Kategória: IndyCar

  • Óriási parádét csapott az IndyCar Argentinában

    Míg a Forma-1 Las Vegasban parádézott, addig a Juncos-Hollinger IndyCar csapata az Autodromo Oscar y Juan Galvez pályán bemutatózott.

    Agustin Canapino és a Juncos Hollinger Racing csapata ötnapos promóciós túrája közepén jár Argentínában, ahol a négyszeres Turismo Carretera túraautó bajnok és az NTT IndyCar Series csapata a múlt hétvégén az Argentin Forma-1-es Nagydíj egykori helyszínén döngetett végig.

    Canapino 2019-ben a Juncos Racing színeiben részt vett néhány IMSA futamon, idén pedig ott volt Sebringben azon a privát teszten, ahol a csapatok új versenyzőket próbálhattak ki.

    Canapino a Buenos Aires-i Autodromo Oscar y Juan Galvez pálya lelkes közönsége előtt parádézott azzal a nem titkolt szándékkal, hogy 1971 után újra országába hozza az IndyCar-t.

    A turné záró akkordjaként Canapino november 9-én Argentína jelenlegi legnagyobb épített pályáján, a Circuit of Termas de Rio Hondo pályán fog körözni, ahol korábban a WTCC és a MotoGP is évekig versenyzett.

  • Brazil legenda a McLaren legújabb igazolása

    Az Arrow McLaren SP körül már néhány hónapja kering az a pletyka, hogy Tony Kanaan lesz a negyedik versenyzőjük az Indy 500-on.

    Ez immáron hivatalossá is vált, így a 2013-as Indy 500 győztes lesz Alexander Rossi, Pato O’Ward, és Felix Rosenqvist csapattársa a 107. Indy 500-on.

    A brazil versenyző korábban fontolgatta a visszavonulást, de a McLaren ajánlatára nem tudott nemet mondani.

    Rendkívül szerencsésnek érzem magam, hogy újra versenyezhetek az Indy 500-on” – mondta Kanaan aki így 22. Indy 500-ra készülhet. „Izgatottan várom, hogy Patóval, Felixszel és Alexanderrel dolgozhassak együtt, és az Arrow McLaren SP csapattal versenyezhessek.

    A tavalyi versenyen a legnagyobb csatámat ezzel a három versenyzővel vívtam, így a velük való közös munka és a velük való versenyzés mindannyiunk számára izgalmas lesz.

    Kanaan Indy 500-as autója az NTT DATA márkajelzését viseli majd, miután 10 év után a McLaren elhappolta szponzorációjukat a Chip Ganassi Racing elől.

    Ezen felül az NTT információtechnológiai szolgáltató és tanácsadó cég lesz Felix Rosenqvist új főszponzora a 6-os autón a 17 versenyes szezon 10 állomásán.

    Rosenqvist számára Kanaan és az NTT csatlakozása az AMSP-hez nagyon örömteli íhr.

    „Alig várom, hogy ismét az NTT DATA-t képviselhessem” – mondta Rosenqvist, aki korábban a Ganassinál már versenyzett a támogatásukkal. „Nagyszerű partnerek, és elkötelezettek a sorozat iránt. Üdvözlöm őket a McLaren Racing családban.”

    „Emellett nagyszerű lesz Tony mellett versenyezni és tanulni tőle, miközben az Indy 500-ra készülünk.”

    A Vuse, amely Rosenqvist elsődleges szponzora volt, mióta 2021-ben csatlakozott az AMSP-hez, várhatóan Rossi autójának lesz a főszponzora.

  • Nagyon jó hírek érkeztek az IndyCar és az oválversenyzés jövőjéről

    Roger Penske egy új interjúban elismerte, hogy a jövőben szeretné több ovál pályával is bővíteni az IndyCar versenynaptárát.

    2023-ban az IndyCar öt ovál verseny mellett öt utcai pályás, és hét épített pályás versenyt rendez majd. Az IndyCar tulajdonosa azonban 2024-től több oválpályát is visszahozna a naptárba.

