Kategória: IndyCar

  • A Red Bull és a McLaren mérnökét igazolta le az IndyCar csapat

    A Rahal Letterman Lanigan Racing bejelentette, hogy Stefano Sordo, a McLaren F1 jelenlegi teljesítményért felelős igazgatója lesz az új technikai igazgatójuk.

    Sordo, aki több mint 20 éves mérnöki tapasztalattal rendelkezik a Forma-1-ben, október 1-jén csatlakozik a Bobby Rahal, David Letterman és Mike Lanigan által közösen tulajdonolt csapathoz.

    Sordo az elmúlt hat szezont a McLaren Racing F1-nél töltötte a járműteljesítményért felelős részleg vezetőjeként és igazgatójaként, ezt megelőzően pedig 10 szezont töltött a Red Bull Racingnél ahol az aero részlegen volt vezető.

    Ezt megelőzően Sordo versenymérnökként dolgozott az RBR-nél, az akkori Scuderia Toro Rossónál, a Jaguar Racingnél és az Arrowsnál.

    Az RLL mai közleménye szerint Sordo mostantól „egy többszintű mérnöki struktúrát fog felügyelni a csapat új központjában, az Indiana állambeli Zionsville-ben, amely különböző területekre helyezi a hangsúlyt, és megalapozza a csapat céljainak elérését„.

    Sordo az IndyCart „egy nagyon nagy kihívást jelentő és nagyon kompetitív versenysorozat„-nak nevezte, ahol szerinte „minden versenyzőnek minden alkalommal, amikor részt vesz egy versenyen, esélye lehet a győzelemre, feltéve, hogy az autó rendben fel van készítve.

    Az az izgalmas ebben az új szerepkörben számomra az, hogy kihívás elé állíthatom magamat, és megtaláljam annak a módját, hogy az F1-ben megszerzett tapasztalataimmal élcsapattá tegyem az RLL-t” – mondta Sordo.

    Ez az egyértelmű kihívás és cél, amit kitűztem magam elé, és már alig várom, hogy elkezdhessem.

    Bobby Rahal megjegyezte: „Nagyon örülök, hogy Stefano technikai igazgatóként csatlakozik a csapathoz. Nagy tiszteletnek örvend az iparágban, és a múltja magáért beszél.

    Biztos vagyok benne, hogy Stefano olyan perspektívát fog hozni a csapatba, amely emelni fogja a versenyzőink teljesítményét, és jól fog együttműködni a meglévő mérnöki stábunkkal.

    Pikantéria lehet, hogy pont Rahalék ajánlották fel Sebastian Vettelnek az IndyCaros teszt lehetőségét, így az is megeshet, hogy hamarosan újra együtt dolgozhat Sordo és a négyszeres Forma-1-es világbajnok.

  • Jön az IndyCar szezonzárója Laguna Secában – ÉLŐ KÖZVETÍTÉS

    Vasárnap végéhez ér az IndyCar 2022-es szezonja, a versenyzők Laguna Secában mérhetik össze tudásukat. A NASCAR Kansasbe látogat.

    IndyCar

    Matemetikailag még 5 versenyző nyerheti meg az IndyCar bajnoki címét. A listavezető Will Power (523 pont) 20 pontos előnnyel érkezik Laguna Secába, Josef Newgarden (503 pont) áll a második helyen, akit Scott Dixon (503 pont), Marcus Ericsson (484 pont) és Scott McLaughlin (482 pont) követ.

    Laguna Seca az utóbbi két évben Colton Herta dominanciáját hozta, hiszen 2020-ban, és 2021-ben is ő nyerte az itt megrendezett futamot. Az Andretti Autosport versenyzőjének kérdéses a jövője, éppen ezért lehetséges, hogy utolsó IndyCar futamára készül.

    Alex Rossi utolsó Andrettis versenyét teljesíti majd, és lehetséges, hogy Jimmie Johnson is, akinek még nincs ülése a 2023-as szezonra.

