Kategória: IndyCar

  • Montoya nagyon ELÉGEDETTEN zárta az Indy 500-as tesztet

    Juan Pablo Montoya „nagyon elégedett” volt az Indy 500 szerdai, és csütörtöki nyílt tesztjén nyújtott teljesítményével.

    Juan Pablo Montoya, aki ismét az Arrow McLaren SP színeiben indul mindkét májusi indianapolisi versenyen (Indy Road, és Indy 500), a kétnapos edzés során 223,980 mérföld/órás (360,461 km/órás) kört tudott futni, ami több mint 8 km/órával lassabb volt Josef Newgarden tempójánál.

    A kolumbiai azonban nem zavartatta magát, kiemelve, hogy amúgy sem próbálkozott nagyon a draftban menni (mezőnyben a szélárnyék maitt sokkal gyorsabbak az autók – a szerk.)

    Nagyon elégedett vagyok a teljesítménnyel, mindkét nap nagyon jól ment. Nem koncentráltam arra, hogy nagyon jó tempót autózzak a szélárnyékban” – mondta Montoya.

    Valójában a leggyorsabb időm a hosszú etapom végén jött össze, szóval ezzel elégedett vagyok. Őszintén szólva, sokat fejlődtünk ahhoz képest, ahol tavaly végeztünk, és nagyon elégedett vagyok az autóval.

    Végeztünk néhány módosítást, amelyek mind pozitívnak tűnnek. Úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk, szóval nagyon boldog vagyok.

    Montoya 2021-ben a kilencedik helyet érte el a csapat színeiben. A kolumbiai versenyző hetedszer fog indulni az Indy 500-on.

    Juan Pablo Montoya 3 év kihagyás után indult el újra az Indy 500-on a tavalyi évben, és egyáltalán nem tűnt rozsdásnak – mint ahogy ezt a verseny végén elért helyezése is mutatja.

    A 46 éves versenyző az utóbbi években leginkább a sportautózásnak szentelte idejét – bár a 2022-es Sebringi 12 órás versenyről valószínűleg nem maradnak szép emlékei.

  • A föld megóvása az első, és LEGFONTOSABB feladat

    A Firestone, az IndyCar gumibeszállítója fenntarthatóbb versenyabroncsot dob piacra a Föld Napjának megünneplésére.

    Új szín kerül a Firestone Racing IndyCar gumiabroncsainak oldalfalára. A pénteken az Indianapolis Motor Speedway-en bemutatott Firestone anyavállalat, a Bridgestone Americas bejelentette egy zöld színű abroncs bevezetését, amely egy környezetbarátabb technológiát fog használni.

    A történet egyszerű: A Firestone a fákról történő betakarításról áttér az USA délnyugati részén termesztett robusztus guayule cserjére.

    Az új zöld Firestone-okat először a májusi Indy 500-as boxutcai kihívásán használják majd, és augusztusban visszatérnek, mint alternatív (lágyabb) keverék a Big Machine Music City Grand Prix utcai versenyen Nashville-ben.

    A Bridgestone elkötelezte magát a szén-dioxid-semlegesség és a 100 százalékban új, megújuló anyagok 2050-ig történő felhasználása mellett” – mondta a RACER-nek Cara Krystolic, a Bridgestone Americas versenyabroncsok tervezéséért és gyártásáért felelős igazgatója és vezető motorsport-mérnöke.

    Van egy új E8-as kötelezettségvállalásunk, amelyben az érzelmekről, az ökológiáról, az energiáról beszélünk, és a fenntarthatóság a kulcs ebben a kérdésben.

    Az új zöld guayule gumi nem különbözik a hevea brasiliensis gumifáról szedett gumitól sem a tapadás, sem a lebomlás szempontjából.

    A legfontosabb változás a két gumitípus előállításához szükséges gyártási erőforrásokban van: a guayule guminak jelentősen kevesebb vízre van szüksége a növekedési és érési folyamat során.

