Kategória: IndyCar

  • A Chevrolet földbe tiporhatja idén a Hondát

    A Chevrolet számára fontos volt a holtszezon, hiszen a céljuk az, hogy 2022-ben véget vessenek a Honda négy éve tartó dominanciájának.

    Az egyik ilyen kulcsfontosságú változás Ray Gosselin szerződtetése volt, aki a paddockban lévő csapatok szerint máris nagy hatást gyakorolt a motorgyártó Ilmornál betöltött új szerepében, mint motorsportért felelős alelnök – írja The Race.

    Gosselin Ryan Hunter-Reay – a Honda motoros Andretti csapatnál – mérnöke volt, és hozta a Honda bennfentes tudását, az Ilmor ismeretét, mivel korábban ott dolgozott, de ami talán a legfontosabb, a versenymérnöki gondolkodásmódot.

    Mindez arra épül, amiben a Honda az utóbbi időben olyan jól teljesít: a motor mellett az autó minden aspektusával foglalkozik.

    A gyártók már nem csak a lóerőket és a nyomatékot keresik, hanem azt is, hogy hogyan áll össze az autó, és hogyan hat a motor a hűtésre és az aerodinamikára.

    Minden márkának van egy szélcsatornája, amelyet a csapataik is használnak.

    Joggal mondhatjuk, hogy ez a „teljes autó” megközelítés a Honda számára egy kicsit könnyebben jött, amely minden részlegét házon belül tartja, míg a Chevrolet-nél ott van Pratt Miller, az Ilmor és maga a Chevrolet Motorsport, melyek különböző részlegekkel foglalkoznak.

    Csodálatra méltó, hogy a Chevrolet is felkereste csapatait, és megkérdezte, hogy hol tudna javulni, és segítséget kért néhány területen; ez nem mindig könnyű egy nagy gyártó számára, de kétségtelenül segítette a programot.

    A Chevrolet immáron összedolgozik a csapatokkal
    A Chevrolet immáron összedolgozik a csapatokkal Fotó: Penske Entertainment: James Black/IndyCar Media

    A legfontosabb változás

    A szervezeti változások mellett a Chevy idén a motorfunkciók nagyobb választékát hozta el. A Hondáról minden évben azt állítják, hogy jobb a „vezethetősége”, de 2022-ben úgy tűnik, hogy a Chevrolet versenyzői számára a kormányon elérhető lehetőségek kibővített választéka azonnal segített a pályán nyújtott teljesítményben.

    Szerintem abszolút hatalmas előrelépés volt, amit a Chevy különösen a motor vezethetőségével tett” – mondta titokzatosan Scott McLaughlin.

    A rengeteg kemény munka és az a csapatokkal való együttműködés érződik a javulás óriási léptékén.

    Határozottan, néhány olyan mikroszektorban, amelyekben az elmúlt néhány évben lassabbak voltunk, most nagyszerűen teljesítettek az autóink.

    A vezethetőség sokkal kedvesebb, és hogy őszinte legyek, kezd egy kicsit a kedvemre való lenni, hogy nincs… Igen, nem megyek bele túl sok részletbe, de sokkal jobban érzem magam.

    Az, hogy McLaughlinnak meg kellett fognia magát, hogy ne adjon ki több információt, csak azt mutatja, hogy ő és a Chevy-csapat mennyire értékesnek érzi a fejlesztéseket.

    A mikroszektorok a pálya lebontott részei, amelyeket a gyártók a teljesítmény jobb értékelésére használnak, és ezek különösen fontosak a motorgyártók számára annak elemzése szempontjából, hogy az autók milyen gyorsan jönnek ki a kanyarokból.

    Bárhogy is végződjön az idei év, a Chevrolet-nek több győzelme lesz a 2,2 literes korszakban, mint a Hondának.

    A Honda négyéves dominanciája azonban fejfájást okozott a Chevynek, és 2022-re jutott el oda, hogy drasztikus változásokat vessen be munkafolyamataiban emiatt.

