Daniel Ricciardo azt mondja, hogy jelenleg nem érdekli az IndyCarba való átigazolás, mert még mindig nem tud másra gondolni, csak az F1-re.
Az ausztrál azután gondolkodik a jövőjén, hogy közölték vele, 2023-ra már nincs szükség a szolgálataira a McLarennél.
Miután 2011 óta a Forma-1 oszlopos tagja, Ricciardónak most, 33 évesen meg kell néznie, milyen lehetőségek nyílnak meg előtte, hogy a mezőnyben maradhasson
Az egyetlen 2023-as üresedés, amely egy viszonylag kompetitív csapatnál való versenyzői ülést garantálna neki, az Alpine-nál van, de az a hely valószínűleg Pierre Gasly-é lesz – akinek a helyére pedig Colton Herta érkezhet.
Zak Brown elárulta, hogy Ricciardo visszautasította annak a lehetőségét, hogy a McLaren IndyCar csapatához, az Arrow McLaren SP-hez igazoljon.
Bár rajong az IndyCarért, a NASCAR-ért és valójában sok mindenért, ami amerikai rezidens – 2018-ban Los Angelesben vett házat -, Ricciardo elmagyarázta, miért nem érkezett még el az idő arra, hogy karrierje szempontjából is a tengerentúlra költözzön.
„Jelenleg azt mondanám, hogy még mindig inkább az Indy rajongójaként tekintek magamra” – mondta Ricciardo a Formula1.com-nak adott interjúban a Holland Nagydíj hétvégéjének előestéjén.
„Talán nem feltétlenül arról van szó, hogy nem érdekel. Szerintem van benne valami. Inkább arról van szó, hogy még mindig úgy érzem, hogy van az F1-ben még befejezetlen ügyem.”
Ami a következő lépéseivel kapcsolatos döntésének időzítését illeti, Ricciardo elmondta, hogy a jelenlegi európai triplahétvége után tervez döntést hozni.
„Azt hiszem a következő néhány hétben fognak eldőlni a dolgok” – mondta. „Úgy gondolom, hogy mindazzal együtt, ami történt, nem akarok gyors, elhamarkodott döntést hozni. Szeretném megnézni, hogy hogyan érzem magam, amint leülepszik a por.”
„Úgy érzem, hogy a triplahétvége után egy kicsit jobban fogom tudni, hogy mi az, amit helyesnek érzek.”
„Tisztában vagyok vele, hogy nincsenek garanciák, de majd meglátjuk, mi történik.”
„Amikor tudni fogom mit fogok csinálni, akkor mindenkinek elmondom majd. Nincs okom titkolózni.„
A Penske versenyzője, Josef Newgarden hat helyet veszít majd a kvalifikációs pozíciójából a hétvégi Portlandi Nagydíjon.
Ennek oka, hogy a 2-es autón idő előtti motorcserét hajtottak végre, ami oválokon kilenc, az épített és utcai pályákon pedig hat rajthelyes büntetést jelent a versenyzőnek – írja a Motorsport.com.
A kétszeres IndyCar-bajnok számára ez nem feltétlenül jelent nagy csapást, hiszen a portlandi aszfaltcsík nem számít különösebben nehéz pályának – már ami az előzési pontokat illeti -, és Newgarden számíthat arra, hogy a Penske-Chevrolet gyors lesz.
2018-ban az első sorba kvalifikálta magát itt, és bár 2019-ben csak a 13. lett, egy hibba miatt, 2021-ben a Penske-csapat kollektíven mérföldekkel elhibázta a beállításokat, idén visszavágásra készül az egész istálló.
A múlt pénteki teszt is ezt sugallta, hiszen Will Power volt a leggyorsabb, Newgarden pedig a harmadik lett.
Két fordulóval a vége előtt Newgarden jelenleg mindössze három ponttal van lemaradva a bajnokságot vezető Power mögött, de a Chip Ganassi Racing versenyzője, Scott Dixon előtt is csak 11, míg az Indy 500 győztes Marcus Ericsson előtt 14 pont az előnye.