    NASCAR

    Kansasben folytatódik a NASCAR rájátszása, viszont a tavaszi kansasi verseny győztese, Kurt Busch nem lesz jelen még mindig, hiszen sérülése miatt nem tud indulni.

    Ott lesz viszont a NASCAR két legnagyobb csapatának, a Hendrick Motorsportsnak és a Joe Gibbs Racingnek legénysége, és mindkét csapatnak az lesz a célja, hogy javítson, hiszen technikai malőrök miatt 2-2 versenyzőjük sok pontot, és győzelmi esélyeket veszített az előző, darlingtoni versenyen.

    Kansasbe a NASCAR mindhárom nemzeti sorozata, a Truck, az Xfinity és a Cup Series is ellátogat.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Szeptember 09., péntek

    21:00 — NASCAR Truck Series Edzés (Kansas)
    21:30 — NASCAR Truck Series IDŐMÉRŐ (Kansas)
    22:15 — Indy Lights Edzés (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)
    23:05 — NASCAR Xfinity Series Edzés (Kansas)
    23:30 — IndyCar Edzés (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)
    23:35 — NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ (Kansas)

    Szeptember 10., szombat

    01:30 — NASCAR Truck Series VERSENY (134 kör) (Kansas)
    18:05 — NASCAR Cup Series Edzés (Kansas)
    18:30 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)
    18:50 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ (Kansas)
    19:15 — IndyCar Edzés (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)
    21:00 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (200 kör) (Kansas)
    21:25 — Indy Lights 1. VERSENY (35 kör) (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)
    23:05 — IndyCar IDŐMÉRŐ (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)

    Szeptember 11., vasárnap

    18:00 — IndyCar Bemelegítő Edzés (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)
    19:00 — Indy Lights 2. VERSENY (35 kör) (LIVE! – INGYENES) (Laguna Seca)
    21:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (267 kör) (ARENA4+) (Kansas)
    21:30 — IndyCar VERSENY (95 kör) (ARENA4+) (Laguna Seca)

  • Herta futamgyőzelemmel (távozna?) zárná a szezonját

    Colton Herta nyerte a legutóbbi két Laguna Seca-i GP-t, és most is arra készül, hogy győzelemmel zárja le a szezonját (és Indy karrierjét?).

    Herta 8. helynél feljebb már nem léphet az összesített tabellán, miután a 22 éves versenyző és Andretti Autosport csapata nehéz évet tudhat maga mögött.

    Arra a kérdésre, hogy félreállna-e, és segítene-e a bajnoki címért harcban lévő három versenyzőnek a Team Penske-től és kettőnek a Chip Ganassi Racingtől, Herta kuncogva válaszolt a várakozásoknak megfelelően.

    Én csak nyerni akarok” – mondta a RACER-nek. „Nyilvánvalóan óvatos akarsz lenni; nem akarsz az a srác lenni, aki valakinek elrontja a bajnoki címét.

    „Ugyanakkor nem igazán tudsz változtatni a hozzáállásodon. Győznöd kell. Kizárt, hogy valaha is lemondanék egy győzelemről.”

    Herta IndyCar-karrierje első három szezonjában ritkaságszámba mentek a nagyobb hibák, de idén gyakrabban fordultak elő, mint szeretné.

    Ha ehhez hozzávesszük az Andrettit sújtó technikai hibákat, és a boxcsapat malőrjeit, akkor érthetővé válik, miért töltött a 16 fordulóból kilencet a 10. vagy annál alacsonyabb helyen a bajnoki listán.

    Hibák; mind Hertától, mind az Andretti Autosporttól

    Mindezt azután, hogy a tavalyi szezonban ötödik, 2020-ban pedig harmadik lett. Ezt a visszaesést senki sem jósolta volna.

    Számomra ez egy elég szerencsétlen szezon volt” – ismerte el Herta. „Nem szégyen ezt kimondani, mert mindenki tudja.

    Egyszerűen nem jöttek össze a dolgok idén. Úgy érzem, hogy én jó munkát végeztem.

