Kategória: NASCAR

  • A NASCAR mindent megtesz, hogy végre jó verseny legyen Texasban

    A Texas Motor Speedway versenypálya felületét megpróbálja jobbá tenni a NASCAR a hétvégi Cup Series rájátszás fordulóra.

    Minderről Scott Miller, a NASCAR versenyügyi alelnöke beszélt a SiriusXM NASCAR rádióban.

    Nagyjából ugyanazt fogjuk csinálni, amit eddig is tettünk, a másfél mérföldes pályákon” – mondta Miller. „Felgyantázzuk, majd végighúzunk rajta néhány gumit.

    Megpróbálunk több ívet létrehozni, hogy könnyebben tudjanak versenyezni a sofőrök.

    A gyanta az elmúlt évben vált a NASCAR egyik legelterjedtebb eszközévé, és számos másfélmérföldes versenypályán használták már.

    A múltban a texasi pályát rutinszerűen kezelte a NASCAR a PJ1 tapadási keverékkel, de a versenyzők kritizálták a pályát, mondván olyan vastagon alkalmazzák azt, hogy nehéz eltüntetni őket akkor, amikor az NTT IndyCar Series a pályára érkezik.

    Az IndyCar Series futamai egyíves versenyekké válnak, mert a versenyzők nem akarnak belekerülni a PJ1 keverékbe, hiszen az azonnali tapadásvesztést jelent nekik.

    A PJ1-et hővel kell aktiválni ahhoz, hogy a gumi felszedésével tapadást biztosítson. Ha nem így van, akkor csúszóssá válhat, és a versenyzők jégszerű borítást tapasztalhatnak. A múltban a versenyzők részéről is érkezett kritika azzal kapcsolatban, hogy hol alkalmazták.

    Az Xfinity Series szombaton, szeptember 24-én Texasban versenyez a rájátszás nyitófutamán, míg a Cup Series vasárnap kezdi meg a rájátszás második fordulóját. A pályabejárás mindkét sorozatban szombaton kezdődik.

  • Kannabiszos szponzora ellenére elindulhat a versenyzőhölgy

    A NASCAR Xfinity Series kiválasztott versenyein induló Natalie Decker szponzorát nagy nehezen jóváhagyta a NASCAR.

    Augusztus végén Natalie Decker az Emerling-Gase Motorsports színeiben indult volna a NASCAR Xfinity Series daytonai versenyén, mielőtt vissza kellett mondania a nevezést, mivel a NASCAR nem hagyta jóvá a szponzorát, a Diesel Beverages-t.

    A gyártó terpénből készült italokat árul. Most, hogy a NASCAR hivatalosan is jóváhagyta a szponzorációt, Decker újabb superspeedway nevezett, ahol a Reaume Brothers Racing színeiben fog részt venni a NASCAR Camping World Truck Series október 1-jei versenyén a Talladega Superspeedwayen.

    Decker utoljára 2020-ban versenyzett a Truck Series-ben. Akkor tizenháromszor indult a Niece Motorsports színeiben, a legjobb eredménye pedig egy ötödik hely volt, Daytonában.

    A hölgyversenyző 2021-2022-ben 8 futamon indult el az Xfinity Seriesben, legjobb eredménye pedig egy 24. hely volt 2021-ben, Talladegában.

    A Diesel energiaitalának jóváhagyási késedelme nagyrészt abból ered, hogy a vállalat szénsavas vize kenderből származó terpénnel ízesített, bár a Diesel hangsúlyozza, hogy az italokban nincsenek kannabinoidok.

    Hozzá kell tenni, hogy az engedély folytatja azt az egyre növekvő tendenciát, hogy a szankciószervezet egyre könnyebben engedélyezi a kannabiszhoz kapcsolódó szponzorációkat, különösen Tyler Reddick, a Cup Series versenyzője, akinek a 3CHI kendertermékeket gyártó vállalat az egyik fő támogatója.

    Rendkívül izgatott vagyok, hogy újra a Truck Series-ben versenyezhetek, különösen az RBR-nél” – nyilatkozta Decker.

    Szeretek Josh-sal és az egész csapattal együtt dolgozni, mindig élvezem, hogy a műhelyben lehetek, és velük mehetek a pályára. Már több mint két éve nem ültem truck-ban, és alig várom, hogy Talladega-ban kigurulhassak a pályára.