     

  • Castroneves arcképe immáron a Borg-Warner trófeán díszeleg

    A Meyer Shank Racing-Honda versenyzője, Hélio Castroneves ma mutatta be negyedik arcképét a legendás Borg-Warner Trófeán.

    Tavaly májusban Castroneves nem csak az Indianapolis 500-as győzelmek rekordját állította be, amivel csatlakozott a négyszeres győztesek klubjában A.J. Foyt, Al Unser és Rick Mears mellé.

    Győzelme egyben a történelem leggyorsabbja is volt, 190,690 km/h átlagsebességgel, főleg annak köszönhetően, hogy csak két sárga zászlós szakasz volt a versenyen.

    Hélio Castroneves negyedik arcképe a 108. ilyen lesz a Borg-Warner Trófeán, amelynek frissített változatát Indianapolis belvárosában, az Indiana Statehouse-ban leplezték le.

    Michelle Collins, a BorgWarner Inc. globális marketing- és PR-igazgatója kijelentette: „A Borg-Warner Trophy a motorsport világának egyik legnagyobb hagyományát és kitüntetését képviseli. Ez egy olyan diadal, amelyet minden versenyző szeretne megtapasztalni, és igazán örülök és megtiszteltetés számomra, hogy továbbvihetem a trófea leleplezésének örökségét.

    Az, hogy az arcodat egyszer rávésik a Borg-Warner Trófeára, egy életre szóló teljesítmény, de a négyszeri alkalom jól mutatja Helio elkötelezettségét, kitartását és a sport iránti szenvedélyét. Az egész BorgWarner nevében őszintén gratulálunk ehhez a kiemelkedő teljesítményhez.

    Castroneves természetesen óriási megtiszteltetésnek tartotta, hogy immáron negyedszer rákerült a trófeára.

    A mai arcképem leleplezése különleges nap volt számomra és a Meyer Shank Racing számára. Felemelő pillanat a karrieremben, hogy az arcom a többi Indy 500-győztes és a másik három négyszeres győztes – A.J., Al és Rick – mellett látható.

    Castroneves kézhez fogja kapni a BorgWarner bajnoki versenyzői trófeáját, az úgynevezett „Baby Borg”-ot, amely a Borg-Warner trófea miniatűr másolata.

    A csapattulajdonosok, Michael Shank és Jim Meyer pedig megkapják majd a saját miniatűr másolatukat, a BorgWarner Championship Team Owner’s Trophy-t.

  • A legenda szerint Colton Herta már most a Forma-1 egyik legjobbja lenne

    Al Unser Jr. úgy véli, Colton Hertának „semmit sem kell változtatnia” ahhoz, hogy IndyCar bajnok legyen, és a Forma-1-be kerüljön.

    A kétszeres Indycar-bajnok és kétszeres Indy 500 győztes Unser a Harding Steinbrenner Racing versenyzői tanácsadójaként dolgozott együtt Hertával, amikor 2019-ben debütált az IndyCarban

    Az F1 egyre közelebb az Andretti Autosport versenyzőjének, hiszen főnöke, Michael Andretti a jelenlegi csapatvezetők ellenséges fogadtatása ellenére 2024-től csapatot szeretne indítani, Herta pedig nyilvánosan kijelentette, hogy „hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem akarok Forma-1-ben indulni”.

    Al Unser Jr. könyvbemutató turnéján adott interjút az Autosport podcastnak.

    Kétségtelenül IndyCar bajnok lehet belőle. Csak annyit kell tennie, hogy folytatja, amit csinál, semmit sem kell változtatnia, és IndyCar bajnok lesz.

    Elég fiatal ahhoz is, hogy az F1-be menjen, és szerintem rögtön versenyképes lenne.

    Először a 25 órás Thunderhill versenyen találkoztam Coltonnal Kaliforniában. Elkezdett esni az eső, hajnali 3 körül volt. Kint voltam a pályán, és nagyon óvatos voltam, aztán hirtelen elkapott egy autó, elszáguldott mellettem, és eltűnt a ködben” – magyarázta Al Unser Jr.