    A guayule cserje nem érzékeny a betegségek vagy az éghajlatváltozás okozta veszélyek némelyikére, mint a természetes gumifa” – teszi hozzá Krystolic.

    Ezen felül a Firestone az összes Indy 500-as gumiabroncsát elektromos vontatókon szállítja majd a Brickyardra, hogy még ezzel is támogassák a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét.

    A globális éghajlatváltozás hatásainak leküzdéséhez kiemelkedő együttműködésre lesz szükség, és büszkék vagyunk arra, hogy a Penske, az IndyCar és az IMS partnerei lehetünk a fenntartható mobilitás jövőjének előmozdításában” – mondta Nizar Trigui, a Bridgestone Americas technológiai igazgatója és a megoldásokkal foglalkozó üzletágak csoportelnöke.

  • Rendben van az indianapolisi pálya, Newgarden nyerte a csütörtöki edzést

    Az eső miatt sokat csúszott a kezdés, így csak kb. 4 órát tudott tesztelni Indianapolisban az IndyCar mezőnye.

    Az eső helyi idő szerint délelőtt 10-ről 14:30-ra tolta a tesztelés kezdetét az Indianapolis Motor Speedwayen rendezett esemény csütörtöki napján.

    Newgarden Chevy-motoros Team Penske versenygépe volt a leggyorsabb a 31 versenyző közül, akik a pályára gurultak csütörtökön – Hélio Castroneves az összetört autója miatt nem tudott részt venni az edzésnapon.

    Az idén már két győzelemmel rendelkező Newgarden átlagsebessége 229,519mph (369,378 kmh) volt, és Sato a Dale Coyne Racing with Rick Ware Racing Hondával nem sokkal maradt le mögötte (229,427mph/369,227kmh).

    Nem tagadom, nagyon jó érzés vezetni az autómat” – mondta Newgarden. „Folyamatosan egyre jobb lett a nap folyamán. Egyszerűen nem volt olyan lépésünk, amivel rontottunk volna a gépen.

    Jó úton haladunk, de nem akarom, hogy ráüljünk a babérjainkra. Magabiztosnak érzem magam azzal, amink van, jól érzem magam. De szeretném, ha még keményebben dolgoznánk.

    Jól vizsgázott az Indianapolis Motor Speedway

    Míg szerdán pit road problémák miatt csak limitált mennyiségben autóztak mezőnyben a versenyzők, addig csütörtökön több versenyszimulációt is láthattunk.

    Az IndyCar tisztviselői az éjszaka folyamán rendbe hozták a boxutca kijáratának felületét, és ez meghozta a várt hatást a második napra.

    A pálya munkásai öt órán át húzták a gumikat az említett felületen, a nagyobb tapadás elérésének reményében.

    Az ellenőrzés során kiderült, hogy a történelmi 2,5 mérföldes oválon 25%-kal nagyobb a tapadás, mint a boxutca kijáratánál, ami feltehetően – vagy legalábbis részben – annak köszönhető, hogy a tényleges pályán nagyobb volt a forgalom, mióta tavaly ősszel Rapid Penetrating Emulsiont adtak a felülethez.

    A szervízút jól vizsgázott, a versenyzők mezőnyben teszteltek
    A szervízút jól vizsgázott, a versenyzők mezőnyben teszteltek Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

    Ez az anyag segíti az indianapolisi pálya gyorsabb száradását, azonban ez okozta a tapadási problémákat is. Tony Kanaan szerint ugyanakkor az éjszakába nyúló munka meghozta a gyümölcsét.

    Ma sokkal jobb volt a tapadás, de még mindig van min dolgozni” – mondta Kanaan. „Megbízunk a pálya dolgozóiban, szóval biztosan minden rendben lesz, mikor májusban visszatérünk ide.