    Vezettünk az (augusztusi) Indy GP-n, és az autó elromlott… De a lényeg az, hogy tanulunk belőle.

    Utolsó IndyCar versenyére készül Colton Herta?
    Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar

    Fordítsuk vissza az időt 12 hónappal, és Herta volt az Andretti csapat egyetlen fénypontja. Három győzelem, négy pole és öt dobogós helyezés mellett a 26-os Honda versenyképességéről árulkodott.

    De a 2022-re való átállással és a veterán pilóták, Ryan Hunter-Reay és James Hinchcliffe, valamint a régi versenymérnök Ray Gosselin elvesztésével az Andretti visszalépett, míg a Penske, Ganassi és az Arrow McLaren SP figyelemre méltó lépéseket tett előre.

    Herta szerint ugyanakkor semmi sem támasztja alá azt a feltételezést, hogy túlhajtotta volna a 26-os rajtszámú autót, hogy kompenzálja a hiányosságokat.

    Nem erről van szó” – jelentette ki az Andretti Autosport versenyzője. „Elkeserítő, amikor megnézzük a szezont, amiben volt részünk, és a sebességet, amit néhány helyen elértünk, de csak két dobogós helyezésünk van, ez nem az, amire számítottunk.

    Mi lesz Herta jövője?

    Az egész szezon során ott lebegett Herta feje felett a kérdés: Vajon mi történik az F1-es szárnypróbálgatásaival, az AlphaTauri érdeklődésével, és, hogy ezek nem terelték-e el a figyelmét a saját IndyCar szezonjáról.

    Mivel a következő napokban várható a válasz arra, hogy megkapja-e az AlphaTauri versenyzéséhez szükséges szuperlicencet, Herta azt mondja, hogy az IndyCarra való összpontosítás nem jelent – és nem is jelentett – neki problémát.

    Mindig sok versenyzővel folynak szerződéses tárgyalások, amelyekről soha senki nem tud, és soha senki nem hall róla, így ez soha nem jelent problémát” – magyarázta a még mindig szemtelenül fiatal amerikai tehetség.

    Ha jól teljesítenék az idei szezonban, akkor teljesen elfelejtenék azt a narratívát, hogy vajon elterelődött-e a figyelmem. Csak én, és a saját csapatom tudja, hogy valójában mi történik.

  • Itt van a nagy bejelentés, eldőlt McLaughlin sorsa!

    Hosszú távra magához láncolta a Team Penske csapata Scott McLaughlin versenyzőt, aki idei második szezonjában 3 futamgyőzelmet szerzett.

    Roger Penske nem hagyja, hogy az istállótól távozzon az idei év egyik legnagyobb felfedezettje.

    A háromszoros ausztrál Supercars-bajnok és háromszoros NTT IndyCar Series futamgyőztes Scott McLaughlin a következő éveket is a 3-as rajtszámú Team Penske Chevyben tölti majd, miután többéves szerződéshosszabbítást írt alá a csapattal.

    Scott nagy kockázatot vállalt, amikor az IndyCarba jött, hiszen tudta, hogy egy olyan sorozatot hagy el, ahol hosszú éveken át domináns volt – és lett volna továbbra is” – mondta Tim Cindric, a Team Penske elnöke.

    Látni az eddigi sikereit igazán kielégítő volt, hiszen bíztunk a tehetségében. Csak azt nem tudtuk, hogy mennyi időbe telik, amíg belerázódik, és magabiztos lesz.

    Scott gyorsan alkalmazkodott, és máris bebizonyította, hogy az IndyCar versenyzés egyik legversenyképesebb korszakában bármelyik pályán képes győzni. Izgatottan várjuk, hogy még évekig a Team Penske örökségének része maradjon.

    McLaughlin 2017-ben csatlakozott a Team Penske DJR-hez, majd 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban egymást követő Supercar-címeket szerzett, mielőtt átigazolt az IndyCarba, ahol 2021-ben az Év Újonca címet nyerte el.

