A NASCAR autók ablakháló különleges ok miatt voltak rózsaszínek, októberben ugyanis a mellrák elleni küzdelemre hívják fel a figyelmet.
Október a mellrák elleni küzdelem hónapja, és a vasárnapi Bank of America Roval 400-as versenyen a „Window of Hope” (magyarul A Remény Ablaka) kampány keretében az összes autó rózsaszín ablakhálóval versenyzett a Charlotte Motor Speedwayen.
A ROVAL futamot követően minden résztvevő versenyző aláírta az ablakhálót, amelyet a NASCAR Alapítványon keresztül árverésre bocsátanak, a bevétel pedig az Atrium Health Levine Cancer Institute Project PINK projektjének javára szolgál – írja a WLTX.
A Project PINK-et azért hozták létre, hogy a helyi térségben élő, nem biztosított nők számára növeljék az életmentő mammográfiás szűrésekhez való hozzáférést. A Window of Hope bevételei segítenek finanszírozni az „ingyenes mammográfiás napokat” a Charlotte környéki, alulellátott közösségekben.
A „Remény ablaka” először akkor jött létre, amikor egy fiatal rajongó levélben javasolta Kurt Busch-nak, hogy egy rózsaszín ablakhálóval tisztelegjen azok előtt, akik mellrákkal küzdöttek vagy küzdenek.
Busch felvetette az ötletet kollégáinak, és a második egymást követő évben a versenyen részt vevő autók pénzt gyűjtenek, hogy segítsenek másoknak a betegség elleni mindent eldöntő harcban.
A 2021-es program keretein belül több mint 100 000 dollárt gyűjtöttek össze a NASCAR versenyzők a mellrákkutatás és -kezelés javára.
Az Egyesült Államokban már régóta hagyomány a mellrák szűrésre való felhívás októberben, hiszen az összes Major (NFL, NBA, MLB, MLS) sportág figyelemfelhívó kampányt tart októberben – immáron a NASCAR is, de természetesen Magyarországon is egyre több szervezet foglalkozik a témával.
A Dodge komolyan fontolgatta a NASCAR-ba való visszatérés gondolatát a következő években, a tárgyalások azonban megakadtak.
A Dodge tárgyalása a NASCAR-ral a versenysorozatba gyártóként való visszatérésről a Sports Business Journal forrásai szerint megrekedt, miközben a NASCAR továbbra is keresi azt a gyártót, aki negyedikként csatlakozna a sportághoz.
A sorozat vezetői az elmúlt években keményen dolgoztak a színfalak mögött, hogy találjanak egy autógyártót, aki a Chevy, a Ford és a Toyota mellé csatlakozva motorokat biztosítana a csapatoknak, miközben utcai autóikat reklámoznák a rajongóknak, és megismertetnék a sportot az ügyfeleikkel.
A források szerint a Dodge volt az egyik olyan vállalat, amelyet megkerestek, és ők komolyan fontolgatták, hogy az elkövetkező években újra csatlakoznak a NASCAR-hoz.
A Dodge többször is szerepelt a NASCAR-ban, legutóbb 2001-12 között, de a Penske csapattal és Brad Keselowskival megnyert bajnoki cím után, a Gen6 autó bevezetése előtt távoztak. Pletykák szerint volt egy elkészült hatodik generációs Dodge autó, de ez soha nem került bevetésre.
A Penske ugyanis Fordra váltott, a Dodge pedig azt mondta, hogy nem talált másik élcsapatot, amellyel együttműködhetne.
A reményteljes hónapok után viszont a tárgyalások azonban az elmúlt hónapokban lehűltek; a pontos okok nem voltak világosak, de egy új NASCAR-program elindítása jelentős pénzügyi befektetés lenne bármelyik autógyár számára.
A Dodge a pletykák szerint az RFK Racinggel tárgyalt, amely jelenleg Fordokat használ. Az autógyártó legnagyobb projektje jelenleg az NHRA, azaz a gyorsulási verseny szakága, amelyben Tony Stewart csapatának a partnerei – Stewart pedig szintén tulajdonos a NASCAR-ban, és istállója szintén Fordokat használ.
