Kategória: IndyCar

  • Long Beach utcáin kanyarog majd hétvégén az IndyCar mezőnye

    Alig hat hónap telt el a legutóbbi Long Beach GP óta, de az IndyCar-pilóták alig várják, hogy a hétvégén visszatérjenek az utcai pályára.

    Miután tavaly szeptemberben Alex Palou-t bajnokká koronázták a 2021-es fináléban, Long Beach kiemelt versenye három év után először tér vissza hagyományos tavaszi időpontjához.

    Hatalmas lehetőség ez a versenyhétvége számunkra” – mondta Graham Rahal, akinek felesége, Courtney a közeli Orange megyéből származik.

    Az Indy 500-on kívül valószínűleg ez a második legnagyobb verseny az egész szezonban. Hatalmas hagyományokkal rendelkezik ez a gyönyörű helyszín, és az IndyCar verseny és a Long Beach-i Nagydíj hatalmas része Dél-Kalifornia történelmének.

    Long Beach különleges Jimmie Johnson számára is, aki gyerekkorában gyakran részt vett nézőként a versenyen, és kulcsfontosságú találkozókon vett részt, amelyek segítettek elindítani versenyzői karrierjét.

    Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek” – nyilatkozta a kaliforniai El Cajonban született versenyző, aki tavaly családja és barátai jelenlétében a 17. helyet szerezte meg.

    Nagyszerű élményt szereztem ősszel, az egyik legversenyképesebb versenyemet futottam it. Remélem, hogy a fejlődésem lehetővé teszi számomra, hogy magasabbra kvalifikáljam magam és jobb helyezést érjek majd el a versenyen.

    Colton Herta a verseny címvédője
    Fotó: Penske Entertainment: Chris Jones/IndyCar Media

    A legutóbbi két győztes is felkészült Long Beach-re

    A szintén dél-kaliforniai Colton Herta a címvédő Long Beachen.

    Mindig ez az a verseny, amit a legjobban várok az Indy 500-on kívül” – mondta Herta. „Ez az a verseny, amelyen felnőttem; ez váltotta ki belőlem az IndyCar versenyzés iránti rajongásomat.

    Tavaly sikerült megszereznem a győzelmet, amivel egy álmom vált valóra. Szeretnénk megismételni ezt a teljesítményt. Úgy gondolom, hogy az utcai pályás autóink a legjobbak voltak St. Pete-ben, és remélhetőleg ez ezen a hétvégén is folytatódik.

    Csapattársa, Alexander Rossi, aki az észak-kaliforniai Nevada Cityből származik, és kétszer nyert már Long Beachen.

    Nagyon izgatott vagyok, hogy ezen a hétvégén Long Beach-be megyünk” – jelentette ki Rossi, akinek ez lesz a 100. rajtja az IndyCar Series-ben.

    Kétségtelenül ez az egyik kedvenc futamom, hiszen mindig jó érzés hazai közönség előtt versenyezni. Az a támogatás, amit ott minden évben kapunk, őrületes, és ez minden bizonnyal előre fog lökni minket, hogy egy nagyszerű hétvégét tudjunk teljesíteni.

    Az edzések már pénteken megkezdődnek, míg az időmérőre magyar idő szerint szombaton 21:00-kor kerül sor. A versenyt pedig vasárnap 21:45-től lehet majd nézni az ARENA4+-on.

  • A sérüléséből visszatérő Harvey Long Beachen indítaná be szezonját

    Jack Harvey nem így képzelte el IndyCar karrierjének új fejezetének kezdetét a Rahal Letterman Lanigan Racinggel.

    Két ütközés, ami visszavetette Jack Harvey idei évét. St. Pete-ben az edzésen törte össze autóját, mégis be tudott futni a 13. helyre a versenyen, Texasban viszont már nem volt ilyen szerencsés, hiszen balesete után agyrázkódást szenvedett, és ki kellett hagynia a hétvége hátra levő részét.

    Ha megnézzük az első két hétvégét, sok igazán jó dolog történt, csak éppen végeredmény nélkül” – mondta Harvey a RACER-nek. „A csapatban hatalmas az optimizmus, és természetesen senki sem pánikol.

    Joggal mondhatjuk, hogy az első két forduló nem egészen úgy alakult, ahogyan reméltük, de elképesztően sok potenciál van az idei évben.

