Kategória: NASCAR

  • Chastain kiakadt: Denny Hamlin ne beszéljen a nevünkben

    Ross Chastain és Denny Hamlin rivalizálása nem csak a pályán, hanem a pályán kívül is folytatódik, miután a Trackhouse versenyzője kiakadt riválisára.

    Ross Chastain nem nagyon ért egyet Denny Hamlin legutóbbi kritikájával a NASCAR vezetésével kapcsolatban.

    A Joe Gibbs Racing versenyzője nagyon nyíltan beszélt a Nex Gen autó biztonsági problémáiról. Miután két versenyző is agyrázkódást szenvedett, Hamlin kritizálta a NASCAR vezetőségét, sőt a Next Gen autó teljes újratervezését követelte.

    Az autót újra kell tervezni. Teljes újratervezésre van szükség. Úgy értem, még mindig lehet majd Next Gen-nek hívni, de újra kell tervezni. Mindenhol át kell tervezni – elöl, középen, hátul, a versenyben. Az egészet át kell tervezni” – mondta Hamlin.

    Bár Hamlin biztonsági aggályaival számos más versenyző is egyetértett, de úgy tűnik, hogy a NASCAR vezetésével szembeni kritikája nem mindenkinek jött be.

    Ross Chastain azon a véleményen van, hogy a NASCAR célja mindig a biztonságra való törekvés, amit sosem lehet maradéktalanul elérni, mert mindig van mit javítani.

    Azonban azt is hozzátettette, hogy Denny Hamlin nem beszélhet a nevükben.

    Nekünk nem kell szócső. Nem értünk egyet mindenben” – mondta Chastain. „Nekünk is megvannak a saját gondolataink.

    Néha a kevesebb több, és sokszor jobb csendben maradni. Túl sok a beszéd. A NASCAR folyamatosan törekszik a biztonság javítására, persze mindig van hova javulni.

  • Daniel Ricciardo kabátjával üzent a jövőjével kapcsolatban?

    Daniel Ricciardo ismét megmutatta, hogy miért ő a világ egyik legnagyobb Dale Earnhardt rajongója, miután az ő kabátjában menőzött.

    Ha rajongója vagy a Netflix népszerű sorozatának, a ‘Formula 1: Drive to Survive’-nak, akkor tudhatod, hogy Daniel Ricciardo mennyire rajong a NASCAR hétszeres bajnokáért, a legendás Dale Earnhardtért.

    Az ausztrál rajongása olyan szintű, hogy nem hitte el, amikor a Mclaren csapatfőnöke, Zak Brown megajándékozta őt Dale Earnhardt Sr. 1984-es Wrangler Chevrolet Monte Carlójának miniatűr változatával.

    Ráadásul Ricciardo 3-as rajtszáma szintén a Dale Earnhardt iránti tiszteletéhez köthető.

    Az ausztrál versenyző nemrég posztolt egy fotót csapattársával, Lando Norrisszal az Instagramon, amelyen egy olyan kabátot visel, amelyen Earnhardt neve és versenyszáma szerepel.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

    A kabát hamar felkeltette a közvélemény, nameg a NASCAR mezőnyének figyelmét.

    A Cup Series sztárja, Daniel Suarez azt írta: „Király kabát.”

    Daniel Ricciardo-t már többször is szóba hozták a NASCAR-ral, de a legrealisztikusabb esély arra, hogy beüljön egy Cup autóba 2023-ban jöhet el.

    A McLaren versenyzőjének ugyanis jelenleg nincs Forma-1-es szerződése a jövő évre, míg a NASCAR-ban szereplő Trackhouse Racingnek van egy nemzetközi szupersztárok versenyeztetésére specializálódott programja, a Project91.

    Ebben a csapatban indult el Kimi Räikkönen a 2022-es Watkins Gleni futamon, és Justin Marks, a tulajdonos nagyon szeretné beültetni Ricciardo-t is az autójába – akár már jövőre.

  • Eddig tartott a NASCAR türelme, Harvick brutális büntetést kapott

    A Kevin Harvick L2-es szintű büntetést kapott, amiért a Next Gen autón egy egyetlen forrásból származó, beszállított alkatrészt módosítottak.

    Kevin Harvick Ford Mustangja egyike volt annak a két autónak, amelyet a vasárnapi Talladega Superspeedwayen rendezett futam után további ellenőrzésre visszavittek a NASCAR kutatási és fejlesztési központjába.