Az amerikai autógyártó ennek tudatában egy közleményt adott ki: „A Dodge az NHRA Camping World Drag Racing sorozatban tett erőfeszítéseinkre és az NHRA ‘Countdown to the Championship’ versenyre összpontosít a Tony Stewart Racinggel, és jelenleg nem tervez terjeszkedni más verseny sorozatokba.„
A NASCAR elnöke, Steve Phelps azt ígéri, hogy mostantól sűrűbben fognak leülni beszélgetni a versenyzőkkel.
A pilóták körében sok volt az elégedetlenség a Next Gen autó biztonsági kérdéseivel kapcsolatban. Sokan közülük hangot is adtak ezeknek a problémáknak, és a közösségi médiát használták csalódottságuk kifejezésére.
A Charlotte Motor Speedway-en az NBC verseny előtti felvezetőműsorában Phelps vállalta a felelősséget ezekért a kommunikációs problémákért, és javulást ígért ezen a téren.
„Bármilyen nagyszerű is volt a versenyzői tanácsadó testület létrehozása, semmi sem olyan jó, mint egy minden versenyzőt érintő megbeszélés” – mondta a NASCAR elnöke.
„Valószínűleg már hónapokkal ezelőtt kellett volna egyet tartanunk, hogy megpróbáljuk kezelni a biztonsági kérdéseket és azt, hogy mit éreznek a versenyzők a versenyautóban, szóval ez az én felelősségem.”
„Ezzel együtt, az év hátralévő részében minden versenyzőnek lesz lehetősége elmondani a véleményét, mert heti rendszerességgel fogunk tartani megbeszéléseket.”
Az első megbeszélés már le is zajlott a Charlotte-i verseny előtt.
Kevin Harvick és Denny Hamlin a két szókimondó figura a biztonsági kérdésekben. Utóbbi még a NASCAR „rossz vezetőségét” is hibáztatta, azonban kijavította magát, hogy megjegyzését nem Phelpsre irányította.
Phelps válaszolt a versenyzők biztonsági kérdésekkel kapcsolatos kritikájára is, és rámutatott egy konkrét területre, amelyen javítani kell.
„A biztonság a legfontosabb dolog a NASCAR számára” – mondta Phelps. „Úgy gondolom, hogy az utóbbi két évtized igazolja ezt az állítást.”
„Vannak olyan dolgok, amelyeket meg kell tennünk ezen a versenyautón, hogy biztonságosabbá tegyük? Igen, különösen az autó hátsó részén. De vannak olyan dolgok is ebben az autóban, amelyek biztonságosabbak, mint az előző autóban. Szóval a versenyzőinkkel együttműködve tovább fogjuk fejleszteni az autót.„
Christopher Bell nyerte a sokáig eseménytelen, de az utolsó körökben őrültek házává változó Cup Series versenyt a Charlotte Roválon.
A történtek hihetetlen fordulatával Christopher Bell megtalálta az egyetlen utat a NASCAR Cup Series rájátszásának 8. fordulójába.
A sárga zászló alatt fantasztikus stratégiai húzásként Bell friss gumikat tett fel, aminek köszönhetően előrejött, és megelőzte Kevin Harvickot, majd elhúzott és nyert.
https://www.youtube.com/watch?v=-ejcUSX-0kw
A győzelemmel Bell továbbjutott a 8-as körbe, és ezzel egyidejűleg kiejtette a sorozat regnáló bajnokát, Kyle Larsont, aki a 98. körben falnak ütközött, és eltörött az autója jobb hátsó lengőkarja.
„Ember, csak ott kell lenned a végén” – mondta Bell, akinek az egyetlen út a legjobb nyolcba ez a győzelem volt. „Folyton nézem ezeket a versenyeket, ahol nem mindig a leggyorsabb autó nyer. És most is ez történt.”
„Csak éppen a megfelelő időben voltunk ott. Nyilvánvalóan nem voltunk abban a helyzetben, hogy nyerjünk. Kockáztattunk, kockáztattunk, és ez kifizetődött számunkra.”
Larson öt kör hátrányban a 35. helyen végzett, és két ponttal lemaradt a rájátszásból, a körülmények ellenére azonban csak magára volt mérges.