Newgarden idén jelenleg 5 győzelemnél jár (Texas, Long Beach, Road America, Iowa1, Gateway), mégis szezonja hullámhegyekkel, és hullámvölgyekkel volt tele, ráadásul az sem könnyíti meg a dolgát, hogy saját csapattársa ellen kell harcba szállnia a bajnoki címért, két futammal a bajnokság vége előtt.
Szakértőink a Forma-1, a NASCAR és az IndyCar idei szezonjának versenyei alapján rakták össze domináns listájukat.
Fontos megjegyezni, hogy listánk szubjektív. A Racingline.hu szerkesztőségéből Boa Bence (Forma-1) segített összeszedni a szezon legdominánsabb győzelmeit, az 500miles.hu csapatából pedig Baski Dávid (IndyCar) és Juhász Zoltán (NASCAR) szakértő listája került be.
Végül jómagam, a főszerkesztő, Roós András fésültem össze a három listát.
IndyCar – Detroit – Will Power
Will Power egy elbaltázott időmérőt követően 15 pozíciót javított 14 kör alatt, és végül 50 kört vezetve simán nyert. A döntő tényező Verstappennel szemben az volt, hogy ezt egy szűk, utcai pályán valósította meg.
Forma-1 – Spa – Max Verstappen
Épphogy lemaradt az első helyről cikkünk inspirációja, Max Verstappen Spái győzelme. A holland versenyző büntetése miatt csak a 14. helyről rajtolhatott, azonban hasonlóan gyorsan felküzdötte magát mint Will Power, és egy pillanatig nem volt kérdés, hogy megnyeri majd a versenyt is.
NASCAR – Indianapolis – Tyler Reddick
Pole, leggyorsabb kör, és győzelem. Hogyan is felejthetnénk el Tyler Reddick karrierjének második győzelmét. A Richard Childress Racing versenyzője csak a stratégiai húzások miatt esett hátra, de ahogy az első három helyezettnél, itt sem volt kérdés egy pillanatig se, hogy ki nyeri majd végül a futamot.
Forma-1 – Ausztrália – Charles Leclerc
Milyen szépen kezdődött az év Leclerc számára. Megnyerte a szezonnyitót, majd a harmadik futamon végig dominált. Az év második felében uralkodó Verstappen még a kiesése előtt sem tudta megközelíteni a monacói versenyző tempóját. Azóta pedig tudjuk… a Ferrari.
NASCAR – Martinsville – William Byron
William Byron a verseny 400 köréből 200-at vezetett, és csak azért szorult le az 5. helyre, mert szinte lehetetlen volt előzni a Martinsville-i pályán. A sok sárga zászló ellenére mégsem követett el hibát – sem ő, sem a csapata – és végül magabiztosan nyert.
IndyCar – Iowa duplaforduló – Josef Newgarden
Mind a két versenyen az első sorból rajtolt, egészen pontosan a második helyről. Az összesen 550 körből 356-ot az élen töltött, és egy technikai hibának köszönhető baleset miatt nem lett ez a szám több, és lett a duplagyőzelem helyett egy szimpla.
Forma-1 – Magyarország – Max Verstappen
Max Verstappen már a Hungaroringen megcsillogtatta felzárkózó képességeit, ugyanis technikai hiba miatt nem tudott éles kört megtenni a Q3-ban. Nem zavarta azonban a 10. rajthely – nameg az, hogy a Hungaroringen nem lehet előzni. Még egy megpördülés ellenére is sima győzelmet aratott.
IndyCar – Indianapolis GP – Colton Herta
Egy briliáns stratégiai húzásnak köszönhetően, csapata az utolsó helyre repítette Hertát a száradó pályán, a hideg, slick abroncs miatt összevissza csúszkált a vizes felületen, de még így is egy ember kivételével mindenkit megelőzött egy kör alatt. Majd stílusosan egy driftparti után O’Ward mellett is elment, és hiába volt száraz idő, hiába esett le az eső, már nem nézett vissza.
NASCAR – Sonoma – Daniel Suárez
Daniel Suárez életének első futamgyőzelme egy tökéletesen felépített verseny után egy magabiztos győzelembe torkollott. A Trackhouse Racing versenyzője 47 kört vezetett a 110-ből, azonban pont jókor, hiszen az utolsó szakaszban ő dominált.
