Kategória: IndyCar

  • Újabb ovál térhet vissza az IndyCarba – de csak 2024-től

    Az IndyCar azon törekvése, hogy a következő években bővítse 17 futamból álló versenynaptárát, egyre több lehetőséggel találkozik.

    A RACER információi szerint a széria 2026-ra 20 futamosra bővítené versenynaptárát úgy, hogy szezononként hozzáadna egy-egy versenyt a jelenlegi 17 futamos menetrendjéhez.

    Az IndyCar első sorban Milwaukee Mile-ra térne vissza, amely 2023-ban már visszatér a NASCAR Truck Series versenynaptárába. Hozzá kell tenni, hogy a mexikói pálya szervezőivel is tárgyalásban állnak.

    Ezen felül a 90-es évek után először Denver belvárosának utcáin is újra felbőghetnek az Indy autók motorjai. Ezen felül az IndyCar utószériái, a CART és a Champ Car is versenyzett itt 2002-2006 között.

    Utóbbi tervek még csak kezdeti fázisban vannak, és időbe telne, amíg kialakulna, mielőtt életképes lehetőségnek tartanák az IndyCar-naptárba való felvételét.

    A NASCAR tulajdonában álló Richmond is felmerült, azonban érdemes tudni, hogy a két széria között ritka a könnyű megállapodás.

    Az IndyCar Series korábban Indy Racing League néven futott a Richmond International Raceway-en 2001 és 2009 között, és a COVID-19 érkezése előtt a sorozat és a RIR korábbi elnöke, Dennis Bickmeier megállapodást kötöttek arról, hogy a széria 2020-ban visszatérhet a 0,75 mérföldes rövid pályára, ez azonban a vírus miatt meghiúsult.

    Miután megerősítést nyert, hogy a tervezett pittsburghi utcai verseny nem kerül megrendezésre, az utolsó új lehetőség az ország másik felén található.

    A RACER úgy értesült, hogy a sorozat kapcsolatban áll egy meg nem nevezett, nyugaton található épített pályával. A közeljövőben várhatóan további részletek derülnek ki a pályáról.

  • Íme az IndyCar 2023-as versenynaptára

    Nincs változás az IndyCar 2023-as versenynaptárában. A detroiti futam viszont új helyszínre költözik, Belle Isle-ről a belvárosba.

    A 2023-as IndyCar-menetrend 17 versenyből áll, amelyek március első hetétől szeptember elejéig tartanak, 15 pályán, ugyanazon öt ovál és 12 utcai és épített pályákon.

    A Texas Motor Speedway áprilisban visszatér az IndyCarral kötött új megállapodás értelmében, és a sikeres Hy-Vee IndyCar Weekend dupla futama az Iowa Speedwayen is folytatódik júliusban.

    Amit érdemes kiemelni, hogy a széria futamai idén sem a márciusi Sebringi 12 órás versennyel, sem a Le Mans-i 24 órással nem ütköznek – írja a Racer.com.

    Az egyetlen jelentős időpont-eltolódás az Indy Road-on rendezett második futam, amely július végéről – Nashville előttről – augusztus közepére, a Tennessee-i utcai pálya utánra kerül.

    Detroit immáron hagyományosan az Indy 500 utáni héten tartja versenyét, de a helyszín a Belle Isle-ről a Penske Entertainment által tervezett, és szervezett új belvárosi utcai pályára kerül ál.

    A sorozat a téli szünetről visszatérve március 3-5-én St. Petersburgben tartja szezonnyitóját, majd április 1-2-án a TMS-en rendezik meg a második futamot, amely május, június, július, augusztus és szeptember folyamán folyamatos versenyek sorát indítja el, és végül szeptember második hétvégéjén csúcsosodik ki, Laguna Secában.

    Az IndyCar 2023-as menetrendje

    1. St. Petersburg, március 4-5.
    2. Texas Motor Speedway, április 1-2.
    3. Long Beach, április 15-16.
    4. Barber Motorsport Park, április 29-30
    5. Indianapolis GP, május 13-14.
    6. 107. Indy 500, május 28.
    7. Detroit GP, június 3-4.
    8. Road America, június 17-18.
    9. Mid-Ohio, július 1-2.
    10. Toronto, július 15-16.
    11. Iowa Race 1, július 22.
    12. Iowa Race 2, július 23.
    13. Nashville, augusztus 5-6.
    14. Indy GP 2, augusztus 12-13.
    15. Gateway, augusztus 26-27.
    16. Portland, szeptember 2-3.
    17. Laguna Seca, szeptember 9-10.
  • Jimmie Johnson mostmár tényleg visszavonul

    Jimmie Johnson az Associated Press-nek adott interjújában elismerte, hogy jövőre felhagy a teljes éves versenyzéssel.