    A három autóra való bővüléssel, Harvey és Christian Lundgaard csatlakozásával az RLL veterán Graham Rahal mellé, valamint a mérnöki csoporton belüli növekedéssel nagy reményekkel vágnak neki a bajnoki címért való küzdelemnek a Bobby Rahal, David Letterman és Mike Lanigan tulajdonában lévő csapatnál.

    Mivel Rahal a 12., Lundgaard pedig a az összetett pontverseny 15. helyén érkezik Long Beachre, Harvey szerint jobb eredmények várhatók.

    A gondolkodásmód és a cél a csapaton belül az azonnali győzelem, és mindannyiunknak megvolt a gyorsasága, de még mindenki tanulja a dolgokat” – tette hozzá Harvey.

    Ez nem történt meg St. Pete-ben. Nem történt meg Texasban, de Long Beachen abszolút megtörténhet. És miért is ne? Rengeteg új elemnek kell idén összeállnia számunkra, és Scott McLaughlint leszámítva ez egy kicsit kusza szezon volt eddig mindenkinek.

    Jack Harvey készen áll a visszatérésre
    Jack Harvey készen áll a visszatérésre Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media

    Long Beach lehet a forduló pont Harvey-éknak

    Mivel tavaly a Meyer Shank Racing utolsó futamán hetedik helyen ért célba Long Beachen, Harvey-nak jó emlékei vannak a kaliforniai pályáról.

    A St. Pete és Texas negatívumait maga mögött hagyó megközelítése ezen a hétvégén abban rejlik majd, hogy hagyja, hogy a napsütéses Long Beach-i égbolt és a meleg óceán elmossa a gondjait.

    Csak oda kell mennünk, lazán, boldogan, optimistán, és hagyni, hogy a dolgok a saját medrükben follyanak” – mondta az RLL versenyzője.

    Minden egyszerű és alapvető dolgot nagyon jól kell csinálnunk ahhoz, hogy jó hétvégénk legyen. De nem szabad erőltetnünk semmit.

    Nem vagyok elégedett azzal, ahogy a szezon alakult, és nagyon szeretnék nyerni, ahogy a csapat is.

    De mindezt mosolyogva mondom. Nem vesztettem el az önbizalmamat. Sőt talán pont ellenkezőleg történt, és még inkább bízom abban, hogy együtt el tudjuk érni a közös céljainkat.

    Úgy gondolom, hogy jó dolgok jönnek. Ezt érezni lehet.

  • Grosjean: A legnagyobb különbség a Forma-1 és az IndyCar között az…

    Ha van ember, aki tökéletes képet tud festeni a Forma-1 és az IndyCar közötti különbségekről az nem más, mint Romain Grosjean.

    Grosjean 179-szer indult Forma-1-es versenyen a Renault, a Lotus és a Haas csapatok színeiben, ezidő alatt pedig 10-szer állhatott dobogóra.

    A francia versenyző 2020-ban hatalmas balesetet szenvedett a Bahreini Nagydíjon, és sajnos ez az incidens zárta le a tiszteletreméltó F1-es karrierjét.

    2021-től kezdve már az IndyCar szériában versenyez, ahol a Dale Coyne Racing igazolta le, majd látva fantasztikus teljesítményeit 2022-re az IndyCar egyik élcsapata, az Andretti Autosport szerződtette őt.

    Ha nem ismered annyira az autókat, akkor talán úgy tűnhet, hogy a két autó nagyon hasonló. Szárnyak, nyitott kasztni, halo. Ugyanakkor el kell mondanom, hogy a két technika között nagyon nagy különbségek vannak” – magyarázza Grosjean.

    A legfontosabb különbség az, hogy minden autó saját magának gyártja a karosszériát a Forma-1ben, és öt motorgyártó erőforrásai hajtják ezeket az kocsikat.

    Az IndyCar-ban egyen kasztni van, és két gyártó, a Honda és a Chevrolet. Ezen kívül – egyelőre – csak a Forma-1-ben használnak hibrid motorokat.

    Romain Grosjean ezután felsorolja, hogy az IndyCar milyen helyszíneken fut jelenleg, és hozzáteszi, szeretné, ha picit globálisabb lenne a széria.

