Kategória: IndyCar

  • Nem rajonganak a Forma-1-ben Michael Andretti terveiért

    A Forma-1-es csapatfőnökök továbbra is hűvösen viszonyulnak ahhoz, hogy Michael Andretti 2024-re új csapatot hozna az F1-be.

    Michael édesapja, a versenyzőlegenda Mario Andretti a hétvégén a közösségi médián keresztül megerősítette, hogy Michael benyújtotta a 2024-es versenyzéshez szükséges első körös papírmunkát az Forma-1-es csatlakozáshoz.

    Miközben Michael Andretti nagy erőkkel készül a hétvégi IndyCar szezonnyitóra, addig Barcelonában javában zajlik a Forma-1 szezon előtti tesztje.

    Jelenleg azonban úgy tűnik, hogy az F1-es csapatfőnökök nem rajonganak az ötletért, hogy Michael Andretti egy újabb csapatot hozzon a piacra.

    Tíz csapat van a Forma-1-ben, ami szerintem egy tökéletesen elegendő szám” – mondta Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke.

    A végén. ez az FIA és a FOM (Formula One Management) döntése. Ha Michael egy új csapattal akar jönni, és ha minden összetevő összejön, és ha az összes csapat elfogadja, akkor jöhet, ellenkező esetben nem.

    A Forma-1 szabályzata szerint a csapatok egyhangú szavazatára lenne szükség ahhoz, hogy egy újabb csapat bekerüljön a sorozatba.

    Szerintem nagyszerű, hogy van érdeklődés a Forma-1-es belépés iránt, és az Andretti név minden bizonnyal egy erős név a motorsportban, és természetesen nem ők az egyetlenek, akik csatlakozni szeretnének, de a Concorde Egyezményen keresztül egyértelmű kritériumok vannak, amelyeket teljesíteni kell” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

    Biztos vagyok benne, hogy részt vesznek ebben a folyamatban, és ez a megállapodás azért van, hogy megvédje a 10 csapatot, és ne hígítsa fel azt, szóval nyilvánvalóan ezt alaposan meg kell vizsgálni.

    Több csapat, kevesebb pénz

    Úgy tűnik, hogy a jelenlegi 10 csapat pénzügyi érdekeinek védelme a csapatfőnökök körében a legfontosabb.

    Elvégre nem kell matematika szakosnak lenni ahhoz, hogy megértsük, hogy ha egy általában 10 darabra szeletelt tortát 11 darabra kellene vágni, akkor mindenkinek kisebb rész járna.

    Andrettinek 200 millió dolláros nevezési díjat kellene fizetnie, hogy csatlakozhasson az F1-hez. Ez a díj segítene enyhíteni a kisebb nyereményalap okozta csapást.

    Valószínűleg nagyjából egymilliárdra van szükséged, ha rögtön be akarsz csatlakozni ebbe az exkluzív klubba” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

    Andretti egy név, az biztos, az amerikai piac fontos, de minden csatlakozó csapatnak kreatívnak kell lennie.

    Nem csak azzal, hogy kifizet egy 200 millió dolláros nevezési díjat, hanem véleményem szerint meg kell mutatnia, hogy mit tud tenni a többi csapat, az F1 és az FIA számára. Csak akkor fog fejlődni a sportág.

    Mi vagyunk az abszolút csúcs, ez a Bajnokok Ligája, vagy az NFL, és a franchise-ok menet közbeni újraosztása nem így kellene, hogy legyen, és nem ez a szándéka sem az F1-nek, sem az FIA-nak.

    De ha egy igazi márka érkezik, jó emberekkel, szükséges finanszírozással akkor miért ne.

    Eközben a McLaren csapatfőnöke, Andrea Seidl is abba a táborba tartozik, amelyik inkább előnyöket lát abban, ha az Andretti név ismét összekapcsolódik a Forma-1-gyel.

    A mi oldalunkról mindenképpen üdvözölnénk az Andretti csapatot, az Andretti nevet, egy amerikai csapat segítené a sportág további növekedését az Egyesült Államokban, és egyszerűen ismét több lehetőséget nyitna meg a fiatal versenyzők számára” – jelentette ki Seidl.