    A Camping World Truck Series talladegai versenyét Október 1-én rendezik meg, ahol Decker a 43-as autót fogja majd vezetni.

  • Hatalmas hátrányból kezdi meg a 12-es kört Ryan Blaney

    Ryan Blaney a NASCAR Cup Series rájátszásának 2. fordulóját és a 3. forduló rajtját a csapatfőnöke nélkül vívja meg.

    A NASCAR kedden négy futamra felfüggesztette Jonathan Hasslert, amiért a Bristol Motor Speedwayen Blaney Ford Mustangjának bal hátsó kereke leesett – írja a Racer.com.

    A kerék azután vált le, hogy Blaney a 92. körben a sárga zászló alatt kiállt a boxba egy defektes jobb első kerék miatt.

    Blaney már elhagyta a boxhelyét, amikor a csapat tagjai integetni kezdtek, hogy jelezzék, baj van.

    Túl későn jeleztek, így a kerék már levált. Az abroncs saját életre kelt, és átgurult a boxutcán, mielőtt a Austin Dillon pithelyén megállt egy szerelő gyors reakciójának köszönhetően.

    Hassler felfüggesztése mellett az emelős embert, Graham Stoddardot és a hátsó kerékcserét végző Zachary Price-t is a eltiltották.

    Mindhárman kihagyják a következő futamokat: Texas Motor Speedway (szeptember 25.), Talladega Superspeedway (október 2.), Charlotte Roval (október 9.) és Las Vegas Motor Speedway (október 16.).

    Blaney bejutott a rájátszás második fordulójába, de drámai estéje volt neki, és csapatának Bristolban. Még 100 kör sem telt el az éjszakából, amikor a jobb első kereke elszállt, amit a kerékvesztés követett.

    Innentől kezdve a csapatnak folyamatosan próbálnia kellett javítani a rosszul kezelhető és sérült autót.

    Az éjszaka során egy alkalommal (a 200. kör előtt) a fal mögé kellett menni javítás miatt, és egy ponton utolsó helyen is állt. Blaney végül 162 kör hátrányban a 30. helyen végzett.

    A 12-es rajtszámú csapat továbbra is nyeretlen a szezonban, és a nyolcadik kiemeltként kezdi a rájátszás második fordulóját.

  • Újabb botrányos csörte Harvick és a NASCAR között

    Kevin Harvick „sz*r”-nak nevezte a NASCAR által szolgáltatott egyenalkatrészeket, amelyeket idéntől minden csapatnak használnia kell.

    Annak ellenére, hogy a NASCAR Cup Series történetének egyik legkiszámíthatatlanabb és legversenyképesebb szezonjának kellős közepén vagyunk, ahol a szezon első 30 futamán 19 különböző győztes volt, mégis a Next Gen autóval kapcsolatos biztonsági és alkatrészekkel kapcsolatos minőségi kérdések uralják a címlapokat.

    Bár a NASCAR abban reménykedett, hogy a Next Gen autó problémamentes versenyt fut majd a Bristol Motor Speedwayen, mégis több probléma is felmerült.

    Ezúttal az egyen szervokormányrendszerek voltak azok, amelyek a verseny során több autón is meghibásodtak.

    Bár a helyzet messze nem volt ideális, a SiriusXM NASCAR rádió The Morning Drive című műsorának keddi adásában Scott Miller, a NASCAR versenyigazgatóságának vezető alelnöke elmondta, hogy a Bristol Motor Speedway egyedi jellege valóban a határaikig feszegette az alkatrészeket, és végül a szombati verseny az új autóval kapcsolatos tanulási folyamat része volt.

    Bristol egyértelműen egyedi eset volt” – magyarázta Miller. „Néhány olyan dolog merült fel a kormányzással kapcsolatban, amire nem számítottunk.

    Az autó és minden más újdonsága miatt nem elfogadható, hogy vannak problémák, de valószínűleg ez mindannyiunk számára a tanulási folyamat része.

    Bár a NASCAR nem ezt szerette volna látni az elmúlt hétvégén, a szervokormány-problémák időzítése nem is lehetett volna rosszabb.