„Egyszerűen túl sok hibát követtem el egész évben” – mondta Larson. „Ma is elkövettem egyet. Végső soron egy lehetőségünkbe került, hogy egy újabb bajnoki címért küzdjünk.”
„Csak rendkívül dühös vagyok magamra. Idén többször is cserben hagytam a csapatot, és ma is csalódást okoztam.”
Bell győzelme biztos, a NASCAR viszont vizsgálódik!
És, hogy milyen körülmények? Nos az, hogy Cole Custer hathatós segítsége is kellett csapattársa, Chase Briscoe továbbjutásához. Custer ugyanis 2 versenyzőt blokkolt le az utolsó előtti körben, és ezt kihasználva Briscoe három helyet is előre jött – pont annyit, amennyi kellett a továbbjutásához.
A NASCAR a verseny után azonnal bejelentette, hogy vizsgálni fogják Custer gyanús visszaesését az utolsó körökben.
Larson mellett Austin Cindric és Daniel Suarez is kiesett. Cindric a 111. körben az utolsó újraindítás után a hátsó sikánba érve megpördült, és a 21. helyen végzett, 13 ponttal lemaradva a 8-as körről.
Suareznek a harmadik szakaszban meghibásodott a szervója, és csak a 36. helyen ért célba.
A verseny sokáig nyugalmas volt, azonban a végén káoszba torkollott, miután a NASCAR a 6-os kanyarban keletkezett törmelék miatt sárga zászlót lengetett.
Ekkor Bell a Joe Gibbs Racing 20-as rajtszámú Toyotáját a boxutcába vitte friss gumikért. A 107. körben a 12. helyről indult újra, és mire visszatért a célvonalhoz – részben az 1-es kanyarban történt baleset miatt – Bell már Tyler Reddicket üldözte a második helyért.
A 108. körben megelőzte Reddicket, és Harvickot üldözte, amikor újra felgyulladtak a figyelmeztető jelzések a pályán. Az utolsó újraindításnál Harvick könnyű célpontnak bizonyult a régebbi abroncsai miatt. A 4-es autó így is második lett Kyle Busch-t megelőzve.
Bell és Briscoe mellett Chase Elliott, Ryan Blaney, Joey Logano, Denny Hamlin, William Byron és Ross Chastain jutott be a nyolc közé. Elliott 30 körön át vezetett, és úgy tűnt, hogy nyerni fog, mielőtt bejött az a bizonyos sárga zászló a 104. körben.
A 107. körben történt újraindítás után Elliottot kilökte Reddick, miután előtte AJ Allmendingerrel csatázott a 9-es autó. Elliott végül a 20. helyen ért célba.
A szakaszgyőzelmeket a pole-ból induló Joey Logano és Ross Chastain gyűjtötte be. Előbbi szintén balesetbe keveredett és végül 18. éett, utóbbi pedig Larsonhoz hasonlóan falnak ment, és kiállni kényszerült a versenyből.
AJ Allmendinger újabb épített pályás győzelmet aratott a NASCAR Xfinity Serisben, miközben a Cup versenyzők power point bemutatót néztek.
Két hosszabbításra volt szükség, de a NASCAR Cup Seriesbe 2023-ban visszatérő AJ Allmendinger győzelmi sorozata a Charlotte Roval pályán a NASCAR Xfinity Series-ben továbbra is életben van. Sokáig úgy tűnt, hogy Ty Gibbs lesz a győztes, egészen addig, amíg egy baleset és egy sárga zászló hosszabbításba lökte a versenyt. Az újraindításkor Allmendinger keményen megtámadta Gibbset az 1-es kanyarban, és a 2-es kanyarban meg tudta előzni őt. Egy újabb sárga zászló azonban újabb esélyt adott a Toyota fiataljának. A következő újraindításnál Allmendinger riválisa előtt tudott maradni, és nyert.
75 perces prezentációt tartott a NASCAR a versenyzőknek szombaton, ahol adatokat mutattak nekik a hétközi töréstesztről. A NASCAR szerint eredményes teszten vannak túl, és ígéretet tettek a versenyzőknek, hogy a következő szezonra megoldást találnak néhány biztonsági aggályukra.