    Minél több csapatunk van, és végső soron minél hamarabb elérjük a 12 csapatot, az segítene a franchise értékét magasabbra tornázni nekünk, csapatoknak, szóval abszolút nyitottak vagyunk rá, szívesen versenyeznénk velük.

  • Herta és Johnson is megszólaltak az ukrán – orosz háborúról

    Az IndyCar két sztárja, Colton Herta és Jimmie Johnson együttérzését fejezte ki a kelet-Európában kialakult helyzet miatt.

    Bár az Ukrán – Orosz háború inkább az Európai kontinenst érinti, természetesen a világ másik oldala is sokkos állapotban követi az eseményeket.

    Társoldalunk, a Racingline.hu már írt róla, hogy az amerikai érdekeltségű Haas csapat levette autóiról az orosz Uralkali emblémáját – és színeit.

    Ezen kívül megtörténhet, hogy az Orosz Nagydíj sem kerül megrendezésre. Sebastian Vettel és Max Verstappen kijelentette, hogy ha lesz is verseny, ők bizony nem fognak megjelenni az Orosz Nagydíjon.

    Az IndyCar paddockjából először Colton Herta szólalt fel, és szolidaritását fejezte ki az Ukránokkal kapcsolatban. Üzenetében az Ukrán zászlót, valamint két szivecske emojit küldött.

    Herta Race of Champions csapattársa, és IndyCaros riválisa Jimmie Johnson is így tett. A hétszeres NASCAR Cup Series bajnok soha nem félt kinyilvánítani a véleményét.

    Így volt ez a 2020-ban, Talladegában, amikor Bubba Wallace támogatására szólította fel versenyzőtársait, illetve most az Ukrán – Orosz háborúval kapcsolatban is.

    Johnson egy „Imádkozzunk Ukrajnáért” felszólítású képet osztott meg.

    Érdekes lesz látni, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő St. Petersburg-i szezonnyitó versenyen mennyire foglalkozik majd a mezőny az Ukrajnában történő borzalmakkal.

    Az IndyCar szezonnyitó versenyét a már említett Floridai St. Petersburgben tartják, melyet az ARENA4+-on lehet majd nézni vasárnap, 18:30-tól.

  • Jamie Chadwick a W Series után Amerikába tarthat

    Jamie Chadwick már nagyon várta, hogy 2022-ben az F3-ba vagy az F2-be léphessen, de ehelyett vissza kell térnie a W Seriesbe.

    Ez azt jelentheti, hogy letett a Forma-1-es álomról, és bevallása szerint nagyon is érdeklődik az IndyCar után.

    Chadwick egyébként kétszeres bajnok a W Seriesben. A legutóbbi, 2021-es címvédését követően világossá tette, hogy nem áll szándékában visszatérni a sorozatba.

    Dicsérte a divíziót, amiért a női versenyzőknek platformot biztosít a tehetségük bemutatására, de szeretett volna továbblépni a karrierjében. Főleg azért, mert kétszeres bajnokként már mindent elért.

    Chadwicknek, aki a Williams fejlesztőversenyzője, az a végső álma, hogy egy nap a Forma-1-be kerüljön. Azonban az a tény, hogy ismét a W-sorozatba kényszerül visszatérni, ennek az álomnak a végét jelentheti.

    Caitlyn Jenner újonnan alakult csapata, a Jenner Racing, idén a W Series új szereplője lesz. Múlt héten jelentették be, hogy a 2019-es és 2022-es bajnok lesz a csapat versenyzője

    Miután megerősítették Chadwick Jenner Racinghez való átigazolását, sok rajongó a közösségi médiában mutatta ki csalódottságát amiatt, hogy egy olyan tehetséges versenyző, mint ő, ismét a W Seriesben ragadt.

    Jamie Chadwick a Forma-1-en túlra tekint, hogy a W-Series után újra beindítsa versenyzői karrierjét

    A brit egy csütörtökön twitteren közzétett videóban osztotta meg gondolatait az üggyel kapcsolatban.

    Hallom, és látom a kommentjeiteket” – mondta Jamie Chadwick. „Értsétek meg, én is szerettem volna megtenni ezt a lépést, és ezt nem is titkoltam, amikor tavaly megnyertem a bajnokságot.

