Kategória: IndyCar

  • Onboard felvételek a meglepően nyugalmas Long Beach-i első körről

    Bár az IndyCar Long Beach-i első körei mindig tartogatnak izgalmakat, a versenyzők a múlt hétvégi versenyen meglepően óvatosak voltak.

    A videóban látható, hogy Colton Herta szenzációsan kapta el a rajtot, így őt semmi nem veszélyeztette az első kanyarban – később aztán persze eldobta esélyét a győzelemre.

    Talán a legizgalmasabb csata Álex Palou és Josef Newgarden között folyt, azonban Team Penske versenyzője – és a Long Beach-i verseny győztese – a külső íven meg tudta tartani második helyét.

    Hátrébb a mezőny nagy része fej-fej mellett jött át az első kanyaron, azonban incidens így sem történt – na persze ezt később pótolták a versenyzők, hiszen rengetegen tették falba az autójukat.

  • Megint mém lett szegény Marcus Ericsson-ból

    Fernando Alonso óta nem láttunk ennyire jó kameramunkát, mint amikor Marcus Ericsson-t mutatták Long Beach-i kiesése után.

    A Chip Ganassi Racing versenyzője, Marcus Ericsson jó helyzetben volt ahhoz, hogy zsinórban másodszor is dobogóra álljon, és felugorjon a bajnoki tabella ötödik helyére a vasárnap délutáni Long Beach GP-n.

    A 8-as rajtszámú Andretti Autosport pilótája a harmadik helyen haladt a 11 kanyaros, 3,167 kilométeres ideiglenes utcai pályán egy késői újraindítás után.

    Ám 19 körrel a vége előtt a négyes kanyarból kijövet a falnak csapódott, majd utána összement csapattársa, Scott Dixon autójával is. Ennek következtében Ericsson az ötös kanyarban lehúzódott a pályáról, és nem folytatta a versenyt.

    Amit akkor még sokan nem tudtak, hogy a svéd versenyző a 85 körös verseny végéig ott ragadt.

    Néhány körrel később egy újabb újraindítást követően a kamera egy frusztrált Ericssont mutatott, amint egyedül állt autója mellett, keresztbe tett karokkal, miközben a nélküle zajló eseményeket figyelte.

    Ez a felvétel – nem meglepő módon – azonnal mém lett.

    Kisérti a múlt Ericssont

    Nem ez az első eset, hogy Ericsson egy baleset középpontjában találja magát, méghozzá a baleseten kívül más, komikus okból.

    Amikor még a Sauber színeiben versenyzett a Forma-1-ben, Ericsson a 2018-as Azerbajdzsáni Nagydíjon Romain Grosjean Haasa mögött haladt egy biztonsági autós fázis alatt.

    Grosjean melegítette a gumikat, amikor elvesztette az uralmát az autója felett és balesetet szenvedett.

    Ekkor hangzott el a rádión a hírhedt „I think Eericsson hit us” (azaz: Szerintem Ericsson talált el minket – a szerk.) mondat.

    A valóságban Ericssonnak abszolút semmi köze nem volt a balesethez, hiszen nem történt semmilyen érintkezés.

    Ericsson vasárnapi kisodródásának legironikusabb része talán az a tény, hogy a közvetlenül mögötte a negyedik helyen haladó pilóta nem más volt, mint Grosjean.

    Grosjean a Chip Ganassi Racing versenyzőjét, Alex Palou-t megelőzve a második helyen ért célba a Team Penske versenyzője, Josef Newgarden mögött, karrierje legjobb eredményét elérve ezzel.

  • Colton Herta: Már megint egy hülye hibát követtem el

    Korán véget ért az Long Beach-i Nagydíj Colton Herta számára, aki az 55. körben esett ki a versenyből, miközben a győzelemért harcolt.

    Colton Herta dühös volt saját magára, miután hirtelen és korán véget ért a Long Beach-i versenye.

    A 22 éves kaliforniai a verseny címvédőjeként érkezett hazai pályájára, és úgy tűnt, hogy egy erős hétvége után – amelyen többek között a pole pozíciót is megszerezte – ismételni tud.

    A vasárnapi versenyt úgy kezdte, hogy a 85 körből az első 28-at ő vezette. Bár az IndyCar Series regnáló bajnoka, Alex Palou és Josef Newgarden megelőzte, Herta kiemelkedő tempója miatt harcban volt a győzelemért.