    Harvick és a NASCAR bajnokai nem maradtak csendben

    A Next Gen autó biztonságát számos versenyző megkérdőjelezte négy héttel ezelőtt a NASCAR Cup Series rájátszásának médianapján, mondván sokkal nagyobb a sérülés veszélye most, mint a 6. generációs autókban.

    Erre bizonyíték Kurt Busch agyrázkódása, ami miatt ki kell hagynia az év hátralevő részét, és Kimi Raikkonen csuklósérülése, amely az augusztusi watkinsi futam óta még mindig nem jött rendbe.

    A kérdésben többek között a NASCAR Cup Series bajnokai, Joey Logano, Kyle Larson és Kevin Harvick is nyíltan felszólaltak.

    Harvick esetében a Next Gen autóval kapcsolatos kritikája egy újabb szintre emelkedett, amikor a 4-es rajtszámú Stewart-Haas Racing Ford Mustangja lángba borult a Darlington Raceway-en, lényegében tönkretéve az esélyeit a rájátszásban a 12-es körbe való továbbjutásra.

    A darlingtoni pokoljárást követően Harvick a NASCAR-t ostorozta, mondván, hogy az autó „sz*r alkatrészekből áll”.

    Martin Truex Jr.-t szinte az összes technikai probléma érintette már idén, így nem volt meglepő, hogy ő volt a legidegesebb bristoli kiesése után, interjújában pedig Harvick szavait idézte, és sz*rnak nevezte az alkatrészeket.

    Miller kikérte magának a „sz*r alkatrészek” narratívát.

    Az összes csapat és a gyártók is részt vettek a fejlesztés, és kiválasztás folyamatában, amikor az alkatrészeket választottuk” – jelentette ki Miller. „Mindenki ludas ebben, és nem csak a NASCAR.

    Mivel ennek az autónak minden alkatrésze új, azt hiszem, a versenyzésben és az élet bármely területén, amikor valami teljesen újat csinálsz, van egy tanulási folyamat” – magyarázta a NASCAR fejese.

    Miller szerint azonban a NASCAR elfogadja, hogy ami Bristolban történt, az teljesen elfogadhatatlan volt, és a szankciós testület mindent megtesz annak érdekében, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer.

    Törekszünk arra, hogy javítsunk, amikor problémáink vannak? Abszolút 100%-ban igen. Minden egyes nap” – mondta Miller.

    Ami Bristolban történt, az elfogadhatatlan, és szorgalmasan fogunk dolgozni, és megoldást találunk arra, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer.

  • Reddick patthelyzetbe kerülhet, már most átigazolna

    Tyler Reddick 2023-as szezonjával kapcsolatban továbbra is sok a kérdés, miután az RCR leigazolta Kyle Busch-t a helyére.

    Múlt héten jelentette be a Richard Childress Racing, hogy leigazolta Kyle Busch-t, aki a 8-as számú autóban fog versenyezni 2023-tól.

    Ez azt jelenti, hogy Reddick helyére érkezik Busch, így Reddick egy olyan autóban fog ülni – Richard Childress elmondása szerint – amely még jelenleg nem létezik.

    Éppen ezért már most felmerült, hogy az idei szezonban 2 futamgyőzelmet szerző pilóta már 2023-ban átigazolni újdonsült csapatához, a 23XI Racinghez.

    Reddick és Denny Hamlin, a 23XI Racing társtulajdonosa még júliusban hozta nyilvánosságra be egy zoom interjúban, hogy 2024-től csatlakozik hozzájuk a versenyző. Most azonban ezt az időpontot előrehoznák egy évvel.

    Bob Pockrass, a Fox Sports riportere viszont arról számolt be, hogy a Richard Childress Racing bármikor szívesen elengedné Reddicket, de annak borsos ára lesz.

    A 23XI Racing csapatának ugyanis ki kellene vásárolnia a 26 éves pilótát a jelenlegi, 2023 év végéig szóló szerződéséből.

    Egy másik opció, hogy a Toyota egyik akadémistája, John Hunter Nemechek 45-ös autóba való beültetése. Nemechek volt eredetileg kijelölve már erre az évre is helyettesnek, azonban Joe Gibbs végül úgy döntött, hogy Ty Gibbset ülteti be Kurt Busch helyére.