    Hogy teljesen őszinte legyek, a rendelkezésünkre álló rövid idő alatt nem tudtuk biztosítani a szükséges finanszírozást. Természetesen ez azt jelenti, hogy visszatérek a W Series-be. De ezt nem tekintem visszalépésnek.

    Úgy gondolom, hogy ez még mindig egy újabb lehetőség a versenyzésre. Hogy megpróbáljuk növelni a költségvetést. És a finanszírozást, hogy aztán a következő lépést tehessük, ami szerintem még mindig lehetséges.

    És itt jön képbe az IndyCar. Az utóbbi években rengeteg kiábrándult európai versenyző tette meg a lépést Amerika premier formula kategóriája felé, és ez megtörténhet a világ egyik legtehetségesebb női versenyzőjével is.

    Ha nem is Európában, de Amerikában biztosan. Annyira sok lehetőség van ott is. Szóval nagyon hálás vagyok a W Series-nek. Őszintén szólva, nélkülük nem is versenyeznék.

    Szóval az a tény, hogy egyáltalán beszélgethetünk arról, hogy az F3-ba vagy az F2-be megyek, olyasmi, amire két-három évvel ezelőtt nem lett volna lehetőségem.

    Nyilvánvaló, hogy idén nem az F3 vagy az F2 lesz a cél. De talán jövőre az lesz. Szóval igen, szurkoljatok továbbra is, és drukkoljatok, hogy megnyerjük a harmadik címet.”

  • Az Andretti idén nem verheti meg önmagát

    Michael Andretti tudatában van annak, hogy milyen régóta nyert csapata bajnoki címet az IndyCar Series-ben.

    Az Andretti Autosport folyamatos győzelmi esélyese az Indy 500-nak, hiszen 2005-ben, 2007-ben, 2014-ben, 2016-ban és 2017-ben is a gárda valamelyik versenyzője nyerte meg a szezon legfontosabb eseményét

    Ugyanakkor az nem szabad elfelejteni, hogy utoljára 2012-ben nyert a csapat bajnoki címet, Ryan Hunter-Reay révén.

    Colton Herta, Alexander Rossi és Romain Grosjean személyében olyan versenyzők alkotják idén az Andretti Autosport csapatát, melyből bárki bajnok lehet.

    Nem szabad megfeledkezni az újonc Devlin DeFrancescoról sem, a gárda fiatal újoncáról, akinek gyors fejlődést kell bemutatnia majd a szezon során, ha tartani szeretné a lépést három illusztris csapattársával.

    Michael Andretti abban reménykedik, hogy a csillogó győzelmek helyett idén konzisztensen jó teljesítményt fog nyújtani a csapat, és ezzel valós esélye lesz az összesített pontverseny első helyére.

    Ebben reménykedünk” – nyilatkozta Andretti a RACER-nek. „Mert tudod, nem verhetjük magunkat folyton. Az egész év fő aspektusa ez lesz: Ne hibázzunk.

    Csak menjünk ki, és egy olyan napon, amikor csak ötödik helyezést érhetsz el, szerezzük meg az ötödiket. Ha csak az ötödik hely van benne az autóban, ne erőltessétek meg magatokat, ne szúrjátok el, ne hibázzatok, és ne dobjatok el fontos pontokat. Okosabbnak kell versenyeznünk idén.

    Andretti üzenete a következő szezonra az egész szervezetnek szól.

    Nem csak a versenyzőkről beszélek, hanem a boxutcai személyzetről, a mérnökökről, a stratégákról és mindenkiről” – magyarázta Michael Andretti, aki nemsokára lehetséges, hogy a Forma-1-be is beteszi a lábát.

    Csak következetesnek kell lennünk, és nem szabad öngólt rúgnunk. Vannak olyan autóink, amelyek mindenhol képesek az élen végezni, és vannak olyan versenyzőink, akik képesek erre.

  • NASCAR csapat nélkül 100 százalékon pöröghet Ganassi IndyCar csapata

    Chip Ganassi ismeretlen helyzetben töltötte a vasárnapot. 2001 óta először nézte úgy a Daytona 500-at, hogy csapata nem volt jelen a pályán.