Két meg nem nevezett versenyző a NASCAR diavetítéssel egybekötött ülését a „Seinfeld” egyik epizódjához hasonlította. Erik Jones „a sérelmek kiszellőztetéseként” jellemezte, míg Brad Keselowski, az RFK Racing versenyzője és résztulajdonosa azt mondta, hogy „mindenkinek volt egy kis mondanivalója”.
Larson vs. Eliott, NASCAR mellett Indy 500?
Kyle Larson szombaton azt mondta, hogy engedélyt kapott a Hendrick Motorsporttól arra, hogy részt vegyen az Indy 500-on, amennyiben sikerül egyezséget kötni a versenyen való indulásáról egy csapattal – írja Jenna Fryer az Associated Press újságírója. Larson állítólag már beszélt az tulajdonos Rick Hendrickkel, valamint a csapat alelnökével, Jeff Gordonnal arról, hogy szeretne indulni az Indy 500-on, és mindketten pozitív választ adtak.
Ha már Larson: A hétszeres Cup Series bajnok, és volt Hendrick Motorsports versenyző Jimmie Johnson pénteken az amerikai Fox Sports televíziós csatornán volt meghívott vendég a NASCAR Race Hub nevezetű műsorban, ahol a 2021-es bajnok rivalizálását Chase Eliottal a saját, és Jeff Gordon csatájához hasonlította. „A hősöm volt az autóm tulajdonosa volt (Gordon), és egyben ő volt az, aki a legnagyobb riválisom volt a pályán” – mondta Johnson. „Nagy volt a csata, de mindig tiszteltük egymást, és ez Rick Hendrick befolyásának köszönhető. Szóval igen, lehetnek heves pillanatok, összeveszések, de nagy a tisztelet az egész csapatban, és ez az a ragasztó, ami igazán összetartja az egészet.”
A rosszul alakuló talladegai versenye után Joey Logano azonnal visszavágott, és megszerezte a pole-t Charlotte-ban, miközben Chastain a falban kötött ki.
Logano idei harmadik pole pozícióját szerezte meg, miután William Byront megelőzve a leggyorsabbnak bizonyult, ezzel megszerezte a harmadik pole pozícióját a 2022-ben, pályafutása során pedig 25. alkalommal vezetheti majd fel elsőként a mezőnyt.
„A kör rendben volt. Úgy éreztem, hogy az utolsó sikánt, elrontottam, de így is meglett” – mondta Logano.
„Az autómban nyilvánvalóan van némi sebesség. Nagyon jó volt a versenypálya többi részén. Az első helyről indulni jó dolog. Remélhetőleg el tudjuk végezni a dolgounkat. Az a feladatunk, hogy bejussunk a következő fordulóba (a rájátszásban).”
Miután a múlt hétvégén Talladega-ban a 27. helyen végzett, Logano a rájátszás második fordulójának vasárnapi, utolsó futamára az ötödik helyen érkezik a tabellán, 18 ponttal a továbbjutáshoz szükséges határ felett.
A második sorból William Byron és Tyler Reddick indulhat majd, míg a top 5-be még Austin Cindric került be.
A top 10-be még Ryan Blaney, AJ Allmendinger, Christopher Bell, a múlt hétvégi futam győztese, Chase Elliott és Ross Chastain került még be.
Chastain az utolsó körös kvalifikációs kísérleténél az 5-ös kanyar közelében letért a pályáról, és a gumifalba csapódott. Amennyiben nem tudják megcsinálni ezt az autóját, és tartalék géppel kell indulnia, abban az esetben az utolsó helyről kell majd rajtolnia.
Allmendinger, aki a szombati edzésen a leggyorsabb volt, az egyik utolsó körös próbálkozása során kihagyta az első kanyar sikánját, ami elvette az esélyét arra, hogy pole-ból rajtoljon.
A NASCAR Cupban itt debütáló IndyCar versenyző, Conor Daly nem tudott részt venni az időmérőn, ugyanis az edzésen csúnyán összetörte autóját, így a versenyen ő biztosan az utolsó sorból kényszerül majd rajtolni. Daly autójában a kormánymű tört el, ami miatt irányíthatatlanná vált az autója.