    Minden erről szőtt álma azonban szertefoszlott, amikor az 55. körben egy gyors bevezető kört akart teljesíteni a kiállása előtt, és a 9-es kanyarba érve fékezés közben egy bukkanó megdobta az autót és blokkoló kerekekkel a falba csapódott.

    A 26-os számú Andretti Autosport Honda sérülése elég súlyos volt ahhoz, hogy Herta nem tudott visszatérni a boxba javításra, és az autóval a pályán kívül leparkolt, alig néhány méterre az incidens helyszínétől.

    A végeredmény egy 23. helyezés lett. Három futam után, a 2022-es szezon kezdetén a 11. helyen áll a bajnoki tabellán (59 ponttal lemaradva a vezető Newgarden mögött).

    Egyszerűen csak egy kicsit túl későn fékeztem” – mondta Herta. „Odaértem, és blokkoltak a kerekeim, és utána már nem tudtam mit csinálni.

    Ez egy hülye hiba volt tőlem. Simán megvolt az esélyünk a győzelemre. Jól mentünk a harmadik helyen, és könnyedén tartottuk a lépést Alex-szel és Joseffel, szóval sajnálatos. Nagyon rosszul érzem magam.

  • 5 percnyi őrület: Íme az IndyCar Long Beach-i versenyének összefoglalója

    A Josef Newgarden győzelmével záruló Long Beach-i Nagydíjban minden benne volt, ami egy rajongót leültet a képernyők elé.

    A videóban többek láthatjuk, ahogy Pato O’Ward és Félix Rosenqvist mezt cserél a Super Bowl bajnok Los Angeles Rams játékosával, Nick Scott-al.

    A verseny előtt a tabella élén álló Scott McLaughlin szenvedését is megfigyelhetjük a Long Beach-i pályán, ami egy megpördülésben csúcsosodott ki.

    Ezen kívül ismét témát szolgáltat az Andretti Autosport, hiszen amellett, hogy Romain Grosjean második lett, Devilen DeFrancesco a falban kötött ki, Alex Rossinak volt egy lassú kiállása, Colton Herta pedig egy győzelmet dobott el magától.

    Természetesen nem maradhatott ki Simon Pagenaud Long Beach-i virágágyásos kalandja sem. A francia versenyző a futam után így jellemezte kicsit sem megszokott parkolási helyét: „Néha csak meg kell állnod, és bele kell szagolnod a rózsákba.

    Jimmie Johnson a hétvégén harmadszor is eldobta autóját, immáron véglegesen. A 7-szeres NASCAR bajnok sajnos David Malukast is magával rántotta a sárga zászlót okozó ütközése alkalmával.

    Szerencsére Johnson már a rádión jelezte, hogy rendben van, így nem szedett össze újabb sérülést már eltört keze mellé.

    És természetesen nem maradhatott ki Romain Grosjean, Alex Palou, és Josef Newgarden csatája sem, melyből a kétszeres bajnok került ki végül győztesen, ezzel megszakítva az Andretti Autosport 2018 óta tartó dominanciáját Long Beach-ben.

  • Romain Grosjean szeme előtt csak a bajnoki cím lebeg

    Grosjean, aki második lett a Long Beach-i Nagydíjon, elismerte, hogy visszafogottan támadott a verseny végén, mert „a bajnoki címért küzd”.

    Miután a kvalifikáción történt baleset miatt piros zászlót okozott, és ezzel elvesztette a leggyorsabb körét a kvalifikáció utolsó, Firestone Fast Six részében, Grosjean a hatodik helyről indulhatott.

    A francia versenyző azonban szépen ment a versenyen, és megszerezte az Andretti Autosport idei első dobogós helyezését

    Grosjean alternatív taktikát alkalmazott, és a végén csak ő volt a lágyabb, piros Firestone abroncsokon, aminek köszönhetően fel tudott kapaszkodni a második helyre, és még Josef Newgarden-t is támadhatta.

    Az az igazság, hogy ezen a pályán nincs sok lehetőséged az előzésre, bármilyen gumin is vagy. Talán az első két körben számít a friss, vagy lágyabb gumi, de aztán gyorsan kiegyenlítődnek az erőviszonyok” – mondta Romain Grosjean.