    Az IndyCar Series 2021-es szezonja viszont már a nyakunkon van, és Ganassi úgy véli, hogy a NASCAR csapat megszűnésének következtében a versenybirodalma többi része javulni fog.

    A négyautós IndyCar programmal, a Cadillac két autós IMSA gyári erőfeszítésével, valamint az Extreme E-ben nemrégiben létrehozott csapattal Ganassi a NASCAR-ból való kilépésével ezekre a szériákra csoportosíthatja át felszabaduló erőforrásait.

    Ez jobbá tesz engem az IndyCar versenyzésben. Jobb leszek a sportautó-versenyzésben, és jobb leszek az Extreme E-ben is” – mondta Chip Ganassi a RACER-nek.

    Így több időm marad minden másra, amit csinálunk. És felszabadul egy kis időm tavasszal és ősszel, amikor nem kell állandóan NASCAR versenyeken lennem.

    Az IndyCar oldalán nem sok javítanivaló maradt a 2021-es epikus szezon után, amelyben a CGR egymás után másodszor nyerte meg a bajnokságot.

    Új versenyzőjük, Álex Palou három győzelmet aratott és a bajnoki címet is megszerezte, a hatszoros bajnok Scott Dixon futamot nyert és a negyedik lett a tabellán.

    Ganassi örülhetett Marcus Ericsson felemelkedésének is, aki két futamot nyert, és karrierje legjobb eredményeként a hatodik helyen fejezte be a bajnokságot.

    Álex Palou
    Álex Palou és az Astor Cup Fotó: Penske Entertainment/James Black

    Egyre erősebb a csapat

    A CGR-nek nehéz lesz megismételni azt a bravúrt, hogy az első, negyedik és hatodik helyet szerezte meg a bajnokságban, de Ganassi azt mondja, nem látja szükségét annak, hogy a pilótáit arra kényszerítse, hogy elérjék vagy túlszárnyalják a tavalyi szezon teljesítményét.

    Mivel Jimmie Johnson 2022-ben teljes szezont fut, több lehetőség nyílik a sikerre, tekintve, hogy a NASCAR legenda az IndyCar ováljait is beiktatja a versenynaptárába.

    Az a jó a csapatunkban, hogy olyan emberekből áll, akik folyamatosan magas szinten teljesítenek” – magyarázza Ganassi.

    És amikor egy nagyszerű, kiválóan teljesítő csapatod van, nem kell magasra tennem a lécet. Ők megteszik ezt maguknak. Minden egyes nap keményen dolgozunk, minden nap megpróbáljuk a legjobbat kihozni magunkból, és ha ezt teszed, akkor hosszú távon minden magától megoldódik.

    Mike Hull, Mike O’Gara és Mel Harder nagyszerű csapatokat állítottak össze az évek során. És ahogy Mike Hull szokta mondani, önzetlenül azt tartották szem előtt, hogy mi a jó a csapatnak. És ami jó a csapatnak, az a győzelem.

    Szóval ez egyfajta gördülő hógolyó, ami egyre nagyobb és erősebb lesz. Időről időre vannak kihívásaink, mint bármely más vállalkozásnak, de mi a megfelelő módon közelítjük meg őket. És továbblépünk.

    Dixon (balra) és Palou (jobbra) mellett Johnson és Ericsson is egyenlő esélyekkel indul neki a szezonnak
    Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

    Mindenki tiszta lappal indul 2022-ben a Ganassinál

    2021-ben egy olyan dolog történt meg, ami utoljára 10 éve: Scott Dixon kikapott egy csapattársától. 2011-ben Dario Franchitti volt az, aki saját bajnoki évében le tudta győzni az új-zélandit.

    Palou egyetlen bajnoki győzelme nem változtatja meg Dixon státuszát generációja legjobbjaként, és nem jelenti azt sem, hogy Palou a Ganassi szemében Dixon vagy bármely más CGR-pilóta elé került a rangsorban.

    Minden szezonban tiszta lappal kezdenek a csapat tagjai, és Ganassi minden versenyzőjének egyenlő esélye van arra, hogy átvegye a vezetést.