Forma-1 – Baku – Max Verstappen
10. helyre került Max Verstappen bakui győzelme, méghozzá azért, mert ismét szükség volt a Ferrari baklövéseire. Ki tudja mi lett volna ha Leclerc autója nem füstöl el? De itt fejezzük is be a találgatásokat. Utána viszont a Red Bull versenyzője olyan meggyőző fölénnyel nyert (20 másodperc), hogy muszáj volt felkerülnie a listánkra.
Az IndyCarban szereplő Colton Herta az AlphaTauri csapat célkeresztjébe került, ehhez viszont szuperlicenc kell neki.
Korábban megírtuk, hogy a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az AlphaTauri csapathoz vinné Hertát, ha Gasly távozik az Alpine-hoz.
Van azonban egy bökkenő: jelenleg hiányzik neki a szuperlicenc megszerzéséhez szükséges 40 pont.
Az F1-nek és minden csapatnak egyértelműen érdeke, hogy jövőre egy amerikai versenyző is rajthoz álljon – különösen, hogy Las Vegas mellett Austin és Miami is szerepel a versenynaptárban -, de az FIA-nak vigyáznia kell, nehogy precedenst teremtsen azzal, hogy saját szabályainak elferdítésével segíti Herta ügyét.
A Motorsport.com-nak egy, a fiatal versenyzőkhöz szorosan kötődő paddock-forrás így nyilatkozott: „Ha megkapja a licencet, akkor akár mindannyian abbahagyhatjuk az F3-ba és az F2-be való befektetést.”
Valójában Herta nincs túl messze a szükséges összpontszámtól, mivel az IndyCar viszonylag nagy súllyal szerepel a szuperlicenc-pontok táblázatában.
Az 1. kiegészítés néven ismert táblázat és a szuperlicenccel kapcsolatos egyéb követelmények az FIA Nemzetközi Sportkódexének L függelékében találhatók.
A COVID miatt a versenyzők jelenleg a kérelmüket megelőző négy szezon legjobb három pontszámát vehetik figyelembe, ami 2019-től ’22-ig tartana, ha Herta jövőre az F1-ben versenyezne.
Az IndyCar-sorozatban 2019-ben a hetedik helyért négy, 2020-ban a harmadik helyért 20, 2021-ben az ötödik helyért nyolc, összesen 32 pontot szerzett.
A 2022-es sorozatban két fordulóval a vége előtt jelenleg a 10. helyen áll, így ez nem kerülhet be a legjobb 8 közé.
A 2022-es szezon végéig bármelyik FP1-es edzésért pluszpontot szerezhet, amennyiben több mint 100 kilométert teljesít, és nem gyűjt büntetőpontokat.
Akár 10 pont is szerezhető így. Mivel Herta IndyCar-szezonja ugyanazon a hétvégén ér véget, mint az Olasz Nagydíj, a szezon utolsó 6 futamán akár 38 pontig is eljuthatna.
Colton Herta 2022 júliusában már McLarent tesztelhetett Fotó: McLaren
Kiskapu Herta számára
Fontos azonban, hogy az FIA adott magának némi mozgásteret, mivel az ISC egyik záradéka szerint a szuperlicencet még mindig megkaphatja egy versenyző, ha rajta kívül álló okok miatt nem sikerült megszereznie egy évben azt a bizonyos pontszámot.
Ez a helyzet akkor áll elő, ha „legalább 30 szuperlicenc pontot szerzett, de az FIA kizárólagos döntése alapján úgy ítélték meg, hogy az 1. kiegészítésben felsorolt egy vagy több bajnokságban való részvétel során az a)-c) pontok bármelyike alapján nem tudott kvalifikálni, az irányításán kívül eső körülmények vagy vis maior okok miatt.”
A vis maior különösen akkor lehetne hasznos, ha Herta teljes szuperlicencet kérne – és nem az FP1-es ülésekre használt pénteki változatot -, amely lehetővé tenné számára, hogy idén versenyezzen.
Ez potenciálisan megnyitná a négy szezonra szóló eredménytartományt, amire hivatkozhat, hogy 2018-tól ’21-ig terjedjen.
A 2018-as Indy Lights-bajnokságban a második helyen végzett, ez a teljesítmény elméletileg 12 pontot érne.