    Álex (Palou) remekül védekezett, és emiatt csak egy körrel később tudtam őt megelőzni. Emiatt nem volt már annyi gumielőnyöm, hogy igazán agresszívan támadhassam Josef-et (Newgarden). Ráadásul a push-to-pass-om is elfogyott, így nem volt reális esélyem az előzésre.

    Josef jól vezetett és nem hibázott. Nem ideális sárga alatt célba érni, de nem hiszem, hogy ez változtatott volna bármit is az eredményen.

    Grosjean azt is elmondta, hogy „egy kicsit meglepte” valaki, aki megjegyezte, hogy az utcai pályák nem annyira természetesek számára, majd hozzátette: „Nem hiszem, hogy ez igaz lenne.

    Azt hiszem, tavaly St. Pete kivételével minden utcai pályán a Fast Sixbe kvalifikáltam magam, szóval mindig nagyon gyorsak voltunk. Tavaly az utcai pályákon nem mindig hoztuk meg a legjobb stratégiai döntéseket, vagy szimplán csak szerencsétlenek voltunk” – magyarázta az Andretti Autosport versenyzője.

    Bár Grosjean óvatosan vezetett, azért oda nem tettünk volna be a kezünket
    Bár Grosjean óvatosan vezetett, azért oda nem tettünk volna be a kezünket Fotó: Penske Entertainment: Chris Jones/IndyCar Media

    Grosjean óvatosabb, mert a bajnoki címre hajt

    De idén határozottan állíthatom, hogy egy kicsit másképp vezetek. Megpróbálok a bajnoki címért küzdeni, és nem mehetek bele minden kérdéses szituációba. Például St. Pete-ben a versenyen egy kicsit küszködtem az az autóval, úgyhogy inkább óvatos voltam.

    Grosjean, aki újonc szezonjában a Dale Coyne Racingnél versenyzett, azt mondta, hogy az Andretti autója egy más színvonalat képvisel.

    Egyszerű vezetni. Van egy dolog, amin még javítanom kell, hogy egy kicsit jobban az én ízlésemnek megfeleljen, de úgy gondolom, hogy nagyon erős alapokkal rendelkezünk, és egy olyan autóval, ami szupergyorsan tud menni.

    Az én hibám volt, hogy a kvalifikáció így sikerült. Ha ma a második helyről indulok, akkor valószínűleg másképp alakultak volna a dolgok.

    Romain Grosjean jelenleg a hatodik helyen áll a bajnokságban, és 75 pontot gyűjtött eddig.

  • Roger Penske-t nem zavrja a Forma-1 észak-amerikai terjeszkedése

    Roger Penske-t, az IndyCar tulajdonosát nem zavarja a Forma-1 folyamatos terjeszkedése az észak-amerikai piacon.

    Az IndyCar Series és az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosa kijelentette, hogy a Forma-1 terjeszkedése – a legutóbb bejelentett Las Vegas-i Nagydíj bejelentése után – inkább segíteni fogja az IndyCar fejlődését is.

    Úgy tekintek a Forma-1-re, mint egy olyan nemzetközi sorozatra, ami az Indianapolis 500-at jelenti minden országnak, ahová ellátogatnak” – mondta Roger Penske a RACER-nek a Long Beach-i paddockból, az IndyCar egyik koronaékszeréről.

    Az amerikai piac nagyszerű lehetőség, különösen a mai világban, ahol a rendezvényeiket tarthatják. De már évek óta itt van a Forma-1, itt van a COTA, és ezek az utcai pályák csak még tovább emelni fogják a szakág színvonalát.

    Szóval úgy gondolom, hogy ez több rajongót fog hozni nekünk. De nekünk is versenyeznünk kell.

    Az IndyCarban megvan a sokszínűség. Vannak nagy sebességű oválpályáink; nincs olyan Forma-1-es verseny, ahol 10 mérföldön keresztül 230 mérföld/órás sebességgel kvalifikálnak, mint nálunk Indianapolisban, szóval ez az első szempont.

    A Második szempont: vannak utcai pályák, vannak épített pályák, vannak rövid oválok és közepes méretű oválok. Úgy gondolom tehát, hogy az IndyCar sokszínűsége az, ami különleges termékké tesz minket.