    De ez azt is jelenti, hogy a következő szezont izgalmas lesz követni, ahogy a fiatal spanyol és az új-zélandi veterán a rivális csapatok – és egymás – ellen küzd az IndyCar dominanciájáért.

    Nem úgy akarok rá tekinteni, mint egy olyan játékra, ahol a csapattársak kihívják egymást; Palou egy nagyszerű srác, aki hozzátesz a csapat szilárdságához” – mondta Ganassi Palou azonnali felemelkedéséről.

    Ez a szituáció az egész csapat számára magasabbra teszi a lécet.

  • Kulisszák mögötti verseny az IndyCar-ban – Több, mint egy emelő III. rész

    A lengéscsillapítók fejlesztése és a szélcsatornában történő csiszolás mellett a rázópad is létfontosságú eszköz az IndyCar-ban.

    Kicsit úgy néz ki, mint a helyi garázs autóemelője, csak sokkal, de sokkal bonyolultabb.

    Fogsz egy teljes méretű autót. Ráállsz vele a padra, és már indulhat is a terheléses szimuláció. Vannak úgynevezett aero loaderek, amelyek lefelé húzzák az alvázat” – magyarázza a cikksorozatunk előző részeiben már bemutatott Bill Pappas.

    Betáplálsz egy pályatérképet, és ahogy az autó áthalad egy kanyaron, úgy kevesebb levegő hat rá, így a kasztni megemelkedik, az autó alatt lévő párnák pedig a rázkódást szimulálják.

    Mivel az összes versenypályánkat beszkenneltük, így ezen információk segítségével képesek vagyunk előre dolgozni a lengéscsillapítók finomhangolását illetően, hogy stabilizálják az autó menettulajdonságait, az emelkedés és a dőlést illetően, ahogy az imént beszéltük.

    Gondoljunk erre úgy, mint egy szimulátorra, de nem a versenyzőnek, hanem az autónak. A készülék képes visszaadni azokat az ütéseket, amelyeknek ki lesz téve az autó a pálya minden egyes kanyarjában, így a csapatok finomítani tudják a lengéscsillapítókat, a rugókat és a hasmagasságot, hogy a tökéletes egyensúlyt érjenek el az adott aszfaltcsíkon.

    Tehát a rázópad és a szélcsatorna tesztek eredményeit felhasználva, a csapatoknak „csomagokat” kell fejleszteniük a különböző pályatípusokhoz, ahol az autót még finom hangolniuk kell beállítás terén, hogy a gyors és lassú kanyarokban, a bukkanókra és a szintkülönbségekre a lehető legjobban reagáljon.

    Ez nyilván segít a csapatoknak abban, hogy maximalizálni tudják a gumiabroncsok érintkezési felületét az útfelülettel, és az autó szintben tartásában, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az aerodinamikai elemekből.

    A szélcsatornás teszteléshez hasonlóan a rázópados tesztelésre is nagyon kevés korlátozás vonatkozik. Gyakran előfordul, hogy egy versenyt követően a csapatok egyenesen odaküldik az autóikat elemzésre. Mivel azonban az Indianapolisban található rázópadok csak korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre, így a csapatok rettentően kevés időt tudnak ezeken tesztelni.

    A McLaren tökéletes autót adott Pato O'Wardnak 2021-ben
    Pato O’Ward 2021-ben Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens

    Mi a kulcsa egy jól vezethető IndyCar autónak?

    Alapvetően az IndyCar csapatok – épített és utcai pályákon egyaránt – úgy próbálják beállítani az autót, hogy a kanyarokban stabil maradjon, ezzel optimális és egyenletes mennyiségű leszorítóerőt képezve, amely az autót a talajba nyomja.

    Nyilván a csapatok a gumiabroncsok optimális érintkezési felületét is szeretnék elérni – egyszerűen fogalmazva, hogy a gumiabroncs futófelületének minél nagyobb része érje az utat, miközben próbálják minél tovább életben tartani őket, valamint azt is figyelik, hogy milyen gyorsan érhetik el a működési tartományukat.