Sajnos azonban a sorozatban csak nyolc állandó induló volt, ami nem elég ahhoz, hogy megfeleljen az FIA kritériumainak a szuperlicenc pontok megszerzéséhez.
Ha azonban az FIA úgy dönt, hogy mégis beszámíthatja ezeket a pontokat – például azért, mert a nevezések hiánya nem volt az ő befolyásán kívül -, akkor potenciálisan 12 pontot számolhat Herta 2018-ra, 20-at 2020-ra, és nyolcat 2021-re, ami összesen 40 pontot jelent, ami már elég lenne számára.
Ez a forgatókönyv azonban úgy tűnik, azon múlik, hogy az AlphaTaurinál lesz-e lehetősége akár már idén rajthoz állni – ebben az esetben Gasly vagy Tsunoda kispadra kerülhet.
Laguna Secában tesztel(ne) az IndyCar mezőnye, azonban a mezőny egyelőre várakozni kényszerül a széria baklövése miatt.
Szeptember 11-én Laguna Secában rendezik az IndyCar fináléját, azonban ezelőtt még egy tesztet tart itt a széria.
Vagy legalábbis tartana, ugyanis a Racer veterán újságírójának, Marshall Pruett twitter bejegyzése szerint az abroncsokat szállító kamion a teszt kezdetének időpontjában még 3 és félórára volt a pályától.
Famous last words. Parked, took about 10 steps away from our car, and was told there are no tires. The main truck with all of the #IndyCar tires is approximately 3 1/2 hours away. @RACERmag pic.twitter.com/5EFbqveDMg
Korábban már írtunk róla, hogy Portlandben is tesztelt az IndyCar, ahol Will Power volt a leggyorsabb, annak ellenére, hogy kicsúszott.
A széria bajnoki pontversenye nem is lehetne izgalmasabb az utolsó két fordulóhoz érkezve. Az éllovas Will Power előnye mindössze 3 pont, csapattársával, Will Powerrel szemben, őket pedig 14 és 17 pontra követi a Ganassi Racing duója, Scott Dixon és Marcus Ericsson.
A portlandi versenyt szeptember 4-én, míg a Laguna Secában rendezett zárófordulót szeptember 11-én rendezik.
Amennyiben Pierre Gasly az Alpine-hoz igazol, a Red Bull fejese, Helmut Marko Colton Hertát vinné az AlphaTaurihoz.
Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer nyilvánosan kitart amellett, hogy az enstone-i csapat nem gondolkodik más versenyzőkön, amíg a szerződéseket felülvizsgáló testület hétfőn nem tárgyal Oscar Piastri ügyéről.
A Motorsport.com forrásai szerint azonban az Alpine már jelezte Gasly iránti érdeklődését a Red Bullnak.
Sajtóinformációk szerint ha Gaslyt kivásárolja az Alpine, akkor Marko új választottja az Andretti Autosport IndyCar-éllovasa, Colton Herta lehet, akinek szintén McLaren-szerződése van.
Érdekes módon szombat délután Spában a Red Bull motorsportfőnökét látták beszélgetni a McLaren vezérigazgatójával, Zak Brownnal.
Az egyik nyilvánvaló probléma, hogy Herta jelenleg nem rendelkezik szuperlicenccel, amely lehetővé tenné számára, hogy 2023-ban az F1-ben versenyezzen.
De ha ezt az FIA kivétellel megoldja, és a McLaren elengedi Hertát, Gasly szabadon átköltözhetne az Alpine-hoz, ami valószínűleg megkönnyítené a Piastri-McLaren-Alpine szituáció tisztázását is.
Még ha Herta nem is tud 2023-ban versenyezni, és Gasly marad az AlphaTaurinál, az amerikai akkor is csatlakozhat a Red Bull alakulatához tesztelői szerepkörben.
Persze az sincs kizárva, hogy a testület nem engedélyezi a Piastri-McLaren szerződést, ebben az esetben pedig a McLarennél lenne egy fennmaradó ülés, amelyre akár Colton Herta, vagy Álex Palou is esélyes lehet – persze még utóbbinak is van egy megoldandó bírósági ügye a Chip Ganassi Racinggel.
A COTA főnöke, Bobby Epstein szerint Logan Sargeant FP1-es F1-es szereplése a Williamsszel az Egyesült Államok Nagydíján jó kezdet.