    Arra törekszünk, hogy nagyobb televíziós csomagot kapjunk, és ez csak jót tesz nekünk. Mert ha van lendület – és ha megnézem a mi tévés számainkat, és az ő tévés számaikat – nagyjából ugyanolyanok a nézettség szempontjából, akkor azt hiszem, ez jó nekünk.

    Roger Penske több vasat tart egyszerre a tűzbe
    Roger Penske több vasat tart egyszerre a tűzbe Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media

    Roger Penske szerint a konkurencia jót tesz az IndyCar-nak

    Ahelyett, hogy az Forma-11 népszerűségének növekedése miatt aggódna, Penske – aki az 1970-es években saját F1-es csapatot működtetett – azt mondja, hogy számára az IndyCar jelenlétének emelése a rajongók körében a legfontosabb prioritás.

    Nekünk a saját dolgunkat kell csinálnunk” – mondta. „Mindig is olyan szakmában dolgoztam, ahol van konkurencia; a Forma-1 jó konkurencia, és tanulhatunk tőlük. Az amerikai piac nagy piac, és amit tennünk kell, az az, hogy bárhova megyünk, többet kell nyújtanunk.

    Felmerült a kérdés, vajon a Liberty Media, az F1 kereskedelmi jogait birtokló cég ajánlatot tett az IndyCar megvásárlására?

    Ez a leghülyébb dolog, amit valaha hallottam” – mondta nevetve Roger Penske. „Nincs annyi pénz, ami még arra is csábítana, hogy eladjam.

    Nincs rá szükségem, nem a pénzért csinálom. Imádom a sportot, versenyzési, marketing és technológiai szempontból.

  • Herta újabb győzelmet dobott el Long Beach-en, Newgarden nyert

    Josef Newgarden zsinórban második diadalát aratta, miután kihasználta Colton Herta újabb égbekiáltó hibáját Long Beach-en.

    A pole-ból induló Colton Herta tökéletesen rajtolt, és a verseny elején biztosan vezetett. Mögötte Josef Newgarden és Alex Palou csatázott a második helyért.

    Herta a 6. kör elejére 2,3 másodperces előnyre tett szert Newgardennel szemben, amikor Dalton Kellett AJ Foyt Racing Chevroletje az 1-es kanyar gumifalának ütközött, ami miatt azonnal beküldték a Safety Car-t.

    A 10. körös újraindítás eseménytelenül zajlott, és bár Herta szeretett volna Newgarden-től ellépni, spórolt az üzemanyaggal, és megelégedett az 1,6 mp-es előnyét.

    Az 20. körben Alex Rossi és Felix Rosenqvist koccanása miatt kaphatták fel a fejüket a kilátogató nézők. Az Andretti Autosport versenyzője későn próbált fékezni, blokkoltak a kerekei, ami miatt Rosenqvistet leküldte az ideális ívről.

    A svéd versenyző ezután folyamatosan pozíciókat veszített, mígnem ki kellett állnia a boxba.

    Newgarden, Ericsson és McLaughlin a 30. körben állt ki a boxba, és bár Newgarden visszajött az élre, már nem Herta, hanem Alex Palou volt előtte

    50 körrel a vége előtt Palou 2,8 másodperccel vezetett a Newgarden előtt, aki Hertát próbálta maga mögött tartani, míg mögöttük Marcus Ericsson következett.

    A bajnokságot vezető McLaughlin Grosjean elé került a kiállások után, de a 20. helyre esett vissza, miután a hajtűkanyarban a falnak csapódott és megpördült. Eközben Pagenaud időt és helyeket vesztett egy hosszúra nyúlt boxkiállás miatt.

    Az elején elsőként kiálló Dixon az 54. kör végén ejtette meg második megállását, a csapat egy új szett kemény keverékű mellett döntött. Egy körrel később Palou, Power és Rossi is kiállt, de utóbbinak elrontották a kerékcseréjét.

    Herta újabb komoly hibája

    Herta keményen nyomta a bevezető körén, amikor a 9-es kanyarba érve a bukkanón fékezett, és keményen a külső falnak ütközött. Az autója elég csúnyán összetört, és így fel kellett adnia azt a versenyt, ahol ő tűnt a leggyorsabbnak.

    Newgarden pont jókor jött be a boxutcába, és éppen Palou előtt jött ki, aki az 5-ös kanyarban megpróbálta külső ívről megelőzni a kétszeres bajnokot, de nem volt valós esély arra, hogy sikerüljön neki az előzés.