    Persze mindez a kérdéskör csak akkor lényeges, amennyiben Kurt Busch nem tud visszatérni a 2023-as szezonban a 45-ös autó volánja mögé.

  • A Fordnak már nem áll érdekében az autósportok elektrifikációja

    A Ford Performance már nem szorgalmazza, hogy a főbb motorsport-kategóriákban a villamosítás vagy a hibridizáció kerüljön bevezetésre.

    Ez volt a Ford Performance főnökének, Mark Rushbrooknak az üzenete az új, hetedik generációs Ford Mustang múlt heti globális bemutatójának részeként.

    Az S650 Mustang egy széleskörű, gyárilag támogatott motorsportprogramot támogat, amely magában foglalja a NASCAR, a Supercars és az ügyfél GT3-as autók versenyeztetését.

    A Mustang bemutatója során az ausztrál médiának nyilatkozva Rushbrookot arról kérdezték, hogy szeretné-e, ha a Supercars a jövőben hibrid technológiát alkalmazna.

    Rushbrook válaszában kifejtette, hogy a Ford Performance általánosabb felfogása a villamosításról és a hibridizációról az autóversenyzésben megváltozott, és most a belsőégésű motorok használata a preferált.

    A mi álláspontunk ezzel kapcsolatban valóban megváltozott” – mondta a Ford fejese.

    Két vagy három évvel ezelőtt határozottan az elektrifikációt – beleértve a hibrideket is – szorgalmaztuk a világ számos különböző sorozatában.

    Most már nem, őszintén szólva” – jelentette ki.

    A Ford ugyanakkor már részt vesz hibrid autójával a rali világbajnokságon, igaz a három gyártó közül (Toyota, Hyudai, Ford) csak nekik van egy győzelmük a szezonban.

    Tudom, hogy a Puma hibridünkkel már van egy ilyen projektünk, és ott egész jól működik, és sokat tanultunk belőle, amit átültethetünk az utcai autóinkra” – folytatta Rushbrook.

    De a többi szériában – beleértve a Supercars-t, a NASCAR-t és néhány más sportkocsis versenysorozatot – amelyekben részt veszünk, úgy gondoljuk, hogy a belső égésű motorok továbbra is nagyon jól fog működni számunkra a belátható jövőben.

    Ezek a motorok látványosságot és érzelmi, szenvedélyes kapcsolatot teremtenek a járművel, ami segíti a Fordot”

    Szóval jelenleg a Supercars, a NASCAR vagy más globális sorozatunk esetében nem támogatjuk a hibridizációt, vagy az elektrifikációt

    A Supercars Gen3-as szabályait eredetileg úgy reklámozták, hogy „hibridkész” lesz, bár azóta kevés szó esett a tényleges hibridizációról. Ami a NASCAR-t illeti, régóta beszélnek arról, hogy a hibrid technológiát már 2024-ben bevezetik, amikor az új Mustang debütál.

  • Újra Chase Elliott vezeti a NASCAR Cup Series bajnokságát

    Elliott aki  aki az alapszakasz bajnokaként és első kiemeltként kezdte a rájátszást, nem teljesített jól a playoff első körében.

    Eliott úgy kezdte a 2022-es rájátszást, hogy a Darlington (S.C.) Raceway-en a nyitó futamon a falnak csapódott, és a 36. helyen végzett.

    Egy héttel később Kansasban elért 11. helyezéssel még mindig bizonytalan helyzetben volt a záró, bristoli versenyre. A 9-es autó jól teljesített, második lett a győztes Chris Buescher mögött, így magabiztosan jutott tovább a második körbe.

    Egyszerűen nem volt elég jó az autó a különböző íveken. A végén túlságosan domináns volt a felső ív, így nem lehetett előzni” – magyarázta Elliott.

    A célba érkezésével Elliott könnyedén továbbjutott és mivel a pontkülönbségek megint nullázódtak, így ismét Chase Elliott áll a bajnoki pontverseny élén.

    A 40 rájátszásbeli pontja ismét 15 pontos előnyt biztosít neki a második helyen álló Joey Loganóval szemben, amikor a második forduló vasárnap a Texas Motor Speedwayen megkezdődik.