    Beszóltam a rádión, és megkérdeztem, hogy ki a fene volt ez. Mire ők azt válaszolták, hogy ez Colton Herta volt. Azt gondoltam magamban, hogy a fenébe, ez a srác hihetetlenül gyors.

    Az 59 éves legenda hozzátette, élvezi nézni, hogy milyen generáció váltáson megy keresztül az IndyCar.

    Egy teljesen új, fiatal, tehetséges versenyzőkből álló mezőny van, akik a versenyzés jövőjét jelentik. Utoljára az 1980-as évek közepén volt hasonló, amikor én, és Michael Andretti bemutatkoztunk.

  • Sato elégedett a St. Petersburgi „kármentéssel”

    A kétszeres Indy 500 győztes Takuma Sato számára a St. Petersburg Nagydíj előtti napokban nehéznek tűnt a helyzet.

    A Dale Coyne Racing with Rick Ware Racing új pilótája nem találta meg a helyes beállításokat, és szerencséje sem volt a nyitó edzésen, hiszen Romain Grosjeannal is ütközött.

    A Firestone gyorsabb, piros abroncsain nem tesztelt eleget a japán versenyző, így az időmérőn mindössze a 22. helyet szerezte meg a 26 versenyzőből álló mezőnyben.

    A rossz irányba haladó hétvége végül megmenekült, mivel Sato a hetedik helyen tudott végezni, a kétkiállásos stratégiával

    Ez egy top 10-es helyezés az első futamon a Dale Coyne Racinggel az RWR-rel” – mondta a 45 éves versenyző.

    A fiúk fantasztikus munkát végeztek. Nehéz hétvégénk volt, és a kvalifikáció nem volt ideális. A rajtrács hátsó részéről indultunk, és fokozatosan lépkedtünk feljebb.

    Jól indultunk, feljöttünk néhány helyet, és minden egyes etapban stabil teljesítményt nyújtottunk.

    Hozzá kell tenni Sato mindig jó volt ezen a helyszínen. Mivel 2014-ben pole pozíciót szerzett a pályán, és épp most szerezte meg a tizedik top 10-es eredményét, nem lehet meglepő a nagyszerű felzárkózás.

    Általában sok minden történik itt, de idén nem így történt” – mondta az egyetlen sárga zászlós periódusról, amely csapattársa, David Malukas balesete miatt alakult ki.

    Nagyszerű teljesítmény volt a csapattól. Nagyon várom már a következő futamot Texasban. Ez a hétvége nagyon jól sikerült, és jól beilleszkedtem a csapatba.

  • 11 éves televíziós rekordot döntött meg az IndyCar

    Az NBC Sports szerint a múlt vasárnapi St. Petersburgi Nagydíj volt az IndyCar 11 éve legnézettebb szezonnyitó futama.

    A futam közvetítése 1,429 millió nézőt ért el az NBC-n és a Peacockon (az NBC streaming szolgáltatásán), így nemcsak a 2011-es St. Pete óta (1,840 millió, az ABC-n) volt a legnézettebb nyitóverseny, hanem 11 év óta a legnézettebb, nem Indy 500-as verseny.

    A vasárnapi GPSP 53%-os növekedést ért el a 2021-es szezonnyitóhoz képest a Barber Motorsports Parkban (932 000 néző) és 15%-os növekedést a tavalyi St. Pete-i futamhoz képest (1,246 millió), mindkettőt az NBC-n láthatta akkor a nagyérdemű – írja a Racer.com.

    A Peacockon történő közvetítésnek köszönhetően a futam 23 800 nézővel növelte az átlagos percenkénti nézettséget (AMA), ami az IndyCar futam legnagyobb közvetített nézettségét jelenti, az Indy 500 kivételével.