    A 29 éves versenyző egyike annak az öt pilótának, akiknek esélyük van megnyerni az IndyCar-bajnokságot ezen a hétvégén Montereyben.

    A Team Penske hatalmas szerepet játszott a karrieremben, és segített eljutni oda, ahol ma tartok, így izgatottan várom, hogy a jövőben is Rogerrel, Timmel és az egész csapattal versenyezhessek” – mondta McLaughlin.

    A lehetőség, hogy az Egyesült Államokba költözhettem, és az IndyCar Series-ben versenyzőként üldözhetem az autóversenyzői álmomat, olyan dolog, ami nem lett volna lehetséges a Team Penske nélkül, ezért örökké hálás leszek.

    Annyi nagyszerű pillanatot éltem át ezzel a csapattal, a három Supercars-bajnoki cím megnyerésétől kezdve a Bathurst 1000 megnyerésén át az első IndyCar-indulásomig. Most pedig az élmezőnyben vagyunk szinte minden héten.

    Alig várom, hogy lássam, mit tartogat a jövő a Team Penske csapatnál.

  • A McLaren mindkét reménysége lemondhat a bajnoki címről

    Nem csak az a közös Álex Palou-ban és Pato O’Wardban, hogy mindketten a McLaren kötelékébe tartoznak. Hanem az is, hogy 2022-ben nem lesznek IndyCar bajnokok.

    Mindkét versenyző annyi pontot vesztett a Portlandben második helyen végző és az IndyCar Series pontversenyét vezető Will Powerrel szemben, hogy matematikailag kiesett az IndyCar bajnoki címért folyó versenyből.

    Palou a hatodik helyen áll a pontversenyben, 66 ponttal lemaradva Power mögött. O’Ward még egy ponttal van lemaradva Palou mögött a tabellán.

    O’Ward ugyanakkor nem mondhatja azt, hogy nem próbált meg mindent. A 88. körben, az újraindítás után nagyon messziről beesett Will Power mellé, a 12-es számú Penske viszont nem engedett az Arrow McLaren SP-nek, összeértek, és csodával határos módon nem pördültek meg.

    O’Ward ezután még büntetést is kapott, mivel az IndyCar szerint illegálisan blokkolta Scott Dixont, így el kellett engednie őt.

    El kellett engednünk Dixont, mert nyilvánvalóan blokkoltuk őt” – mondta O’Ward a futam után a boxutcában. „Elvárom, hogy az IndyCar ugyanezt a döntést hozza meg, amikor valaki ilyet tesz velem.

    Palou már csak a 2023-as McLaren (???) évét várhatja

    Ami Palou-t illeti, a Chip Ganassi Racing 10-es számú Hondája a negyedik helyről indult, de a verseny elején elvesztette ezt a helyet O’Warddal szemben, majd még két pozíciót bukott, így korán kiállt a boxba.

    Kényelmesen éreztem magam Pato mögött, aztán a boxba mentünk” – mondta Palou a TobyChristie.com-nak. „Egyszerűen a frissebb lágy gumikon nem tudtam ugyanazt hozni, mint a használt lágyon.

    Úgy éreztem, hogy valami nem volt rendben. Nem tudom, hogy miért volt ez, vagy hogy az autón volt-e valami, vagy valami más, de már nem tudok mit tenni. Ellenőriznünk kell, de nem volt könnyű nap. Valószínűleg az egyik legrosszabb napunk volt idén.

    Az IndyCar Series címvédője a kilencedik helyen állt a második boxkiállási sorozat után, és az 56. körben további két helyet veszített Colton Hertával és Rinus VeeKayjal szemben. Az utolsó boxkiállási szekvencia után Palou a 11. helyen állt, de még Marcus Ericsson is elment mellette.

    A portlandi futam címvédője a verseny végéig megtartotta a 12. helyet.

    Ez nagyon fáj. A [szombati] napunk után, amikor egyszerűen maximalizálni tudtuk a lehetőségeket, úgy gondoltam, hogy ma is képesek leszünk ugyanerre” – mondta Palou. „Talán nem nyerni, de megpróbálni a legjobbat kihozni magunkból, és ez nem sikerült.”