    A NASCAR nem pontosította, hogy melyik alkatrész eredményezte a büntetést, de azt a NASCAR szabálykönyvének 14.4. (jármű összeszerelése) és 14.5. (karosszéria) szakasza alapján szabták ki.

    Harvick csapatfőnökét, Rodney Childerst a NASCAR Cup Series következő négy futamáról eltiltották, és 100 000 dolláros pénzbírsággal sújtották. Ezek a futamok a Charlotte Roval (október 9.), Las Vegas (október 16.), Homestead-Miami (október 23.) és a Martinsville Speedway (október 30.).

    A csapatot 100 pont levonással is sújtották.

    Childers a Twitteren reagált a büntetésre: „Micsoda meglepetés…

    Kevin Harvick, és csapatfőnöke Rodney Childers is csúnyán kikelt magából a NASCAR idei baklövései miatt, és az összeesküvés elméleteket gyártók érthetik, mire gondolt Childers a twitter üzenetében.

    A Stewart-Haas a harmadik szervezet, amelyet egyetlen forrásból származó alkatrész módosítása miatt megbüntetnek.

    Az RKF Racing és Brad Keselowski 6-os rajtszámú csapatát a tavaszi atlantai futam után büntették meg.

    A Front Row Motorsports és Michael McDowell csapatát a nyári, Pocono Raceway-en rendezett futam után büntették meg.

    Martin Truex Jr. 19-es rajtszámú Joe Gibbs Racing Toyotája volt a másik autó, amelyet a K+F központba vittek ellenőrzésre. Truex autójával nem volt probléma.

  • Nem jött rendbe Bowman sérülése, kihagyja a Rovált is

    Alex Bowman nem indul a NASCAR Cup Series vasárnapi, Charlotte Motor Speedway ROVAL futamán, mivel továbbra is agyrázkódásával küszködik.

    Bowmant, aki a Hendrick Motorsports 48-as rajtszámú Ally Chevrolet Camaro ZL1-es versenyautóját vezeti, ma délután Charlotte-ban orvosok vizsgálták ki.

    A hosszú távú egészségemet figyelembe véve hoztam meg azt a nehéz döntést, hogy nem indulok a Charlotte-i versenyen” – írta Bowman twitteren.

    Folyamatosan javul az állapotom, és remélem, hogy hamarosan 100%-os állapotban térhetek vissza a pályára.

    A ROVAL lesz a második egymást követő verseny, amelyet kihagy a sérülése miatt, amelyet egy szeptember 25-i, a Texas Motor Speedwayen történt balesetben szenvedett el.

    Alex egészsége az első számú prioritásunk” – mondta Jeff Andrews, a Hendrick Motorsport elnöke és általános igazgatója. „Arra összpontosítunk, hogy támogassuk a felépülését, és amikor eljön az ideje, újra versenyautóban ülhessen.

    Hosszú karrier áll még Alex előtt, ezért megadjuk neki a szükséges időt, és orvosi szakértők útmutatásait vesszük igénybe. Nem helyezünk rá nyomást, hogy visszatérjen, mielőtt 100%-ig készen állna.

    A 48-as autóba, Bowman helyére ismét a 24 éves Noah Gragson ül majd be. A Las Vegas-i születésű versenyző a hetedik helyre kvalifikálta magát, és a 19. helyen végzett vasárnap a Talladega Superspeedwayen.

    A Charlotte lesz Gragson első épített pályás indulása a Cup-szinten. A NASCAR Xfinity Series 20 épített pályás futamából 17 alkalommal végzett az első 10-ben, beleértve mindhárom ROVAL szereplését is.

  • Hivatalos: Szintet lép a NASCAR legjobb női versenyzője

    Hailie Deegan az októberi Las Vegasi versenyen mutatkozik be a NASCAR Xfinity Seriesben, az SS Green Light Racing 07-es autójában.

    Deegan idén második teljes szezonját futja a NASCAR Truck Seriesben, azonban néhány kiugró eredményen kívül nagyon inkonzisztens teljesítményt nyújt, és összességében rosszabb szezont fut mint tavaly.

    Ennek ellenére ő a Ford egyik legnagyobb reménysége, éppen ezért nem meglepő, hogy lehetőséget akarnak neki adni egy másik környezetben is.