    Az AMA magában foglalja az NBCSports.com-on és az NBC Sports alkalmazáson keresztül történő streaminget is.

    A futam nézettsége 1,509 millió nézővel érte el a csúcsot a csak a televízióban, és átlagosan 0,89-es háztartási nézettséget ért el. Az elemzés a Nielsen és az Adobe Analytics adatai alapján készült.

    A St. Petersburgi verseny egyébként az utolsó körökig kiélezett csatát hozott, Scott McLaughlin és Álex Palou között.

    A Team Penske fiatal ászát, és a Ganassi bajnoki címvédőjét a célvonalnál mindössze 5 tized másodperc választotta el.

    Scott McLaughlin tehát nyert, és érdekes látni, hogy a feltörekvő csillag teljesítménye mekkora lendületet hozhat az IndyCar versenyek közvetítéseibe.

  • A Chevrolet fejese örül, de óvatos a St. Pete-i teljesítmény után

    A Chevrolet IndyCar programjának vezetője úgy véli, hogy Scott McLaughlin győzelme és pole pozíciója a szezonnyitón a fejlődés egyértelmű jele.

    Chevrolet IndyCar programjának vezetője azonban felhívta a figyelmet, hogy a Hondát nem szabad leírni a szezon további részében.

    A hétvégi St. Petersburgi verseny első sorából a Penske duója, Scott McLaughlin és Will Power indulhatott. McLaughlin pole köre 0,2283 másodperccel volt gyorsabb mint a legjobb Hondás versenyzőnek, Colton Hertának. a Honda vezető ideje.

    Mind McLaughlin, mind Power dicsérte a Chevrolet 2,2 literes, ikerturbós V6-osának javuló vezethetőségét.

    Buckner a Motorsport.com-nak elmondta, hogy ez nem csak annak köszönhető, hogy a Chevrolet/Ilmor nagyobb választékot kínál a motorbeállítások terénl, hanem magának a motor javulásának is.

    A tavalyi év végén teljesen nyilvánvaló volt számunkra, hogy Colton Herta volt a mezőny klasszisa az utcai pályákon” – mondta Buckner.

    Világossá vált, hogy nem térhettünk vissza idén ugyanazzal a csomaggal, és nem várhattunk más eredményeket. A mezőny mélysége, a verseny színvonala azt jelentette, hogy a 2021-es év utolsó három futamán nem igazán voltunk kompetitívek.

    A fejlesztő csapatunk hihetetlenül keményen dolgozott még januárban és februárban is, és a legtöbbet hoztuk ki az egyetlen sebringi tesztből.

    Változtattunk azon, ahogy a csapatokkal dolgozunk egy versenyhétvége során, és a jó hír az, hogy úgy gondoljuk, van még lehetőség a további javulásra. Szóval izgatottan várom a következő utcai futamot Long Beachen.

    De azt is hozzá kell tennem, hogy egy futam végeredményéből nem indulhatunk ki, hiszen a verseny nagyon kemény. Scott McLaughlin mindössze fél másodperccel nyert! Nem lehetünk túlságosan magabiztosak a motorsportban, mert hamar pofont kaphatunk.

    Rinus VeeKay teljesítményével is elégedett volt a Chevrolet IndyCar programjának fejese
    Rinus VeeKay teljesítményével is elégedett volt a Chevrolet IndyCar programjának fejese Fotó: Penske Entertainment: James Black/IndyCar Media

    A Penske-faktor fontos volt, de a többi Chevrolet is jól ment

    Buckner azt is megjegyezte, hogy St. Petersburgben figyelembe kell venni a Penske-faktort, hiszen a hétvégére készülve Roger Penske alakulata az IndyCar jelenlegi motorformula-korszakában ott rendezett 10 futamból hatot megnyert.

    Azt hiszem, fontos figyelembe venni ezt a statisztikát, míg Long Beach egy olyan hely, ahol hagyományosan küszködtünk” – jegyezte meg Buckner.