    Jelenleg csak egy külföldi versenyünk van Torontóban, Kanadában. Szeretném ha elmennénk Mexikóba, vagy esetleg az ausztrál Surfers Paradise-ba. Ezen kívül szívesen látnék egy európai versenyt is a naptárban.

    Persze az egyik legnagyobb különbség a két szakág között az az, hogy az IndyCar ovál pályákra is ellátogat a Forma-1-el szemben.

    Romain Grosjean gyorsan beilleszkedett az IndyCar világába
    Romain Grosjean gyorsan beilleszkedett az IndyCar világába Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media

    Grosjean jobban élvezi vezetni az IndyCar-t

    Ezen kívül Grosjean megemlíti a kiállásokat hiszen míg a Forma-1-ben, csak kereket cserélnek a verseny során a csapatok, az IndyCar-ban a kicsi (68 literes) üzemanyag tank miatt többször is ki kell állniuk tankolni egy verseny során.

    Kb. 20 körönként ki kell állnunk a pitbe, hogy feltankoljunk. Szóval egy picit közelebb van az időmérőhöz képest a tempónk a versenyeken, mint a Forma-1-ben” – tette hozzá az Andretti Autosport versenyzője.

    Míg az utcai, és épített pályákon kb. 4-szer állunk ki, addig a hosszú Indy 500-on akár 8-szor is meglátogathatjuk a boxutcát.

    A Forma-1-ben stratégiai szempontból a legtöbbször előre tudod azt, hogy pontosan mi fog történni a versenyen. Az IndyCar-ban sokkal többször kell rögtönöznöd, ami izgalmas helyzeteket eredményez.

    Romain Grosjean ugyanakkor felhívta még egy fontos dologra a figyelmet: a beállításokra.

    Az IndyCar-ban szinte teljesen magadra tudod szabni az autót. El tudsz jutni egy pontra, amikor szinte tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusodhoz a beállítás” – jelentette ki Grosjean.

    A Forma-1-ben viszont folyamatosan alkalmazkodnod kell a technikához, és ez nem egy egyszerű dolog. Tökéletes példa erre Daniel Ricciardo akinek nem teljesen fekszik a McLaren vezethetősége.

    A 35 éves versenyző végül azt is elmondta, hogy míg a Forma-1ben 200 millió körül van egy csapat éves büdzséje, addig az IndyCar-ban kb. ennek a tizede, tehát 20 millió az összeg.

  • Csütörtökön iktatják be Alex Zanardit a Long Beach-i hírességek közé

    Long Beach utcáinak egyik legnagyobb alakját, Alex Zanardit iktatják majd be csütörtökön a Long Beach Motorsport Hírességek Sétányára.

    Alex Zanardi a motorsport világának egyik legnagyobb ikonja, és megtiszteltetés számunkra, hogy így ismerhetjük el a karrierjét a Motorsport Hírességek Sétányán” – mondta Robert Garcia, Long Beach polgármestere.

    A 16. alkalommal megrendezésre kerülő, nyilvános ünnepségre április 7-én, csütörtökön magyar idő szerint 20:00-kor kerül sor a South Pine Avenue-n, a Long Beach Convention and Entertainment Center előtt.

    Alex Zanardi egy olasz autóversenyző legenda, aki 1997-ben és 1998-ban megnyerte a Long Beach-i Nagydíjat, ugyanabban az évben, amikor a CART bajnokságot is megnyerte.

    Az IndyCar-ban 15 futamgyőzelemmel büszkélkedő Zanardi kétszer is nyert a kaliforniai helyszínen, és az amerikai versenyzésben ő volt az első pilóta, aki az első Long Beach-i futamgyőzelme után a ma már ismert „győzelmi fánkozást” (a videóban 1:09-től látható) csinálta.

    2001-ben Zanardi súlyos balesetet szenvedett a németországi Eurospeedway Laustizban rendezett CART American Memorial versenyen, amelynek következtében amputálni kellett a lábát.

    Kevesebb mint két évvel később visszatért a versenyzéshez, és később 2005-09 között négy győzelmet szerzett a túraautó-világbajnokságban egy kézi vezérlésű autóval.

    Zanardi később paralimpiai bajnok lett kézi kerékpározásban, végül aranyérmet nyert a 2016-os Rio de Janeiró-i paralimpián. Jelenleg egy 2020-ban Olaszországban elszenvedett balesetéből lábadozik, miközben folytatja kézikerékpáros edzésprogramját.