Epstein azonban úgy véli, hogy egy amerikai futamgyőztesre van szükség ahhoz, hogy a Forma-1 a következő szintre lépjen az Államokban.
Sargeant az FP1-ben debütál majd a Williams színeiben Austinban még ebben az évben, miután eddig lenyűgözően teljesített újonc Formula-2-es szezonjában, ahol a harmadik helyen áll a bajnokságban.
Epstein üdvözli, hogy ez a történet a USGP-re való felkészülés részeként zajlik majd, de szerinte a sportág közelmúltban tapasztalt növekedése az Államokban azt jelenti, hogy a versenyzők részvétele önmagában nem fogja jelentősen megmozdítani a dolgokat.
„Ez elég fantasztikus, de még jobb lesz, ha egyszer egy vasárnapi F1-es futamon is láthatjuk majd!” – mondta Epstein a RACER-nek.
„Ez abszolút az egyik célom, hogy ezt lássam. Egy amerikai srácot vasárnap versenyezni. Jó, hogy van egy amerikai versenycsapat a Haas-nak köszönhetően, de ez elhalványul ahhoz képest, hogy mi történhetne, ha lenne egy amerikai versenyző, aki nyer.”
Epstein azt mondja, szorosan követi a fiatal amerikai versenyzőket, hogy lássa, vajon a jövőben az olyanok, mint Colton Herta, át tudnak-e váltani az F1-be, és elindulhatnak-e a győzelmek felé vezető úton.
„Figyeljük őket, de tudniuk kell, hogy a kiemelkedő képességek mellett, egy remek autóra is szükségük lesz ahhoz, hogy bajnokok legyenek.”
„Herta esetében abban kell reménykedni, hogy a McLaren versenyképesebb lesz, vagy esetleg abban, hogy bekerülhet egy Red Bullba, Mercedesbe vagy egy Ferrariba.„
Josef Newgarden sorozatban hármadszor aratott győzelmet a World Wide Technology Raceway-en, de az izgalmak nem maradtak el.
Azoknak a szurkolóknak, akik végignézték a futamot, egy két órás piros zászlós szakaszt is túl kellett élniük ahhoz, hogy az utolsó, 42 körös hajrát lássák.
Jutalmul viszont egy fantasztikusan izgalmas befutót láthattak, amely majdnem azzal végződött, hogy a Dale Coyne Racing újonca, David Malukas megszerezte pályafutása első győzelmét.
Newgarden az újraindításnál a második helyen állt Penskés csapattársa, Scott McLaughlin mögött, de a zöld jelzés után azonnal átvette a vezetést egy nagyszerű előzéssel a 2-es kanyarban.
Malukas ekkor már ötödik volt, és a Coyne-csapat agresszív stratégiájának előnyeit élvezte, mivel frisseb gumikon volt, mint a többiek.
Rövid időn belül elment a verseny elején domináló, pole-ból induló Will Power mellett, és a negyedik helyre lépett előre, majd azonnal elkezdte levadászni Pato O’Wardot, akit végül a 243. körben meg is előzött.
Így 17 kör maradt számára, hogy tegyen valamit az előtte haladó két Penske autóval, és bár McLaughlinra gyorsan fel tudott zárkózni, csak az utolsó körben tudta őt megelőzni, így már csak utolérni tudta az első helyen lévő Newgardent, megelőzni nem.
Az újonc Malukas így is élete első dobogós helyezését érte el az IndyCarban.
„Megelőztük O’Wardot, megelőztünk egy lekörözött autót, és megláttam magam előtt a két Penskét‘” – mondta Malukas. „Talán el tudtam volna kapni Josefet, ha korábban próbálkozom a felső ívvel, de ez a második hely így is felér egy győzelemmel nekem, és a csapatnak.”
McLaughlin, aki a verseny középső részét uralta, és első ovál győzelmét szerezhette volna meg – ha az eső után nem indítják újra a futamot – elsőként Malukasnak gratulált.
„Ez egy fantasztikus verseny volt” – mondta McLaughlin. „Dave (Malukas) megmozdulása az utolsó körben… dicséret illeti őt. Ő egy fenomenális fiatal srác, és messzire fog jutni.”