    Szóval igen, nagyon fáj. Most nem aggódom annyira a bajnokság miatt. Inkább az érdekel, hogy mi történt velünk, és hogy képesek leszünk-e megtalálni a formánkat a következő hétvégére.

  • VeeKay elnézést kért Johnsontól a buta manővere után

    Rinus VeeKay egy mozdulattal tönkretette Jimmie Johnson versenyét, amikor a célegyenes végén a falba küldte őt Portlandben.

    Rinus VeeKay a közösségi médiában kért bocsánatot a portlandi IndyCar-futam egyetlen sárga zászlóját kiváltó baleset okozásáért.

    VeeKay megpróbálta megkerülni Jimmie Johnson 48-as számú versenyautóját, amikor a sikánhoz közeledve hirtelen balra rántotta a kormányt, és a falba küldte riválisát.

    Johnson a helyszínen kiesett a versenyből, míg az Ed Carpenter Racing versenyzője egy áthajtásos büntetést kapott elkerülhető baleset okozásért.

    Ez teljes mértékben az én hibám” – írta VeeKay a Twitteren.

    Sajnálom, hogy így vetettem véget Jimmie (Johnson) napjának. Azt hittem, teljesen elmentem mellette, de nem így volt.

    Szintén elnézést kell kérnem a csapatomtól (ECR), mert ez egy jó kis pontgyűjtés lett volna.

    Nem meglepő, hogy Johnson dühösen reagált a rádióban.

    Az egyes kanyarban a falban vagyunk” – mondta Johnson mérgesen. „Egyszerűen belém jött. Megsérült az autó, kiestünk.

    VeeKay kilencedik volt, amikor a 89. körben, közvetlenül a verseny újraindulása után megkapta a büntetését, és ezzel az utolsó helyre esett vissza a még vezető körben lévő 21 versenyző közül.

    A holland ezt követően csak egy pozíciót tudott visszaszerezni, és azt is csak azért, mert Christian Lundgaardnak a boxba kellett mennie, miután egy tábla ragadt a Rahal Letterman Lanigan Racing versenyautójának elejére, amikor levágta a sikánt.

  • Totális Penske dominancia McLaughlin vezetésével

    Egy pillanatig nem volt kérdés, hogy a Penske egyik versenyzője szerzi meg a pole-t Portlandben, végül McLaughlin lett az.

    A Portlandi Nagydíj pole pozíciójáért a Josef Newgarden, Will Power, Scott McLaughlin alkotta Team Penske trió, a Chip Ganassi Racing versenyzője, Alex Palou, az Arrow McLaren SP-s Pato O’Ward és a Rahal Letterman Lanigan Racing gyors újonca, Christian Lundgaard küzdött meg a Fast 6-ben.

    A kvalifikáció intenzív utolsó körében McLaughlin kihasználta minimálisan frissebb gumijait, és  megszerezte szezonbeli harmadik pole pozícióját. A második helyen Newgarden (+0,0780 mp), a harmadikon pedig Will Power (+0,1095 mp) végzett.

    Elismerésem mindenkinek a Team Penske-nél” – mondta McLaughlin. „Tavaly nem voltunk itt nagyszerűek, de három hotroddal tértünk vissza ide.

    Mindannyian hajtjuk egymást – Will, Josef és én. A pole pozíció megszerzése nyilvánvalóan nagyszerű dolog. Az autó kiváló. A Chevy ereje nagyszerű. Alig várom a holnapi versenyt.

    Newgardennek megvolt a tempója ahhoz, hogy megszerezze a pole-t, de egy hiba az utolsó körben elvette tőle az extra pontot.

    Mivel kétszeres bajnok hat rajthelyes büntetést kap motorcseréje miatt, így a nyolcadik helyre állhat fel majd holnap, így bajnokságban vezető csapattársa, Will Power pedig az első sorból rajtolhat.

    A Penske-pilóták után Lundgaard, Palou és O’Ward egészítette ki a legjobb 6-ot.