    Bár az eredmények sok csapatnak pozitív visszajelzést adhatnak, Alexander Rossi szerint nincs ok nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy ki volt vagy nem volt gyors, a viszonylag hűvös körülmények miatt, amelyek májusban valószínűleg nem lesznek érezhetőek.

    Esősen indult a nap, de végül 138 kört sikerült teljesítenünk körülbelül három óra alatt” – mondta. „Azt hiszem, az egész Andretti Autosport nagyszerűen együttműködött.”

    Sok munkát sikerült elvégeznünk. Ez a teszt egy kicsit furcsa. Megpróbálod minél gyorsabbá tenni az autódat, de nagyon sok alapvető tesztelési feladatot is el kell végezned.

    Végső soron a pálya és a körülmények is mások lesznek, amikor jövő hónapban visszatérünk Indianapolisba.

    Ez egy jó gyakorlat volt mindenkinek, hogy újra felvegye a ritmust itt. Nagyon jó itt vezetni. Elmegyünk, és meglátjuk, mit tanultunk, de amikor májusban visszatérünk, gyakorlatilag mindent elölről kezdünk majd.

    Az enyhe ütéseket elszenvedő versenyzőkön kívül – köztük az Andretti Autosport versenyzője, Devlin DeFrancesco, aki a nap végén a 2-es kanyar korlátjával érintkezett – nem történt jelentősebb incidens a nap folyamán Indianapolisban.

    A csütörtöki tesztnap végeredménye

  • Jimmie Johnson keze rendben van, jól vizsgázott az Indy 500 teszten

    Jimmie Johnson menetelése az Indianapolis Motor Speedway szerdai és csütörtöki Indy 500 tesztjén bajnokhoz méltó volt.

    Johnson mindkét nap gyors volt, és a mezőnyben is magabiztosan autózott. Elmondta a riportereknek, hogy jól érzi magát, mióta az orvosok április 11-én műtéti úton csavart helyeztek a törött jobb kezébe.

    Meglepett, hogy mekkora volt a csavar, de a fájdalom a műtét után nagyon rövid idő alatt elmúlt” – mondta Johnson a boxutcában.

    A Ganassi versenyzője természetesen jól ismeri az oválokat, miután 20 szezont töltött a NASCAR-ban. A 83 győzelmei között négyet szerzett a Brickyardon.

    A különbség: A múlt havi texasi versenyig soha nem ment még ilyen nagy sebességgel köröket, különösen nem az Indyben.

    Mégis minden olyan természetesnek tűnt Johnson szempontjából. Scott Dixon, az új-zélandi sztár már jóval azelőtt, tudta, hogy csapattársának nem lesz problémája a beilleszkedéssel, mielőtt a 7-szeres NASCAR bajnok bejelentette Indy 500-as indulási szándékát.

    Azt hiszem, látva őt itt tavaly, és látva T.K.-t beülni az autóba, már akkor tudtuk, hogy meghozta a döntését” – mondta Dixon, Johnson csapattársa a Chip Ganassi Racingnél. „Csak egy kicsit tovább tartott neki, hogy kimondja.

    Hogy pontosan hol lesz fizikálisan Johnson öt hét múlva, még nem tudni.

    Ez a két nap rendkívül fontos számunkra. Nem szabad kifogásokat keresnünk, minél több kilómétert kell megtennünk, hogy tökéletes helyzetben legyünk majd az Indy 500-ra” – mondta Johnson

  • Hamarosan új szerződést kaphat a McLaren csapongó versenyzője

    A legfrissebb információk szerint Pato O’Ward menedzsmentje tájékoztatta a rivális csapatokat, hogy marad a McLaren csapatában.

    Pato O’Ward várhatóan meghosszabbítja szerződését Arrow McLaren SP-vel, amely a kétszeres IndyCar Series futamgyőztest az évtized feléig a Chevy-motoros csapatnál tartja majd így.