Newgarden is bejelentkezett a bajnoki címért
Newgarden tehát bezsebelte idei ötödik győzelmét, – ezzel a kétszeres bajnok megdöntötte korábbi négy győzelmes rekordját -, és a portlandi futamra mindössze 3 pontos lemaradásban érkezik a bajnoki éllovas Will Powerhez képest.
„Scott szuperül vezetett ott a végén, és jó kis harcot vívtunk” – nyilatkozta a victory lanen Newgarden. „Ez egy nagy este mindenkinek a Team Penske-nél.”
„Csak egy jó (újra)rajtra volt szükségünk. Tudtam, hogy Scott jó lesz, és hogy jó autója van, úgyhogy megpróbáltam az alsó ívet őrizni, minden áron.. Meg kell hagyni neki, hogy könnyen nyerhetett volna ma este.”
Ahogy néhányan mások is. A futam előtt mindenki tudta, hogy esni fog az eső, de a vélemények – és ezzel együtt a stratégiák – megoszlottak arról, hogy pontosan mikor.
És amikor az első esőcseppek a 260 körös verseny 218. körében piros zászlót okoztak, Newgarden és McLaughlin csapatainak korábbi döntése bizonyult kifizetődőnek
A páros már a 148. körben kiállt a boxba, miközben Will Power a pályán maradt, a Jack Harvey miatt történt sárga zászló során, amely a verseny egyetlen valós incidense volt.
Jack Harvey tried to make a move around the outside, and it didn't work out.
„Azt hittem, hogy a sárga segít nekünk, de a csapat nem mondta meg, hogy milyen átlagfogyasztást kell elérnünk, ha nem állunk ki a boxba” – magyarázta a csalódott Power. „Ha tudtam volna ezt a számot, biztosan a boxba mentem volna.”
A kintmaradás ára egyértelmű volt: az új gumik és a maximális motorfokozat minden alkalommal legyőzi az üzemanyag-spórolást.
Will Power taktikája nem jött be, de továbbra is ő vezeti a bajnokságot
Power az újraindításnál elvesztette a vezetést Pato O’Ward zseniális előzése után, de az igazi veszélyt a gyorsan zárkózó Newgarden jelentette, aki mintha egy videójáték könnyű fokozatán lett volna, úgy előzgette az előtte lévő autókat.
I'll take the lead, thank you very much!@josefnewgarden rockets past Patricio O'Ward for the race lead. #INDYCAR
McLaughlin is hasonlóan cselekedett, és a páros gyorsan leszakította a többieket.
McLaughlin hátránya ekkor 6mp volt, de folyamatosan jött fel csapattársára, és végül a kiállások során – ahol Newgardent valamennyire feltartotta az RLL újonca, Christian Lundgaard – megelőzte a 2-es autót. Ezt a vezetést egészen az esőszünet utáni újraindításig meg is tartotta.
O’Wardnak be kellett érnie egy negyedik hellyel Takuma Sato előtt, aki néhány körig nagy előnnyel vezette a futamot, azonban a Harvey féle baleset – és sárga zászlós periódus – alkalmával elrontották a stratégiáját, így visszaesett.
A hatodik helyre Will Power érkezett be, aki 128 kört vezetett – tehát közel a futam felét – így érthető módon csalódottan távozott a gateway-ről, főleg annak tekintetében, hogy 3 bajnoki riválisa is hozott rajta pontokat, O’Ward, McLaughlin és Newgarden személyében.
A Ganassi mindhárom, a bajnoki címért küzdő pilótája ugyanazt a stratégiát követte, és ennek meg is lett a jutalma: mindannyian egy csoportban értek célba, bár kicsit hátrébb, mint remélték: Marcus Ericsson lett a hetedik Scott Dixon és Alex Palou előtt. Graham Rahal a 16. helyről kapaszkodott fel a top 10-be.
Bár az időmérőn viszonylag jól teljesített Romain Grosjean, azonban egy nem megengedett motorcsere miatt 9 rajthelyes büntetést kapott.
Romain Grosjean hátulról kezdi meg a hétvégi, Gateway-i IndyCar versenyt, miután Nashville után kilenc rajthelyes büntetést kapott az Andretti Autosport 28-as rajtszámú versenyautójának nem engedélyezett motorcseréje miatt.