Conor Daly, an NTT INDYCAR SERIES driver making his NASCAR Cup Series debut, hits the wall during practice.
Kevin Harvick csapata pénteken megerősítette, hogy fellebbezést nyújtott be a NASCAR-hoz a büntetése miatt.
A Stewart-Haas Racing 4-es rajtszámú csapatára a hét elején L2-es szintű büntetés szabtak ki.
A döntésig Stephen Doran lesz Kevin Harvick csapatfőnöke ezen a hétvégén a Charlotte Roval pályán. A Doran helyettesítéséről szóló döntés biztosítja, hogy a fellebbezés kimenetelétől függetlenül Rodney Childers részt vehet majd a novemberi szezonzárón, a Phoenix Raceway-en.
A NASCAR azt követően büntette meg a csapatot, hogy Harvick Ford Mustangja egyike volt annak a kettőnek, amelyet a múlt vasárnapi, Talladega Superspeedwayen rendezett futam után a NASCAR kutatási és fejlesztési központjába vittek további vizsgálatra.
A büntetés a Next Gen autó egyetlen forrásból származó, szállított alkatrész módosítására vonatkozik. Az állítólagos szabálysértés a hátsó részt érintette.
A 4-es rajtszámú csapatot 100 pontra, Childerst pedig 100 000 dolláros pénzbüntetésre ítélték. Emellett a következő négy Cup Series futamra is felfüggesztették, kezdve a Charlotte Roval-i futammal.
A sorozat ezt követően Las Vegasba, a Homestead-Miami Speedwayre és a Martinsville Speedwayre utazik.
Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy kitűzték-e a fellebbezés időpontját, de a NASCAR ezen a héten már elveszített egy – számukra fontos – csatát, hiszen William Byron 25 pontos büntetését eltörölte a fellebbviteli bizottság, aminek köszönhetően újra esélyt kapott arra, hogy továbbjusson a rájátszás következő fordulójába.
Pénteken egy hosszú sajtókonferencián a csapatok képviselői bejelentették, hogy nem sikerült megállapodniuk a NASCAR-ral.
A NASCAR csapatok kijelentették, hogy a jövőben szükség van egy jobb gazdasági modellre, amely nagyobb hosszú távú és fenntarthatóbb működést tesz lehetővé a csapattulajdonosok számára.
„Eljutottunk arra a pontra, amikor a tulajdonosok rájöttek, hogy hacsak nem történik alapvető változás a modellben, hosszú távon nem lesznek fenntarthatóak a csapatok” – mondta Curtis Polk, a 23XI Racing egyik befektetője.
Polk új a NASCAR-ban, hiszen ez a második éve – ahogy a 23XI Racingnek is ez a második szezonja -, de abszolút nem új résztvevő a sportvilágban, hiszen részesedése van a Charlotte Hornets NBA csapatban, és régóta Michael Jordan pénzügyi tanácsadója.
Az alatt a rövid idő alatt, amióta Polk a 23XI Racingnél dolgozik, beleásta magát a sport pénzügyi oldalába, hogy megértse, milyen költségekkel jár egy versenyautó üzemeltetése.
Ezt saját munkáján és a garázsban dolgozókkal, például a szövetséges partner Joe Gibbs Racinggel folytatott beszélgetéseire alapozta, a kérdéseire pedig nem tudott választ adni a NASCAR.
„Alapvetően világossá vált számomra, hogy az érdekek teljesen félresiklottak, és ennek következtében a csapatok számára a gazdasági modell tényleg tönkrement” – mondta Polk.
Michael Jordan jobbkeze óriási változást hozhat a sportágba Fotó: Sean Gardner/23XI Racing via Getty Images/NASCAR Media
Új éra, teljes összefogás a NASCAR csapatok között
A csapatok összefogása a szezon elején kezdődött. Polk, Jeff Gordon, a Hendrick Motorsports alelnöke, Steve Newmark, az RFK Racing elnöke, és Dave Alpern, a Joe Gibbs Racing elnöke a 36 chartert birtokló 16 Cup Series-tulajdonos által lett kinevezve tárgyaló félnek.
Polk, Gordon, Newmark és Alpern is jelen volt, hogy beszéljen a médiával.