    A RACER információ szerint azok a csapatok, amelyek a fiatal mexikói radarján szerepeltek egy esetleges váltás miatt, értesültek arról, hogy már nem szeretne eligazolni a pilóta, és arra készül, hogy hosszú távon az Arrow McLaren SP csapatában marad.

    Úgy tudni, hogy O’Wardnak jelenleg 2024-ig van szerződése, és az új hosszabbítással a 2025-ös év végéig a csapatnál maradna.

    A McLaren nem kívánt konkrétumokról nyilatkozni, de a csapat szóvivője a RACER-nek elmondta: „Pato egy tehetséges, izgalmas versenyző és (egy) kulcsfontosságú része az Arrow McLaren SP csapatnak.”

    O’Ward szezonja Long Beach-en pozitív fordulatot vett, hiszen egy feledhető kvalifikáció után végül az 5. helyen végzett.

    Mindenképpen az volt a célom Long Beachen, hogy megpróbáljuk megfordítani a szerencsénket” – mondta O’Ward az NBC Sportsnak adott interjújában. „Egyszerűen rossz volt a szezonkezdetünk, és túl sok volt a zaj körülöttünk.

    Lépésről lépésre kell haladnunk. Azt hiszem, ez egy nagyon jó lépés volt a helyes irányba. Szerintem ez egy remek alapot fog teremteni arra, amit a következő néhány versenyen elérhetünk.

    Taylor Kiel, a McLaren csapatelnöke „külső zajnak” nevezte ezt a jelenséget, és figyelemre méltó, hogy O’Ward hasonló is kifejezést használt nyilatkozatában. Szóval ez a „zaj” lecsendesedett?

    Igen!” – jelentette ki O’Ward. „Csak arra akarok koncentrálni, hogy egy nagyszerű szezont hozzunk össze ezekkel a srácokkal. Igazán megérdemelnék a sikereket.

    A legjobb módja annak, hogy megháláljuk nekik a befektetett munkájukat, ha győzelmeket adunk nekik. Eredményeket adunk nekik. Szóval most erre koncentrálunk.

  • Hamilton inspirálta Grosjean-t a szivárványos PRIDE kocsi vezetésére

    A pride-os szivárványszínű oldaldobozok visszatérnek az Andretti Autosport 28-as számú Hondájára a májusi Indy 500-on.

    Miután tavaly a detroiti versenyen debütált a DHL által szponzorált festés, a Pride feliratot Romain Grosjean viseli majd az Indianapolis 500-on az LMBT közösség támogatására.

    A DHL Pride emlékezetes szivárványos DHL Pride logóját felvonultató festés a sokszínűség, az egyenlőség és a befogadás üzenetét hordozza, segítve az összetartozás érzését a munkahelyen belül és kívül egyaránt” – közölte az Andretti csapat sajtónyilatkozatában.

    A rajongók a DHL mellett foglalhatnak állást, ha májusban megvásárolják a hivatalos IMS/IndyCar pálya melletti üzletekben, valamint a shop.indycar.com oldalon árusított replika pride mezeket, amelyek a GLSEN nevű oktatási szervezet javára szolgálnak, amely a szexuális irányultságon, nemi identitáson és nemi kifejezésen alapuló diszkrimináció és zaklatás megszüntetéséért dolgozik.

    Michael Andretti csapattulajdonos üdvözli a DHL Pride kezdeményezésének visszatérését.

    Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a DHL-lel közösen állhatunk ki, és ismét elhozhatjuk a Delivered with Pride üzenetét a versenypályára” – mondta.

    A május hónap tökéletes színtér a sokszínűség népszerűsítésére és a befogadás kultúrájának kialakítására. Alig várjuk, hogy ezeket a színeket viselhessük a héten a tesztnapokon, majd az Indy 500-on is.

    Romain Grosjean a szívárvány színű DHL Pride autóval
    Romain Grosjean a szívárvány színű DHL Pride autóval Fotó: Penske Entertainment: Travis Hinkle/IndyCar Media

    Romain Grosjean elismerte, hogy nagyon tetszik neki a kezdeményezés.