Az IndyCar megállapította, hogy a csapat megsértette a 16.2.3.2. szabályt, amely kimondja: Az ötödik (5.) motor akkor szerezhet motorgyártói pontokat, ha a teljes szezonban induló versenyző az első négy (4) motorjával teljesítette a teljes szezonban induló motorok kilométerszámát. Ellenkező esetben az ötödik (5.) vagy annál több motor nem szerez motorgyártói pontokat, és nem jóváhagyott motorcserének minősül.
A 16.6.1.2. szabály szerint a büntetés hat rajthelyes az épített és utcai pályás versenyeken, illetve kilenc rajthelyes büntetés az ovál versenyeken, és a sorozat következő versenyén kell letölteni, ami Grosjean számára némi plusz munkát jelent majd a szombat éjszakai versenyen.
A francia versenyző így a 18. helyről fog majd rajtolni, miután a pénteken megrendezett időmérőn a 9. helyre kvalifikálta magát.
„Nagyon kemény ez az időmérő” – mondta Grosjean a kvalifikáció után. „Két köröd van, nem hibázhatsz, az autót egészen a maximumig kell tolni, úgyhogy nagyon magabiztosnak kell lenned.”
„A csapat fantasztikus munkát végzett, az autó nagyon jó, és alig várjuk, hogy a holnapi versenyen áthámozzuk magunkat a mezőnyön.„
Will Power hivatalosan is az IndyCar koronázatlan kvali királyává vált, miután megszerezte a rekordot jelentő 67. pole pozícióját Gatewayen.
Az időmérőt sokáig Takuma Sato vezette 18,476-os átlagsebességű 2 körével. A riválisok jöttek, és mentek, azonban a japán neve a lista elején maradt.
A legközelebb hozzá Romain Grosjean került, aki erős első kört futott, és a második köre sem volt rossz, de még így is bőven elmaradt a japán versenyzőtől.
A kvalifikáció vége felé jött a hétvége első igazi drámai jelenete, hiszen Felix Rosenqvist a 2-es kanyar kijáratán megpördült az autójával, de figyelemre méltó módon távol tartotta az Arrow McLaren SP-Chevrolet-et a külső SAFER-korláttól, és csak lassan gurult neki a belső gumifalnak. Rosenqvist így a 26. helyről rajtolhat majd.
Se presenta el primer incidente en la sesión de qualy de #IndyCar para la #Bommarito500, Felix Rosenqvist pierde el auto saliendo de la curva #2, afortunadamente para el Sueco el auto no choca fuertemente contra el muro, solo un pequeño "toque" contra el muro de llantas interno pic.twitter.com/vBSIB1lgwy
Sato ideje egészen a 19. versenyzőként érkező Pato O’Ward kétkörös átlagáig az első helyen állt, ezután viszont gyors zuhanásba kezdett. A mexikói versenyző 180,650-es mérföld-átlagot repesztett, és átvette a vezetést.
Nem sokáig maradhatott az élen, hiszen Scott McLaughlin azonnal gyorsabban ment, 181,406 mph-val. Alex Palou nem tudta megelőzni a Penskés riválist, és csak a második helyre sorolt be, azonban az utána érkező Josef Newgarden már jobbat ment mint csapattársa, és ővé lett az ideiglenes pole.
A sorban Marcus Ericsson következett, és figyelemre méltó 182.520-as kört futott. Ez a kör potenciálisan az ő első pole-ját jelenthette volna. Scott Dixon jött, és ment, egy konzisztens, nyugodt körrel az 5. lett. Nem sokáig.
Érkezett ugyanis Will Power aki esélyt sem hagyott az ellenfeleknek, és végül 182,727-es kétkörös átlagot futott, amivel állva hagyott mindenkit. Power ezzel megszerezte szezonbeli negyedik, és pályafutása 67. pole pozícióját, amivel beállította Mario Andretti rekordját.
„Csodálatos” – mondta Power. „Elképesztő. A Verizon és a Penske nélkül soha nem lettem volna képes erre. Fantasztikus karriert futottam be, és ők adtak nekem egy nagyszerű karriert, és nem tudom eléggé megköszönni nekik.”