A bizottság júniusban konkrét hétpontos javaslatot nyújtott be a NASCAR vezetőségének, amely egészen egy héttel ezelőttig válasz nélkül maradt. A NASCAR javaslata nagyon messze állt a csapatokétól.
„Egy olyan javaslatot kaptunk, amely minimális bevételnövekedést tartalmazott, és a hangsúly a költségek drasztikus csökkentésén volt” – mondta Polk.
Alpern szerint nem jó út, hogy a csapatok folyamatosan költséget csökkentenek, mivel ebből adódóan tömegesen kell majd elbocsátaniuk az embereiket.
Gordon attól tart, hogy ha a csapatokat folyamatosan a költségek csökkentésére kényszerítik, az hatással lesz a pályán lévő termékre.
Jelenleg a NASCAR a tévés bevételek nagy részét nem osztja meg a csapatokkal. A jelenlegi tévés szerződés 2024-ben jár le, így az istállók már 2025-től nagy változásokat szeretnének látni a profit felosztásában.
A bizottság elismerte, hogy sok időbe és erőfeszítésbe fog telni, hogy megállapodás szülessen, éppen ezért kezdték el a tárgyalásokat már most.
Hogyan fogják fenntartani magukat a csapatok, ha már nem lesznek a szenvedélyes tulajdonosok? Fotó: Chris Graythen/Getty Images/NASCAR Media
A mérleg nyelve nem hazudik
Polk adatai szerint a NASCAR és a pályák jelenleg a bevételek 93%-át teszi zsebre, míg a charter tulajdonosok mindössze 7%-ot kapnak.
„A legtöbb csapat nagyon nehezen tud nullszaldós lenni” – mondta Polk. „Minden jól menedzselt csapatnak képesnek kellene lennie arra, hogy versenyezzen a bajnoki címért, és ésszerű nyereséget termeljen.”
A bizottság – a tulajdonosok nevében – egy olyan tisztességes megállapodásra törekszik, amelyben mindenki érdekei egyeznek.
Mindannyian aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy mi lesz a csapatok jövője, amikor az olyan, saját pénzüket sem sajnáló legendás tulajdonosok, mint Rick Hendrick, Jack Roush és Joe Gibbs már nem lesznek közöttünk.
Newmark elismerte, hogy az alakulatok szempontjából az egyik probléma a szponzorációtól való függés a működés finanszírozásában. Alpern szerint a versenycsapatok teljes munkaidős adománygyűjtőkké váltak a túlélés érdekében.
„Kifejeztük hajlandóságunkat arra, hogy költségplafonokat és egyéb intézkedéseket fogadjunk el, amíg ez egy olyan átfogó struktúra része, amely egy tisztességes modell, és biztosítja a stabilitást és a hosszú távú fennmaradást a csapatok számára” – mondta Newmark.
A NASCAR a következő nyilatkozattal reagált a bizottság sajtótájékoztatójára:
„A NASCAR elismeri a csapatok előtt jelenleg álló kihívásokat. A jövőre nézve az egyik legfontosabb cél a Charter-megállapodás meghosszabbítása, amely tovább növeli a bevételeket és segít csökkenteni a csapatok kiadásait. Közösen a cél egy erős, egészséges sportág, és ezt együtt fogjuk elérni.”
De vajon sikerülhet elérni együtt ezt? Láttunk már a történelemben több nagy szétválást is. Például az IndyCar (akkori nevén CART) már 1979-ben elszakadt akkor szankciós testületétől, a USAC-tól, majd 1995-ben a USAC mintájára az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosa, Tony George megalapította az Indy Racing League-et, amivel egy második szakadás is létrejött.
Ezidő alatt az IndyCar népszerűsége durván megcsappant, és a mai napig nem állt helyre. Sőt az IndyCar poraiból épült a NASCAR mai napig kitartó lojális rajongóbázisa.
AJ Allmendinger sok éves kihagyás után jövőre teljes munkaidőben fog versenyezni a Kaulig Racing 16-os rajtszámú autójában.