    Johnson 2002-ben mutatkozott be a NASCAR Cup Seriesben, a Hendrick Motorsports színeiben.

    A legendás 48-as autó sofőrje 2006-tól kezdődően sorozatban 5 bajnoki címet nyert, majd ezt megspékelte még kettővel, 2013-ban, és 2016-ban.

    Ez a fantasztikus kapcsolat egészen 2020 év végéig tartott, amikor Johnson úgy döntött, felhagy a NASCAR Cup Series megterhelő, 36 versenyes szezonjával, és régi álmát valósítja meg azzal, hogy IndyCarozni fog.

    2021-ben még csak az épített/utcai pályákon indult a Ganassi Racing színeiben, majd 2022-ben már teljes szezont futott. A legjobb eredménye ezidő alatt a legjobb eredménye egy ötödik hely volt, az iowai ovál pályán.

    Johnson két hetet várt az IndyCar fináléja után – közben egy hétvégét töltött Angliában a Goodwood Festival of Speed-en -, mielőtt véglegesítette a visszavonulásáról szóló döntését.

    Érdekes folyamat volt, hogy ennyire teljesnek éreztem a pályafutásomat, és aztán megpróbáltam meghozni a döntést is” – mondta Johnson. „Annyi dolog van otthon, a gyerekekkel, a családommal.

    Mindig is volt egy olyan elképzelésünk, hogy megpróbálunk egy-két évig külföldön élni. Imádjuk Coloradót, és több időt szeretnénk ott tölteni, és annyi minden kavargott a fejemben személyesen és szakmailag is, hogy szerettem volna időt szánni arra, hogy ne a versenypályán szerzett pozitív vagy negatív tapasztalatok alapján hozzam meg a döntést.

    Van bennem vágy, hogy visszamenjek, de tudom, hogy mi kell ahhoz, hogy teljes programot csináljak, és ez nincs meg bennem” – mondta Johnson az AP-nek.

    Nincs meg bennem az a szenvedély, ami ahhoz kell, hogy elkötelezzem magam egy teljes szezon mellett.

    Johnson számára az egyik versenyzési lehetőség 2023-ban a NASCAR, az IMSA és a Hendrick Motorsports közösen indított autója lesz a Le Mans-i 24 óráson.

    Jimmie Johnson és a 7 bajnoki trófea
    Jimmie Johnson és a 7 bajnoki trófea Fotó: Jonathan Ferrey/NASCAR via Getty Images

    Legendává akar válni: Jöhet az Indy 500 és a Coke 600

    Johnson a 2020-as NASCAR-visszavonulása óta azt mondta, hogy megfelelő alkalom esetén újra versenyezne a sorozatban, és most a duplázást is megpróbálná – azaz elindulna az Indianapolis 500-on és a Coca-Cola 600-on is egy nap leforgása alatt.

    Kurt Busch volt az utolsó versenyző, aki – 2014-ben – megpróbálta megtenni az 1100 mérföldes, két államot érintő legendás távot. Busch-nak ez nem jött össze, miután az Indy 500-on a szenzációs 6. helyet érte el, addig a NASCAR versenyen ideje korán kiesett motorhiba miatt.

    Johnson jóbarátja, Tony Stewart, aki kétszer is megpróbálta mindkét versenyt, az egyetlen versenyző, aki teljesítette mind az 1100 mérföldet.

    A hétszeres Cup Series bajnok is szeretne egy próbát tenni: Négyszer nyerte meg a Charlotte Motor Speedwayen rendezett Coca-Cola 600-as versenyt, ebből háromszor egymás után 2003 és 2005 között.

    Tudjátok, hogy mennyire imádom a hosszútávú sportokat, amihez jó állóképesség kell” – mondta Johnson az AP-nek. „Mindig is tiszteltem azokat a srácokat, akik megcsinálták a duplát.

    Azt mondanám, hogy ez inkább egy tiszteletbeli dolog, mint egy bakancslistás tétel, és szívesen fektetnék egy kis energiát ebbe az ötletbe, úgyhogy meglátjuk, hogy sikerül-e megcsinálnom.

