában ismerik el Roger Penske munkásságát

    Másodszor osztják ki az Autosport magazin Autosport Gold Medal-ját, melyet idén a 85 éves Roger Penske fog megkapni.

    Kevés olyan személyiség van a motorsportban, Roger Penske, és ezt fogják ünnepelni az Autosport magazin éves gáláján – melyet idén december 4-én rendeznek -, ahol az Autosport Gold Medallal fogják kitüntetni őt – írja a Motorsport.com.

    Az Autosport Gold Medal az Autosport gála legmagasabb elismerése. Olyan személyt ismer el, aki egy életen át szolgálta a sportot, és aki maradandó örökséget hagy a jövő generációi számára. A 2021-ben alapított díjat először Jean Todt kapta meg.

    Egyesek számára Penske motorsportban elért eredményei a statisztikákban mutatkoznak meg. A Penske csapat 17 IndyCar bajnoki címet, 18 Indy 500 győzelmet és összesen 231 IndyCar győzelmet szerzett.

    A NASCAR Cup és Xfinity sorozatban a Penske autói 10 bajnoki címet, három Daytona 500-as diadalt és 219 győzelmet gyűjtöttek össze.

    Ráadásull 2022-ben olyan tett vitt véghez a csapata, melyre még soha nem volt példa az amerikai autósportok történetében. Versenyzői behúzták az IndyCar és a NASCAR Cup Series bajnoki címét is Joey Logano és WIll Power révén.

    https://500miles.hu/nascar/joey-logano-a-nascar-roger-penske-az-amerikai-autosport-uj-kiralya/

    2023-ban a Penske újjáélesztett sportautós ága is sikerre tör majd a Porsche partnereként, hogy elhódítsa a az IMSA bajnoki címét, és harcba száll majd a Le Mans-i 24 órás győzelméért is.

    Ráadásul érdemes csak azokon a neveken végignézni, akik a Penske csapatában versenyeztek: Mario Andretti, három négyszeres Indy 500 győztes RIck Mears, Al Unser, valamint Hélio Castroneves, a kétszeres F1-es világbajnok Emerson FIttipaldi, Juan Pablo Montoya, valamint a szintén kétszeres NASCAR Cup Series bajnok Joey Logano.

  • Vettel volt a gyerekkori hőse a NASCAR versenyzőnek

    Bizony már az a generáció hajt a NASCAR-ban is, amelyik az F1-en nőtt fel, így Josh Bilicki is Sebastian Vettelt tartja gyerekkori hősének.

    Josh Bilicki – aki a NASCAR mezőnyének egyik oszlopos tagja lett az utóbbi években (igaz, általában nem az élmezőnyben szokott menni) – a hivatalos Twitter-oldalán osztotta meg érzéseit a német visszavonulásával kapcsolatban. Nem mellesleg egy érdekes kérdést is felvetett.

    Schumacher visszavonulása után Vettel volt a kedvenc versenyzőm. Fiatal kora óta domináns volt” – írta Bilicki.

    Középiskolás koromban az F1 honlapján néztem az onboardjait… lehet, hogy párszor bajba kerültem miatta. Szomorú volt látni az utolsó futamát ma, de mindössze 35 éves, szóval még simán visszatérhet, nem?

    Bilicki, aki gimnazista kora óta figyelte Vettel pályafutását, jogos kérdést tett fel, hiszen Michael Schumacher is visszatért a sportágba 3 év kihagyás után.

    A tengerentúlon nem csak ő búcsúzott szomorúan a négyszeres világbajnoktól – bár a NASCAR mezőnyéből ő volt az egyetlen, aki külön megemlítette Vettel visszavonulását.

    Az IndyCar mezőnyéből többen megemlékeztek a német versenyző legendás karrierjéről, például az NBC kommentátora James Hinchcliffe, aki az F1TV munkatársaként volt jelen a szezonzáró F1-es versenyen.

    Az aktív versenyzők közül Felix Rosenqvist és Conor Daily küldött üzenetet Vettelnek. Előbbi rövidre fogta, és csak annyit írt, hogy „Danke Seb”, azaz, „Köszönjük Seb”.

    Conor Daly Európában kezdte autóversenyzői karrierjét, és a Nazionale Piloti egyik meccsén csapattársa volt Vettelnek.

    Ez az egyetlen közös képem Vettellel” – írta Daly. „Európai versenyzői pályafutásom végéhez közeledtem. Jótékonysági focimeccsen játszhattam vele és más versenyzőkkel. Nem tudtam, hogy furcsa lenne-e közös képet kérni tőle vagy sem de iszonyat jó fej volt. Micsoda karrier, micsoda ember!