    A múlt évben Detroitban láttam az autón, és nagyon tetszett az ötlet és a festés kivitelezése is” – mondta a volt Forma-1-es versenyző.

    Amikor megkérdeztek idén, hogy szeretnék-e részt venni a projektben idén, azonnal igent mondtam. Fontos, hogy mindenkit befogadjunk az IndyCar családba.

    A francia pilóta egy közös történetet is megosztott az Indy 500 tesztnapja alatt, ami Lewis Hamiltonnal kapcsolatos.

    Tavaly amikor Lewis pride színekben versenyzett, akkor küldtem egy üzenetet neki, hogy milyen fantasztikus a sisakja. Ő pedig azonnal válaszolt nekem. Különleges érzés, hogy most én viselhetem az autómon a szivárvány színeit.

  • Az IndyCar 2025 előtt nem cserélné le jelenlegi karosszériáját

    A Dallara DW12-es karosszéria rajongóinak nincs okuk aggódni a közelgő megszűnése miatt, az IndyCar ugyanis 2025 elé nem cserélné le azt.

    Az IndyCar Series 2012-ben debütált karosszériája még hosszú ideig, a jövőbe nyúlóan folytatja érdemi szolgálatát.

    És bár nincs végleges dátum arra vonatkozóan, hogy mikor váltja fel a DW12-eseket valami újabb és könnyebb, a sorozat tulajdonosa szerint a 11. szezonját teljesítő alváz legalább 2024 végéig marad, még a hibrid motor bevezetésének ellenére is.

    Egyáltalán nem látom sürgetőnek a cserét, nincs rá ok” – mondta Roger Penske a RACER-nek.

    Ha belegondolsz – és nem tudom pontosan, hány autó van szolgálatban – valószínűleg 60 vagy 65 autó van elkészülve, és 600 000 dollárt költeni egyenként a cseréjükre, amikor a versenyzés olyan szoros, mint amilyen most, nincs értelme számomra.

    A hibrid motorok bevezetésének egy évvel való csúsztatása valószínűleg nyert egy kis időt az IndyCar-nak. Annak ellenére, hogy a versenyzők sürgetik a változást, Penske legfőképp a biztonság miatt nem változtatna.

    Olyan autóink vannak, amelyek biztonságosak” – mondta Penske. „Láttátok a baleseteket. Láttátok, hogy az aero screen mire volt képes, és milyen biztonságot nyújt a versenyzőinknek.

    Jelenleg a hibrid motorok beindítására koncentrálunk. Az, hogy egy évvel eltoltuk a bevezetésüket nem azt jelenti, hogy szabadságra mentünk.

    Így lesz időnk megbeszéléseket folytatni a Chevy-vel és a Hondával, hogy megtaláljuk a hibrid rendszer tökéletes működési formuláját. Keményen fogunk dolgozni, hogy 2024-re az IndyCar hibridek készen álljanak.

  • VIDEÓ: MEGDÖBBENTŐ fedélzeti kamerás felvételek az Indy 500 edzésről

    Incidensekkel tűzdelt volt az Indy 500 első edzése, melyet magyar idő szerint szerda délután tartottak Indianapolisban.

    Az első érdekes eset Alexander Rossi-é volt, aki megpördült a boxkijáraton, azonban ő még egyenesbe tudta állítani autóját.

    Nem járt ennyire szerencsésen Hélio Castroneves, akinek a 06-os Meyer Shank Racing autója kipördült, és a falban kötött ki.

    A csapat megerősítette, hogy az autót ért sérülések nem súlyosak, de a címvédőnek ki kell hagynia a csütörtöki tesztnapot.

    A nap legnagyobb „Mi lett volna ha” esete Colton Herta és Will Power között történt.

    Will Power szintén megcsúszott a pit kijáraton, azonban ő nem csapódott fel annyira, mint 2021-es Indy 500 győztese. A baj az volt, hogy pont megcsípte az ívet, és mögötte érkeztek autók.