    A választás arra a csapatra esett, amely idén már többször is jól szerepelt, sőt, Cole Custer ezzel, a 07-es autóval nyerte meg a februári fontanai versenyt.

    Szeretném jól érezni magam” – mondta Deegan. „Mindenképpen egy 1,5 mérföldes oválon szerettem volna bemutatkozni, mert az ilyen típusú pályákon érzem magam a legotthonosabban.

    Nem tudom, hogy mi lesz a jövő évben, de mindenképp ki akartam próbálni magam az Xfinity Seriesben. Nem is lehetnék ennél izgatottabb.

    Deegan célja mindenképp az, hogy jövőre teljes szezont fusson a NASCAR második számú kategóriájában, ehhez azonban még néhány dolognak össze kell állnia. Az első fontos lépés mindenképp az lenne, ha egy jó eredményt érne el Las Vegasban.

    Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar beülhetek ebbe az autóba” – ismerte el a 21 éves hölgyversenyző.

    Nagyon sokat tesztelek a szimulátorban, és minél jobban fel akarok készülni arra, amikor versenykörülmények között kipróbálhatom majd ezt az autót.

  • Meglepő fordulat: Alex Bowman már a Roválon visszatérhet?

    A Hendrick Motorsportsnál legalábbis úgy gondolják, hogy a Texasban megsérülő Bowman már a Charlotte Roválon újra autóba fog ülni.

    Alex Bowman kihagyta a NASCAR Cup Series Talladega Superspeedwayen rendezett futamát, mivel agyrázkódásra utaló tünetei voltak, amelyek az előző, Texas Motor Speedwayen történt balesetéből adódtak.

    A Hendrick Motorsports tulajdonosa, Rick Hendrick azonban „úgy gondolja”, hogy Bowman a hétvégén, a Charlotte-i ROVAL-on visszatérhet a 48-as rajtszámú autóba.

    A futam után (a Texas Motor Speedwayen) (Alex Bowman) azt mondta, hogy nem érezte jól magát” – mondta Hendrick.

    Nem gondoltuk, hogy baj van, mert az autóban maradt, és befejezte a versenyt. Aztán hétfő reggel nem érezte jól magát. Kedden kezdték el vizsgálni. Szerdán sokkal jobban érezte magát, viszont csütörtökön visszaesett, nem érezte jól magát, ezért elment az orvoshoz.

    Azt hiszem, remélhetőleg jövő héten visszatér. Szerintem vissza fog. Ma és tegnap is jól érezte magát. Gondolom, a hét közepén visszamegy az orvosához, és itt fogják kiértékelni.

    A hír azért is meglepő, mert Kurt Busch július óta nem versenyzik egy hasonló baleset miatt.

    Busch a Pocono Raceway-en történt kvalifikációs incidense óta nem ül az autóban. Ty Gibbs helyettesíti Busch-t, aki azon dolgozik, hogy visszatérhessen a 23-as számú autóba még idén.

    Bowman és Busch között azonban vannak különbségek. A 48-as számú autó pilótája fiatalabb, így ez is szerepet játszhat a folyamatban. Ráadásul a tünetek súlyossága egyénenként eltérő lehet, ahogy a szervezet reakciója és gyógyulási ideje is.

    Annyi biztos, hogy Alex Bowman nincs jó helyzetben, ha a rájátszás esélyeit nézzük. Nem tartozik kifejezetten az épített pályás menők közé, viszont továbbjutni – a kihagyott versenynek köszönhetően – csak győzelemmel tud majd a következő körbe.

  • Kíméletlen sportág: Ryan Blaney az utolsó métereken bukta el a győzelmet

    Mi lett volna ha? Valószínűleg ilyen gondolatokkal feküdt le Ryan Blaney a talladegai verseny utolsó köre, és befutója után.

    Persze Blaney nem volt nagyon feldúlt, hiszen szakaszt is nyert, és fontos pontokat szerzett második helyével.

    Ettől függetlenül keserédes lesz ez a futam a Team Penske versenyzőjének, hiszen a befutónál a különbség 0,04 másodperc volt közte, és egyik legjobb barátja, Chase Elliott között.

    Fura ezt kimondani, de túl jó lökést kaptam, túlságosan előre mentem, és ez nyitott lehetőséget a 9-es autó számára” – magyarázta Blaney. „Volt néhány esélyem, hogy leblokkoljam őt, de ilyenkor mindig megvan a sansz arra, hogy egyszerűen kikerül és otthagy.