    Néhány kör múlva egy olyan dolgot láthatott a Long Beach-i közönséget, amit szinte még soha. Simon Pagenaud a szökőkútnál próbálta megelőzni – sikertelenül – Takuma Sato-t, és a virágágyásban kötött ki.

    19 körrel a vége előtt indították újra a versenyt, Newgarden pedig továbbra is tartotta maga mögött Palou-t, de mögöttük Ericsson a 4-es kanyarban elveszítette autója hátulját, és a falnak csapódott.

    Grosjean és Power még ki tudta őt kerülni, de amikor Ericsson jobbra húzódott, hogy az 5-ös kanyar belső oldalán leparkolja sérült autóját, Dixon beleszaladt a hátuljába, ami lehetővé tette O’Ward számára, hogy a hatszoros bajnok elé kerüljön.

    Grosjean vs. Newgarden

    Grosjean a piros, lágyabb keverékű gumikon ezután óriási offenzívába kezdett, és először a 70. körben megelőzte Palou-t, majd megtámadta az élen álló Josef Newgardent is.

    A francia többször is megtámadta riválisát, de mindhiába, végül nem tudta megelőzni őt – még úgysem, hogy a végén egy újabb újraindítást kellett túlélnie Newgardennek, mert Jimmie Johnson a hétvége során harmadszor is a falba csapódott.

    Még az utolsó kör sem telt el incidens nélkül, hiszen ezúttal Takuma Sato állt a falba, így a versenyzők sárga zászló alatt fejezték be a versenyt.

    A dobogóra így Newgarden mögé Romain Grosjean és Alex Palou állhatott még fel, míg az első 5-be Will Power és Pato O’Ward fért még be. Scott Dixon hatodik lett, megelőzve Graham Rahalt, Alex Rossit, Hélio Castronevest, és Félix Rosenqvist-et.

    Newgarden tehát megszerezte első Long Beach-i győzelmét, zsinórban pedig a szezonban másodikat, és átvette a vezetést a bajnokságban a gyenge hétvégét produkáló, és csak a 14. helyen célbaérő Scott McLaughlintól.

    Eredmény

  • Andretti dühös, a versenyzők egyetértenek DeFrancesco büntetésével

    A 22 éves DeFrancesco rajthelyes büntetést kapott, ami azt jelenti, hogy a vasárnapi futamon hat hellyel hátrébb fog indulni.

    Az „elkerülhető ütközés” miatti rajtbüntentés szokatlan lépés volt az IndyCartól, amely általában az engedély nélküli motorcserékre tartogat ilyen megrovást, és ritkán küldi hátra a versenyzőket ilyen cselekedetekért.

    Mivel az ütközés okozta kár becslések szerint hét számjegyű összeget emésztett fel, és mivel nem volt mód DeFrancesco visszamenőleges büntetésére, az IndyCar olyan módon lépett fel, ami valószínűleg üzenet értékű lehet az egész paddocknak.

    DeFrancesco, aki már bocsánatot kért a texasi hibájáért, miközben megfogadta, hogy motivációként fogja felhasználni azt, pénteken az Associated Pressnek azt mondta, hogy számított a büntetésre.

    A büntetés az IndyCarban az érzelmek és a reakciók széles skáláját váltotta ki. Dühítette Michael Andrettit (DeFrancesco csapattulajdonosa az Associated Pressnek azt mondta, hogy a büntetés indokolatlan volt, és azt akarta, hogy DeFrancesco „folytassa, amit csinál”), és tetszett Castronevesnek.

    A mezőny egyetértett

    Rahal kétértelműen nyilatkozott a büntetésről, és arról, hogy az elrettentő-e, de hangsúlyozta, amit DeFrancescónak mondott, miután Texasban együtt szálltak be a biztonsági autóba – hogy tiszteletben kell tartani az oválokon való tapasztalatlanságát.

    Egy Indy Lights autó egy Indy autóhoz képest Texasban olyan, mint egy Cessna propelleres repülőgép egy vadászgéphez”mondta Graham Rahal.

    „Annyira különbözőek. És ezt próbáltam elmagyarázni neki. Használnod kell a fejed, mert ez fegyverként is használható, ha nem megfelelően használod.