    Felix Rosenqvist indulhat majd így a 6. pozícióból, mögötte pedig Colton Herta fog előrelépni a 7. helyre, ami óriási mentésnek számít. Történt ugyanis, hogy az időmérő elő szakaszának legelején a fiatal amerikai versenyző a falnak csapta autóját az egyes kanyarban, és teljesen elállítódott ettől a futómű beállítása.

    Az Andretti Autosport idén már sokadszorra megmutatta, hogy nagyon gyorsan tud dolgozni, és pár perc alatt rendbehozták Herta autóját annyira, hogy tudja folytatni az időmérőt.

    A top 10-be még Alexander Rossi (P9), és David Malukas (P10) fért be.

    Palou nagyszerű teljesítményét ellensúlyozza Dixon és Ericsson rossz napja. Előbbi a 16., utóbbi a 18. helyről rajtolhat majd vasárnap.

    Végeredmény

  • Változások a portlandi pálya egyes kanyarjában, szombaton dönthetnek

    Mivel a Portlandi Nagydíj rajtjánál gyakoriak az érintkezések és a balesetek, az NTT IndyCar Series és versenyzői javítani szeretnének a helyzeten.

    Idénre egy új sikánon belüli sikánrendszer került telepítésre az 1-es kanyarban – hasonlóan azokhoz a megoldásokhoz, amit például a Forma-1-ben, Monzában is láthatnak a nézők.

    A tavalyi évben a csapatok és a versenyzők is frusztráltak voltak – akiknek egyenesen kellett áthaladniuk a sikánon – miközben ütközések történtek; az IndyCar szabálya szerint mindazokat, akik nem tudtak átmenni a portlandi egyes kanyaron, a mezőny végére küldték az újraindításnál.

    Az új és lassabb sikánon belüli sikán beépítésével remélhetőleg elkerülhető, hogy vasárnap több hátrasorolási büntetésre legyen szükség.

    Az 1-es kanyarban egy lassabb elkerülőutat hoztunk létre” – mondta a sorozat egyik szóvivője a RACER-nek.

    Az ötlet az, hogy eléggé le tudjuk lassítani az autókat ahhoz, hogy ne szerezzenek előnyt a kanyarlevágással. Ha a versenyzők nem tartják be a sikánra vonatkozó útvonalat, akkor büntetést kaphatnak.

    Az IndyCar ma és holnap kiértékeli, hogy ez hogyan néz ki és milyen lesz, és egy emlékeztetőt küld, hogy megerősítse a sikán használatát a futamra.

    Az IndyCar versenyzői bizottsága péntek reggel Portlandben ülésezett, és javaslatot nyújtott be a sorozatnak, hogy a rajtot és az újraindításokat az 1-es kanyar közelébe helyezzék át, hogy csökkentsék a mezőny sebességét az ultralassú sikánhoz érkezéskor.

    A javaslatot szombaton szintén megvizsgálják és döntenek róla.

  • Bizarr baleset az első szabadedzésen

    Egy óra és 21 percen át tartó piros zászlóra volt szükség, hogy biztosítsák a pálya melletti nagyméretű kivetőt, Newgarden volt a leggyorsabb.

    A kivetítőt egy hatalmas teleszkópos emelő tartotta a magasban, de az egyik hidraulikus elem meghibásodott, és a képernyő mellett álló IndyCar Series csapatainak személyzete jelentette, hogy az elem meghibásodott.

    Amikor az emelő elkezdett leereszkedni, a kivetítő bal oldala nekicsapódott és egy utánfutó tetején állt meg, így a kijelző veszélyes szögben állt – írja a Racer.com.

    A szűk helyre beszorulva megpróbálták kiszabadítani azt, és miután rengeteg időt elvesztegettek, úgy döntöttek, hogy a kivetítő hátulját a készülék mögötti különböző rögzítési pontokhoz rögzítik, ami biztosította, hogy csak hátrafelé tudjon esni.

    Ezután végre elkezdődhetett az edzés.