    Texas után a Talladega Superspeedway következik, majd a forduló október 9-én zárul a Charlotte Roval pályán, ahol a 9-es autó sofőrje már kétszer is nyert korábban.

    A 26 éves Elliott elmondta, hogy nem lepődött meg az első fordulóban tapasztalt nehézségein, mivel elmondása szerint a Next Gen autó által kiegyenlített erőviszonyok miatt senki nem volt biztonságban.

    Ne értsen félre senki, örülök, hogy megvannak a pontjaim, és örülök, hogy jó alapszakaszunk volt, hogy ez megtörténhetett, de senki sincs biztonságban ezekben a fordulókban” – mondta Elliott. „Mindenképpen szeretnénk jobban teljesíteni.

    Volt esélyünk a győzelemre Bristolban, de minden héten szeretnénk esélyt kapni a győzelemre. Szerintem erre nagyon is képesek vagyunk. Csak össze kell raknunk mindent, és stabil versenyeket kell teljesítenünk.

    Bajnokság állása

    VERSENYZŐ PONT GYŐZ. POLE TOP 5 TOP 10
    1 Chase Elliott 3040 4 4 11 18
    2 Joey Logano 3025 2 2 8 13
    3 Ross Chastain 3020 2 0 10 16
    4 Kyle Larson 3019 2 3 11 15
    5 William Byron 3015 2 0 5 8
    6 Denny Hamlin 3013 2 3 7 10
    7 Christopher Bell 3013 1 3 10 17
    8 Ryan Blaney 3013 0 3 8 13
    9 Chase Briscoe 3009 1 1 3 4
    10 Alex Bowman 3007 1 0 4 12
    11 Daniel Suarez 3007 1 0 6 11
    12 Austin Cindric 3006 1 1 5 8
  • Óriási változások a Joe Gibbs Racingnél, már a következő futamon felborul minden

    A JGR kicseréli Kyle Busch és Denny Hamlin boxcsapatát a Cup szezonjának hátralévő részében, miután Busch kiesett a NASCAR rájátszásból.

    Három héten belüli második motorhibája után véget értek Kyle Busch esélyei arra, hogy begyűjtse harmadik bajnoki címét, mivel a 37 éves versenyző Tyler Reddick, Austin Dillon és Kevin Harvick mellett kiesett a rájátszásból.

    A 18-as autó búcsúzása után a Joe Gibbs Racing megerősítette, hogy a szervezet felcseréli a boxcsapatokat a 11-es és a 18-as rajtszámú autók között – írja a TobyChristie.com.

    Az Asphalt Analytics szerint a Joe Gibbs Racing 18-as számú csapata vezeti a NASCAR Cup Series-t a boxutcában mutatott teljesítményével, 10,33 másodperces átlagos boxkiállási idővel büszkélkedve, ami több mint két tizedmásodperccel gyorsabb, mint a csapat 11-es számú csapata, amely „csak” az ötödik helyen áll.

    Ráadásul a korábban Kyle Buschhoz tartozó boxutca-csapat tartja a NASCAR történetének leggyorsabb négygumis boxkiállás rekordját, mivel augusztusban a Richmond Raceway-en egy elképesztő, 8,6 másodperces kiállást hajtottak végre.

    Mivel a NASCAR Cup Series mezőnye elképesztően szoros, egy tizedmásodpercnyi nyereség is azt a különbséget jelentheti, ami a bajnoki cím sorsáról is dönthet.

    Denny Hamlin továbbra is első bajnoki címére hajt NASCAR Cup Series-ben, ami a Joe Gibbs Racing reményei szerint a közelgő boxutcai változásokkal egy kicsit könnyebbé válik, azonban Hamlinnak – és a Toyotának – a NASCAR rájátszás során továbbra is a hibák korlátozására kell törekednie.

  • McLarenes szerepléssel vigasztalódhat Kyle Busch

    Kyle Busch 3 futam alatt másodszor szenvedett motorhibát a NASCAR Cup Seriesben, a McLaren viszont már indítaná őt az Indy 500-on.

    Busch – aki nemrég jelentette be, hogy 2023-ban a Richard Childress Racinghez csatlakozik – idén már biztosan nem nyeri meg harmadik bajnoki címét.