    Milwaukee az egyik pálya, amelyet nagyon szeretnénk a naptárunkban látni, bár még nincs megállapodásunk velük” – mondta Roger Penske.

    Mindig is jó versenyeke tartottunk ott, és a múltját tekintve mindenképp helye van a menetrendünkben. Bár el kell végezniük néhány módosítást, hogy nekünk is megfelelő legyen a pálya, úgy gondolom mindannyian azt szeretnénk, hogy ez megvalósuljon.

    Penske ezen felül hozzátette, hogy az IndyCar rengeteg más pályával is tárgyal a visszatérésről, de konkrétumokat még ezekben az esetekben sem tudott közölni.

    Egy jó példa lehet a jövőben az Iowa Speedway visszatérése, ahol 2021-ben nem rendeztek futamot, de az idei évben óriási sikert aratott a rajongók körében, mind a helyszínen, mind a tévéképernyők előtt.

    Sok időt és energiát kellett fordítanunk Iowa-ra, hogy legyen egy olyan promóterünk, aki sikerre tudja vinni az eseményt” –  magyarázta az IndyCar tulajdonosa.

    Biztosítani akarjuk, hogy bárhová megyünk is, a szurkolók számára minőségi kikapcsolódást jelentsen, megfelelő legyen megközelíthetősége és a versenyzőknek is biztonságos helyszín legyen.

    Aztán a televíziózás szempontjából meg kell néznünk, hogy milyen hétvégék állnak rendelkezésre, az év melyik időszakában szeretnénk ott versenyezni, és így tovább. Tehát nem csak arról van szó, hogy ‘Hé, menjünk ide’, és máris működik. Rengeteg erőfeszítést kell tennünk az ügy érdekében.

    Penskét arról is kérdezték, hogy lesznek-e tovább Superspeedway pályák a naptárban, és válaszából leginkább az derült ki, hogy már azt is nagy dolognak tartja, hogy Texasszal sikerült hosszú távú megállapodást kötniük.

    https://500miles.hu/indycar/texas-indycar-jovo-evi-versenynaptaraban/

  • Pályán a Honda hibrid erőforrása, máris beelőzték a Chevyt

    Bemutatkozott Indianapolisban az NTT IndyCar Series új hibrid motorcsomagja, mely 2024-ben mutatkozik be a szériában..

    A RACER információ szerint a kétnapos teszt során először került kipróbálásra a MAHLE által gyártott teljes energia-visszanyerő rendszer.

    Amint az új hajtásláncot teljesen kifejlesztik és 2024-ben szolgálatba állítják, az ICE+ERS csomag a tervek szerint körülbelül 900 lóerős teljesítményt fog nyújtani, amikor a teljes hibrid teljesítményt használják.

    A RACER cikkéből az is kiderül, hogy a HPD volt az egyetlen motorszállító a teszten.

    Bár a hibrid töltésének nagy része kemény fékezésből származik majd, a pilótáknak egy másik módszerük is van az energiagyűjtésre a nagy fékezések között: bekapcsolhatják majd a regenerációs módot is, ami segíti majd a gyorsabb visszatöltődést.

    A gomb megnyomása gyakorlatilag egy minimális fékerőt aktivál az autón, ami segíti a visszatöltődést.

    A Honda 2,4 literes TTV6-os motorjához és a MAHLE ERS rendszeréhez hasonlóan az új fékrendszer is gond nélkül működött.

    Az IMS hibrid tesztje biztató fejlemény a sorozat számára, miután az IndyCarral a szezon vége felé folytatott megbeszélések lehűtötték a várakozásokat.

    A hibrid csomag debütálásának sikerére alapozva egy újabb teszt – valószínűleg december közepén Sebringben – már szóba került, ahol a Chevrolet reményei szerint már az ő motorjukkal is tesztelhető lesz az IndyCar 2024-ben bemutatkozó új, MAHLE által gyártott hibrid rendszere.