    Az ünnepségen Zanardi korábbi csapattársa, Jimmy Vasser veszi át a kitüntetést a nevében.

  • Havazás és hideg nélkül zajlott le az IndyCar barberi tesztje

    A múltheti zimankós körülmények után komfortos időjárás várta az IndyCar mezőnyét az alabamai Barber Motorsports Parkban.

    Öt különböző csapat 13 autója volt a pályán, és értékes kilométereket tettek meg az Alabama középső részén található 2,36 mérföldes pályán.

    A múlt heti télies időjárással ellentétben a csapatokat 26°C-os hőmérséklet és szélcsend fogadta, és egész délután különböző beállításokat tesztelhettek.

    A pályán töltött idő a versenyzők számára éppolyan értékes volt, mint a csapatok számára, mivel az előző texasi futam és a következő, Long Beach-i verseny közötti háromhetes szünet miatt esetleg kieshettek a ritmusból.

    A Chip Ganassi Racing és az Andretti Autosport egyenként négy pilótát futtatott a privát eseményen, és egyszerre, a teljes mezőny felével vették birtokba a vidéki pályát.

    Az Ed Carpenter Racing és a Meyer Shank Racing versenyzői is jelen voltak, valamint Callum Ilott a Juncos Hollinger Racingtől.

    Nagyon, nagyon jól ment” – mesélte Simon Pagenaud a hétfői IndyCar teszt után. „Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a délután lezajlott. A reggeli első körök után a délután még jobban sikerült.

    Megszoktam a csomagot, és folyamatosan próbáltunk olyan eszközöket találni, amelyekkel az autó gyorsabban fordul be a kanyarokban, és hamarabb vissza tudunk térni a gázpedálra, hogy jobb köridőt tudjunk autózni.

    Összepakolunk, és a hétvégén Long Beachre megyünk. Minden nagyon gyorsan fog történni, hiszen a szerelőknek már ma este el kell indulniuk, és csütörtökön a pályán kell lenniük az IndyCarral a műszaki ellenőrzésre.

    Az csapatokat valóban szorítja az idő, hiszen a hétvégi Long Beach-i Nagydíjra való tekintettel 2000 mérföldet kell utazniuk, valamint az összes felszerelésnek, és át kell szelniük az egész országot ahhoz, hogy a nyugati parti, kaliforniai helyszínre érkezzenek.

    Az első edzésre a Los Angeles mellett található tengerparti utcai pályán magyar idő szerint péntek délután 23:00-kor kerül sor.

  • Még mindig nincs meg a 33. induló az Indy 500-ra

    Bár egyre közeledik az Indy 500, még mindig nincs annyi autó, ami kitöltené a legendás verseny 33 fős mezőnyének listáját.

    A dominók továbbra is hullanak az NTT IndyCar Series azon törekvésében, hogy legyen 33. nevezés, és ezzel megtöltse az Indianapolis 500 „rajtrácsát”.

    Két potenciális induló ugyanakkor közölte a RACER-rel, hogy kiszálltak a versenyből, így ők már biztosan nem indulnak el az Indy 500-on.

    Pozitívum, hogy az IndyCar továbbra is proaktívan közelít a probléma megoldásához. A legutóbbi Texas Motor Speedway versenyen több csapattal is találkoztak, hogy segítséget keressenek egy plusz autó bevetéséhez.

    Ennek ellenére érthetetlenül nehéz volt olyan hajlandó csapatot találni, amely segítene az IndyCarnak. A.J. Foyt Racing, Dale Coyne Racing és Juncos Hollinger Racing állítólag a megkeresett csapatok között van.

    A küzdelmek mögött álló számos ok közül az egyik állandó indok a teljes szezonos csapatok részéről az volt, hogy nincs elég ember a csapat megszervezéséhez.

    Még azoknál a csapatoknál is, amelyeknek extra Speedway-autó áll a műhelyükben, a legnagyobb korlátot a képzett személyzet hiánya jelenti, amely a program minden aspektusát – a boxkiállások végrehajtásától az autó tervezéséig – kezelni tudná.