    Herta fantasztikus reakcióidővel elrántotta a kormányt, így nem lett nagyobb baj, viszont ő így érintette a külső falat, ami miatt végül megsérült az autója.

    A veszély még ekkor sem múlt el, hiszen hátulról érkezett Marcus Ericsson, aki épphogy ki tudta kerülni az előtte keresztben csúszó Hertát.

    Korábban már írtunk Castroneves, Herta, és Power nyilatkozatáról, azonban az éjszakai órákban kikerültek fedélzeti kamerás felvételek is az esetekről.

    Megdöbbentő felvételek az Indy 500 teszt első napjáról

    Will Power ezt mondta: „A sofőrök legrosszabb rémálma, ha a pit roadról a 350 km/h-val érkező mezőny elé csúszol vissza tehetetlenül. Nem volt semmi előjele. Örülök, hogy senki sem sérült meg.

    Colton Herta szerint Will Power jön neki egy sörrel.

    Végül lássuk Marcus Ericsson kamerájából a történéseket. A svéd versenyző kommentjeit nem kell lefordítanunk.

    A napot korábban befejezték, és a mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzője, Tony Kanaan egyetértett a döntéssel.

    A nap elején azt hittem, hogy a hideg, és a gumi nélküli aszfalt miatt ennyire csúszós a pálya” – mondta a 2013-as Indy 500 győztese.

    A pályával nincs gond, az pit roaddal viszont baj van. Szóval szerintem ez a helyes döntés. Nem tudom, mi lesz a megoldás holnapra, de nyilvánvalóan ez egy kicsit aggasztó.

  • VIDEÓ: Herta ideges, Castroneves csúnyán összetörte Indianapolisban

    Sokáig csendben teszteltek a csapatok Indianapolisban, az utolsó két órában azonban két nagyobb incidens is történt.

    A magyar rajongók 5 órától tudták követni az eseményeket az IndyCar LIVE! segítségével. Ahogy szerdán, úgy csütörtökön is látható lesz majd a hivatalos edzés, méghozzá 16:00-tól.

    Alexander Rossi kezdte a kicsúszások sorát az Indy 500 idei első hivatalos tesztjén, aki a pit kijáraton megcsúszott, azonban egy 360 fokos pörgés után irányba tudta állítani az autóját, és végül tovább tudott hajtani.

    Hélio Castroneves balesete már nagyobbat szólt, amikoszintén a boxkijáraton elvesztette autója felett az irányítást, és a falba csapódott.

    A címvédő óriásit csattant, de szerencsére épségben szállt ki az autójából, és az utólagos felvételeken pedig az látszott, hogy talán nem sérült meg annyira a 06-os gép.

    Nem tudom, hogy mi történt. Semmit nem éreztem, ami fura lett volna, és semmit nem csináltam másképp. Nem is nyomtam neki. Szimplán kipördült az autó. Nagyon fura az egész” – mondta Castroneves.

    Bajok az Indianapolisi pit roadon

    A következő baleset Indanapolisban néhány perccel az újraindítás után történt, és elég bizarr események sorozata vezetett oda, hogy Colton Herta a füvön kössön ki.

    Történt ugyanis, hogy Will Power szép lassú tempóban próbált kimászni a pit road-ról, amikor az ő autója is keresztbe állt. Az ausztrál versenyző kormányzott jobbra, pörgött balra, és végül háttal visszacsúszott a pályára, az érkező mezőny elé.

    Ezt a sort Colton Herta vezette, aki későn vette észre az ívre visszacsúszó autót, fantasztikus reakcióval kikerülte, azonban emiatt megcsúszott és a falhoz ért, végül pedig a belső füvön ért véget autójának pályafutása.