    Sok más együléses sorozatban, ahol jóval kevesebb lehetőség van a fejlesztésre, a csapatok végig zongoráznak az autó minden egyes alkatrészén, hogy megtalálják a körülményekhez legjobban illeszkedő beállításokat, azokat feljegyzik, és kész is az alapbeállítás, amelyet később továbbfejleszthetnek.

    Az IndyCarban, ahol annyi kulcsfontosságú alkatrész áll nyitva a fejlesztések előtt, hogy egyetlen apró elem megváltoztatása is olyan láncreakciót okozhat, amely teljesen megváltoztatja az autó kezelését.

    Ezért a csapatok megpróbálják a fejlesztésekkel finomra hangolni az autót, hogy az minden körülmények között teljesíteni tudjon.

    Ezt bonyolítja a versenyző vezetési stílusa. A csapat egy darab papíron is tökéletes beállítást tud alkotni, legyenek akármilyenek a körülmények, de ha egy versenyzőnek nem tetszik az autó kezelhetősége, akkor meg kell találniuk a módját, hogy úgy változtassanak az autón, hogy az ne térjen el radikálisan az általuk kidolgozott beállítási filozófiától.

    Felix Rosenqvistnek az élő példa arra, hogy mi van akkor, ha nem minden klappol
    Felix Rosenqvistnek az élő példa arra, hogy mi van akkor, ha nem minden klappol Fotó: Penske Entertainment: Chris Jones/IndyCar Media

    Felix Rosenqvist az élő példa

    Nagyon jó példa erre Felix Rosenqvist tavalyi teljesítménye, aki nehezen alkalmazkodott az Arrow McLaren SP autójához, a csapat pedig képtelen volt megoldást találni a problémájára.

    Az ASMP autóját a lehető legagresszívebben kell vezetni ahhoz, hogy a leggyorsabban legyen – ahogy azt Pato O’Ward is bizonyította -, és kezdetben a csapat nehezen tudott Rosenqvistnek egy számára megfelelőbb csomagot adni anélkül, hogy a beállításait veszélyeztetné. Rosenqvist visszanyúlt a Ganassis időkben használt beállításaihoz is, de nem tudták összehangolni az Arrow McLaren SP alkatrészeivel.

    Az autó finombeállítása miatt nagyon nehéz egy csapatnak vagy versenyzőnek átvinni azt, amit a korábbi időszakukban csináltak, mert több mint valószínű, hogy nem lesz meg az egyensúly.

    Ezért mondta nemrég Romain Grosjean mérnöke, Olivier Boisson, hogy szívesen dolgozik együtt Andrettivel annak érdekében, hogy Grosjean ugyanolyan szenzációsan fékezhessen, mint a Dale Coyne-nál, de nem biztos, hogy sikeres lesz az átültetése a dolgoknak.

    Remélhetőleg ezek a kulcsfontosságú fejlesztési területek segítenek megmagyarázni, hogy miért fordulhatnak elő visszaesések egyes versenyzőknél az IndyCarban. Ha a csapatok által összeállított csomagok nem működnek, vagy a versenyzőnek túlságosan is nehéz kihozni legtöbbet az autóból, akkor komoly fejfájást okozhatnak a gárdának, a megoldás megtalálását illetően.

    Egy apró módosítás nagyon ritkán nyújt segítőkezet, ha a komplett csomag rossz. Lehet, hogy majd csak a szezon után tudnak foglalkozni a problémával, amikor már van idejük és lehetőségük arra, hogy nagyszabású változtatásokat próbáljanak ki. A szezon közepén erre nem lesznek képesek.

    Ez egy másik aspektusa az IndyCarnak, ami miatt annyira szórakoztató nézni.

    Sorozatunk előző része

  • McLaughlin készen áll visszatérni a Bathurst 1000-re

    Scott McLaughlin kijelentette, hogy jó eséllyel el fog indulni az idei Repco Bathurst 1000-en a Shell V-Power Racing Team versenyzőjeként.

    Tavaly az IndyCar Series-ben a Team Penske csapatnál vállalt kötelezettségek és a koronavírus okozta utazási korlátozások miatt McLaughlin nem indulhatott az év legjobban várt Supercars versenyén.

    Ez volt az első alkalom a 2012 óta, hogy az új-zélandi nem állt rajthoz.