     

  • Óriási megtiszteltetés érte az Indy 500 bajnokát

    Marcus Ericsson képmása hivatalosan is felkerült a Borg-Warner trófeára, ez hagyományosan azzal történik meg, aki Indy 500-at nyer.

    Egy hónappal azután, hogy William Behrends szobrászművész az észak-karolinai Tryonban lévő műtermében levette Marcus Ericsson adatait a képmásához, immáron hivatalosan is felkerült az arcképe az ikonikus Borg-Warner-trófeára.

    Ericsson fantasztikus teljesítménnyel nyerte meg májusban a 106. alkalommal megrendezett Indy 500-at.

    Igazán megtisztelő, hogy az Indianapolis 500 győzteseként az arcomat ráfaragták a történelmi Borg-Warner trófeára” – mondta Ericsson.

    Hihetetlen élmény volt Will Behrendsszel dolgozni, és első kézből látni az elhivatottságát és művészi munkásságát.

    Will csodálatos munkát végzett. A mai egy nagyon különleges nap számomra, és mindenki számára a Chip Ganassi Racingnél. Az összes korábbi győzteshez csatlakozni a trófeán olyan dolog, amire mindig nagyon büszke leszek, és amit soha nem fogok elfelejteni.

    A csütörtöki leleplezés után a következő állomás a 168 centiméter magas, és 50 kilós trófea véget nem érő turnéján Ericsson szülőhazájának, Svédországnak a meglátogatása.

    A Borg-Warner Trófea sokkal többet jelent, mint a versenypályán aratott győzelem. Ez az Indy 500 nagy hagyományát szimbolizálja, és a versenyzőt tiszteli meg diadaláért, miközben a múlt bajnokai előtt is tiszteleg” – mondta Michelle Collins, a BorgWarner globális marketing és PR igazgatója.

    Megtiszteltetés számunkra, hogy Marcus képét is felvehetjük a trófeára, és cégként együtt gratulálunk neki a számtalan munkaórájáért és a szakmája iránti elkötelezettségéért.

  • Újabb európai sztárversenyző költözhet az IndyCarba

    A Mercedes korábbi versenyzője, Valtteri Bottas elismerte, hogy F1-es pályafutása végeztével szívesen igazolna az IndyCarba.

    A finn pilóta világossá tette, hogy a Forma-1-ben töltött ideje még messze nem ért véget, de Kevin Clark podcastjában elmondta, hogyan nagyon jól érzi magát az Egyesült Államokba.

    Szeretem az érzést, a légkört. Az élmény nagyon jó. Úgy érzem, hogy az Egyesült Államokban a szervezők igazán tudják, hogyan kell szórakoztatni az embereket” – mondta Bottas.

    Még biztosan van néhány évem a Forma-1-ben, ez nem kétséges. Még mindig úgy érzem, hogy van mit adnom a sportágnak.

    Bottas Daniel Ricciardoval ellentétben szívesen igazolna az IndyCarba.

    Az IndyCar elég érdekes, de majd meglátjuk. Egyelőre még nem kell annyira sokat gondolkodnom rajta, de előbb-utóbb muszáj lesz.

    A versenypályák szépek, a versenyzés nagyon valóságosnak tűnik, és ha jól tudom, [ott] egy kicsit kevesebb a politika, mint az F1-ben. Igen, úgy tűnik, hogy mostanában egyre népszerűbb a széria.

    A Forma-1 növekedése más versenykategóriáknak is hasznára vált, az IndyCar növekvő népszerűsége az egyik nagyszerű példája ennek a pozitív tendenciának.

    Marcus Ericcson sikeresen váltott az F1-ből az IndyCarba, így ésszerűnek tűnik, hogy Bottas is nagyot dobhat, ha valaha is átköltözik az Államokba.