    A másik NASCAR-esemény, ami felkeltette a figyelmét? A jövő évi, Chicago belvárosi utcáin átvezető verseny és a North Wilkesboróban megrendezésre kerülő All-Star futam. Johnson megjegyezte, hogy korábbi győztesként ott lehet majd mind az All-Star versenyen, mind a Los Angeles Memorial Coliseumban megrendezésre kerülő szezonnyitó Clash-re.

    Egyelőre azonban a legfőbb dolog a család.

    Chani (Johnson felesége, a szerk.) mindig maximálisan támogatott engem, ugyanakkor megvoltak a maga céljai, vágyai, és követte a saját útját és karrierjét. Azt hiszem, most az én feladatom, hogy ott legyek mellette” – mondta Johnson az AP-nek.

    Azt mondanám, hogy nem bántam meg semmit. Visszatekintek, és határozottan levontam a tanulságokat a történtekből, a jót és a rosszat egyaránt.

    Nem hagytam magam mögött befejezetlen dolgot, vagy bármit, amit megbántam.

  • Nagyon várja Will Power Kyle Busch Indy 500-as bemutatkozását

    Az IndyCar bajnoka elismerte, hogy nagyon szívesen látná a kétszeres NASCAR Cup Series bajnok Kyle Busch-t az Indy 500-on.

    Kyle Busch 2023-tól a Richard Childress Racing színeiben folytatja pályafutását, és a bejelentést követő sajtótájékoztatón elmondta, hogy a csapatváltásnak köszönhetően lehetősége lesz az Indy 500-on is elindulni – egy Chevrolet motoros autóban.

    “Ha bármelyik Chevrolet csapatnak van egy szabad ülése, akkor csörgessen meg!” – jelentette ki Busch, és úgy tűnik nem kellett sokáig várnia.

    Kapva kapott az alkalmon az Arrow McLaren SP társtulajdonosa, Sam Schmidt.

    Szeretném kitalálni, hogyan tudnám őt a csapatomba szerződtetni – megvan a száma?” – mondta Sam Schmidt, az Arrow McLaren SP egyik fő részvényese, az IndyCar záróünnepségén.

    Sokat láttam Richardot (Childresst) a NASCAR hétvégéin a Las Vegas Motor Speedwayen, és úgy gondolom, hogy ő egy nagyszerű csapattulajdonos, akinek nagy múltja van a NASCAR-ban – szóval, a fenébe is, szeretnék együttműködni vele!

    Most az IndyCar 2022-es bajnoka, és a 2018-as Indy 500 győztese, Will Power nyilvánította ki véleményét Kyle Busch esetleges indulásáról.

    Igen, szívesen látnám” – mondta Power a Beyond the Flagnek.

    Hozzátette, hogy szerinte Busch csatlakozása erre a futamra az IndyCar egészének előnyére válna, függetlenül attól, hogy melyik csapat szerződtetné őt.

    Nagyszerű lenne, ha Kyle Busch indulna az Indy 500-on” – folytatta. „Szerintem jót tenne a sorozatnak, és egyszerűen érdekes lenne őt egy ilyen autóban látni. A bátyja nagyon jól teljesített, szóval arra számítanék, hogy ő is hasonlóan jó lesz.

    Kurt Busch, aki 2006 és 2011 között a Penske Cup csapatánál versenyzett, a negyedik pilóta lett, aki megkísérelte a Memorial Day Double-t, amikor 2014-ben csatlakozott az Andretti Autosporthoz, és a #26-os Hondát vezette.

    Indy 500-as debütálásakor a hatodik helyen végzett, és kiérdemelte az Indy 500-as Év Újonca címet.

    Busch nap későbbi részében autója motorhibája miatt kiesett a Coca-Cola 600-ról, így nem lehetett a második pilóta, aki ugyanazon a napon mind az 1100 mérföldet lefutotta.

  • Ismét az Andrettitől csent el embert a McLaren

    A hét közepén lemondó Tyler Kiel helyére érkezhet a McLaren csapathoz az a Barnhart, aki az Andretti Autosportnál volt versenystratéga.

    Az Andretti Autosport csapattagjainak McLarenhez való vándorlása folytatódik, mivel az új Arrow McLaren SP pilóta Alexander Rossi mellé a versenystratéga Brian Barnhart csatlakozott, akinek szerepét az Arrow McLaren SP egyelőre még nem határozta meg.

    Barnhart, a bajnokság- és Indy 500-győztes szerelőből lett az Indy Racing League és később annak utódja, az IndyCar Series elnöke.

    Karrierje következő lépéseként a Harding Racing IndyCar csapatát vezette 2017-18 között, majd annak kibővített tulajdonosi háttere alatt Harding Steinbrenner Racing néven 2019-ben, ahol a csapat két futamot nyert Colton Hertával.

    Miután a Harding, Steinbrenner és Herta 2020-ban az Andretti Autosporthoz költözött, Barnhart követte őket, és 2021-ig Herta versenystratégájaként dolgozott, mielőtt az elmúlt szezonban Rossi 27-es rajtszámú csapatához költözött.

    Barnhart érkezése napokkal azután történt, hogy Taylor Kiel, az Arrow McLaren SP elnöke elhagyta a csapatot.

    Brian (Barnhart) csütörtökön járt a főhadiszállásunkon, és szerződést kötöttünk vele, arról azonban, hogy milyen szerepkörben fog tevékenykedni nálunk, több információt nem tudok adni” – mondta a RACER-nek az Arrow McLaren SP szóvivője.

    Úgy gondolom, hogy egy másik szerepkörre hozták volna, de most, hogy Taylor miatt megüresedett egy állás, megpróbálunk megbizonyosodni arról, hogy a kirakós darabjai mind összeillenek, mielőtt meghatározzuk, hogy Brian milyen szerepet kap.

    És reméljük, hogy hamarosan megtörténik a bejelentés.

  • Palou csak ennyit mondott F1-es tesztjére: „Tökéletes”

    Álex Palou – Pato O’Ward társaságában – múlt héten tesztelhette a McLaren tavalyi autóját, az élmény pedig teljesen lenyűgözte őt.

    Álex Palou „tökéletesnek” nevezte azt az élményt, amit a Forma-1-es autó vezetése jelentett számára, és arról is beszélt az F1.com-nak tett interjújában, hogy milyen ambíciói vannak.

    A teszt után a SoyMotor.com-nak nyilatkozva Palou elárulta, hogy milyen kulcsfontosságú különbségeket talált a Forma-1-es gépek vezetésében a korábbi, más motorsport-kategóriákban szerzett tapasztalataihoz képest, majd kifejtette, mi tette olyan élvezetessé az élményt.

    Annyira más, mint az összes többi autó, hogy amikor kiszállsz az autóból, az első dolgok, amik eszedbe jutnak, a gyorsulás, a fékezés… Alapvető dolgok, mert ez egy hatalmas változás” – mondta Palou.

    Hihetetlen. Először egy órát csak azért mentem, hogy ellenőrizzem, minden rendben van-e az autóban, hogy ellenőrizzem az ülést, és hogy adjak magamnak egy kis időt, hogy megbarátkozzak a sebességgel.

    Amikor kiugrottam az autóból, nem tudtam megállni, hogy ne mondjam a feleségemnek, és az apámnak, hogy ez egy teljesen más dimenzió. Egyszerűen tökéletes!

    Palou – a 2021-es IndyCar-bajnok – arról is megnyilatkozott, hogy milyen ambíciói vannak azzal kapcsolatban, hogy egy nap Forma-1-es versenyző legyen.

    Amikor megnyered az IndyCart, a legnagyobb célt, amit valaha is kitűztem magam elé, akkor egy kicsit jobban kinyílnak az ajtók előtted, és a céljaid is nagyobbak lesznek” – ismerte el Palou.

    Úgy gondolom, hogy az Egyesült Államokban bebizonyítottuk, hogy nagyon gyorsak tudunk lenni, hiszen megnyertük a bajnokságot… Miért ne próbálnánk meg a Forma-1-et?

    Ez a teszt nem jelenti azt, hogy ott leszünk a partvonalon, hátha történik valami, de egy teszt elvégzése jobb, mint a semmi, és egyszer az életemben ki akartam próbálni a Forma-1-es autót. Most megtettem.

  • Hivatalos: Herta nem kap szuperlicenszet, Horner kiakadt

    Az FIA hivatalosan is bejelentette, hogy Colton Herta nem kap szuperlicenszet, Christian Horner a hír hallatára azonnali változásokat követel.

    Az FIA hivatalosan bejelentette, hogy elutasította a Colton Herta szuperlicenszével kapcsolatos kérelmet, de ragaszkodik ahhoz, hogy a rendszer „folyamatosan felülvizsgálat alatt áll”.

    A Red Bull Pierre Gasly helyére szerette volna szerződtetni Hertát az AlphaTaurihoz, így a francia az Alpine-hoz kerülhetett volna.

    Mivel azonban Herta az IndyCar – FIA általi – gyenge megítélése miatt nem érte el a szuperlicenchez szükséges 40 pontot, az irányító testület kijelentette, hogy nem jogosult a szuperlicenszre.

    Az FIA megerősíti, hogy bár a megfelelő csatornákon keresztül megkeresést kaptak, de Colton Herta pilóta nem rendelkezik az FIA szuperlicenc megszerzéséhez szükséges pontszámmal” – mondta az FIA szóvivője.

    Az FIA folyamatosan felülvizsgálja szabályait és eljárásait, többek között a szuperlicensz jogosultság tekintetében is, a fő tényezők, amelyeket e téma kapcsán figyelembe vesznek, a biztonság, a tapasztalat és a pályán nyújtott teljesítmény.

    Jelenleg a Formula Regional Americas bajnoka több szuperlicensz pontot szerez, mint az Indy Lights bajnoka, de mivel a pilóta előző három szezonjában szerzett pontokat is figyelembe veszik, az ezekben a kategóriákban elért sikereknek csak korlátozott értéke van, míg az IndyCarban az első két helyezettnél kevesebb pontot kapó versenyzők pontjai számos junior szériával egyenértékűek.

    Christian Horner a Herta hír hallatára azonnali változásokat követelt az FIA-tól.

    Nagyszerű lenne, ha a – jelenleg – vitathatatlanul legjobb amerikai pilóta lehetőséget kapna a Forma-1-ben. Sajnos a licenszkorlátozások miatt ez nem fog megtörténni” – mondta Horner.

    Tiszteletben kell tartanunk az FIA álláspontját – végtérre is ezekben az ügyekben az FIA-nak kell döntenie a legjobb belátásuk szerint.

    „Ugyanakkor véleményem szerint azonnal meg kell vizsgálni a dolgot, mert nem kellene, hogy olyan nehéz legyen a pilótáknak Amerika első számú sorozatából a Forma-1-be jutni.

  • Újabb fontos lépésre szánhatja el magát a Trackhouse Racing

    A Trackhouse Racing még messze nem fejezte be a lehetőségek keresését, hogy a minél több helyen megmutassa magát az autósportok világában.

    Justin Marks csapattulajdonos elismerte, hogy az Indy 500 az egyik legfontosabb kiindulópont, amikor a Trackhouse jövőbeli ambícióit vizsgálja.

    A Trackhouse Entertainment felismeri a professzionális motorsportban rejlő lehetőségeket, amelyek lehetőséget kínálnak arra, hogy új és lenyűgöző élményeket hozzunk a piacra” – mondta Marks a RACER-nek.

    Nincs olyan, amit ne vennék figyelembe. Minden olyan dolog érdekel, ami a figyelem középpontjába tesz minket.

    A Trackhouse célja az, hogy igazán egyedi és lenyűgöző dolgokat csináljon. Legyen szó rövidpályás vagy földpályás versenyekről, az Indy 500-ról, az IMSA-ról, a NASCAR-ról vagy bármi hasonlóról.

    Marks azonban nem siet egy csapat indításával. Érdeklődése még korai szakaszban van.

    Bármilyen programot is indít a csapat, olyannak kell lennie, amely képes a Trackhouse platform és a márka fejlesztésére.

    De nem lenne meglepő, ha a szervezet a közeljövőben egy új szériában próbálná ki magát legyen az akár az IndyCar, akár más.

    Marks és a Trackhouse számára fontos pillérek a tartalomkészítés, az eseménypromóció és a sportcsapatok tulajdonlása. Érdekes koncepciókat felkarolni és megvalósítani nagy dolog és élvezetes kihívás.

    Így jött létre a Trackhouse Racing – és a PROJECT 91 program, amelynek célja, hogy más versenysportágak sztárjait a NASCAR-ba hozza.

    A Trackhouse az elmúlt szezonban debütált a NASCAR Cup Series-ben. Hogy a lehető legjobb helyzetbe hozza magát, a csapat szövetséget kötött a Richard Childress Racinggel.

    Ez lehetővé tette a csapatnak és Marksnak, hogy megtanulják, hogyan kell felépíteni egy céget anélkül, hogy feleslegesen pénzt költenének. Bármilyen további programot indítana Trackhouse, valószínűleg hasonló módon történne.

    Az istálló ebben a szezonban két autóra bővült azzal, hogy megvásárolta Chip Ganassi stock car csapatának ingóságait és ingatlanjait.

    A múlt hónapban aztán megíródott a következő fejezet, amikor egy harmadik autó debütált Watkins Glenben Kimi Raikkönennel.

  • Andretti miatt tett le a Red Bull Herta szerződtetéséről

    Bár az FIA és az F1-es csapatok többsége is ellenezte, hogy Herta kivételes szuperlicenszet kapjon, Marko szerint erről többről van szó.

    A Red Bullnál dolgozó Dr. Helmut Marko már jópár hónapja próbálja elcsábítani Hertát az AlphaTauri csapatához, ez azonban nem csak a szuperlicensz hiánya nem jöhetett létre.

    Az Andretti megemelte az ajánlatát Herta számára, hogy ott maradjon” – mondta Marko az Auto Motor und Sportnak.

    Marko azt is elmondta, hogy Herta McLarenhez fűződő kapcsolatai bonyolítják a helyzetet.

    Először is neki kell rendeznie a McLarennel és az Andrettivel szembeni kötelezettségeit, ha hozzánk akar jönni.

    A legnagyobb akadályt azonban a hiányzó szuperlicenc jelentette – és Herta egy friss nyilatkozatában el is mondta, hogy nem szeretne kitolni egy olyan pilótával mint Nyck de Vries.

    Ő már 27, 28 éves, de azzal, amit Monzában csinált, sok helyről felhívta magára a figyelmet” – mondta a 22 éves amerikai.

    Ez azt bizonyítja, hogy amikor megkapod a lehetőséget, akkor élned kell vele. Ő megtette, szóval minden elismerésem az övé.

    Herta azt is elismeri, hogy van még befejezetlen ügye az Indycarban.

    Van néhány dolog, amin nekünk és nekem is javítanunk kell” – mondta Herta. „Még nem vagyok teljesen bajnokságra való pilóta – vagy legalábbis idén nem voltam az.

    Ennek ellenére úgy gondolja, hogy még mindig nyitva van előtte az F1 kapuja.

    Michael be akar juttatni az F1-be, és ez a hosszútávú célja. A következő években még lesz lehetőségem az F1-be jutni” – árulta el Herta.

  • Nagy változás a McLaren élén, távozik a főnök

    15 év után hagyja el a McLaren IndyCar csapatát Taylor Kiel, az Arrow McLaren SP elnöke aki még Sam Schmidt idején kezdett itt dolgozni.

    Kiel 2008-ban junior Indy Lights-szerelőként kezdett a csapatnál, majd a ranglétrán felemelkedve a Sam Schmidt Motorsportot – mai nevén AMSP-t – az NTT IndyCar Series egyik legversenyképesebb csapatává tette. Saját döntése okán távozik.

    Végső soron egyszerűen csak meghoztam a döntést, hogy távozom, és nyilvánvalóan sok változás történik a csapatban, ami jó” – mondta az AMSP leköszönő elnöke a RACER-nek.

    A csapat felfelé ível, és jó helyen van. De szeretnék más lehetőségeket is megvizsgálni, és több időt tölteni a családommal. Mindezeket figyelembe véve, valószínűleg az időzítés megfelelő egy kis változásra számomra, személyesen és a csapat számára is.

    Természetesen nem tekintem ezt rossz vagy szomorú dolognak. A változás idővel elkerülhetetlen, és számomra ez volt a helyes döntés.

    Az IndyCar egyik legjobb csapatvezetőjeként számon tartott Kiel egy erős középmezőnybeli alakulatból élcsapatot varázsolt a McLaren érkezésével, ami letaszított a legjobb három csapatból az Andrettit, és sokszor felvette a versenyt az eddig egyeduralkodó Team Penske és a Chip Ganassi Racing párosával.

    Azt hiszem, az a szép ebben az egészben, hogy a csapat nagyon erős helyen van, egy csomó igazán erős vezetővel” – mondta. „Nagyon fényes a jövő”

    Az AMSP közleménye megerősítette, hogy Kiel utódját valamikor a közeljövőben nevezik ki, és hogy „a csapatvezetéssel kapcsolatos bejelentések a megfelelő időben megtörténnek.