    Feltételezve, hogy az IndyCar sikeresen talál egy istállót, amely újabb autót állít a mezőnybe, a következő feladat az lesz, hogy egy szponzorációval rendelkező versenyzőt csatoljanak a nevezéshez, és fizessenek a csapatnak a szolgáltatásaiért.

    A 2021-es Indy 500 rajtja
    A 2021-es Indy 500 rajtja Fotó: Penske Entertainment: Karl Zemlin/IndyCar Media

    Nincs sok alternatíva

    Az ismert lehetőségek közül a RACER úgy értesült, hogy a kétszeres Indy 500-as induló, Katherine Legge nem lesz a nevezési listán, miután a jelentős mennyiségű támogatás – beleértve az IndyCar és az IMSA csapatát átfogó személyzetet és a Honda 18. és utolsó motorjának használatát – hiába volt, miután a Honda-kész alváz bérlésének lehetősége meghiúsult.

    Az Andretti Autosport korábbi versenyzője, Zach Veach is megerősítette, hogy már lemondott az Indy 500-as indulásról, miután egy jelentős támogató visszalépett.

    Az ő távollétükkel a 33. nevezés finanszírozására és versenyeztetésére pályázók köre a Paretta Autosport/Simona De Silvestro és a Cusick Motorsports/Stefan Wilson csapatra csökkent.

    Jelenleg úgy tűnik, hogy rendkívül kicsi az esélye annak, hogy Paretta és De Silvestro visszatérjen a második közös Indy 500-ra; a svájci pilóta 500 utáni programjáról szóló pletykák viszont egyre erősödnek.

    Ez azt jelenti, hogy abban a folyamatosan változó dinamikában, hogy melyik entitásnak van a legnagyobb esélye az Indy utolsó helyének betöltésére, Cusick és Wilson van a pole pozícióban – hacsak egy új és ismeretlen figura nem kerül be hirtelen a képbe.

    Ha ez nem történik meg, akkor érdekes lesz látni egy dolgot, amit az egyik versenyző nemrégiben felvetette: „Mikor jön el az a pont, amikor Roger Penske kiállít egy negyedik autót, és maga oldja meg a saját problémáját?”

  • Így duruzsol a Honda és a Chevrolet 2024-es erőforrása – VIDEÓ

    Sok türelemre volt szükség, mivel a hideg időjárás és az eső kihívássá tette gyakorlást, de végre bemutatkozott az IndyCar Series új motorja.

    Az Indianapolis Motor Speedway épített pályáján tartott háromnapos teszt során a Chevy és a Honda először nézhette meg, hogyan teljesítenek a 2,4 literes, ikerturbós V6-os erőforrásaik.

    Jelentős problémákról egyik gyártó esetében sem számoltak be, amelyek 2024-es motorjai várhatóan valami 800 lóerő körüli teljesítményt produkálnak, és kombináltan 900 lóerőt tesznek le majd a földre, ha az új energia-visszanyerő rendszereket beépítik a hibrid csomagba.

    Óriási köszönet jár a Honda inspiráló embereinek a HPD-nél, Kaliforniában, ahol a Honda IndyCar-motorokat tervezik, szimulálják, gyártják, összeszerelik és dyno-tesztelik” – mondta David Salters, a Honda Performance Development elnöke és műszaki igazgatója.

    A motor a három nap alatt végig jól működött, és a Chip Ganassi Racingnek és Scott Dixonnak köszönhetően minden tervezett tesztelemet teljesítettünk.

    Vicces tény, hogy a kaliforniai tervezésű és gyártású versenymotorunk dacolt a fagyos körülményekkel Indyben. Büszkék vagyunk rá – még az esőben is kimerészkedett!

    Bár a 2,4 literes TTV6-osok kipufogóhangja nem hangzott teljesen másképp, mint a jelenlegi 2,2 literes TTV6-osoké, az erősebb motorok éneklése mégis kissé másnak tűnt.

    „A jó hallású rajongóink is észrevették az új HPD Indycar versenymotorunk mélyebb, öblössebb hangját” – mondta Salters.

    Ez egy teljesen új dizájn a HPD-től, és minden bizonnyal megragadja a figyelmet; nem rossz egy bioüzemanyaggal működő, szuperhatékony versenymotortól. Szép munka a HPD versenymágusaitól.