    Ezzel együtt a Sauber esetleges Audi-átvétele azt jelenti, hogy egy izgalmas projekt várhat Bottasra az F1-ben, így az idő majd megmutatja, hogy eléggé vonzzák-e őt az amerikai kilátások.

    Hivatalos: Az Audi 2026-tól jelen lesz a Forma-1-ben!

  • Colton Herta hosszútávú szerződést írt alá

    Colton Herta négy éves szerződéshosszabbítást írt alá az Andretti Autosporttal, melyben opcióként a Forma-1-es szereplés is bekerült.

    A kedden bejelentett hosszabbítás azért jelentős, mert Hertát „leveszi” a szabadügynök piacról, hiszen 2023-ban lejárt volna a szerződése.

    Továbbá ez azt is sugallja, hogy mind ő, mind a csapattulajdonos Michael Andretti elfogadta, hogy egyikük sem lesz a közeljövőben az F1-es rajtrácson.

    A hosszabbítás értelmében Herta az IndyCarban az Andretti Autosport 26-os rajtszámú versenyautóját vezeti majd, a hűséges partner, a Gainbridge szponzorálásával, amely egyidejű hosszabbítást írt alá Hertával.

    Colton egy igazi természetes tehetség a versenyautóban, és természetes elszántsággal rendelkezik, ami miatt mindig győzni akar” – mondta Michael Andretti.

    Ettől függetlenül, ha bármikor elfogadják Andrettiék jelentkezését az F1-be, akkor Hertának lesz helye a csapatban – amennyiben megszerzi a lehetséges szuperlicensz pontokat.

    Boldog vagyok és hálás mindazért, amit az egész Andretti és Gainbridge csapat tett értem” – mondta Herta az Andretti által kiadott közleményben.

    Ez egy hatalmas lépés a karrieremben, és nagyon örülök, hogy ez egy olyan topcsapatnál lehet, mint az Andretti Autosport.

    Nagy célok és rengeteg munka áll előttünk, de nem is lehetnék boldogabb, hogy ezzel a csapattal csinálhatom és képviselhetem a Gainbridge-t.

    A 22 éves versenyző csapattársai jövőre Kyle Kirkwood, Devlin DeFrancesco és ahogy már idén is, Romain Grosjean lesz.

  • Úgy tűnik megvan a McLaren negyedik versenyzője az Indy 500-ra

    Az Arrow McLaren SP egy negyedik autót indít a jövő évi Indianapolis 500-as versenyen, és Tony Kanaan fogja vezetni azt.

    A RACER információ szerint a csapat csütörtökön tájékoztatta munkatársait a döntésről, amely a McLaren Racing vezérigazgatójának, Zak Brownnak kedden adott interjúját követte, amelyben elmondta, hogy „a következő két hétben” döntés születik a negyedik autó bevetéséről.

    A 2013-as Indy 500 győztese volt egész idő alatt a csapatfőnök listájának élén, különösen azután, hogy mennyire domináns volt mind a négy Chip Ganassi Racinges autó, melyben nagy szerepe volt a brazil versenyzőnek.

    A csapat, amely a legközelebb állt ahhoz, hogy kihívja a CGR-t a győzelemért, az AMSP volt, amely továbbra is az első „500-as” győzelmére hajt.

    Kanaan – akit a Rahal Letterman Lanigan Racing is le akart igazolni az Indy 500-ra – a második helyezett Pato O’Warddal, az idei versenyen negyedik Felix Rosenqvisttel és a szintén 500-as győztes Alexander Rossival erős csapatot fog alkotni a jövő évi versenyen.

  • Latifi szerint nevetségesek az újságírók

    Az év végén a Williamstől távozó Nicholas Latifi jót nevetett azokon a pletykákon, miszerint a Chip Ganassi Racinghez igazol jövőre.

    A kanadait három szezon után menesztette a Williams, valószínű utódját – az amerikai Logan Sargeant-et – a pletykák szerint a hétvégén Austinban jelentik be.