    Bízom Chase-ben, de nem annyira, hogy ezt ne tenné meg velem.

    Úgy döntöttem, hogy alul maradok Michaellel. Nagy esélyem volt a győzelemre , de egy pillanatra szétváltunk, és a 9-es és a 43-as (Erik Jones) óriási lendületet vett, aminek köszönhetően Chase elém került.

    Blaney elismerte, hogy egy alapos videóelemzést fog tartani a jövőhéten.

    Valószínűleg találni fogok néhány dolgot, amit másképp kellett volna csinálnom” – ismerte el a 12-es autó sofőrje. „De most már könnyű ezt mondani. Összességében egy tisztességes nap volt – egyszerűen csak rossz érzés, hogy ilyen közel voltam a szezonbéli első győzelmemhez.

    Blaney 31 kört vezetett. A szakaszgyőzelem 10 bónuszpontot hozott neki, bár a második szakaszon nem sikerült belőle begyűjtenie egyet sem. A forduló utolsó futamára 32 pontos, megnyugtató előnnyel érkezik majd.

    Kockáztathattam volna többet, de nem akartam, hogy összetörjenek. Nem akartam a levegőbe repülni. De a végén persze meg akartam nyerni a versenyt.

  • Óriási finis Talladegában, Chase Elliott a győztes

    Chase Elliott nyert Talladegában, miután az utolsó métereken megelőzte Ryan Blaney-t, és bejutott ezzel a rájátszás következő fordulójába.

    Miután a boxutca végén egy leállt autó miatt egy sárga zászlót lengettek, Blaney két körrel a vége előtt az élre állt, és az utolsó, 188. kör megkezdéséig az élen maradt.

    Amikor a mezőny elhagyta a 4-es kanyart, Blaney kivágott Michael McDowell mögül, és a mögötte érkező Erik Jones-nak köszönhetően az élre állt. Blaney az utolsó métereken még megpróbált McDowell segítségével visszavágni, de már nem volt elég ideje erre.

    Elliott lett az első olyan versenyző aki résztvevőként rájátszás futamot tudott nyerni.

    Először is… fantasztikusak ezek a szurkolók” – kezdte a boldog Elliott. „Az ilyen pillanatokat meg kell becsülni, és ti vagytok azok, akik miatt ez különleges számomra, úgyhogy köszönöm.

    Őrült volt az utolsó pár kör. Nem akartam túl sokat kockáztatni, és szerencsére a végén jól jött ki, amikor feljöttem Erik (Jones) elé.”

    „Ezeket a dolgokat nagyon nehéz megnyerni, és élvezni kell őket. Nagyra értékelem mindenkinek a mai erőfeszítéseit. Készülünk a Rovalra, hogy megpróbáljunk még egyet nyerni.

    A verseny elég nyugalmas volt, bár a szakaszok, és a verseny végén is fantasztikus manővereket láthattunk. Az egyetlen nagy baleset a 24. körben történt, és bár 9 versenyző is belekerült, végül „csak” Harrison Burton és Ty Gibbs esett ki.

    Az első szakaszt egyébként Ryan Blaney, a másodikat pedig Chase Elliott nyerte.

    A Blaney-t fantasztikusan toló McDowell végül harmadik lett, Ross Chastain a negyedik, Denny Hamlin pedig az ötödik helyen végzett.

    A top10-et Jones, Todd Gilliland, Daniel Suarez, Austin Cindric és Chase Briscoe egészítette ki.

    Egy futam van hátra a második fordulóból, a négy pilóta, akik a legkevesebb pontot szerezték, és akiket a kiesés veszélye fenyeget jövő héten Charlotte-ban: Alex Bowman, Christopher Bell, William Byron és Cindric.

    Végeredmény

  • Váratlan lépésre szánta el magát a NASCAR

    Óriási a felfordulás a NASCAR háza táján a Next Gen autók biztonságossága miatt. A megoldás érdekében jövőhéten töréstesztet tartanak.

    A NASCAR illetékesei megerősítették, hogy a jövő héten töréstesztet tartanak a Next Gen versenyautó hátsó lökhárítójának felmérése miatt. A tesztet szerdán egy ohiói törésteszt-létesítményben végzik el.