    Alig várjuk, hogy integráljuk a hibrid technológiát, növeljük a hajtáslánc teljesítményét, és tovább fokozzuk a nagyszerű versenyzést, ami az IndyCar-t jellemzi.

    A Chevy sem maradt le a riválistól

    Bár körszámokat és időket nem hoztak nyilvánosságra, a RACER úgy tudja, hogy a Chevy és a Honda fejenként több mint 500 mérföldet tett meg a teszt során.

    A Chevrolet részéről Will Power és Josef Newgarden tesztelhette az új technikát.

    Nagyon sikeres és eredményes három napon vagyunk túl az új Chevrolet 2.4L IndyCar motorral” – mondta Rob Buckner, a Chevrolet IndyCar programjának vezetője.

    Ez egy nagy mérföldkő volt, hiszen a 2,4L-es konstrukció néhány évvel ezelőtti kezdeti koncepciójától kezdve a motor autóba való beszereléséig, és most az első körök megtételéig hosszú idő telt el.

    „Hihetetlenül hálásak vagyunk a Chevrolet Performance-nál dolgozó férfiaknak és nőknek, valamint Ilmor partnereinknek a 2,4 literes motorplatform sikeres versenypályán való debütálása iránti elkötelezettségükért.”

    „Már holnap versenyezhetnénk ezzel a motorral, ami a lehető legnagyobb dicséret egy új motor számára.”

    Külön köszönet a Team Penske-nek, amiért gyorsan felépítettek egy megbízható és biztonságos tesztautót, valamint Josef Newgardennek és Will Powernek, akik első osztályú visszajelzésekkel segítettek nekünk.

    Az IndyCar fejese is elégedett

    Jay Frye, az IndyCar Series elnöke büszke apának tűnt a háromnapos teszt végén.

    Ez már régóta váratott magára” – mondta Frye a RACER-nek. „Nyilvánvaló, hogy már régóta dolgozunk ezen, és szerintem ez egyszerűen lenyűgöző és elképesztő, hogy az elmúlt három nap egyetlen hátráltató tényezője az első két nap hideg időjárása volt.

    És hogy ennyit futottak drámák nélkül… Hatalmas dicséret a Chevroletnek és a Hondának. Úgy éreztem, hogy akár már holnap versenyezhetnénk ezekkel a motorokkal. Ennyire jónak éreztük.

    Frye-nak is tetszett, amit a dühösebb 2,4 literes motorokból hallott.

    Mindig arról beszéltünk, hogy ez az új formula gyors és hangos, és határozottan úgy érezzük, hogy egy kicsit több morgás van benne; határozottan hallani lehetett” – mondta. „Nyilvánvalóan izgalmas lesz, hogy egyszerre sok autót látunk majd kint futni. De határozottan erőteljesebb hangja van.

    Mivel a teszt etapok között sok idő állt rendelkezésre, Frye és IndyCar-csapata egy másik újdonságot is bemutatott, mivel az új EM Marshaling fényrendszert tesztelték.

    Ha minden a tervek szerint alakul, a májusi Indy Road Course versenyen debütálhat az elektronikus versenybírói rendszer éles körülmények között.

  • Indianapolisban minden az 5. címére hajtó Castronevesről fog szólni

    Indanapolisban leleplezték a Hélio Castroneves arcképét ábrázoló bannert, míg csapata, az MSR egy új logót mutatott be a tiszteletére.

    Helio Castroneves és a Meyer Shank Racing bemutatta új „Drive for Five” logóját, hogy megerősítse a négyszeres Indianapolis 500 győztes azon célját, hogy ő legyen az első pilóta, aki ötször hódítja el a híres Borg-Warner trófeát.

    A brazil versenyző és az ohiói székhelyű csapat tavaly májusban, az első közös próbálkozásuk alkalmával győzött, amivel Castroneves csatlakozott egy illusztris klubhoz A.J. Foyt, Rick Mears és a néhai Al Unser mellett.

    Ez a kvartett az, amely négy Indy 500-as győzelemmel büszkélkedik. Mivel Castroneves az egyetlen aktív versenyző a felsorolt legendák közül, figyelme azonnal arra irányult, hogy az ötödik győzelmével saját exkluzív klubot alakítson ki.