    Érdemes megnézni Hertát tavaly Long Beachen. Ha nem lett volna problémája a kvalifikáción, akkor lehet, hogy kört ad a mezőnynek. A középmezőnyből indult, mégis bejött és nyert. Egyértelműen klasszisokkal jobb volt mindenkinél.”

    A potenciális „Penske-faktort” félretéve Buckner egyetértett azzal, hogy a Chevrolet elégedett lehet Rinus VeeKay teljesítményével is.

    Az Ed Carpenter Racing versenyzője a negyedik helyre kvalifikálta magát, 13 kört vezetett, azonban nem bánt elég jól az abroncsokkal.

    Buckner a Chevy többi 11 versenyzője között is látta az ígéret jeleit a 26 autós mezőnyben, még ha a végeredmény nem is feltétlenül tükrözte ezt a potenciált.

    Kyle Kirkwood és az AJ Foyt Racing is gyorsnak tűnt, és ez nagyszerű, mert ez a csapat nagy kihívást vállalt azzal, hogy három autóra bővült 2022-re.

    Nyilvánvalóan az Arrow McLaren SP nem volt elégedett, de tudjuk, hogy Pato és Felix milyen sebességgel rendelkezik, így biztos vagyok benne, hogy javulni fognak.

    Szóval összességében úgy gondoltam, hogy ez egy pozitív teljesítmény volt számunkra. De ismétlem, még 16 verseny van, ahol meg kell próbálnunk bizonyítani és legyőzni az ellenfeleket.

  • Gyorsan el akarja felejteni a St. Pete-i hétvégét a McLaren és az MSR

    Nagy elvárásokkal érkezett az Arrow McLaren SP és a Meyer Shank Racing a szezonnyitóra, azonban leszegett fejjel távoztak.

    Az AMSP már pénteken küszködött az edzéseken, és a helyzet szombatra sem változott. O’Ward a kvalifikáción a falnak ütközött, Rosenqvist pedig nem volt elég gyors, így csak a 16. és 21. helyről várhatták a vasárnapi St. Petersburgi verseny rajtját.

    O’Ward végül felküzdötte magát a 12. helyre, Rosenqvist viszont csak 17. lett. Ez a gyenge teljesítmény persze hatalmas csalódás egy bajnoki címért harcban lévő csapatnak.

    A végeredmény miatt ez egy nehéz nap volt” – mondta Taylor Kiel, az AMSP elnöke. „Mindkét Arrow McLaren SP autó előrehaladt a mezőnyben, ami itt St. Petersburgben nem egyszerű dolog.

    Mindkét autóval alternatív stratégiát választottunk, ami eleinte jónak tűnt, de végül a hibás döntésnek bizonyult.

    Büszke vagyok mindenkire a holtszezonban végzett munkáért, és úgy érzem, hogy erős autónk van.

    Amikor kicsit kitisztult a terep, akkor olyan jó volt a tempónk, mint bárki másnak. Egyszerűen csak nehéz hétvége volt a kvalifikációnk után, és tudtuk, hogy emiatt nem lesz könnyű dolgunk a versenyen.

    Helio Castroneves 14. helye ellenére megpróbált pozitívan értékelni
    Helio Castroneves 14. helye ellenére megpróbált pozitívan értékelni Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

    Nem csak a McLaren örült a szezonnyitó végének

    Az MSR-nél a vasárnap furcsa volt a debütáló Helio Castroneves és Simon Pagenaud páros számára. Pagenaud a kvalifikáción sztárszerepet játszott, a 60-as rajtszámú Hondával a 6. helyen végzett,

    Castronevesnek nem volt ilyen szerencséje a 06-os rajtszámú Hondával, mindössze a 17. helyet szerezte meg.

    A rajtnál Pagenaud visszafelé ment, és a szerencséje nem javult, és végül a 15. helyen végzett, közvetlenül csapattársa mögött.

    A cél az volt, hogy pontokat tegyünk a táblára, és ez sikerült is” – próbálta meg pozitívan értékelni a versenyt Helio Castroneves.