    A szezon eleje és közepe óta a NASCAR illetékesei számítógépes modellezéseket végeznek egy új hátsó rész kidolgozásáról. A NASCAR Cup Series versenyzői arra panaszkodtak, hogy a Next Gen autóval való ütközések minden eddiginél keményebbek, leginkább a hátsó ütközéseknél.

    Kurt Busch és Alex Bowman is a hátulról kapta el a falat, majd ezt követően agyrázkódásra emlékeztető tünetek miatt került a pálya szélére.

    Busch július óta nem versenyzett, miután a Pocono Raceway-en a kvalifikáción a 23XI Racing Toyotájának hátsó részével a 3-as kanyar falának ütközött.

    Bowman a vasárnapi, Talladega Superspeedwayen megrendezésre kerülő futamról lépett vissza, miután a múlt hétvégén a Texas Motor Speedwayen érte baleset.

    A NASCAR Next Gen autója a versenyzők szerint a merevebb mivolta miatt okoz ekkora problémákat. Daniel Suarez szombat reggel Talladega-ban elismerte, hogy a szuperspeedwayes futamokon még a bump draftolás is érződik a pilóta testén.

    Össze kell fognunk” – mondta szombaton Bowman csapatfőnöke, Greg Ives arról, hogy mi lesz a következő lépés a NASCAR-ban. „Nem gondolhatjuk továbbra is azt, hogy ez egy ember hibája, vagy egy szankciós testület hibája, vagy egy versenycsapat hibája.

    A csapatoknak, a csapatfőnöknek, a tulajdonosoknak, a versenyzőknek, és a NASCAR-nak együtt kell megoldania ezt a problémát.

    Tudjuk mi a baj, de a megoldása az, ahol kezd egy kicsit zavarossá válni a dolog, és közösen eldönteni, hogy mi a helyes lépés.

    Ha a szerdai törésteszt jól sikerül, akkor a NASCAR a 2023-as szezonra bevezetheti a hátsó lökhárítók módosításait.

  • Christopher Bell a pole-ban Talladegában, Reddick elütött valakit

    Bell Kyle Larsont megelőzve szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi Talladega Superspeedwayen rendezett versenyre.

    Bell 180,591 mérföld/órás körátlaga éppen csak megelőzte Larsont (180,516 mérföld/óra). Bell Joe Gibbs Racing csapattársa, Denny Hamlin lett a harmadik (180,421 mph).

    Két futammal a NASCAR Cup Series rájátszásának második fordulójának vége előtt Bell a 11. helyen áll a 12 versenyző közül a tabellán, így fontos neki, hogy az elkövetkezendő két versenyen jó eredményeket érjen el.

    Az október 9-i, Charlotte Roval-i futamot követően a négy legalacsonyabb pontszámmal rendelkező, a fordulóban győzelem nélkül álló pilóta kiesik a további rájátszásból.

    Ez volt Bell negyedik pole-ja a 2022-es szezonban.

    A legjobb helyről indulunk, ez biztos” – mondta Bell. „Sok pontot kell szereznünk a következő két futamon.

    Pontokat kell szereznünk az 1. és a 2. szakaszon, majd nyilvánvalóan a lehető legjobb helyen kell végeznünk a versenyen. Keményen fogunk dolgozni. Meg kell néznem, hogy el tudom-e végezni a munkámat, és az élen tudok-e maradni.

    Aric Almirola a negyedik helyen végzett, és Chase Briscoe zárta a top 5-öt

    A top 10-be még Ross Chastain, Noah Gragson (Alex Bowman helyett), Tyler Reddick, William Byron és Ty Gibbs került be, bár Gibbs No. 23-as Toyotája javításra szorulhat.

    Ty Gibbs kvalifikációs futása alatt a 23-as rajtszámú Toyota jobb első gumija körül füst kezdett gomolyogni. Befejezte a körét, és versenyképes sebességet ért el.

    A csapat végül megállapította, hogy folyadékszivárgás történt. Az autón munkát kell végezni, és Gibbsnek végül a vasárnapi futamon a mezőny végéről kell majd indulnia.

    Tyler Reddicknek sem volt egyszerű napja: a levezető köre után boxutcába hozta a 8-as Chevrolet-t, de nem tudta időben megállítani az autóját, és nekiment egy pályabírónak.

    A pályabíró könnyebb sérüléseket szenvedett, Reddick autója pedig megsérült, ami javításra szorulhat. Ha így lesz, akkor ő is az utolsó helyről rajtolhat majd vasárnap.

    Végeredmény