    A 2015-es és ’19-es bajnok a Darlingtoni playoff-nyitó futam után ismét motorhiba miatt kényszerült kiállni. Végül 2 ponttal maradt le a rájátszás második köréről.

    Ez az első alkalom, hogy a 2014-ben bevezetett kieséses rendszerű formátum létrejötte, hogy Busch már az első körben kiesett a rájátszásból.

    Ilyen az évünk” – mondta Busch utána. „Nem is tudom, mit mondjak. Meg vagyok döbbenve.

    Nagyon rosszul érzem magam a csapatom miatt. Nem érdemlik meg, hogy ebben a helyzetben legyenek. Túl keményen dolgoznak. Túl jó csapat vagyunk ahhoz, hogy ilyen mélyen legyünk – lent az alján, az életünkért küzdve, csak azért, hogy túléljük.

    Két motorhiba három héten belül, ez megviseli az embert. Nagyon sajnálom az egész Rowdy Nationt, az összes partnerünket, akik minden héten segítenek nekünk. Nem normális, ami történik velünk.

    Busch azonban vasárnap már jó híreket kapott, ugyanis az Arrow McLaren SP résztulajdonosa, Sam Schmidt már jövőre autóba ültetné a NASCAR legendát az Indy 500-on.

    A 18-as autó sofőrje korábban elmondta, hogy a csapatváltásnak köszönhetően lehetősége lesz az Indy 500-on is elindulni – egy Chevrolet motoros autóban.

    „Ha bármelyik Chevrolet csapatnak van egy szabad ülése, akkor csörgessen meg!” – jelentette ki Busch, és úgy tűnik nem kellett sokáig várnia.

    Szeretném kitalálni, hogyan tudnám őt a csapatomba szerződtetni – megvan a száma?” – mondta Sam Schmidt, az Arrow McLaren SP egyik fő részvényese, az IndyCar záróünnepségén.

    Sokat láttam Richardot (Childresst) a NASCAR hétvégéin a Las Vegas Motor Speedwayen, és úgy gondolom, hogy ő egy nagyszerű csapattulajdonos, akinek nagy múltja van a NASCAR-ban – szóval, a fenébe is, szeretnék együttműködni vele!

  • VIDEÓ: Jimmie Johnson óriási mentésétől hangos a sajtó

    Jimmie Johnson a hétvégén részt vett a Goodwood Revival eseményen, ahol egy AC Cobra volánja mögött kápráztatta el a nézőket.

    Az IndyCar-szezon befejeztével joggal mondhatjuk, hogy a versenyzők egy része unatkozik. Jimmie Johnson mindent megtesz azért, hogy ezt az unalmat enyhítse.

    A hétszeres NASCAR Cup Series bajnok nemrég a Goodwood Revivalon járt, hogy részt vegyen a háromnapos fesztiválon.

    Egyik futama során egy piros AC Cobra Le Mans Coupe volánja mögött ült. Tudni érdemes ezekről az autókról, hogy elég nehéz vezetni őket – még az egyenesben is.

    A későbbi győztes, háromszoros BTCC bajnok Gordon Shedden például azt mondta, hogy olyan az autó, mintha valami el lenne törve a kormányműben, mert nem lehet csúszás nélkül menni vele.

    Visszatérve Johnsonra, a verseny folyamán beért egy kanyarba, de az autó hátulja megcsúszott. Valahogy sikerült megmentenie a helyzetet, és nem pördült ki, valamint nem ütközött falnak.

    Az IndyCarban szereplő Chip Ganassi Racing versenyzője sikeresen zárta az eseményt, hiszen a vasárnapi, 1 órás főversenyt csapattársával, Sean Lynnel egyetemben a harmadik helyen zárták.

    Johnson egyébként nem csak az AC Cobrát vezette a hétvégén, hanem a BTCC korai időszakában óriási sikereket elérő Ford Galaxie-t is.

    Az eseménytől végül egy igazi hamisítatlan NASCAR-os stílusban búcsúzott el. „Azt kérték, égessek egy kis gumit. Ez nekem nem okoz problémát” – írta Johnson twitteren.

    Bár már bejelentette a korábbi NASCAR versenyző, hogy a Carvana 2023-ban is szponzorálni fogja őt, azt még nem lehet tudni, hogy pontosan hol fog versenyezni jövőre a legendás pilóta.