    53 percig folyamatosan zöld zászló volt, és Alexander Rossi volt a leggyorsabb egy 59,4390-es idővel, de az utolsó pár percben megpördülések és balesetek miatt több piros zászlót is lengettek. Ezek között volt Helio Castroneves, Takuma Sato és Pato O’Ward is.

    Ahogy az időmérő 10 perc felé közeledett, az eredménylista élén történt folyamatos változásoknak köszönhetően a Team Penske versenyzője, Josef Newgarden 58,5769-es körével átvette a vezetést a 2-es számú Chevyvel.

    A második helyen a Dale Coyne Racing versenyzője, David Malukas végzett 58,7024-es idővel a 18-as számú Dale Coyne Racing with HMD Motorsports Hondával, a harmadik pedig a Penske versenyzője, Scott McLaughlin lett 58,7156-os idővel a 3-as számú Penske Chevyvel.

    A bajnokságot vezető Will Power, aki a hosszú piros zászlót megelőzően a boxutcában ült az edzés nyitányán, végül 59.0287s körrel a 10. helyen végzett.

    Azok közül, akiknek problémáik voltak, O’Ward a pálya szélén ragadt az övé után, míg Romain Grosjean-nak kuplungja hibásodott meg.

  • Véghajrá az IndyCarban, jön a rájátszás a NASCAR-ban

    Fontos periódusához érkezünk mindkét sorozat 2022-es idényéhez, az IndyCar Portlandbe látogat, a NASCAR pedig Darlingtonba.

    NASCAR

    Chase Elliott vezetésével érkezik a mezőny a NASCAR Cup Series rájátszásának első fordulójára, Darlingtonba.

    A rájátszásba jutott 16 versenyző pontszámát 2000-re állították be, majd ehhez hozzáadták az alapszakaszban gyűjtött pontszámokat.

    Elliott így 2040 ponttal várja az első, darlingtoni versenyt, mely a 3 versenyes első szakaszt nyitja a playoffban, ahol 4 versenyzőtől fogunk búcsúzni.

    Az előrejelzések ismét esős, nyálkás időt mondanak a hétvégére, így mindenki készüljön fel, hogy hosszú éjszakája lesz.

    IndyCar

    Négy versenyző, két csapat. Will Power, Josef Newgarden, Scott Dixon, Marcus Ericsson. Ezt a négy versenyzőt mindössze 17 pont választja el egymástól a tabellán, két futammal a vége előtt.

    A két csapat pedig az IndyCar legrégebbi, leglegendásabb istállója, a Team Penske és a Chip Ganassi Racing.

    Azt már megírtuk, hogy az egyik bajnoki éllovas, Josef Newgarden 6 rajthelyes büntetéssel érkezik meg Portlandbe, motorcsere miatt.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Szeptember 02., péntek

    18:00 — USF2000 IDŐMÉRŐ (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    18:55 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    20:20 — USF2000 1. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    21:20 — Indy Pro 2000 1. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    22:25 — Indy Lights Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:30 — IndyCar Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)

    Szeptember 03., szombat

    01:00 — USF2000 2. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    02:00 — Indy Pro 2000 2. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    16:05 — NASCAR Xfinity Series Edzés (Darlington)
    16:35 — NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ (Darlington)
    18:00 — IndyCar Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:05 — NASCAR Cup Series Edzés (Darlington)
    18:50 — NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ (Darlington)
    19:15 — USF2000 3. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)
    20:15 — Indy Lights Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:00 — NASCAR Xfinity Series VERSENY (Darlington) (147 kör)
    21:05 — IndyCar IDŐMÉRŐ (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:20 — Indy Pro 2000 3. VERSENY (Portland) (Road to Indy – YouTube)

    Szeptember 04., vasárnap

    00:25 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    01:15 — IndyCar Edzés (Portland) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:20 — Indy Lights VERSENY (Portland) (35 kör) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:30 — IndyCar VERSENY (Portland) (110 kör) (ARENA4+)
    00:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (Darlington) (367 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)