    Nyilvánvalóan nem a 14. helyről álmodtunk, azonban vannak napok, amikor ez az eredmény, és el kell fogadnunk. Fogjuk azt, amit itt tanultunk, és felhasználjuk Long Beachre – de előbb ott van Texas, és ott sok pontot kell gyűjtenünk.

    Pagenaud örült, hogy túl van a nyitófordulón, és továbbléphet ezen a nehéznek bizonyuló hétvégén.

    Csalódott vagyok a rajtom miatt, hiszen visszaestem néhány helyet” – mondta Simon Pagenaud. „Aztán a három megállást választottuk, és védekeztünk Newgarden előtt. Végül a kétkiállásos stratégia valójában jobban működött.

    Letudtuk az első futamot. Sokat lehet tanulni belőle, és rengeteg potenciál van az autóban, ami miatt izgatott vagyok.

  • Scott McLaughlin berobbant az IndyCar színterére

    Scott McLaughlin eddigi IndyCar karrierje tele volt hullámvölgyekkel. A St. Petersburgi telejesítménye viszont megmutatta: Jó úton jár!

    Korábban megírtuk, hogy az edzések után is az időmérőt is Scott McLaughlin uralta az IndyCar szezonnyitó hétvégéjén, a floridai St. Petersburgben.

    A Penske fiatalja úgy nőtt fel, hogy honfitársát, a rivális Ganassi Racingnél versenyző Scott Dixont nézte az IndyCarban.

    A Penske Supercarsos érdekeltsége miatt azonban Roger Penske és Tim Cindric előállt az ötlettel, hogy McLaughlin kipróbálhatná magát az IndyCarban is.

    McLaughlin nem gondolta volna, hogy ez lehetséges, mivel nem rendelkezik együléses háttérrel.

    Ez tökéletesen tükrözi a szerénységét. Még akkor sem gondolt arra, hogy opció lehet az IndyCar, amikor háromszor nyerte el egymás után a Supercars bajnoki címét.

    McLaughlin a pályafutása korai szakaszában a Formula Fordban tett enyhe próbálkozásaitól eltekintve nagyon keveset ült nyílt kerekű gépen.

    Ennek ellenére nem habozott amikor a Penske ajánlatot tett neki – a legendás csapat ugyanis ritkán szerződtet újoncokat.

    Már az első szezonjában hatalmas nyomás volt a vállán, hiszen potenciális esélyesként tekintett rá mindenki, ráadásul az oválpályás debütálásán a Texas Motor Speedwayen a második helyen végzett

    Ettől eltekintve viszont az év kemény volt. Különösen a kvalifikációs teljesítmény volt McLaughlin első évének gyenge pontja – 17 próbálkozásból egyszer került mindössze az első 10-be.

    Ezért is volt teljesen elképesztő a szombati pole pozíciója, amellyel megelőzte csapattársát, Will Power-t egy olyan helyen, ahol kilenc pole-ja van, és több, mint mindenki másnak együttvéve (senki másnak nincs egynél több egyenként).

    Ez elképesztő. Nem is tudom, milyen más szavakat használhatnék” – mondta McLaughlin a pole pozíciója után.

    Nyilvánvalóan Ausztráliában sokszor voltam poleban, rengetegszer győztem, és tudtam, hogy képes vagyok rá.

    De van egy olyan nehéz éved, mint a tavalyi, amikor egyszerűen nem működött semmi, és volt néhány dolog, amikor egyszerűen nem jött össze, de tudtam, hogy a sebességem megvan.

    Minden arról szólt, hogy levettem magamról a nyomást, és csak a munkámra koncentráltam. De holnap osztják a pontokat, úgyhogy meglátjuk, hol tartunk valójában.