    Nem tudtam, hogy mi történt, csak annyit láttam, hogy csúszik felfele Will, és tudtam, hogy szélesebben kell mennem. Sokkal rosszabb is lehetett volna, ha nem sikerül kikerülnöm” – nyilatkozta Colton Herta.

    Elég mérges voltam, amikor kiszálltam az autóból, mert azt hittem nagyon összetört az autóm, ráadásul valaki másnak a hibájából. Szerencsére úgy tűnik nincs akkora baja az autónak.

    Power hasonlóan nyilatkozott, mint korábban Castroneves.

    Nagyon megijedtem. Ez az utolsó dolog, amit akarsz, hogy visszacsússz a mezőny elé. Előtte már mentem egy kört, melegek voltak a gumijaim, nem nyomtam neki, mégis megpördültem” – magyarázta Power.

    Nagyon sajnálom, hogy Colton (Herta) belekeveredett az én kipördülésembe. Egyszerűen semmilyen jele nem volt, hogy ez fog történni. Úgy éreztem, mintha vizes lett volna az ív, de ezt nem tudom biztosra mondani.

    A nap folyamán egyébként erősnek tűntek a Ganassi autói, Scott Dixon meg is nyerte az edzésnapot. Természetesen ezekből a tempókból – lévén ez volt az első tesztnap Indianapolisban – messzemenő következtetéseket nem lehet levonni.

    Veteránok edzéseÚjoncok, és visszatérő versenyzők edzéseDélutáni edzés

  • Danica Patrick első futamgyőzelmét szerezte ezen a napon, 2008-ban

    2008. április 20-án Danica Patrick nyerte meg az Indy Japan 300 autóversenyt, ezzel ő lett az első nő, aki IndyCar versenyt nyert.

    A rajtnál Marco Andretti a hideg gumik miatt elvesztette az irányítást az első kanyarban, és kiesett a versenyből. Eközben Hélio Castroneves átvette a vezetést, és az első 92 kört vezette.

    A 48. körben Carpenter és Danica Patrick kiállt a boxba, de pillanatokkal később sárga zászlót lengettek, amikor Hideki Mutoh balesetet szenvedett. A boxutcát lezárták, és a maradék élmezőnynek várnia kellett a boxkiállásokra. Miután a mezőny megkeveredett, Castroneves továbbra is megőrizte vezető helyét.

    A 142. körben Roger Yasukawa fékhiba miatt megállt a pályán, és az ezt követő sárga zászlós szakasz izgalmas befejezést hozott az üzemanyag-stratégia miatt.

    Az első hét helyezett mind együtt állt ki a boxba, és Dixon ismét az élre állt. A 148. körben Castroneves, Patrick és Carpenter mind visszatért a boxba, hogy tele töltsék a tankjaikat, abban a reményben, hogy egy utolsó boxkiállás nélkül végig tudják csinálni a versenyt.

    A 149. körben történt újraindítás után Patrick az üzemanyag-takarékossági stratégia jegyében visszaesett, hogy a verseny végéig már ne kelljen a boxba állnia.

    Mivel a versenyen nem volt több sárga zászló, az utolsó 10 körben sorra álltak ki Patrick elől a riválisok, mivel elfogyott az üzemanyagjuk.

    Castroneves kevesebb mint 5 körrel a vége előtt megörökölte a vezetést, Danica Patrick pedig a második helyen haladt. A négyszeres Indy 500 győztes lassított a tempóján, hogy spóroljon az üzemanyaggal, és Patrick így 2 körrel a vége előtt átvette a vezetést.

    Patricknak kibírta az üzemanyag, és ezzel ő lett az első nő, aki futamot nyert a legmagasabb szintű amerikai nyílt karosszériás autóversenyzés történetében.

    Ez már kijárt nekünk. Végre…” – nyilatkozta a könnyeivel küszködő Patrick a verseny után. „Nem mondanám, hogy nehéz volt. Az autó gyors volt még akkor is, amikor spórolnom kellett. Végre!

    A teljes futam: