Kategória: IndyCar

  • O’Ward szerint nevetségesek az F1 szuperlicensz szabályai

    Pato O’Ward továbbra sem tett le F1-es álmairól, éppen ezért nevetségesnek tartja az F1 szuperlicensz szabályait.

    Amikor arról kérdezték, hogyan tudja elérni a szükséges pontszámot ahhoz, hogy F1-es pilóta lehessen, azt válaszolta: „Fogalmam sincs. Ez egy remek kérdés!

    Úgy értem, számomra nevetséges, hogy valaki, aki negyedik és harmadik volt az IndyCar bajnokságban, nem tud 40 pontot szerezni a szuperlicenszben. Azt hiszem, sok versenyző egyetért velem” – mondta a McLaren versenyzője a Motorsport.com-nak.

    A mexikói versenyző gyors számításokat végzett az interjú közben.

    Amennyire én tudom, a bajnoki negyedik hely 10 pontot adna, a harmadik 20-at, így azt feltételezem, hogy én 30 pontnál tartok.

    A 2021-es IndyCar szezon bajnoki másodikja, Pato O’Ward azonban kijelentette, nem stresszel túl sokat ezen a témán.

    Nem igazán foglalkoztat a dolog, mert bármennyire is azt mondom, hogy „Ó »talán itt is szerezhetsz néhány pontot, talán ott is«, a végén ezeket a döntéseket úgy is a felsőbb vezetés hozza meg.

    „Ha ők nem akarják megadni neked a licenszet, akkor úgy is azt fogják mondani, hogy »Bocs haver, még kell 10 pont és még egy év versenyzés«.”

  • O’Ward nem adta fel az F1-es álmot

    Miután a holtszezonban „álmai” autóját tesztelhette, Pato O’Ward továbbra is nagyon érdeklődik az F1-es versenyzés iránt.

    Az Arrow McLaren SP pilótája a hétfői, szezon előtti sajtótájékoztatón azt mondta, hogy „jelenleg egy dologra koncentrálok, és ez az egy dolog az IndyCar”, miközben több kérdésre is válaszolt a versenyzői jövőjével kapcsolatban.

    A 22 éves O’Ward a 2022-es Forma 1-es Abu-Dhabi nagydíj után tesztelte az általa „nevetségesen gyors”-nak nevezett McLarent.

    Szeretném megadni ezeknek a srácoknak az első bajnoki címüket” – mondta O’Ward. „Meg akarom adni nekik az első Indy 500-as győzelmüket. Most erre koncentrálok.”

    Ki tudja, hogy kapok-e F1-es lehetőséget, vagy sem? Nyilvánvalóan, ha ez bekövetkezik, 100 százalékban elvállalnám, és minden egyes versenyző az én helyemben ugyanezt tenné” – jelentette ki az IndyCar 2021-es szezonjának bajnoki harmadikja.

    Ez a Forma-1. Ezen nőttem fel, és erről álmodtam. Ugyanaz az álom, amit gyerekként megálmodtál, soha nem fog elmúlni.

    A mexikói versenyző azonban kijelentette, szeretné népszerűsíteni az IndyCart, és megmutatni, milyen nagyszerű a sportág.

    Azt szeretném, ha az emberek élveznék azt, hogy az IndyCarban láthatnak. Azt akarom, hogy tudják, mit kínál az IndyCar. Annyi klassz dolog van benne” – tette hozzá Pato O’Ward.

  • Az IndyCar lehetőséget ad a csapatoknak a leszorítóerő növelésére

    Az Indy 500-on kívüli összes IndyCar ovál versenyen nagyobb leszorítóerő állhat a csapatok rendelkezésére – ha a körülmények azt indokolttá teszik azt.

    A csavarral rögzíthető, úgynevezett „barge boardok” lesznek azok az elemek, melyeken lehet majd módosítani – írja a Racer.com.

    Ezek az alkatrészek az autók padlójának bal és jobb oldalán, az oldaldoboz alatt a padlólemezek elülső élére rögzülnek.

    Három ovál versenyen használhatnak majd több leszorítóerőt a csapatok” – mondta Jay Frye, az IndyCar elnöke a RACER-nek.

    Nagy hívei vagyunk a kevesebb leszorítóerőnek és a több lóerőnek, és néhány éve áttértünk az IndyCar UAK18-as karosszériára, amivel csökkent a leszorítóerő, és jövőre érkezik az új 2,4 literes hibrid motor, ami a lóerő növekedését fogja hozni.

    Ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy egy kicsit több leszorítóerő ezen a három oválon javíthatna a versenyek minőségén.

    Texasra más típusú elemek jönnek, mint a szóban forgó másik két pályára. Az IndyCar már korábban tesztelte ezeket az elemeket, melyek körülbelül 9-10 százalékkal növelik meg a leszorítóerő hatékonyságát.

    Szeretnénk a versenyzők és a csapatok kezében hagyni a dolgot. Nem lesz kötelező. Beszéltünk a versenyzőkkel és a csapatokkal, és nekik ez megfelel” – tette hozzá Frye.

    Iowában és World Wide Technology Raceway-en (Gateway), a két rövid ovál pályán ez a leszorítóerő növekedés körülbelül 3%-ra rúg majd.

    A kulcs az, hogy a versenyeket a lehető legszórakoztatóbbá tegyük, és ha emlékeznek, néhány évvel ezelőtt (amikor nagyobb leszorítóerő volt az autókon – a szerk.) Iowában körülbelül 995 előzés történt a pályán.

     

  • Tony Kanaan 2022-ben is elindul az Indy 500-on

    Tony Kanaan is elindul a 106. Indy 500-on, amely valószínűleg – de nem biztosan – az egyetlen versenye lesz ez idei IndyCar szezonban.

    Kanaan a Chip Ganassi Racing ötödik autójában fog versenyezni. A 2013-as Indianapolis 500 győztese a 48-as számú Dallara-Hondát vezette az elmúlt szezonban az ovál pályákon, míg Johnson az utcai és épített pályás futamokra koncentrált.

    A Ganassi Racing eredetileg azt jelentette be, hogy Kanaan 2022-ben is fog versenyezni az oválokon, de ezek a tervek a múlt hónapban megváltoztak, amikor Johnson úgy döntött, hogy az idei szezonban ő is szeretné kipróbálni magát az oválokon az IndyCarban fog versenyezni.

    A 47 éves versenyző 2020-ban már bejelentette, hogy az lesz az az IndyCar-szezon lesz az „utolsó köre”.

    Hétfőn azonban a Zoom sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy nem nyilatkozik a jövőjéről.

    Három évvel ezelőtt úgy hívtuk, hogy ‘TK utolsó köre’, és én még mindig körözök” – mondta viccelődve Kanaan.

    Még mindig úgy gondolom, hogy képes vagyok a maximumot kihozni az autóból? Mi történik ha megnyerem a második Indy 500-omat? Visszajönnék vagy sem? Szóval nem jelentek be semmit. Az a szándékom, hogy ne ez legyen az utolsó. Jövőre lesz a 25. évem az IndyCarban, és nagyon király lenne, ha itt tudnék lenni.

    A 2004-es IndyCar-bajnok az Indy 500 mellett 10 stock car futamot fog teljesíteni hazájában, Brazíliában.

    Ezen kívül a Tony Stewart’s Superstar Racing Experience hat futamos szezonját (amin tavaly is indult) és három Porsche Cup Endurance futamot is vállal idén.

    Több versenyem lesz idén, mint tavaly, így eléggé elfoglalt leszek” – tette hozzá a 2013-as Indy 500 bajnoka.

    A „bűntársak”

    Emellett segíteni fog Johnsonnak is – akit „bűntársának” nevez – az oválokra való átállásban.

    Tony Kanaan (balra) és Jimmie Johnson (jobbra)
    Tony Kanaan (balra) és Jimmie Johnson (jobbra) / Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski

    Idén lehetőségünk van arra, hogy csapattársak legyünk, és nagyon izgatott vagyok emiatt” – jelentette ki Kanaan.

    A srác az oválok mestere. Hét NASCAR-bajnokságot nyert. Sokan feltették a kérdést, amikor bejelentette (az épített és utcai pályák versenynaptárát), hogy nincs értelme, hogy én helyettesítem őt az oválokon.

    Ez nagyszerű az Indy 500-nak és nagyszerű Jimmie-nek. A csapatban rengeteg támogatást kap majd, hiszen rajtam kívül, (Scott) Dixon és Dario (Franchitti) is segíti majd őt. Szerintem rendben lesz.

  • Megjelent a tőzsdén az Andretti név

    Az Andretti Acquisition Corp., egy speciális céllal létrehozott felvásárlási társaság (SPAC) megkezdte a kereskedést a New York-i tőzsdén.

    Az Andretti Autosport alapítója, vezérigazgatója és elnöke, Michael Andretti lett cég társ-vezérigazgatója. Partnere gyermekkori barátja, Bill Sandbrook, aki legutóbb a U.S. Concrete vezérigazgatója volt.

    Az Andretti Acquisition Corp. egy Kajmán-szigeteki mentességet élvező társaságként bejegyzett blanketta cég, amelynek üzleti célja egy vagy több vállalkozással vagy szervezettel történő egyesülés, részvénycsere, eszközvásárlás, részvényvásárlás, átszervezés vagy hasonló üzleti kombináció megvalósítása – írja a Motorsport.com.

    Bár a társaság bármilyen üzletágban, iparágban vagy földrajzi helyen folytathat üzleti összeolvadást, jelenleg olyan lehetőségekre igyekszik összpontosítani, amelyek az Andretti márkanév hasznára lehetnek, mind a motorsporton belül, mind azon kívül.

    A 20 000 000 részvényes első nyilvános kibocsátás árazása 10 dollár volt darabonként. A befektetési jegyeket a New York-i tőzsdén (NYSE) jegyzik majd, és a „WNNR.U” szimbólummal kereskednek velük.

    A 42 IndyCar győzelemmel rendelkező – amely még mindig a negyedik az örökranglistán – Michael Andretti visszavonulása óta elsősorban saját csapata vezérigazgatójaként és elnökeként vált ismertté, amely öt IndyCar Series bajnoki címet és hat Indy 500 győzelmet tudhat magáénak.

    2021-ben Colton Herta három győzelmet szerzett, mely a bajnokság hatodik helyére volt elég

  • Az IndyCar mégsem változtat az időmérős szisztémán

    Az NTT IndyCar Series 2022-ben nem változtatja meg az épített és utcai pályák kvalifikációs rendszerét.

    Amint arról korábban beszámoltunk, a nevezések számának jelentős növekedésére számítva az IndyCar fontolóra vette, hogy változásokat eszközöl az kvalifikációs szisztémájában.

    Mivel a teljes rajtrácson várhatóan 25 autó lesz majd – az előzetes 28 autóhoz képest kevesebb ezért a régi időmérő marad.

    Sokféleképpen megvizsgáltuk, és nem látjuk indokoltnak, hogy megváltoztassuk a szisztémát” – mondta Jay Frye, az IndyCar elnöke a RACER-nek.

    Frye és Kyle Novak versenyigazgató egy módosítást mégis szeretne eszközölni a többszakaszos kvalifikációs procedúrán, amelyet a februári szezonnyitó Firestone Szentpétervári Nagydíj előtt ratifikálhatnának.

    Megnézzük, hogy van-e mód arra, hogy felgyorsítsuk a jelenlegi verziót. Ez azt jelenti, hogy kevesebb szünet lenne a csoportok között” – tette hozzá Frye.

    Tudjuk, hogy a jelenlegi verzió működik, és inkább azt nézzük meg, hogy miként tudjuk a procedúrát másképp csinálni. Szóval nem tervezem, hogy 2022-ben bármi is változik a kvalifikációnkban, kivéve, hogy megnézzük, tudunk-e időt spórolni a csoportok között, és ha lehetséges, csökkentjük a 75 perces időszakot.

  • Montoya is indul az Indy 500-on

    A kétszeres Indy 500 győztes, Juan Pablo Montoya immáron második alkalommal fog indulni az Arrow McLaren színeiben, így ott lesz a 106. Indy 500-on.

    Montoya 2021-ben a kilencedik helyet érte el a csapat színeiben. A kolumbiai versenyző hetedszer fog indulni a májusi eseményen.

    Izgatottan várom, hogy visszatérjek Indianapolisba az Arrow McLaren SP-vel és a Mission támogatásával, hogy ismét részt vegyek egy olyan versenyen, amely különleges helyet foglal el a szívemben – az Indianapolis 500-on” – mondta Montoya.

    Tavaly nagyon jól éreztem magam a csapatban, és alig várom, hogy a 2021-ben elért tapasztalatok alapján fejlődni tudjunk. Úgy gondolom, hogy komoly esélyünk van arra, hogy a mezőny elején versenyezzünk, és harcba szálljunk a győzelemért.

    Juan Pablo Montoya 2017 után ült újra IndyCarba a tavalyi évben Indianapolisban – ahol egyébként indult az épített pályás viadalon is -, és egyáltalán nem tűnt rozsdásnak – mint ahogy ezt a verseny végén elért 9. helyezése is mutatja.

    A 46 éves versenyző az utóbbi években leginkább a sportautózásnak szentelte idejét, hiszen 2021-ben négy versenyen indult az IMSA szériában, 6 versenyen a WEC-ben, és egy versenyen az ELMS-ben.

  • Bejelentették Christian Lundgaard szponzorát az Indy 500-ra

    A Rahal Letterman Lanigan Racing (RLL) ma bejelentette, hogy a PeopleReady lesz az újonc Christian Lundgaard főszponzora a májusban megrendezésre kerülő Indy 500-on.

    A PeopleReady, amely először 2020-ban csatlakozott a csapathoz, és évről évre egyre nagyobb szerepet vállal az RLL szponzorációjában.

    Idén azonban kiterjesztették a partnerségüket, így az ő támogatásukkal indul Lundgaard a Texas Motor Speedwayen a WeatherTech Raceway Laguna Seca versenypályán megrendezésre kerülő Firestone Grand Prix of Monterey futamon.

    A PeopleReady már első alkalommal is szerencsét hozott a csapatnak, hiszen 2020-ban az ő támogatásukkal nyerte meg a legendás versenyt Takuma Sato.

    Lundgaard is tagja annak az újonc osztálynak, akitől azt várják, hogy az IndyCar következő nagy generációjának tagjai lesznek.

    Christian Lundgaard főszponzoraként alig várjuk, hogy idén is a versenyrajongókkal ismertessük meg küldetésünk és márkánk erejét” – mondta Taryn Owen, a PeopleReady elnöke a csapat közleményében.

     

  • Elhunyt Kevin Kalkhoven, a Champ Car társalapítója

    Kevin Kalkhoven, a KV Racing, és a Champ Car World Series legendás tulajdonosa rövid betegség után, 77 éves korában elhunyt.

    A sajnálatos hírt a Cosworth twitter oldala osztotta meg a rajongókkal.

    „Kevin Kalkhoven, a vállalat korábbi igazgatótanácsi elnöke, sajnálatos módon ma reggel, 77 éves korában elhunyt, nemrégiben bekövetkezett betegségét követően. A Cosworth részvétét fejezi ki Kevin családjának és szeretteinek, és tiszteletben tartja a magánéletre vonatkozó kérésüket ezekben a nehéz időkben.”

    Kalkhoven, aki kockázati tőkebefektető és a KPLJ Ventures társalapítója volt, 2002/2003 telén jelent meg az autóversenyzés színterén, amikor Gerry Forsythe-zal, a CART Indy-autócsapatok régi tulajdonosával együtt túllicitálták az Indy Racing League alapítóját, Tony George-ot a CART tulajdonjogáért, hogy megalapítsák a Champ Car World Series-t.

    A CART és az IRL közötti szakadás csúcspontján mindkét sorozat küzdött a kevés indulószámmal, ezért Kalkhoven Jacques Villeneuve korábbi menedzserével, Craig Pollockkal közösen is csapatot alapított.

    A Champ Car jövőjének biztosítása érdekében Kalkhoven és Forsythe befektetett a Long Beach-i Nagydíjba is, és megvásárolta a Cosworthot és a Pi-t a Fordtól.

    A PK Racing a második szezonban PKV Racing lett, és Kalkhoven üzlettársa, Dan Pettit, a KPLJ Ventures „P”-je váltotta fel Pollock-ot a tulajdonosok között, a „V” pedig Jimmy Vasser volt – az 1996-os CART Indy car bajnok, aki versenyzői pályafutása alkonyán lett tulajdonos/versenyző a csapatnál.

    2005-ben Vasserhez csatlakozott egy másik korábbi bajnok, Cristiano da Matta, aki Portlandben megszerezte az alakulat első győzelmét.

    A következő két és fél évben a csapat még egy maréknyi dobogós helyezést szerzett, de a holtszezonban Kalkhoven és Tony George végre meg tudott állapodni a két amerikai nyitott kasztnis sorozat sokat emlegetett – és nagyon is szükséges – egyesítésének feltételeiről.

    Az IndyCar éra

    Tony Kanaan 2011-ben csatlakozott a csapathoz, és ő szerezte meg az istálló legjelentősebb győzelmét is, amikor 2013-ban megnyerte az Indianapolis 500-at.

    A 2017-es visszavonulásának ellenére, Kalkhoven továbbra is részt vett a Long Beach-i Nagydíj szervezésében és a Cosworth életében is.

    Az utóbbi vállalatnál tett erőfeszítései hozzájárultak ahhoz, hogy a Northamptoni Egyetem díszdoktori címet adományozzon neki a technológia és a motorsport területén elért fejlesztésekért.

    A Cosworth élén töltött ideje alatt Kalkhoven létrehozta a Cosworth észak-amerikai bázisát is Michiganben, és megtartotta az irányító részesedését a Long Beach Grand Prix-ben.

    Őszínte részvétünk.

  • IndyCar rajongók osztottak karácsonyi ajándékokat

    34 hátrányos helyzetű gyermek kapott karácsonyi ajándékokat egy IndyCar rajongókból  álló csoportnak köszönhetően.

    A PrueDay csoport – ahogy magukat hívják – eddig leginkább megszállott IndyCar rajongásáról volt híres.

    Először egy négy gyermekes családnak szerettek volna adakozni az ünnepek alkalmából, végül azonban a rajongótársaknak köszönhetően annyi pénz összegyűlt, hogy ennél sokkal több gyerek nyithatott ajándékot a fa alatt.

    A 34-es szám nem véletlen, hiszen egy teljes Indy 500 mezőnnyi lurkónak szerettek volna örömet okozni.

    Az eredeti gesztus mérete egy szempillantás alatt megváltozott, hiszen végül 50-en adakoztak, nem csak az Egyesült Államokból, hanem Kanadából és még a tengeren túlról is.

    A 3400 dolláros adomány elképesztő örömet okozott a fiataloknak.

    „Annyira csodálatos volt látni, ahogy az IndyCar iránti szeretet valami fontosabb dologhoz vezetett” – mondta Cassie Johnson, a PrueDay csoport egyik tagja.

    Eleinte Johnson szerette volna egyedül intézni az ajándékosztást, azonban amikor az otthonában már nem volt hely további ajándékoknak, a Children’s Bureau Inc.-hez fordult segítségért.

    Az non-profit szervezet segítségével találták meg azt a 34 gyereket, aki a legjobban megérdemelte az ajándékozást.

    A PrueDaynek egyébként két meghatározó tagja is van. Az IndyCar 2021-es bajnoka Alex Palou, illetve a Racer.com újságírója Marshall Pruett.

    A versenyzők, rajongók, és az újságírók az év nagy részében a komoly versenyzéssel foglalkoznak, azonban jó látni, hogy nem feledkeznek meg a legfontosabb dologról, az adakozásról.