    Hat rajthelyes büntetés, rendben, de ez félmillió dolláros kárunkba került. Hélio-ról nem is beszélve. A biztonságunkról nem is beszélve. És itt most nem csak Texasról van szó.

    Itt ért véget Devlin DeFrancesco (valamint Graham Rahal és Hélio Castroneves) versenye
    Itt ért véget Devlin DeFrancesco (valamint Graham Rahal és Hélio Castroneves) versenye Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

    Az NBC Sportsnak adott interjújában a 46 éves Castroneves elmondta, hogy hasonló vizsgálódással szembesült már, de más okokból.

    Fiatal koromban nekem is volt részem hasonlóban, amikor feleslegesen ütöttem ki az embereket” – mondta Castroneves az NBC Sportsnak.

    DeFrancesco nem szándékosan tette ezt. Én még az IndyCar karrierem előtt sokszor csináltam ilyet, és tanultam belőle.

    Szóval úgy érzem, talán a sorozat felelőssége, hogy segítsen és tanítson mindenkit. Nem csak a fiataloknak, hanem mindenkinek. Felelősséget kell vállalnod a tetteid következményeiért.

    Kirkwood és Sato is, akiknek a – szintén DeFrancesco miatti – kiesése nem volt számolva a büntetésről szóló döntésben, mindketten azt mondták, hogy nincsenek haragban DeFrancescóval.

    Remélhetőleg tanult a leckéből” – mondta Sato. „Tudom, hogy egy gyors srác, csak egy kicsit nyugodjunk meg és tiszteljük egymást, különösen egy oválon.

    Rahal visszaemlékezett arra, hogy az Indy 500-as versenyengedélyt az Indy 500-as korábbi győztesek, Rick Mears, Johnny Rutherford és Al Unser Jr. megfigyelése után kapta meg, és azt sugallta, hogy ez az ellenőrzés hiányzik a mai fiataloknak az IndyCarban.

    Akkoriban elég intenzív volt, manapság pedig mindenki túl barátságos” – mondta Rahal. „Kulturálisan más a helyzet. Szerintem ezek a srácok úgy jönnek a sportba, hogy nem veszik észre, milyen gyors is ez valójában.

  • Johnson az Indy 500 miatt kihagyta volna a Long Beach-i versenyt

    Bár a vasárnapi Long Beach-i Nagydíjon megpróbálja átvészelni a sérülését, Jimmie Johnson elmondta, hogy az Indy 500 továbbra is a prioritás.

    Az Indianapolis Motor Speedway-en április 20-21-én megrendezésre kerülő tesztre való tekintettel a Chip Ganassi Racing versenyzője elmondta, hogy „számos szakemberrel felvette a kapcsolatot a nyugati és a keleti parton”, miután pénteken a 11 kanyaros, 1,968 mérföldes utcai pályán egy edzésbalesetben repedés keletkezett a jobb kezében.

    Johnson biztosítékot akart arra, hogy a vasárnapi 85 körös versenyen elkerülheti a keze további sérülését.

    Inkább az Indy 500-ra koncentrálok, bármennyire is szeretnék itt lenni, ha ezt fel kellett volna adnom, hogy készen álljak a barberi versenyre, valamint az Indy 500 tesztjére és versenyére, akkor hajlandó voltam lemondani Long Beach-ről” – mondta Johnson, aki Long Beach-et hazai futamának tekinti.

    De szombat reggel a dolgok kezdtek javulni, és jól éreztem magam a cockpitben. És végül nagyon jó helyen végeztem vele.

    A 48-as rajtszámú Dallara-Honda a 26 autó közül a 25. helyről indul, Johnson egy szénszálas sínt visel, hogy megtámassza törött csontját.

    Annak ellenére, hogy a szombat délelőtti edzésen ismét a falban kötött ki, Johnson azt mondta, hogy nem volt fájdalma vezetés közben, amit a Dr. Terry Trammell által tervezett sín hatékonyságának tulajdonított.

    Kitart és jól bírja” – mondta az NBC Sports riporterének, Marty Snidernek. „Bizonyára elkövettem néhány hibát, amikor megpróbáltam jobbá válni a kanyar fékezési zónájának egy bizonyos részén.

    Próbáltam olyan köröket autózni az időmérőn, amivel tudtam, hogy nem kerülök a falba.

    Johnson elismerte, hogy nincsenek nagy elvárásai a versennyel kapcsolatban.