A szervezet szerdán tette hivatalossá a hírt. Allmendinger, aki jelenleg a Kaulig Racinggel az Xfinity Series bajnoki címéért küzd, 2018-ban teljesített utoljára teljes szezont a Cup Seriesben. „Amikor 2019-ben a Kaulig Racinghez igazoltam részidőben, éreztem, hogy mennyire hiányzik a teljes munkaidős versenyzés” – mondta Allmendinger. „Teljes munkaidőben versenyezni időnként mentálisan kemény küzdelem. Nem számít, mennyi munkát fektetsz bele versenyzőként, van rá esély, hogy nem érsz el sikereket. Egy időre azt hiszem, elvesztettem azt a versenyszellememet. De ez a csapat visszaadta adta nekem azt.„
Allmendinger helyére, az Xfinity Seriesbe az a Chandler Smith érkezik, aki a Toyota egyik legnagyobb tehetsége (volt), és idén, 20 évesen két győzelmet szerzett a Truck Seriesben a Kyle Busch Motorsports színeiben.
A Kyle Busch átigazolása miatt Toyotától távozó Kyle Busch Motorsports helyett viszont egy erős csapat érkezhet a márkához, ugyanis a David Gilliland Racing várhatóan a következő szezonban Toyota Tundrára vált a Camping World Truck Series-ben. Gillilandék eddig Fordokkal mentek.
AJ Allmendinger 2019 óta 12 győzelmet aratott az Xfinity Seriesben, a Kaulig Racing színeiben Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media
Célkeresztben az Indy 500
Visszatérve Busch-ra, úgy tűnik, hogy az Indy 500-as álmainak vége, ugyanis a McLaren egy tapasztalt embert szeretne beültetni majd a negyedik autójába. Busch azután került képbe, miután a Richard Childress Racinghez szerződött, és megkapta főnökétől az engedélyt, hogy tárgyaljon az Indy 500-ról. Ez a kapcsolat megnyitotta az ajtót a jövő májusi Indy 500-ról szóló tárgyalások előtt, de a RACER információ szerint nem sikerült megállapodni a két félnek (Kyle Busch, McLaren). „Biztosak akarunk lenni abban, hogy ha negyedik autót indítunk, akkor olyan embert akarunk, aki tapasztalt” – mondta Brown.
A NASCAR Cup Seriesben idén 3 győzelmet ünneplő Trackhouse Racing főnöke, Justin Marks továbbra is azon dolgozik, hogy belátható időn belül IndyCar csapatot is indíthasson. „Leginkább az Indy 500 érdekel, de soha ne mondd, hogy soha” – mondta Marks.
Ha már Trackhouse Racing. Óriási mérföldkőhöz érkezik a csapat, hiszen ezen a hétvégén a Charlotte Roval pályán ünnepli 100. NASCAR Cup Series futamát. A dolog szépsége, hogy mindkét autójuknak reális esélye van a rájátszás következő fordulójába jutni. „Az idő tényleg elrepült” – mondta Justin Marks alapító a mérföldkővel kapcsolatban. „Elképesztő, hogy több mint három évvel ezelőtt kezdtünk el beszélni erről a projektről, és itt tartunk.„
William Byron azért kapott múlt héten büntetést, mert a Texas Motor Speedwayen sárga zászló alatt kilökte Denny Hamlint.
Byron büntetését 50 000 dollárról 100 000 dollárra emelték, de a pontbüntetését törölték. Az eredeti büntetés 25 pont volt, ami Byron helyzetét nagyon nehézzé tette volna a rájátszás tekintetében.
Byron elismerte, hogy „üzenetet akart küldeni” Hamlinnek Texasban, de tagadta, hogy szándékosan próbálta kiforgatni őt.
A szeptember 25-i verseny volt az első futam a 12-es fordulóban, és Byron haragudott Hamlinre, amiért néhány körrel korábban a 2-es kanyarban felnyomta őt a falra.
A 25 pontos plusz azt jelenti, hogy Byron 11 pontos hátrányból 14 pontos előnybe kerül a bejutó pozícióhoz képest,
Érdemes megjegyezni, hogy egy kiesőnek a személye már biztos, hiszen Alex Bowman korábban bejelentette, hogy agyrázkódása miatt nem tud részt venni a hétvégi, Charlotte-i épített pályás versenyen.