    Most, hogy a nemzetközi határkorlátozások enyhülnek, és kedvező az IndyCar naptára, McLaughlin bízik abban, hogy még ebben az évben vissza tud térni gyökereihez, és a Dick Johnson Racinghez.

    A 28 éves versenyző azonban elismeri, hogy az IndyCar Series programja elsőbbséget élvez nála.

    Úgy tűnik, hogy amikor vége az én szezonomnak után rögtön oda tudunk menni. Az időpontok a jelenlegi állás szerint illeszkednek, úgyhogy bizakodó vagyok” – mondta Scott McLaughlin a Speedcafénak.

    Nyitva áll a naptárban az az időszak, de ha esetleg egy IndyCar tesztelés, vagy bármilyen, a szériával kapcsolatos kötelezettség közbejön, akkor az lesz a prioritásom. Mint mondtam, nálam az IndyCar az első.

    Hogy pontosan kik lesznek csapattársai a DJR-nál, még nem tudni. A DJR 2022-es bejelentett versenyzői Will Davison és Anton de Pasquale.

    A Team Penske versenyzőjének második IndyCar szezonja a tervek szerint szeptember 11-én, Laguna Secában ér véget. A Bathurst 1000-re alig egy hónappal később, október 9-én kerül sor.

  • Pagenaud vezetésével Meyer Shank 1-2 a Sebringi teszt második napján

    A Meyer Shank Racing-Honda versenyzője, Simon Pagenaud nyerte a Sebrinig tesztelés utolsó napját, csapattársa, Helio Castroneves előtt.

    Az egykori Penske-pilóta 52,11 másodperces idővel volt a leggyorsabb, és ezzel épphogy megelőzte csapattársát, Helio Castronevest, akivel a múlt hónapban megnyerte a Daytonai 24 órás versenyt.

    Castroneves viszont csak néhány századdal volt gyorsabb, mint a Chip Ganassi Racing-Honda kvartett leggyorsabbja, Marcus Ericsson a pálya 1,7 mérföldes, rövidített változatán – írja a Motorsport.com.

    Rinus VeeKay, az Ed Carpenter Racing sofőrje volt a leggyorsabb Chevrolet, ő a negyedik helyet csípte meg, megelőzve a szintén Chevy-s újoncot Kyle Kirkwood-ot.

    Az AJ Foyt Racing 14-es számú autója délelőtt még vezetett, akkor őt a Ganassi versenyzői, Scott Dixon és Alex Palou követték. A délutáni 52,286 másodperces idejét azonban nem tudta tartani, és visszacsúszott az ötödik helyre.

    A címvédő Palou a hatodik helyen végzett Conor Daly második Carpenter autója előtt, míg a hatszoros bajnok Dixon mindössze egy századdal maradt el tőle.

    Callum Ilott, aki a 2021-es év utolsó három futamán indult, biztató teljesítményt nyújtott, és végül kilencedik lett a Juncos Hollinger Racing Chevy-vel.

    A szintén újonc David Malukas – aki tavaly második lett Kirkwood mögött az Indy Lights bajnokságban – mindössze 0,08 másodperccel előzte meg Takuma Satót, csapattársát a Dale Coyne Racing-Hondánál.

    A kétszeres Indy 500-győztes élvezte első tesztjét a csapatnál, és fejlesztette munkakapcsolatát a veterán versenymérnökkel, Don Brickerrel.

    Jimmie Johnson 52.95-ös ideje a Carvana által támogatott #48-as Ganassi autóval a 12. legjobb időre volt elég, megelőzve a másik két Foyt autót, Dalton Kellettet (#4) és az újonc Tatiana Calderont.

    Calderon idén a 11-es rajtszámú Foyt autóval versenyez majd az összes épített és utcai pályán.

    Simon Pagenaud valamint az IndyCar mezőny többi tagja Február utolsó hétvégéjén kezdi meg a szezont a folridai St. Petersburgben.

  • Kevin Magnussen is ott van az IndyCar szezon előtti tesztjén

    A Cadillac Chip Ganassi Racing versenyzője, Kevin Magnussen is csatlakozott a Sebringben tesztelő versenyzőkhöz.