    Remélem célba tudok majd érni, mert nem vagyok 100%-os” – mondta a kvalifikáció utáni videóban. „Remélhetőleg a kezem kitart, és végig tudom csinálni a versenyt, és pontokat tudok szerezni majd.

    Holtversenyben a 10. helyen állunk a bajnokságban, szóval szeretnék minél több pontot szerezni, hogy minél előrébb maradjak a pontversenyben.

  • Herta és csapata teljesen újragondolta az autó beállítását, ami pole-t ért

    Colton Herta megszerezte IndyCar karrierje nyolcadik pole pozícióját Long Beachen, miután az edzéseken szenvedett autójával.

    Herta körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót, és több, mint négy tized másodperccel verte meg legközelebbi riválisát.

    Az Andretti Autosport versenyzője elismerte, hogy ez a nyitóedzésen tapasztalt nehézségek miatt jött össze ez az eredmény, amikor szenvedett a beállításokkal

    A pénteki nap küzdelmes volt számunkra” – mondta Herta. „De visszamentünk a tervezőasztalhoz, és valami teljesen mást hoztunk ki mára. És bejött! Nagyon elégedett voltam vele.

    Nyilvánvalóan az egykörös tempónk nagyon erős. Most már inkább a versenyautóra koncentrálunk. Úgy tűnik, hogy nagyon gyorsan fel tudunk melegíteni a gumikat, és tudunk egy kört menni, szóval nagyon elégedett voltam ezzel.

    Az, hogy a Long Beach-i pályán pénteken a 35 fokos hőség volt – ami 54 fokos pályahőmérséklet eredményezett – ennyi tapadást adott, több versenyzőt is sokkolt.

    Ennek a viselkedésnek az oka még most is rejtély volt, Herta nem győződött meg arról, hogy az IMSA WeatherTech SportsCar Championship és a Porsche Carrera Cup jelenléte volt a felelős a „bizarr” pályatendenciákért.

    Úgy érzem, hogy olyan gyorsan betapadnak a gumik, hogy általában az első három percben úgyis elkopnak a gumink. A tegnapi nap nagyon furcsa volt.

    Valami nem stimmelt a pályával tegnap. Túl sok tapadás volt. Nagyon furcsa volt…

    Az Andretti-Honda viselkedésének változása a pénteki nagy hőségtől a szombati napra (19 fokos környezeti hőmérséklet/43 fokos pálya) figyelemre méltó volt, mondta Herta.

    Teljesen más érzés volt, amikor ma reggel kimentünk a pályára” – mondta. „A kormány teljesen más érzést adott – teljesen megváltozott a tegnapihoz képest, ami bizarr.

    Ilyet még sehol sem éreztem az első edzésen egy IndyCarban, nemhogy egy utcai pályán. Nagyon furcsa volt.

    De a pálya hőmérséklete is sokat csökkent, ami a sokat jelentett. Ma egy kicsit több felhő borította a pályát, és a pálya hőmérséklete iszonyatosan lecsökkent a tegnapi szinthez képest.

    Romain Grosjean ütközése egy eddig nem ismert szabály használatát eredményezte
    Romain Grosjean ütközése egy eddig nem ismert szabály használatát eredményezte Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

    Ismertlen szabályok az időmérő végén

    Herta kitért a Firestone Fast Six szakasz furcsa végére is, amikor csapattársa, Romain Grosjean a falba ütközött, ami miatt előkerült a piros zászló.

    Két másodperc volt még hátra az órán, és az IndyCar engedélyezett egy utolsó gyorskört a versenyzőknek.

    Azt mondták, hogy vége az időmérőnek, hogy megvan a pole” – mondta Herta, aki a tavalyi Long Beach-i Nagydíjat a 14. helyről nyerte meg. „Jöttem be a pitbe, Alex és Josef is már kiszállt az autóból.

    Nem igazán hallottam erről a szabályról. Nem hiszem, hogy valaha is életbe lépett volna… Nem értettem, de biztos nagyon új szabály lehet…

    Nem tudtam, hogy mi történik. Kicsit aggódtam. Amikor csak két srác gurult ki a boxból, egy kicsit jobban éreztem magam, de még mindig Rossi és Felix volt az, akik nagyon gyorsak.

    „Szerencsésnek érzem magam, hogy nem tudtak javítani.”