    Brentzman (jobbra) Pagenaud (középen) elvesztése után nagyban hozzájárulhat McLaughlin (balra) fejlődéséhez
    Brentzman (jobbra) Pagenaud (középen) elvesztése után nagyban hozzájárulhat McLaughlin (balra) fejlődéséhez Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

    Scott McLaughlin és mérnöke egyből megtalálták a közös hangot

    Persze nem egyszerű McLaughlin helyezete. Míg a legtöbb sorozatban a pilóta teljesen magára szabhatja az autót, az IndyCarban általában azt kapod, amit kapsz, és nyitottnak kell lenned a menet közbeni változtatásokra.

    Az új mérnök, Ben Bretzman szerint ez McLaughlin egyik legjobb adottsága.

    Amellett, hogy McLaughlin küzdött az elvárások súlyával, amivel általában minden Penske versenyzőnek szembe kell néznie, és megpróbált teljesebb versenyzővé válni a 2021-es hullámvölgyek után, mérnökét, Jonathan Diuguidot is elvesztette, aki az autójáról a Porsche Penske programjának vezetője lett, míg Simon Pagenaud hosszú távú mérnöke, Bretzman vette át a feladatokat McLaughlin autóján.

    Ez egy újabb változás volt, amely bizonytalanságot hozott a szezonba, azonban a duó már most nagy összhangban van.

    Nem véletlenül nyerte meg az összes futamot Ausztráliában. Nagyon is tudatában voltam annak, hogy mire képes. Mindig kaptam az e-maileket, hogy a Supercars srácok hogyan teljesítenek.” – mondta Bretzman a The Race-nek a kvalifikáció után.

    Nehéz volt a tavalyi éve, de ez egy újonctól nem meglepő. Tudtuk, hogy rengeteg tehetség van benne, csak az volt a kérdés, hogyan lehet ezt a megfelelő irányba terelni?

    Scott nagyon precíz. Megérti a telemtriai adatokat, és tudja azt csinálni a pályán, amit kérünk tőle. Tudja, hogy milyen érzést kell adnia az autónak, és mit kell tennie, hogy köridőt hozzon ki belőle.

    Teljesen más sorozatból érkezett, mégis nagyon gyorsan alkalmazkodott. Úgy vezet – amit mi európai stílusnak neveznénk – ahogy kell, nagyon jó a fékkioldása, és nem túl agresszív a kormánnyal.

    Scott McLaughlin uralta a St. Petersburg-i utcákat
    Scott McLaughlin uralta a St. Petersburg-i utcákat Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

    Második év, érzékelhető javulás

    Persze teljesítményének javulása részben annak is köszönhető, hogy már egy évnyi tapasztalattal érkezett meg a szezonnyitóra.

    Ez a második éve, ilyenkor minden egy picit lassabban történik. Megérti, hogy mi a jó és mi a rossz, és mostanra eljutott arra a pontra, amikor már tényleg az apró részletekre tud koncentrálni, és ezt látja, és nem kell stresszelnie emiatt” – teszi hozzá Bretzman.

    „Ebben a bajnokságban annyira szoros a verseny, szerintem ez a legkeményebb bajnokság a világon, szóval tényleg a részletekre kell koncentrálni, és ő már ott tart, hogy ezt látja, és nem kell annyira stresszelnie, hogy próbáljon lépést tartani, tényleg az apró dolgokra tud koncentrálni.”

    Mivel – Bretzman szavaival élve – ez a világ legkeményebb bajnoksága, ezért nem garantálja a szombati pole a vasárnapi győzelmet.

    Van azonban még egy alapvető szempont a versenyben, amivel McLaughlinnak foglalkoznia kell.

    Azt hiszem, 12 éve nem indultam az első helyről gördülő rajtnál… akkor még gokartoztam” – mondta McLaughlin. „A Supercarsban álló rajt volt. Remélhetőleg nem leszek olyan idióta, hogy elrontsam a rajtot.

  • Titokzatos volt McLaughlin a Chevy nagy előrelépése után

    A Honda az elmúlt szezonban 16 futamból 10-et megnyert, és az olyan utcai pályákon, mint a St. Pete-i, általában földbe döngölte a Chevy-t.