    Az IndyCar 2022-es rajtrácsának mind a 26, teljes szezont futó pilótája részt vesz az utolsó előszezoni teszten hétfőn, február 14-én és kedden, február 15-én Sebringben. Hozzájuk csatlakozik Kevin Magnussen a Chip Ganassi Racing színeiben.

    A CGR ügyvezető igazgatója, Mike Hull elmondta Magnussen a napot Alex Palou 10-es számú Hondájával tölti egy szintfelmérő teszt részeként. Palou kedden veszi át a tesztelési feladatokat.

    A dán tavaly kapott először ízelítőt az NTT IndyCar Series gépeiből az Arrow McLaren SP-vel, amikor a sérült Felix Rosenqvist helyére állt be a Road Americán.

    Annak ellenére, hogy nemrég visszatért a CGR Cadillac Racinghez a januári Daytonai 24 órás versenyen, az ex-Formula-1-es pilóta elkötelezte magát, hogy 2022-ben az új Peugeot gyári FIA World Endurance Championship csapatánál versenyezzen.

    Mivel a CGR IndyCar csapatánál egy vagy több potenciális üresedés is bekövetkezhet az elkövetkező években, a RACER úgy tudja, hogy Magnussen tesztjének a célja az, hogy a csapat jobban megismerje a 29 éves versenyzőt.

    Korábban már írtunk róla, hogy Kevin Magnussen milyen ambíciókkal folytatja a karrierjét azok után, hogy a 2020-as évet követően ott hagyta a Forma-1-et.

    Akkor a dán így nyilatkozott: “A karrierem hátralévő részében csak a győzelem reményében fogok versenyezni. Bármit is csinálok, soha többé nem igazolok olyan csapathoz, ahol tudom, hogy nem nyerhetek.

    Márpedig az IndyCar-ban kevés jobb csapat van a Ganassi Racingnél, így Magnussen számára nyitva a kapu.

  • Hétfőn kezdődik az IndyCar mezőny utolsó év előtti tesztje

    Az IndyCar teljes mezőnye ott lesz a jövőhéten rendezendő kétnapos teszten, melyet Sebringben tartanak majd.

    Az IndyCar 2022-es rajtrácsán szereplő 26 teljes szezont futó pilóta részt vesz az utolsó előszezoni teszten hétfőn, február 14-én és kedden, február 15-én a floridai Sebring International Raceway-en.

    Ez lesz a főpróba a szezon előtt, hiszen február 27-én, vasárnap megrendezésre kerül a Firestone Grand Prix of St. Petersburg.

    A csapatok a történelmi Sebring rövid pályáján fognak körözni. A pálya göröngyös felülete és a régi betonrepülőtér kifutópályái és aszfaltos szervizútjai közötti változó tapadási szintek jól tükrözik a csapatok és a versenyzők számára a St. Peterburg-höz hasonló utcai pályák kihívásait.

    Januárban egyébként már járt itt a jelenlegi mezőnyből két ember, akkor Kyle Kirkwood és, hogy Tatiana Calderon vehetett részt egy „újonc” teszten.

    A felállás minden napra:

    IndyCar teszt, Február 14., hétfő

    AJ Foyt Racing: Tatiana Calderon, Kyle Kirkwood

    Andretti Autosport: Devlin DeFrancesco, Romain Grosjean, Colton Herta, Alexander Rossi

    Arrow McLaren SP: Pato O’Ward, Felix Rosenqvist

    Chip Ganassi Racing: Scott Dixon, Marcus Ericsson, Jimmie Johnson, Alex Palou

    Dale Coyne Racing: David Malukas

    Juncos Hollinger Racing: Callum Ilott

    Rahal Letterman Lanigan Racing: Jack Harvey, Christian Lundgaard, Graham Rahal

    Team Penske: Scott McLaughlin, Josef Newgarden, Will Power

    Február 15., kedd

    AJ Foyt Racing: Calderon, Dalton Kellett, Kirkwood

    Dale Coyne Racing: Malukas, Takuma Sato

    Ed Carpenter Racing: Conor Daly, Rinus VeeKay

    Juncos Hollinger Racing: Ilott

    Meyer Shank Racing: Helio Castroneves, Simon Pagenaud