    Ami Latifi következő karrierlépését illeti, a 27 éves versenyző felháborodott azokon a híreken, amelyek szerint az IndyCarba való átigazolása – Jimmie Johnson helyére a Chip Ganassihoz – már biztosra vehető.

    Ez a hír teljesen hamis” – mondta az austini Le Journal de Montrealnak. „Soha nem tárgyaltam Ganassival vagy más csapatokkal az Indycarban. Nevetségesek az újságírók.

    Latifi azonban nem zárja ki, hogy az amerikai nyílt kerekes kategóriába folytassa pályafutását.

    Ami a Chip Ganassi szerződéséről szóló hamis híreket illeti, Latifi azt mondja, hogy valójában „jót nevetett”, ahelyett, hogy dühös lett volna.

    Számomra az a fontos, hogy jól fejezzem be a szezont, és a Forma-1-ben számomra hátralévő eseményekre koncentráljak” – magyarázta a kanadai, aki a legutóbbi versenyen a 9. helyen ért célba, így pontot szerzett. „Utána majd meglátjuk, milyen lehetőségeket kínálnak majd fel nekem.

    Daniel Ricciardoval ellentétben azonban a Williams jelenlegi versenyző nem elégszik meg azzal jövőre, hogy tartalékversenyző legyen valamelyik csapatnál.

    Csak akkor fogadok el egy ilyen pozíciót, ha biztos vagyok benne, hogy utána teljes munkaidős ülést ígérnek nekem” – jelentette ki Latifi.

  • A Forma-1 élve fogja felfalni az IndyCar-t…

    …legalábbis Pato O’Ward szerint, aki azt mondta, hogy az IndyCar-nak nagyon gyorsan, és nagyon nagyot kell előrelépnie az F1 ellen.

    Amióta a Liberty Media 2016-ban felvásárolta a Forma-1-et, a sportág népszerűsége óriási mértékben megnőtt az Egyesült Államokban.

    Egy-egy futam átlagos nézőszáma több mint kétszeresére, 429 ezerről 953 ezerre nőtt, és az ország egy szezonban három futamot is rendezhet, miután Las Vegas bekerült a 2023-as versenynaptárba.

    Miközben azonban az F1-ben részt vevők soha nem látott amerikai népszerűségnek örvendhetnek, más sorozatokban felmerült a kérdés, hogy ez milyen hatással lesz rájuk.

    Pato O’Ward az IndyCar versenyzőjeként és a McLaren F1 csapat tesztpilótájaként mindkét szériát jól ismeri, és arra figyelmeztette az IndyCar-t, hogy ha nem „lép előre”, akkor el is nyelheti az F1.

    Ahogy a Forma-1 igazán beindult, úgy gondolom, hogy ez segített a világ más sorozatainak, köztük az IndyCarnak is” – mondta O’Ward a PlanetF1-nek.

    De azt hiszem, eljutottunk arra a pontra, hogy különösen itt Amerikában az emberek többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról.

    Fontos, hogy az amerikaiak tudjanak az IndyCarról. Ismerik az Indy 500-at, de ennyi. Az IndyCarnak növekednie kell, hogy életben maradjon. Ha ez nem történik meg, akkor az F1 fel fogja falni a sorozatot.

    O’Ward 2018 óta versenyez az IndyCarban, és fenntartja, hogy a sorozatot „alulértékelik”.

    Annyira kompetitív, annyira nehéz nyerni” – mondta a 23 éves versenyző. „A versenypálya minden egyes részén próbára teszi a képességeidet. Egy autóversenyzőnek tökéletesnek kell lennie ahhoz, hogy bajnok lehessen.

    Már korábban is mondtam, szerintem az IndyCar rendkívül alulértékelt, és ezen változtatnunk kell!

    O’Ward, aki eddig két teszten vezethette a McLaren régebbi autóját, először kóstolhat bele egy Forma-1-es edzésbe, amikor az Abu-Dhabi Nagydíj előtt az FP1-en beülhet majd a 2022-es technikába.