    Őszintén szólva még mindig elég szürreális számomra, hogy az ötödik Indy 500-as győzelemre fogok hajtani” – mondta Castroneves.

    Annyira szerencsés és megtisztelő, hogy egy olyan versenyzői csoport tagja lehetek, akik ennyire sikeresek voltak a maguk idejében.

    Idén a Meyer Shank Racing és én ugyanúgy vágunk neki a hónapnak, mint tavaly.

    Tavaly ez volt a legelső versenyem a csapattal, idén pedig már nyolc futamot tudhatunk magunk mögött csapatként, szóval tényleg készen állunk arra, hogy beindítsuk a dolgokat, és elkezdjük a ‘Drive for Five’-ot.

    Eközben Indianapolisban leleplezték a tavalyi győztes előtt tisztelgő molinót, amit az idei verseny apropójára húzott fel a pálya.

  • Havazás és hideg miatt maradt el az IndyCar indianapolisi tesztnapja

    Péntekre már csak három csapat maradt Indianapolisban, azonban az időjárás nem volt kegyes hozzájuk, így idő előtt véget ért teszt.

    A hét elején szerencsére pont volt egy olyan nap, ahol az IndyCar – a Chevrolet-val, és a Hondával karöltve – kipróbálhatta az új, 2,4 literes ikerturbós erőforrását, melyet a később érkező hibrid erőforrással kiegészülve 2024-től vezetnek majd be.

    A 20 autós teszt végére sok csapat lemorzsolódott a rossz időjárási körülmények miatt. Az utolsó napra csak az Andretti Autosport-Honda, a Meyer Shank Racing-Honda és a Juncos Hollinger Racing-Chevrolet maradt, azonban  az éjszaka során havazott, így lefújták a napot.

    Bár túl meleg volt ahhoz, hogy a hó megmaradjon az Indianapolis Motor Speedwayen, a hőmérséklet még így is csak 4 °C fok körül volt a régióban.

    Ahhoz, hogy az IndyCar egyetlen gumiszállítója, a Firestone zöld utat adjon a körözéshez, a pálya és a környezeti hőmérséklet együttes értékének el kell érnie a 38 °C értéket, erre pedig semmi esély nem volt.

    Az Andretti versenyzői, Alexander Rossi, Colton Herta, Romain Grosjean és Devlin DeFrancesco hétfőn már a Barber Motorsport Parkban tesztelnek a Long Beach-i verseny előtt.

    A Chip Ganassi Racing-Honda alakulata, Alex Palou, Scott Dixon, Marcus Ericsson és Jimmie Johnson szintén ott tesztelnek majd, akárcsak az Ed Carpenter Racing (Rinus VeeKay és Conor Daly).

    Most a Motorsport.com megerősítette, hogy a Meyer Shank Racing és a Juncos is csatlakozik majd a Barberben tesztelő csapatok listájához.

  • Jack Harvey visszatér sérülése után az IndyCar Long Beach-i futamán

    Jack Harvey nagy balesetet szenvedett az IndyCar Texasi fordulójának edzésén, ami miatt ki kellett hagynia a versenyt.

    Az NTT IndyCar Series orvosi stábja engedélyezte Jack Harvey visszatérését. A hírre azt követően került sor, hogy a Rahal Letterman Lanigan Racing versenyzője a Texas Motor Speedway-en megrendezett futam edzésén balesetet szenvedett.

    Jack Harvey megkapta az IndyCar orvosi csapatának engedélyét, amely versenyzésre alkalmasnak minősítette őt a március 19-én, szombaton, a Texas Motor Speedwayen történt balesetét követően” – osztotta meg az RLL egy frissítésben.

    Az NTT IndyCar Series-ben az április 8-10. között megrendezésre kerülő Acura Grand Prix of Long Beach-en tér vissza a versenyzéshez.

    Szeretnénk kifejezni hálánkat a kivételes ellátásért, amelyet Dr. Billows, a munkatársai, köztük Dr. Julia Vaizer és Dr. Terry Trammell, valamint az AMR IndyCar Safety Team nyújtottak Jacknek, mind a helyszínen, Texasban, mind az azóta eltelt időben.

    Santino Ferrucci vette át a 45-ös rajtszámú Honda volánját Harvey távollétében, és a kilencedik helyen végzett a Texas Motor Speedway-en megrendezett versenyen.