  • A 2023-as szezon sokkal jobb lesz

    Ezt ígéri Steve O’Donnell a NASCAR vezérigazgatója, aki szerint olyan változásokat fognak eszközölni, amelyek javítanak majd a versenyzésen.

    Korábban már írtunk róla, hogy Steve O’Donnel Corey LaJoie podcastjának volt a vendége, ahol a NASCAR nemzetközi terjedéséről beszélt.

    Természetesen a két beszélgetőpartner kitért a közvetlenebb jövőre is, például a 2023-as szezonra.

    A Next Gen autó debütálásával a NASCAR Cup Series 2022-es szezonja sok pozitívumot hozott – 19 különböző győztest, izgalmas versenyeket, legfőképpen a másfél mérföldes ovál pályákon, és kiegyenlítettebb erőviszonyokat.

    A kritikus hangok azonban nem csitultak, hiszen a NASCAR Cup Series idei rövid oválon, és épített pályán rendezett versenyeinek minősége finoman szólva is hagytak kívánnivalót maguk mögött.

    Van egy csomó olyan dolog, amit a szélcsatornában megnéztünk, és azt hiszem, találtunk egy [meglehetősen] olcsó megoldást, amivel jobb versenyek lehetnek, különösen a rövid oválokon. Szóval valószínűleg Richmondban fogunk tesztelni valamit” – mondta a NASCAR vezérigazgatója.

    De szerintem sok dologban jobb lesz a 2023-as év, mint az idei Legalábbis abból, amit már láttunk a szélcsatornában és a szimulátoros adatok nagy részében, nagyon jónak tűnik a helyzet.

    O’Donnel elismerte, hogy továbbra is tárgyalásokat folytatnak egy új gyártóval arról, hogy csatlakozzon a NASCAR-hoz, de hozzátette, hogy a következő 5 évben nem valószínű, hogy bárki is csatlakozik majd a Chevy-Toyota-Ford hármas mellé.

    „Azt hiszem, az érdeklődés mindenképpen megvan. Jelenleg is tárgyalásokat folytatunk egy gyártóval, úgyhogy szeretném azt mondani, hogy összejöhet, de ez nehéz a helyzet” – magyarázta a NASCAR fejese.

  • Jön a hálaadás az Egyesült Államokban, a munkálatok azonban gőzerővel folynak

    November 24-én ünneplik Hálaadás ünnepét az Egyesült Államokban, bár a detroiti pályán dolgozó munkások ebből nem érzékelnek majd sokat.

    A szervezők előrejelzése szerint több ezer ember fogja ellepni Detroit belvárosának utcáit a héten megrendezésre kerülő éves hálaadásnapi felvonuláson, de a munka egy másik esemény – a Detroiti Nagydíj – megrendezése miatt az ünnepség alatt is zajlani fog.

    A hírek szerint a munkások a feszített időrend miatt túlóráznak, és a napokban fejezik majd be a több mint 7000 négyzetméter borító aszfalt-és betonréteg utolsó leöntését a detroiti Renaissance Center közelében lévő néhány utcán, hogy megteremtsék a versenypályához szükséges sima felületet.

    A Detroiti Nagydíj a jövő évi rendezvényre a Belle Isle-ről a belvárosába költözik.

    A pálya, amely többek között a Jefferson Avenue és a város folyópartján halad végig, a szervezők szerint olyan hosszú egyenesekkel rendelkezik, mint az Indianapolis Motor Speedway.

    Igaz rövidebb lesz mint a Belle Isle-i pálya, de változatosabb, ahol nagy sebességű szakaszok, és lassú, éles fordulók fogják váltani egymást.

    A pálya annyira kompakt, hogy nem lesz elég hely egy teljes egysoros boxutca kialakítására. A pithelyek a boxutca mindkét oldalán kialakításra kerülnek majd, ami az IndyCar számára újdonság.

    Közben Bubba Wallace és Kurt Busch már ünnepi hangulatban

    A NASCAR világában is ünnepi hangulatban érzik magukat a versenyzők így, a Hálaadás közeledtével, ami általában a karácsonyi szezon kezdetét jelenti az Egyesült Államokban.

    Bubba Wallace, a Live To Be Different Alapítványa, Kurt Busch és csapataik tagjai hálaadási ételeket osztottak ki az elmúlt hétvége során.

    A hétvége során 100 család kapott pulykát és a hálaadás minden kellékével zsúfolásig megtöltött dobozokat.

    Cabarrus megye szülötte vagyok, és hálás vagyok, hogy olyan helyzetben vagyok, hogy bizonyos helyeken változást tudok előidézni, és jobbá tudok tenni egyes családoknak az ünnepeket” – mondta Bubba Wallace.