    A Chevrolet motoros autók közül értelemszerűen a Team Penske vitte a prímet. Az első helyet Scott McLaughlin szerezte meg, míg mellőle csapattársa, Will Power indulhat majd az első sorból.

    Scott McLaughlin úgy véli, hogy a 2,2 literes, ikerturbós V6-osa a 2021-es bajnokság vége óta sokat erősödött, és abból, amit a 3-as rajtszámú autójának belsejéből érzett, bizakodásra adhat okot az idei évre.

    Szerintem abszolút hatalmas előrelépés volt, amit a Chevy különösen a motor vezethetőségével tett” – mondta McLaughlin.

    A rengeteg kemény munka és az a csapatokkal való együttműködés érződik a javulás óriási léptékén.

    Határozottan, néhány olyan mikroszektorban, amelyekben az elmúlt néhány évben lassabbak voltunk, most nagyszerűen teljesítettek az autóink.

    A Honda azon hírneve, hogy a legjobb alacsony nyomatékkal rendelkezik, megkérdőjeleződhet, ha McLaughlin és a többi Chevy gép így folytatja, és vasárnap győzelmet arat.

    Ez azt is jelenti, hogy a Chevy keményebb erőátviteléről szóló hírneve – ami nem lenne optimális egy ilyen alacsony tapadású utcai pályán, ahol a versenyzők finomabb gázmodulációra vágynának – immáron megváltozhat.

    McLaughlin az interjújában majdnem elszólt magát, végül azonban nem árult el részleteket arról, hogy mi áll a javulás hátterében.

    A vezethetőség sokkal kedvesebb, és hogy őszinte legyek, kezd egy kicsit a kedvemre való lenni, hogy nincs… Igen, nem megyek bele túl sok részletbe, de sokkal jobban érzem magam.

  • DeFrancesconak önbizalmat adott a szezon előtti tesztelés

    Az IndyCar újonc Devlin DeFrancesco azt mondja, hogy növelte önbizalmát a mezőny szezon előtti Sebringi tesztje.

    DeFrancesco biztató formát mutatott a Sebringben és a Barber Motorsport Parkban a szezon előtti hivatalos teszteken.

    A körülöttem lévő nagyszerű csapattal és a #29-es Andretti Steinbrenner PowerTap Hondával ez nagyon biztató” – mondta a 2022-es IndyCar szezon hétvégi, St. Petersburg-i nyitófutama előtt.

    Óriási várakozással tekintek a kezdés elé, és készen állok arra, hogy belevágjak.

    Hozzátette: „Nagyon hosszú volt a holtszezon, és azt hiszem a teszteken mindenki kapott egy kis ízelítőt abból, hogyan állnak az erőviszonyok.

    Ettől függetlenül nagyon várom, hogy St. Pete-ben megkezdjük a száguldást valós körülmények között.

    Bár a Steinbrenner Racing továbbra is az Andretti Autosport partnereként támogatja a 29-es rajtszámú autót, amelyben DeFrancesco 2022-ben James Hinchcliffe-et váltja, George Steinbrenner IV húga, Julia most már társtulajdonosként van jelen a csapatban.

    A tesztelés is növelte az önbizalmamat, és az, hogy Julia is a fedélzetre került, csak tovább javított a morálon.

    DeFrancesco egyébként az Indy Pro 2000-ben és az Indy Lightsban is az Andretti Steinbrenner színeiben indult, így az idei év egy gyümölcsöző kapcsolat folytatása lesz.

    Az IndyCar szezonnyitóját a hétvégén rendezik, a Floridai St. Petersburgben, az futamot pedig az ARENA4+-on lehet majd nézni.

    Az első edzést már a mai nap folyamán megtartják,  magyar idő szerint 21:30-tól, majd szombaton az időmérőre kerül sor, 18:30-tól, míg a versenyen a zöld zászlót vasárnap, szintén 18:30-kor lengetik majd meg.